• civetta

    Ahoj,

    resim setup bajku (beru 29 HT), nemam jasno s gumama, pritel na telefonu nic, tak proc si neposlechnout milion nazoru z publika? ;-)

    Prvni vec: duse/bezduse – volim duse foss s pripadnym zatmelenim crivitem.

    Gumy:

    • uprednostnim bezproblemovost pred hmotnosti/rychlosti
    • mam ve sklepe na vyber mezi sadama WTB bronson/nano/ni­neline (vsechno TCSverze) a bontrager xr1 (ty rovnou skrtam)
    • nemam problem koupit nejake jine, s vyjimkou schwalbe („…just don't askme what it waaas…“ ;-)))

    Tesim se na bourlivou diskusi a predem dekuji za relevantni nazory!

    0 0
    • mr.antik  

      Jaká je výhoda duší foss oproti bezduším s tmelem?

      osobně bych vzal bezduše, ale možná to má nějakou výhodu o které nevím… gumy asi neporadim z praxe, vzal bych něco jako maxxis ardent nebo ikon nebo nějakou analogii z těch wtb.

      0 0
      • civetta  

        bezduse – prijde mi ze to muze prinyst vic potencionalnich problemu… bojim se predevsim riznuti boku

        0 0
        • mr.antik  

          jo, tak určitě bych asi nebral největší šlupičky na trhu, aspoň na zadek něco odolnějšího a těžšího, věřím že když má člověk dost, tak jede stopa nestopa, ale zas nějaké extrémní useky tam snad nejsou.

          0 0
          • civetta  

            to je presne ono – treba se mylim, ale mam a priori pocit, ze bezdusaky jsou principialne slupickozni ;-)

            0 0
        • TJK  

          no tak to slysim porad a nejak nevidim rozdil od klasiky… kdyz fiknes klasiku tak taky menis dusi na 90 procent.. kdyz fiknes bezdusi tak tam vrazis dusi a jedes dal… stejne prace ale o tisic procent mensi riziko ze nedojedes na malej nebo pomalej defekt… tenhle duvod je z meho pohledu uplne zanedbatelny

          0 0
          • kyl  

            Stejná ne,musíš se ***** s tmelem od kterého je všechno ********.

            0 0
            • JSt  

              aji kdyz pomines, ze riziko proriznuti plaste s dusi je mensi nez u bezdusaku, kdyz uz na prorizly plast dojde a mas jej plny zatmelenych trnu, nedojedes kvuli x pomalym defektum. ;-)

              bezduse si muzes vozit kolem baraku nebo na nejaky maratonek, kde kdyz ti to selze, o nic nejde.

              na 1600km akci bych nechal dve duse v plastich a dve nahradni s lepenim v batuzku. ;-)

              0 0
              • ememem1  

                to je teda pekna kravina.

                0 0
              • McBlacky  

                kdybys to jel na vejlet tak jo, dvě náhr duše jsou moc těžký ;)

                full ust pláště s mlíkem a můžeš to prasit všude jak chceš

                0 0
                • JSt  

                  co kdyz riznes oba plaste? ;-)

                  0 0
                  • alinceb  

                    Knot? Podlepit?

                    0 0
                    • JSt  

                      mrdani s nezarucenym vysledkem. :-)

                      je to jak pise blacky. pokavad pojedes vyhrat budes resit hmotnost a podobny picoviny s vetsi mirou rizika, ze se neco fatalne posere. ovsem pokud vsechno klapne, budes rychlejsi. ale kolik takovych ve startovnim poli je? a temer urcite mezi ne nebude patrit ten, kdo nema jasno, jaky gumy obout. ;-) a ten radej oceni, ze si pripadny defekt spolehlive opravi sam na trati bez nutnosti sjizdet z trasy do cykloservisu.

