Ahojte,na mojí Al silničce Cube se objevilo něco,co tam nerad vidím,tak se ptám co s tím? Přemýšlel jsem o lepidle a objímce,má někdo radu,krom nového rámu ?
Ahojte,na mojí Al silničce Cube se objevilo něco,co tam nerad vidím,tak se ptám co s tím? Přemýšlel jsem o lepidle a objímce,má někdo radu,krom nového rámu ?
zavařit?
novej rám
odvrtat a stahnout svorkou na hadice a striknout do praskliny trosku oleja, at to zbytecne nepovrzava :-))
myslis ze ta svorka to ma sancu udrzat?
nevim. osobne bych to asi vyhodil. :-D
ale kamos vozi zavarenou hlavovou trubku na hliniku po te, co mu praskla pri nalisovavani misky hlavovyho. jenze vareni uz bylo zmineny, tak davam do placu dalsi moznost ;-)
tohle je blbý místo, osobně bych ukončil trápení rámu na šrotišti
lepsi na ramu nez na vlastnim tele ;)
jezdím silničku jen když se nedá do lesa,tak asi poletí,radši dřív než bych letěl já,já se stáhnu zpátky do lesa.
joo
reaguješ na 6 měsíců starý příspěvek jen abys věděl :D
joo? :D snad to nikoho neurazilo
joo myslim ze ne
Co reklamace? Cube má 5 let na hliníkovej rám…
Nevařit, zahodit/reklamovat…
tak to vypadá na recyklaci,možná zkusím sehnat nějaký rám
Vyvrtat zastavovací díru na čele trhliny a zavařit.
a doufat že si nerozbije časdem hubu :-(
Mno nevím, o pár vláken níž tady znalci psali, že vařit hliník není „žádnej problém“…Tak teď z toho nejsem moudrej. ;)
samozřejmě vařit jde všechno, ale jestli to bude držet, to je ta otázka :-)
a zrovna tady na hlavě nevim nevim
S tím souhlasím. Otázka je, kdy to má smysl – ať už z bezpečnostního nebo finančního hlediska. :)
tak jako ak by to bolo urobene poriadne tak z toho bych strach nemal, pevnost v mieste zvaru neni nijako znizena. druha vec je jak je to tam hrube resp. tenke a ci to teda vobec pojde prevarit resp. by sa musel urobit koren co ale vnutri trubky co ja viem ci ide. asi by bolo najlepsie sa poradit s nejakym odbornikom. v blave vo VUZ by na to asi vedeli odpovedat docela rychlo, jak a kde v holesove netusim.
Vyvařit prasklinu, obrousit celý spodek hlavovky a na ní pak udělat přesnou objímku a tu převařit ještě přes to. Je to takové social-solution, ale mělo by to pár let vydržet.
Kámoš mi takhle opravoval zadní stavbu ulomenou v (jedno)čepu a byť se ten svár 2× lehce opravoval (celou zadní stavbu držely jen dvě 3cm housenky neoriginálního složení), tak to jezdí do dneška.
Takže na silnici bych to už vůbec neřešil…
Konstrukčně by to asi vyřešit šlo, ovšem za jaký peníz, že? ;-)
Technologicky by se nabízelo to vyřešit odvrtáním a zavařením TIGem + úpravou vnitřního průměru hlavovky.
Ale jako technolog svařování bych to v tomhle případě moc nedoporučoval (a to vám poví i na svářečském ústavu). Trhlina už je dost dlouhá, na exponovaném místě a hliníková slitina není po tepelném zpracování ve fabrice pro další svařování velkým kamarádem…
Ale pokud to chce někdo zkusit, tak nechť si sežene TIGaře s evropskou zkouškou na hliníkové slitiny, ať má příslušný drát (třeba ESAB OK Tigrod 5356 (18.15)) a když mu to nebude pórovat, tak by to chvíli vydržet mohlo. Samo na očištěný povrch a bez předehřevu. A když by se pak udělala penetračka (kapilárka), tak jenom dobře… A při výletech sledovat a sledovat…
Ale živi jsme jen jednou a koukat, jak mi předek při jízdě odputovává, na to bych já neměl :-) A svářečům se taky věřit nedá, ze stovky jsou tak dvě třetiny naprosto nespolehliví, pokud to nemají v ruce každý den, hliník obvzlášť, věřte mi :-)
Ale s tou objímkou to není špatný nápad ;-) Odstranil by se tím přenos sil přes svary… Ale musela by být lisovaná.
