• vratan

    Pri vybere novych brzd som samozrejme narazil na vyrobky kultovej firmy Hope – konkretne brzdy M4 Mono a Mono Mini. Na „tuzemskych“ weboch vladne znacny obdiv k tymto brzdam. Toto nadsenie sa nalepilo tak trochu aj na mna. Po prestudovani testov a v prispevkov na mtbr.com som zacal tak trochu pochybovat. Mono Mini moc nebrzdia a prehrievaju sa. U M4 problemy s origo dostickami, nevracajuce sa piestiky, vykon na stvorpiest nijak zazracny. Takze problemy ktore sa vyskytuju aj u menej renomovanych znaciek. Preto zacinam mat pocit ze ludia viac odpustia problemy kultovym znackam ako masovkam.

    Plusy a minusy pre mna pri brzdach hope.

    • moznost zohnania vsetkych nahradnych dielov jednotlivo
    • megahypercoolovy vzhlad
    • odolnost vdaka nepouzivaniu plastov
    • floating kotuce
    • laborovanie s doskami
    • vyssia cena dielov
    • cena brzd (daju sa vsak v UK zohnat za prekvapivo dobre ceny)
    • vyssia hmotnost brzd (M4)

    Dik za komentar hlavne majitelov vyssie spomenutych brzd, ktory maju s cim porovnavat. A len pre upresnenie – moj favorit na nove brzdy je v sucasnosti Louisa 2007. Ale kludne si to necham vyhovorit :-)

    Anketa: Ake brzdy kupit?

    4x
    13%
    Ine
    18x
    60%
    0 0
    • kurýr na bajku  

      V posledním německém testu to vyhrály ORO K18. To jen pro doplnění. Dřív sem o nich neuvažoval, ale taky mne to nahlodalo.

      0 0
      • vratan  

        moj vztah ku formuliam je trochu ostrazity. kamaratove skusenosti s 4Racing boli zabavne. 3× menena brzdova packa – vsetky tiekli. potom vratenie penazi. bola to vraj zla konstrukcia. odvtedy sa vsak mohlo vela zmenit a taliani sa poucili…

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Ja bych se stejnou ostrazitosti pristupoval i k Magure. Alespon co se brzd tyka. Tam je to o zivot.

          0 0
          • vratan  

            skus konkretizovat. vozim low-end magury julie takze nejake skusenosti mam. predna brzda absolutne bez problemu, zadna nevracanie piestov, po pade na packu vytekanie. velky problem je nemoznost zohnat tesnenia na packy od magory…

            0 0
            • TinkTink  

              Spis na cokoli od Magury, ale Vy aspon mate kam se obratit :o)

              0 0
              • vratan  

                hej autorizovany servis mam na skok. len je skoda, ked ti miesto tesnenia za korunu ti nutia celu packu za 2500…

                0 0
                • kubad  

                  Tam totiž je to těsnění nasazeno na pístku a jak ten pístek vyndáš, už nejde zpět. Zřejmě je na to nějaký speciální postup + přípravek ve výrobě.

                  0 0
                  • vratan  

                    hmmm. tak to som nevedel. akeho modelu sa to tyka? u mojich starych juliu nic nenasvedcovalo tomu ze by bolo piest nutne nejako specialne nasadzovat…

                    0 0
                • MARIN  

                  nechapu vecny problemy s tesnenima. Vzdyt tesneni vyrabi spousta firem staci jen zadat rozmery (jeste lepsi prinest a nechat premerit starsi), typ a pouziti. A vyrabi se to i na pockani

                  0 0
                  • vratan  

                    no ono je to trochu problem. zo stareho tesnenia rozmer nezistis – to moje bolo viditelne vytahane. kupil som nejake co bolo velmi podobne ale tieklo to. vyrobit som to mohol dat tiez, ale obavam sa ze vysledok by bol podobny. tesnenie by nebolo uplne presne ako origos a casom by to zacalo tiect. cely ten proces rozmontovavania a zmontovania s odzdusnovanim je otravny. ale uz som to vyriesil inak…

                    0 0
                  • kubad  

                    Není tam klasické kulaté těsnění !!! A nedostaneš to zpět.

                    0 0
                    • MARIN  

                      Vsak se taky nevyrabeji jen kulate tesneni o-krouzky ale i jine. Jinak neni nad to donest celou soucast kam se tesneni bude davat a slusna firma na tesnost da i zaruku. Aspon tak to znam ja

                      0 0
                      • kubad  

                        Ono nejde až tak o to těsnění, ale o postup jak ho tam dostat!

                        Magura pravděpodobně nejdřív nasune pístek se sukýnkovým těsněním a pak nalisuje teprve kroužek v kterém to běhá. Pokud ten pístek s těsněním vytáhneš, těsnění se rozevře a dostat to zpátky je problém.

                        0 0
                        • Zdyn  

                          No s trochou sikovnosti to jde. Delal jsem to uz dostkrat.

