• dancing dog

    ahoj, další nedůležitý thread, založený na další diskuzi mezi náma kolegama v práci, většinou méně než hobíkama,.. diskutovali jsme nedávno o kolech a servisu na ně a dostali se k věci, jak jsou vlastně mechanici placený. Asi záleží jak kde/ oblast, obec/, a jak u koho / lakomost x štědrost šéfa/.. jde mi o mechaniky zaměstnance- ve větších servisech. Tušíte někdo? Pokud to teda není tajemství…

    0 0
    • Bulda  

      myslím, že to není nic moc …zkus se optat v 69, podle stránek tam někoho hledaj urlůwww.cyklo69.cz/volna-mista/ , tak schválně kolik by ti nabídli

      0 0
    • Páník  

      No ja sem placenej hodinove, ale sem coby brigada a delam co je treba (servis, na krame…). Byli tam kluci, co staveli jen kola z krabic a ty dostavali 100,– za kolo (zalezi na sikovnosti,ale v prumeru se da delat kolo za hodinu). Jinak staly zamestnanci jsou u nas placeny od hodiny + % z prodeje + melouchy v servise.

      0 0
      • St1c  

        kolo za hodinu?, ved bajky chodia v krabicach uz poloposkladane. sam skladam tak 3 do hodiny aj s nastavenim. ja nie som sice priamo mechanik bajkov – robim na co pride (aj vypletanie rakiet:d) ale ked su dobre bonusy tak to ide az ku dvom stovkam za hodinu(napr dva mesiace pred vianocami a dva po:D)

        0 0
        • mechanik  

          No to se máš čím chlubit ty kola musí vypadat :-(( na kvalitu s… hlavně, že jsou chechtáky joooo to je přístup…co mi to jen připomíná!!!

          0 0
          • DW6  

            i ja sestavim kolo do 30min,kluci to za tech dvacet daj,navic neni rozdil,zda to je za hodinu nebo za pul

            0 0
            • mechanik  

              Fujjj… já znám také kteří to i z vyndáním z krabice mají za pět minut…chudáci zákazníci :-(

              0 0
              • Hnoj  

                Z vlastní zkušenosti mám vyzkoušeno, že optimální doba na sestavení kola z bedy bývá kolem 40 minut, když se pospíchá, stojí to pak za prd… Samozřejmě se to různí kus od kusu, firma od firmy, merida od scottu :-D

                0 0
              • JSt  

                olkyc to zvladne za pet minut vcetne vcetne vypleteni obou kol.

                0 0
              • St1c  

                jako sory ale co si to za mechanik ked ti to trva hodinu? a preco urazas moju robotu? ked postavim bajk tak ten bajk chodi super a nikto sa na ni nestazoval. a je uplne jedno ci to stihnem za 5 minut alebo za hodinu.za svojou robotou si stojim a ked to budem robit za 5 minut a budem vediet ze je to dobre spravene tak ich budem skladat za 5 minut. by ma teda vazne zaujimalo co tam skladas hodinu ked uz to chodi polo skompletovane.

                0 0
            • mechanik  

              Vůbec se nedivím, že tolik lidí na práci „rádoby mechaniků“ nadává…STYDÍM SE ZA NĚ !!!!

              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • dieegoo  

            Asi záleží jak co.. svoje kolo sem si vyzved zabalený v krabici, stačilo nasadit přední kolo a řidítkaa… jinak všechno seštelovaný z fabriky.

            0 0
            • Páník  

              no mi kdyz posilame kolo pres e-shop, tak se kolo sklada a serizuje jako by slo na kram a pak se jen nezbytne rozlozi,aby se veslo do krabice (vetsinou se sunda predni kolo a riditka)…takhle ti to z fabriky bezne neprije

              0 0
              • dieegoo  

                Kupoval jsem klasicky v krámě, chlap mi volal, že kolo přivezli, ať se zejtra stavim, že ho zatim smontuje.. já ho ale chtěl hned, tak sem říkal že není třeba, že si ho vezmu v krabici… přijel jsem, rozlepil krabici, ukázal co a jak. Nic nemontoval, já krom kola a řídítek taky ne. Jestli už na tom něco šroubovali kluci v progressu netuším, je to možný.

