• 01carbon

    Ahoj,

    mohl by prosím někdo porovnat:

    1. http://www.canyon.com/…es/bike.html?…
    2. http://www.canyon.com/…es/bike.html?…
    3. http://www.specialized.com/…rt-carbon-29

    Ještě jsem se byl podívat na Scalpela 2 Carbon ale 125k Kč za XT mi přijde trochu divné.

    případně co jiného?

    Cílem je vybrat kolo, které mi vydrží příštích X let a pokud možno bez problémů. Nebude se to sr.t každých pár km, případné problémy půjde řešit, díly se nebudou muset objednávat odkudsi z dálky, neb držet to skladem v CZ je nesmysl a o to dražší ty díly jsou. Abych si lehčí a dražší konfigurací nakonec nevyrobil problémy. Roční nájezd cca 2–5tis. km ročně – jak kdy. Do teď pouze HT. Já techniku nějak moc nesleduji a neřeším. Výhoda Spešlu je, že si to mohu půjčit a projet. Cenovky porovnat umím sám to prosím nehodnotit :-)

    Děkuji za případné reakce.

    0 0
    • radek01  

      Závodní rakety …ani s jedním neuděláš chybu vyber co se ti nejvíce líbí,na kolech s takovým rozpočtem už je to bez kompromisu. :-)

      0 0
    • zdsamct  

      kola krasny ale jinak

      :-) :-) :-)

      0 0
    • Azmir  

      Jak už padlo, všechno to jsou rakety, spešl je na tom výbavou asi nejhůř, taky dosatneš jenom hliníkovou zadní stavbu a bude asi nejtěžší ale ať vybereš cokoliv, chybu asi neuděláš.

      0 0
      • JakeF  

        Vím, že když to napíšu já, tak to je zase o flame… Ale uvědomuješ si, že ten Epic má karbonový kola?

        0 0
        • Azmir  

          Uvědomuješ si, že ten canyon taky?

          0 0
          • JakeF  

            Uvědomuju, ale až zas ten o dost dražší…

            Jinak já to myslel bez rejpání, 2013 Experty měly kola v hlíně, tak jsem si nebyl jistej, že sis toho všimnul.

            0 0
            • Azmir  

              I kdybychom se bavili o tom levnějším, já bych radši sáhnul po ověřených Cmaxech než po nějakých spešláckých kolech kdo ví jaké kvality a když roztřelíš ráfek tak cena nového bude astronomická.

              0 0
              • JakeF  

                Crossmaxy jsou ověřený akorát tím, že praskaj u ventilků :D. No, trocha nadsázky, ale ne že by neuměly…

                Co se týče Rovalů, tak jsem to řešil s člověkem z pražskýho Concept Storu a říkal, že novej ráfek 5k, takže myslím celkem rozumný… Co je má pár lidí v okolí, tak zatím bez problémů.

                0 0
                • Azmir  

                  Tak takovému ráfku bych nevěřil, nevěřím, že udělají levný a lehký ráfek za mnohem menší částku než např. ENVE, to bych si radši koupil hiníkové cmaxy. (narážím na Radon ;-) )

                  0 0
                  • JakeF  

                    Pokud jsem to dobře pochopil, tak to taky není MOC, za kterou by se prodával, ale crash replacement program… ENVE budou na VOC taky někde kolem 10k. Jinak k tý narážce jsi mimo, čínský ráfky jsou ještě daleko níž, takže adekvátní srovnání s Radonem by bylo spíš tam… Ale nebudem zasírat další vlákno.

                    0 0
                    • Azmir  

                      Že to není MOC si ovšem nenapsal, když zatajuješ inforamce, tak se pak nediv, jinak nevěřím, že VOC ENVE bude jenom 10 tis. Ale radši to tu fakt přestanme zasírat i když vím, že si na to expert ;-)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Hovno zatajuju informace, ten ráfek se samostatně vůbec nedodává, psal jsi, že cena bude astronomická, tak jsem ti napsal realitu. S ENVE můžeš taky nevěřit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeš dělat :).

                        0 0
                        • Azmir  

                          Jj asi tak, stejně jako ty nevěříš Radonu, já nevěřím spešl ráfkům ;-) Jinak cena samostatných kol mi astronomická přijde, samozřejmě jsou asi i dražší.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Nj, rozdíl je ale ten, že já ty Spešl ráfky znám z praxe a to od lidí, co tomu celkem dávaj za uši. Ty znáš ten Radon tak akorát z obrázku. Ale už fakt dost.

                            0 0
                            • Azmir  

                              Ty ho znás taky z obrázku a co o něm tvrdíš, proto to samé podle tvého uvažování můžu já tvrdit o spešláckých kolech. Btw. není to náhodoiu nový model kol pro rok 2014? Tuším že jsem o tom někde něco četl, jak potom s tím lidé kolem tebe můžou mít velké zkušenosti?

                              0 0
                              • JakeF  

                                U nižšího modelu jsou akorát horší dráty a náby. Na S-Worksech už jsou dávno.

                                0 0
                                • Azmir  

                                  Dávno? seš si jistý, že jsou to úplně ty samé ráfky, co byly roky předešlé?

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    A pak kdo ty vlákna zasírá…

                                    Ne, dokonce dostávaj pevnější patky, aby víc vydržely přímej náraz. Posouvá se tam technologie, která byla loni otestovaná na EN modelech karbonových ráfků, který se Spešlu velmi osvědčily.