                          0 0
                        • TinkTink  

                          Problem to neni, staci sikovny ruce, vazelina a pripadne pouzit trubicku s o neco malicko mensim vnitrnim prumerem :)

                          0 0
                          • kubad  

                            Taky se mě to po boji podařilo, dokonce páka i těsní – ale to je asi ten důvod proč u Magury nemají náhradní díly na páku.

                            0 0
                            • TinkTink  

                              To nemusi byt presne tento duvod – mne pripada celkem nepodstatny…vzdy se to da udelat tak, aby se to dalo servisovat…pokud chteji.

                              0 0
        • kurýr na bajku  

          Vela sa zmenilo vo funkcii, ale jak je to s jinýma problémama to nevim.

          0 0
    • TinkTink  

      Ja se drzim overene klasiky – Saint.

      0 0
      • vratan  

        sainty su v podstate ok, len mi na nich vadia dve veci. shimano nevyraba 180 mm kotuc a podla testov uzivatelov a skusenosti par kamossov chytaju skor fading ako Loiusy FR. neviem ako je to v porovnani s M4…

        0 0
        • TinkTink  

          Ja jsem nedavno uvaril cerveny desky EBC, tak jsem si ve skladu radej koupil zas par XTR desek a jsem spokojenej…mozna casem zkusim koolstop…ale originaly mi prijdou zatim nejlepsi.

          0 0
          • vratan  

            fajn u shimana su aj ceny nahradnych dielov, kupodivu celkom prijatelne. ale ja chcem kombinaciu 180/160 co u saintov s pouzitim origo kotucov zial nejde…

            0 0
            • TinkTink  

              Ony existujou, jenom ne moc oficialne :)

              Nicmene proc nutne original kotouce?…ja mam Hayes :)

              0 0
              • vratan  

                je to mozno haluz, ale radsej pouzivam brzdy s origo kotucmi…

                0 0
                • TinkTink  

                  To neni haluz, normalne se montujou na Meridy napriklad.

                  0 0
                  • vratan  

                    podla nazorov niektorych ludi zrovna hayes kotuce niesu bohvieco. ale skusenost nemam. asi to nebude az taky problem…

                    0 0
                    • TinkTink  

                      No ja to tak vozim a jsem v pohode :)…hayesy jsem si vybral kvuli designu…libej se mi.

                      0 0
                    • mawerick  

                      No brzděj sice docela dobře (MAG+) Ale design teda nic moc:)

                      0 0
                    • Bebe  

                      Míval jsem kotouče LX, protože jsem vyměnil náboje na 6ti šroub, dal jsem na ně kotouče Hayes a mám pocit že nárust brzdného výkonu byl docela citelnej…

                      0 0
        • Archer  

          Mam na prednem kole 180mm kotouc. Shimano. Center Lock. Viz: www.pbase.com/…age/68125452

          0 0
    • wroum  

      kamos ma Luisy 06 a lepe brzdici brzdy sem v zivote nevidel. Hope mini mi prisly slaboucky a M4 nebyly spatny, ale ty Luisy je s prehledem deklasuji. Kdyby slo o coollook tak vem M4, ale pokud chces nekompromisni brzdy, tak bych sel do Luisy.

      0 0
      • vratan  

        hej takto to vidim aj ja. louisy vyhravaju aj v nemeckych casakoch – je tam samozrejme ista moznost zaujatosti voci domacej znacke…

        0 0
      • coyot  

        Na jednom ze svych stroju mam vpredu Louisu '03 (vzadu jsem nechal vecko Arch Rival, staci…) a jsem s ni naprosto spokojenej – Louisy muzu doporucit!

        0 0
      • kesu  

        kamos ma luisu FR a bracha mel normalni (modely 2005) a brzdej obe stejne dobre.

        0 0
    • filipes  

      Jezdim 2 roky Mono Mini, total problem-fei. Prijdou mi pekelne citlive na cistotu koutouce a desticek, nebo jsem hrozny prase. Kdyz jsou desky v dobrem stavu a vse perfektne odmasteno, tak je brzdna sila pro XC-allmountain dostatecna s perfektnim davkovanim. Staci trochu zamasteni a ucinnost rychle klesa asi diky male plose desek pod akceptovatelnou uroven.

      0 0
      • vratan  

        kolko vazis? mozes ten vykon mini prirovnat ku inym brzdam?