                0 0
          • St1c  

            a nikde som nepisal ze som plateny od postavenych kusov!

            0 0
        • karliner  

          Prosim tě a kde je skládáš? Abych se tomu krámu vyhnul co největším obloukem a ještě to doporučil všem svejm kamarádům, co si chtějí taky koupit nový kolo…

          0 0
        • Páník  

          ono kdyz se sklada treba Specialized nebo Trek, tak je to pul hodinka se vsim vsudy (pokud neni zadny problem)…ale treba takovy Author, to je mazec. Vsechno co jde odendat, je odendany a rozmontovany pokud mozno do posledniho sroubku (predevsim nad jejich pedalama zurim…na kazdej se musi pridelat 2 odrazky,kazda dvema miniaturnima sroubkama…10 minut v pr.eli)+ vetsinou jsou totalne rozstelovany + kazdou chvili nejakej problem (tu neco rhne, tam neco piska nebo klokta), proste tahle znacka je pro mechaniky fuj.

          0 0
          • favorit.  

            presne jsi mi to vzal z huby… Blbej Author… Jeste me stve, jak nedavaj sroubky do hornich vzper zadni stavby, tam co se pridelava nosic.

            0 0
        • mates555  

          Panečku to to musí vypadat…jinak jak už bylo psáno jinde záleží na značce,suveréně nejhuř je na tom author(se z těch vodrazek do pedálů jednou zcvoknu…:-)to nemluvím o tom zě tam nejsou rukojetě a tak…)to je tak na hoďku když to má trochu vypadat…zbytek(GT,Ke­lly´s,Merida…)to je tak kolem těch 40 minut…

          0 0
    • karliner  

      Já bych šikovnýho mechanika snad vyvážil zlatem… Sám jsem manuálně lempl a zatím jsem s kolem prošel iks pražských servisů (namátkou Peksport, Víšek Sport, eBicycle…) a ve všech mi to odflákli. Jediné dvě světlé výjimky jsou Štěrba (ale zase vydržet ty jejich řeči a pohledy, pokud člověk nepřiveze kolo aspoň za 50…) a RB na Spořilově, kde jsem maximálně spokojen. Kromě mého drakouše ale mám ještě starýho Scotta, silničního Authora a dívka mych snů má také svá dvě kola a tyto stroje do RB asi nemá smysl vozit, takže bych prosil nějaký tip na opravdu šikovného mechanika, čím blíže k Edenu, tím lépe.

      0 0
      • Luka  

        nevim jak u edenu, ale me se docela osvedcil na Hajich kola Sara… jsou zvykli na cokoli, ale vsichni nadseni cyklisti a vazi si vsech kdo to berou trochu vazneji a nestiti se ani trikolek, natoz levnejsich ci starsich bicyklu…

        0 0
      • Pijer  

        Už několik let chodím do www.bikelive.cz/ a nemůžu na ně říct jediný špatný slovo. Jinak v RB taky maximální spokojenost.

        0 0
        • grizzlik  

          kez bych mohl rict to same, stacila mi udrzba Nixona a pristi sezonu se tomuhle „sidlu“ zdaleka vyhnu

          0 0
      • lempl  

        vis co? ty mi taky!!

        0 0
        • karliner  

          potrefená husa? :-)))

