Zajimalo by me, jak je pro bajkery dulezity vyber toho, co je drzi na silnici/sotoline/sutrech etc. Kolik lidi si koupi pneu na kolo za 2000 a jako moc to lidi vubec resi… Tak se vyjadrete, borci a borkyne ;-)
Zajimalo by me, jak je pro bajkery dulezity vyber toho, co je drzi na silnici/sotoline/sutrech etc. Kolik lidi si koupi pneu na kolo za 2000 a jako moc to lidi vubec resi… Tak se vyjadrete, borci a borkyne ;-)
Anketa: Jak je pro tebe dulezity vyber pneumatiky?
Zatím mám původní, ale nový si vyberu asi podle ceny (cca. do 500/kus) a zkušeností ostatních. Pochybuju, že by pro mě byly pneumatiky x krát dražší velkým přínosem.
ja kupuju co je a co vypada zajimave. treba pouze Tiogy XC sem si kupoval opakovane, protoze sou fakt dobry.
PS: slicky a gumy co novy vypadaj jako sjety (RR) fakt nekupuju.
Jo jo, nový RRka mi taky přijdou výškou vzorku stejně jako moje pláště, který už jsou podle mě těsně před koncem životnosti.
pneumatiky kupuju a střídám dle toho, jaké vlastnosti od nich chci a jaké mi mohou poskytnout…
mas i vic sad kol nebo to fakt prevlikas pred jizdou dle potreby?
Jo, to by mě taky zajímalo… Jak někteří píší, že když jedou na silnici používají slicky, když do terénu tak jiné pneumatiky. Neumím si teda představit, že bych před každou vyjížďkou přezouval…
U mě je to takhle. Mám troje pláště – původní Panaracery Rolling Stone, pak Z-Maxy a RR.
Měním je podle toho, kde jedu.
Ehm, skoro podle toho, kde jedu. V praxi to znamená toto: jezdím Z-Maxy, občas na závody je vyměním za RR. Pak jsem několik týdnů líná vyměnit pláště nazpět, než mně začne být líto, že Ralphy rychle ubývají, což vzhledem k rozdílu v ceně mezi kevlarovým RR a drátěným Z-maxem mně poněkud vadí. Nasadím zase Z-Maxy.
Je sucho, sucho, sucho. Začne pršet. Jezdím v terénu. Pořád prší. Jezdím v terénu. Myju kolo. Furt prší, už mě nebaví věčně mýt kolo, nahazuju Rolling Stone a vydávám se na silnici. Vydržím tak dva, tři dny. Pak zas do terénu. Už neprší, jen leje. Jsem ale opět líná přezouvat. Kloužu a nadávám. Nabiju si a konečně vyměním pláště zas na Z-Maxy. Už je sucho.
A toto pořád dokola.
no, doteďka to bylo tak, že na léto převážně RR nebo Explorery a na ošklivý počasí kolem zimy Tioga XC, sníh na Panaracer Spike… ale momentálně si zaplejtám druhej set kol, takže budu mít jedny lehký kola s RR na výlety a jedny enduro kola do bláta a na blbnutí s Albertama… jinak doteďka sem nejvíc jezdil RR, akorát třeba na dovolenou na hory sem nazul Explorery…
Jezdim uz 2 roky RR na naprosta skokojenost, ale chystam se vyzkouset Nobby Nic, jestli to alespon dyl vydrzi.
Nevydrzi :-)
Nové pneu v ceně do 500, nevadí mně drátové verze. A mám vždycky jedny na celou sezónu – bo sem línej to přezouvat. Stačí mně, když si zapíchám :-))). Ale sjetý si pak nechávám jako slicky na druhý kolo (starej pevňák Superior Hyper na Alivku), který teď používám na silnici a cykloturistiku.
Driv sem kupoval proste „plast na horske kolo“ v mistim cykloservisu asi za 150,– a byl sem spokojenej :-) Co mam novyho bika, tak sem zatim menil jen jednou a to sem vybiral podle b-f (asi mesic :-)), takze znacku (Kenda Karma). Ale vic nez jak 500,– do plastu ani v budoucnu investovat nehodlam..
..samozrejme mysleno 500,– za jeden plast.