        0 0
        • filipes  

          mam 70. zkousel jsem XT a juiciny, obe mely asi vetsi silu ale horsi davkovatelnost. ve stejnym sjezdu kamos XTck zapekl i s pistkem, me ani tak nefadovaly. Fadovaly kdyz bylo pres 30 a stal jsem na brzdach dlouhou dobu. Maji dobrej odvod ale celkem malou kapacitu. jo 180/160

          0 0
          • vratan  

            pre mna mini asi nie. je par miest kde som uz zacal varit julie – a to je uz pekny kus kovu v porovnani s Mini :-)

            0 0
    • Peslezedirou  
      • moznost zohnania vsetkych nahradnych dielov jednotlivo
      • megahypercoolovy vzhlad
      • odolnost vdaka nepouzivaniu plastov
      • floating kotuce
      • laborovanie s doskami
      • vyssia cena dielov
      • cena brzd (daju sa vsak v UK zohnat za prekvapivo dobre ceny)
      • vyssia hmotnost brzd (M4)
      • ano parád, třeba ohnutá brzd. páka se dá naprosto triviálně vyměnit cca 5min práce
      • vzhled už nějak neřeším
      • odolnost +/- stejná jako ostatní brzdy
      • neznám/nevím
      • s deskama laborovat nemusíš, origoš už dávají jen organický, moc fajn desky
      • ceny : brzd páka 900kč, desky (desky, pružinka, osičak, zarážka)650 Kč, tuning poklička 500Kč, těsnění do pístků cca 900Kč, kotouč 160mm mazec cena 1300Kč
      • ceny jsou vysoké jen v ČR
      • hmotnost vím jen u mini

      BTW pokud se někomu zdá výkon mini slabý tak by si měl uvědomit, že to jsou brzdy na XC, jedny z nejlehčích brzdících kotoučů, výkon srovnatelný jako XT, Juice 7 atd…na hony vzdálený Sh 525, mechanika od Avidu atd…pokud člověk váží dejme tomu do 75 kg, tak na XC naprosto dostačující výkon…

      U přední se mi po pádu podařilo ohnout kotouč, páku a pístek ještě skřípnul těsnění, takže se blbě vracel…tenhel pád stal celkem dost :o(

      Někde jsem to už psal, Hope prostě musíš hrozně chtít, aby jsi si dokázal odůvodnit jejich cenu, za daleko menší peníz se dá pořídit srovnatelná brzda…

      0 0
      • vratan  

        skoda ze nevazim tak malo. XC jazdim ale obavam sa ze moju hmotnost 85 kg ± by uz mini velmi nezvladali. inak tu je link na zaujimave ceny hope brzd: www.rideonline.co.uk/productlist.php?…

        0 0
      • Pá-dlista1  

        No ja nevim. MonoMini jsem nezkousel, ale XT brzdi lip jak M4, takze mi ta rovnice nejak nevychazi :(

        0 0
      • TinkTink  

        Pokud je vykon srovnatelny s XT, tak se daj Mini v pohode pouzit na DH…?

        0 0
        • Peslezedirou  

          XT jsem zkoušel na GT idrive s dualama, výkon se mi zdál témeř stejný, dávkování u mini možná o chlup lepší, třeba v porovnáním s XTR co má na biku Bajkr jsou mini slaboučké, čím to? Třmen by měl být u XTR z jednoho kusu stejně jako u XT? Pro mě nejsou brzdy zas tak důležitý, dělá mi spíš potíž kolo rozjet než ubrzdit…

          0 0
          • vratan  

            v niektorom s nemeckych casakov som v testoch brzd narazil na zaujimavy fakt. brzdy XT brzdili podla nich lepsie s klasickymi packami ako s dualmi…

            0 0
      • cabbage  

        netušim co si testoval, ale nechanika od avidu co vozi o.ndra brzdí líp než cokoliv co sem kdy testoval(včetně 200kotoučů na otakuově drobkovi), naopak Selmíra s mima nebyla schopná brzdit- čim to je, netušim…

        0 0
        • Peslezedirou  

          Hele taky jsem zkoušel mechaniku od avidu se 180 kotoučem ve předu která byla slabší než třeba 525, čím to je? Bovden, seřízení? Se mi zdá, že to nějak řešít.....

          0 0
        • wroum  

          ja to psat nechtel (abych se nekoho nedotknul) ale moje BB7 maj brzdnej vykon nekolikanasobnej oproti Mini co sem zkousel a i oproti M4. jedina skutecne silnejsi a ostrejsi brzda co sem zkousel je ta Luisa.

          jo a brzdit je myslim nedokazala naucit Luka a ne Selmira.

          0 0
          • Peslezedirou  

            Jaký máš pls bovden u BB7 klasický nebo nějaký lepší…klidně to napiš, že se ti zdají mini slabé, já je posuzuje z pohledu XC (brzda není pro mě na kole priorita :)) na moje drncání mi stačí, nejsem člověk který by ten svůj komponent tvrdošíjně hájil, jak jsem napsal, za daleko menší peníz se dají pořídit stejně a jak tady čtu i silnější brzdy…toť celé, nápis HOPE ale stejně bude na nějaký lidi působit jako zaklínadlo :o)) Jinak ty moje Mini jsou na prodej…

