• hfx9

    Zdravim vsechny,

    Jak jsem psal v jinem vlakne, trefil jsem rafek kamenem a bouchl ho. Srovnal jsem ho a zda se ze bude v pohode, jenze plast to nerozdejchal, v miste patky je skrz proriznutej. Mam specialized fast trak control 2.0

    No a jaky plast misto fast traku koupit? Jezdim maratony a fast trak byl fajn, podle me sedel, ale chtel bych zkusit neco jineho, pokud mozno i levnejsiho s tim ze by mel plast jit pouzit jako bezdusak.

    Dekuji za tipy co na sucho a mokro

    0 0
    • sharkeeCZ  

      Stejně dobrého a levnějšího asi neseženeš. WTB i Conti jsou dražší. Nevím jak je na tom Rubena.

      0 0
    • ThOOmi  

      Rubena/Mitas Scylla je celkem dobrej univerzal. Letos jsem se k nim vratil a spokojenost-ani jeden defekt, ufouknuti, svliknuti, nic takoveho. Vaha dobra, cena prizniva. Nejsou to takove cedniky jak Schwalbe a podrzi i v mokru. Za me jasna volba. :-)

      0 0
      • hfx9  

        Vypadají zajímavě, jen ta šířka 2.25 se mi zdá strašně mooooc na to jaké jsem tintítko.

        0 0
        • Kubiczech  

          To buď klidný, jsou to užovky.

          0 0
        • hovanec  

          Ty 2.25 nejsou tolik těžší než 2.1 užovky a mají spíš výhody.

          0 0
        • Dejv94  

          Neboj, mel jsem Rubenu Kratos a ve 2,25 to bylo asi o 3mm uzsi nez Fast Track v 2.0. Jinak alternativy asi Conti Race King, WTB Nineline, WTB Nanoraptor, mozna Maxxis Crossmark, Kenda Small Block Eight.

          0 0
        • JakeF  

          Hlavně si změř, co se ti vejde do rámu a kolik má ta guma reálnou šírku… S poctivou 2,25" už bude většina XC rámů dost na těsno a pak třeba může být problém, když třeba projedeš bahnem…

          0 0
          • hfx9  

            Mám epica elite 2015 a když se mi tam vleze 2.0 Fast Trak, kterej je, jak píše Dejv94, o 3mm užší než Mitas Scylla 2.25, tak by se tam vejít měl ne.

            0 0
            • JakeF  

              Tak to jo, nenapadlo mě, že by to bylo takhle podvyživený, když tomu říkaj 2,25". Já právě dal na 2015 Stumpjumpera dozadu Maxxis Ikon 2.2" a to už bylo dost na hraně.

              0 0
            • Dejv94  

              Myslel jsem to tak že tak Rubena/Mitas ve 2,25 je realně užší než Spešl ve 2,0.

              0 0
              • jonti  

                To máš velmi zvláštní Rubenu, minimálně u mně je skoro stejně široká jako Schwalbe 2,25, rozhodně širší než Fasttrack 2,0 nebo GroundControl 2,1.

                0 0
                • Dejv94  

                  Tak ted jsem byl přeměřit, Fast Track S-Works 2.0 má 52mm, Rubena Kratos Tubeless Supra 2.25 má 51mm.

                  0 0
        • Esi  

          Pokud na to nezapomenu tak ti tu gumu večer změřím, mám je na 19mm ráfcích a nezdá se to nějak ultra široké :)

          0 0
      • Ice-goofy  

        Taky letos na kole a spokojenost. Jen se rychleji sjíždí bych tedy řekl.....

        0 0
      • pee.tr  

        Scyllu jsem letos použil poprvé. Zároveň moje první bezduše. Neježděno má asi 850 závodních km. Bez defektu, bez lehnutí, bez ufouknutí pohodlná guma. Možná by mohla držet trošku líp na písku a prachu v zatáčkách, ale jinak spokojenost. Ač se nezdá, neměl jsem potíže ani v dešti a blátě. 26×2,1

        0 0
      • sharkeeCZ  

        Není jako FT spíše toto?

        http://www.kupkolo.cz/…xtra_z98245/

        0 0
        • jonti  

          Není, Zefyros je skoro úplně hladký, FT se docela dá i v mokru.

          0 0
    • mn  

      Jezdím Hutchinson Python v kevlaru a jsem s spokojenej. Vydrží mi tak 5–6 tisíc.80% terén zbytek silnice na kterou je jen víc nafouknu.

      0 0
    • hovanec  

      Conti RK

      0 0
      • sharkeeCZ  

        psal levnější, nehledě na to, že RK jsou horší než FT, podle mé zkušenosti

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • RUSH  

      Fat Trak Control je dobrej plášť, hodně vydrží a lepší plášť se bude hledat těžko. I ta Scylla s textrou není v 29 o moc levnější.

      0 0
    • avionic  

      Vittoria Barzo – absolutní spokojenost, odvaluje dobře, dobře drží, odolnost taky výborná, je levnější....... (mluvím o TNT verzi)

      http://www.vittoria.com/tire/barzo/

      0 0
      • JakeF  

        Tyhle stránky jsou hrozný kecy… Namátkově recenze RoR:

        „Never go over 35 psi with the Ron as it doesn't help you go faster.“

        Nějakej 100kg borec určitě bude souhlasit :D.

        A pak jsem koukal na test Maxxisu Ikon a došlo mi, že týpek na ty pláště ani nesedne, akorát to hodí na test valivýho odporu a defektů a z toho dělá závěry :D. Ono kdyby na to sednul, tak mu dojde, že Ikon má sice vyšší odpor než Speed King, Thunder Burt nebo Race King, nicméně má o třídu lepší záběr a o 2 třídy drží líp v zatáčkách :D. Takže ve výsledku testy vypovídající tak akorát o funkci na asfaltu… Což nakonec vysvětluje, proč má RaceKing 5/5 :D.

        0 0
        • scota  

          Na trekingovém kole mám Cross ride což je vlastně vzorek X-king a přijde mi jako slušný plášt. Dá se na tom jezdit i v mokrém lese.

          0 0
          • JakeF  

            Dá se jezdit i na silničce na DH trati , ale rozhodně to neznamená, že by na to byla vhodná…

            0 0
        • mrozu  

          Ikon rozhodně nemá o třídu lepší záběr než RaceKing, měnil jsem na zadku cvaknutého Ikona za RK a nestačím se divit, jak ten plášť drží. Vyjel třeba i radotínskou brutál stojku při letošní Karlštejn tour, kde ti, co to dali, by se dali spočítat na prstech jedné ruky. Stejně tak oslizlé stojky na Sudetech nebyly žádný problém.

          0 0
          • ememem1  

            tak to si mal asi nejakeho cudneho RK lebo je to presne jak pise jakeF. osobne sa dost cudujem ze RK sa v testoch vyskytuje v kategorii mtb plastov. ano je rychly, voluminozny ale ak otak drzi len ked je sucho a nie moc tazky teren pricom to moc nesmies klopit. imho z zakrytach drzi lepsie aj fast fred.

            0 0
            • Tina  

              Možno to chce iba lepší skill ;) Taký Absalon jazdí RK vpredu aj vzadu na väčšine XC a netvári sa, že by mu nedržal v zákrutách alebo výjazdoch ani mokrých tratiach :)

              0 0
              • JakeF  

                Ano, pro srovnání vlastností dvou různých plášťů je totiž zcela relevantní skill jednoho z nejlepších jezdců planety, kterej je zrovna náhodou placenej, aby jeden z těch plášťů vozil…

                0 0
              • JakeF  

                Tohle bude v tom případě tedy nejlepší MTB guma současnosti :).

                0 0
                • Tina  

                  Patrí naozaj k top. Odporúčam vyskúšať ;)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    výdrž 1–2 závody ?

                    0 0
                    • Tina  

                      Určite viac ako 2 závody, ale otázka takto neznela :)

                      0 0
                      • McBlacky  

                        při dnešní ceně top plášťů tohle bude dost bolet.