                      0 0
                      • alinceb  

                        Na kolika kolech vozíš bezduše? :)

                        0 0
                        • JSt  

                          kdys jel na mtb neco delsiho vicedenniho bez podpory? ;-)

                          neresitelne defekty (pripadne defekty poresene akorat na opatrne dojeti po asfaltu) si vybavuju jen s bezdusakama…

                          0 0
                          • alinceb  

                            Momentálně mám bezduše na všech kolech krom silnice a nedojel jsem kvůli defektu jen jednou (NN řízlý z boku – vyřešeno duší za 5 minut) a jednou jsem měl problém s pomalým defektem, když jsem neměl dost mlíka. Obecně nejezditelný defekt je u bezduší mnohem méně častěji než u duší a když už, tak to jde opravit výměnou duše. Kontrolu pláště kvůli trnům beru jako samozřejmost v obou případech…

                            0 0
                            • JSt  

                              a to je presne ono. mne se v zivote nestalo, ze bych nedojel kvuli defektu. ;-) proto nemam potrebu jezdit na bezdusich.

                              0 0
                              • alinceb  

                                Já jsem ale taky vždycky dojel. Jen většinu defektů, které ty už opravuješ, vůbec nemusím řešit.

                                0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak já zase přesně naopak.

                            U odolných bezdušáků to je jednoduché. Za 7 let ani jeden defekt, který bych na vyjížďce musel vůbec řešit (tzn. ani dofukovat jsem nemusel), natož něco neřešitelného.

                            S dušemi jsem měl neřešitelných (tedy na odvoz) už několik. Tam je velmi snadné. Stačí cvaknout ve sjezdu trochu v rychlosti (s odolným bezdušákem by nebyl defekt vůbec) a než zastavíš, tak zrušíš ráfek o šutry (stalo se mi kdysi před přechodem na bezduše).

                            U bezduší bývají ty neřešitelné defekty hlavně proto, že spousta lidí vozí bez duší děsné šlupky a pak se diví.

                            A za děsnou šlupku nepovažuju jen obyč EVO Schwalbe, racesport Contíky a další ± lehké kousky, ale i třeba snake skin RaR/RoR při použití trochu v šutrech (málo odolný běhoun).

                            0 0
                            • JSt  

                              s poslednim odstavcem souhlasim. ovsem podobne muzu argumentovat s tim tvym znicenym rafkem. jak jsem zminoval nekolikrat se mne stalo, ze po cvaknuti nez jsem dobrzdil, dostalo kolo jeste par ran – dalsi cvakance. s rafkem to nikdy ani nehlo. naopak treba staremu allegro rafku jsem ohl brzdnou plochu aniz bych dusi cvakl. ;-)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Ať už ráfek někdo zničí nebo ne, tak celé je to hlavně o tom, že bez duší ten defekt prostě vůbec nemám.

                                Naštěstí to u mě bylo vždy zadní kolo (což je obecně častější, předním vždy stihneš lépe zareagovat i v krizovce). Být to navíc přední, tak to může být rovnou nepěkný pád jen kvůli použití duší.

                                Při zvolení slušně odolných plášťů + vhodný objem plášťů pro dané použití je už v podstatě nemožné cvaknout celý plášť. Lehké ťuknutí o ráfek to v klidu vydrží, duši v tu chvíli ale už dávno cvakneš.

                                0 0
                            • ememem1  

                              // ale i třeba snake skin RaR/RoR při použití trochu v šutrech (málo odolný běhoun)// presne tak, obzvlast ak je uz trocha ojazdeny. a imho ani tie SS bocnice su po case neni ziadna slava, uvidime to nove co je teraz na NN 2015.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Mám 2015 snake skin ThunderBurty 29" 2,25". Nový typ snake skin boků mi nepřijde, že by byl odolnější než dříve.

                                Běhoun stejně málo odolný.

                                To mám na kole, kde větší odolnost nevyžaduju (celopevňák) a jsem nadšený z toho jak parádně Thunder Burt jede.

                                Jako odolnější plášť bych ho ale určitě nepoužil.

                                Na fullu jak jsem psal jinde teď uvidím, jestli budu jezdit protection nebo UST verzi X-kingů. Možná zůstanu u obou současně. Na jednom kole protection, abych nemusel řešit tolik kol s tmelem. A UST verzi vozím bez tmelu. Vypadá, že bude mnohem odolnější než UST Schwalbe, takže se vůbec nebojím (+ 60ml lahvička tmelu v batohu kdyby náhodou, abych hned nemusel dávat duši).

