• >vodouch<1

    Zdravím, musím se hned zčerstva podělit o dnešní sžíravý zážitek a zeptat se na váš názor.

    Praskl mi rám GT Zaskar 2008 (viz foto). Kolo koupeno jako celek loni na jaře v kamenném obchodě. Odvezeno k reklamaci, která byla kladně vyřízena během 3 týdnů. Doteď všechno v pohodě. Dnes jsem si kolo jel vyzvednout. Pán, který mi jej předával, měl ke mně přednášku o tom, že mi „taky tu reklamaci nemuseli uznat“, protože používám Crossmaxy SLR místo původních kol. Což evidentně mělo být varování, protože vzápětí mi naúčtoval 1000 Kč, údajně „za lanka a montáž“(!?). Když jsem se ohradil, že mi to tedy přijde hodně neobvyklé a že by snad montáž měl naúčtovat výrobci rámu, potažmo distributorovi, opět bylo pohovořeno o tom, že bych měl být rád, že mi reklamaci uznali. Smířen s osudem jsem tedy vytáhl tisícovku, samozřejmě s náležitým komentářem, načež můj dobrodinec smířlivě pravil, že to tedy uděláme za pětistovku. Nemusím snad zdůrazňovat, že žádné účtenky jsem se nedočkal.

    0 0
    • destr  

      No tím že si to zaplatil sis to udělal sám, měl ses hádat ;-)

      0 0
      • Wojtek  

        přesně tak, doku bych neměl na papíře za co 1000kč tak bych nic nedal, od kdy se reklamace platí???

        0 0
    • papaya22  

      ja bych ho poslal do patricnych mist.a ty jeho argumenty- to neni normalni.poslal bych na nej coiku a dal bych mu zneprijemnoval zivot. a ty penize bych neplatil!!!!

      0 0
    • roud  

      čoveče hezky tě natáhli říct si litr za lanka to máš ze zlata ne ?

      0 0
      • >vodouch<1  

        :-D Asi si je vystavím… Ne, ale vážně, jsem z toho dost znechucenej, navíc i když mám drahý kolo, tak v současnosti je docelo hluboko do kapsy:-( Hádal jsem se, ovšem bylo mi naznačeno, že pokud se mi to nelíbí, kolo nedostanu a bude se dělat dusno kolem oprávněnosti reklamace. No prostě se sebou nechám zametat a asi mi to patří, soudě dle výsledků ankety.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • M_ishak  

          Když nebyls přesvědčen o své pravdě nebo jsi ji nedokázal obhájit a uznals argumenty toho obchodníka, tak teď už je pozdě brečet nad rozlitým mlékem. Rámy GT jejich pověst předchází. Takže suverénně šlo jít za svým.

          0 0
    • Ricci  

      To je super,takze ked na novom aute napr.vymenim kolesa a dam ine,tak nebudem mat zaruku na auto,super pristup…

      Kludne zverejni,ktory predajca sa takto zodpovedne postavil k tvojej reklamacii…

      0 0
      • Honza729  

        Presne tak. Pokud pouzijes jiny rozmer nez je v TP, tak muzes mit velky problem. A to nejen s neuznanim zaruky, ale i s plnenim pojistovny.

        0 0
        • kubad  

          Souhlas, ale u aut to plati jen pokud nedodrzis predepsane rozmery a parametry

          0 0
        • Ricci  

          Nepisal som o inom rozmere,len o inych kolesach…

          0 0
          • kubad  

            pokud dodržíš parametry dané výrobcem, a kola budou homologované neměl by být problém

            0 0
          • Honza729  

            Ale i kola schvaleneho rozmeru a homologovana ti muzou udelat problemy. Typicky pripad je nedodrzeni zahloubeni kola, tzn. ze kolo jde z obrysu auta ven. Pomerne caste u tuningovach aut.

            0 0
            • Vilém  

              Nj. ale to uz neni dodrzen predepsany rozmer. V TP mas psano mimojine i ET (zahloubeni) rafku.

