zdravim,
chtel bych se zeptat co je podle vás výhodnější (z hlediska ceny – práci ani čas neřeším)? Koupit komponenty a poskladat z nich kolo nebo koupit celý komplet.
diky za odpověďi
zdravim,
chtel bych se zeptat co je podle vás výhodnější (z hlediska ceny – práci ani čas neřeším)? Koupit komponenty a poskladat z nich kolo nebo koupit celý komplet.
diky za odpověďi
cena je snad jsná , né – nedostaneš se na cenu výrobce
no je jasne že se nedostanu na cenu vyrobce ale taky přímo od výrobce to kolo nekoupim ;-) beru ho od od prodejce a v tom je dost velky rozdil.
např: u nas v mistnim ochodu koupim XT prehazku za 2500 a na kupkolu za 1000. (vim ze platu kamenny obchod a net – ale uvedl sem to jen jako priklad)
tak sem uvažoval o tom jestli nemuže byt i podobný rozdil mezi poskladáním kola a koupí celku.
co to je za obchod ? my jí máme za 1100,–
kupkolo.cz a maji ji tam tedka za 1090,–
já myslel ten kamenej obchod
a kde je ten tvůj kamenej krám?
není můj , jsem tan jen jako servisák
to mi došlo ;-) ale kde to je?
nebudu tu dělat nikomu reklamu
on se určitě nikdo zlobit nebude :-) sem s tim, rad bych vedel kam mam zajit
ale bacha, stopro tam dělá servisáka i Wojtek :-)
no par lidi od tama znám a nebudu jim dělat špatnou povest ;-) když něco potřebuju tak to mají ale většinou tak o 80–110% dražší než bych to sehnal na netu.
Dovolím si tvrdit, že v cenové relaci cca 15–25 většinou postavíš lepší kolo, než jakákoliv seriovka.
To si nemyslím, viz. třeba příklad co dal o něco níž t29. Pokud teda nemáš nějaký ultralevný zdroj na komponenty :). Já to viděl na svojem kole – skládal jsem ho před 3ma lety a až bylo hotovo tak jsem zjistil, že jsem v podstatě prodělal několik tisíc oproti sériovce :-/
záleží co si představíš pod pojmem dobré kolo – já vidlici, kola, pláště, brzdy… zbytek je podružný a proto je pro mě většina seriovek do cca 20tis jen atrapa horského kola
jj. nejhorsi je, kdyz si zacnes vymyslet. to to pak skace.
to ano, ale když máš pevné nervy, tak se dá rozpočet udržet :-)
Ale občas se člověk neudrží a dá tam něco o čem ví, že by neměl – jako třeba poslední zkušenost, kdy prostě musel být Sram i když Shimano by bylo lepší a zbylo by pak na lepší kliky.
kdyz reknes ocelovej full a planetovka vpredu i vzadu… no kdyz tam nedas nexuse 3 rychlostni, kterou koupis i s celym detskym kolem do 3tis… tak se pak kouknes na nejaky designovy interierovy centrum a sedacku do obyvaku za 300tis tak si pak reknes, ze prece by si musel byt magor to skladat nebo se na necem takovym valet, ze to vyjde na stejno – proste diagnoza.
když už jsi došel ke komponentum jakou bys dal vidlu na kolo za 25k? mi by se moc libila R7 (nejaky vyšši model ) no ale nevim jestli jsem nepřestřělil? :D
Zcela jednoduchá odpoveď – na jakoukoliv skládačku do 25 tisíc se v tuto chvíli hodí jediná vidlice – levná, pevná, lehká, citlivá, lockout… a modří už vědí :-)
:( no ale ja nevim jakou myslis?
sr suntour epicon upravenou u tuning test:-) legenda bike fora
no jo, ale co naděláš, když je to vlastně Recon v nejlepší formě za poloviční cenu :-)
doufam ze se neurazite ale od milana žadnou vidlu nechci, možná je to moje blbost ale proste k tomu nemam duveru.
normálně máš na ni dva roky záruku, ale je to tvůj boj, v tomto případě bych bral rebu
Místo té R7 tam můžeš dát F1RST platinum, to je skoro to samé
ale modří vědí, že ta jediná správná vidlice je Epicon od milana – pro bližší info doporučuju hledat (klíčové slovo „Epicon“) v historii, zvláštní pozornost si zasluhují vlákna jako „vidlice do 3000“ nebo „vidlice do 5000“ ;)
nebo ta rst v upravě od tuning testu:-) protože sice za cenu trochu horší citlivosti (a tuhosti) se dostane na váhu R7
rám kola je poddružnej?
