o pláštích jsem si přečetl dost, když už si myslím že jsem přesvědčenej pro Ralphy, tak někdo je sepsuje a chválí karmy..a tak by to mohlo pokračovat pořád do kola, PROTO PROSÍM HLAVNĚ HLASUJTE(škoda že se nedá zadat víc možností)
o pláštích jsem si přečetl dost, když už si myslím že jsem přesvědčenej pro Ralphy, tak někdo je sepsuje a chválí karmy..a tak by to mohlo pokračovat pořád do kola, PROTO PROSÍM HLAVNĚ HLASUJTE(škoda že se nedá zadat víc možností)
Anketa: rychlé pláště pro XC a marathony?
hlasujte zodpovědně, budete se podílet na tom na čem si příště namelu držku:)
Hlasuju ještě za velmi povedený Maxxis Ranchero v kevlaru! Na zadku oproti RR téměř neubývá.
trošku ale víc váží ne? Kdybych chtěl něco co neubývá tak mám doma WTB Velociraptory nebo Mythosy I
Hmotnost neřeším. To bych mohl začít hladovět, abych shodil těch pět kilo, co mám navíc.
PS: Na lehkých gumách jsem měl tolik nepříjemných defektů při závodech, že na to už s..u. To raději povezu pár deka navíc.
takytak – jezdím drátový Z-maxy 2,1"
Ono udelat plast, ktery bude minimalne ubyvat, neni problem – ma ale zas mnohem horsi vlastnosti. Jde o to, co preferujes.
Zadek musí vydržet a předek sedět :)
A není oproti RR moc pomalý? Nemám s ním žádné zkušenosti a neznám nikoho kdo ho jezdí, takže se musím spolehnout na litereturu. Ve Velu byl v testu snad nejpomalejším z testovaných plášťů. To by se mi na maratonek moc nehodilo…
a Z-max byl druhy nejpomalejsi. jestli teda nekecaji tak az nekdy toho z-maxe vymenim za RR nebo tu karmu tak cekam ze to pojede samo. z- max se mi nezda pomaly na to jaky je to drzak
Omlouvám se, že do toho vstupuji, chci se zeptat, jestli je velký rozdíl mezi Schwalbe RR 2.1 a 2.25. Pláště by jsem chtěl, ale nemám peníze na verzi kevlar, takže bych vzal drát. Jenomže se dělá už jenom 2.25 a tak nevím, jestli to už není moc. Měl bych ty pláště schované hlavně na závody a různé vyznamnější příležistosti. Co myslíte?
Vozím drát 2,25" a spokojenost. Ale jak píšu výše, vzadu to vyhrál Ranchero.
RR 2,1" je trochu menší. 2,25" se ale neboj, je to lehká guma.
2,25 je uzsi, skutecna sirka je tak tech 2,1
Kámoš -Gerša, má ten 2,1 a je užší než můj 2,25
No a kdybychom to porovnali s tím co jezdím teď-Ignitor 2.1 drát. Tak nejprve jízdní vlastnosti a taky tu šířku. Můžu se zeptat, jak si to tak přesně změřil?
Občas jedu s Geršou na kole a na pohled to bylo vidět při přímém srovnání. Někdo tu už řešil rozdílné tloušťky u RR 2,25", asi rozdílné série.
No tak teď jsem změřil svoje Ignitory a je to přesně 2.1, takže pokud výše zmíněný příspěvek je pravdivý, tak bych měl zůstat na úplně stejné tloušťce
Pozor, nezaměňuj značení šířky různých výrobců. Např. Ranchero 2", RR 2,25" a Python 2" jsou všichni téměř stejně široké! Dokonce v rámci Maxxisu jsou rozdíly, Ranchero 2" je širší než Ignitor 2,1".
No jasný, ale změřil jsem to pravítkem před 5 minutami a je to přesně 2,1. Vojťas mi napsal, že skutečná šíře je u RR 2,25 2,1, takže teoreticky by měly tyto dva pláště být shodně široké.