              0 0
    • mr.antik  

      Takže za prvé tohle bych rozhodně napsal minimálně dovozci GT i přímo do ameriky.

      A za druhy bych aspoň tady napsal název obchodu.

      0 0
      • >vodouch<1  

        No dobře, nechtěl jsem být podezříván z bůhvíčeho…

        Je to CykloExtra v Českých Budějovicích, stránky zde

        0 0
        • lutte1  

          Díky za varování tam nikdy nic nekoupím.(jsem z ČB)Tenhle přístup není normální.

          0 0
        • žatec  

          no už podle těch jeho stánek to vypadá na nějakého garážníka, který má v kontaktu uveden jenom telefon a jméno, což by mi jako potencionálnímu zákazníkovi dost vadilo.myslím , že po kontaktování dovozce značky GT a vysvětlení jak z tebou vy…i , dotyčnému rádoby obchodníkovi osvětlí způsoby reklamačního řízení, protože evidentně poškozuje špatným přístupem jejich značku.

          0 0
          • >vodouch<1  

            No, garážník to není, je to docela velký obchod, na krámě cca 30 kol – GT, Cube, myslím i nějakej Cannon…

            Důvodem, že jsem nakupoval zde a ne u opravdu poctivého kluka a šikovného mechanika přímo u nás ve Vimperku, bylo právě to, že v Č.B. bylo možné díky velkému výběru na krámě si vše naživo prohlédnout a vyzkoušet. Koupit pak následně jinde se mi zdálo nefér vůči obchodníkovi:-/

            Ještě chci dodat, že ten, co se mnou jednal, nebyl pan Kratochvíl. Nevím ale, zda je to zaměstnanec nebo spolumajitel. Asi se zkusím s p. Kratochvílem spojit a zeptat se ho na jejich postupy.

            0 0
            • mr.antik  

              No pokud je to zaměstnanec, tak možná ty prachy šli ne do kasy ale do kapsy

              0 0
    • Blade  

      Pěkná levota teda. No ale po bitvě je každej generál. Jinak já když reklamoval svýho Zaskara, tak jsem na reklamaci zanesl holej rám, oddělal jsem i patku přehazky, novej rám byl do týdne včetně nové patky ;-)

      0 0
      • KAPLIS  

        V tom je asi zakopaný pes. Jestli se pošle samotný rám, tak si ho pak skládáš sám a případné špatné nebo opotřebené součástky si vyměníš na své náklady. Když přivezeš celé kolo, tak to někdo musí udělat za tebe (samozřejmě v rámci záruky). Podle mně by tě ale měl upozornit, že na vytahaný řetěz, nebo nefunkční lanka atd se záruka nevztahuje a pokud je chceš vyměnit, tak si zaplatíš. A to jen materiál, protože práci na montáž a demontáž dílů máš řešenou v rámci záruky. Na „smluvní“ ceně typu dej 1000, ale že jsi to ty tak 500, myslím něco nehraje. Navíc v podstatě nevíš za co a proč jsi platil.

        0 0
        • kámen úrazu1  

          Hlavně by neměl měnit nic bez vědomí majitele, pokud se tak předem nedomluvili (a i tak dát vědět aspoň SMSkou).

          0 0
          • >vodouch<1  

            Volali mi jednou, jestli chci vyměnit řetěz. Na to jsem jim odpověděl, že nechci, protože už mám doma připravený nový řetěz a xt kazetu a že si vše vyměním sám. Jiná komunikace ohledně nových věcí neproběhla.

            0 0
            • KAPLIS  

              Tak proč si to platil? To by ti pak mohli podle vlastního uvážení vyměnit třeba i odřené sedlo, ojetou gumu nebo cokoliv jiného a ty by jsi to zaplatil? Ještě k tomu se nechat strašit tím, že používáš jiné kola a můžeš být rád, že se k tobě zachovali tak šlechetně. Už se stalo, ale příště bych chtěl, v případě, že by jsem nové díly nechtěl nebo neodsouhlasil, aby to dali do původního stavu a nic neplatil.