                                    0 0
                                    • Azmir  

                                      Takže už tím pádem jsou to jiná kola, kdo ví co na nich se ještě změnilo, takže potom v tvém okolí s nima moc zkušeností asi nebude.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Na tohle vlákno budu posílat odkaz, až mi zase někdo bude tvrdit, že já zasírám užitečný vlákna…

                                        0 0
                                        • Azmir  

                                          Tak ho přestan zasírat.

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Až mě tu přestane nějakej cápek poučovat o kolech, o kterejch ví hovno a ještě před chvílí si myslel, že budou ráfky stát astronomickou cenu. A to celý jen protože jsem si vedle ve vlákně dovolil zkritizovat jeho oblíbenou low-end značku Radon.

                                            0 0
                                            • Azmir  

                                              Sem asi stejný cápek jako ty, jinak ty ráfky astronomickou cenu stojí, jenom nejdou samostatně koupit, ovšem kdyby šly, tak určitě nestojí 5 tis. Takže se nečerti.

                                              0 0
                                      • JakeF  

                                        Vždyť to právě píšu… A jestli máš na mysli tu část s geometrií rámu, tak ta se ho netýká, to by musel vzít Expert World Cup verzi.

                                        0 0
                        • McBlacky  

                          enve ráfek 29" je myslím za 14.

                          0 0
    • Dorsiflex  

      Vybíráš kolo za 140k kč a potřebuješ poradit? Zajímavé. Pokud ale přece, tak se s výběrem vůbec netrap a sáhni po čemkoliv. Pokud ti nebude vyhovovat, prodáš ho a koupíš si jiné, ne?

      0 0
      • Azmir  

        Tvůj příspěvek nechápu, to mu jako závidíš? Někdo prostě jenom má peníze, ale v kolech se třeba nevyzná, s nájezdem co uvádí to bude obyčejný hobík, to je jako nějak proti pravidlům, že nerozumí koům a nechá si poradit co by mohlo být relativně nejlepší? Řekněme, kdybys vybíral auto za 2 mega, dal na nějaké auto-forum 3 auta mezi kterýma vybíráš a chtěl bys porovnat motory atd, protože o tom prostě nic nevíš, uspokojila by tě odpověd, at si nějaké koupíš a když ti nebude vyhovovat tak ho prodáš a koupíš jiné?

        0 0
        • Dorsiflex  

          Nezávidím, nemám proč. Ten tvůj příklad s autama je ale docela pravda, takže na tom něco být může.

          Ok, beru zpět.

          0 0
    • tonik666  

      Tak když na dražší karbon rám (stačí se podívat co stojí rámy samotné:)) navěsíš pěkný kola, odpružení, atd., tak na víc než na XT nezbyde:))

      0 0
    • RacerX  

      Myslim si, ze varianta cislo dve je sazka na jistotu bez kompromisu a proto hlasuji cislo 2.

      Jinak hodne stesti a uzivej takove rozhodovani ;-)))

      0 0
    • StuntJ  

      Víte jak má kněz velkou postel ?

      .

      To ví přece, každé malé dítě…

      0 0
    • šlapatko  

      Za mě radon na XTR, je tam méně kurvítek od sramu. Nebo spešl, jako vždy horší výbava, ale jinak sázka na jistotu.

      0 0
    • Singlespeed  

      Nejdříve je třeba se zbavit naivní představy, že drahé kolo vydrží příštích x-let bez problémů :-). Z toho už jsem taky vyrostl a do kol už tolik peněz neinvestuju, i když bych mohl, neboť se to dle mého názoru nevyplatí.

      Mrkni třeba na převody Canyonu. Nevím, jestli nejlehčí převod 26/36 na devětadvacítce je pro cyklistu s tak malým nájezdem jako ty dostačující. Takže výměna malého převodníku na obzoru. Zadní kolo Crossmax SLR se při silnějším záběru na malou placku kroutí jako had, to by mi vadilo. Karbonové kliky se za chvíli otlučou a přestanou se ti líbit (výměna klik zanedlouho na obzoru). Mini ložiska v kolech Roval u Spešlu se taky neslučují s požadavkem na dlouhou živootnost. Reba s brainem ti taky nemusí vyhovovat, navíc silueta rámu vypadá jako Hongfu za 600 doláčů :-) atd.. :-)

      0 0
      • siskin  

        Ach jo ,další „odborník“.. Jak jsi přišel na to že „zadní

        kolo Crossmax se při silnějším záběru na malou placku kroutí jako had“ ? :-) Vlastní zkušenost ,nebo jsi si někde přečetl o CrossRIDECH že jsou málo tuhá a pomotal si to dohromady?

        0 0
        • Singlespeed  

          Ty sis mě asi s někým spletl :-). Píšu z vlastní zkušenosti. Crossmaxy jsem z 29-er kola sundal z důvodu, který jsem uvedl, navíc dvakrát praskla špice u kazety. Teď mám zapletené Spank Oozy evo 29-er a 32 nezeslabovaných špic a je to sice těžší, ale pocitově mnohem pevnější kombinace. Ono ne vždy to nejdražší a nejlehčí je to nejlepší.

          0 0
          • MlokCZ  

            Já jsem jezdil ještě předchozí C29ssmax a s tuhostí především zadního kola jsem taky vůbec spokojený nebyl.

            Současné 29" Crossmaxy SLR jsou sice přepracovaný model, ale zase zato jsou mnohem lehčí (původní C29ssmax – 1750g). Nejel jsem na nich, tak nějaké definitivní soudy 29" SLR dělat nebudu, ale moc nadějí na nějakou tuhost bych jim nedával.

            Co jsem přešel už před časem na Red Metal 29 XL, tak ty jsou při stejné hmotnosti jako ty starší C29ssmax na tom daleko lépe s tuhostí.

