Podraz od servisu, závada co tam není, co dělat

145 nepřečtených
  • Karel555

    :(

    …objednal jsem dopředu servis, kolo dovezl, zadal práci kterou jsem chtěl aby udělali, napsalo se to. Domluvili jsme se, že kolo bude ve středu hotové, protože ve čtvrtek odjíždím na dovolenou (i s kolem) do zahraničí.

    Ve středu mi volají, že je kolo připravené, jen že je v zadním kole vůle, že je potřeba vyměnit ložiska v zadním motoru Bafang. Nejprve jsem nesouhlasil, ale ten kdo mi volal tvrdil že ta vůle je opravdu, opravdu velká a ta ložiska jsou vymletá a přesvědčoval mě že je třeba to udělat.

    Znělo to od něj jako banalita…

    Za hodinu mi volá někdo úplně jiný a informuje mne o tom, že kolo při jízdě cuká (žádná taková závada neexistovala). Tak se na to ještě podívají.

    O 2 hodiny později mi volá první volající a říká mi, že zadní motor rozdělali, řeší elektroniku, kabely a hull senzory… No, já s ničím takovým nikdy nedal souhlas (neměl jsem s motorem vůbec žádný problém), tak se bráním proč to dělají, že jsem žádný problém neměl. Že jsme mluvili o výměně ložisek… Volající mi začne říkat, že žádná výměna ložisek v motoru potřeba nebyla, za vůli v zadním kole byl odpovědný povolený ořech. Když znovu říkám, že jsem neměl zájem o řešení jakékoliv elektroniky…

    tak mne volající začne zastrašovat tím, že když si na e-kolo sedl, tak to vůbec nejelo !! (tak nevím, jak zjistili že ten motor cuká…a žádnou práci společnou s motorem jsem vůbec nezadal).

    Začal mi podsouvat, že kolo nebylo dlouho servisované… mají ale kola na vypůjčení :) …Kolo hotové dnes nebude, dál se uvidí v pondělí když se jim vrátí nějaký pán. (při zadávání mi tvrdili, že standard je do pátku ale můžou mne upřednostnit, aby to bylo ve středu hotové).

    Tak po tom zastrašování s tím, že motor nefungoval jsem přemýšlel zda bych to neměl oznámit na polici jako podvodné jednání ? Předpokládám, že si za to naúčtují tak 2000–3000,– Když se s nimi nedohodnu (když po větě, že jsem nechtěl s motorem nic takového řešit (elektroniku) začali s tím že vůbec nejel…! byl nefunkční..!. )

    Tak jsem neodjel na dovolenou, přišel tím i o nějaké peníze… a teď mám strach že mi kolo ani nevydají, když nebudu souhlasit s uhrazením toho co jsem si vůbec nevyžádal. Tak mohu být bez e-biku po velmi dlouhou dobu…

    Ještě připomenu, že vůbec žádná zadaná práce neměla se zásahem do motoru nic společného. A s motorem jsem žádný problém neměl.

    Policie ? Česká obchodní inspekce ? Advokát ? Někdo už se nenechal odírat a má zkušenost ?

    0 2
    • Vilém  

      Kapesnicek?

      2 9
    • Azmir  

      Se tam normálně zítra stav, zeptej se na stav a jak to vidí časově a cenově. Hlavně s klidem a slušně.

      4 0
    • Heatly  

      Co vyřeší policie?nic! Co vyřeší advokát?nic! Je to tvrzení proti tvrzení. Žádné hmatatelné důkazy.

      0 0
      • Karel555  

        No, oni mi do telefonu řekli, že kolo při jízdě cukalo = motor fungoval (ale podle nich asi špatně). Takže důkaz že motor byl funkční existuje.

        0 0
        • Vilém  

          Takze to mas nahrany? Nebo jaky ten dukaz vlastne je?

          0 0
          • AussigBiker  

            Protoze on ma pravdu :)

            @Karel555 No bohužel to bude tvrzeni proti tvrzeni, ty nijak asi dokázat nemuzes, ze motor fungoval OK. Jestli je pravda co pises, tak to je dost blba situace a uplne nejrychlejsi, nelevnejsi a pro telesnou a psychickou pohodu nejzdravejsi je se s nima domluvit.

            Taky je otazka jak presne a v jakym tonu probihala vase telefonicka konverzace, kdyz ti rekli, ze to ani neprojeli, protoze bla bla bla.. V hadce se rekne ledasco. To nikdo krome vas dvou neposoudi.

            Jinak jestli to chces hrotit, tak asi nejlepsi bude konzultace s pravnikem. Otazka je, jestli kolo neprevezmes, kolik ti budou uctovat za „parkovny“ a jestli ti ho vydaj bez zaplaceni. Taky se jim to mohlo projevit jako na potvoru az u nich.

