• Brenekv3b

    Ahoj všem.

    Mám takovej zajímavej dotaz. Dost mě baví opravovat kola. Jsem samouk, takže chyb se nevyhnu.Chci se zeptat zda neexistuje nějaké školení či kurzy nebo škola. Jsem začátečník takže bych bral aby se vše probíralo od začátku a do podrobna. Narazil jsem na Bike Academi ale nepříjde mi že by to bylo pro začátečníka, který například nikdy nevyplet výplet.

    0 0
    • MichaelSimek  

      ja jsem teda uplne levej, ale vyplet uz jsem parkrat delal na starsich mojich kolech, doporucuju si to aspon trosku zkusit nez budes koukat po skolenich, pak ti ty skoleni daji vic kdyz uz tak nejak budes vedet kde co jak nac ti jde/nejde pri tom

      ale jinak ti bohuzel neporadim

      0 0
      • Brenekv3b  

        No ono de o to že si to nemám kde zkusit a hlavně nemám vůbec tušení jak se to dělá. Nejde ale jen o výplet ale i o ostatní věci. Myslel jsem jestli neexistuje nějaký kurz třeba na celou zimu, který končí třeba nějakou zkouškou nebo certifikaci.

        0 0
        • Kouba_2005  

          Já za mlada třeba o prázdninách brigádně vypomáhal v servisu a nějaká koruna z toho taky byla.

          0 0
          • capis  

            Na jednoho brigádníka jsem narazil ve Valmezu a ten mi málem zničil kolo a reklamované škrtání kotoučovky řešil obrušováním destiček. Je jasné, s jakou jsem tam šel, když jsem to zjistil.

            0 0
            • Atilla  

              sorry, ale reklamovat škrtající brzdu?

              0 0
              • Vilém  

                No a co?

                Ne kazdej se pousti do takovychto veci, navic kdyz je kolo v zaruce a nic by skrtat nemelo.

                0 0
                • maajkee  

                  To by pak mohl jít reklamovat i skřípající řetěz, přitom ho stačilo namazat :)

                  Pokud brzdy neškrtaly při prodeji, nevidím důvod s tím pak chodit na reklamaci, když stačí povolit a utáhnout dva šroubky.

                  0 0
                • Bender382  

                  tebe bych teda chtěl za zákazníka…

                  0 0
                  • Vilém  

                    Beru to tak, jak jsem to zazil za eru servisaka. Takovi lidi jsou a dle me na to maji narok.

                    0 0
              • Pedro404  

                Já dělat v servise tak budu rád za každýho takovýho moulu co si neumí vycentrovat třmen, práce na dvě minuty, řeknu si o kilo, ideál.

                0 0
        • MichaelSimek  

          ja taky nemel tuseni a v te dobe ani internet na cerpani informaci a navodu, proste sem to zkusil a ono to jezdilo a drzelo, pak jsem to zkusil jeste asi 2krat a pokazde to vyslo…delku dratu jsem tak nejak vicemene tipnul, netusil jsem jak se to pocita (stale netusim, ale uz si to muzu najit)

          0 0
    • JakeF  

      Každej jednou nevyplet kola… Prostě vezmeš návod, seženeš správnou dýlku drátů a zaplejtáš :).

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • MirosPikos  

      Ideální nechat se zaměstnat, něco se přiučit od kolegů a jezdit po školeních. Pak se na to vykašlat a začít dělat na sebe. Asi je to hodně zjednodušený postup, ale tak nějak by to mohlo fungovat.

