• tretys

    Pokud by jste měli utratit 100 táců za nové kolo, MTB 29 palců určené na XCM (závody 50–100 km).

    Čemu by jste dali přednost?? Full nebo HT ?? Full za 100k není moc dobře osazený optoti HTéčku za stejný peníz. Otátka je, jestli vyšší pohodlí vyváží lepší výbavu = lehčí a tužší komponenty.

    Berte to jako anketu.

    0 0
    • Al Stra  

      přikláněl bych se k fulu, pokud celá trasa nepovede po silnici

      (xcm závod jsem jel 2×, jednou jsem nedokončil kvůli rozpadlému ložisku v zadní stavbě-))

      0 0
    • black.horse  

      Z vlastní zkušenosti fulla…

      0 0
    • hannawald  

      100tis uz je dobra castka na pekny full.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • BLACK1E  

      Záleží na cos koukal. Scott, Spešl nebo třeba Norco budou mít na fullu osazení slabší. Těžko říct jestli mají lepší rám než Canyon v plný palbě za stejný prachy.

      Osobně bych se přiklonil k HT, protože s mým nájezdem bych pořád jen měnil ložiska. Na druhou stranu, občas člověka to drncání už nebaví.

      0 0
      • jIrI___  

        Kolik ročně najedeš? Na Fuelu EX jsem měnil ložiska po 8000 km a to víceméně preventivně.

        Jinak 100k mi už připadá dostatečná částka na solidně fungujícího fulla, o HT bych v téhle cenové relaci vůbec neuvažoval.

        0 0
        • BLACK1E  

          Okolo 15000 km. Já osobně full nikdy neměl, ale hodně lidí co jezdilo se mnou si stěžovalo na vrzání, praskání a tak. Ale jak říkám, občas (zvlášť na delších závodech) mě na ht kořenya pole fest štvou. Stejně tu není co radit. Ten člověk to musí vědět sám. Výhody a nevýhody najde všude.

          0 0
          • tretys  

            Jo, výhody a nevýhody jsou jasné. Je to spíš takový názorový průzkum. Evidentně se většina lidí přiklání k fullu.

            0 0
            • Jirina  

              jo, priklani, protože na fullu jsi za vetsiho frajera. pro maratony, u kola ve stejne cenove relaci, je urcite vhodnejsi HT.

              0 0
              • Atilla  

                jo to je o moc výhodnější nechat si vyklepat záda:)

                0 0
                • Jirina  

                  kdyby napsal pro rekreacni jezdeni, tak ok, dejme tomu. na závodech, bych řekl, ze jsou ale jiné priority.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Dnešní fully opravdu jedou hodně rychle a už jenom v lehčím terénu mají rychlostně navrch ať z kopce nebo do kopce, na asfaltu to zamkneš a jedeš jak na HT.

                    0 0
                    • tretys  

                      To je sice pravda, ale pokud se podívám na osazení (nezajímá mě jestli je tam přehazka SLX, nebo XTR, ale jde hlavně o ZÁPLETY a ODPRUŽENÍ) HT vs. FULL za 100k, tak na fullu jsou ty kola v takovém základu a nic extra to není. To samé vidlice, většinou jde o REBU a ta taky není žádný zázrak, sám ji jezdím a od té doby co je udělaná jako SOLOAIR, tak není moc citlivá.

                      Rám a kvalitní kola je základ. K tomu dobrou vidlu, hodně slušný brzdy a je to raketa.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Opravdu? Na to bych snad ani nepřišel a to už jsem si postavil pár kol:)

                        Když koukne na starší model třeba od spešlu, nebo má známého v prodejně, tak se dá sehnat luxusní full za 100tis. Ale jestli má někdo pocit, že ho půl kila strašně zpomalí a vyčerpá, hádat se sním nebudu ať si klidně drncá několik hodin na HT.

                        0 0
                      • novas752  

                        https://www.canyon.com/…-cf-8-9.html

                        Nevim co bys chtěl víc než komplet XT a Kashimovy odpruzeni k tomu. Kola taky nebudou zadny orezavatka.

                        0 0
                        • jonti  

                          co asi, elektricke XTR nebo minimalne XX1 a enve kola, bez toho se zavodit neda, to vi kazdy

                          0 0
                    • Jirina  

                      ano, ty rozdily se minimalizuji. minimalizuji se s rostouci cenou.

                      0 0
    • prodi  

      HT :)

      0 0
    • jonti  

      full. A to vozim HT.

      0 0
    • Breakpain  

      Osobně full, bral jsem teď Anthema, v karbonu s přiměřenou výbavou.

      Jediné co mě prudí – nemá zamykání z řídítek… To bych si pohlídal, jinak bez problému.

      Za rok nedám víc než 2–3tis na fullu, tak jsem „neřešil“ náklady, ale pohodlí. Na nájezd mám silničku ;) …

      Zaleží na ambicích a věku – už jsem sportovní důchodce (30) a ambice mám jen mezi kamarády… Takže jsem HT letos měnil za full, právě proto, že pohodlí mám na prvním místě ;) … A mám v loji vazy na obou nohách – rozdíl je propastný.