            Kazdopadne preju at ti to dopadne co nejlilp, tohle je nocni mura :)

            3 0
            • Georrge  

              Já se obávám, že porada s právníkem ho bude stát víc, než kolik bude chtít servis za opravu… takže nejlevnější asi bude zaplatit servisu a už tam nikdy nepáchnout :)

              4 0
              • kutil  

                Co jsem to tak v rychlosti četl, psal myslím , že to nějak sepsali. A pokud si dobře pamatuji tak servis nemůže částku navýšit víc jak o 10 procent. Leda po odsouhlasení zákazníkem. No každopádně když si dám opravit něco, tak nechci aby se mi vrtali v něčem jiném. Nebo mi zavolají a JÁ řeknu no či ne.

                5 0
    • Georrge  

      To jsou taky nápady, dávat kolo do servisu na poslední chvíli před dovolenou :)

      11 0
      • -b-n-x-  

        Kdyby ještě kolo (to je pořád relativně jednoduchá technika), ale ekolo. To už máš hned úplně jiné komplikace.

        2 2
    • BSA  

      Vyndal bych motor a je po problému.

      17 2
    • va-bo  

      Nejak jsme se nedozvedeli, na jaky servis byla puvodni zakazka. Davat kolo do servisu na posledni chvili vetsinou vytvori problem.

      4 0
    • kejda  

      Modelová situace. Dáš auto do servisu na výměnu oleje. Mechanik volá, že udělal standardní diagnostiku (i když jsi ji nepožadoval), a hlásí mu to závadu na čidle klikového hřídele…Pošleš na něho policii?

      Buď se v tom teple fest nudíš, nebo jsi hloupý… Ale hodně.

      Běž tam a zeptej se, kolik to bude stát. Třeba ti řeknou, že nic a akorát jsi tady ze sebe udělal megavola…

      0 0
      • StuntJ  

        Přesně já nahlásím servisu co je na autě špatně a na závěr jim řeknu, pokud najdete něco jiného fixněte to, bo potřebuji jezdit ..... Automaticky dávám jim limit na 20 000,–Kč, jinak telefon a vždy ok

        Naposledy mi měnili prasklé pružiny a borec mi volá že mi z vrchu motoru chčije olej, tak jsem jim řekl ať to fixnou a pohoda … Nenapadlo mě na ně volat cajty, ČOIku .....

        BT mi zdarma dali šrouby na kryt vejfuku, co zmizly :D

        0 0
        • kejda  

          Tak budeme zase Češi a místo fixnout stačí říct opravit :))))

          10 0
        • vaclaw  

          Tak ale servis ti zase nemůže místo kola nebo auta vrátit nefunkční krám s tím, že už to tak bylo. Je nějaký předávací protokol, kde by mělo být rozepsaný, v jakým stavu kolo je a samozřejmě nemůže to pokrývat všechny skrytý vady, ale nějakým způsobem se z něj vycházet dá. Samozřejmě na právní stránku věci nejsem expert, ale jestli má tazatel pocit, že mu kolo vrátily v horším stavu než bylo, na právo to řešit. Jasně že nejlepší bude zjistit konkrétní situaci a zkusit se nějak domluvit. Jestli ale nebude spokojený s výsledkem a bude to chtít řešit, nejlepší asi bude obrátit se na nějakou poradnu, kde se tohle řeší. Třeba DTest myslim něco takovýho poskytuje.

          0 0
    • Tomcat  

      To se lidem co jezdí klasiku nestane :-P

      Ekola majj svou vlastní kategorii dotazů.

      3 1
      • Jakobo  

        Ano, u klasiky se servisum stavaly mnohem horsi veci. Treba pilnikem ve vrtacce udelat z ramu cednik pri snaze o zvetseni pruchodek pro bowdeny, pri servisu jen tak mimochodem ocesat z ramu XT osazeni a nahradit Acerou, nebo co to bylo a podobne. Ja bych rekl, ze lidska blbost a vycuranost je nekonecna a byla tu uz davno pred prichodem elektrokol.

        0 0
    • Mamut  

      Oni nemozu len tak bez tvojho odsuhlasenia rozoberat a uctovat nieco, na com ste sa dopredu nedohodli. Mas nejaky papier o rozsahu prvotne pozadovanej opravy? Ak ano, tak super, pretoze potom oni musia dokazovat, ze si im odsuhlasil vsetky zasahy nad ramec toho zadania. Nie, ze ty by si mal dokazovat, ze si nechcel rozobrat kompletnu eletroniku. Pri rozsirovani zadania by si to oni mali nechat idealne podpisat, co sa asi nestalo. Ty to mozes odsuhlasit aj ustne, co sa ale zjavne nestalo. Podla mna oni tahaju za vyrazne kratsi koniec.

      Spravny postup by bola navsteva servisu s tym, nech ti opravia to, na com ste sa dohodli, zvysok daju do povodneho stavu a asi by si mal aj nejaky narok za zrusenu dovolenku (to ale budes musiet nejak vycislit a preukazat, ze fakt a co vsetko si kvoli nim rusil). Ak ta s tym poslu do haja, tak asi hocijaky advokat, ktory spravi to iste, ale pisomne a pravnickym jazykom a paragrafmi. A ktomu si po nich poziada aj svoju odmenu. Aktualne stoja bezni advokati cca 1500–2000Kc/h, podla lokality. To bude praca na 2–3h. A to by uz musel byt joooo servis, aby po tomto nestiahol chvost, nevratil vsetko a nezplatil. Ale ak ano, tak potom predzalobna vyzva a potom zaloba.