            0 0
            • Singlespeed  

              Zadní je pocitově ještě měkčí, převod 22/36 je pro něj zcela zdrcující :-). Ale je fakt, že nejsem žádný rachitik, takže pro vyšvihaného huběňoura asi ok.

              0 0
              • 01carbon  

                Podle podavačů v krámě – naprosto v pohodě – i 1×11. Doposud 3×10 a o 2×10 mam určité pochybnosti. Ale pro sebe si říkám, že to snad soudruzi konstruktéři nedělají jen pro chrty.

                Na poznámku o mých cca 85kg jsem pokaždé dostal odpověď – to si dofoukáte. Nosnost nebo tuhost ráfků a kol nikdo ani nezmínil. Nevím co je vepředu na tom Spešlu ale vzadu je také 36 a toho Spešla (v podobné ale nějaké nižší konfiguraci je možné půjčit)

                0 0
          • siskin  

            ok ,sorry ,beru zpět. 29 jsem nejel ,u 26 jsem se svými 72kg nepozoroval ani náznak kroucení. Nečekal bych že na tom 29 bude o tolik jinak..

            btw ,kolik vážíš?

            0 0
        • o.1  

          /Abych si lehčí a dražší konfigurací nakonec nevyrobil problémy./

          Vsak ty to uz vlastne vies len si to este nechces priznat :-)

          0 0
          • Ruprt2  

            Přesně tak. Já když se podívám na tato tři kola, bych měl poměrně jednoznačně jasno.

            Věřím, že takových by byla asi i většina.

            Ale pokud tady má zakladatel dilema, tak bych řekl, že to není „bezradnost“, ale že se nějaká touha nebo srdce pere s rozumem. A to tu asi nikdo z nás nevyřeší :-)

            0 0
            • 01carbon  

              No přiznám, že z těch náznaků smajlů a rad moc moudrý nejsem. Nebo nerozumím řeči tohoto kmene :-) A pokud to na někoho působí jak rudý hadr na býka tak se omlouvám, ale to není můj problém. Opravdu technice moc nerozumím i když jsem se o to pokoušel. Že by nějaká relevantní informace vypadla z prodejců to moc nehrozí – to jsem zkusil. A rozhodně to není rozmar zbohatlého zhýralce – to bych to nejspíše vůbec neřešil. Chci si koupit nové kolo. Chtěl bych fulla a doposud jsem měl kolo, které vážilo cca do 11kg. Ano jsem hobík a nemusím tak úplně hledět na rozpočet. Netrpím pocitem že to nejdražší je nejlepší. Ale stále nevím a ani netuším CO?

              0 0
              • tonik666  

                A proč se nedíváš na jiné značky? Nebo si nenecháš postavit něco pěkného třeba v bicycle cafe? Ideálně bys potřeboval někoho, kdo zajistí, že ti kolo sedne geometrií, když už se v tom nevyznáš a chceš do toho vrazit balík. Tady jako někdo kdo tomu nerozumí kolo za 140k nevyřešíš, hromadu rad dostaneš, ale závěru se nedobereš.

                0 0
                • 01carbon  

                  Již jsem absolvoval Štěrbu (GT, cannondale) , Víška (Trek) a Spešly u Peksportu.

                  První otázka – kolik a potom již následuje jen monolog jak je to squelé kolo.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Vtip je v tom, že drtivá většina sériových kol má nějakou chybu bez ohledu na cenu. Zkušení cyklisté si proto často skládají kolo sami podle svých požadavků a zkušeností. Já mám kolo ani ne za 30 tisíc, přítelkyně mašinu za cca 100 tisíc. Co se počtu závad a oprav týče, vede s přehledem 3,5× dražší bajk.

                    0 0
                    • ememem1  

                      no, to mas pravdu, nic proti seriovkam ale npr. tie magury by ma tam tiez srali. a co som sa na tom zviezol (sice s works) tak rovaly tiez nie su najtuhsie kolesa. pracda mam 100kg ale aj tak. otazka je nakolko by sa dala nejak vymena vyhandlovat.

                      0 0
                    • 01carbon  

                      No to nezní moc optimisticky (pro mě)

                      0 0
                  • sharkeeCZ  

                    sice nepatřím mezi ty, kteří by měli zksušenosti k rozdáváním rad v tomto směru, ale já postupoval při výběru kola na podzim tak, že jsem si určil nejprve požadavky na kolo a jeho vlasnosti. Následně jsem si porovnal nabídky a rozhodl se. „srdeční“ koeficient hraje roli rovněž, ale ten se projeví tak nějak při tom hodnocení nabídek.

                    Takže bych si nejprve sám sobě nadefinoval co od kola za 100K+ čekám (minimální vybavení, koncepce, váha, vzhled, servisovatelnost, dostupnost, vyjímečnost apod). Tento krok vyloučí mnoho adeptů. Pak bych si chtěl jistě kolo doladit výbavou dle požadavků (to Canyon bohužel nedělá, alespoň u mého kola to nešlo – mimochodem dorazí DNES :-).

                    A pak už jen otestovat a rozhodnout se.

                    Jinak v tom výběru bych se ještě poohlédl po NINERECH, ROCK MACHINE – nově ofiko v ČR a Garry Fisher. Při výběru výbavy bych se jistě poradil s tím, kdo mi kolo bude servisovat a zdali to bude umět, nebo bude chtít umět.

                    Přeji šťastnou volbu.

                    PS: nebo ještě počkat na TEST FEST a tam to projet adepty.

                    0 0
                  • tonik666  

                    Pokud bys nechtěl stavět, tak sériovku bych kupoval podle následujícího vzorce:

                    • Rám je základ, stejně tlumič a vidle. To měnit nechceš.