Pockej to prijde;)
něco jako Solax. měl jsem asi dva roky na kole původní pláště Kenda. Pořád jsem špekuloval (ovlivněn B-F), ktery si mam koupit, aby jezdili dobře, byly lehký a hodně vydržely. Nedavno jsem si koupil nový zadní plášť Maxxis Tomahawk. Přišel jsem do obchodu a zjistil jsem, že ty pláště vypadaj trochu jinak než na fotce v netovym obchodu, takže jsem nakonec kupoval vzorek podle oka. Ještě koupím něco na předek. S cenou bych zase nešel výš než 500 kč/ks
Vždycky si koupím nové gumy, když se někde dočtu, že nějaká guma jede sama :-) Starý většinou ani nestačím ojet. Takže postupně Mythosy, RR, Nanoraptory a teď bude NN na předek. Když pak někdy dám něco, co jsem dříve v pohodě jezdil a utáhl, tak zjistím, že už na to nemám motor (Panaracer Smoke jsem např.vyhodil uplně nový). Gumy, co byly na kole jsem po první jízdě odložil (Specialized), ležely dva roky a teď je jezdím jenom na sněhu. Tož tak. Kdybyste věděl nekdo o zázračné gumě, co nemá žádný odpor a drží jaxviňa, tak mě dejte prosím vědět :-)
Jo Micheliny X-comp jsem nakonec daroval kamarádovi. Holt ten RR jede líp.
Panaracer speedblaster jsou ten zázrak :-)
může někdo srovnat Kendy Nevegal a Karmy co se týče valivého odporu na tvrdém podkladu, asfaltu? Teď mám na GT Nevegaly 2,1 a když s nima vyjedu na asfalt (do lesa to mám daleko) tak se dost natrápím, kolo vůbec nechce jet. Pomůže mi, když dám na zadek rychlejší gumu (např. Karmu 2,0) a přední nechám Nevegal? Nebo musím dát i na předek rychlejší gumu, aby kolo jelo i na tvrdém podkladu? Jinak Nevegaly v lese jsou supr. thx
nikdo nic?
Srovnat nemůžu – mám jen Karmy, ale ty se valej fakt hodně dobře. Skoro je na asfaltu neslyším. V porovnání s NN je to fakt rozdíl (zvukový-nedokážu posoudit,jestli i v odporu).Karmy mám 2" a NN 2,1" (mají zhruba stejný objem).
tak to Nevegaly hučí jako kráva :)
Karmy jsou hodne rychly a v ty levnejsi verzi co sem je mel se ani na asfaltu moc nesjizdely…
takže jsem si koupil Karmu 2,00 na zadek a je to poznat, kolo je rychlejší. Na předku jsem nechal Nevegal, ať to drží.
Pneumatiku volim hlavně podle vzorku, objemu a samozřejmě podle ceny. Základem je univerzální vzorek, kterej zvládne bahno, ale zároveň i docela slušně odvaluje na zpevněnejch cestách. Dál je to objem pláště, hlavně pro pohodlí, zvlášť když mám hardtail a do zadní stavby plášť širší než 2,1 nedostanu. Na váhu nekoukám, pár gramů mě nezabije, jo abych nezapomněl tak vzhledem k financim vozim drátový verze. Přece jenom dávat pomalu dvakrát tolik za pár gramů úspory mi příde trochu uhozený.
Ked si to spocitas, tak nikde inde na bicykli tak lacno tu hmotnost neusetris. Ani ked beries do uvahy obmedzenu zivotnost gum.
Kazdy nehledi jenom na ty usetrene gramy ;-)
Líp bych to sám nenapsal (na mě to sedí úplně přesně)
Se vším souhlasím, jen ta věc drátová verze x kevlarová. Tady je v hodně případech jedna komplikace a to ta, že drátové verze mají poměrně často jinou použitou směs (tvrdší) a ten plášť pak nemá nic moc společného s tím kevlarovým a další věc, že v těch sport verzích se spousta věcí nedělá.
Tak třeba konkrétně Alberty 08. V kevlaru jsou použity dvě směsi, v drátu jen jedna. V kevlaru jsou snake skin boky, v drátu nikoliv. V kevlaru navíc existuje varianta alpencross se zesíleným běhounem, v drátu ne. Takže ty peníze navíc nejsou jen za ty gramy, ale za mnohem důležitější věci.
Ten rozdíl v hmotnosti mi také nepřijde až tak hrozný (u Albertu to je 40g navíc u sport drátové verze, která navíc nemá snake skin, takže by to bylo tak 80g kdyby byly obě verze bez snake skinu).
U Smart Samu platí to samé co u Albertu + tady je rozdíl ve váze obrovský (nevim jak je to možné, že ten rozdíl váhy je tady tak velký).
pneumatiku volím podle toho kam jedu, jaké sou tam terény, jestly je sucho nebo mokro – jestly jedu na výlet nebo na závod. Cenu moc neřeším, ale 2000 za pneu mě přijde moc :-(
Tak já zatím více či méně experimetuji co vozit. Ale vybýrám podle toho, kde hodlám plášť vozit a co od něj očekávám, takže podle vlastností. Samozřejmě se dívám i na cenu, ale pevnou hranici nemám. Rozhodně ale víc jak 1000 bych za to nedal, většinou hledám nejvýhodnější cenu. Jinak letost to vypadá tak, že bych měl střídat RR do sucha a do blata to budou už osvědčený Michelin A.T.