      Policia s tym asi nema co robit. To by si musel v tom vidiet/tvrdit ich zly umysel, co asi nebol.

      0 3
      • kubad  

        nemůžou, ale on to telefonicky odsouhlasil, což zase servis bude blbě prokazovat pokud to nemá nahrané

        0 0
        • Jezevec70  

          Zrovna mám kolo v servisu u kamaráda. Po obědě SMSka.. „Jsou potřeba nová ložiska za cca 400. Mám je vyměnit?“

          Obratem píšu, že ano.

          Tím je servis krytý, i když ví, že bych byl na 100% pro výměnu.

          1 0
          • J1RKA  

            presne tak to ma fungovat, kamos mi opravuje auto, a loni taky, banalni zavada podle nej, oprava max 3tisice a nakonec z toho bylo 17, proste nekdy to tak je… samozrejme lepsi jeto obracene,, kdyz to odhadne na 10 a pak pise, zeto bylo za 1500 plus litr prace :D

            0 0
      • Karel555  

        Papír mám, půjdu s ním raději do kopírky a originál poté nechám doma.

        Zlý úmysl – říkám mu aby do elektroniky vůbec nezasahovali (jenže oni to už udělali bez mého svolení) – volající zvýšuje hlas, začne velmi rychle říkat co udělají, tak abych ani nemohl promluvit. Když přestane, tak říkám, že s tím nesouhlasím.. a na to mě volající začal vyhrožovat s lží, že kolo nejelo když na něj sedl (tím měl rozhodně na mysli od začátku), poté mi ještě nabízejí k zapůjčení e-bike…

        Vidím to tak, že mě zastrašovali, když už udělali něco co neměli. Myslím, že by to mohlo být za hranicí zákona. Proto jsem i v úvodu napsal, zda s tím nemám jít rovnou na policii – jako zastrašování, pohrůžka, ČOI – nekalá obchodní praktika – vytváření strachu a obav v zákazníkovi.

        2 0
        • ladys  

          Na zastrašování se vybodni, pohrož jim nahlášení na ČOI. Podle toho co jsi psal níže se neměli v motoru vůbec hrabat… Bohužel nekvalitní servisy jsou obecný problém. Kamarádovi bezdůvodně dotahavoval výplet a musel vyměnit niple a dráty, normálně je urval a chtěl to zaplatit. Dalšímu odvzdusnoal brzdy, nedotáhl odvddusnovak,tak znovu. V obou případech to chtěl zaplatit. Bylo to pár korun ,tak mu je dali,ale již tam nikdy nepůjdou. V dalším , neumí nasadit správně přehazovačkou, v jiném prefoukali tlumič, dali jiné dráty do výpletu. To vše jsou důvody, proč se snažím vše dělat sám.. Ještě se hodně využívají nekvalitní řetězy, ty mají u neznalých za následek výměnu kazety, někdy i převodníku…

          2 0
          • 123J  

            Chlapi co jezdí amatérské závody, mají známého v jednom servisu, na závod jim nasadí nové řetězy, které po závodě prodává zákazníkům jako nové.

            1 2
            • Jáchym 1  

              S přirážkou za ,,zaběhnutí,,řtězu.

              1 0
            • BSA  

              jako… marně přemýšlím, proč by někdo dělal takovou pípovinu… lidi, dávejte tam ty smajlíky

              2 0
    • Gwaihir  

      Kolofix?

      0 0
    • halfbikert  

      Třeba si spletli číslo a bavíte se každý o jiném kole :-D

      2 0
    • TJK  

      hele vpohode… ja sem za vymenu 2 brzdovych lanek, bowdenu, koncovek, trubicek, serizeni brzdy a natazeni noveho bowdenu a lanka k prevodovce (pouze netazeni lanka a obowdenu) zaplatil servisu 1400kc :) … matros vpohode, to chapu ale za praci si nauctovali 15×50kc :)

      0 2
      • kubad  

        V pohodě, jsou i takový co přijedou na servis a odvezou si nové kolo ::D

        1 0
    • enjoy  

      Hele taky dělám v práci servis a už jsem natolik poučený, že jakmile se vyskytne věc, co nebyla při předání vidět (a to není rozhodně nic výjimečného), tak okamžitě stop práce a všechno se fotí, natáčí a hlavně se volá zákazníkovi. A hlavně ty důkazy, fotky a videa.

      Bez toho už ani ránu.

      10 0
      • Mobidyk1  

        Asi tak no, taky jsem zažil i předaná kola s poškozením a následně to chtěli zákazníci uhradit jako že to jsme byli my atd. Člověka to vyškolí a rovnou testuje celé kolo už při příjmu ale stejně se najdou borci a ti veškerá poškození o kterých ani nevi, dávají sežrat servisu. To už je často na smlouvu která tohle řeší, bohužel se to zhoršuje každým rokem.