                    Na veškerém převodování moc nezáleží, to většinou funguje, ať je to XT, SLX nebo Sram. Navíc je to spotřebák (snad až na kliky a smyk), doladíš, vyměníš.

                    • Kola – často se šidí, případně nevyhovují. Pokud se jednáo tovární nebo nějaké rebrandované DT swiss (třeba giant to tak má), takok. Jinak prodat a opatřit něco spolehlivého (náboje hope/dt swiss, ráfek avýplet dle použití)
                    • Brzdy – je to jedno, koupit shimano pokud tam už není.
                    • Sedlo – je to jedno to stejně vyměníš za padnoucí.
                    • Sedlovka, představec, řídítka – je to jedno a časem upravíš dlepotřeby, malé položky na 140k kole.
                    • Pneu je spotřebák, nasadit bezduše.

                    Takže výsledkem je fajn, pokud je kolo co nejlépe vybavené, jenže ve výsledku při tehle rozpočtech jde hlavně o rám, tlumič a vidli a možná kola, protože ty měnit nejspíš nebudeš.

                    0 0
                    • 01carbon  

                      Tomu měnění a ladění bych se VELMI rád vyhnul. Na vztekání mam doma jiné škodíky.

                      0 0
                      • tonik666  

                        V tom případě bych doporučil využít nějaké místo, kde to udělají za tebe. Zejména protože je velmi těžké najít sériovku, která je perfektně doladěná a zároveň ti perfektně padne.

                        Jak bylo řečeno níže, jsou místa, kde ti kolo přizpůsobí jak budeš chtít – umí to zejména bicycle cafe, ale i další.

                        Na nákup auta nebo bytu si taky lidi platí odborníky, podle mě s kolem za 140k je to podobné.

                        0 0
                      • McBlacky  

                        Tonda má pravdu, moc lidí co trochu jezdí si seriovku vždy upraví. Upravit kolo na to co a jak jezdím je základ. Dokážeš tak z už dobrého kola udělat super kolo.

                        0 0
                        • 01carbon  

                          Zkusím se tam zastavit. Po třech zkušenostech během tohoto týdne jsem lehce propadal pesimismu z CZ krámů. Po otázkách na co – přeci jen např. sjezdy nebo enduro jsou disciplíny vyžadující odpovídající kolo následovala otázka na rozpočet, nalistování str. v katalogu.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            kdybys uvažoval o epic expert, tak mi napiš na email v profilu. Kola neprodávám, živím se úplně jinak, ale mohl bych ti domluvit férový přístup co se týče záměny komponentů prodejcem + doladění kokpitu a posedu, aby ti to fakt sedlo.

                            0 0
                • ememem1  

                  tak zrovna s tou geometriou by mu v spesli cez bg fit problem vyriesili. pri hentakom biku mozno aj zadarmo. a ak niekto tvrdi ze bg fitje blbost tak nech si to mysli aj nadalej. o tom zbytku by sa dalo diskutovat ale povedzme. (teda ja osobne by som hladal ram kde nie su lanak veden vnutri ale to je len tak moja osobna schiza a v tejto kategorii to uz aj tak inak neni :-) )

                  0 0
                  • Jenda  

                    jasne ze nastavenim lze hodne vylepsit, jenze kdyz mu to nesedne v zakladu tak se sice muze dostat na optimalni posed ale s mizernejma jizdnima vlastnostma. Proste pokud je ram v dany vysce kratkej tak s tim nic neudelas, to ze nacpes dlouhej predstavec je hezky ale tim to muzes cely zabit, stejne tak je fajn ze pri posedu kolo bude dobry ale pri nalejzani si natluces koule a pod.

                    K zakladateli – i kdyz tahle cenova kategorie ale zejmena kategorie kol je mimo moji oblast zajmu tak preci jen pridam sve postrehy.

                    Jednak jak pisi jini je otazka jestli pri rozpoctu cca 140tis neni lepsi si nechat neco postavit – i kdyz na BF to tak nevypada tak porad Santu nebo Ibisu nebo Nineru nejezdi zas tolik jako Speslu a v obchodech jak http://www.9395bikes.com/ http://www.bicyclecafe.cz/cz/ nebo http://www.sportfulcentrum.cz/ ti postavi unikatni kolo podle tvych predstav.

                    Pokud chces seriovku a opravdu se rozhodujes mezi Canyonem a Speslem tak za me Canyon. Spesl bude urcite fungovat paradne ale nektere veci se mi nelibi. Brain na tlumici i vidli nemusi vyhovovat, ja preferuju moznost si to sam zavrit, obzvlast ve chvili kdy je oboji na riditkach. Spesl ma nestandartni rozmer zadni naby (142+ misto normalnich 142), tlumic taky jinej nedas. Ja ososbne bych vzal toho levnejsiho Canyona – shimano mi sedi, shimano brzdy presne splnuji to ze se o ne nemusis starat, Fox odpruzeni je imho o neco spolehlivejsi nez RS.

                    0 0
                    • 01carbon  

                      Bohužel na Spešlu co jde půjčit Brain není. Na automatickou převodovku v autě si stále zvykám – již 6tým rokem.

                      0 0
                    • ememem1  

                      Proste pokud je ram v dany vysce kratkej tak s tim nic neudelas – tak ale o tom sa snad nebavime.

                      0 0
                  • 01carbon  

                    Na lanka uvnitř rámu je třeba gynekologická průprava? Jen se ptám. Co jsem viděl tak u těchto kol to je standard.