                        0 0
                        • duk  

                          Cena top plášťů je ok, tohle jsou gumy Dugast :-)

                          0 0
                          • Dejv94  

                            Cena top plášťů je OK? Jako dát třeba za RaRa cca 1600,–/ks mi příjde úlet.

                            0 0
                            • duk  

                              Tak pohoda to není, ale 3 litry za galusku jsou zas někde jinde…

                              0 0
                              • JakeF  

                                …vyhozený oknem.

                                0 0
                                • duk  

                                  Souhlas, chvíli jsem jezdil Tufo galusky, než jsem si zaplet 29 bezdušový kola, protože se nám doma povalovaly dvoje nevyužitý kola Tufo Alca, ale potom co jsem měl na jaře dost smůlu na defekty jsem se rád zase vrátil k bezdušákům. Jízdní vlastnosti galusek dobrý, ale když novou po 5km řízneš a můžeš jí vyhodit, jak se to povedlo mě, tak je to trochu drahej špás :-)

                                  0 0
                  • JakeF  

                    Myslím, že to zkoušet ani nemusím, abych věděl, že by mi nevyhovovaly… A ty 2 závody výdrž bych u mě chtěl taky vidět :D.

                    0 0
                    • mr.garisson  

                      Ta fotka, to je ještě před závodem nebo až po? :)

                      0 0
                    • Tina  

                      Ty si tak dokonalý bajker. :) Ty ani nemusíš vyskúšať, aby si vedel že nie čo je úplne špatne a nemá žiadnu výdrž.

                      Najlepšie na tom všetkom je, že sa snažíš o svojej pravde presvedčiť niekoho kto daný produkt (v tomto prípade galdy pre použie na XC) jazdí niekoľko sezón bez najmenšieho problému :D

                      0 0
                      • JakeF  

                        Tino, tvoje tvrdohlavost je opravdu na škodu… Aktuálně mám na kole Shorty 3C/Minion DHR a velmi dobře vím proč. Přesvědčovat mě, že místo nich mám zkusit dát závodní XC galusku, to je opravdu úlet :).

                        Galdy na XC jsem jezdil taky, nicméně díky řadě problémů jsem od nich upustil dřív, než po řadě sezón, ale už po jedný. A troufnu si říct, že to bude tím, že mám na ně výrazně vyšší nároky, ať už váhou, tak jízdním stylem.

                        0 0
                        • Tina  

                          Jakube, chápem, že tvoj štýl jazdy je úplne iný a tvoje požiadavky na odolnosť a grip obutia sú iné. Ale v tom prípade diskutuješ v nesprávnom vlákne. Mám taký dojem, že toto vlákno je o plášťoch na XC a maratóny. Fakt chceš niekomu odporučiť Maxxis Shorty 3C/Minion DHR, ktorý váži 900g (1ks) ako rýchly a ľahký plášť vhodný na XC a maratóny? :D

                          P.S.

                          Na stránke Maxxis sa píše: The DH version of the Maxxis Shorty was an instant favorite of our World Cup DH racers. ;)

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • JakeF  

                            Co to zase meleš? Já tu snad někomu doporučuju Shorty/Minion? Celou dobu tu diskutuju o vlastnostech XC plášťů, k čemuž přišel někdo a začal do toho tahat skill top XC jezdců. Podle týhle logiky by měl být RK lepší enduro kombinace, protože Absalon by mě na nich ve sjezdu skoro určitě dal… Jestli ono to náááhodou nebude tím, že Absalon umí tak dobře jezdit a ne tím, že RK je na sjezdy tak dobrá guma :).

                            Naopak nevhodné pláště tu doporučuješ akorát ty, když tvrdíš, že bych je musel vyzkoušet, abych věděl, že mi nevyhovujou… Jak už jsi sama pochopila, opravdu nemusím :).

                            0 0
              • ememem1  

                tak tam su priority asi trocha ine ze. a jak pises tak na vacsine…a votomtoje

                btw odkedy jazdi na contikoch?

                0 0
        • Mr.Dan  

          Naprostej souhlas. Nicméně červík hlodá a nějakýho Speedkinga nebo Thundera nebo aspoň RK bych na ten zadek klidně rád vyzkoušel. Vepředu ale dál nechám nejedoucího Ikona, kterej už mě nejednou podržel…

          0 0
        • ememem1  

          tiez som tu uz k tymto strankam vyjadril zopar dost zasadnych vyhrad bohuzial to zostalo bez mlokovej odozvy, docela rad by som si s nim o tom pokecal.

          0 0
          • MlokCZ  

            Nevím co bys chtěl k tomu ještě psát. Už jsem psal předtím, že u plášťů co jsem dlouhodobě jezdil + testoval jak jedou mi vše plně souhlasí s naměřenými výsledky z těch stránek.

            Odolnost mi také odpovídá tomu měření. Tam se bohužel ukazuje (stejně jako v praxi), že snake skin verze i přes 67tpi na běhounu je na tom skoro stejně jako šlupka EVO se 127tpi (na hranici jednoho bodu měření, takže některé snake skin mají o bod více než šlupka EVO, některé stejně).

            Tedy pro mě rozhodně zajímavá čísla pro ty pláště co jsem nejezdil, takže můžu také srovnat.

            Zbylé hodnocení gripu a všeho co je subjektivní ignoruju (tedy i celkové hodnocení pláště). Tam co jezdec to názor. Zajímá mě z toho jen měření valivého odporu a odolnosti na průpich. Třeba ohledně RK protection mám ohledně gripu úplně jiný názor než autor toho webu, ale to je fuk. Jde tu o nesubjektivní hodnoty měření.

            Z posledních plášťů co jsem začal jezdit letos se mi to zase jen potvrdilo. X-king mi v reálu přišel pomalejší než jsem čekal, test to také potvrdil, že je o trochu pomalejší.

            A RoR jezdím chvíli teď už i na zadním (dříve jen na předním) a také se mi potvrdilo, že jede opravdu parádně odpovídajíc tomu testu. Tím jsem ve 29" zcela opustil RaR, že nemá cenu ani na zadní. Pro 26" to může být trošku jinak, tam měření RaR x RoR nemusí odpovídat, protože ve 26" má RaR jiný vzorek než ve 29" (ve 26" o 1mm menší mezera mezi vzorekm ve směru jízdy).

            0 0
            • ememem1  

              porovnavat subjektivne veci ako grip a pod. je osemetne, uznavam. nicmenej ked x ludi tvrdi to iste tak nieco na tom bude aj ked je to opak toho co test.

              a aj mam problem aj s tymi objektivne meratelnymi vecami. naozaj mi nieko bude tvrdit, ze ikon ma horsi puncture test ako thunder burt , RaR alebo RK? mam sa smiat alebo plakat? dtto trebars nizky valivy odpor pre NN. ano, ked je novy a na vhodnom rafiku. cize pri vhodne zvolenej metodike testovania.

              po dlhsom zvazovani pokladam tieto testy za nemeckymi vyrobcami zaplatene „nezavisle“ testy(kde ten fesak zobral cele to testovacie zariadenie a soft k tomu, to neni vec za par dolarov) ktorych meotdika je uplne rovnako ako pri testoch BM alebo MB zvolena tak, aby pre danu metodiku a interpretaciu vysledkov vychadzali nemecke plaste lepsie ako americke.(mimocho­dom BM testuje v conti a MB v ralf bohle dcerskej firme schwalbe)

              je pravda, ze vo vseobecnosti trebars RK je na tvrdom povrchu asi naozaj rychlejsi ako trebars ikon cize na tvrdom podklade tie plaste co lepsie vyjdu v testoch asi naozaj o nieco lepsie idu aj v terene. lenze toto sa imho velmi rychlo stiera zo zhrosujucimi sa podmienkami. alebo lepsie povedane meniacimi sa resp. zrealnujucimi sa podmienkami kde subjektivne veci ako grip zacinaju hrat ovela dolezitejsiu ulohu jak o 5% vacsi valivy opor pri peclivo vybranej rychlosti, tlaku, zatazeni atd.