Tak to nahoře berte jako obecný postup pro vaření rámů kol :-)
No, jdu na kolo, přece jen pracovní týden už skončil :-)
jestli seš z olomouce a okolí,rozdělej to a dones to,hliník vařím na motorky,toto by mělo jít taky
nebo napiš na begr@begr.cz voley 602509796
eště doplním,vařím železo,hliník,titan
díky za nabídku,já to rozhodnu a případně bych se ozval
Zajímavé by bylo toto oplést karbonem, jako bandáž.
Pracuju jako statni svarec (ocel,hlinik). Taky bych to varil, navrtat konec prasklinky, vybrousit mensi V a zavarit budto TIG (mensi hezci svar bez brouseni) nebo klasicky v Argonu za pouziti prislusneho AL dratu (slozeni ramu) + zabrouseni. A musi to drzet jako cert ;-)
A zafoukání kořene jak? :-)
A dělat úpravu plochy pro V svar na tloušťce do 2 mm (max. 3, bůh-ví, jak to má rám), natož u hliníkové slitiny, zajímavé…
Zavařit se to určitě dá a bude to i držet.Ale co změna vlastnostní materiálu díky tepelné změně v místě sváru?
Vzdy kdyz mi varili nejakej ram a na toto jsem se zeptal svarece, tak se jen pousmal a rekl, ze nejakej kratouckej svar nema smysl resit. Ze to mam maximalne nechat chvili lezet a pnuti zmizi samo. Zatim mi od nej nic znova neprasklo, ale taky zalezi na jakem miste ta prasklina je.
Hrušky s jabkama, teda vlastně mechanické pnutí chladnutím s degradací struktury materiálu po zchladnutí.
Nejsem technolog, tlumocim jen co mi rekl. Ale jak jsem psal, zatim nic od nej znovu neprasklo.
Však jo ;-)
Jako prasknout může kdykoliv vše, jen tím „lepením“ se ta pravděpodobnost zvyšuje, to je celé…
Jako konstruktér plně podporuju názory Burizona. Jakékoliv vaření v tomto místě je na tepelně zpracovaném hliníku hazard. Nalisovaná objímka je nouzové řešení. Jakákoliv stahovací páska je holý nesmysl. Myslím si že to není jediná prasklina na rámu. Zkontroluj si patky zadni stavby hlavně pod padkou přehazovačky, dále místo spojení horních vzpěr zadní stavby a sedlové trubky. Praskliny mohou být vlasové těžko postřehnutelné. Tvůj rám už dosloužil.
No to prasklo pro to ze tam bud nekdo nakrivo narval hlavoy slozeni , nebo tam byl bordel a on to tam narval i pres nej , existije fezka kterou se to vystruzi pred nalisovanim.
Vydel bych to odelat hlavovy . Na konci prasklinky lechce vyvrtat pak nechat zavarit. Vystruzit ono se ti tim varenim udela elypsa. pak narazit hlavovy kdyz pujde lehko tak zalepit dvouslozkovym epoxidem s litinovejma pilnama. Melo by to byt dobry. Pokud se o sebe moc bojis tak to pro sichr muzes olaminovat nebo okarbonovat . Ale uz sem videl dost ramu ktery takhle prdli diky spatnemu nalisovani po zavareni jezdej do ted
tak,zavařeno,už to jenom upravím kosmeticky a uvidíme
Tak ať dál slouží.