                    0 0
                    • ememem1  

                      tak nejak. si to skus vymenit a snaz sa neurobit chybu :-) vid. viacero threadov tu. imho je to jedna z najvacsich chujin ake sa vymysleli kedze to nicomu neprospieva aj ked to mozno vyzera pekne.

                      0 0
                • McBlacky  

                  já bych koupil kolo za 100 a těch 40 dal to vyladění směrem kam to chci já.

                  Seriovka -carbon full- za 140 je pořád o kompromisech.

                  a to, že bude kolo fungovat bez údržby a bez problémů, tak to je scifi u každý značky. To by se pak muselo stavět z komponentů které jsou prověřené a ne z těch co jsou lehké a momentálně v kurzu…

                  0 0
                  • Jenda  

                    tak treba na tom levnejsim Canyonu neni zas tak moc neproverenejch veci. XTR se moc srat nebude a kdyz neco odejde tak to neni az takovej ranec, kola nevim ale pri najezdu hoby stylem 3–5 kkm musi vydrzet v pohode a servis bude pravdepodobne stacit jednou za sezonu. Vidle i tlumic nemaj nic extra novyho neproverenyho, to bych se bal spis toho novyho Sida kde tusim ze je stejny tlumeni jak v Piku a to moc provereny co se tyce trvanlivosti neni?

                    0 0
                    • McBlacky  

                      zrovna třeba xtr brzy nejsou tak bezchybný jako XT a SLR bych taky nedoporučil všem, i když hlavní prudu a to ořech už přepracovali. Co se týče pružení a tlumení, tak fox je ve vidlích spolehlivější, respektive tolik se nestává, že by se sekal lock ale zase tlumiče jsou teda dost náchylný na vytečení, pokud jim dost často nedopřeješ servis a zrovna to těsnění co to dělá se mění ******** blbě. Navíc servis foxu je tak 2× dražší než RS.

                      0 0
                      • Jenda  

                        jasne, kdyz se vyserou XTR brzdy koupis XT, myslim ze pri danem rozpoctu to neni problem a nebo rovnou vymenit. Nachylnost tlumice na vyteceni nevim, ono si nevyberes, u RS tlumicu se zase rozchrousta komplet tlumeni :-/ Kola fakt netusim, me ty tovarni zaplety nikdy neoslovovaly kdyz za stejny penize muze mit clovek srovnatelny kola mozna o neco malo tezsi ale zase spolehlivejsi a snaz servisovatelny. Je fakt ze kdyby tazatel koupil jen Canyon ram a navesel na to XTR, kolan na DT 240 nabach, vidli dle sveho gusta tak se od tech 150 tis nejspis vleze taky, hmotnostne mozna bude o 0.5 kg nahore ale spolehlivosti si spis polepsi.

                        0 0
                      • tonik666  

                        jj, pokud je rozpočet 140k, lepší koupit kolo za 100k, za 20k ho doladit (kola, brzdy shimano pokud uz nejsou) a 20k schvat na pozdejsi uprav (sedlo, predstavce, riditka, gripy…) a servis.

                        0 0
                      • 01carbon  

                        Jak jsem to pochopil tka u Canyonu se nedebatuje o záměně dílů – je to v pozici ber nebo nech ležet.

                        0 0
                        • nitraq  

                          Nedebatuje, ale není problém vzít nižší verzi a tu si doladit dle svého gusta.

                          0 0
              • Ruprt2  

                Mám pocit, že nepíšeš všechno, ale vybral jsi pěkné kousky.

                0 0
                • 01carbon  

                  Co ještě mam napsat? Myslím relevantního k výběru kola. Je klidně možné, že některé myšlenkové pochody jsem nepopsal. Ale jsem rád, že se o nich ví :-)

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    Dobře ty. :-)

                    Hele tak já se omlouvám, nemyslel jsem to zle.

                    Co máš teď za kolo? Píšeš 11kg HT.

                    Nedá se z toho odpíchnout?

                    0 0
                    • 01carbon  

                      Šel jsem se podívat – DiamondBack, vzadu XT, vepředu XTR, 3×10, vidle Manitou bez zamykání. Na váze to udělalo loni tuším 11,2kg. Náboje XT, ráfky netuším nejsou orig již se měnily, brzdy LX – V brake. Docela marně vzpomínám jak je staré.

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        čistě subjektivně já bych v tvé pozici vzal „Luxe 9.9“:

                        http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

                        ten Lux co stojí o 50 víc 9.9 Team, tak má bižuterii v karbonu sadu xx a karbonové kola. Což by mi za to nestálo.

                        Ale nevýhoda obou mi přijdou brzdy. 9.9 SL má XTR, což by ti možná mohlo vyhovovat víc.

                        0 0
                        • 01carbon  

                          Ale nemá to na řazení páčky :-(

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            stojí okolo 3tisíc ne?

                            0 0
                            • McBlacky  

                              další 4 za XT brzdy (nebo víc za XTR) + cca 1500+ za kotouče…

                              protože lehký avidy jsou všechno jen ne brzda bez problémů. Nepředpokládám, že X0 budou lepší, zatím s nimi asi moc zkušeností nebude. XX byly ale suveréně nejporuchovější

                              0 0
    • RUSH  

      Každý to má jinak. Já bych šel do toho Spešla. Vybral bych si nějaký Koncept store, nechal bych si udělat BG Fit např. zde http://www.cyklo69.cz/…aveni/t-340/, v rámci BG Fitu bych kolo doladil. O kolo se Ti pak bude starat jejich servis. Stojí to peníze, ale dostanež za ně velmi dobrou službu.