                                0 0
                          • ememem1  

                            jako ze ked ho seknes tak ze ti to nezalepi tmel tak s ust je problem to zalepit aby to nefucalo kdezto s dusou to volacim podlepis, das dusu a ides dalej? no teoreticky…fakt je ten, ze nahodenie ust resp. tlr v terene treba co2(co aj tak vozim), lepenie moze byt otravne a obcas problemove, musis po oprave doliat mlieko(co bezne nenosim takze treba pribalit) a po nahodeni a zaskoceni patiek s co2 bombou ich stejne treba vypustit a nafukat rucne(cize pribalit pupmu).

                            kazdopadne ale ust/poriadne tlr je odolnejsie a o defektoch mimo reznutia ktore by si s dusou musel riesit ani nevies. mam z ust prejdene alpy klasickym alpenX niekolko krat a nevidim jediny dovod skusat to s dusami.

                            0 0
                  • McBlacky  

                    to se ti někdy povedlo?

                    Mě nikdy ani jsem to neviděl u TLR natož UST. Za to obě cvaknutý duše jsem už párkrát viděl.

                    0 0
              • Vilém  

                Zkusenost s tim nemam, ale osobne bych veril vic tomu UST a tmelu.

                Kdyz jsem loni kecal s jednim z ucastniku teto akce a ten popisoval jak nekolikrat po sobe chytl do duse trn, v noci, za deste, uprostred nekonecneho kukuricneho pole…

                0 0
                • McBlacky  

                  to tě dokáže potrápit. Ale spíš jde o to že jak jedeš a moc tomu nevěnuješ pozornost protože napůl spíš od třetího dne tak často cvakneš nebo jedeš tlak jako ******* a to tě dlouhodobě stejně vytrestá bud smotkou nebo tím že budeš naklepanej

                  0 0
                • JSt  

                  to, co pise dole jecnak o ust pythonech, je asi jedine bezdusove reseni, ktere bych skousl.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Ono je bezdus a bezdus. Vyhnul bych se nejakym experimentum na posledni chvili, protoze brat na takovou akci cokoli nevyzkouseneho je blbost. Za me kamkoli brat jen vyzkousene spolehlive UST/TLR plaste, ktere perfektne tesni v patce i pri velmi malem tlaku a i pri skripnuti plaste o kamen ci koren az na patku rafku. Co do odolnosti je to na kazdem, co zvoli pro svuj styl jizdy. Jak pise Blacky, na takove akci se neda ocekavat zrovna plna pozornost a ukazkova technika po celou dobu, takze je treba prihlednou i k tomu. Co se tyce dusi, tak ty jsou podle me uplne out krome silnice a mozna Fatbiku.

                    Modelovy priklad je zapichnute nejake sklo v plasti, ktere pichne dusi a ta celkem svizne uchazi. Je zrovna pul treti rano, tma, 5C, leje a vsechno je od blata. Gumovejsi UST plast jen v nejhorsim pripade dofouknes, kdezto ***** se s dusi a hledanim toho skla v zablacenem plasti je v tu chvili opravdova lahudka.

                    Kazdopadne plaste jsou na takove akci celkem marginalni zalezitost. S trochou rozumu a stesti se to urcite da jet i na lehkych plastich s dusi bez defektu. Dulezitejsi jsou jine veci.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      ono hodně dělá počasí, když půlku brodíš a je mokro jako Loudačka 2013 při povodních, tak potřebuješ něco jinýho než na komplet suchý Míle 2013, kdy pršelo na čele snad jen dvě hodiny za celý závod. Střepy prostě v bahně nevidíš :/

                      A pak samozřejmě obuješ podle toho jakou jezdíš kaši z kopce. Na závodě typu Míle, kde je 40000m převýšení může dobrý sjezdař ušetřit klidně 4 hodiny jen ve sjezdech (odhad) to je 36 sekund na sto výškových metrů.

                      Samozřejmě nejdůležitější je vydržet sedět na kole 18 hodin denně a vystačit se 4h spánku

                      0 0
                    • JSt  

                      dusi se mne povedlo zabit jen dvema zpusoby – cvakl jsem a nez se mi povedlo zastavit, nadelal jsem tam dalsich plno cvakancu, ze nemelo smysl lepit. ulomil jsem ventilek – jednou gramlavy ruce pri pumpovani, jednou jsem za nej povesil kolo na hak ve vlaku. O:-) ale to vsechno vyresis za pet minut vymenou duse.