      0 0
    •  

      HT

      0 0
    • jecnak  

      Do 100k bys mohl poridit nejaky lonsky model. Kazdopadne pokud resis sviznou jizdu/zavody, ber neco s jednou packou na riditkach, kterou zavres jak vidli, tak tlumic. Pak nemusi byt ani vaha velky problem. Treba neco takoveho.

      0 0
    • snas89  

      já už bych asi nic jinýho než fulla nechtěl…

      0 0
      • tretys  

        Ty máš ale kolo těžce přes 100k :)

        0 0
        • snas89  

          No jo..ale sehnal jsem ho hodně levně:)

          Ale bral jsem to obecně..myslím, že za 100 seženeš dobrýho fulla a slabší komponenty vyměníš, až to slítáš.

          0 0
    • Alibaba  

      Taky full. Jako obstarožnímu se mi již změnil žebříček hodnot. Že ale do kola sto litrů nenaleju, musím dál poskakovat jako za mlada.

      0 0
    • jonti  

      Pokud trochu pritlacis, tak v LBS Sportu meli fulla BMC na XX1 a Foxu za 109.

      0 0
    • jecnak  

      Ja jen jeste pridam takovou poznamku k tomu fullu/ht. Kdyz neresim napisy na komponentech, ktere z velke casti stejne olitas a casem vymenis,tak:

      1. Ano htcko bude trochu rychlejsi na hladke trati, nebo technicke trati, ktera je ale hodne clenita (vracecky) a kratsi, takze jezdec dokaze poslat relativne velky vykon po celou dobu zavodu.
      2. Full bude tezsi, ale na trochu rozbitejsi trati muzes celou dobu/mnohem delsi dobu sedet v sedle a slapat konstantnim vykonem a neresit po cem jedes. Full ti dik vyse polozenem stredu umozni slapat i v zatackach, kde na ht nemuzes. Problem muzou byt vyssi naklady na provoz.

      Rekl bych, ze full bude vyhovovat spise silovejsim jezdcum na delsich tratich a pokud odpruzeni funguje jak ma, prinasi krome vahy spis pozitiva. Zvlast pokud mas moznost jednou packou cvaknout a udelat z kola pevne.

      0 0
      • tretys  

        Myslím, že tímhle příspěvkem jsi to vcelku vystihl.

        0 0
      • jonti  

        V podstate cim tezsi a vykonnejsi jezdec a cim rozbitejsi a rovinatejsi trasa tim je vyhodnejsi full.

        Na neco jako Salzkammergut Trophy nema full asi vyznam pro nikoho, na KPZ Mlada Boleslav asi pro kazdeho.

        0 0
      • black.horse  

        Krásně popsáno, plně souhlasím. Ještě bych doplnil i časový aspekt, full pro delší závody kolem 1,5–2h a více a HT zase na kratší XC, kritéria atd… U fulla bude pozitivně mluvit i to, co na delší trase ušetří zádům, i to jsou nějaké pošetřené síly, navíc unavenému jezdci může odpustit nějakou tu jezdeckou chybu či nepozornost v těžších pasážích…

        0 0
    • Rubi  

      co kompromis softail mekci od BMC nebo tvrdsi od treku?

      0 0
      • jonti  

        Ten „softtail“ od treku jsem testoval a nedokazal jsem tam citit zadny rozdil oproti HT Stumpjumperu co ted vozim. Proto bych byl skepticky i k BMC.

        0 0
        • tretys  

          Neměl jsem možnost se svézt na softtailu, ale jsem k tomu taky skeptický. Ale až se někdy svezu, třeba mě překvapí. Jinak co jsem koukal na test bikeradaru, tak to BMC vypadalo z videa výrazně pohodlněji než TREK.

          0 0
        • Rubi  

          BMC funguje dost, ale jeho problem je ze pruzi i tam kde to nepotrebujes…trek zase nevim ja…

          0 0
    • danielh  

      Full za 100k neni dobre osazeny? LOL? Ht staci i za 50k a je to na xc amaterske zavody v pohode.Za mne full, i kdyz na xc staci i ht.

      0 0
    • saintjv  

      Hele vem elektrokolo:)

      0 0
    • Jirina  

      a nebo se poohledni po nejakem zanovnim. treba tady na bazaru Scott Spark 700RC..

      0 0
      • jIrI___  

        Koupit za stovečku olítané kolo, na to už člověk musí mít mentálně :)

        0 0
        • Jirina  

          oletane auta se prodavaji normalne a tam jsou vetsi rizika i naklady na nápravu. pokud je platnych tech 1000km, proc by ne? na kole relativne snadno najdes vadu.

          0 0
        • Jirina  

          pokud si das pozor na stav ramu, tak te zadna financni katastrofa potkat nemuze

          0 0
        • -b-n-x-  

          Ja si to docela dokazu predstavit.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.