          0 0
          • karliner  

            Ale když už jsme u toho, tak kecy nemají cenu: Peksport – prosim vás, seřiďte mi přehazovačku a přesmykač, nepřehazuje a nepřesmyká – jasně, no problem… Výsledek. po zhruba půl hodině stav stejnej jako před opravou. Víšek – tady vám nechávám kolo, zejtra v jednu si ho vyzvednu a odjíždím na Salzkammergut, tak mi ho prosím vás prohlídněte, a seřiďte co je potřeba. A taky bych ještě chtěl jeden košík na láhev, třeba tenhle. Jasný, seřídíme, košíl vám namontujeme. Pátek 13:00: já si jdu pro toho Scotta. Aha, on ještě není hotovej, mechanik na to asi zapomněl… eBicycles: něco mi tam skřípe ve středu, podíváte se na to? Jasně. Druhý den: tak to máte hotový. Paráda. Ujedu asi 2 km (přesně na nádraží Bubny) a skřípání úplně stejné. Štěrba – vždy vše perfektně seštelovali (i střed po eBicycles i přehazku a přesmykač po Víškovi), ale zase – dobrý den, já bych chtěl vyměnit starý kola za tyhle Crossridy a k nim nějaký pastorky, ale poraďte mi jaký, já tomu nerozumim (na kole byla kombinace LX a Deore), jasně šoupneme vám tam tyhle, ty se tam hodí (Sram 980 za 1890,– Kč) – no, budiž… Pak ještě chvíli vočumuju kola v průjezdu (potřeboval jsem dětský kolo pro dceru) a v tom vychází dva týpci a vedou mé kolo do dílny v družném rozhovoru – hele, další trubka, co se rozhodla vylepšit tu svoji plečku těma srágorama od Mavicu (citace není úplně přesná, přece jenom je to rok a půl zpátky…) Takže a si tak.

            0 0
            • Peslezedirou  

              A měli pravdu :) Nemyslím tu trubku…)

              0 0
            • kesu  

              :DDD na to je jen jedna rada-kup si naradi..

              0 0
              • pepek  

                Taky mě to napadlo, chodit do servisu seřídit přehazku to je teda unikum. To už pak aji nechat tam lepit ty duše.

                0 0
                • rock  

                  Sice je to unikum, ale ještě větší tragédie je, pokud se to tomu servisu nepovedlo :-/ …

                  0 0
                • Karaya  

                  No pockej pockej, onehda jsem byl svedkem, jak k Hanakovi prisla zenska s capartem a vlekla maly kolo – obe kola prazdny a prej jestli ji to spravi. Chlapek se na to podival a: no vite, oni maj ted plno a uz vubec neberem.. Zenska: ale ja se s tim vlecu az z ??? Chlapek: no bohuzel..ale tady vedle Spitalka a tam je XCR, zkuste je, treba vam to vezmou… Chudak zenska, az mi ji bylo lito…Mit tam vercajk, tak ji to snad zalepim… Jen by mne zajimalo co ji rekli v XCR :-) Treba: tak tady to mate opraveny, bude to 1000 korunek prosim :-)

                  0 0
                  • pepek  

                    No to by mě jí bylo taky líto (asi neměla doma schopného „mechanika“). Ale tady soudruh snad není osamělá matka s děckem :-), tak by si to mohl seštelovat sám, ne?

                    0 0
                    • karliner  

                      To mohl, ale soudruhovi se jednak nechtělo, neb neměl čas a druhak se spolehl na to, že když servis řekne, že něco udělá, tak že to taky udělá a to v nesrovnatelně lepší kvalitě než soudruh, který ušetřený čas věnuje vydělávání peněz, aby, kromě jiného, mohl platit v servisu. Navíc je neustále slyšet nářky ze stran majitelů cykloshopů, jak všichni všechno nakupujou v e-shopech a že se nejde uživit a servis, kterej eshopy asi těžko nahradí a kterej je jednou z alternativ pak buď odfláknou nebo rovnou odmítnou. Já bejt šéfem toho vosla, co to vyhnal tu ženskou, tak z jeho reakce velkou radost nemám…

                      0 0
                      • JSt  

                        nemas cas? nez dojdes do servisu, uz bys to mel hotovy ;-).

                        0 0
                        • karliner  

                          Výše jsem psal, že jsem manuálně lempl :-)

                          0 0
                        • orca  

                          myslím že je smutný když si všechno „musím“ dělat sám a nemohu se spoléhat na servis. To mi akorát připomíná nedávnou dobu každej kutil z donucení .. žeby obratem zpět ???

