Přešel jsem z véčkových brzd na kotoučové(http://www.cyklonemcik.cz/…6-deore-bile) Ale přijde mi že brzdí strašně málo oproti klasickým ráfkovým brzdám.Odmastil jsem destičky i kotouče ale pořád není šance zabrzdit:) Nějaké rady?
Přešel jsem z véčkových brzd na kotoučové(http://www.cyklonemcik.cz/…6-deore-bile) Ale přijde mi že brzdí strašně málo oproti klasickým ráfkovým brzdám.Odmastil jsem destičky i kotouče ale pořád není šance zabrzdit:) Nějaké rady?
Nový brzdy? Pak potřebujou zajet na nějakým delším kopci, kde se pořádně rozpálí, pak je to lepší. To samý i po odmaštění, taky jsou gumový.
to chce tak 200 km v kopcovitým terénu aby to začalo nějak rozumně brzdit
A ze ne?
Nitraq pravdu bude mit. Navic jde pouzit i metoda na rovince. Hodis jeden z nejlehcich prevodu, zatahnes brzdu a slapes. Rozjel jsem takhle novy kotouc asi za 15 minut v ulicce :-D.
A od te doby takto testuju a zajizdim vzdy ;).
Taky jsem to takhle u jednoho kola dělal, ale je to metoda na prd:) Šlapu do toho jak do zelí, kolo jede krokem a lidi na mě divně koukaj, proč mi to nejede, když tak šlapu:)
A jeste to piska a ty funis a potis se.
Jooo. Jesteze mam relativne malo navstevovanou ulicku, kde to muzu delat :-D.
Poradny kopec na probrzdeni mam relativne daleko a na cestu k nemu chci mit vetsinou brzdy v poradku :-D.
sak neboj,on to nekdo natacel a za chvilu to bude na nove;-)
To bych byl jedine rad :-D. Byl bych mega star!
Bys mi zavidel :-D
200km? srandujes nie, jeden zjazd resp. par ostrejsich zabrzdeni. inak bude niekde chyba.
jak ktery brzdy… Origo Hayesy jsem zajizdel treba kolem 400km…
Mně přijde, že desky jsou zajetý skoro hned, spíš nový kotouče trvaj dýl. U tebe to je obojí naráz, tak to trochu projeď, ono se to zlepší.
kdybych nemusel (rozuměj bylo co koupit) tak na kotouče nepřecházim nikdy
Jsou těžší, nedá se podle nich vycentrovat kolo, při delšim skezdu ze ti zvněj a nebo musej bejt extra těžký. Piskaj vybrujou složitá údržba a rozdílný vlastnosti pči různech teplotách. Je velice snadný je zničit
Jejich jejiná výhoda je že neopotřebovávaj ráfky a je to systém mainko více odolnější projetí žabincem a některym nehlubokym blátem
Nevím co to tady píšeš. Kotoučovky brzdí za každýho počasí (teplo, zima, sucho, mokro, prách, bláto) téměř pořád stejně. Náklady ± stejný, nemusíš téměč nic seřizovat oproti neustálému nastavování véček.
A pokud ti vybrujou, tak seš tvrďák.
A když ťukneš ráfek, nemusíš dojíždět bez brzdy.
když máš slušnej výplet s dobrym ráfkem a dobrou nábou dobře zajetej, tak to musí bejt ťuknutí hoodně slušný, takovej vohlej kotouč od větve ti ale nedovolí aní dojet.
Tak s kotoučem jsem nikdy nic neudělal, ale patku ráfku jsem ohnul jenom letos 2×.
Kotouč jsem neohnul nikdy a na dojetí ho bez problémů dorovnáš i rukama… S ráfkem máš celkem problém, aby se vůbec ještě někdy dorovnal do použitelnýho stavu.
ja si dbre pamatuju jak jsem se dostal jednou do kvalifikace. Celej zavod jsem se trápil prostě mi to nesedlo, jel jsem už jen abych dojel. Polsdních asi 15km se jelo mimo cesty lesem přes větve jen po pěšinkách pro pěší. No rávkům jsme dali zabrad dost všichni. Přišel jsem tam o 2 špice úplně a asi dalších 5–6 jich bylo v háji. Po pádu přes jednu větev jsem kolo ohnul tak že jsem jej musel narovnat rukama. Přední brzdu jsem odpojil a dojel jsem to. V cíli jsem zjstil že ten se kterym jsem o tu kvalifikaci bojoval, pokud se to tak dalo vůbec nazvat dostal větví do kotouče a srovnat ho nemohl tak aby mu to prošlo vůbec tou dírou. Na posledních asi 5ti km se s tim trapil tak moc že jsem dohnal ztrátu asi 3km!!!
Jindy zase při delších sjezdech se stávalo, že se ten kotouč skroutil teplem tak moc, že byl na odpis . Pravda jen škrtal a dalo se dojet.
Navic se kolo nemá tendenci kroutit jako u kotouče, kterej zabírá pouze z jedné strany
Prostě u kol, kde je obvod kola mnohem větší než ten kotouč je IMHO mnohem účelnější brzdit o ráfek, kde tomu stačí díky mnohem většímu poloměru mnohem menší síla. Fyziku prostě neochčiješ!