                      0 0
              • oddie  

                Riziko proříznutí pláště s duší je menší než u bezdušáku? Já měl za to, že riziko proříznutí – tedy fakt velké prořízlé díry – je stejné…

                0 0
                • RomanH  

                  No, rekl bych, ze to stejne neni. S tmelem vozis nizsi tlaky a plast se vice „zmoula“. Alespon ja tak riznul 2× NR a jednoho Ikona. S dusi jsem riznul akorat kdysi Pythona golda.

                  To nic nemeni na tom, ze mi tmel prijde jako rozumnejsi varianta – zrovna minuly tyden jsem doma tahal trn z plaste.

                  0 0
                • McBlacky  

                  už se mi kdysi povedlo, že se říznul plášť skrz a duše vydržela, pak z toho samozřejmě lezla. podobnou kuriozní situaci jsem v životě viděl ještě min jednou

                  0 0
                  • oddie  

                    Tak to je dobrý, to jsem ještě neviděl.

                    0 0
                  • RomanH  

                    jj, kamaradce se v Alpach povedlo neco podobneho. Podlozili jsme to kartonem a opatrne sjizdeli ze sedla do kempu.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    To je ale na UST pláštích úplně stejné. UST plášť jsem zrušil jeden jediný a to 127tpi RaR (ty novější 127tpi už vydrží o dost méně).

                    Říznul jsem bok (slušný dlouhý řezanec. A postupně mě z toho vylezla ven ta vnitřní těsnící vrstva, vypadalo to úplně stejně jako vylezlá duše.

                    Vyjížďku jsem ještě bez problémů dojel a pak šel plášť do koše (už byl i trochu jetý, tak jsem vůbec neřešil nějakou opravdu, řez byl dlouhý).

                    To byla jediná situace, kdy jsem měl poměrně blízko problému na vyjížďce s UST plášti.

                    127tpi UST Schwalbe jsem ale teď zase už opustil, UST Contíky mají boky odolností úplně někde jinde (mnohem odolnější). I u protection verze budou boky dolnější než u 127tpi UST RaR.

                    0 0
        • Mamut  

          Kedze mam nakupene zasoby RaceKing Supersonic, tak o rezani bokov viem velkom dost. A sice vozim duse a na bezdusi nemam najazdenych ano 100m, ale nemam pocit, ze by reznutie plasta bolo nejak ovplyvnene tym, co je v nom.

          Na druhej strane, vezmi si sebou zaplaty na plast nastrihane z co najtensej casti nejakych starych plastov a poradis si aj v lese. Sam lepim 1–2× rocne v terene tie RK SS a nevidim v tom problem. Obcas lepim duse, menej casto plaste. Zdnuka ta home-made zaplata z vlaknami, zvonka bezny flek a jazdis dalej.

          0 0
        • MlokCZ  

          To záleží pouze na tom jaké použiješ pláště.

          0 0
    • TJK  

      viz antik dole… imho bezduse a o nicem jinym bych nepremyslel.. foss je sracka..

      Me by sedela kombinace Ardentu/Ardent nebo rychlejsi Ardent/Ikon… volil bych i vetsi sirku pokud mozno… klidne EXO TR verzi

      0 0
    • McBlacky  

      když to loni objel na win Stepán na galdách racing ralf, tak to musí jít na všem ;)

      jinak já, ač to dost lidí nebude chtít slyšet, bych ti doporučil rubeny. Ted na nich pojedu Loudání, jinak vozím spešly a schwalbe.

      Rubeny jsou trochu těžší ale daleko víc vydrží, myslím teda ty nejlepší verze top design.