              0 0
              • >vodouch<1  

                Ale oni mi ten řetěz nevyměnili:) Nová jsou snad jen ta lanka, i bovdeny jsou původní.

                0 0
                • KAPLIS  

                  Tak to máš fakt hodně drahé lanka! Ještě že ti dal 500,– slevu. To byla asi akce 1+1 zdarma. Jsou aspoň nerez? :-)

                  Jestli na to máš naturu, tak tam zajdi znovu (poučen,nebo s někým kdo tomu rozumí) a zkus si to nechat vysvětlit. Třeba zjistíš co jsi vlastně platil. Dej pak vědět.

                  0 0
    • JakeF  

      Osobně bych to ani tak neřešil, pokud ti lanka a bowdeny vyměnili. Mohly jim nesedět do nového rámu tvoje původní, mohly být poškozené. A konečných 500Kč za bowdeny i s montáží mi nepřijde až taková palba. Na druhou stranu, že ti na to měli dát účet a upozornit tě před výměnou telefonicky, je určitě pravda. Ale rozhodně bych z toho nedělal takový skandál.

      0 0
      • >vodouch<1  

        Jak jsem psal výše, lanka snad nová, bovdeny původní. Výměnu lanek bych si bez reptání zaplatil, stejně nebyla v nejlepším stavu, to jsem řekl i tomu maníkovi. Ale uvědom si, že kdybych se neohradil, vzal by si za nová lanka a přestrojení rámu v rámci reklamace 1000 Kč a nehnul by ani brvou. Skandál z toho nedělám a původně jsem nechtěl psát ani název prodejny. Jen jsem se chtěl podělit o nepříjemnou zkušenost, abych v tom nebyl tak sám:)

        0 0
        • JakeF  

          Ok, jestli ani ty bowdeny nevyměnil, tak to bych to řešil taky…

          0 0
    • abro666  

      Cus, tu Abro, ja sem taky z Vimeperka, ale bydlim v PRG:-)

      Ja v jednom kramu v PRG reklamoval uz tri Treky a jednoho Fišera a bez problemu.

      Jendou mi teda nacpali novej retez, ale vzhledem k tomu, ze retez hg 93 ci sram 971 mi vydrzi cca 1500 km, tak to bylo jedno:-) Celkove reklamce bez problemu.

      Kazdopadne na borce bych si stezoval, COIkou bych nehrozil, rovnou bych ji na nej poslal:-)

      Jinak podobnou zkusenost jakou Vodouch mam s CYKLO STERBA v PRG. Pritelkyne, jeste nez sme spolu zacli chodit, si tam koupila Mattse a kdyz sem po roce prines kolo na druhou garancku, rikal mi ten debil, ze to serizeni (chtel sem vymenit i radici lanka a bowdeny, ale material bych jim samo zaplatil) bude stat 950:-) Koukam, ze pro nektery cyklokramy je litr naky magicky cislo ci co:-)

      Navic kdyz sem tomu blbounovi rikal, ze ta vidlice chodi na hovno (tenkrat mela dart 3) a ze chodi skokovite i pode mnou (ja 130kg, pritulka 65), tak jen soupnul s odskokem a tvrdil mi, ze ta vidle chodi v naprostym poradku. Takze Sterbu zasadne nedoporucuji ani ohledne koupe cepicek na ventilky:-)

      Hoj.

      0 0
      • >vodouch<1  

        Čus Abro, to víš, pod tebou ty trubky musí praskat jak sirky:-) Takže o reklamacích asi fakt víš hodně:) Co se týká Cyklo Štěrba, tak podle všech referencí tady na B-F bych si tam taky nekoupil ani samolepky pod bovdeny.

        Nevím, jestli se v tom ještě budu šťourat, hlavně doufám, že už bude všechno v pohodě a že toho pána už nebudu muset nikdy v životě vidět. Přesto o té ČOIce tak trochu uvažuju, protože účtovat si při reklamaci za práci s přestrojením rámu, když kolo bylo koupeno jako celek, mi opravdu normální nepřijde.

        A co jinak, jak se ti bikuje v Práglu? Jezdíš taky občas domů na Šumavu?