              lebo ja si ani len netrufam odhadnut aky vplyv na vysledky testov by mala rychlost, povrch valca, priemer valca, zatazenie a v neposlednim rade sirka rafika a pocet najzdenych km na gume na vysledky testov. a to ani pre silnicne plaste, nieto este mtb.

              btw ten pcet najazdenych km – na zaklade empirie tvrdim, ze keby niekto porovnal gumu po par sto km tak je schwalbe uplne out vo vsetkych meratelnych parametroch. mimochodom zrovna pre cestnu schwalbe one pro bol v poslednom BM dlhodoby uzivatelsky test co to docela potvrdzuje. conti neviem, na rozdiel od schwalbe co som jazdil roky nemam takuto skusenost. cize potom aj trebars taky NN, inak vyborna guma co som roky jazdil vyhcadza o dost lepsie v danych objektivne meratelnych parametrocha ako je valivy odpor ako trebars ardent alebo ardent race(tusimze v MB nejake to cislo dozadu, presne neviem). lenze moja empiria z relaneho trenu tvrdi uplny opak. uznavam ze kalibracia pocitov je dost osemetna vec nicmenej moje smiesne pseudotesty co som tu uz spominal to celkom potvrdzuju.

              cize aby som to uzavrel – je kopa veci ktore tieto testy nepostihuju. inak povedane, tie testy resp. ich metodika je stavana tak, aby nemecke plaste vychadzali lepsie.

              0 0
              • mr.garisson  

                V tom subjektivním hodnocení máš pravdu. Labák je labák a nikdy to nenahradí kvalitativní hodnocení respondenta. Nicméně je zvláštní, že jsem léta jezdil na RK, letos jsem vyzkoušel Ralpha a po 700 km jsem se opět vrátil k RK. Ralph je skvělý prvních 300 – 400 km, ale potom jsem mu přestal věřit. Na předním kole super, nemám ani jednu námitku.

                0 0
                • ememem1  

                  to si len dalsi co potvrdzuje moju domnienku co pisem aj vyssie, ze schwalbe su super gumy – prvych 400–500km kym sa osupe ta najvrchnejsia mikrovrstva ktora sposobuje dobre jazdne vlastnosti pri malom valivom odpore. plati to pre mtb aj cestne gumy.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • MlokCZ  

                    To se tu psalo ale vždy, že jakmile vrchní směs je sjetá, tak jdou vlastnosti do háje.

                    Jak píšu níže, tak problém je v tom nájezdu. U někoho 400–500km a u někoho přes 3tis. km… (níže píšu o letošním nájezdu 2tis. km na zadním Thunder Burtu a pořád je zcela ok a má stále vrchní směs).

                    0 0
                • MlokCZ  

                  A přesně proto ty hodnocení jezdců jsou hodně zavádějící, protože se běžně potkávají naprosto opačné zkušenosti.

                  RK x RaR. Mám to úplně naopak. U RK tedy podotýkám, že to byla protection verze (racesport nechi jak kvůli odolnosti, tak kvůli daleko horšímu zatěsňování; ono i protection verze se zatěsňuje hůře než snake skin). A pak, že to je hodnocení pro 29", kde není RaR totožný s 26".

                  RaR mi držel proti RK o třídu lépe a to všude. A nic se na tom nezměnilo ani po pár stech kilometrech (na snake skin RaR jsem najel cca 10tis. km, což u mě byly 3 kousky na zadním a jeden na předním, výměna vždy včas po sjetí vrchní vrstvy, tedy jakmile zmizí prohlubně ve vzorku, což je asi 1mm vzorku pryč).

                  RK je ale zase o trochu rychlejší. To jsem ale vyřešil přechodem na Thunder Burt. A musím říct, že i Thunder Burt mi drží v některých situacích lépe než RK protection. Ale už to neplatí vždy a není to tak výrazně jako s RaR.

                  A po 2tis. km na Thunder Burtu zatím žádné ztráty vlastností (také jak píšu níže ale není ještě vůbec sjetá ani ta vrchní směs a mám pořád jasně viditelné prohlubně ve vzorku v běhounu a teprve má ten plášť vůbec nějaký vizuální náznak toho, že je jetý).

                  0 0
                  • mr.garisson  

                    Já bych tu výdrž přisuzoval jezdeckému stylu a ostatním podmínkám. Jsou tratě, kde prostě nabrzdíš smykem mnohem víc. Potom jsou např. závody Hradec a okolí, kde se nebrzdí vůbec, jen boucháš do pedálů.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      právě, stačí jeden okruhový závod kde dobržduješ do vracečky na asfaltu z 50–60km/h do skoro nuly a zadní plášť dostane za hodinu víc jak za tisíc kilometrů v lese

                      0 0
              • MlokCZ  

                Přeci si nemůžeš ztěžovat na metodiku testování valivého odporu tím, že nezahrnuje spoustu jiných nesouvisejících vlivů. Vždyť je to pořád jen měření valivého odporu, tak si pod tím nepředstavuj, že to bude měřit jak pojede plášť rychle na dané vyjížďce se zahrnutím všech podmínek.

                To už si musí vyhodnotit každý sám dle toho co jezdí, jestli potřebuje raději lepší grip než o trošku rychlejší plášť. To není účelem měření valivého odporu.

                Valivý odpor pro NN tam pak změřený není. A i když německé časopisy (kde kdysi dávno změřený byl) mají podobnou metodiku, tak mají jeden velký problém s měřením valivého odporu. A to, že se u nich srovnávají výsledky přes mnoho různých ročníků plášťů, kde zrovna u Schwalbe byla pomalu každý rok jiná směs (a NN tam byl změřený už hrozně starý ročník) a už vůbec není jasné jestli se srovnávají správné verze mezi sebou. Tenhle problém u bicyclerollin­gresistance do budoucna vznikne také, ale zatím tam stihnul změřit mezi sebou relevatní verze plášťů.

                To, že po sjetí vrchní směsi jsou vlastnosti Schwalbe pryč a jsou na výměnu je fakt. Ale zase to nijak nesouvisí s měřením valivého odporu. To je o životnosti.

                A pár set kilometrů nemůžeš napsat obecně. U někoho to je pár set kilometrů. Pak pro něj Schwalbe nejsou vůbec vhodné a rovnou ať se jim vyhne obloukem.

                Jenže někomu (třeba mě a nejsem jediný, v okolí mám takových více) vydrží místo pár set kilometrů kolem 2,5–3,5tis. km.

                U Contíků se sice vlastnosti tak rychle (s tak malým ojetím vzorku) neztratí jako u Schwalbe, ale přijde mi, že se sjíždí ještě o malinko rychleji a výsledek je nakonec ± stejný (tedy aspoň u mě a pár lidí v okolí co pozoruju).

                Rekord v nejhorší výdrži má v partě zatím UST X-king (který nemá black chili). Po 700km je na vyhození (vzorek téměř celý fuč). Stejný jezdec předtím dlouho jezdil NN UST 2,4 a na nich dával o hodně více (i s tím, že se bude poměrně brzo plášť měnit s ojetím vrchní směsi).

                Třeba letos mám na zadním Thunder Burtu necelé 2tis. km a ještě vydrží dlouho. Teprve na něm je nepatrně vidět, že je vůbec používaný, prohlubně ve středovém vzorku pořád výrazné. Mně se dost často stává, že u Schwalbe i zadní plášť vyměním z nějakého jiného důvodu dříve než je sjetá vrchní směs (pár jsem říznul na běhounu, někdy vyměnil dříve za jiný typ pláště, někdy vyměnil dříve celé kolo, atd.). Takže životnost je to poslední co by mi trápilo.