No jak který Python. Manželka má Pythony MRC kevlarový a jsou jen 50mm široký (což by ale přesně odpovídalo 2 palcům). A moje RR a NN mají 53mm a už i na pohled jsou jasně širší a objemnější. No a švagrová jezdí UST Pythony (a teď nevím jakou verzi) a ty jsou širší a mají taky 53mm.
vychazel sem z toho co sem tu nekde cetl, ale tedka sem to sel teda premerit a suplera mi ukazala 5,2 cm, coz je na palce 2,01… nemam je nafoukly na zadnej velkej tlak, ale tohle je divny no, kouknu do historie co se tam o tom pise
5,2 je celkem ok (ale je to 2,05 palce). Z měření již většího množství kusů už vim, že maj nejvíce 5,3 (což je 2,09palce – takže většinou všichni uvádí, že to odpovídá 2,1). Záleží samozřejmě na tlaku, ten dá rozdíl až 2mm.
No jeste doted jsem prekvapenej, jak to mas uzky:)
a jak sou siroky ty tvy Ignitory ? schvalne to zmer
rekreacni_biker to tady kdesi meril, tak se mrkni. Ale zase ver mu, ze:)
PS: Mám ten rám co máš ty, na zimáku. Tlustý gumy mu jen pomohou, moc komfortní totiž není (relativně k Duratec Carrer).
No tlusté je to už dost. Mám taky strach, aby se to nějak špatně nevalilo po silnici, když je to tak široké.
Na té fotce RR 2,25" nejsou, ale tlusté jsou stejně. Na silnici neměj strach, jedou dobře. PS: Na fotce Durateca už RR 2,25" jsou.
A dají se vůbec na pohled nějak rozeznat od kevlaru? Nemyslím to tak, že bych někde chtě dělat machry, že mám RR, ale jenom mě zajímá, jestli je tam i jiný design. Normálně je tam velký nápis Schwalbe a označení…
Kevlar má obří bílý nápisy :)
:-) A to ten drát nemá? :-)
Ne, aby to bylo na první pohled vidět, že na to nemáš :o)))
Jo taaaak, no mají to fintovně udělané :-)
voe sem ti uz prece rikal, jak je to uzky… Sem tomu neveril, ze to je 2.25 co ma Vojtas.
Schwable Fast Fred race guard 26×2,0
a co rikate na ritchey Z-Max 1,9 ?????? www.koloshop.cz/index.php?…
hlasoval, jsem pro RR, protože je jezdím a sedí mi skvěle, ale když vezmu v úvahu tohle: kupkolo.cz/product_info.php?products_id=1650 tak bych je určitě zkusil :)
I za tu cenu bych do nich nešel. Nejsou to špatný pláště, nějaký čas jsem je jezdil, ale rychlostně mě přišly cca jako RR + NN a v terénu díky NN vepředu jsou jasně o dost horší. Pokud srovnám oproti RR/RR, tak jsou podle mě Pythony o malý chloupek horší.
Ranchero se mi pomalý nezdá. Na dráťákách jsem objel na silnici skoro celou zimu.
Hlasoval jsem pro RR, ale jezdim ho jen vzadu. Ve předu NN. A jak už jsem tu několikrát psal, moc povedená kombinace. Co jsem otestoval, tak rychlostně (i na silnici) to jede prakticky stejně jako RR/RR a v terénu je to o třídu lepší (NN prostě na předním vede mnohém lépe).
A šířku u RR (a i u NN) brát určitě 2,25. Ona ta 2,25 vůbec extra široká není. Má jen 53mm šířku.
dneska jsem se byl mrknout na marathon přes tři vrchy vysočiny, schálně jsem jak Hňup každýmu na kole koukaljen na pláště a musím říct že nejvíc tam bylo Hutchinson Pythonu, pak Maxisy, Ralphu tam bylo dost málo, shruba jak WTB Nanoraptoru Nobi nic tam bylo jen pár, jinak dost pestrá směska:)
koupil jsem si tam pro porovnání Kenda KArmu jen v drátu, tak jsem na ní zvědavej
Ale pozor na známou věc, že drátová verze může být naprosto jiný plášť než kevlar verze (jiná směs, jiný detaily). U Karmy netušim, ty neznám.