      Canyon bych si nevybral ze dvou důvodů. Za prvé si myslím, že ten Spešl má prostě lepší rám, má Brain, a za pár let se bude líp prodávat. Za druhé ten Canyon má hůře dostupný servis a ND. Žádný oficiální servis Canyon v ČR pokud vím není.

      Z ostatních značek bych si uměl představit CD Scalpel nebo něco od Scottu.

      A samozřejmě je tu možno si něco nechat postavit i servisů, které se na tyto stavby specializují.

      V každém případě bych hledal solidní značku se zavedeným a dostupným servisem. Full není HT, a minimálně 1× za rok servis vyžaduje.

      0 0
      • 01carbon  

        Na Spešla jsem se byl podívat v PekSport-u mam je pěšky cca 15–20min.

        0 0
        • RUSH  

          No vidíš. Já bych ho tedy koupil u nich a udělal to, co jsem psal výše.

          0 0
        • tonik666  

          Já bych s tímhle rozpočtem zvážil ještě pěkná kola od menších značek s dobrými systémy odpružení, namátkou:

          Ibis Ripley 29 (přes 9395bikes)

          Santa Cruz Tallboy 29 (možno vyzkoušek v ID sportu v Dolních Břežanech)

          Santa Cruz TRc 26

          Yeti SB75

          Budou třeba srovnatelná se Spešlem, jsou možná dražší na rmu, ale dají se koupit v sadě, které jsou výrazně vyváženější než sériové.

          0 0
      • Jenda  

        nejsem schopnej porovnat kvality ramu ale myslim ze Canyon ztracet nebude, ze je brain vyhoda je velmi odvazne tvrdit. Dostupnost nahradnich dilu? Jakejch? Osazeni je standard koupitelnej kdekoli, patku si clovek stejne koupi do zasoby hned pri koupi kola a zbytek se nema v podstate jak ******. A servis? Myslim ze takovyhle kolo mu radi oservisujou kdekoli.

        0 0
        • kopečák1  

          +1

          Jinak osobně Ti tu situaci s výběrem snad ani nezávidím… za ty prachy už jde skoro všechno.

          Mě osobně se víc líbí canyon. Líbí je mi jejich cenová politika, seriozní jednání a třeba i jak kolo přišlo zabalený a příslušenství k němu…

          Teď sem ještě zvědavej jak ochotně vyřídí reklamaci tlumiče.

          :-)))

          A hlavně, spešla má každej :-D

          0 0
          • 01carbon  

            Již jsem se byl podívat na své původní kolo že mi nějakou dobu ještě vydrží :-) Začínám chápat toho osla co zemřel hlady mezi dvěma kopicema sena.

            0 0
            • kopečák1  

              Dělal sem si trochu srandu… tohle vybírání si člověk musí užít.

              Hlavně bych se neunáhloval a snažil se nabrat co nejvíc informací.

              Já bych osobně tolik peněz za kolo už asi dávat nechtěl… ale to bude tím, že je nemám. Kdyby mi asi zbyly, taky bych si vybíral rád…

              Přikláním se k teorii výš, že je rozumnější koupit kolo o trochu levnější a zbytek peněz nechat na doladění.

              0 0
              • JakeF  

                Druhá věc je to s těma informacema nepřehánět… Tady se kolikrát řeší detaily, co člověk, kterej nevyzkoušel desítky různejch kol, nemá ani šanci poznat. Navíc jsou často subjektivní…

                0 0
            • ememem1  

              z toho si nic nerob, ja uz nad tym meditujem mesiace. a to mam na rozdiel od teba este aj ine dilemy.

              0 0
      • ememem1  

        // Já bych šel do toho Spešla. Vybral bych si nějaký Koncept store, nechal bych si udělat BG Fit// – to hej, osobne si myslim ze pri takomto biku by to slo aj bez priplatku

        O kolo se Ti pak bude starat jejich servis. Stojí to peníze, ale dostanež za ně velmi dobrou službu. – plati ak je dotazovatel rovnako ako ty z prahy. inak je to nekonecnost. nicmenej jedine co ti nikde inde nespravia je brain(coz je ovsem dost podstatne), zbytok neni zaujimavy. preto ani moc nerozumiem tvojej narazke na dostupnost „servisu canyon“. co by tam ako mali robit co inde nerobia?

        0 0
        • RUSH  

          Předpokládám, že v záruce se opravy / výměny rámu a i dalších komponentů (tlumič, vidlice) řeší zabalením a odesláním do sídla Canyonu v Německu k posouzení a opravě. Oproti tomu přijdeš do servisu v Praze (předpokládám, že tazatel je z Prahy – Peksport)a kolo je k posouzení předáno v místě, po osobním kontaktu s technikem.

          Navíc se obvykle nová kola po najetí 200–300 km kontrolují a dolaďují a v případě, že se jedná o kolo koupené v tomtéž obchodě, je to obvykle zdarma. Spešl má plán servisních prohlídek, které je třeba dodržet, aby mohla býti uplatněna doživotní záruka na rám pro prvního majitele.

          Ostatní drobné opravy nejsou samozřejmě problém.

          0 0
          • 01carbon  

            děkuji za upozornění – spíše nežli servisní plán si nechám předložit servisní a cenový plán – jednou jsem na to zapomněl u jednoho auta a pak jsem si rval vlasy – kdybych to byl býval tušil.

            0 0
          • Jenda  

            servis tlumice ci vidlice u foxu se resi pres servisni centra. Imho je v podstate jedno jestli to posilas do Canyonu at si to vyresi a nebo s tim jdes k prodejsi kde cekas az to vyresi se Svecem. U RS je to sice jinak ale zase v cechach muze byt problem se sehnanim nekterych specifickych RS nahradnich dilu. Servis po 200–300 km je tak levnej ze je fakt uplne jedno kde ho udelaj.