      0 0
      • civetta  

        8-)

        Stepan je silenec ;-)

        Diky za zajimavej tip! jde presne o tu vydrz, nemam chut sjizdet nekde po rafku z trasy do bikeshopu, abych si koupil to co tam bude (pokud vubec bude 29)…

        0 0
        • makaltom  

          bezduše, když to uteče dáš tam duši a případnou trhlinu zalepíš izolačkou …

          já to jedu s NN na zadku a asi dám RocketRona na předek a to jen proto že ho mám doma a nelíbí se mi. Na takovou štreku nepojedu žádný bomby. Ještě to vyzkouším na Těžké Pohodě …

          0 0
          • McBlacky  

            já dřív jezdil NN TLR vpředu a RR UST vzadu. Na dlouhej závod ideální kombinace, občas jsi tak vykašenej, že grip na předku na poslední chvíli se hodí i ten Ron bude dobrej, ale v TLR to je taková šlupka, že už bych se bál, taky v unavě kolikrát nejedeš optimální stopu a říznout Rona je fakt snadný. Dozadu NN bych nedával, to fakt nejede a v blátě nebo na mokrý louce se posereš ;)

            dej NN dopředu a dozadu něco jinýho

            0 0
      • Bumerangista  

        Já jezdím 5 let už jen ty Rubeny Charybdis top design 2.0. Je to bezduše slupka. Jednou na maratonu jsem to říznul ale to byla vyloženě chyba stopy (kvedlání předním kolem mezi šutry). Tyhle plasty vozím i kvůli výhodě, že je nahodíš malou pumpičkou, protože těsní ještě před nafouknutím. Zas je ale musíš trochu páčit na ráfek (jedna mountpáka stačí v pohodě).

        Jinak paradoxálně v těch expedičních závodech to podle mne tolik nehrotíš, takže to ani neřízneš. Takže pokud vezmeš něco těžšího, tak je to jistota. Je to také o tom, umět to nehrotit, to je asi při tomlhe závodě důležitější. Protože stejným způsobem můžeš přijít o patku, hazku, drát. Mám v tom zkušenosti.

        0 0
      • 777rada  

        Taky mi přijde, že třeba Scylla je podceňovaná guma. Sice jsem s nimi měl několik cvaknutí těsně nad strunou kde to z principu těžko pobere tmel (na místě duši, později opravit zevniř a znovu tmel) ale ve srovnání s tím co jsem poslední roky viděl u Evo verzí Schwalbe – bočnice utržené od struny při nenáročném turistickém provozu… jedu na delší solo trip po šotolinách a špatných silnicích a Scylly si asi vezmu.

        0 0
      • Rubi  

        3 scylly prorazene v behounu z toho 2* na sotoline nevim o co, poprve to byla moje chyba o kamen…

        jinak bych to nazval nepredvidatelnym klouzavym plastem, ktery mi prokluzuje i na mokrem asfaltu do kopce

        nedostat je na zapletenych kolech, tak na tom uz nikdy nejezdim, ale tak na tom zadnim kole na dvojkovem biku to pomalu likviduju a uz nikdy vic, zlaty fast trak

        na 1000mil bych vzal neco jako x-king protection na bezdusich, jezdi tata a podle sily boku to musi vydrzet vsechno

        0 0
        • McBlacky  

          jezdil jsem jak scylu, charybdis tak zefyros a uznávám že na momkru to grip novýho schwalbe nemá, ale to nemá asi nic. Jinak je to dost čitelný -pro mě-

          0 0
      • ToBla  

        Zdenda K. v prvním ročníku vyhrál na Tufo galdách. Měl jen jeden defekt a to zevnitř když mu prasknul carbonovej ráfek.

        0 0
    • romanVfr  

      Osobně jedu míle na RaceKing Protection na mlíku, mají prošívané boky tak by měli neco vydržet. Uvidíme jaká bude realita :)

      0 0
    • Mysee  

      Na maratonech se teď vozej Mitas Textry ne? :)

      Jinak bezduše, Foss je kravina celkem.

      A za mě Ardent 2,4 EXO TR, jede to slušně, hmotnost pořád ok a není to žádný Schwalbe papír.

      0 0
    • tomxxx  

      Jestli chceš bezdefektový pláště, tak verzi protection od Continentalu X-kingy nebo Race Kingy. Jsou to dost tuhý a nepoddajný pláště, ale vydržej fakt dost, zatim to jsou jediné pláště, kde jsem neměl defekt (ťukám). Šlupky na kole už nechci ani vidět.