                Za sebe mám 2 výhrady u Schwalbe snake skin:

                Malá odolnost běhounu, na hranici toho co jsem ochotný tolerovat. Zatím to mám pravidelně 1 kousek prorvaného běhounu (větší díra) za sezónu. Kdyby to narostlo, tak bych už nebyl ochotný tolerovat.

                A pak prolínání tmelu po delší době co je plášť nahozený. To naštěstí není u mě tak výrazné (někdo tu měl horší případ), takže to také zatím toleruju.

                Test průpichu běhounu, na tom není metodicky co zkazit. Ikona jsem nikdy neměl. U něj je pak také zásadní otázka, jestli srovnáváš správnou verzi s testem.

                Mně sedí test průpichu běhounu pro všechny pláště, které jsem dlouhodobě jezdil a je to docela dost kousků z toho testu. Já tedy jezdil samé snake skin verze a protection. V partě ještě máme více performance verzí a dle defektů tomu také odpovídají.

                Defekty se ale hodnotí z malého vzorku blbě, protože i ty málo odolné (typu hodnocení průpichu 7 a nižší) někomu vydrží občas bez defektu hodně dlouho.

                A pak na bicyclerollin­gresistance testuje kategorii jezdivějších plášťů. U těch bych tak nějak čekal, že se budou používat i více na jezdivé trasy (kde je více tvrdšího jezdivého povrchu, žádný velký terén) a tam pak krásně měření odpovídá tomu co je na té trase z velké části.

                Pokud někdo jezdí jen náročnější terén, tak bude vybírat z úplně jiné kategorie plášťů a valivý odpor pro něj nebude tak moc významný.

                0 0
                • Růža17  

                  Ahoj,

                  neměl by jsi zkušenost s pláštěm Schwalbe Sammy Slick. V porovnání třeba s RK nebo RR. Hledám vhodný plášť na jízdu do práce z práce 40 km/deně převážně asfalt, s tím že občas vyrazím do lehčího terénu polňačku. Je to na starší kolo v mém případě 26 s dušema. Děkuji

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Sammy slick jsem nejezdil, pro mě zcela nezajímavý plášť. Jen dvousměs, tzn. u Schwalbe pomalejší + horší grip. A k tomu navíc raceguard. Tím sice má odolnější běhoun, ale zase další zhoršení valivého odporu.

                    Pokud moc neřešíš jak dobře to jede, tak na dojíždění do práce proč ne. Navíc je levnější. Pokud chceš opravdu rychlý plášť, tak Thunder Burt nebo RK (racesport nebo protection) budou o hodně rychlejší + mírně lepší grip a nebo RaR a RoR (snake skin nebo šlupka EVO, tedy s pacestar trojsměsí) budou o trochu rychlejší + o dost lepší grip. Budou ale dražší a navíc pravděpodobně i méně vydrží.

                    I u Schwalbe mají Sammy slick označený jako o hodně pomalejší než Thunder Burt a o trochu než RaR a RoR.

                    0 0
                    • Esi  

                      ThunderBurt je super jen má jednu vadu a to je cena :) oproti Sammy Slick stojí dvojnásobek, ale je to super guma :-)

                      0 0
                    • Růža17  

                      Děkuji,

                      jde mi taky o výdrž ročně jen do práce nejedu cca 5 tkm tak abych ten plášť za 1000 kč nemusel na zadku 3× měnit. V zádu jezdím Michelin Country rock a vepředu dojíždím Raceking protection, na který nemohu říct nic špatného. :)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Výdrž je hrozně individuální záležitost. U EVO Schwalbe někdo (třeba já) dá i přes 3tis. km než se sjede vrchní směs (pak jsou vlastnosti do háje) a někomu nevydrží ani 1000km. Takže se nedá předem vyloučit, že bys za 5tis. km nemusel 3× měnit plášť…

                        0 0
                        • Esi  

                          No pokud najezdí těch 5 tisíc převážně po silnici tak o tu vrchní směs až zase tak moc nejde a dalo by se to víceméně sjet skoro na hladko ne ? Ta vrchní směs bude super fungovat někde v terénu ale rozdíl na silnici a šotolině bych asi moc velký nehledal, možná to bude o trochu pomalejší, ale budou to odhadem nějaké jednotky w tak že na dojíždění do práce asi zanedbatelné

                          0 0
                          • ememem1  

                            moja skusenost ukazuje ze ten rozdiel je hodne velky, parve na dobrych povrchoch. ale na jazdenie do roboty je to samozrejme jedno.

                            0 0
                            • Růža17  

                              Jj moje využití pláště je takové že ho vozím v podstatě na max. možný tlak na silnici a dojíždím dohladka. Když jedu do terénu tak samozřejmě upouštím nebo jedu na jiném kole. Při tomto použití se asi i rychlost plášťů může lišit než při běžném použití.

                              0 0
                              • Breakpain  

                                Pak je podle mě jedno, co vezmeš… Mám to podobně a vzal jsem to nejlevnější, co jsem našel… Jediné co vidím je rozdíl v tom, jak rychle ten zadek mizí… Mimochodem na tohle jsem bral semi-slick … (asfalt, šotolina plus lehce lesní cesta).

                                0 0
                          • MlokCZ  

                            Bude to i znatelně pomalejší. Pokud by měl najíždět třeba polovinu nájezdu bez vrchní směsi, tak to už může sáhnout rovnou po něčem jiném.

                            0 0
                            • Esi  

                              Takt o potom jo, já vozím scyly a zatím maximální spokojenost, při mých 100kg mám teda na těch pláštích zatím najeto jen 800km, na zadním kole zatím opotřebení není moc patrné, přední je jako nové, mám to tak 40%silnice, 40%šotolina a 20% lehký teren (turistické značky) Scyla má taky poměrně nízký vzorek jako thunderburt (proti němu teda o trochu vyšší) bohužel i ta cena se k němu trochu přibližuje je to tak 950kč za kus :-(

                              0 0
                  • Roman11  

                    Pláště Sammy Slick 26×2,1 jezdím už téměř 3 roky, zhruba 70% asfalt a zbytek suché polňačky a lesní cesty. Pláště dosluhují, tak uvažuji, jestli je koupím znovu a nebo přejdu na jiné, ještě rychlejší. Jsem s nimi spokojen, jsou odolné, trvanlivé a vcelku rychlé. Nemohu ale souhlasit s názorem Mloka, že jsou o něco pomalejší než RaR a RoR. Mám totiž ještě druhá kola do terénu obutá do RoR 2,35 SS vpředu a RaR 2,25 SS vzadu. A na asfaltu ty Sammy Slicky jedou naopak výrazně rychleji. Nehledě na to, že u RoR a RaR až sjedu tu vrchní vrstvu směsi, tak se bude valivý odpor zvyšovat. U dvousměsových Sammy Slicků toto nenastane, takže ten rozdíl ve valivém odporu se bude prohlubovat. Bohužel nikde asi nenajdeš graf, který by toto moje tvrzení potvrdil či vyvrátil. Takže já osobně je buď koupím znovu, a nebo přejdu na asi to nejrychlejší (na asfalt), co se dá koupit – Continental Speed King II Race Sport 26×2,2. Jsou ale dražší a budou jistě i méně odolné a trvanlivé. V jiném vlákně mě Mlok posílal odkaz na test toho Contíka.

                    0 0
                    • Roman11  

                      Ještě musím upřesnit – Sammy slicky jsou šíře 2,1 a foukám je 2,0/2,4, kdežto RoR / Rar jsou 2,35/2,25 a foukám je 1,7/2,0. Takže kdyby ty RoR a RaR byly též v šíři 2,1 a foukal jsem je stejně jako Sammy slicky, tak by možná měl Mlok pravdu a byly by na asfaltu mírně pomalejší.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Nemáš navíc ještě starý vzorek RoR? Současný RoR se vůbec ve 2,35" nevyrábí. A starý RoR byl mnohem pomalejší než nový.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        A ještě pokud vozíš duše, tak vliv tlaku na asfaltu bude o to větší a už tedy vůbec nelze srovnávat různě nafoukané pláště.