      0 0
      • Brenekv3b  

        No abych ti řekl pravdu tak já mít prodejnu se servisem, tak nevím jestli bych zaměstnal mechanika, který nemá žádné zkušenosti.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • MirosPikos  

          Beru to ze svého pohledu, na kole si dělám všechno a nikdy jsem nic nezkurvil. Než se do něčeho pustím, seženu si maximálně informací. Ale jo no, je otázka, jestli bych já sám někoho takového zaměstnal. Ale jak jinak se to lidi učí? Určitě nebudou všichni s nějakou certifikací…naučí je život a pak se tím začnou víc zabývat profesně.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Jery01  

      Není nic lepšího než pokus/omyl, prostě zkoušet doma :)

      0 0
    • wenda.simon  

      Zkus obejít servisy a třeba tě někde vezmou na brigádu. Budeš stavět nový kola a někdo to bude po Tobě kontrolovat. Postupem času se zlepšíš a budou Ti věřit a začneš dělat opravy a výměny. Výplety bych prostě zkoušel. Vzít starý kola, rozplést a vyplést… Školení nějaký jsou ale je toho málo a člověk už někde musí být.

      0 0
      • Luk02  

        Kastar má Bike akademii… A nebo učení za pochodu vedením někoho zkušenějšího…

        0 0
    • 159753  

      zdar, pokud to chceš na domácí rovině, moc doporučuju Modrou knihu Parktool o servisu jízdních kol..vyjde na cca 5–6 stovek..maj ji například v cyklopoint.cz­..dokážu s ní opravit téměř cokoli. Občas je ideal mrknout na youtube na nějaký návod a pohoda. Dostal jsem ji od šéfa k vánocům a je fakt moc dobrá.

      0 0
      • Luk02  
        • ivelo.cz a jejich servisní rady a na youtube obzvlášť na věci od Sramua RS najdeš skoro všechno…
        0 0
      • vinca  

        je fakt dobrá

        Já jsem si ji stáhnul z uloz.to :-)

        0 0
      • kwancankejn  

        na vyplet kolies je dobrá Roger Musson – wheel building …alebo tak nejak, tiež som ju len niekde stiahol

        0 0
        • Concorde  

          Tuhle jsem taky někde sosnul a je to fakt dost dobrá příručka na zaplétání. :)

          0 0
        • Concorde  

          Tuhle jsem taky někde sosnul a je to fakt dost dobrá příručka na zaplétání. :)

          0 0
    • šlapatko  

      Jediný správný postup bude dostat se do zaběhlého servisu.Stavění kol s krabic.Časem se dostaneš i k opravám.Od brzd cantilevr, velamosek, skládaček :-) Jako bonus po zavíračce, hydry a třeba vidlice.V zimě nějaké to školení.

      Před rokem jsem nastoupil a myslel že umím dělat kola.Uměl jsem hovno a pořád se je co učit :-)

      0 0
      • nox159  

        ono je staveni kol z krabice a staveni kol z krabice :) v tom je taky rozdil a co jsem zjistil tak hooodne velky…

        0 0
        • šlapatko  

          No jasně, je rozdíl poskládat Leader Fox za 5000.Nebo spešla za 500000 kč.

          0 0
          • nox159  

            tak jsem to nemyslel…

            0 0
          • šlapatko  

            Ten spešl za 50 000:-)

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • maajkee  

      Kastaru se vůbec neboj, naopak pro mě jako zelenáče měl kurz zaplétání daleko větší přínos než pro týpky, kteří tam byli jen protože je tam šéf poslal jen aby měli nějaký lejstro. Ti se tam nudili.

      0 0
      • jIrI___  

        Na kolik ten kurz vyjde?

        0 0
        • maajkee  

          Už ani nevim, cca 1000 – 2000,– Kč. Nepamatuju si to už, ale fajn výlet :)

          0 0
          • jIrI___  

            Tak to se vyplatí, čekal jsem tak 6× víc.

            0 0
            • JakeF  

              Dokud to není radiál na obou stranách, tak bych za to nedal ani korunu…

              0 0
            • nox159  

              otazkou je co se tam dozvis noveho…

              ono i 6× vic by bylo prijatelne kdyby te to posunuo dale… nechcu soudit na vyplitani jsem se chtel jit mrknout ale zatim to nejak nevyslo, otazkou je jen jestli to ma bude mit nejaky realny prinos…

              jak rikam vubec nevim ale je rozdil jestli jdes pro info nebo pro papir…

              0 0
              • jIrI___  

                Každý kurz má význam, minimálně pro ten papír.