      0 0
      • civetta  

        na tyhle jsem dost sazel, ale na mtbr.com zadna slava, proto cekam na dalsi nazory…

        0 0
        • tomxxx  

          A co na mtbr.com vyprávěli? :D

          0 0
          • civetta  

            Takze namatkou par veci (jasne ze vybiram jen negativa, ale bohuzel prakticky z kazdyho prispevku):

            X-K ProTection

            Weaknesses: INCONSISTANT QUALITY CONTROL.

            Weaknesses: Leaks air badly, all the Protection ones do.

            One day of runs at Snow Summit was enough to wreck the tread.

            Bottom Line:

            I won't be buying these again. I had heard all about the black chili compound and wanted to test it out. While definitely different, Im not ready to declared it a good kind of different. For the price there are definitely better options out there.

            Weaknesses: Well, now that things are getting a little moist (wet leaves, roots and the like), these guys just don't seem to hold as well. They are starting to slip out on me when wet. It's not that bad. Maybe they are just a really nice summer tire?

            RK ProTection

            Bottom Line:

            Now for the really bad… as I was slowing down (12km) to make a bend on mildly moist sandy pavement the front tyres just let go and it took some wild counter-steering and weighting to keep my face from grinding the pavement. This has never happened on my other tyres and shouldn't happen to any performance tyre at such low speeds.

            (tohle uznavam neni reprezentativni odsudek, tim spis, ze je to jen jedina recenze, nicmene u verze bez PT je to jeste bidnejsi a recenzi dost a dost – pravda, vetsinou ohledne „paperthin sidewalls“, ale i cornering/sta­bility se najde…)

            Kazdopadne pokud Conti, tak urcite ne RK.

            0 0
            • tomxxx  

              Tal RK je poměrně hladkej vzorek, na to musí dotyčnej umět jezdit :D

              Jinak Race sporty jsou sračky, ale stejně tak jako schwalbe evo nebo jak se ty papírový verze jmenujou. Oboje jsem jezdil, oboje defekty furt a stále, většinou na rovnejch úsecích kde fakt netušim, jak by to mohla být jezdcova chyba. Race Sporty mi přišly krapet lepší než schwalbe.

              S protectionama nemám problém, když sem tam dal normální množství mlíka, tak se zatěsnily hned. Teď jsem zkoušel jen asi 30ml a vydrží to nafoukané jeden den. Nicméně nahodit šly jen hustilkou.

              S kvalitou plášťů mám triskní zkušenost u schwalbe, řešilo se to tu mnohokrát, z kupkola mi házely snad všechny.

              Ale když mi někdo dohodí plášť, co bude vážit stejně nebo méně a bude lepší, tak budu jedině rád.

              0 0
        • MlokCZ  

          Ohledně odolnosti jsou na tom protection velmi slušně vzhledem ke svojí hmotností.

          Samozřejmě to ale pořád nejsou ani tak nějaké opravdu superodolné pláště a defekt na nich může být taky.

          A ne úplně ideálně se zatěsňují na to, že jsou oficiálně TLR. Snake skin verze u Schwalbe se zatěsňuje o hodně lépe (téměř vždy mi těsní, aniž bych to vůbec projel, u protection verze nemám poslední dva nahozené X-kingy ještě úplně dozatěsněné ani po projetí 10km, pořád ještě tak za 5 dní ujdou a potřebují ještě projet, po více kilomtrech se to samozřejmě ještě zlepší).

          Protection jsou ale o hodně odolnější na běhounu než snake skin u Schwalbe.

          Pokud bys ale vzal třeba UST Contíky, tak tam je odolnost opravdu hodně dobrá (lepší než protection a to včetně zacelování defektů tmelem). Oproti UST Schwalbe už teď o hodně odolnější (což je ovšem fuk, když pro 2015 UST Schwalbe už stejně nejsou).

          Na to je ale potřeba vhodný ráfek, buď přímo UST nebo něco UST kompatibilní jako třeba ZTR ráfky nebo některé WTB ráfky.

          Zase je ale třeba počítat s výrazně vyšší hmotností. Třeba 2,4 UST X-king má v reálu kolem 750–800g (váženo více kousků) a má přitom jen 56mm šířku. A protection X-king 2,4" (vše 26") má 59mm a přitom jen 640–680g (zase váženo více kousků).