                          0 0
      • L_i  

        SP kolo – Budějovická

        0 0
    • honza.hk1  

      to by mne také zajímalo…:-))). Stále laškuji s myšlenkou, že po 10 letch v jedné firmě by to chtělo asi změnu :-))). A dělat na někoho se mi už nechce a na kole si vše udělám sám. Od stojanu přes montáž servis atd. A když mám čas, což je jediný problém, tak pro kámoše servisuji také. Jen oni to potřebují hned, však to znáte a já nemám čas. Tak mne napadlo, že prodejen je dost, ale kvalitních servisů už tolik ne. Mám RD a tak prostor ve dvou velkých garážích. Ale nejsem přímo ve městě a tak nevím jak dalekojsou bikeři ochotni dojet do servisu a také co v zimě. Tam mne napadá, že udělat nějakou dobrou cenu na komplatní prohlídku kola…tady rozborka sborka. Výměna lanek apod. Měl bych dokonce možnost nechat rámy rentgenovat, tady i prohlídka rámu a možných drobných prasklin.

      0 0
      • Hejdik  

        Jestli tě to zajímá,tak já dojíždím do servisu 10km do. A to mám v místě 8 servisů.

        0 0
      • Leos  

        Když budeš dobrej, levnej, rychlej a ochotnej, tak za tebou pojedou odkudkoliv.

        0 0
      • dieegoo  

        Když budeš rychlej, nebude se potřeba objednávat, čekat x dní na opravu, budeš mít rozumný ceny, tak si klienty najdeš. Mimochodem… to .hk v tvém nicku, si Hradečák?

        0 0
      • Ruprecht  

        Znám bikery, kteří neváhají vozit kolo po sezoně 120 km na generálku k jednomu super mechanikovi… takže pokud budeš dobrej tak si k tobě lidi cestu najdou

        0 0
    • DW6  

      9–15tis cistyho,tady u nas.napr kamarad ma tu devitku a je mnohem lespi,jak mechanik u lepsi firmy delajici za 15.

      0 0
      • mechanik  

        jj…dělám na Severní Moravě a škoda mluvit…stydím se za to, ale svou práci dělám rád a tak se to dá vydržet „prostě když jí miluješ není co řešit“ :-))

        0 0
    • romachain  

      Ty jo, dělat mechanika, vždyť to musí být skvělý! Dělal bych to hned, jenom nemám pořád čas. A taky teda nevím že by někde někoho sháněli. A už vůbec nemám představu jak si zaměstnavatelé mechaniky vybírají.

      0 0
    • dancing dog  

      mě by to taky asi docela bavilo, musel bych ale projít odpovídajícím výcvikem a praxí, např. na vidlice si vůbec netroufám,nemam kde se to naučit, v době, kdy jsme si servisovali favoritky a první mtb olpramy, ještě nebyly :-) Nicméně svou práci , kt. je úplně jiná, asi neopustim, leda coby rentier/takže asi ne až do důchodu, bude-li dožit/. Ale myslim, že by mě to bavilo, ale asi bych musel dělat sám na sebe. Ale zakládal jsem ten thread ne kuli tomu, že bych o tom přemýšlel to dělat, ale fakt jen pro info ze zvědavosti. devítka čistýho mi ale vážně teda přijde málo!

      0 0
    • rasto  

      taky si umim predstavit tuto cinnost delat na stara kolena!! :-) manzelka by vedla bikekavarnu ci bike bar, ja bych mel kseft a servis :-)

      0 0
    • Volf  

      www.cykloski-onderka.cz/index.php?… vycházej z ceny úkonů. Já si myslím, že bude velkej rozdíl v Praze a ve zbytku světa. Myslím si že víc jak cca 90,– Kč na hodinu to nebude.

      0 0
      • mechanik  

        vyděl to 3…

        0 0
      • Mamut  

        Ked som pred 8 rokmi brigadoval ako mechanik, tak mne isla asi tretina z ceny opravy. Taxa bola 180/h, takze mne to hadzalo cca 60Sk – Kosice.

        0 0
    • pepino  

      Míň, než ve Švýcarsku, tipuji víc, než ve Rwandě. Chjo.

      0 0
    • Attila  

      V Praze vim, že klidně 14–15tis. čistá ruka.

      0 0
    • RedAce  

      Prosinec až duben třeba i 30k. Ale musíš bejt dobrej a být u velkýho prodejce kde se točí spoustu kol a drží se hodně vysoká kvalita.