                        0 0
                        • Roman11  

                          Mám RoR i RaR z 5/2013. Ten RoR byl tehdy ten nejnovější model s úplně jiným tvarem vzorku, než ty ročníky předchozí. Jinak s těmi tlaky samozřejmě souhlas, to jsem si při psaní neuvědomil. Pak jsem to ale doplnil.

                          0 0
                • ememem1  

                  Přeci si nemůžeš ztěžovat na metodiku testování valivého odporu tím, že nezahrnuje spoustu jiných nesouvisejících vlivů. – naopak, to co pisem (rychlost, povrch valca, priemer valca, zatazenie, sirka rafika) mozu byt parametre dost podstatne. a mam podozrenie, ze su nastavene tak, aby to pre vybrane plaste vyslo dobre. trebars uz len ten valec 70 resp.80cm priemer, co ja viem, realita je imho asi inde.

                  A to, že se u nich srovnávají výsledky přes mnoho různých ročníků plášťů, kde zrovna u Schwalbe byla pomalu každý rok jiná směs – to caka skor neskor kazdeho ale vytkol by som im nieco ine, zrovnavaju casto totizto nie uplne porovnatelne verzie plastov

                  A pár set kilometrů nemůžeš napsat obecně. – OK, dobre, beriem, neni to celkom relevatny topic. chcel som tym len povedat, ze tie vyborne parametre schwalbe plastov vydrzia len vemi malo zatial co tie „priemerne“ inych zda sa su takmer rovnake po celu dobu zivotnosti. teda aspon u inych som si taky razantny rozdiel ako u schwalbe nevsimol.

                  Rekord v nejhorší výdrži má v partě zatím UST X-king – ku conti sa moc vyjadrit neviem mam na nich najazdene prilis malo skor len ako test na skusku. proste mi nevyhovuju nijaky a nicim. ale co pises moze byt, ja som este aj myticky gp4000s zlikvidoval za par tisic km

                  Za sebe mám 2 výhrady u Schwalbe snake skin:Malá odolnost běhounu – presne, na tom sa zhodneme. aj ked ja som s tym problem nikdy nemal ked som posledne memil NN SS tak som bol prekvapeny kolko dier cca pocas 1 roka na behuni bolo tmelom zalepenych bez toho, ze by som o tom tusil. mat tam dusu ma jebne.

                  to ikon je oproti tomu ultra odolny, schvalne som si ho pozrel, po troch mesiacoch nikde ani naznak diery. uz len na omak je to o dost robusnetnejsie. ako vazne, vyhlasene slupky typu RaR, RK maju puncture lepsi ako Ikon o ktorom je vseobecne zname ze je radovo odlnejsi(vid. akekolvek forum) a s minimalne dvojnasobnou vydrzou? mozu mat v teste co chcu je to blbost. a urcite zrovnavam spravne verzie.

                  a pridal by som k tomu este jednu vyhradu asi z mojho pohladu uplne najzasadnejsiu – slabunka a makka karkasa. to ze je slaba pomerne slusne riesi SS (ktory ale zas na UST nebol) ale to ze pri rozumne nizkych tlakoch sa potom cela guma zvyka jak prasa to neriesi. a imho sa to pomerne rychlo zhorsuje stanutim resp. optrebenim plasta. ked k tomu pridas pomerne makku zmes na vyssich spuntoch tak jadzit na tomto je jak zo zatiahnutou rucnou brzdou. cim lepsi povrch tym horsie. aby bolo jasne, ja som schwalbe roky jazdil ale volak ma toto v poslednom case dost zacalo vadit. zaciatok resp. vrchol bolo to, ked som zacal asi 8 dnovy alpenX vzdau s novym RoRom ktory bol posledne dva dni odrbany a ojazdeny presne na tu uroven co popisujem(vrchna vrstva fuc) a bolo to docela utrpenie. kupodivu som si potom povedal ze ho dojazdim a taktyo odrbnay potom vydrzal este neskutocne dlho az som ho vyhodil od jedu a nie uplneho znicenia. a plati to aj pre cestne plaste (pokial to samozrejme neni marathon plus a pod.)

                  neviem, imho tato rolling resistance hysteria je vyvolana prave vyrobcami ako je conti a schwalbe + vhodne nastavenou metodikou testov. v amerike toto nikto neriesi v mtb ani na ceste. tam riesia kolko to stoji, jak to drzi, kolko to vydrzi a asi jak „idu“ pricom maju dva stupne valiveho odporu – 1. rolling fast a 2. heavy rolling resistance a v pohode jazdia plaste, ktore v tychto eurospkych testoch koncia na hodnotach dvojnasobneho valiveho odporu (ci uz mtb a lebo cestne) a nikto sa nestazuje. inak povedane mam uz dlhsi cas podozrenie, nakolko tieto testy vystihuju realnu prevadzku aj ked mas pravdu ze ak je plast rychly v teste tak ide dobre aj v terene. otazka je, ci je rozdiel ozaj tak velky ako ukazuju testy alebo to plati len pre peclivo vybrany test case.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Menší tuhost kostry plášťů považuju pro sebe naopak za velké plus. To je přesně to, co mi vadí na protection verzi Contíků. Ty tuhé kostry hůře drží a jsou méně pohodlné.

                    Se žvýkáním nemám sebemenší problém. Na to je třeba hlavně nejezdit příliš úzké ráfky. Už mám na všech kolech ráfky aspoň 23mm vnitřní šířky (nebo někde 25mm) + snake skin verze plášťů a pohoda i když zrovna foukám nižší tlaky.

                    A vyšší špunty u Schwalbe aktuálně nejezdím žádné. Protože i RoR má od nového vzorku středový vzorek jen 2,5mm, stejně jako RaR. Takže žádné žvýkání špuntů nepozoruju.

                    Třeba u starého RoR vzadu jsem tohle i já pozoroval výrazně a rychle RoR na zadním přestal vozit. U nového vzorku ale už bez problémů.

                    Ohledně valivého odporu, to je na každém jak moc mu záleží na rychlosti pláště. Když někdo jezdí sám, tak mu to může být úplně jedno, prostě bude jen o chlup pomalejší (ve výsledném průměru to zase tak moc neudělá). Nebo když jezdí v partě a patří k těm výkonějším, tak mu to může být také jedno, protože bude rychlejší než ostatní i s trochu pomalejším pláštěm.

                    Já jezdím trvale s o malinko výkonějšími (sem tam se přidá i někdo pomalejší než já, ale ty nejezdí stabilně). A protože rozdíl není až tak velký, tak se téměř pořád jezdí dohromady (i v kopcích) a pak se mi nechce je moc nechat ujíždět.

                    A pak to samé přejezdy po asfaltu/pěkné šotolině, kde jezdím hodně za někým v háku. A i když se jede terén, tak těch přejezdů bývá kolem Plzně hodně, často i 50%+ trasy (a když se jede jezdivé trasa, tak i klidně skoro bez pořádného terénu). I když je pár vyjímek z toho co tu jezdíme a třeba poslední dvě neděle nebyl vůbec žádný úsek, kde by se jelo ve vláčku a asfaltu bylo asi jen 5km (z 80km). To jsou ale vyjímky (taky jsme jeli v obou případech tu stejnou trasu).

                    A díky tomuhle trvale vnímám i opravdu malé rozdíly ve valivém odporu plášťů. Třeba příklad z poslední doby. Nahodil jsem X-kinga 2,4" protection na obě kola a hned to bylo hodně znát. Už jsem měl problémy i na těch jezdivých úsecích v háku. A pro X-kinga se test objevil až poměrně dlouho po tom, co jsem ho dal z kola pryč a test jen přesně potvrdilo pozorování z reálu (a to ještě samozřejmě přihlížím k tomu, že v testu byl 2,2" racesport a já měl nahozený 2,4" protection, tedy výsledky toho 2,4" by v testu byly ještě o trochu horší).