        1 0
      • Mobidyk1  

        Asi tak no, taky jsem zažil i předaná kola s poškozením a následně to chtěli zákazníci uhradit jako že to jsme byli my atd. Člověka to vyškolí a rovnou testuje celé kolo už při příjmu ale stejně se najdou borci a ti veškerá poškození o kterých ani nevi, dávají sežrat servisu. To už je často na smlouvu která tohle řeší, bohužel se to zhoršuje každým rokem.

        0 0
    • strtom  

      Jen tak obecně, v sezoně se většinou na servis čeká dlouho (proto jsem si nakoupil všecko, abych tam nemusel jezdit). Nezdá se mi, že by teda měl servis potřebu vyrábět závady, aby si vydělal. Spíš pokud je to solidní opravna, tak chtějí, aby to od nich odjelo v pojízdém stavu a ne, že se to hned podělá. takže když je tam očividně ještě nějaký problém snaží se to dát do pořádku.

      1 0
      • J1RKA  

        na dobrej servis se ceka, to bude to orechovy

        0 0
      • Jakobo  

        Spis mel zrovna smenu nejaky mlady Emil, nebo rovnou 2 mladi Emilove, ti neco dosrali a ted nevi kudy kam. Vedouci je serve, plat pujde dolu, tak to hodili na zakaznika a navzajem se budou kryt.

        0 1
    • jakub8451  

      Chyba servisu, my když na kole najdeme něco na více sjeté desky nebo řetěz vytahaný (problém) tak zavoláme zákazníkovy jestli souhlasí s výměnou. Když nesouhlasí tak to tam dávat nebudeme. Něco podobného se mi stalo s elektrokolem zákazník říkal že mu vrže střed tak jsme rozebrali střed namazali, nic furt vrzalo a pak se zjistí že vržou plasty motoru. Trochu naše chyba že jsme si přesně nezjistili odkud vrzání pochází

      0 0
      • plzakj  

        Odkud pochazi vrzani…

        Na to jsou tady dlouhe diskuze :)

        0 0
        • Mamut  

          Od Panaboha. Keby mal stale vsetkych vyrabat rucne z hliny, tak nerobi nic ine.

          0 0
    • MatS  

      Celkem by mne zajímalo, co to je za kolo (výrobce, model a třeba foto) a co to je za servis. Ne proto, abych ho kritizoval, ale abych si udělal trochu obrázek.

      Taky servisuji v práci elektroniku (digitální mixážní pulty) a vždy do přejímacího protokolu zapíšu, co požaduje zákazník opravit a obě strany to podepisují. Pokud je zjištěno něco navíc, tak emailem odsouhlasení. Telefonicky pouze se známými zákazníky u kterých vím, že jsou v pohodě. Navíc první co udělám, že pokud si nejsem jist, co je příčinou závady, řeknu odhad a upozorním, že se to může vyšplhat na určitou částku, zda s tím souhlasí. Díly jsou v desítkách tisíc a u staršího zařízení často oprava může překročit hodnotu zařízení.

      Takže vše je o správné komunikaci.

      Z tvého popisu mi to přijde divné, že jsi jim řekl, ať nic na motoru neopravují a oni přesto opravují. To mi hlava nebere. Takto se servis nechová. Proč by to dělali? Pokud je pravda na tvé straně, tak to vypadá, že servis něco při opravě podělal a teď se snaží z toho vybruslit, aby nemuseli hradit nic ze svého.

      Tak dej vědět, jak to celé dopadlo a co vše ti opravovali a co vše si platil.

      3 0
    • Karel555  

      Co se sepsalo bylo: (pondělí ráno)

      1. odvzdušnění brzdy (Pozn. nekoupil jsem si set za ±100,–kč a minerální olej.. teď lituji)
      2. výměna bovdenu a lanka od přehazovačky (…moje lenost)
      3. servis řadící páčky (ztuhlejší vazelína s prachem uvnitř – asi.....trochu jsem se bál to rozdělávat, špatná zkušenost z dřívějška)

      To je vše ! Domluveno na středu odpoledne. Proto jsem ani neměl žádný strach, že by to nezvládli. To je práce tak maximálně na 1 hodinu ? = cena do 1000 Kč ???

      Ono tam ani nebylo co dělat – já to kolo připravil sám k odjezdu – v podstatě, co bylo vyměnitelné bylo nové, kromě předního brzdového disku a přední pneumatiky, i sedlo mám nové.

      (((Pro představu – poprvé jsem v servisu s kolem byl asi před 24mi roky. Už nejsem nejmladší. Největší problém, co jsem za tu dobu řešil byl naúčtovaný nový řetěz, který ale divně chrastil tak se po 100m otočím a že je něco špatně… nechali tam starý.. tak jsem dostal nový během 5 minut). Bohužel se tento servis kam jsem roky chodil přestěhoval jinam..)))

      1 0
      • Jáchym 1  

        Tak se to začíná vybarvovat.

        Bowden k měniči jde někde mezi rámem a motorem,bych tak tipoval.

        Asi se něco nepovedlo.

        1 0
      • Espen  

        Teď asi hodně záleží na tom, co to přesně bylo za kolo? Jestli něco novějšího i integrovanou baterií a motorem v rámu, tak výměna bowdenu může být pakárna na půl dne.