        0 0
        • abro666  

          cece, jak v tom vimperku moc nejsem, nejak si te nemuzu vybavit:-) na foto sem koukal, ale v plembaku te nepoznam.

          no letos nam bajkovani na sumave nevyslo, byli sme jinde po cechach, je mnoho peknejch mist:)

          ale aspon sem tam parkrat dojel na madonce:-)

          tak snad nekdy u colka:-)

          0 0
    • Tomcat  

      Dle mého názoru bych se hádal , jinak klasickej příklad obchodníka kterému nejdou kšefty a zachází uz za hranu.

      Pro některý obchodníky je totiž těžko překousnutelný že nějaký komponent si koupí zákazník jinde.

      0 0
    • trener  

      nazdar Petře

      tak už máš koukám kolo doma:-)

      a jsi plný dojmů:-)

      tak můžem zase někam vyrazit,co koloušku?

      0 0
      • >vodouch<1  

        Čus Martine, určitě bych rád vyrazil:) Zítra od jedenácti budu fotit Zdendovi to rugby v Radošovicích, mohli bychom to spojit s vyjížďkou, jestli to nebude trvat moc dlouho. Jo plnej dojmů jsem, ten maník mi zvednul mandle, navíc teď fakt nemám prachy:(

        Tak jak jsi na tom zítra s časem?

        0 0
    • scret  

      no, tak to je zajimave chovani! COIku na ne… mel ses hadat, ja bych teda prachy nevysolil! a mohli by jeste vyhrozovat, to by videli ten tanecek:)

      0 0
    • Daf  

      Měl jsi na reklamaci donést samostatný rám. Zvlášť pokud jsi kolo neměl v původním stavu. Takhle prodejce musel celé kolo odstrojit a znovu sestavit. 1000Kč je odpovídající cena. Nový Zaskar za 1000Kč to není špatný ;)

      0 0
      • kycis  

        Kdyz se ti v aute zadre motor, taky ho vyndas a povezes reklamovat na trakari? :-)Trosku prehanim, ale proc by si s tim mel davat praci, kdyz predmetem reklamace je uvedeni veci do bezvadneho stavu? Ne kazdy to prece musi umet odtrojit, pripadne nema naradi…

        0 0
        • Daf  

          No ale pokud do servisu přivezeš vytuněný fáro, tak s reklamací taky neuspěješ…

          0 0
          • Barak  

            To asi jo, když budeš mít předělanej motor a budeš reklamovat něco, co by s tou úpravou mohlo souviset. Ale asi ti reklamaci nezamítnou, když budeš mít jiné pneumatiky než byly namontované při prodeji. A pokud ano, máš oporu v zákoně, což ještě neznamená žádnou výhru, ale to už je na jinou debatu. :-)

            0 0
          • kycis  

            To mas pravdu, ale pokud vymenim plechovy disky za hlinikace predepsaneho rozmeru (to myslim, ze je naprosto ekvivalentni montazi Crossmaxu na Zaskara – zavodni bike-standartni zavodni kola, zadnej extrem), nemuze bejt s reklamaci jedinej problem.

            0 0
      • Blade  

        Kterému obchodu ty šéfuješ? Abych se mu v budoucnu obloukem vyhnul..

        0 0
      • trener  

        pokud vím,koupil celé kolo,ne rám,nevím proč by ho měl odstrojovat??

        0 0
      • Honza729  

        Ja se nekdy vubec nedivim, ze si tady obchodnici delaji co chteji…Kdyz jim sami zakaznici takhle nahravaj :-)))))))

        0 0
      • >vodouch<1  

        Kolo jsem koupil jako celek. V původním stavu nebylo, a ačkoliv původní kola i ostatní věci ještě mám, ani mě nenapadlo je tam dávat, protože jsem ve výměně komponentů za lepší neviděl problém. Obzvlášť, když konkrétně tenhle rám prodával výrobce i samostatně a tudíž si ho každý mohl nastrojit jak chtěl.