                    Oproti tomu když jezdím s RoR/RoR 2,25" už je to ok. A pokud beru HTčko s Thudner Burty, tak tam je to úplná pohodička. S RK protection to bylo také dobré, ale k těm mám jiné výhrady (kvůli kterým je nejezdím).

                    V mírných sjezdech v háku jsou to rozdíly až typu sem tam přibržďuju (pro ty nejrychlejší), přes nešlapu a nebrzdím až po musím šlapat (pro ty nepomalejší). Samozřejmě, že o tohle tu nejde (to uvádím jen jako ukazatel srovnání rychlosti těch plášťů), není problém v mírném sjezdu šlapat.

                    Problém nastává na rovině a v mírných výjezdech.

                    A přitom mezi těmi plášti zase až tak velké rozdíly nejsou. A když náhodou vyjedu na vyjížďku sám, tak si klidně vezmu ty nejpomalejší a je to ok.

                    Samozřejmě se můžu z háku odpojit, ale já se rád svezu aspoň trochu svižně (a když na to nemám sólo, tak si to užiju aspoň v háku) a s těmi rychlejšími kousky plášťů si to užiju.

                    Pro mě jsou ve výsledku ty testy jako dělané. V reálu pak přesně vystihují kdy problém mám a kdy ne. Samozřejmě to neplatí každou vyjížďku, protože jsou tu faktory typu aktuální stav organismu, ale z dlouhodobého hlediska to tak přesně platí.

                    PS: Jednou jsem před lety jel jednu z nejtěžších vyjížděk (z mojeho pohledu co jsem kdy jezdil) na HD trail/HD pace. A to bylo opravdu už utrpení. Tu stejnou trasu jsem jel celkem už asi 10×, takže mám srovnání.

                    0 0
                    • Tina  

                      „Menší tuhost kostry plášťů považuju pro sebe naopak za velké plus. To je přesně to, co mi vadí na protection verzi Contíků. Ty tuhé kostry hůře drží a jsou méně pohodlné.“

                      Presne toto mi tiež vadí na verzii protection u Conti. Mám Conti RK vo verzii RS a vzadu je to fakt bezkonkurenčne najrýchlejší plášť aký som kedy jazdila (ešte som teda neporovnávala s Thunder Burtom). Kúpila som si teda aj Conti RK protection a bola som fakt sklamaná ako tuhé boky ovplyvnili jazdné vlastnosti plášťa. Možno „lepšie stavaných“ (čítaj ťažších) bajkerov to nie je také markantné, ale s mojimi 60kg a nízkymi tlakmi to fakt hodne cítim.

                      Som zvedavá ako to budem cítiť v porovnaní so Snake Skin od Schwalbe.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Snake skin moc tuhé nejsou, obzvlášť po přepracování boků pro 2015 jsou ještě o něco méně tuhé než dříve u starších snake skin verzí. Hlavně ale není tuhý běhoun jako u protection verze. A běhoun to zhorší ještě více než boky.

                        0 0
                        • ememem1  

                          jako ze vdaka tej novej tkanine co je na novom NN je to este makksie? tak to uz o tom nejdem uvazovat ani teoreticky. uznavam ale ze je to individualne.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Snake skin boky jsou od 2015 (na všech typech Schwalbe plášťů) o trochu méně tuhé než dříve. Snake skin kostra prostě byla přepracovaná.

                            Kromě menší tuhosti je výsledkem ještě lepší těsnost i bez tmelu. Jak jsem psal, tak zrovna teď nahozené 2× RoR 2015 a pár dní držely tlak bez znatelné ztráty i bez tmelu. Takhle dobrý výsledek bez tmelu jsem dříve neměl u žádného kousku se snake skin boky. Dříve jsem stejný test s Thunder Burty snake skin 2015 nemohl provést, protože ty jsem nedával na UST ráfky (ty RoR už ano) a tedy nějaký tmel jsem musel dát rovnou.

                            0 0
                      • JakeF  

                        Možno to chce iba lepší skill ;) Taký Absalon jazdí RK Protection vpredu aj vzadu na väčšine XC a netvári sa, že by mu nedržal v zákrutách alebo výjazdoch ani mokrých tratiach :)

                        0 0
                        • mr.garisson  

                          Takže závěrem shrnuto to jsou všechno dobré gumy nebo jak tomu mám rozumět?

                          0 0
                          • JakeF  

                            Na nenáročný použití dozadu za mě proč ne… Dopředu bych je ale kombinoval buď s Ikonem nebo Schwalbe RoR.

                            0 0
                          • ememem1  

                            jak by som to povedal: su rychle, voluminozne, ale moc by som s nimi zakruty radsej neklopil ani za sucha. na mokrom su uplne out. dopredu radsej nieco ine co trocha viac drzi.

                            0 0
                            • mr.garisson  

                              Na předek jsem chtěl do komba X-King.

                              0 0
                              • ememem1  

                                skus, na nie moc tazky teren to moze byt dobre.

                                0 0
                                • Dejv94  

                                  X King snese dost terenu, je to takový plášť použitelný na XC i na Enduro. Sám vozím kombinaci XKing 2,4 a Race King 2,2.

                                  0 0
                            • MlokCZ  

                              U RK mi pak štve, že když už je to hodně rychlý plášť s ne zrovna dobrým gripem, že na pěkném asfaltu vibruje. Tedy když už se zvolí na ježdění s větším procentem asfaltu, tak ani tam není tak moc příjemný. Oproti tomu zlatý Thunder Burt, tam necítím vibrace už žádné (a to jsem na to citlivka). Ale i takový RaR je na tom znatelně lépe (než RK) ohledně vibrací na pěkném asfaltu.

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                    • ememem1  

                      este raz aby sme si rozumeli – ja uznavam ze to, co vyjde dobre v testoch ide aj docela dobre v terene. problem je, ze ak je ten rozdiel meratelny tak ozaj len na ceste (vid. to co hovoris o zjazdovani, tam to byva vidiet docela pekne).

                      v realnom terene aj ked je lahky som nikdy ziadny rozdiel nezaznamenal pokial tie gumy boli v dobrom stave. skutocne jedina vynimka je ojazdena schwalbe, to je fakt peklo. (samozrejme nejdem porovnavat HD trailstar a fast fred, plati to pre +/- rovnake gumy)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        V terénu to nikdy nepůjde poznat hned. Moc malé rozdíly (v rámci stejné kategorie plášťů) oproti stále se měnícím podmínkám (trochu jiný terén, sucho x mokro, jiná stopa, větší vliv gripu pláště atd.).

                        Ve výsledku to ale poznám i na hodně teréních vyjížďkách a to dlouhodobě dle únavy (zase samozřejmě nelze srovnávat dle jedné vyjížďky, ale pouze dlouhodobě pro vyloučení okamžitého stavu organismu).

                        Jak jsem psal na začátku, tak pokud se srovnávají rychlé XC pláště, tak bych i předpokládal, že při jejich použití bude na trase vždy více jezdivých úseků.

                        0 0
                        • ememem1  

                          V terénu to nikdy nepůjde poznat hned. Moc malé rozdíly (v rámci stejné kategorie plášťů) oproti stále se měnícím podmínkám (trochu jiný terén, sucho x mokro, jiná stopa, větší vliv gripu pláště atd.). – presne to mam na mysli a sice ze ten test simuluje len maly a velmi uzko cielene vybrany okruh podmienok tak aby to vyslo „dobre“. lebo ak mi niekto bude tvrdit ze NN a Ikon pripadne ardent race ktore podla merani su prakticky identicke aj idu priblizne rovnako tak to sa s nim budem hadat. ani len na ceste sa mi to nepotvrdilo nehovriac o terene.