        Bowden se protahuje jako jedna z prvních věcí při montáži. Pak až nějaký plato, patrona na baterii, motor, vidlice s hlavovým A ten bowden nevytáhneš a neprotáhneš novej. To je na rozebrání půlky kola :-D.

        2 0
        • Vilém  

          V uvodu psal o nabojovem Bafangu, tzn bud nejaky homemade, prestavba, nebo low-end hotovka.

          0 0
    • Doyle  

      Jen se tě zeptám Karle, jsi tu na BF úplně nový, co máš přesně za kolo, když je nemáš v profilu a kolik ti je vlastně let? To by nás asi jako základ zajímalo, než si začít hned na servis stěžovat.

      0 5
    • Karel555  

      Není to homemade. Je to originál kolo od výrobce. Všechna elektronika (krom snímače kadence (tentýž servis)) i motor je původní.

      Low end.. nejspíš ano (40k), elektrokola všeobecně mají základní a těžkou výbavu – případně jsou bezdůvodně extrémně předražená (poptávka)..

      Veškeré kabely jsou vedené v rámu.

      Zadní Bafang.. ale také mám 3×9 a šlapu podle toho jakou mám fyzičku/energii. Baterie (13Ah) došla jen jednou ± 400m od domu (při 110Km a převýšení okolo 2000m do vrchu). Přípomoc používám v současnosti na dlouhé dojezdy – skutečně jen jako přípomoc, dost toho občas vozím, +10kg (bikepacking).

      Pokud budu pořizovat nové, možná letos v zimě, jdu znovu pro zadní motor a 17,5 Ah (příští rok chci jet z ČR do Švédska a nazpět).

      Jinak ano, jsem tu nový na fóru, potřeboval jsem s tím poradit a je mi 40. Nikdy před tím jsem na žádném fóru o kolech nebyl.

      2 0
      • Jakobo  

        Tady nejsou eckari nekterymi moc vitani, ale svou kategorii pro dotazy uz tady mate, takze se s vama do budoucna uz pocita. Ono to bude castecne dane pohledem tradicnich cyklistu, kteri jezdi „za svoje“, nekteri si tou nadrazenosti honi svoje ego, casto tu nevrazivost ale zpusobuji sami eckari pro svou aroganci. Mnozi berou za samozrejmost existujici strukturu a vsechno kolem vznikle po generace zapricinenim beznych cyklistu. Cyklostezky, singltreky, cyklohospody… Mozna zjednodusene, ale mnozi to proste takhle vidi a vnimaji to jako bezplatne obohaceni.

        Tady asi ta pravda bude fakt nekde uprostred a zalezi na pristupu jednotlivcu. Ja se tady nevymezuju ani proti jedne skupine, nejak jsem ty pocatecni rozpory ignoroval. Zatim jezdim za svoje a byl bych rad, kdyby to tak jeste zustalo. Pro me snad jen negativni zkusenost, ze eckari zpusobuji neprijemne situace na cyklostezkach, to se me az tak netyka, spis me serou v praci tim, ze si v kolarne kola nedaji do stojanu, ale k zasuvkam a blokuji pruchod kolarnou. Navic obludne cargobiky zabiraji pul kolarny. Ja to tady ale neventiluju, uvadim to jen pro ilustraci. Stejne tak me vcera nasral jeden ziletkar, co si vecpal u obchodu svoje drahe celokarbon kolo mezi moje kolo postavene u zdi a tu zed a mou vosklivou, ale poctivou plecku pouzil jako zabradli.

        Doba se zmenila, lide jsou dnes prilis pohodlni a dalsi zase maji malo casu. Nekteri by se ke kolu vubec nedostali, pac jsou nemocni, ve vetsich mestech se stupnuje tlak na reseni dopravy a mnozi se eckem znazi prispet k vyreseni spatne ekologie. Tech duvodu je spousta. Proto to tady neber nejak ve zlym, kdo neni vylozene blb se tu normalne domluvi a docka rozumne odpovedi.

        4 0
      • maros.77  

        A to je opravdu takový problém napsat značku a název kola, musí to být obestřeno takovým tajemnem?

        Nemluvě o tom o jaký servis se jedná?

        0 0
    • Azmir  

      No offence, ale už si toho napsal celkem dost, byl si tam teda v ten pátek? Nebo budeš ještě brečet přes celý víkend, i když furt nevíš, na čem vlastně jsi?

      0 0
      • Karel555  

        Ve středu mi řekli, že jim pán servismen zrovna dnes (ve středu) někam odjíždí a že to budou řešit dál až v pondělí.. (tak jsem si taky říkal jestli to kolo tam vůbec je a někam to neposlali…)

        Kolo bylo v tomto stavu – otevřený motor a diagnostikovali v něm elektroniku.. poté už na to neměli čas.

        Nešel jsem tam, mám pocit že by tu rozepři jen eskaloval. Tak počkám až mi v pondělí zavolají, když ne, tak se jim tam k večeru stavím.