      0 0
    • Hnoj  

      Já neříkám nic, ale na mý konto dojde :-P

      0 0
    • Zaskar  

      Co se týká prodejen tak maximálně spokojený jsem s Bikelive a Velo Fiala na Bílé Hoře.

      0 0
      • MlokCZ  

        A s čím jsi tam spokojený? S jejich platy? :-)

        0 0
        • Zaskar  

          Samozřejmě se službama :-) kolo si dělám sám a jít hákovat do bike shopu bych moc rád ale v autoservisu mám asi víc peněz

          0 0
      • MaPa  

        Jestli to nebude tím že vidle a tlumiče posílá Fiala do Bikelivu :-) Jinak taky spokojenost s obouma.

        0 0
    • Bajker16  

      Co je na tohle vlastě za školu ? :-) Tipnul bych si strojárnu.

      0 0
      • honza.hk1  

        na to školu nehledej. Teorie ať na strojárně nebo jinde je sicefajn,ale pokud nejsi zručný…a pokud ano, tak můžeš být třeba cukrář :-).

        0 0
      • Hnoj  

        na tohle je škola typu, samo domo…

        0 0
      • martt  

        skola na cyklomechanika? Moj syn obcas pracuje v jednom servise a je gymnazista (student).

        0 0
    • dancing dog  

      nakonec slušnej thread se zajímavou diskuzí, člověk se něco dozví… díky

      0 0
    • orca  

      Tak jak čtu ty odpovědi a zkušenosti se servisama tak už konečně začínám chápat proč mnozí tak často kupují nové a nové věci . Oni defakto ve většině jsou na vině servisáci co to odfláknou a tím pádem komponent nevydrží tak jak má či vůbec neplní svoji funkci na 100% a tím pádem zákazník má pocit že u lepšího komponentu to bude lepší a kupuje a zbytečně. Jak tu bylo řečeno dobrého servisáka vyvažovat zlatem . Já mohu říct že o svém servisákovi to mohu bezezbytku říct kola od něj jsou na 100% a garanční prohlídky jsou spíše jen přátelským pokecáním neb skoro není co dělat . Jo když se to udělá na začátku na 100% tak pak je to pohoda.

      Celá tahle debata mi připomíná rozhovor s Ženíškem a jeho pro mě velmi zarážející věta Nenašel bych víc, než dva vhodné maséry a dva mechaniky. Ti ostatní můžou dělat u amatérů, ale ne u profíků. výňatek zde : www.peloton.cz/…domovec.html Takže žel éra zlatých českých ručiček už je jen vzpomínkou......

      A servis není o penězích ale o kvalitě … a to především…

      0 0
      • mechanik  

        S tím co píšeš z počátku plně souhlasím a doufám,že to Ti frajírkové co dělají kola za 20minut a míň jednou pochopí a hlavně jejich „zákazníci“… :-P

        0 0
        • tomfree  

          Jo jo zákazníci už to pochopili,pokud chceš opravu rychle,kvalitně a bez několika zbytečných telefonů zjištujících stále stejný stav,aneb dělám na tom,naučíš se všechno sám.

          0 0
          • orca  

            myslím že je zbytečné bejt v každém oboru lidské činnosti odborníkem, a mít na vše vercajk a učit se to stylem pokus omyl.

            0 0
            • JSt  

              jaky pokus omyl? mas pristup ke vsem manualum stejne jako ten mechanik v obchode. jak se to naucila vetsina mechaniku? predpokladam stejne jako vetsina nas hobiku. navic to kolo neni zadna slozitost, co si budem nalhavat ;-).

              0 0
              • orca  

                kdyby to bylo tak jednoduché tak by dělat mechanika mohl každej … přečti si ten článek s Ženíškem .

                0 0
                • Dumbo  

                  no ale ani tvrdit ze je to nieco nadluske nieje uplne na mieste,,, :-) jedine čo nechavam robit v servise je zapletanie kolies… to je vec co nezvladam. A nemam cas ani chuť sa to učiť… čo sa da robim doma,…

                  0 0
                • JSt  

                  cetl jsem. tam to imho moc dramatizuje. zas nemuzes vsemu verit ;-). vem si, kolik mas skvelych kucharek/u amateru. dyt na servisovani kola nic neni. jedinym problemem jsou nektere financne narocne pripravky, ktere se domu nevyplati kupovat. tady ma u me misto specializovany servis.