                          0 0
    • Rubi  

      Fast trak dopredu i dozadu a nemusis nic resit… Popripade ikon

      0 0
      • hfx9  

        Teď mám fast trak sworks 2.2 vepředu a fast trak control 2.0 vzadu a za sucha nemám problém, ale teď jak je mokro, tak mi přijde, že moc nedrží. Nevím, nějak si na nich za mokra přestávám byt jistej.

        0 0
        • RUSH  

          Fast Trak je velký univerzál, ovšem se všemi klady ale i zápory :-)

          JInak ten S-works je dost šlupička, bacha na defekty!

          0 0
          • McBlacky  

            no univerzál :( na předku to až tak nedrží v sypkým skoro vůbec. Osobně jsem zatím říznul jen control ;) ale vozím SW předek control zadek.

            0 0
            • hfx9  

              No právě že já taky riznul zadní control. Tak jsem dneska koupil novej a jestli se odporouci i ten, tak pujdu do te doporucovane rubeny scylla s textra boky.

              0 0
              • McBlacky  

                scylu textra jsem zavrhl, přeci jen 690gr je brutalita. FT SW mám jeden 560 a FT control překvapivě 565gr

                Ted na podzimní závodu ve slotě dám osvedčený RoR a RR a na jaře zase půjdou FT

                0 0
                • duk  

                  Já už po zkušenostech se Schwalbe a podobných zvolil Textru a nelituju, jede to hezky a zatím žádnej defekt. Naprostá většina lidí, koho sponzoruje Mitas v XC i Maratonech jezdí textry a co jsem se tak bavil tak jsou spokojeni. Váha už se tolik neřeší jak dřív.

                  0 0
                  • Esi  

                    taky vozím textry, alespoň se tolik nemusím bát po nějakém makadamu kterým lesáci vysypávají lesní cesty pro těžbu dřeva :-( jen ta cena by mohla jít tak o 3 kila níž a byl bych úplně nejspokojenejší :)

                    0 0
                • hfx9  

                  Zkusím a uvidím, jestli ten váhovej rozdíl bude tak znatelnej, vím že je to na kolech (tedy rotujících částech) a tam je to prej hodně znát, ale člověk si to musí zkusit. Hodně velkým pozitivním signálem je pro mě to, že mitas s textrou byl hlavní partner cape epic závodu a dostal i jejich ocenění, protože pláště fakt drželi.

                  0 0
        • jonti  

          Na předek do těžšího terénu nebo bláta je lepší Specialized Ground Control, něco jako NN.

          0 0
          • JakeF  

            +1

            0 0
          • McBlacky  

            pokud máš vzadu FT tak je to overkill a stačí ti Ron

            0 0
            • jonti  

              Na P50 tam dám Rona, pokud se mi ho podaří resuscitovat a nasadit.

              0 0
              • MichaelSimek  

                na p50 staci silnicni kolo :)

                0 0
                • McBlacky  

                  pokud ti stačí dojet nějak a nevadí si zapíchat asi bys to na něm dal ;)

                  0 0
              • McBlacky  

                no já musím zalepit ten rozřízlý FT z neděle jinak nemám na čem jet. Je z něj už skoro slick po sezoně, ale jinej ted nemám. Leda bych tam narval mountain kinga :)

                0 0
          • ememem1  

            zrovna dva krat citatelny plast to neni.

            0 0
          • Neťa  

            O tomto plášti uvažuji právě jako o náhradě stávajícího předního, už staršího (i když na pohled téměř netknutého) NN 2.4 s tím, že pokud se osvědčí, zkusím ho po sjetí Ardenta dát i dozadu a mít konečně stejné gumy na obou kolech. Je ten GC opravdu srovnatelný s NN? A jak je na tom ve 2.3 s reálnou šířkou?

            0 0
            • ememem1  

              imho drzi horsie ale hlavne je menej citatelny. ide asi rovnako aspon ja to rozonat nedokazem.

              0 0
              • JakeF  

                Hele, s tou čitelností mi to nijak hrozný nepřijde… Naopak celkem vyrovnanej plášť v přímým směru i v náklonu, snad nikdy mi vyloženě neustřelil a z pohledu XC gum je jeho trakce celkem zajímavá. Na trailovější ježdění bych ho ale volil spíš jenom na zadek a na předek třeba Purgatory, když zůstat u Spešlu.

                0 0
                • ememem1  

                  tak vec nazoru, mna nejak moc nepresvedcil, taka ani ryba ani rak.

                  0 0
    • MichaelSimek  

      ja jezdim xc/maratony na HR2/DHR :)

      0 0
      • JakeF  

        A Dugasty bys vyzkoušet nechtěl? :D

        0 0
      • McBlacky  

        ale jezdíš to už jen pro prdel, ne na výsledek ;)

        0 0
        • MichaelSimek  

          jako jo, ale clovek tam taky necha „vsechno“, ale jestli skoncim 80 nebo 180 me nejak nerajcuje a nejak jsem si zvykl na geosku endurka moc a nerad sedim na necem jinym…ale je pravda ze dobudoucna nejaky xc kola naprehozeni, popr na sudety mensi prevodnik bych prezil

          0 0
    • Kubiczech  

      Nějaké zkušenosti s Maxxis Race TT?

      0 0
    • puka  

      Schwalbe Black Jack? Mně vyhovují.

      0 0
    • Ajkalla  

      Se schwalbe mi už došly nervy-dva řízlé nové pláště za sebou. Chci tedy vyzkoušet ikona. V jaké verzi si ho mám koupit ?

      0 0
      • jonti  

        Ideálně 3C Exo, nebo jakoukoliv jinou EXO – exo znamená s ochranou.

        V jaké verzi jsou ty řízlé Schwalbe? Protože třeba NobbyNic Snakeskin není míň odolný než ten Ikon.

        0 0
        • Ajkalla  

          Racing Ralph Snakeskin

          0 0
          • jonti  

            Ten RaRa snakeskin má docela odolnou boční stěnu ale v běhounu to není taky žádný zázrak. Vyzkoušet ten Ikon a uvidíš.

            Jako levnejší alternetivu doporučuji Rubenu, ta je taky odolná a o dost levnější.

            0 0
            • Ajkalla  

              No právě jsem ho říznul pokaždé v běhounu, boky jsou fajn.

              Rubenu co je na foto jsem zkoušel, má hrozně slabé boky – musím foukat vysoké tlaky.

              Ten maxxis vezmu asi, tedy pokud ten 3c neni o hodně lepší: kevlar, 27 × 2,20'', EXO Protection, tubeless ready. Mám to na zadní kolo.

              0 0
              • jonti  

                Maxxis jsem měl jen ten 3c, tak nedokážu posoudit. Je to jiná směs gumy.

                0 0
      • kam  

        Jezdil jsem ralfy i ikony v nejvyšší verzi a musím říct, že ralfy jedou rychleji a na tvrdém povrchu nehučí. Ikony jsou pomalejší a hučí jak tryskáč. Pokud se s nimi nedostaneš na asfalt, tak to nevadí. Ikony mají větší valivý odpor.

        0 0
        • JakeF  

          Maj, ale hlavně v náklonu je 3C úplně jiná úroveň a drží jak přibitý, je to něco za něco.

          0 0
    • snas89  

      Fast traky ted menily oznaceni. Misto control mi dali v obchode gripton. Vozim ve predu i v zadu.

      Moc nadsenej z toho nejsem. Oproti tem controlum moc nadsenej nejsem. Kontrola v terenu minneprisla lepsi ale prijde mi ze na rovine akorat vic „lepi“.

      Navic uz jsem stihl zadek taky riznout:/ ale nastesti jen makinko a drzi to.

      Kazdopadne ty griptony mi neprijdou jako tak dobry univerzaly co byly controly.

      Vozite je nekdo? Nejaky zkusenosti?

      0 0
    • libisenuj  

      Prizivim se tady. Giant Trance 27,5. Ted Schwalbiny 2,25 NN/RaR Snake Skin. Co byste rekli na kombinaci predek+zadek 2,35 Ardent Race nebo predek Ardent/zadek Ardent Race nebo Ikon. Chtel bych neco podobneho co sem mel ted, ale jineho vyrobce.