        Podle toho jak jsem to chápal (volání od volání), tak řešili motor cc. 1,5 hodiny

        Pro představu:

        Tady je ta strana s motorem kde řeší hull sensor..:

        https://www.youtube.com/watch?…

        Tady je druhá:

        https://www.youtube.com/watch?…

        0 0
        • Kouba_2005  

          Je drobnost … je to hall senzor … hullit si nech doma :-D

          Jinak ti teda ty starosti nezávidím, ale měl sis asi lépe vybírat dobu na servis. Před dovolenou se to úplně nehodí.

          4 0
          • Mamut  

            No, chcel po nich len par drobnosti, mali na to 3 dni a odsuhlasili, ze to stihaju. Ze sa zacnu srat do motora, stihnu tho rozobrat, ale na poskladanie uz nemaju cas fakt nie je jeho chyba.

            6 0
        • michomin  

          Myslím, že je na čase sdělit co je to za servis.

          2 0
          • Karel555  

            Zatím raději ne, přece jen mají moje kolo.

            Zítra budu doufat v to nejlepší.. a na to nejhorší připraven nejsem (včera jsem našel 2 hodně špatné recenze na jejich servis).

            0 0
          • černápole  

            Docela by mě zajímalo vyjádření toho sevisu…

            0 0
    • Karel555  

      Kolo je už doma.

      Co mi řekli ohledně toho motoru – utrhli něco na té hall sondě když otevírali motor – protože to bylo nalepené k víku motoru… (ukázali mi fotky) motor otevřeli kvůli těm ložiskům (na což jsem jim kývnul) (nakonec ložiska byly ok – ořech volný). Až to dali dohromady tak zjistili že to cuká… tak zpět a museli opravit tu sondu co se utrhla (ano skutečně to nebyla závada původní co tam byla).

      Tak za motor je částka 900,– „Kontrola, dotažení ořechu, vyčištění, oprava hall sondy“.

      900,– se mi zdá nakonec celkem Ok, tak jsem to zaplatil.

      Dnes už to asi nestihnu (nastrojit teď kolo (1–2h) a dát 90km), tak až zítra vyražím (dnes bych byl u Balatonu), pokud tedy nebude prštet celý den.

      0 0
      • novas752  

        To ti naúčtovali opravu toho co sami utrhli? :-)

        0 0
        • Karel555  

          Ano :) Podle toho co jsem viděl, tak za to asi moc nemohli. Prostě se to přilepilo k víku toho motoru a jak to otevřeli tak se to trhlo. Řekněme že tomu věřím, i když to pravda být nemusí, ale dost možné to je.

          0 0
          • mr.garisson  

            To si děláš kozy. To by mělo být za nula. To je jejich problém, že něco dopizdili. Tak bych si už nenechal vyměnit ani řetěz.

            3 2
            • Cyklofanatic  

              Zřejmě už tam nepůjde. Ale stojí 900 Kč za hádky, nervy, spoustu času a nevím co ještě?

              4 0
            • -b-n-x-  

              Hele, mělo by.

              Ale i takhle to vlastně dopadlo dobře.

              0 0
            • Georrge  

              Jestli je 900 za vše, co mu na kole dělali, tak bych řekl, že to neúčtovali. Nebo to účtovali jen částečně.

              Vypadá to tedy na běžnou situaci, která se může stát (zvlášť na e-biku, kde se toho může p0srat více, když do toho začneš vrtat), ovšem vyeskalovaná tím, že se to stalo těsně před dovolenou.

              Na druhou stranu, pokud je tvé kolo ve stavu, se kterým nemůže servis počítat (tzn. pokud tam ten senzor správně přilepen být nemá), tak to vlastně chyba servisu není a v takovém případě nevidím problém naúčtovat to klientovi.

              3 0
            • Fazzy  

              Tohle bych za pizdění úplně nepovažoval, pokud to bylo jak píše Karel. Když to vezmu u aut, kde ti při opravě něčeho praskne shnilej šroub, zteřelá hadička, ztvrdlej plast nebo cokoliv podobnýho typu, tak za to fakt nemůžeš a je blbost, aby se pak neúčtovala práce za opravu. Za mě zcela běžná situace a cena férová.

              6 0
              • StuntJ  

                Přesně, mě když měnili pružiny, tak jsem tam měl asi 10 různých šroubků a matek, co by člověk chtěl, rozdělávat nápravu po 10 letech provozu …

                0 0
        • jonti  

          Mozna jen puvodne zadanou praci, 600 za hodinu prace a 300 material neni uplne nesmyslna cena.

          0 0
          • J1RKA  

            600 za hodinu jsem bral pred 15i rokama, uplne nesnadim ten stav, kdy servis si uctuje 350 na hodku a pak ti nauctuje retez, desticky a buhvi co jeste za cenu, kdy nechapes, kde nakupujou tak draho.

            0 0
            • va-bo  

              Nauctujou za kolik to prodavaj na kramu, ne nakupku.

              0 0
            • novas752  

              A to si představuješ, že bude mít servis na hodinu 2000 a díly prodávat jen za nákupku + daň?