            0 0
            • wroum  

              to je prave ten for, ja ty brzdy koupil jako nouzovku misto Sole od kamose a nechal sem tam i ten jeho puvodni dost starej bowden (takovej sedej, ale zadnej highend) na predku a zadni sem jen lehce modifikoval (jedna cast bowdenu je nova) a k tomu sem tam nechal i ty jeho stary paky (avid) ktery maj vakl ze by se mohlo zdat ze to sou dualy… a brzdi to fakt super. Mam doma este plonkovy HFX 9 s 205 kotoucema a koolstop deskama, ale vaham jestli ma cenu to menit :-D

              0 0
            • Bajker16  

              Jestli na ně nemáš ještě kupce,tak bych o nich možná uvažoval. Mám teď Hayes MX-1 a do příští sezóny chci kupovat hydrauliky. Teď mám necelejch 70kg ,takže mě by snad Mini neměli dělat problém. A hlavně by to Arthura pozvedlo :-D

              0 0
              • coyot  

                a jak jsi s tema MX-1 spokojenej?? mam taky jeden kousek v krabici…

                0 0
                • Bajker16  

                  Mx-1 jsou celkem dobrý, výkonem o něco lepší než V-brake. ale nemůžu srovnávat s hydraulikou, protože tu jsem nikdy neměl ani nezkoušel. Teď přes zimu chystám pár úprav za ušetřený chechtáky, takže zvažuju hydry nebo vidli. Jinak šaltr a přesmyk XTR už je objednanej :-)

                  0 0
                  • Lišák  

                    „šaltr a přesmyk XTR“

                    Místo objednávání těchto kravin jsi mohl mít základ na vidlu… Myslíš, že ti budou chodit o tolik líp než LX/XT?

                    XTR na kole s Axelema MX-1? Proč?

                    0 0
                    • goofy  

                      Uz vim, kde jsem tu kravinu cetl… Uz mohly byt brzdy.

                      0 0
                    • Bajker16  

                      To neni na Arthura :-D Já už mám doma rám RB CRX a už na příští sezónu ho chci dostavět :-).

                      0 0
                      • raceman  

                        a využiješ to, to seš tak suprovej závodník že ti těch pár gramů pomůže k rychlejšímu času nebo jen nevíš co s penězma?

                        0 0
                        • enjoy  

                          ne.ale ten napis XTR urcite jo!ja sam mam na kole jenom XT,ale citim,ze mi to kolo moc nejede.nastesti mam ale ve vybave jeste rezervy,na to spoleham!:-)

                          0 0
                          • raceman  

                            ja mám „jenom LX“ a taky mi to někdy nejede, ale vymlouvám se na kola a vidlici ;-)

                            0 0
                        • Bajker16  

                          Tak suprovej závodník nejsem, ale chci si postavit kolo podle svých představ. Sice ho budu stavět půl roku,ale zase budu mít originál :-) . Ale nadruhou stranu nebudu moct svádět nedostatky na kolo,ale na sebe. Třeba mě to donutí podávat větší výkony :-). Jinak to XTR je ročník výroby 2003 a 2004, který mám za cenu současnýho XT a myslím si ,že ten rok výroby není zas tak hroznej.

                          0 0
                          • raceman  

                            věř mi, vždycky to jde svézt na kolo. ale jinak si myslím že než xtr je lepší ty prachy vrazit do vidle

                            0 0
                            • Bajker16  

                              Uznávám že jo, ale stejně na to nový kolo budu muset koupit přehazovačku i přesmykač. Je jenom otázka zda je lepší XT 06 nebo XTR 04 a 03 za stejnou cenu ? :-)

                              0 0
                          • orca  

                            jen tak hypoteticky přemýšlím jak by tvůj výkon na kole poznamenalo kdyby jsi tam neměl XTR ale třeba jen LX…

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              To chapu, ze to nemuzes pochopit. Se staci podivat na tvoje kolo a charakteristiku :P

                              0 0
                            • Bajker16  

                              Můj osobní názor na XTR je takovej, že jsou to komponenty drahý a dobrý. Nechce se mi zakládat thread o rozdílech mezi XT 06 a XTR 04. Naskytla se mi možnost koupit XTR přehazku z roku 2004 a přesmyk z roku 2003. Oboje nový,nikdy nenamontovaný a za cenu XT 06. Jenom by mě zajímalo co by jste brali vy ? :-)

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                Treba Alivko, ale kvalitni vidlici.

                                0 0
                                • Bajker16  

                                  Hele, možná máš recht :-). Na starším Ravu Oxygen mám přehazovačku SH Acera a je to prakticky bez údržby (čištění párkrát za rok).

                                  0 0
                              • McBlacky  

                                vzal bych to xtr, cenu xt06 počítám 2200kč za smyk i šaltr… kolik jsi za to dal ty?

                                0 0
                                • Bajker16  

                                  Jeden známej má nějákýho dobrrýho prodejce v Německu a v přepočtu mě to dohromady vyjde asi na 3000Kč :-)

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    kdybych hodně šetřil tak bych vzal XT+LX smyk a ušetřil litr. Ikdyž za tuhle cenu je xtr v pohodě, rozhodl bych se jako ty.