            0 0
          • destr  

            A neřeší se reklamace u Canyonu tak, že se domluvíš s českým „pseudozastou­pením“, ti objednaj přepravce a ty nic neplatíš?

            0 0
          • ememem1  

            neviem jak u vas ale ja budem tisic krat radsej komunikovat s canyonom jak zo slovenskymi srevisnymi centrami fox alebo RS. predajca ti to akurat tak odmontuje a posle im to, nic neopravi. to si mozem aj sam, toto by som naozaj neriesil.

            0 0
    • tonik666  

      Kdybys to chtěl zkonzultovat osobně, tak mi napiš na email v profilu. Zkšenosti s bajkama v téhle cenové mám :)

      0 0
    • destr  

      Já osobně bych bral Canyona, jaký osazení je na tobě. XX vs. XTR je fuk, oboje funguje suprově, hlavní rozdíl je tedy v kolech. Já bych se karbon ráfků asi bál (respektive toho, co nastane, když zruším ráfek). No a vidlici bych bral RS, takže jsem ti vlastně neporadil :-D

      0 0
    • Azmir  

      Já osobně bych vzal toho levnějšího canyona, ušetříš nejvíc a pořád je to kolo bez kompromisů na top komponentech se supr váhou. Jediná škoda, že si ho nemůžeš vyzkoušet.

      0 0
      • 01carbon  

        A kola se budou kroutit pode mnou „jak had“ ? Je tam nějak málo drtů :-) Cca 85 živé váhy – vezmu batoh, náhradní duši a po obědě to může být klidně i 90kg.

        0 0
        • Jenda  

          hele ja do toho nechci rejpat vic nez je nutny :-) ale proc vlastne tuhle kategorii kol? Neodvedl by ti lepsi sluzbu nejakej trailovej bike? pokud jses fakt hobik bez zavodnich ambici tak si i myslim ze jo.

          0 0
          • tonik666  

            Přesně tak, koupil bych si 120mm trail bike a pokud budeš jezdit víc po silnicích, tak bych obul hubené a lehčí pláště.

            0 0
            • Jenda  

              SC Tallboy LT v karbonu? ;-) Ale je fakt ze tam by to chtelo rozpocet o malinko navysit pokud by to melo byt fakt bez kompromisu. Zase pri vyberu novyho kola k tomu skoro u kazdyho stejne dojde a myslim ze za 160–180 bude mit kolo za kterym se kazdej otoci.

              0 0
              • tonik666  

                Ten už je v sadě dražší, záleží za kolik by byl rám na stavbu, pak by to za 140 mohl v klidu jít. Nebo to Ripleye, ten je v rámu levnější:)

                Klidně i něco jiného, třeba Trek Fuel Ex je sice tuctovka, ale taky dobře jezdí:) Nebo třeba Solo :)

                0 0
            • 01carbon  

              Silnicím se vyhýbám – pouze přejezdy

              0 0
              • Jenda  

                pak si opravdu myslim ze vybiras ne uplne optimalni kolo, to ze je to lehoucka raketa podle me docenis min nez pohodli a jistotu kterou by ti prinesl trailbike

                0 0
                • McBlacky  

                  ty to vidíš ze svého pohledu, ale pokud nejezdí extra vraždy v terénu tak XC závodáku v takovým setupu co by byl za 140 tisíc se mu žádný trailbike nemůže rovnat v tom jak pojede

                  0 0
        • Azmir  

          Proč by se měly kroutit jak had? Máě tam obě pevné osy, ty kola se běžně jezdí ve světovém poháru a jim to drží a ty jako hobby jezdec se bojíš že se pod tebou budou kroutit? Zas tak vážně bych místní diskutéry nebral a pokud nejsi opravdu závodník na úrovni tak takové věci bych neřešil vůbec.

          0 0
          • Vilém  

            Zrejme narazi na vyse zminenou kritiku tuhosti SLR.

            To ze se neco jezdi ve svetovem poharu, to neznamena nic.

            0 0
            • Azmir  

              Nechce se mi věřit, že by ta tuhost kol byla tak tragická, že by na tom hobík nemohl jezdit.

              0 0
              • JakeF  

                Položme si otázku, proč by na tom měl chtít jezdit…

                0 0
              • Singlespeed  

                Mavic vymezil SLRka jako ryze závodní matroš pro lehké jezdce. Když na tom 85 kg člověk zabere v terénu do kopce na malou placku, tak jde úplně cítit jak se přímé špice u kazety ohýbají a zadní kolo na nerovnostech plave. Rovaly na tom nejsou o moc lépe. Miniložiska s minikuličkami moc nevydrží a teňoučké špice nebudí důvěru už vůbec. Prostě taky matroš pro technicky zdatné vyšvihance, kteří po závodě odevzdají kolo mechanikovi.

                0 0
                • McBlacky  

                  mě se osvědčilo, že pokud to má být bez starosti tak vzít na nezávodní XC model o řád výš (ST, RM1XL) a na blbnutí na závodech dát klasiku 32D na lehký nábě, kvalitní plochý dráty.

                  Výhody jsou jasný. Závodní výplet rozmrdáš, ale dá se snadno servisovat za půlku a méně než tovární – a to nemluvím o dostupnosti dílů.

                  Tovární s určením na AM při xc užití na xc kole rozštípe jen expert co na tom už xc nejezdí ale posunuje se spíš k EN.