no aspoň směs by tam měla být stejná nějaký to jejich L3…
L3, co jí projedou i větvičky :)
no hezkou fotku jsi udělal:)uvidíme jestli tě trumfnu:)
A maxxisy jaky?
jakožto čerstvý spokojený majitel Pythonů MRC 2,0 v kevlaru Ti je můžu jen doporučit. Váhu má dobrou, valivý odpor dobrý, poměrně drží i na mokru a blátě(daleko víc než RR). Mám na něm přes 500 závodních (24h MTB + 200 km Salzkammergut) a 200 km v Alpách (moc jsem je nešetřil) a zatím bez defektu. jsem zatím maximálně spokojenej.
doufám, že jsem to nezakřik:/
ty stejně tak píšou i čerství majitelé RR, teď na maratonu mi to takle jeden řekl:)Proto jsem dal hlasovat
Tak to já třeba ne, Pythony třeba na mokru a v blátě drží asi fakt líp než RR/RR, s tím souhlasím. Ale taky proto dopředu patří NN a pak bych řek, že jsou na tom Pythony už zase hůř.
Kde je Noby Nick?Právě ho chci nacpat dopředu místo RR 2,25 :)
Neni, taky jsem musel hlasovat pro RR i když vozim RR/NN.
dal bych ho tam kdyby bylo víc možností, přemýšlel jsem že udělám dvě ankety
Já dávám hlas Ignitor/Ranchero, 2.1/2.0, přední/zadní… Mám na dost a skoro neubývaj, ale hlavně v terénu podrží a jsou čitelný… Od bláta se čistí obstojně. Ignitor sice chytá kamínky, ale to neřeším.
(na nich dost najetý)
bud rad, ze nemas Ignitora vzadu, se sjizdi rychle az hruza…
Já vím… Pečlivě sem vybíral a teď si chrochtám…
1300km a mám vzadu slicka :-( (Teď silně uvažuju, že tam hodím Ranchero a uvidí se)
Na Ignitoru/Rancheru mám 4tisíce.. A vzorek je pořád solidní… Tipuju, že těch 7–8 vydrží… Až je ojedu tak jdu do nich 100% znova..
A kolik procent po asfaltu? Já minimálně 60 …
Tak nějak..
Jo a mam jeste otazecku, mohlo by byt mozny, ze treba verze RR 2.25 v kevlaru je sirsi nez v dratu? Jo a potom by me jeste zajimalo, jestli se NN sjizdej stejne rychle jako RR nebo jestli je to lepsi?
Tak tohle nevim v podstatě ani jedno, drátový verze jsem nikdy neměl, ale jak jsem tu v jiném threadu řešil, tak jsem koupil jeden užší RR, který se nakonec nevytáhnul dostatečně, byl fakt užší (nový měl obvod patka-patka o 2–3mm menší než všechny ostatní kusy, co jsem pak ještě měřil). A sjíždění bude podle mě podobně rychlý, ale nemám ověřeno, jen že vepředu drží hodně dlouho, ale to by vepředu nejspíš i RR. I když je ze tří různých směsí, takže by to mohlo být o chlup lepší. Ale hodně dělá ta silnice, tam prostě ubejvají rychle.
hlasuji pro Nobby Nic vepředu a Smart Sam dozadu
Dozadu je Python jasna volba, ale nevim jestli ho ted nenasadit i dopredu ? Co vy na to ?
Tak v tomhle ti asi těžko poradí, pokud sis všimnul ankety, tak 82% lidí by žádný Python nepoužila, takže s tou jasnou volbou no není tak jasný :-)
co říkáte na Ritchey Z.E.D.(asi PRO)?Nebo Maxis Minotaur
Mam Z.E.D.a vzadu, 2.1 PRO (kevlar), zatial furt len asfalt (bohuzial … cca 200km) a vyzera, ze snad nieco vydrzi … vzorok vyzera netknuty, oproti prednej Tioge Extreme XC, je uplne tichy a bez vibracii (aj v naklonoch, co o tioge neplati), ak nie je nafukany na beton, tak ide obcas na hranu, ale furt drzi, zatial ziadny problem … ak neratam jeden pozdlzny prejazd cez kolajnice, kde sa trochu smykol:-)
Já už několik let k zadnímu Pythonu vozím k maximální spokojenosti IRC Mythos. Zrovna včera jsem si koupil další, za 650 Kč v kevlaru řek bych good deal.