Hotovka vyjde ve většině případů levněji.
záleží co chceš stavět, jaký máš možnosti „finance a zdroj“…
za me: jetiny + novota+ skuhrat u kamaradu+ebay/zahranicni akce+cyklobazar a poskladas fajn bajk :)
Nejvíc podle mě záleží na tom, jaký kolo chceš stavět, za kolik, jestli máš nějaký speciální požadavky, jestli máš doma třeba nějaký starší díly z kola nebo k nim máš přístup… taky jestli chceš jezdit hned, nebo máš čas čekat na nejlepší nabídky u dílů…
No chci stavit neco na XC ježdění (jednoznačne HT) , nějaký přesný rozpočet nemám ( ale nic moc to nebude myslim tak max. 25k)
moh bych použít sadu kol co mam doma a sedlovku + sedlo a možná za levno rám od známého.
jinak vidím největší problém u vidlice, jako líbila by se mi R7 ale za nějakou lepší dám tak 1/3 – 1/2 rozpočtu co mam na celé kolo, ale zase si ríkám že rám a vidlice je zaklad tak myslim že bych tech cca 9K za tu vidlu moh dát. Nebo vás napadá jina alternativa k R7 ?
výše zmíněná RST F1RST nebo SR Suntour Epicon. Tebou zmíněná manitou R7 ti za ty peníze o moc víc nenabídne, pokud nebudeš kupovat nový rám, tak ti na ní v pohodě zbyde
otevřu kolokram.cz
najdu komplet kolo No Saint Angel Deore za 17050,–
vezmu rám No Saint Angel za 4900,–, přidám kola Crossride za 3500,–, vidlici Dart 3 za 4200,–, Deore kazetu, řetěz a kliky za 2000,–, Deore přehazovačku, přesmyk, páčky, v-brzdy za 2800,– a už jsem na 17400,–
zbývá představec, řidítka, gripy, sedlo, sedlovka, hlávko, lanka, bovdeny, pláště, duše. Dejme tomu, že Crossridy se dají sehnat o 500,– a vidle o 1500,– levněji. Za dva tisíce se dá pořídit kokpit (Ritchey Comp řidítka, představec, sedlovka + nějaké levnější sedlo). Ale pořád chybí hlávko, pláště, duše, bovdeny a další bižuterie (ani ty koncovky bovdenů nejsou zadarmo) a budeš potřebovat ještě 2 až 3 tisíce, takže výsledek bude kolem 20000,–. Samože existuje bazar, mně se doma válí LX náby, Alivio přehazka, smyk a páčky, nic z toho nebylo na kole a na nic mi to asi nebude – tak to zkusím se ztrátou prodat a na tobě je, abys od podobných lidí dokázal poshánět díly za co nejlepší cenu.
Pak třeba po sezoně obchod takové kompletní kolo zlevní o třetinu jako „loňský model“ a místo 17000,– ho pořídíš za 12000,– (s rizikem, že si nebudeš moct vybrat velikost/barvu/nebo ho už neseženeš). Dál, nově koupené kolo bude mít záruku jako komplet, u skládačky budeš muset uplatňovat záruku na každý komponent zvlášť.
Prostě když chceš nové kolo, kup si celé kolo – a až pokud nenajdeš takové, které by ti vyhovovalo, přemýšlej o skládání.
Mno, „výhodnější z hlediska ceny“ je koupit kolo celé. Nejvýhodnější pak loňský model.
Ovšem postavit si kolo je lautr o něčem jiném. Krom zmiňované kratochvíle je to především o vlastní volbě, všechno si uděláš a vybereš sám, nikdo ti nepodstrčí nic co bys nechtěl – prostě si vytvoříš vlastní kolo. A to je alfa – omega celé věci.
Levné kolo koupit celé a jezdit na něm, tak jak je.
Drahé kolo poskládat, ale musíš předem přesně vědět, co chceš.
Hlavně nedopadnout tak, abys měl jedno kolo za cenu dvou.
Pokud jde ciste o cenu, tak koupit
Tak teda nevím, ale tedka jsem si stavěl kolo a když to spočítám tak mě vyšlo o min o 30 % levnějc, s tím že jsem komponenty vybíral okolo 2 měsíců po eshopech. :-)
Když budeš mít při stavbě speciální nároky na drahé díly jako třeba vidlice, tlumič a vlastně na celé kolo budeš mít určité konkrétní požadavky tak je věčinou lepší vlastní stavba.
Pokud ti bude jedno když na kole třeba za 50t které si třeba konkrétně vyhlédneš bude vidlice Domain místo Totema a tlumič DHX3 místo pětky tak potom klidně sériovka.