Nepřeju Ti to, chtěl bych se splest, ale podle mě to rupne mezi těma svarama…taky jsem nechal vařit ruplej duralovej rám a vydržel 3 měsíce.
vypadá to hezky zpravený, nicméně bych už na to nesedl:-)
Držím palce! :-)
Ahoj, ve svaru mezi sedlovou a horní rámovou trubkou jsem po očištšní kola objevil tohle. Myslíte, že jde o prasklinu? Kolo má 4 sezóny, cca 8000 km, Author, no…
Myslím, že jde o prasklinu.
myslim ze myslis dobre :-)
Myslím, že jsem v pr… :-(
myslím že myslíš dobře …
Nejsi…mas dobrej duvod si koupit novej ram nebo kolo a udelat si radost :-)
Bože, tak vem lak na nehty a zamaluj to, kdo se na to má koukat. Nebo samolepka může pomoct..
takhle řešíte reklamace u vás v polygonu ? :)
:-)
:-D
Zavařit to jde, vozím to už sezónu a půl na celopéru. http://www.bike-forum.cz/…l-32234.html
buď v klindu, je to jen špivaný… jak říká Zlatka, kosmetická vada, lak na cokoliv
Delate se Zlatkou spolu?
Ano, lepší je kombinovat technologie opravy, jak uvádím výše. Postup: 1. přetřu lakem, 2. nalepím samolepku.
Proč tak náročný postup?
Protože, když se samolepka roztrhne je to v prd…
Dělají to i statici teoretici na domech, takže technologie je podobná.
Srovnávat praskání domů a rámů je trochu košér, nemyslíš?
Když ti praskne rám, tak je asi na vyhození (ve většině případech), chceš mi říct, že když se objeví prasklina v baráku, taky ho vyhodíš nebo zbouráš? :D
Máš opravdu zajímavá srovnání :))).
Ty si jako opravdu myslíš, že to já myslím vážně a nebo jsem si jen dělala šoufky?
Čistě teoreticky, pokud je prasklý rám řekněme na předním trojúhelníku, tak vyrobit z toho formu a udělat podle toho karbonový rám by pro někoho, kdo s tímhle materiálem pracuje neměl být problém, nebo se pletu?
čistě teoreticky ne :D
Prakticky forma není jen na vnější povrch, jak bys definoval tloušťku stěn?
Vrstvil bych tkaninu do negativní formy,co by vznikla po sejmutí „obrysu“ rámu a do té bych to už by se jenom přidávala tkanina s epoxidem. Ta první by byla pohledová,tak na té by záleželo a jestli tam bude spíše více, než méně vrstev, tak by to přece ničemu neublížilo..Horší,kdyby bylo něco „uprostřed“ rámu, třeba nějaké uchycené tlumiče – což tam je.
To by se muselo udělat přesně doprostřed formy a dát si záležet se slepením těch dvou půlek co z toho vzniknou k sobě..
takže bys vyrobil dvě pulky rámu?
jinak doporučuju si nastudovat jak vznika kvalitní carbon,
No budiž,zatím jsem jenom laminoval,ale zas tak odlišné to snad nebude..:D
Jinak ano, asi bych šel cestou 2 půlek,které bych slepil..
no pokud chceš laminovat tak v podstatě ne :D
pokud to má mít nějaké vlastnosti tak tlak + teplota
na nettu najdeš určitě dost informací
Tak,což o to. Vysavač by se doma našel (tlak) a nějaká horkovzduška taky :D Ale teď vážně: laminovat to nechcu, to by bylo leda jako na pověšení si na zeď. Na netu jsem se díval jenom na nějaké autařské fórum, ale chápu, že tam asi nic na zátěž nebude. Nicméně bych to viděl jako hurvínek válku – namáhání apod. vypočítal výrobce za mě ( raději nechci vědět,proč to prasklo,ale chvíli to zase snad vydrží..) a pokud by se našel někdo šikovný (jako např. ten z odkazu co jsem dával),tak za zkoušku by to snad stálo :)
Další věc,kam bych se takhle dostal s cenou,jestli by nebylo levnější koupit nové kolo.
tak pevnost se dá nahnat množstvím materiálu :D
Tak i kdyby to bylo plné,tak by to nebylo snad zas o tolik těžší :D
Otázkou,co pružnost :)