Na suchu je python v predu OK. Na mokro davam dopredu Bulldog.
Jezdil někdo NN i vzadu, zajímala by mě jeho výdrž oproti RR? Vozím RR ve předu i vzadu v UST provedení 2.1 a jedinej problém vydím, že vzadu mi vydrží tak 1500 km a je hotovo, ono než se z Ostravy dojede někam do Beskyd tak to máš min 30 po asfaltu.
Já jen testoval jak se chová a to mi nepřesvědčil. O chlup lepší byl než RR, ale vzadu se to už dost projevilo, jak to jede (narozdíl od předku). Takže s výdrží nemůžu sloužit, vrátil jsem tam zas RR.
přes kritiku Kendy Karma jí mám prvních 200km a naschvál jsem jí jezdil v šutrech, štěrku abych vyzkoušel odolnost plášťů a pláště kupodivu drží jejich vlastnosti na suchu zatím super, no zatím je jen v zadu:)
dal jsem vyhledávat fotky biků podle pláštů a jednoznačně při zadání RRi plným názvem oproti Pythonům zvítězil RR, gratulujeme:) Jinak kopíruje to i anketu
Takhle to jezdim cely rok. Podle me dokonala univerzalni kombinace…
Ranchero
psal jsem to v recenzích, ale dám to i sem
dal jsem na rady a ankety zakoupil- a odrovnal plášť Schwalbe RR 2,25 kevlar po necelých 300km, nechci to přepočítávat kolik mě stál kilometr jízdy:(Bylo to ve Žďárských vrších, nevím jestli to s ním mám zkusit ještě jednou, holt smůla. je hezky rozervanej na boku Jinak ještě jednou jsem ho nafoukl(v duši byla jen malá dírka) a při mytí jsem zjistil že plášť utíká po celých bocích, všude to syčelo a byly bublinky, máte někdo takový zkušenosti? Boky nejsou jinak až na tu jednu díru odrbaný jsou jak nový a utíkaj, nechápu. Jinak podívejte se všichni co máte možnost na šedým boku(patce)je Made in Indonesiajsou všechny RR odtama?
neboj, já se o RR spálil taky:-).
čím víc plášťů jsenm zkoušel, tím líp vychází na nezávodní ježdění v poměru výkon/cena/váha drátovej Z-max 2,1.
schválně vyjmenuj co jsi zkusil?
co si vzpomenu: nějaký Panaracer, Tioga Extreme XC 2.1, IRC Notos, RR kevlar 2.25, nějakou Rubenu, Maxxis Larsen 2.0 a 2.35, Hutchinson Python 2.0, Ritchey Z-max 2.1
především v bahně je Zmax držák, nahoru i dolu
Z-max. Do mokrého terénu je dobrý jak na přední tak i na zadní kolo. Ale na asfaltu na zadním kole při stoupáni do vrchu řve bolestí.
Já mám jasnou volbu. Do předu Noby Nic v UST a do zadu Smart Sam v UST. Oboji ve 2,1 . UST plášť mě připadá o něco širší než drátové nebo kvlarové provedení.Navíc se nemusí tolik foukat.Proto by se jízdni vlastnosti mohli podobat 2,25.Za to váha ještě bude přijatelná. SMart sam bude mít o proti RR mnohem delší životnost. Taky mě připadá v terénu stabilnější, ale asi o něco pomalejší. Na silnici je výborný.Jo než vjedu do Beskyd tak mě nejprve čeká 30km asfaltu.
2,25 už asi ani nechci protože musím ufukovat, když nasazuju kolo:)mám Včka tak 50mm na šířku je akorát