jezdim na třech sadách.za gumu dávám obvikle 800–1000.suche, mokré a na zimu(musí být měkčí).důraz kladu na hranu.
cenove zatim do 800,– za kus,jinak mam nekolik paru gum na ruzny pocasi… od hodne rychlejch Ruben Acris Silica 1,9 (4ks),pak do blata a mokryho mekkyho podkladu Schwalbe Black Shark Light 1,9 (4ks), po univerzal Conti Explorer 2,1 kevlar (3ks),Conti Expl. drat (1), Z-Max 2,1 drat (2), Kenda Blue Groove 2,3 (1) a Nevegal (1), pak nejakej Maxxis 2,3 (1)… no a pak jeste nejaky zbytky… proste silena halda gum:)
Přehazování plášťů musí být tvým největším koníčkem :-)
hehe:) tyn vycet vypada dost brutalne,ale vozim to za 1. na dvou kolech za 2. menim tak cca po 4 mesicich,zalezi na pocasi…
Já jsem totiž přesný opak, přehazování plášťů mi nebavilo nikdy a bohatě si vystačím s přehazováním, když pláště sjedu. Takže jsem skončil u univerzální kombinace Albert/SS alpencross a to na obou kolech a to vozím celoročně.
no me to bavi asi nejvic co se tyka servisu kola…naopak nejhorsi je pro me stelovani smyku,to jsou vzdycky hrozny nervy:)
Nedám dopustit na Schwalby. Konkrétně Nobby Nic a Racing Ralph. Oboje mají suprovou přilnavost a výborně jedou ( min. valivý odpor). Dříve jsem jezdil na šuntech za 200,– nebo spíše jsem to neřešil, ale pak mi kamarád doporučil tyto pláště a naprostá spokojenost. Podle mě je lepší si připlatit než se pak dřít. A co se týká ceny dají se najít na některých eshopech za velmi slušné ceny.
Ještě bych dodal, že na mokro a bláty Nobbi Nic a na sucho RR. Podle mě supr matroš, ale je to věc názoru.
Noby Nic je na mokro fakt super, proti Z-Maxum co jsem vlozil celej loňskej rok. Hlavně že se vzorek neucpává blátem to fakt jako zázrak :) taky jsem projel bažinu kde bych dřív 100procentně zapadnul
jsou ty gumy opravdu tak dobré?
No jak se to vezme. NN je určitě dobrý plášť, ale jede odpovídajícím zůsobem vzorku (tedy na zadním opravdu nic moc). RR záleží jestli starší verze nebo novější. Starší verze jela výborně, ale že by to byl nějaký držák, to rozhodně ne (na mokru hrůza, na suchu celkem ok). A na defekty byl také náchylnější. Najezdil jsem na kombinaci NN/RR přes 5tis. km a byl jsem celkem spokojen. Na předním bych si RR nikdy nenechal, tam mi to přijde jako sebevražedné sklony (samozřejmě na suchém povrchu se to dá, ale já nejsem přezouvač plášťů, abych když trošku zaprší tam dával něco jiného). Novou verzi RR jsem nejel, tak nemůžu hodnotit jak se liší. Zatím jsem jen od pár lidí co jezdili předtím starší verzi RR slyšel, že nová verze drží ještě hůře. Ale jen zatím jen z doslechu (tedy i tak zůstane, já už RR jezdit nebudu).
Na zadním jezdím teď místo RR Smart Sama a jsem spokojenější. Jede nepatrně hůře než RR, ale ve většině situací mi přijde, že drží jasně lépe. Samozřejmě záběrově to také není žádný zázrak díky průběžnému vzorku (díky kterému ale zase jede). Takový rozumný kompromis mezi rychlostí a jak drží. A co hlavně, oproti RR je to držák proti defektům. Jsem zvědav na novou verzi SS, která je dvousměsová, mohl by se tím ještě zlepšit.
Na předním jsem přešl na Alberta, ale dlouho jsem váhal zda jezdit NN nebo Alberta. Oba jsou výborné, NN jede o malý chloupek lépe, Albert o malý chloupek lépe drží. NN se o malinko lépe čistí v bahně. Albert zase je o malinko odolnější díky hustšímu vzorku. Na Albertu jsem za 3tis. km na předním kole neměl ani jeden defekt a teď navíc přecházím u Albertu na verzi alpencross. Na SS jsem měl defekt jediný za 3tis. km, když jsem ho prorazil svojí chybou (to by nepřežil žádný plášť tu situaci), takže to za defekt ani nepočítám. Na RR jsem měl na zadním za těch 5tis. a něco km něco kolem 10 defektů, skoro všechno trny.