                                    0 0
                            • wroum  

                              jen tak hypoteticky by me zajimalo, co by se stalo, kdybys misto jezdeni na kole chodil pesky…

                              0 0
                              • Bajker16  

                                Dostal bych silnej absťák :-D

                                0 0
                                • wroum  

                                  ale vis kolik bys usetril?

                                  0 0
                                  • Bajker16  

                                    No nejspíš docela slušný peníze, ale nadruhou stranu ten pocit,když zdoláš kopec nebo když dojedeš závod… :-)

                                    0 0
                                    • wroum  

                                      do kopce se da i pesky a pochod praha-prcice je v podstate taky zavod… jinak ja te uplne chapu, to jen Orca ma problemy pochopit, ze si nekdo koupi neco co je lepsi a drazsi nez funkcni minimum.

                                      0 0
                                      • Pá-dlista1  

                                        a pritom to sam vozi. Na jeho jezdeni by mu pohodlne stacil stary Favorit ;) … nebo bych mohl napsat novy Favorit, kdybych ho chtel fakt dorazit :-D

                                        0 0
                                      • Bajker16  

                                        Dalo by se to přirovnat k pivu…někdo si dá Plzeň, i když na žízeň by stačil Bráník :-D. Přece kolo je miláček a chceme na něm mít to nejlepší :-)

                                        0 0
                                        • wroum  

                                          hezky si to vystih a je to presne ono. jenze to Orca proste nepochopi. jemu asi staci voda, jenze kolikrat se nepije jen kvuli zizni, ale i kvuli chuti.

                                          0 0
                                          • Bajker16  

                                            U mě jsou ty komponenty hodně na „chuť“ na moje výkony by stačilo LX, možná i Deore :-D. Ale zase mít na kole něco hodně dobrýho je takovej hřejivej pocit :-)

                                            0 0
                                            • raceman  

                                              a o to hřejivější je pocit když na závodě natrhneš prdel nabouchanýmu chrtovi na super kole, kterej je z každého sjezdu posranej . nic proti tobě, myslím to všeobecně. mít prachy tak se taky řídím podle chuti.

                                              0 0
                                      • orca  

                                        no asi bude nejlépe když se zdržím komentářů než poslouchat mravokárné kecy od místní „elity“…

                                        0 0
                        • McBlacky  

                          to má smůlu protože CRX není závodní geometrie

                          0 0
                      • RUR  

                        Sice před drahnou dobou, ale Enjoy si tu onehdá stěžoval, že mu CRX proti Arturovi ze Zony jaksi nejede( tušim to byl Vision?). Ono to CRX nemá zrovna supersportovní geometrii.

                        0 0
                        • Thidney  

                          ano o několik řádek vejš se vymlouvá na xt .-))

                          0 0
                        • enjoy  

                          no to nema:-) na CRX se nelezi:-) ale je to panecku kolecko:-))

                          0 0
                  • Radek Broz  

                    Bože! MX1 nejsou ani trochu dobrý, je to parodie na brzdy. Šaltr XTR fakt není tak důležitej, jako třeba ty brzdy.

                    0 0
        • easyrider  

          Moje bb7 na 180mm kotouči má větší brzdný výkon než kámošova 525 na 200mm o LX na 160mm nemluvě. Ale opravdu táleží HODNĚ na seřízení…na to jsou mechaniky háklivý…

          0 0
        • Páník  

          jj…mel jsem bb5 a byly docela ostry, daleko vic nez nynejsi Sh535…dohuzel staci jen trochu prihnout kotouc a uz je problem v serizovani

          0 0
        • McBlacky  

          cabbage – a nezapomen na ty BB7 co byly na sjezdáku co jsme měli půjčenýho na Kokořín. Ty brzdily ********. ikdyž na 230 kotoučích

          0 0
    • fireman01  

      O Juicy jsi neuvazoval? je jedno jestli five ci seven, mam seven asi 3 mesice a zatim plna spokojenost.

      0 0
      • Jarda  

        Asi uvazoval, kdyz je ma v ankete

        0 0
      • vratan  

        o juicy som uvazoval tiez ale:

        • nutnost specialnej sady na odvzdusnovanie (myslim)
        • fading skor ako u loisy FR
        • pre mna nesympaticka packa (ale nie je to az taky problem)
        • vibracie pri brzdeni (2007 mozno odstratene novymi kotucmi)
        • davkovatelnost
        • daju sa zohnat za dobre ceny
        • vykon

        ? nahradne diely

        0 0
    • dancing dog  

      ani nevim, že nějaký brzdy hope existujou…

      0 0
    • Greyhound  

      Pokud jsem z www.hopefrance.com správně pochopil, tak tohle jsou nové mono mini – lehčí, silnější, „hypercoolovější“. Jestli takhle budou fakt vypadat, je asi rozhodnuto…

      0 0
      • vratan  

        zda sa ze novy je len uchyt na postmount, povrchova uprava a vyfrezovana packa. myslim ze brzdit to bude rovnako ako stara. ale je to samozrejme spekulacia :-)

        0 0
        • Greyhound  

          dotaz lamy s véčkama – co je postmount?

          0 0
          • vratan  

            postmount je druh uchytu kotucovej brzdy. alternativa je International standard. PS sa uz v podstate sa uz presadil proti konkurentovi IS. oboje ma svoje vyhody aj nevyhody ale to uz by bolo na dlhsie…

            0 0
          • Pá-dlista1  

            System uchyceni trmene na vidlici. Puvodne ze statu, takze brzdy jako Hayes a vidlice Manitou. Ted se ta choroba siri i mezi ostatnima znackama.

            0 0
        • TorpEdo  

          Myslim že postmount už mono mini má, neni hlavní rozdíl spíš v tom dvojitym kotouči pro lepší chlazení?

          0 0
    • ddd - andy  

      Cela lonska sezona s Hope Mono M4 (203 a 180), cela letosni sezona na Saintech(203)… (pred Hopama Hayes HFX 9 (203 a 160) Srovnani techto tri brzd.

      • HFX 9 moc nebrzdili. Dokonce ani po vymene desticek. Chod paky byl takovej suchej a tvrdej. Pri delsim sjezdu se zacali prehrivat. Na mokru jim to chvili trvalo, nez se chytli. Obcas dorovnat kotouc. Nesedeli mi paky.
      • Hope Mono M4-Rychle se zajeli a oproti Hayesum brzdili! Nadherne se davkovala sila na pace. Delsi sjezd nevadil – brzdili porad stejne. Na mokru se chytli rychle a postupne. Po vymene desek brzdili jeste lip (cili pravda o origos deskach, ze nebrzi tolik) Za celej rok jsem nesahnul na kotouc. Perfektni ergonomie paky.
      • Shimano Saint- Desky se zajizdeli o malinko dyl (nicmene dve vyjizdky a brzi na 100%) Davkovani na pace (ke konci) jeste jemnejsi nez u Hopu – pri brutalnim brzdeni staci mensi sila na paku – az sem si z toho cvrknul.. :-)

      Dlouhy sjezdy zadny prehrivani – brzdi porad stejne. Na mokru okamzitej nastup – skoro az do smyku. Obcas potreba doladit kotouc. Ted ke konci sezony potreba promazat pistky – ale nic zasadniho po sezone v DH.

      Tak doufam ze ti to pomuze.. ;-)

      0 0
      • vratan  

        velmi prinosne. ako to bolo s montazou a vyladenim M4? vraj je to dost maturita a nutnostou je aj presne vyfrezovanie patiek…

        0 0
        • ddd - andy  

          Dekuji. Kvalita odpovedi = inteligence otazky.

          Hopy jsou podle ISO, takze dostanes nekolik tloustek podlozek, takze chvili musis v dilne laborovat. Nicmene pokud se ti to nepovede dostat uplne na stred, pistky si po zmacknuti najdou kotouc sami a podle toho se vysunou – tzn. na jedny strane budou klidne vic, na druhy min vysunuty.

          Saitny jsou Post mount, cili pres adapter, ale diry v nich jsou ovalny, takze podlozky nepotrebujes (pokud nejsou na ramu navarky zatracene krive) – coz je super!

          0 0
    • Meesha  

      Floating kotouce si muzes dat na jaky brzdy chces. Ty od hope stojej cca 1600Kc/ks a pro pristi rok je bude delat urcite i spousta jinejch vyrobcu – treba Magura. Jen nevim jestli je to vubec nejaka vyhoda…

      0 0
      • vratan  

        ak myslis ventidisky od magury tak to nie su floating kotuce…

        0 0
    • kesu  

      kamarad jezdi ty ctyrpistkovy hopy(cislo sem zapomel) a nebrzdej spatne ale zadnej zazrak to taky neni.Ja bych sel do Mart sl se 180mm kotoucema..

      0 0
      • vratan  

        ak nevazis vela tak preco nie. ale vdaka nizkej hmotnosti je dost nachylna na fading.

        0 0
        • kubad  

          Mám Marty a 90kg se 160mm kotoučema, a nevidím to zase tak hrozně. Teď sem dal Hope kotouče s Alu unašečem a je to ještě o kousek lepčí. S těma 180mm to bude v pohodě. Ale jsou to lehké XC závodní brzdy, Magura Louise 2007 na tom bude líp.

          0 0
      • Bully  

        Jezdim s M. Marta, vpredu 180 mm, vzadu 160 mm kotouc, bez problemu, jsou super. Predtim jsem mel na kole taky Magury, ale Louise, obe teda 160 mm, ty sly na bike me zeny. Souhlasim s tim, co o nich pise i vyrobce, a to, ze Louisy maji mozna o neco malinko vyssi vykon nez Marty (coz pri me vaze neni problem), ale tim vetsim kotoucem vpredu se situace pochopitelne vyrazne otocila, mam ho tam jako takovou rezervu (za stejnou cenu jsem mohl mit 160 i 180 mm, tak jsem sel do vetsiho- nekolika km sjezdy apod.). Predtim jsem z hydraulik zkusil jen Shimana XT a Juicy, myslim 7, pripadly mne proti Maguram slabsi. Problem s Magurama bych videl spis kvuli servisu, myslim, ze pro CR neni jedinej oficialni dovozce.

        0 0
    • MlokCZ  

      Teď jsem vybíral nové kolo na příští sezonu a měl jsem možnost to mít osazeno buď s Louise 2007 nebo s ORO K24 2007. Na základě toho, co jsem kde našel (kromě mtbr, kde jsem toho prošel fakt hodně včetně diskuzí jsem přečetl i několi testů z německých časopisech), jsem se přiklonil k ORO K24 i přes to, že dřívější modely Formula stály za prd. Jinak jsem jezdil sezonu XT a Juicy 7 a co jsem našel srovnání s nimi, tak by ty ORO měly být lepší. A ty Louisy byly hodnoceny taky poměrně dobře.

      A protože ORO K18 nejsou horší než K24, tak bych šel do K18.

      0 0
      • vratan  

        nevyzeraju zle tie brzdy. packa vyzera solidne. kotuce sa mi ale velmi nepaci. neviem ako je to u nas s dostupnostou spotrebneho matrosu. musim pozistovat…

        0 0
      • vratan  

        celkom som sa nadchol pre tie formule. docital som sa vsak par znepokojujucich veci, ktore by naznacovali pokracujuce slendrianstvo talianov. dost vela ludi na nemeckom mtb-news.de sa stazovalo na netesnost prasata (vid obrazok). to viedlo k uplnemu vypadku brzdy (moze byt dost neprijemne v zlom okamihu) na druhej strane je kopec ludi s oro 18/24 spokojnych. naznacuje to vsak ze vo vyrobe maju stale dost velke tolerancie…

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak doufám, že nějaký špatný kus nevyjde na mě. Na objednaném kole budou 24.

          0 0
          • vratan  

            sanca narazit na zly kus je podla vsetkeho mala. aj ked clovek nikdy nevie. ja sa v sucasnosti klonim ku martam 180/160. aj ked pan boh vie co za brzdy si nakoniec kupim :-)

            0 0
            • Thidney  

              njn v čechách zastupuje Pell's. Sice o kork lépe než nikdo..ale aby to neskončilo jako s jinejma značkama pod křídly P. Třeba se dočkáme brzd Pell's .-)) Momentálně zvažuju Formulky 18 nebo 24 nebo něco uplně jinýho??? ja jsem tak váhavej střelec …

              0 0
              • vratan  

                U nas mame solidne zastupenie magury – nedaleko od Bratislavy obchod so vsetkym na maguru. Tiez som rozmyslal v poslednej dobe nad formulami. Podla testov v nemeckych periodikach su silne, nemaju sklon k fadingu + maju pomerne lacny spotrebny material. Zarazilo ma len ine hodnotenie davkovatelnosti medzi bike magazinom a mountainbike magazinom. jedny tvrdia super a druhy nic moc. tak si vyber…

                0 0
              • kubad  

                mrkni na e-mail, třeba tě to bude zajímat a pomůže v nákupu

                0 0
          • mechanik  

            A copak máš objednáno?

            0 0
    • petebike  

      ja si poridil v sobotu kolo KHS s Hope Mini a plovoucima kotoucema taky Hope, a zatim jsem dost prekvapeny ! at uz slo o serizovani – prakticky zadny nebylo – jen jsme prohodily trmeny – driv to bylo jak na motorce, a taky to davkovani, mozna je to ale jen tim ze jsem pred tim nemel kotouce a jen vecka…

      0 0
      • Meesha  

        nj budes konecne brzdit :-)

        0 0
        • petebike  

          covece ja prave moc nebrzdim – pak to tak dopada – novy zuby a tak :-D ale je fakt ze kdyz jedu neco delsiho z kopce tak uz z th bolej prsty tak pro to asi ty kotouce a ze jsem zrovna narazil na tenhle kouf tak to byla dobra nahoda :-)

          0 0
          • vratan  

            ako sa chovaju tie plavajuce kotuce? nieco som uz o tom cital ale nemozem si spomenut…

            0 0
            • petebike  

              moc ti toho nereknu – najel sem zatim jen tricet km a moc nebrzdil, ale serizovni je jednodusi – nemusis resit skrtani,

              0 0
            • kubad  

              Srovnání plovoucích kotoučů Hope a normálních Marta SL jednoznačně pro plovoucí Hope. Sice si častěji škrtnou o destičky, ale hned si to sedne. Lepší odvod tepla. Větší brzdná plocha( o něco lepší účinost) nižší váha. Alu unašeč je měký snadno se kotouč rozhodí, ale není problém ho srovnat.

              0 0
    • kudlanka32  

      na nevracejici se pistky never, obcas to piska hlavne kdyz se mi zamasti zadni kotouc.....a brzdi to vic nez dostatecne:)

      0 0
      • HUSTLER  

        Mám problém s HOPE M4.. Přesto, že jsem už několikrát vypodložkoval třmeny, aby byly kotouče přesně na středu a neškrtaly, po chvilce jízdy si zřejmě sednou a začnou mi pekelně vrzat. Ale při tom mi kupodivu nijak zvlášt neškrtaj ani nedrhnou a někdy to vrzání i na chvilku odezní. Slyšel jsem, že by se měly nějak vyfrézovat patky a nebo že až se trochu sjedou destičky, tak to přestane, ale o tom dost pochybuju. Vůbec necinkaj, jen vržou jak sviň. Nevíte někdo co s tim?

        0 0
        • enjoy  

          tenci podlozky a vic si s tim vyhrat?:-) ja mam mono M4 a skrtani jenom vyjimecne,kdyz dostanou necekane kour:-),tak mi chvilinku nadavaj.

          0 0
          • HUSTLER  

            To jsem dělal mockrát, jinak bych to neřešil. Po seřízení je to dobrý, ale jakmile vyjedu dál od baráku, začnou mi příšerně vrzat. Necinkaj ani neškrtaj, alespoň ne tak, že bych to viděl, jen vržou a to bez ohledu na zatižení. Nějakej nepatrnej kontakt tam bejt musí, to je jasný. Někdy vrznou i když s kolem doma jen malinko šoupnu byť jen o pár milimetrů a jak už jsem psal, někdy se zase stane, že to vrzání utichne úplně. Napadlo mě, že by to mohly bejt zadřený pístky, zkrátka že jim to někdy trvá dýl než se úplně zasunou. Teď momentálně mi to bohužel nevrže, sice nevim kdy, ale budu to muset jít projet a jestli to zase začne vrzat jako že určitě jo, vezmu kotouče a zkusim je zatlačit na pístky no a uvidim. Když to potom přestane co s tim?

            0 0
            • PePu  

              Když to přestane, je problém vyřešen, ne? :) Jinak osobně bych doporučil pro jakoukoliv kotoučovku zafrézovat úchyty na vidlici/rámu. Předejde se tím spoustě problémů. V případě nových desek chvilku počkej – mně trvalo několik (2–3) vyjížděk, než přestalo „šustění/vrzání…“ (každý nechť doplní vlastní název). Ještě se můžeš zkusit podívat na usazení náby v patkách.

              0 0
              • HUSTLER  

                Je to jen domněnka, ale myslel jsem to tak, že když mi brzdy po stlačení pístků přestanou vrzat, mohlo by to vysvětlit to, proč mi někdy vržou jak o život a pak z ničeho nic samy přestanou, zkrátka že se mi pístky vracej pomalu a nebo jak se jim zrovna zachce, to by problém vyřešen nebyl. Jinak myslim, že jsem s nima najel už dost na to, aby se daly do kupy, o usazení náb v patkách nemluvě. Nicméně než vyjedu, ještě jednou sundám třmeny, pístky přitlačím na krev dovnitř a pak je naposled vypodšaškuju. Jestli to nepřestane, odvezu kolo někam, kde do Hope dělaj možná do www.03probike.cz/ i když nerad. Ještě se chci zeptat na to zafrézování. Předpokládám, že sis to dělal sám nebo jsi to někam dával?

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Pripravek na zafrezovani neni uplne levna sranda, aby se ti to vyplatilo kupovat domu a malo kdo ma moznost si ho pujcit.

                  0 0
                  • kankrlicek  

                    Nehledě na to, že je k tomu třeba i trošku šikovnosti :) a ti co tohle všechno postrádají to odnesou do dílny.

                    0 0
        • kudlanka32  

          Nevim co si mam predstavit pod vrzanim ale me piska zadni brzda. Pomuze mi ji odmastit lihem ale casem to zas zacne piskat, zacinam podezrivat mazivo na retez…kdyz je schopny zaspinit rafek tak to asi schyta i kotouc…:( (pedros IceWax/popr. motorex)

          0 0
          • filipes  

            Koupil jsem spray na cisteni brzd kotoucu od Motorexu, strikam kotouce od Mono Mini co par vyjizdek. Alespon Hope Mono to fakt hodne pomaha, staci trochu spinave kotouce a nebrzdi to.

            0 0
    • Peslezedirou  

      Nevím jestli to někdo už nepsal, ale nepotřebuješ k hadici olivky…

      0 0
      • HUSTLER  

        Ten spray se taky chystám koupit, ale odmaštění mi v tomhle případě nepomůže. Já nemyslim skřípání brzd při chodu, to mi vůbec nevadí, mně vržou brzdy pořád jak při jízdě tak i když kolo jen pomalu vedu. Co se týče olivek, myslim, že nepotřebuju, brzdy jsou málo jetý, pořád jako nový. Dík všem

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.