              A když si do toho servisu přijdeš nějakej díl jen koupit, tak ti to maj prodat za charitu nebo odmítnout prodat bez montáže (samozřejmě placené)?

              1 0
              • J1RKA  

                Samozrejme ze ne, nedelej ze nevis o co jde, ale kazdyho vec, muj servisak bere 900 na hodinu a ceny cca 15 dolu jako na kupkole, takze neresim, zemi neco vymeni a ne servis, kdeti vymeni desticky mesic stary za 800, a odvzdusneni brzd delaji hodinu me fakt nebavi

                0 0
                • kejda  

                  Tácek na hodinu je fajn. Pak si klidně dones svoje díly…Ale zase proč by měl dělat za pětibábu, a montovat díly, co si donese kdejaký jouda nakouopené na internetu?

                  Prostě je to práce za penéze, nikoli za dobrý úsměv…

                  0 0
              • embi  

                A to si představuješ, že bude mít servis na hodinu 2000 a díly prodávat jen za nákupku + daň?

                Přesně tak si to představuju. Servis servisuje. Neprodává. Je totiž jako prodejce dílů k hovnu, protože nic nemá skladem.

                0 1
                • kejda  

                  Tak zase za dvojku na hodinu až klidně prodává za nákup… To je fér.

                  0 0
      • MatS  

        Na co by ti bylo u Balatonu elektrokolo? Vždyť je to rovina. ;-)

        2 1
        • Karel555  

          Docela jo :) ale jedu potom i dál, tak se to bude hodit. Mám i dny kde je uphill 2000m/den.

          Když jsem to počítal, tak je průměr do vrchu 614m na 100km na celou plánovanou trasu (±2300km – záleží na tom kolikrát se ztratím :D). Což kde většinou jezdím je průměr 2000m na 100km – ale teď taky povezu 15kg navíc.

          0 0
          • MatS  

            Jasný, vždyť proto jsem tam dával toho smajlíka. Taky jsou místa, třeba v Alpách, který bez éčka ani nebudu zkoušet, protože bych tam asi umřel :-)

            0 1
      • AussigBiker  

        No tak nakonec nic hroznyho nakonec, stane se. Mohl/nemusels se s nima hadat, me by to za to nestalo. Hlavne, ze se to vyresilo.

        3 0
    • Pepe72  

      Kup si kolo.

      1 2
    • Karel555  

      Vyúčtování:

      Zadání bylo: odvzdušnění přední brzdy, výměna řadícího bovdenu a lanka, rozdělání a promazání řadící páčky.

      Taky jsem chtěl vyměnit přední brzdový kotouč (což nenapsali do zadání). (Shimano SM-RT54). Nevím proč, ale dali tam jiný – RT-EM300 M Shimano (ale jaký tam chci jsem jim neřekl).

      0 1
      • Jakobo  

        No tak ted pokud mas na to chut, muzes otevrit spor ohledne jejich vlastni intervence srat se do motoru. Netusim ale jak dokazat, ze jste na oprave domluveni nebyli, pokud teda vubec neco dokazovat musis. Mne to prijde, ze za toto skutecne nemuzes, alespon jak jsi to tady popisoval. Servis by nemel chtit penize za motor. Jeste ten orech uvedeny u opravy motoru, ty mas motor v nabe?

        0 0
      • michomin  

        Člověče, ty jsi zaplatil za utažení ořechu (jestli byl vůbec povolený) 900 Kč. To ostatní byla blbost servisu, čili to vůbec neměli účtovat.

        Teď už bys nám měl říci jméno toho servisu.

        0 0
        • Cyklofanatic  

          Psal, že ten servis půjčuje náhradní kola, to asi nikdo jinej než Kolofix nedělá, ne. Tam záleží na koho narazíš….

          0 0
          • Karel555  

            Kolofix to není.

            No, ta cena se mi zdá celkově vysoká. Myslím, že to bylo naposled co jsem byl v servisu ± dobrovolně. Ty 2–3k dám příště raději do nářadí.

            3 1
      • jonti  

        zajimave, ze i novy kotouc se uctuje jen jako prace s dph 10%, je to tak v servisech bezne?

        0 0
        • jeniiiik  

          Není nad to na servise vydělat plus 11% na dílech… :-D

          0 0
          • vasek80  

            Přeci nevydělávají když zákazník platí 11%.?

            Už asi chápu, od dodavatele odebírají za 21.

            0 0
            • jeniiiik  

              No jasně, museli by to mít takto:

              449,– kotouč s DPH 21%

              449,– kotouč s DPH 10%

              A ještě ten kotouč dáš do nákladů, když ho nevyskladníš do faktury. :-D Na čem ti zůstane více peněz doma?

              0 0
            • gerrard  

              Je rozdílné DPH na vstupu a na výstupu. Klidně může mít vratku DPH při vyúčtování.

              0 0
        • enjoy  

          Já tam vidím montáž kotouče. Ne nový kotouč.