A ještě jeden důvod pro Alberta. Nemám důvěru ve Schwalbe bez snake skinu. Sice jsem větší problémy s řezáním boků nemíval, když jsem jezdil NN/RR bez snake skinu, ale ty papírové boky se mi nelíbí. A Albert je pouze snake skin verze (bez se v kevlarové verzi nedělá) a je za slušnou cenu. NN a RR je za super ceny pouze bez snake skinu. Varianty snake skin se hůře shání a jsou drahé.
:)
hehe, to se ti povedlo v podstate sis zaridil reklamu:)
pšššššt :)
u přední mi záleží hlavně na dokonalý přilnavosti, aby měla trošku stěnu a pak taky na hmotnosti. michelin mountain x´trem 2,2 to zvládá krásně, akorát ta přilnavost je špatná v blátě, protože se zanese a samočistící schopnost je skoro nulová, ale v blátě skoro nejezdim. v zádu to samí, jenom tolik nelpim na přilnavosti. teď jezdim nokiana gazzaloddi 2,6, kterej se snažim sject už přez sezónu a furt vypadá tak ještě na dvě.. po něm bude asi continental vertical protection 2.3
zajmave.. vpredu 2,2 a vzadu 2,6 ..
treba jezdi pozpatku
proč ti to příjde zajímavý? předtim jsem jezdil 2,6 ve předu ( tu gazzu ) a v zadu 2,2 ( nějakej spešl ) a je to aspoň mě uplně jedno, kde je co, jelikož to skoro vůbec nepoznám při jízdě
Mě by zajímalo, čemu se říká „samočistící schopnost“ – to jako e když jedeš 500 metrů v lepivé bahnobřečce v koleji po přibližování dřeva, sukuje se ti řetěz, rolny obaleny bahnem s trávou, tak mám očekávat, že po každé otáčce se guma sama od sebe vyčistí? – nenechte se tak hrubo masírovat časopisem Velo.
V tebou opísanej extrémnej situácii asi nikto neočakáva zázraky. Ide o to, že na niektorých plášťoch si toho donesieš domov viac a na niektorých menej.
Schopnost pláště nezůstat zasr… když to jen trochu jde. Některé pláště se nabalují v čemkoliv u jiných se musíš snažit víc, abys je zabalil. Mám zkušenost s oběma a věř mi, preferuji ty druhé. Ale klidně zůstaň nezmasírovaný.
dám ti příklad… máš hezkej zatáčkovitej trailík. na začátku máš bahno, tak ho teda vyjedeš, jelikož to jinudy moc nejde… no a pokuď máš plášť se samočistící schopností, tak ti to zachvilku opadá a zas drží krásně ( třebas gazza )… no a nebo nemá a až dolů jedeš každou zatáčku se sevřenou prdelí, protože ti to ustřeluje ( míša ) a tohle fakt nemá nic společnýho s velem ani s ničim jinym
Ty verticaly 2.3 jsou možná užší než ty 2.2. mišeliny… ale špatný nejsou.
já šířku nějak moc neřešim, je to spíš psychologický. na ht jsem chtěl v zádu nějakej balón, aby to trošku něco pobralo, ale s fs je mi to fuk. spíš se u toho continetalu bojim proražení. nevíš, jestli to má nějakou stěnu na bokách a nebo je to jenom papír?
je to papír prošitej nějakou tkaninou, zatim to je v pohodě, ale já pláště nějak moc nerasím.
já taky ne, ale celkem by mě to nasejřilo, kdybych byl někde na tripu a ono pssssst kvuli větvičce v boku. no do koupi je ještě strašně daleko, takže to řešim trošku předčasně a tim pádem možná zbytečně
tak ked sa teda pytas…davam na hajtroida lacny schmejd tak po 200, pretoze pri mojom pristupe k jazdeniu mi to staci. ocakavam od toho akurat aby to dokazalo prejst cez sneh do 5 cm (vyse u nas stejne nebyva) a zakladny teren, v bahne nejazdievam pretoze ma nebavi cistenie. sneh + teren robia tak 10 % najazdenych kilometrov. rozdiely v rychlosti ktore robia na priemere nejakych 1–2 km/h mam v p*** aj ked to robi 20–60 minut, je mi to proste jedno. taka prachobycajna guma mi vydrzala vzadu 6 a vpredu 12tisic km, coz mi staci + aby sa s tym dalo prejst cez trochu snehu alebo po nejakej polnej skratke, lesnej ceste a pod., lebo nikdy neviem, kde bude sneh alebo kedy mi hrabne a zmyslim si zist do pola/lesa. vacsinou je to nahodne. mam jedny gumy od nasadenia do zjazdenia, kto by sa s nejakym prezuvanim s***? ja teda nie. takze tak, to zhruba vystihuje moj pristup k jazdeniu, kto to bere vaznejsie, ten si pochopitelne vybera viac, mne to takto staci
nakupoval jsem tady https://www.aluapneu.cz/ super výběr, kvalitní zboží
Jdi do hajzlu…tady se řeší bikový gumy blbečku