Sorry, ale to jsou hrozný kydy, co tady píšeš…
Vidíš a já ti můžu hodit přesně opačnou zkušenost, kdy bych s véčkama musel poslední den skončit etapák. Přední kolo jsem zkroutil takovým způsobem, že sotva prošlo vidlí a zadní dostalo ránu, že se ohla patka. Naštěstí díky kotoučům a bezduším to na dojetí nebyl zásadnější problém. A vůbec, tam dojíždět bez kterýkoliv brzdy by se rovnalo buď pěší turistice nebo sebevraždě :D.
Co se týče tepla, tak teoreticky máš pravdu, prakticky když umíš trochu brzdit a máš vhodný kotouče, tak se nic takovýho neděje a když už máš ultra obavy, tak plovoucí kotouč tohle řeší. Navíc jsem tu slyšel, že i ráfkový brzdy se daj přehřát tak, že od toho bouchne vevnitř duše.
Co se týče „fyziky“, tak praxe je úplně jinde. Kotouče brzdí s menší silou na páce, jsou líp dávkovatelný, míň zranitelný a míň náchylný na bordel. V bordelu pískaj o něco víc, to je tak jediný. A vibrace nejsou problémy brzd, ale málo tuhejch rámů.
Co mas za kotouc? Ze se ohnul?
Tohle mi udelala jen G2 od Avidu. Ale Aligator uz to nezvladl. A i tak to te G2 chvilku trvalo.
Rafkove brzdy mam na zimaku – sjedu je treba za 1 vyjizdku v bordelu.
Celkove botky na V-Brake vydrzi kratsi dobu nez desky.
Udelas osmu a uz je brzdeni v haji (u rafkove).
Ty jsi opravdu sprymar. Vetsi nez VitaOL.
Cesta po vetvich a po pesinkach pro pesi – ehm, myslim, ze tady po tomhle jezdi vice lidi a to bezne.
boha jeho uz stacilo :-D
BTW – fyziku neochcijes to je fakt, len by ma celkom zaujimalo co si z nej mal.
když máš véčka s paraelogramem, tak nic seřizovat nemusíš, akorat vyměníš kednou za čas gumy, stejně tak jako ty musíš vyměnit destičky
Akorát chytá vakl jak prase…
XTčkovej paraelogram druhy generace byl věčnej. A ten vakl na LXku a první generaci XT byl spíše estetického rázu. Na kvalitu brždění se to zas tak neprojevuje. Jezdil jsem obojí
A když tě tak trápila váha, nebude to s paralelogramem těžší, než kotouče? Já bych si skoro myslel, že jo…
ten paralelogram už zase tolik nepřidá, ale máš pravdu že tydle véčka sou těžší než většina kotoučovek :D
počítam dohromady set řazení páčky (mam raději duály) brzdy lanka(hadičky) adaptery kotouče rozdíl váhy náby
Pak je rozumná kotoučovka s hmotností o něco vejš
Tím, že musí být extra těžký myslíš co? Hope žádné těžítko není (v porovnání s XT bez unašeče a s unašečem) a nezkroutí se ani když člověk brzdí jako idiot :). Těmi rozdílnými vlastnostmi při různých teplotách taky moc ¨nevím co myslíš.
mas to tazke…co si tak spominam podobne ale aj ked nie az v takej miere sa spravaly sachsy a grimecy niekedy v r. 1996–7. aj tak to bolo lepsie jak V. odvtedy nic take jak popisujes neexistuje.
jeden nesmysl a blábol vedle druhého :(
Asi tak. A sice neopotřebovávají ráfky (to keramická véčka taky ne), ale zase o to víc kurví výplet. Jenže je to móda. Brzdí to dobře, ale co za to…
tyto brzdy mám na novém kole a po jedné delší vyjížďce v Beskydech se parádně zajely, a k brzdnému účinku nemám jediné výtky. Problém byl ovšem po té, co jsem sedl po měsíci na staré kolo s LX véčkama, chtěl jsem po pár metrech vyjíždky zabrzdit na chodníku před přechodem a skončil jsem v půlce vozovky, ještě že nic nejelo :-))
jde o to je omět seřídit a použit správný špalky
TO jo. Drbes se s tim hodinu.
Zrovna treba Shimana SLX seridim asi za 15 minut :-D.
co s tym 15 min robis? :-)
Jak s Lakatošem
Predni i zadni, projeti jestli neskrta, pripadne doladeni :). I s tou malou kontrolou ;-)
Pripadne i kontrola chodu pistku :-D
no koolstopy tam opravdu nemám :-) ale nebudeme snad řešit, že kotouče brzdí lépe než Véčka, že…
No tak jsi na ně neměl přecházet, já mám taky ještě pořád V-čka :P
Otázkou je proč sis kupoval tyhle staré brzdy, když nové Deorka jsou ve všem lepší a navíc jestli jsi to bral za tuhle cenu, tak i levnější.
Mám zkušenost s touto generací SLX a až na to, že páka působí gumově, tak jsou to odstojné brzdy a průměrná véčka se na ně nechytaj.