                  0 0
                • JakeF  

                  K těm Rovalům, moc nevím, kde jsi to vzal, ty náby jsou normální DT Swiss… Na mých byly 350, tohle budou nejspíš 240. S dráty souhlas, takhle ztenčovaný dráty podle mě na 29" bajk nepatří, zvlášť vepředu na z půlky radiálním výpletu…

                  0 0
          • JakeF  

            Se skillem jezdců SP je to trochu o něčem jiným. Navíc většina z nich váží míň a ty kola jsou pod neustálým dohledem servisáků. Na jeho ježdění bych vůbec neviděl důvod tam cpát SLRka, těch pár gramů dolů stejně nepozná…

            0 0
            • 01carbon  

              Já myslel, že toho Spešla dostanu i s tím servisním stánkem a techniky – ala někde výš vložené video z trubky :-)

              0 0
          • Jenda  

            jo jenze kterej zavodnik ve SP ma v plny polni pres 90 kg :-D

            0 0
    • Greyhound  

      Přidám se s dotazem. Comtessa je víceméně dead, potřebuju něco na závody. Zvažuju následující:

      1. „Grand Canyon CF Team“: http://www.canyon.com/…es/bike.html?… nebo „CF 9.9SL“: http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      Pro mě sympatičtější značka, osazení v zásadě OK, radši bych tedy SRAM, ale ten rozdíl 14K se mi zdá skoro dost, nevím jaký jsou ty kola DT Swiss vs. Mavic SLR, zbytek

      je asi ± jedno.

      2: "Stumpjumper Marathon Carbon“:http://www.specialized.com/…on-carbon-29

      Můžu ho mít za lepší cenu, asi někde mezi levnějším a dražším Canyonem, a hlavně vyzkoušet velikost. Vadí mi, že ty karbonový kola nemaj dle všeho dobrý ložiska (aspoň

      to tvrdil mechanik Bulda když je rozebíral:-) ani nejsou extra lehký, hliníková sedlovka na HT, to je asi džouk za tuhle cenu, zbytek mi přijde OK, snad jen brzdy bych asi preferoval radši prověřený Shimana.

      3. Něco jinýho v podobné ceně, nenapadá mě ale co, případně stavět, na jakym rámu za rozumnou cenu ale?

      Dík za názory!

      0 0
      • Azmir  

        Asi ti řeknu co nechceš slyšet, ale všechna tahle kola jsou relativně bez kompromisů a at si vybereš jakékoliv tak uděláš dobře, abych pravdu řekl, těžko najít nějaký zásadní důvod proč brát jedno nebo druhé, jinak tak mě napadlo, proč nevzít ten Canyon na té sram XX1 ? Oproti tomu na XX něco ušetříš a budeš mít sram, který preferuješ :)

        0 0
        • Greyhound  

          Já si taky myslím, že OK jsou všechny (ještě aby ne za tu cenu…), ale nerozumím tomu zas tolik, abych měl třeba názor na ty rozdílné vidlice nebo kola, třeba s tím má někdo zkušenosti.

          XX1 by mi nevadilo na normální ježdění, ale na dlouhé maratony a etapák v Alpách potřebuju dostatečnej rozsah převodů, tam já pořádnýho kašpárka potřebuju :-)

          0 0
      • JakeF  

        Nevím, co ti tvrdil mechanik, ale ložiska maj Rovaly dobrý… Oni to totiž vůbec nejsou Rovaly, ale léty ozkoušený DT Swiss, tyhle konkrétně DT350, který už jsem vozil troje a nemůžu na ně říct křivýho slova. Spíš se mi na nich nelíbí ty dráty a způsob zapletení z půlky radiálně vepředu, s tím nemám vůbec dobrý zkušenosti. Ale je možný, že s pevnějším karbec ráfkem to bude o něčem jiným, než ty moje hliníkový.

        Jinak to jsou všechno dobrý kola s velmi dobrou geometrií, chybu neuděláš ani jedním. Rozhodoval bych se tak podle toho, co se ti víc líbí a jestli se nebojíš karbonových ráfků, osobně bych se kvůli nim asi podvědomě trochu krotil, přecijen výměna karbec ráfku nebude zrovna levná. Ty DT nebo SLR sice taky budou celkem drahý, ale tipuju to pořád bude kolem poloviny…

        S brzdama souhlas, dneska bych víceméně cokoliv měnil za Shimano XT/XTR nebo Hope Race X2 podle financí a sympatií.

        Jinak z těch Canyonů bych osobně spíš bral ten levnější na XTR. Má samozamykací vidli (podobně jako Spešl Brain), což je fajn věc, zadruhý má Shadow+ hazku (XX je jediná sada od Sramu, co nemá Type2 a celkem to chybí), zatřetí má Formule R1 brzdy, který by s trochou dobrý vůle šlo nechat (XX jsou nejporuchovější brzdy z celkově hodně poruchovejch Avidů, sypou se opravdu hodně), za čtvrtý SLR jsou mi sympatičtější, i když obojí to budou dobrý kola, no a za pátý je o celkem dost levnější, osobně bych ho z nich dvou bral i kdyby stály stejně.

        0 0
        • 01carbon  

          Za sebe děkuji – mezitím jsem pokročil – převodníky 39–26 i 38–26 u XTR lehce problém. Jak mi již bylo naznačeno.

          0 0
          • JakeF  

            Proč problém? Já mám těch 38–24 na Spešlu a nepřijde mi to nějak omezující. U 29" jsou ty převody reálně těžší kvůli většímu obvodu, než na 26", cca o 11%.

            0 0
            • 01carbon  

              Na tom nejlepším canyonu je 39–26 a na XTR je 38–26. 38–24 je až na těch všech dalších. Kdyby na tom XTR canyonu bylo tlumení RS, jiná kola, jiné brzdy :-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.