          0 0
          • civetta  

            wtb frequency…

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak to máš UST patky a můžeš použít i UST pláště. Spolehlivost bude nejvyšší, ale už je na tobě zda zkousneš tu hmotnost.

              0 0
              • ememem1  

                na to na co to chce by som nevahal a bral ust, ci uz zrovna conti je ina vec aj ked pri ust uz bohuzial na vyber moc neni. hmotnost je na podobnych akciach sekundarna.

                0 0
              • jonti  

                Ma 29er, tam tolik UST gum zas neni.

                0 0
      • sharkeeCZ  

        Tak já Xkingy SportRace riznul z boku na kamenu v závodě…to vám byla rána!

        Le jinak vydrží hodně, strašně hodně.

        0 0
    • gargamel  

      Já bych vzal předek ardent (přip. ardent race), zadek ikon. Bezduše s chráněnýma bokama.

      0 0
    • ememem1  

      ked nechces schwalbe tak asi jak ti tu uz povedali maxxis ardent pripadne ikon+ardent. su naozaj odolne, vydrzia, jazdne vlasnosti velmi dobre, snad akurat trocha horsie idu co sa ale imho v terene trocha precenuje a by som povedal ze to vobec nejde v reale poznat. (testy hovoria ze obsa maju odpor +/- ako schwalbe NN) a jestli mozes tak neviem preco vahas nad UST resp TLR. neni o com.

      0 0
      • pepek  

        Takže vlastně tvrdíš, že rozdíl NN x RaR nejde v terénu poznat? Asi dobrý oddíl :-)

        0 0
        • RomanH  

          No, ja ted na predku vozim Ardent Exo TR. Na asfaltu je to suverene nejpomalejsi plast, co jsem kdy vozil, vaha ukrutna (kdyz prenasis kolo, tak si toho fakt vsimnes), ale v terenu fakt dobry – vubec nemam pocit, ze by me tam brzdil.

          0 0
          • pepek  

            O předku se nehádám, ale NN vzadu (tedy podle MMM stejně i Ikon, nebo Ardent) bych poznal i poslepu a po čtyřech dvanáctkách.

            0 0
          • Pan.Fazole  

            daval sem dopředu za scyllu od rubeny právě ardent exo tr a jako asi to pomalejší je, ale že bych to nějak hodně zaregistroval, to ne. Já sem spokojnej – krásně to šlo nahodit, není to taková šlupička, určitě to v lese drží líp a zatim vypadá že vydrží 2× – 3× tolik

            0 0
        • ememem1  

          to tvrdim kde? skus mi prosim tu vetu odcitovat.

          0 0
    • jecnak  

      TLR a nebo UST verze Pythonu. Hutchinson UST zacal a funguje tam opravdu perfektne. Tenhle plast neni extra drzak v zatackach, ale dobre jede, ma slusnou trakci a vybornou odolnost jak behounu, tak boku. Proti Contikum v Protection verzi mi prijde jak rychlejsi, tak lepe zatesnuje diry mlikem.

      0 0
    • RUSH  

      Já bych volil jednoznačně bezduše. Posledních cca. 5 let jezdím bezduše, jsem pořád bez defektu, jezdím všechno možné, např. ročně také 6–7 závodů kpž.

      Chce to ale vhodné ráfky a spolehlivé pláště. A pak je prakticky konec s defekty!

      Pokud jsi na nich nikdy nejezdil, chápu Tvou nedůvěru, ale stále máš ještě čas začít! Když ne na letošních 1000 miles, tak příští rok určitě!

      0 0
    • civetta  

      Ahoj vsem a diky za nazory.

      Nakonec jsem zvolil bezduse (a byla to dobra volba 8-))) a kvuli usetreni nakladu (ktery byly pred startem enormni, protoze jsem kupoval skoro vsechno) i hmotnosti + puvodne dobre prepovedi sel do WTB nano.

      Lepsi by asi bejval byl na predek ten bronson, ale uz je to jedno. Kazdopadne jsem dal polovicni trasu (kvuli casovemu presu s dalsi dovolenou) a vsechno fungovalo tak jak ma.

      Krasnej (i kdyz silenej) zavod – kdo nezazil, neuveri ;-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.