Ahoj,
chtěl bych se zeptat, k čemu používají (zejména časovkáři) něčím vyplněné výplety – viz. foto ? Je to aerodynamika, hmotnost nebo něco jiného?
PS: Když bych si svůj obyčejný výplet potáhl nějakou fólií, dosáhnu stejného efektu? :D
Ahoj,
chtěl bych se zeptat, k čemu používají (zejména časovkáři) něčím vyplněné výplety – viz. foto ? Je to aerodynamika, hmotnost nebo něco jiného?
PS: Když bych si svůj obyčejný výplet potáhl nějakou fólií, dosáhnu stejného efektu? :D
Vidím, že se název tématu nějak pokazil, měly tam být uvozovky
aj ja si chcem spravit;) Ale som strasne zvedavy na tu tvoju foliu. No v tvojom pripade je to myslim uplna zbytocnost, len keby si chcel stylovo vyzerajuci bajk:)
neni to plny vylpet, je to diskove kolo, steny su dosky z karbonu a casto je vnutro niecim vyplnene. Novy stoji cca 20k
:DDDDDDDDD
Heh, vyzera to dost dobre.
Ho?nooo :-D
Asi jsem jeste mlady a nechapu nic… Ale pridat si dobrovolne do kola 400 g, to by me asi nikdy nenapadlo :-D
na casovku to na gramy nejazdi, tam su dolezitejsie oholene nohy:D
má to několik důvodů. Aerodynamika je jedním z nich, ale stejně důležitá je i setrvačnost. Disk je těžší a lépe drží rychlost, za předpokladu, že umíš dobře šlapat. Vzhledem k tomu, že se dnes jezdí ITT podle wattmetru je to o to důležitější když má trasa malé vlnky.
Použití disku v časovce se láme zhruba kolem 4–5% sklonu trasy. Například na Plan des Corones na Giru (2010) se vzadu jeli výplety o váze, že by nepřežily sjezd, protože sklon byl 8,4% avg ale 24% max. Pro porovnání letos na Rormandii bylo jen 4% v ITT a vozil se jak disk tak vrchařské výplety. Hladké časovky se jezdí vpředu 80mm vzadu disk.
Nevýhoda disku je jeho menší ochota k akceleraci – na trasách kde je více 180 obrátek to je znát, a při bočním větru je to často příčina pádu v ITT nebo rozhození formace v TTT.
s tou setrvacnostou je to sice ties pravda ale viac sa chodi po vahe, alias preco by sa potom jazdily lightweighty. Ale kde si prisiel na tych 180:)
na Havaji je disk kvoli vetru uplne zakazany
setrvačnost tam hraje roli, to mi věř. Co se týče obrátek o 180, tak tam skoro zastavíš a rozjíždět z desítky na 55 disk nebo vrchařský kolo to bys fakt poznal. Nic s tím neuděláš, ale je to prostě tak, že to stojí dost energie. SE podívej jak z takových situací sprintují a jak jim to moc nejde, na rozdíl o sprintů ze zatáček v klasických etapách. V neděli v Ženevě se jede ITT kde se točí 2× 180, se podivej
Jestli on to spis nepochopil tak, ze se otacis stoosmdesatkrat.