                  0 0
                  • pepek  

                    Tak tak soudruhu. Jednak ta přehazka stejně potřebuje většinou doseřídit při jízdě, bo si ty bowdeny eště sednou, že? Přece ten mechanik na tom nepojede 20 km, než si to sedne. A druhák: když pak soudruh tu přehazku přiohne v divočině, kde tam najde ten cykloservis, že?

                    0 0
                  • orca  

                    viděl jsem kolo Štybara a to co předváděl „jeho“ mechanik … nakonec si to odvezl do ČR . A každej by řekl že v Belgii má podmínky…

                    Kolo na kterém chceš vyhrávat musí šlapat jako hodinky … asi jsi neseděl ještě na kole které šlape dokonale…

                    0 0
                    • pepek  

                      No ale Ty snad nebudeš už vyhrávat TdF? A na takové to naše ježdění…

                      0 0
                      • orca  

                        já ty ambice nemám a ani jsem neměl . bavíme se přeci o seřízení kola … o dobrém seřízení :-)

                        0 0
                        • tomfree  

                          Takže ty když v sobotu něco na kole zničíš,tak seš v neděli doma,nebo máš mechanika na telefon 24hodin k dispozici?

                          0 0
                          • orca  

                            ne tohle není opravdu můj případ, já neříkal nic o rychlosti , ale o kvalitě a technických radých ta si troufám říct že mám kvalitní … mě kolo neživí takže i několik dní počkám v klidu…

                            0 0
                            • pepek  

                              Co furt hledáš za kvalitu na seřízení přehazky pro turistické využití :-)

                              0 0
                              • orca  

                                já nic ale přečti si to vejš každej skoro druhej je nespokojen s prací servisáka … žeby se snad servisáci rekrutovali z žáků pomocných škol ?? Při vší úctě to tak jednoduché není …

                                0 0
                                • JSt  

                                  ti reknu v cem mozna vidim problem. kolo seridis a ve stojanu slape jak hodinky. sednes na nej a vsechno spatne. nez je kolo dobre serizene, musim ho projet, aby se vse usadilo, projevila se jezdcova zatez atd. tohle v servisech opomiji, pac by na tom kole museli najet par km. pokud ti sprasi servis vidlice, tlumice, instalaci klik apod. tak je to ovsem vylozene lemplovstvi.

                                  0 0
                            • tomfree  

                              Já čas nemám a proto chci jezdit když ho mám já a ne mechanik.

                              0 0
                              • orca  

                                ty jezdíš 7 dní v týdnu a 24 hod ?? že bez kola pár dní nevydržíš ???

                                0 0
                    • JSt  

                      standardni ukony ti udela v rozumne kvalite kazdej trouba (kdyz to neni problem pro me na koleni ;-). co ocenim, jsou zkusenosti s ne uplne beznymi resenimi, kombinacemi komponentu apod. dam priklad pro pobaveni… mel jsem razeni s brzdovyma pakama v kupe, brzdove paky na kantiky. chtel jsem vymenit kanti celisti za vecka. prijdu do kseftu a ptam se, jestli spolu budou fungovat kanti paky a v-celisti. borec mi rekl, ze ne. ze tam bude moc velka paka a celisti rozmackaji rafek :-D. nevericne jsem se na nej podival a sel o dum dal. na stejnou otazku mi odpovedeli, opet ze ne, ze paky pujdou az k riditkam a brzdit to nebude. znelo to verohodne, ale ja to presto zkusil. vysledek byl takovy, ze jsem tuto kombinaci par let k naproste spokojenosti vozil. dokonce bych rekl, ze je to lepsi nez v-paky + v-celisti. jen spaliky musi byt blizko rafu. takove znalosti by mel dobry mechanik mit. ne jen tocit sroubkama dorazu ;-).

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.