          0 0
          • gerrard  

            Já sem to pochopil, že to je cena za díl včetně montáže. Daňově maximálně optimalizované. :)

            1 0
            • J1RKA  

              a tj presne to, ocem jsem psal, proc se tu safra bojime rict o normalni penize za praci a pak to schovavame za takovydle kejkle

              0 0
              • Azmir  

                Protože jsme Češi :) Pro většinu je „lepší“, dát více za díl, který stejně ani většinou neví, kolik stojí jinde, než dát nějakému „hloupému“ servisákovi pětkrát víc, jak oni berou ve fabrice, to by jako nešlo, zloděj je to!

                0 0
              • gerrard  

                Takto to vyjde financne lip. Kdyby fakturoval zvlast praci a zvlast dily, tak to bud musi na stejny vydelek byt drazsi nebo cena zustane stejna a min vydela. Ale nevim jestli je to aktualne v souladu se zakony. Driv to tak urcite bylo, ted bych si myslel, ze DPH na sluzby uz neni snizene.

                0 0
    • va-bo  

      Servis se aspoň vyškolil, že se nevyplácí vrtat do věcí, které nejsou objednány. Každá iniciativa má být po zásluze potrestána. :-)

      2 0
    • plzakj  

      Ach jo. Ja bych tak rad daval kolo do servisu, ale uz mi tam jedno znicili. A po tom, co ctu, tak je to dal a dal. Tady na foru je nekolik sikovnych servisaku, ale s temi normalni smrtelnik neprijde do styku :-)

      Nosim jen komponenty jako vycentrovat kola nebo servis tlumice a vidle. :-(

      0 0
    • Karel555  

      Chci celkově poděkovat všem za pomoc a názory !

      Dnes vyjedu i přes to počasí co je venku, tak tu na fóru nějakou dobu nebudu.

      Jinak, co jsem přečetl na netu, moje 2 centy (halíře :D):

      1. pokud byste to potřebovali řešit s advokátem – nejprve napište dotyčné společnosti předžalobní výzvu (pro více vlastní research) – pokud spor vyhrajete, tak můžete uplatnit náklady na advokáta (někdy jen částečně – záleží na soudu)
      2. pokud nevíte jak napsat předžalobní výzvu za 2–3k to udělá advokát/ka (nebo může napsat druhou pokud by ta první byla špatně..)
      3. můžete požádat o vydání faktury se splatností (pokud si jste jistí že je něco špatně – můžete dát kolo do jiného sevisu a požádat je o třeba o vytvoření videa + máte svědka z oboru) a servis případně (snáze?) reklamovat
      4. můžete požádat o zapsání do faktury že platíte pouze proto, abyste dostali svoje kolo – a že s cenou nesouhlasíte z důvodů xyz (tak vám nemůžou zadržet kolo) ale zaplatíte. Poté.. předžalobní výzva a advokát/ka

      Našel jsem docela dobrý článek (Má to 1. a druhou část. Nejsem si jistý zda sem můžu hodit odkaz), doslova:

      „Práva a povinnosti při opravě vozu v servisu, zadržovací právo“

      2 2
      • Pepe72  

        Ty jsi pacient.

        0 2
      • Vrci  

        Jestli je to ten článek, kde autor tvrdí, že zákazník za zjištění závady nemusí platit, protože tím nezískal majetkový prospěch, tak ho raději nešíř.

        0 0
      • kejda  

        Hele, větší blbinu jsem dnes nečetl, kromě pavkovýho fňukání stran převodníku, hlávka atd…

        Pokud bys takto naklapal do servisu a řekl jim, že budeš tohle požadovat, tak si myslím, že řeknou, že mají plno tak na dva roky…:). Tím nechci snižovat nároky spotřebitele.

        1 0
        • ladys  

          Vůbec nepochybuj, že to lidi takto nedělají. Dokonce i když nejsou v právu. A to se nebavíme jen o kolech…

          0 0
          • kejda  

            Ano bohužel. Je to běžná praxe… Dřív to vyřešila facka někde na hajzlíku, dneska se pomalu volá policie, když nepustíš přešitýho borca na dámskou toaletu, aby si přepudroval nos. Vlastně dneska mají ty hajzlíky společné, takže se u zrcadla můžou prsit bez ohledu, jestli se cítí dnes jako lokomotiva anebo kosatka…

            1 2
            • černápole  

              Držte se tématu, tenhle přízpěvek už je s prominutím debilní..

              3 1
              • kejda  

                Ano, pokud to má být přízpěvek, jak píšeš…zopakoval bych, být tebou, tak čtvrtou třídu ZŠ.

                Pointa měla být, že si dnes dovolí každý kritizovat a požadovat nesmyslné, aby potom, co byl odmítnut, právem či neprávem, vše někde sdílel a očekával jen samé pochvaly. Ten servis se nakonec zachoval nejspíš férově, protože ta částka nebyla až tak strašná. Běžná večeře s rodinou v průměrné restauraci, ale tady to vydalo na stovku příspěvků.

                0 1
                • Kouba_2005  

                  Ano, pokud to má být přízpěvek, jak píšeš…zopakoval bych, být tebou, tak čtvrtou třídu ZŠ.

                  Jestli píšeš přízpěvek, tak si ty zopakuj základku raději komplet. Zbytek jsem raději ani nečetl.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.