        Myslím si ale, že to bububu sloužilo stejně jenom k tomu, abych bez řečí vysolil prachy, na které obchodník neměl žádný nárok.

        0 0
        • kubad  

          nárok podle mě měl jen na ty dily ktere musel vyměnit, ale tohle je vždy o dohodě a to jak to prodejce udělal není zrovna ideální případ :-(

          0 0
        • Daf  

          Donesl jsi mu kolo v neoriginálním osazení. Kdyby to byl parchant, mohl to zkoušet uhrát třeba na neodborný zásah. On ti navíc nasadil nový bowdeny, lanka, kolo sestavil a seřídil. Ta tisícovka mu tak možná pokryla náklady co s reklamací měl. Pochybuji, že by mu GT dalo víc, než ten rám. To že ho vůbec napadlo vyměnit bowdeny bych bral jako fakt, že s tím kolem udělal víc, než musel, abys dostal kolo v perfektním stavu. Vím, že to není ideální, ale vyloženě nefér mi to taky nepřijde. Mimochodem, nejsem majitelem žádného krámu a ani nikdy jsem nebyl ;)

          0 0
          • Barak  

            Kolo bylo koupeno jako celek, takže je logicky jako celek reklamován. To, že s tím má prodejce spojené nějaké náklady není problém zákazníka. U kol to tak fungovat zřejmě nebude, ale v jiných oborech autorizovaný servis prostě vyúčtuje náklady spojené s reklamací výrobci. Tady ale mají kamenné krámy podle mě dostatečnou marži, aby nějakou hodinu spojenou s odstrojením rámu pokryly. Rozhodně bych je jako zákazník poslal někam. A s tím neoriginálním osazením by taky neuspěl, nevím jak by prokázal, že jiná kola souvisí s prasklým rámem.

            0 0
          • >vodouch<1  

            Kdybys pořádně četl, věděl bys, že mi ani ty bovdeny nevyměnil:) Kolo sestavené a seřízené jsem mu tam přivezl, takže považuju za samozřejmost, že si ho tak i odvezu. Věci, které jsou nové, bych bez řečí zaplatil (to jsem řekl i jemu). Pouze ta suma byla za pár drobností neadekvátní, navíc mi bylo řečeno, že je do ní započítána montáž, což se mi v pořádku nezdálo.

            0 0
          • trener  

            DAF:to je asi trochu zcestné,není.to potom až píchneš a vyměníš si sám duši,tak to také není odborný servis??moc nechápu tvúj názor

            0 0
            • Daf  

              Vím, že tohle je dost extrémní. Ale dovedu si představit, že by mohl namítat něco o přetaženém rychloupínáku. Naštěstí takhle praskají GTčka zcela běžně, takže s reklamací nebývají problémy.

              Do teď jsem si myslel že došlo aspoň k té výměně bowdenů a chápal bych že si za to peníze vezme. Nestalo se. Takže se vymlouval a lhal aby vytáhnul ze zákazníka peníze. Což (uznávám) samozřejmě v pořádku není.

              0 0
    • Iwo  

      No byla to od tebe blbost to platit, ale zase si za to, ze priste az budes

      cokoli reklamovat das vetsi pozor, zaplatil jen 500,–

      Jinak co tu pisete, tak je to asi dost bezny. Otcovi to udelali taky (konkretne v Treboni – ale nazev obchodu neznam). Reklamaci uznali, vymenu provedli a pak chteli zaplatit za praci! Otec se jim samozrejme vysmal, takze nedostali ani korunu.

      0 0
    • zichis  

      mozna celej zadrhel byl v tom, ze jsi to bral u neautorizovanyho servisu. Autorizovanymu servisu fa GT proplati praci co byla potreba udelat pri zarucni oprave, ale neautorizovanymu da jen N.D. a delejtesistim­cochcete. Na to bych se pana Kratochvila zeptal, jaktoze Gtecka prodavaji, ale autorizaci nemaji. Když ti řekne že mají, pak ty mu řekni že ten jeho servisák si srcil do kapsy litry dva, ať má pakec ;-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.