                0 0
                • nox159  

                  na jednu stranu souhlasim, na druhou zaplat si 10 skoleni na kterych dostanes jen 10 papiru… to je smutne pokud se chces hlavne zlepsovat…

                  0 0
                  • jIrI___  

                    To je fakt, ale zase ty papíry ti můžou pomoci dostat se do zaměstnání, kde budeš mít dost příležitostí se zlepšovat.

                    0 0
                    • nox159  

                      a co kdyz jsi v zamestatni a chces se zlepsovat poslou te na skoleni a tam ti nereknou nic noveho? mas papir se kterym si realne v tu chvili muzes vytrit prdel…

                      ale jo je pekne mit osvedceni ze jsi absolvoval to a to, do budoucna se takove veci hodi…

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Poslední větou jsi to vystihl. Navíc když za tebe platí školení zaměstnavatel, tak jen vůl by odmítl :)

                        0 0
                    • maajkee  

                      Jo jo, je to tak. Vždycky je dobrý do životopisu moc napsat tyhle cancy :)

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • nox159  

                        byl by si schopny nebo ochotny shrnout co ses na tom skoleni dozvedel?

                        respektive by me zajimaly dve takove veci

                        • jak je to s tahovyma dratama jestli hlavicky dovnitr nebo ven nebo je tofuk – nekde jsem cetl nejakou diskuzi ze je to sporne ze kazdy rika necojineho…
                        • mazat necim zavity spic – v tom si nejsem vubec jisty zrovna mavic kdejsou dural niple a dural rafky by se to melo necim mazat/lepit cim a jak?
                        0 0
                        • maajkee  

                          S těma tahovýma je to přesně tak, že je to v podstatě prý skoro jedno :) S tím mazáním to je takový divný, Stárek říkal, že je dobrý si niple nechat pěkně mastnoučký v oleji, mně se ale tato praxe neosvědčila, přišlo mi, že se to pak snáze povoluje a spíš jsem začal používat lepidlo na závity.

                          0 0
                          • nox159  

                            a nejaky bombonek nakonec pridas ? co ses tam dozvede co se bezne nevi… ? :D

                            lepidlo pouzivas jake? ja sem lepidlo ani olej/vazelinu nepouzival nikdy a zatim si nikdo nestezoval a nic se nepovolovalo… i kdyz teda kdyz se nad tim tak zamyslim tak niple trochu mastne mam, odmastovat to nebudu, chodi to trochu mastne no ale ne nejak moc…

                            0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • Luk02  

                            Lepidlo na závity jsem nezkoušel, ale pokud nejsou závity drátu namazané tak časem ten spoj fakt zaroste:-(. Olej jsem nezkoušel (je ale uvedený v té knize Wheel building).

                            0 0
                            • alexandr  

                              presne podle tehle knizky mazu vsechny zavity a zatim nebyl problem. On tam ale autor taky zduraznuje, ze draty musi byt radne napnute, aby se to nepovolovalo. A je teda fakt, ze kdyz jsem po padu potreboval precentrovat kolo, tak u mych mazanych dratu to slo celkem v pohode, ale kdyz jsem totez zkousel na seriovem obyc kole, kde to mazane urcite nebylo, tak jsem s niplema dost zapasil…

                              0 0
      • Člověk a jeho svět  

        A když budeš mít štěstí, tak tě to naučí i správně :)

        Věřili byste, že v Kastaru zapletou blbě kolo na reklamaci? Já ne, a přesto se stalo.

        0 0
    • nox159  

      nacpu to tady kdyz tady byla zminena ta velka kniha od parktoolu

      ted si to jen tak procitam jestli se teda nedozvim neco noveho – a asi nedozvim ale tohle me zaujalo

      pokud to chapu blbe svedeme to na pozdni vecerni hodinu :D ale k veci (viz foto)

      chapu to dobre ze kdyz mam 19mm rafek tak ze bych mel podle nich davat jen 28,5–38mm plast – to je podle me kravina ale z textu to tak vyzniva, chapu to blbe nebo ne?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce