• winter78

    Čavte, potreboval by som poradiť. Jazdím už cca 14 rokov na MTB, ale len po asfalte, žiadny terén ,ani ľahký. Mám obuté hladké plášte a zatiaľ mi to pri jazde na asfalte vyhovovalo. Ale môj bike pomaličky dosluhuje a preto sa obzerám po inom, ale keďže jazdím len cesty, rád by som presedlal rovno na cestný.

    Ale mám trošku obavy, či si zvyknem na iný posed a hlavne na „barany“ . Niekedy mávam trošku problémy s chrbátom a preto som aj na mojom terajšom biku volil skôr vzpriamenejší posed a viem že na cestnom bude ten posed ešte viac v predklone.

    Existujú aj rôzne fitness biky s rovnými riadítkami, ale tomu veľmi neverím, je to akýsi hybrid medzi cestným a trekovým bikom, takže tieto ma zatiaľ veľmi neoslovili.

    Preto sa chcem spýtať :

    1. dá sa na klasickom cestnom biku upraviť (výmenou predstavca za vyšší )

    viac vzpriamenejší posed (aby som nesedel „dolu hlavou“ ) ??? Nerád by som totiž nechal cca 20 000 sk za cestný bike…a po mesiaci jazdenia zistil že ten posed nie je nič pre mňa .

    1. je tá zmena z MTB na cestný veľmi rozdielna ??? Na MTB som jazdil cca

    30 km denne, niekedy viac, inokedy menej…v priemere asi 2 až 3 hodinky denne v sedle.

    1. moja výška je cca 185 cm, preto by mi vyhovovala veľkosť XL ???

    V jednej predajni ma totiž predavač ubezpečoval že na výšku 185 cm je vhodná veľkosť M :-DD.

    1. aká priemerná rýchlosť sa bežne dosahuje na cestných bikoch ?? (za

    normálnych poveternostných podmienok, mierne zvlnený terén, proste priemerné počasie a terén ).

    Vďaka za odpovede .

    0 0
    • Ricci  

      Pri tvojich poziadavkach na posed by som cestak vobec neriesil,skor nejaky kross…

      Priemerka okolo 30km/hod by nemala byt problemom,ked nahodis plaste z cestaka

      0 0
    • rasto  

      ja byl pred podobnym dilematem jako Ty asi pred 4 roky.

      nakonec jsem koupil stredni tridu, nevedel jsem, zda me silnicka chytne. chytla. nyni davam tak 80% jizd v jeji prospech.

      silnicni ramy se delaji „turisticke“ a zavodni. turisticky (ktery vlastnim) ma zvednuty predek – riditka jsou vyse nez u zavodniho.

      koupil jsem na nej compacta, velkou pilu bych asi neutahl.

      0 0
    • Biker jak Pes  
      1. Dá, sice to bude vypadat na pytel, ale to je vedlejší. :-) Můžeš si

      ještě pomoct, že sundáš kšilt z helmy, pokud ho tam máš, ať tolik nenamáháš krční páteř. S posedem se dá pohrát opravdu hodně.

      1. Zvykneš si, já taky jezdil několik let na MTB, za pár vyjížděk už to

      budeš mít v ruce. Něco jiného je jízda ve skupině, tam to chce trochu cvičit. :-) Na odlišné držení si taky zvykneš rychle, není to zas tak strašné.

      1. Tohle si musíš zjistit někde sám. Já mám 177 cm a vozím velikost 56

      (L ?).

      1. Záleží na tvé výkonnosti. :-) Z jara jezdím průměry kolem 26 –

      27 km/h. V létě, když už je forma, tak sám jezdím lehce nad 30 km/h. Když jedeme trénink u nás, tak přes 35 v kopcích není problém, ale to už je závod. :-) Jak říkám, záleží na výkonnosti, pro někoho je průměr 25 km/h hodně. :-)

      0 0
      • nox159  

        Na odlišné držení si taky zvykneš rychle, není to zas tak

        strašné. – ja si jeste po cca 2000km na silnici porad nezvykl :( – zlate rovne riditka s rohy ;-)

        0 0
        • Biker jak Pes  

          Tak záleží, jestli ty 2000 najezdíš v jednom měsíci nebo v jednom roku. :-)

          0 0
          • nox159  

            rekneme ve trech mesicich – furt jsem tomu jeste nepsrisel na chut…

            proste mi ty riditka vubec nesedi

            0 0
            • Biker jak Pes  

              Mě to zase přijde mnohem přirozenější než na biku. :-) Každý je jiný no… :-)

              0 0
              • nox159  

                jeste chci casem zkusit jine riditka…

                • po rovine mi vyhovuje uchyt u predstavce
                • ve stoje je super za paky
                • v oblouku jen kdyz jedu za nekym o dost lepsim v haku nebokdyz fouka

                ale celkove je to bida :D

                0 0
            • Lister  

              Na MTB neumíš brzdit, chceš chrtí kolo se zdvihem 160mm do 30 tisíc a na silnici ti nevoní oblouky… prostě je vidět, že problém nebude v kolech :-PPPP

              0 0
              • nox159  

                to by se lečtičovi doma v obyvaku nestalo co ? :-P

                0 0
                • Lister  

                  To máš pravdu doma v obýváku má tréningový trenažér, který s kolem nemá nic společného, ale na něm trávím jen cca 5–6 hodin týdně…

                  0 0
    • nooski  

      Zamerim se jen na ten rozdil mezi silnici a MTB. Rozdil je to kosmicky :-) No ale pokud se bojis silnicnich riditek, tak jdi urcite do nejakeho fitnessu. Kdyz už nic, tak se na nem lepe brzdi.

      0 0
      • winter78  

        A aký je rozdiel pri jazdení po asfalte medzi MTB na hladkých 1.75 plášťoch a medzi nejakým trekkingovým tiež na nejakých hladkých plášťoch ??? Cítiť ten rozdiel napr. v tom že jeden má 26" a druhý 28" ??

        0 0
        • Esi  

          na nějaké rekreační ježdění má cross pohodlnější posed

          0 0
    • Lister  

      Fitnessku si zavrhl, mě ale přijde jako nejlepší řešení a v tvém případě bych asi volil fitnessku ve stylu lehký cross s pevnou vidlicí než fitnessku postavenou na silničním rámu – IMHO za 20 tis by se taková stejně sháněla blbě.

      A ještě poznámka k těm pánům co nahoře řeší 30km AVS – myslím, že jste trošku mimo, 30km pravděpodobně nebyla myšlena průměrná rychlost, ale průměrná ujetá vzdálenost.

      0 0
      • Esi  

        Taky jsem pochopil že těch 30km je ujetá vzdálenost, ale zase ty 2–3 hodiny v sedle ? To po vyjížďce ještě seděl hodinku na kole u garáže ? Ve svém případě bych letos o výkonosti snad ani nemluvil, fakt bída, ale když jedu jen po silnici a je to tak max 80 – 100km tak mám průměr tak mezi 25 – 27 podle nálady a zvlněnosti silnice, tak že jet 30km po silnici 2 hodiny to si neumím na mírně zvlněné silnici představit to bych asi usnul a spadnul

        0 0
        • winter78  

          V priemere jazdím asi 30 km dlhý úsek denne. je to viac-menej vždy rovnaká trať, pretože mi vyhovuje a nepotrebujem meniť trate každý deň. Jednoducho sa potrebujem prevetrať, prečistiť si hlavu a najlepšie sa to robí vtedy keď krajina popri mne rýchlo ubieha (preto by som rád menil MTB za cestné , pričom na cestnom by som tú moju trať predåžil, ale na MTB to jednoducho nejde, pretože na asfalte sa na tom jazdiť dá, ale rýchlosť a prejdená vzdialenosť je malá a nemám čas na to aby som každý deň jazdil napr. 100 km po asfalte na MTB). Preto vlastne chcem kúpiť čosi vhodnejšie na cesty, aby som sa menej namakal (menší valivý odpor), aby som bol rýchlejší a tým pádom aby som prešiel väčšiu vzdialenosť a videl viac zo „sveta“ ;-).

          0 0
          • kámen úrazu1  

            On zas tak velkej rozdíl v rychlosti mezi bikem s hladkými plášti a silničkou nebude. Při stejné námaze, stejném profilu. Rozhodně si nepředstavuj, že bys jel na silničce o 10 km/hod rychleji, troufám si říci, že v zvlněným terénu při stejný intenzitě ani o 5 km/hod. A pokud jedeš na biku 30 km dvě hodiny, bude rozdíl v rychlostech ještě nižší.

            Co se týče pohodlí, mně silnička na jakž takž slušným asfaltu připadá příjemnější než bike, a to právě díky beranům. Tak přirozenýho úchopu na biku nedosáhnu – mám rohy, vyzkoušela jsem rovná řidítka i vlaštovky.

            0 0
            • winter78  

              Však to mi je jasné, že aj na cestnom treba makať. Aj na MTB sa dá po rovinke krásne zrýchliť, ale stále mám pocit ako keby som za sebou ťahal Tatru 815.

              0 0
            • funkatron  

              presne v tom je najvacsi rozdiel

              ze tie barany sa proste na ceste drzia paradne a ty sa do toho bicykla proste „uvelebis“ a ides…

              0 0
              • MlokCZ  

                To je právě velmi individuální. Nadšeně jsem po několika letech znovu pořídil silničku, kde jsem konečně postavil posed přesně jak jsem potřeboval (dříve problém).

                Pak jsem řešil řídítka, zkusil více různých všech možných tvarů při všech možných nastaveních.

                A prostě to nešlo, ten úchop (i když berany jich umožňují hodně) mi prostě vyloženě vadí a nakonec silnička nebude mít dlouhého trvání, i když jsem doufal, že díky vyřešení geometrie to bude na delší dobu.

                S Ergon gripy na biku se to nedá srovnat, tam mi ten úchop sedí naprosto dokonale a ani při 6–7h vyjížďkách ani náznak jakéhokoliv problému (že by něco tlačilo, bolelo, nesedělo). Na beranech ať jsem je ladil, jak jsem je ladil jsem s úchopem trpěl už po pár desítkách minut.

                Jediné co mi na rovných řídítkách na silnici chybí je úchop odpovídající spodnímu úchopu beranů kvůli aerodynamice. Už jsem teď ale smířil s tím, že raketa s perfektní aerodynamikou prostě nebude, za to nepohodlí mi to nestojí.

                Takže místo silničky bude opět návrat k osvědčenému celopevňáku.

                0 0
                • funkatron  

                  tak to ano, je to individualne

                  ja zase ten uchop na baranoch milujem…

                  hlavne ta flexibilita, ze to mozes drzat zo vsetkych moznych stran a na roznych miestach, uz podla toho, ako sa ti prave chce

                  okrem toho sa mi aj celkovo nejak lepsie slape na cestaku…myslim technicky…viac sa dokazem na tu techniku sustredit ako na mtb, ked idem po asfalte…a drzat vyssiu frekvenciu…v terene samozrejme techniku slapania moc neriesim

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  Jak ty to děláš, že na co mi stačí jedna věta, tak ty na to dokážeš napsat celkem slušnou slohovou práci :-D

                  0 0
                • Lister  

                  Neříkej, že toho Spešla budeš prodávat?? :-(

                  To je škoda. Kdyby ses chtěl zbavit těch UST plášťů, tak se hlásím.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ano. Bohužel je to tak. Taky mi to mrzí, konečně jsem vyřešil posed, že je ok a rám byl výborný. Ty pláště tedy samozřejmě budu prodávat taky, mám tu jeden nepoužitý kus a případně dva lehce jeté. Bude to záležet v jaké kombinaci se kolo prodá (jestli s FuRa1 nebo původními koly). Dle situace se ozvu.

                    V pátek mi ale ještě k tomu dorazil provoz. Na mojí oblíbené trase, kde provoz moc nebývá to byla hrůza. Sice pátek bývá vždy o něco horší, ale tolik…

                    0 0
                    • Lister  

                      Nahoď na Fura 1původní pláště a tyhle pošli mně :-)

                      0 0
                    • max78  

                      Mloku, Ty jsi mel Specialized Roubaix?

                      0 0
                      • nooski  

                        Je v bazaru, sekce silniční komponenty. Ovšem můj osobní názor je takový že je to víceméně horal s berany ;-)

                        0 0
                        • Lister  

                          Stačí tam hodit původní přehazku a kazetu a je z toho úplně normální silnička a trojplacka se dá časem taky jednoduše dořešit.

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        Ještě mám, co nevidět ale bude pryč. Momentálně ho má někdo rezervovaný než se vrátím (jsem na dovolené do zítra).

                        0 0
      • Esi  

        ale jinak souhlasím že bych pořídil asi nějakou krosku s pevnou vidlí, pláště tak 700–37 nějaký jemný vzorek.

        Kroska má proti MTB silniční převody a s pevnou vidlí bude i celkem lehnká. mimo to má geotetrii kdy jsou řidítka vejš než sedlo tak že bydeš mít hezkdy vzpřímenej posed :-)

        0 0
    • Rychlej turista  

      Hlavní výhoda silničního kola je v aerodynamice, takže pokud ji chceš zabít vzpřímeným posedem, zůstal bych u bajku s pevnou vidlí. Jinak jak psal BjP, zahodit kšilt a krční páteři ulevíš hodně. A pokud budeš posilovat zádové a břišní svaly a zejména budeš po švihu protahovat šlachy, není důvod na silničce sedět, jako v ředitelském křesle.

      0 0
      • Biker jak Pes  

        Přesně tak…

        0 0
      • winter78  

        Problém mám v spodnej časti chrbta. Ak som dlho príliš predklonený, niečo sa mi tam zablokuje a ja sa 1 mesiac nenarovnám (naposledy to bolo presne pred rokom a bola z toho 1 mesačná maródka, pričom dva týždne z toho som ledva prešiel 50 metrov po svojich . Preto pri jazde na biku mávam prestávky a poriadne sa ponaťahujem..…za­tiaľ to pomáha a už rok som nemal väčšie problémy.

        0 0
        • Esi  

          v tomhle věku ? jestli nejsi nějak obzvlášť tlustý, asi ne když jezdíš denně na kole, tak bych asi hledal nějakou příčinu, protože tohle opravdu nebude normální, tak že nějaké plotýnky v páteři a podobně, ale určitě bych to řešil, jinak ve 40 nebudeš chodit vůbec :-(

          0 0
          • maajkee  

            proč by nemohl být tlustý a zároveň jezdit denně na kole :) Mně se to třeba docela daří se svýma 95kg na 184cm :)

            0 0
            • Esi  

              :-) já mám 191cm a 104 kg a taky jezdím skoro denně. O tomto rozměru si nemyslím že jsem nějaký extra tlustý, ne že bych nemohl 10kg shodit kdybych se trochu snažil a necpal se večer :-) měl jsem na mysli nějakou vysokou obezitu která tě může zdravotně omezovat, tj.při tvých 184cm takových nějakých hezkých 150kg a víc :-)

              0 0
          • winter78  

            Asi 185 cm výška a 85 kg váha. Chrbát som už riešil u lekára, tu nižšie píšem aj výsledky ;-).

            0 0
            • Esi  

              A nedostal jsi žádnou alternativu jak to lékařsky řešit byť třeba operaci a nějaké zpevnění? Jsem bývalý vrcholový veslař tak že ta záda dostávala hezkých pár led pěknej záhul i v poměrně chladném období, do posilovny jsem chodil od 10 let (za začátku se posilovalo vzhledem k věku jen vlastní vahou, postupem času jsem se dostal až na osobní rekord 130kg bench 200kg mrtvý tah, to už bych teda dávno nedal teď budu tak na půlce :-), ale nemám žádné potíže se zády, občas teda zabolí ale ne tak že by mě to nějak omezovalo. Rozhodně bych asi zkusil nějaká další vyšetření a pokusil se to nějak řešit, protože v tvém relativně mladém věku (alespoň o sobě si myslím že jsem ještě celkem mladý :-) ) se s tím smířit mi přijde tragické a v 60 to bude na plnou invaliditu :-(

              Teda nepřál bych ti to nemám žádné lékařské vzdělání, ale pár takových lidí znám :-( pro začátek bych asi nosil nějaký ledvinový pás aby ta záda byla pokud možno v teple

              0 0
              • alinceb  

                Ono je to právě o tom posilování. Pokud jsi bývalý veslař, tak máš dobře vyvinuté zádové svaly a problémy s nimi mít pravděpodobně jen tak nebudeš. Velká část problémů s páteří je způsobena právě ochabnutím zádových svalů a tím způsobeným špatným držením těla. Přítelkyně je fyzioterapeutka a pořád mi nadává, že bych se sebou (hlavně se zády) měl začít něco dělat…:)

                Než se něco začne řešit operativně, tak bych se nejdřív zkusil poradit s fyzioterapeutem a záda posílit. Pokud to teda není akutní stav, který by se cvičením jen zhoršil. Kolikrát pomůže jen odborné uvolnění zatuhnutých svalových vláken a následné posílení…;)

                0 0
                • Esi  

                  No právě prostě bych hledal jakejkoliv způsob jak to vyřešit, než hledat kolo podle stavu zad. Na bolavá záda kolo rozhodně nebudezrovna ideální sport i když vynecháš případné pády, tak je to spousta nárazů a otřesů ještě v blbé pozici těch zad ( v předklonu) zrovna tak blbej pohyb bude třeba běh, taky moc otřesů. Začal bych plavat, řekněme 4 km týdně by pro začátek mohlo stačit, to je 80 bazénů tak že za takové 2 návštěvy plavečáku se to dá zvládnout. potom bych navšívil nějakého fyzioterapeuta aby se na mě podíval a doporučil nějaké vhodné cvičení na posílení zádových svalů. To svalstvo udělá neuvěřitelné věci, moje bývalá asi lepší kamarádka ve 14 letech se to asi nedá nazvat přítelkyně :-) dokud veslovala tak byla v pohodě, potom přestala a asi tak po roce nebo dvou začala mít obrovské problémy se zády cca ve 20 letech po mnoha vyšetřeních nakonec zjistili že má jednu nohu o 3cm kratší, to tělo to vyrovnávalo, tak že nekulhala a ani to na ni nijak nebylo vidět a ve sportu jí to nijak nevadilo protože to ta záda prostě zvládla, jak přestala veslovat a to svalsto ochablo tak to ta záda prostě neudržela a měla s tím poměrně velké problémy

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Jo, zádové svalstvo jsou mrchy. Stačí pár týdnů ležet a dáváš se dohromady půl roku.

                    0 0
                    • Esi  

                      jojo a hlavně když tě ta záda bolí jako čert tak se blbě posilují :-(

                      0 0
              • winter78  

                Chodil som po vyšetreniach, bol som na RTG, bol som na ultrazvuku, nariadili mi lekársku rehabilitáciu. Od lekárky som dostal výsledky a hovorila, aby som na ten chrbát cvičil cviky na posilnenie svalstva, dostal som nejaký leták kde tie cviky boli nakreslené a rozpísané a dostal som pokyn aby som si na chrbát dával pozor. To bolo všetko .

                V minulosti som dosť športoval, síce len rekreačne, ale bolo to denne počas cca posledných 14 rokov – beh, cyklistika, sem-tam činky.

                Tiež som dosť dlho sedával pri PC ( 4 hodiny denne ), aj tam som riešil iný posed, nejaké kreslo, aby som sedel vzpriamene……proste skúšal som už všeličo.

                Ináč ma ten chrbát veľmi neobmedzuje, síce pobolieva ale nič viac, pretože viac neriskujem a snažím sa dávať si veľký pozor. Neviem preto, čo by sa stalo, keby som kúpil ten cestný bike a jazdil na ňom. Možno by sa nestalo nič a možno by som bol po mesiaci zasa maród…preto ten vyšší posed.

                0 0
                • Esi  

                  TAk než koupíš kolo tak bych koupil nějaký krátky představec

                  a k němu nějaké vlajdy a tím ten posed trochu napřímil na stávajícím kole a vyzkoušel jestli to bude k něčemu dobré.

                  Patrně seženeš představec levněji na ten test to bude stačit případně si nekde pujč testovací kolo nevím jestli se testují i treky, ujeď na tom alespoň 60 km a uvidíš co na to ta záda budou říkat :-)

                  0 0
        • Rychlej turista  

          Pokud jsi z ortopedického hlediska v pořádku, tak je to opravdu jen o tom posilování a protahování. Je hloupost špatné pohybové návyky léčit nesmyslným posedem na silničce nebo megazdvihy na bajku.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • MlokCZ  

        S tím zabitím to není ale tak jednoduché. Na silničce může mít vzpřímenější posed, ale pořád mu zůstane pro část vyjížďky (kde jede větší rychlosti a tedy aerodynamika je důležitější) možnost použít spodní úchop.

        0 0
    • šlapatko  

      Za mě pells Demon.

      0 0
    • DaSnail  

      neviem aké máš tie plášte teraz, ale skúsil by som niečo takéto bude to posun a možno to bude stačiť.

      keď bike pomaličky doslúži, potom budeš riešiť ďalej.

      0 0
      • winter78  

        Plášťov som už odskúšal veľa – od 1.35 , 1.50 cez 1.75 až po úplne hladké balóny 2.10 . Všetko samozrejme hladké dezény. Testoval som to a výsledky boli dosť rozdielne – napr. rovnakú trasu som na 26×2.10 prešiel omnoho rýchlejšie než napr. na tých hladkých 26×1.50 (ktoré boli určené priamo na jazdu po asfalte s MTB ).

        0 0
    • MlokCZ  

      Ať tu kdo chce píše rady jaké chce, tak podle mě s tímhle Ti nikdo poradit nemůže.

      Budeš si to prostě muset vyzkoušet. A to jak jestli sneseš lehce sportovnější posed (ani na silničce nemusíš mít žádný supersportovní, ale zase extra narovnaný už moc smysl nemá), tak jestli sednou berany nebo ne.

      Já jsem před pár lety prodal silničku (předtím ji měl spoustu let) a věděl jsem přesně jaké to na ní je. Nejvíc mi na ní vadil posed, nedokázal jsem dříve dostat řídítka dost vysoko.

      A jak jsem tu napsal, tak jsem teď po pár letech silničku znovu zkusil s tím, že posed a výšku řídítek vyřeším (taky jsem vyřešil).

      Kdysi jsem s berany problém neměl, takže jsem ani žádný nečekal. A nakonec se ukázalo, že takhle to opravdu nepůjde.

      A to jsem přitom moc dobře věděl o čem silnička je a stejně to nestačilo.

      0 0
      • winter78  

        To mi je jasné,že si to budem musieť vyskúšať sám, ale aj tak vďaka za názor. Mám doma stacionárny bicykel, na ktorom sa dá nastaviť neskutočne veľa rôznych posedov a polôh, takže ma práve napadla fajn myšlienka……mám doma ešte staré barany z favoritu (jazdil som na ňom pred 15-timi rokmi ako školák ) tak skúsim tie barany napasovať do toho stacionára , nasimulovať posed ako na cestnom biku a „jazdiť“ v takej polohe nejaký čas, celú jeseň a zimu…a uvidím, ako na to bude chrbát reagovať.

        0 0
      • winter78  

        Rád by som sa ešte dozvedel, aké problémy si mal po návrate na cestný bike ? Čo Ti nevyhovovalo a v čom Ti to vadilo ?? Mal si aj nejaké bolesti kôli posedu alebo si sa len na baranoch zle cítil ??

        0 0
        • MlokCZ  

          Posed byl ok. Měl jsem už dříve několik silniček a věděl jaký potřebuju a postavil to s narovnanějším posedem (ale pořád zdaleka ne tolik jako mám na biku). Kdybych ale nestavěl cíleně geometrii co potřebuju, tak by i posed byl problém.

          Konečná ale byla řídítka. Dříve jsem s berany neměl problém na předchozích silničkách, i když na druhou perfektní to také nebylo. Dříve jsem ale nezkoušel žádné lepší tvarování. Takže jsem čekal, že to teď bude lepší nebo v nejhorším stejné jako dříve, když zkusím lepší tvary.

          Zkusil jsem všechno možné (a na všem co jsem zkoušel i různé natočení jak řídítek, tak posunutí a noteční dualů) a řídítka byla utrpení.

          Je to ale dost dané tím, že na biku jsem si našel řídítka s šířkou, úhly, která mi sedí naprosto perfektně a k tomu vozím Ergon gripy, které mi také sedí naprosto perfektně. Tomu se pak těžko konkuruje.

          A pak se přidaly věci o kterých jsem věděl a které mi vždy trochu vadily a to, že silnička nebrzí, je proti biku nestabilní (nedá se říct úplně obecně, proti bikům s položenější hlavou co jezdím ale ano a o hodně).

          Je to ale hodně individuální. Je tu na BF spousta lidí, kterým berany sedí perfektně a naopak si více možností úchopů extrémně pochvalují.

          0 0
          • Lister  

            Je to ale hodně individuální. Je tu na BF spousta lidí, kterým berany sedí perfektně a naopak si více možností úchopů extrémně pochvalují.

            Hlásím se :-) A to mám obyčejné kompaktní oblouky bez jediné anatomické „fíčury“.

            Stejně tak ta „nestabilita“ je věc, která mě na silničce fascinuje, která je pro mne v porovnání se stabilitou bajku velmi osvěžující.

            Těch věcí je pak víc – na MTB nesnáším jízdu ze sedla, na silničce si to užívám atd…

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak i tu jízdu ze sedla mám raději na celopevňáku než na silničce.

              0 0
            • funkatron  

              moje slova :)

              0 0
              • Lister  

                Evidentně máme podobný vkus :-)

                Myslíš, že by k tomu rámu mohla být bílá vidle – si to nějak nedokážu představit, ale nešel jsem pár zajímavých nabídek.

                0 0
          • winter78  

            Takže s úchopom by sa pri dnešnom výbere rôznych predstavcov a riadítok dalo pobaviť. Aj keby som tam nasadil nejaký vyšší predstavec, než je u cestných bikov zvykom (nevadilo by mi že by to vypadalo trošku divne, hlavne aby sa na tom dobre jazdilo).

            A ak by mi tie barany predsa len nesadli, dalo by sa vymeniť ich za klasické rovné riadítka a urobiť z toho fitness bike ?? Brzdové páčky a radenie by som kúpil (malo by to všetko sedieť, veď fitness biky sú robené rovnako).

            0 0
            • MlokCZ  

              Právě že prohazovat berany za rovná moc nejde. A to proto, že ke každým potřebuješ jinak dlouhý rám.

              Silniční rámy se vozí znatelně kratší, protože berany posed nejen snižují spodním úchopem, ale i výrazně prodlužují úchopem u pák.

              Představec samozřejmě můžeš použít jaký je třeba, já tam taky měl 20st. a že to vypadalo divně mi nezvrušovalo.

              0 0
    • winter78  

      Ešte by som sa čosi spýtal :

      Dá sa crossový (alebo trekkingový) bike porovnať aspoň trochu vlastnosťami tomu cestnému ??? Ak by som na nejaký crossový alebo trekkingový bike nahodil čo najužšie plášte , vymenil predný trojprevodník za väčší a zadnú kazetu za čo najmenšiu, bol by v jazde na asfalte poznať rozdiel , keby som to porovnával s jazdou na MTB po asfalte ??

      0 0
      • MlokCZ  

        Hlavní rozdíl bude aerodynamika. Cross/bike nikdy nemůžeš postavit s extra položeným posedem, protože v něm jedeš pořád. Na silničce ale jedeš více času v horním úchopu, takže spodní úchop za konce oblouků může být hodně dobrý v aerodynamice.

        Na silničce jsem byl oproti biku se slicky vždy výrazně rychlejší hlavně na rovinách a mírných sjezdech (v prudkých se stejně brzdí, tam rozdíl moc není).

        A pak platí, že čím jsi výkonnější a jezdíš rychleji, tím větší rozdíl bude mezi silničkou a crossem/bikem v rychlosti bude.

        0 0
      • Lister  

        Mezi levnou silničkou a lehkým crosem na úzkých gumách bude při malých rychlostech (tak do 30km) rozdíl malý. V tvém případě bys stejně jezdil prakticky pořád horní úchop a ten je aerodynamicky zcela srovnatelný s posedem na MTB nebo crossu. IMHO bys ani ty placky nemusel měnit, protože u toho crossu by ti nejtěžší převod 48/11 velmi pravděpodobně plně dostačoval.

        0 0
        • winter78  

          Ale tam je rozdiel aj v hrúbke plášťa, myslím ?? Menší valivý odpor je na cestných tenkých kolesách než pri hrubších crossových. Stále mám preto pocit , že aj keby som na cestnom jazdil vzpriamene v hornom úchope, tak by sa to po ceste odvalovalo oveľa rýchlejšie než na crosse. Alebo nie ??

          0 0
          • MlokCZ  

            Na crosu budou takové pláště jaké tam dáš. Vzorek samozřejmě zpomaluje, ale ten tam mít nemusíš.

            A co se týká šířky (platí pro slicky), tak tam platí přesný opak a to, že širší plášť při stejném tlaku má menší valivý odpor. Není to ale tak jednoduché, protože širší pláště zase neumožňují tak vysoké tlaky.

            Takže to pak vychází podobně.

            Na silničce se úzké pláště vozí kvůli aerodynamice a kvůli váze, ne kvůli tomu, že by měly menší valivý odpor.

            0 0
          • Lister  

            Pokud ne crossu nebude nějaký nezvykle široký ráfek, tak si tam můžeš dát klidně běžné silniční pláště šíře 23mm.

            0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      …jak to tak čtu tak možná jseš adept na lehokolo.

      http://www.actionbent.com/…CLEARGIF.gif

      http://img4.rajce.idnes.cz/…P1150274.JPG

      0 0
      • winter78  

        Až tak zlé to so mnou zasa nie je. Len si musím poriadne premyslieť než čosi kúpim, aby som po najazdení 200 km nezavesil cesťák na klinec a nevrátil sa zasa k MTB.

        0 0
        • vladaza  

          mám lehokolo, MTB /26 i 29"/ a letos jsem se ještě vrátil po cca 20 letech /no jo, jsem už za padesátkou/ k silničnímu kolu, pěkně opatrně – budu na tom ještě umět jezdit, nebudou mě bolet záda, ruce – všechno :-)? koupil jsem z aukra šírera oceláka /campa veloce, rok výroby 99/ za 6000, poladil posed /rám je pro mě moc velký/ a na ostatní kola jsem od té doby /konec července/ lehce zapomněl, připadnou mi neskutečně lenivý, na asfaltu zažiješ na silničce skutečnou euforii z jízdy, to Ti žádné jiné kolo nemůže nabídnout. To není jen o průměrné rychlosti /i ta se samozřejmě zvýší, u mě cca o 3–5 km/h/, ale o pocitu lehkosti jízdy, v pohodě jedeš převody, který bys na MTB neutáhnul ani náhodou, do kopce se postavíš do pedálů a valíš. Za mě rozhodně berany, baví mě během jízdy přehmatávat a měnit tak aerodynamiku posedu, spíš mě teď brní ruce na pevném MTB než na silničce, pro pohodlí bych doporučil širší pláště 25 mm a sedlo, které Ti vyhovuje, nekoukej na to jestli vypadá stylově, nejsi žádný závodník, ale chceš si jízdu vychutnat. Já mám třeba horní hranu řidítek téměř ve stejné rovině, jako sedlo, nevypadá to zrovna závodně, ale když jsem se vrátil ze 180 km vyjížďky a byl v pohodě, tak jsem si řekl – ano tudy vede cesta kupředu. Na silničce ušetří člověk energii nejen díky menšímu odporu vzduchu, ale i váze, kterou musíš vytáhnout do každého kopce. Kapku jsem se rozepsal, snad se na Tebe přenese kousek mého nadšení :-)

          0 0
          • winter78  

            Presne o to mi ide, ako sám píšeš, ľahkosť z jazdy. Rád by som si sadol na cestný bike a s úsmevom na perách prešiel 100 km výjazd. Páči sa mi jazda po asfalte, páči sa mi väčšia rýchlosť než na MTB v teréne, páči sa mi prejsť 80 km namiesto 30 na MTB…jednoducho ten prechod z MTB na niečo „cestné“ musí po cca 14-tich rokoch jazdenia na MTB nastať, len to rozhodovanie ( a výber ) je hrozne ťažké ;-).

            A čo hovoríš na fitness biky ??? Trochu som sa prehrabával na Nete aj v nich a napr. Merida Speeder T3 je celkom fajn. Je to naozaj ako cestný s rovnými riadítkami. Jasné že aerodynamika by bola minimálna, ale ak by som na cestnom jazdil väčšinou v hornom úchope, bolo by to to isté ako riadiť tento fitness bike…

            0 0
            • Rychlej turista  

              Vybrat silničku je naopak velmi jednoduché, jedna je jako druhá a je to z toho důvodu, že všechny jezdí po silnici. Výběr je jen o penězích. Vymýšlet cokoliv jiného, než je na silničce standard je kontraproduktivní kravina.

              0 0
              • winter78  

                Jasné že je to len o peniazoch. Keby som sa pri nich cítil tak nezakladám túto tému, kúpil by som prvý cesťák na ktorý by som natrafil a skúšal na ňom jazdiť ;-).

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Nejde o to, koupit první kolo, na které natrefíš, ale nevymýšlet nesmysly. Osobně bych za 20 tisíc šel do bazarovky. Za ten peníz můžeš mít sice lehce jetou, ale jinak parádní a lehoučkou raktetu. To se na jízdních vlastnostech projeví daleko více, než sice nová, ale těžká mrcha.

                  0 0
            • vladaza  

              myslím, ale nemám vyzkoušeno, že právě na fitku by mi mohla vadit možnost úchopu prakticky jenom v jednom místě, na MTB jsem přešel od rovných řidítek k vlaštovkám, které se mi zdají pro pohodu přece jen o fous lepší, jak říkám – na silnici oblouky

              0 0
    • winter78  

      Čo poviete na tento cesťák ??? Nie že by so mal o neho nejaký extra záujem, ale zaujala ma tá hlavová trubka ktorá je naklonená viac než je u cesťákov zvykom. V prípade že by sa otočil predstavec „hlavou dole“, vznikol by posed ako na biku.

      http://www.leaderfox.cz/index.php…

      0 0
      • winter78  

        …keby sa vymenil ten rovný predstavec za predstavec so sklonom .

        0 0
      • Rychlej turista  

        10 kg je na silničku moc, nepojede. A bídné odstupňování kazety.

        0 0
        • vladaza  

          to je fakt divná kombinace 53/39 a 11/28, pro mě třeba nesmyslně těžká kombinace, momentálně mám 52/39 , devítikolo 12/27, 52–12 je mi úplně k ničemu a do skutečného kopce bych snesl lehčí převod, na příští rok jsem objednal campu s kompakty /50/34/ a desítkou 13/26, myslím, že mi taková kombinace bude na to moje turistické poježděníčko vyhovovat naprosto ideálně

          0 0
      • funkatron  

        ako pise vyssie turista

        tento je za 500€ a je to tazka mrcha s 8kolom a Sorou

        to by som teda nechcel ani zadara…

        radsej dosetri 200€ a kup z bazaru nieco na ultegre s 10 kolom a minimalne o kilo lahsie…

        ten rozdiel bude fakt priepastny

        0 0
    • winter78  

      OK, mám zasa otázku . Veľkosť bicykla.

      Meriam 183 cm a dlžka nôh je 86 cm. Akú veľkosť kúpiť ???

      Viem že je to individuálne, čítal som tu na BF kopec tém na túto tému. Nechcel by som športový posed, skôr viac komfortnejší (jasné, dá sa to nastaviť aj polohou riadítok , dåžkou predstavca, upravením posedu, ale všetko má svoje hranice, preto si myslím že výber vhodného rámu je najdôležitejší, ostatok sú také „kozmetické“ úpravy).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.