      Diky

      0 0
    • Aldis  

      Ahoj,

      vybírám nové pláště, jezdim maratony, chci něco univerzálního a hlavně aby byly odolnější vůči defektům, radši o něco těžší plášť, než pořád řešit defekty. Mám v oku tyhle dva https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html

      https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html

      má někdo zkušenosti? Nebo poradí lepší plášť.

      Předem všem díky :)

      0 0
      • jezura  

        A hledáš jen bezdušové,a nebo i klasiku?

        0 0
      • jonti  

        Ikon je fajn, i kdyz po asfaltu noc nejede.

        0 0
      • vpa007  

        Přávě Mitas Scylla Supra Textra 27.5×2.25 mám na svým RB IQ, továrně nasazený… jsou to super pláště na bezduše s rozumnou váhou,… na techničtější záležitosti je to vpředu trochu hrana, zvlášť když je plášť už trochu jetej… ale na mratony podle mne ideální volba – odvalujou super a defekt jsem zatím neměl žádnej, a to zažily celkem dost čočku. Navíc s nima kupa lidí jela Cape Epic, což je taky poměrně slušná reklama…

        0 0
        • McBlacky  

          u mitasu mě štve, že 2,25 je sotva 2,0ka, je to hrozně úzký

          0 0
          • vpa007  

            tak jelikož to má na maratony, tak to by až tak vadit nemuselo… a mě osobně to moc úzký nepřipadá, za mě OK ;-)

            0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            JJ, 650B/2,25" na ráfku WTB i19 má jen 51 mm.

            0 0
    • hfx9  

      Tak se v tom zase placam

      Nevim jestli vzit continental x-king protection verze, nebo mitas scylla s textrou nebo zustat u fast treku. Hergot fakt nevim, chtel bych neco na tohle obdobi, kdy je mokro a misty bahno.

      Pripadlo mi v sobotu na Šele, ze fast traky nebyla dobra volba :-(

      0 0
      • scota  

        V tom případě nebude dobrá volby ani scylla. X-king je slušný plášť.

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Kratos.

        0 0
        • vpa007  

          Kratos moc nejede, ale je levnej… XKing valí super, ale je drahej. Prostě tak. Život je otázka priorit ;-)

          0 0
      • dříč  

        Ahoj,mám Maxiss Ardent https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html?… , naprostá spokojenost, dával jsem i na 26" a teď na 29",nemám co jim vytknout

        0 0
      • dědek mohy  

        Tak zrovna na Šele jsem byl úplně spokojený se svými Racing Ralphy. Švára měl Fast Tracky a taky jel celkem v pohodě. Jeli jsme i tam, kde borci padali na hubu. Ale měli jsme nové pláště a na startu jsme viděli, že tam byli optimističtí borci s totálně sjetými plášti, tak možná byl rozdíl v tom =)

        0 0
        • McBlacky  

          jet se na tom dá, ale mít Rony tak proti FT jsi uplne jinde. Ono záleží kde jedeš v poli. Vepředu umí jezdit slušně ± všichni až na pár výjimek a blbej plášť nebo i jen blbej tlak dokážou rozhodnout klíčovou situaci.

          0 0
    • scret  

      Vykopu mrtvolu. Aktualne mam na 29 kole plaste Ikon 2,2 TR EXO a prijde mi, ze v „terenu“ ok, ale na silnici je to peklo a zpomalujou snad i z kopce:))) A rad bych na jarni opozdene jarni rozjizdeni (po urazu) nejake rychle, velmi rychle gumy na bezduse, cenove do max. 8 stovek/ks, urceni – cyklostezky, silnice. Vaha max. do 700g…

      Napadl me treba Maxxis Aspen, ale neni az moc uzky uz? Delaji tusim jen 2,1. Ma nekdo primou zkusenost mezi Ikonama a Aspenama? Diky.

      Kazdopadne nebranim se ani jine znacce…

      0 0
      • satch  

        s nějakou slevou specialized renegade?

        0 0
        • scret  

          na moje pouziti mi prijde az moc zubaty…

          Jen pro vysvetleni, nechci nahradu za Ikona, ale spis doplnkovy plaste, ktery tam nahodim, kdyz pojedu neco delsiho asfaltovyho… Loni jsme napriklad jeli cyklostezku podel Labe…, Letos se chystame jet Vltavu…

          0 0
      • lunochod  

        Obyčejný drátový aspen je užovka nemá to ani 50mm

        0 0
      • biker jura  

        aspen jede o dost lépe a hlavně i líp drží v zatáčkách, což spousta „Ikonářů“ nechce připustit :D. dělá se i v 2,25ce a to je solidní balón s šířkou 56mm+ (dle ráfku) ve 120tpi váží 580gr. dá se koupit v zahraničí na nemeckých eshopech kolem 1000kč s poštou… (případně mám doma na prodej momentálně jen jeden kousek na vyzkoušení-kdyžtak zpráva ;) )

        0 0
        • scret  

          rafek mam KOM a ted ani sam nevim, jestli 21 nebo 23:)

          Mas SZ:)

          0 0
    • Ondraj  

      Jezdím Fast Traky na XC a jsem spokojený. Univerzální se svými limity v terénu, za mokra, ale pro mě dostatečně rychlé i na silnici, za dobré peníze, dobrá výdrž, s defekty problém nemám (kupoval jsem cca 700–800 Kč).

      0 0
      • scret  

        zrejme ale nebudou rychlejsi nez Ikony, ne? A nepotrebuji univerzalni plast, ale naopak idealne nejaky semislick…

        0 0
        • MlokCZ  

          Pak bych se vůbec nebál posunout opravdu do rychla a vzal G-one allround. Za sucha není problém i nějaký ten terén.

          0 0
          • scret  

            vyreseno, nakonec asi vezmu nabidku bikera jury na Aspen 2,25… Dam ho na zadek a na predku necham Ikona…

            0 0
        • Ondraj  

          Semislick bude rychlejší. Fast Traky jsou dobré v porovnání s podobnými, na silnici mě rychlostí po cca 300 km mile překvapily a po 2 tis jsou tak v půlce. Ani se neprořezávaji na kamení, jako na to trpěly např. Micheliny, které jsem kdysi jezdil, ale ty byly zase výborné za mokra.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • volyn  

      Ja jsem si koupil od Schwalbe Rocket Ron Addix Speed TLE , ale pouzivam s dusi. Nejsem schopen zaboha nasadit, uz jsem zlomil 3 paky a stravil s tim hodinu a pul. Mate pls nejaky typ na plaste na XC zavody, co maji dobrou vahu a idealne nejsou na TL, nebo jdou zarucene dobre nasadit. Toto jsem nezazil, ale drive jsem vozil tezsi plaste, apriklad Hutchinson Python sly nasadit za minutu a pul.

      Dik

      0 0
      • vpa007  

        Bych nejdřív zkusil kvalitní páky (kup si modrý Parktooly, černejch čín jsem zlomil mraky, modrý ani jedny) a mýdlovou/jarovou vodu… ale jako jsou ráfky, který jsou peklo…

        0 0
        • volyn  

          Je fakt ze mam nove kolo s novyma rafkama Newmen SL x.22 a napadlo me, ze to muze byt tim. Jarovou vodu k cemu? Namocit patku? Dik

          0 0
      • FilipVM  

        Já jezdím schwalbe v performance, ale i u těch potvrzuju, že ty nové verze jsou na nasazování dost hardcore.

        0 0
      •  

        Tak zalezi i na rafkach. Zkus ThunderBurt LiteSkin.

        Na xtr 2017 a ztr crest nasazuji bez montpak.

        0 0
      • mattew1  

        Treba to tak delas, ale jen pro jistotu. Pri nandavani dej patky plaste co nejvic do stredu rafku,kde ma rafek nejhlubsi misto a nejmensi prumer.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.