Chtěl bych do budoucna přejít ze svého 3×8 na 2×10 ale nechce se mi koupit celou sadu najednou ale řešit to nějak postupně. Dá se to a popřípadě v jakém pořadí aby to bylo funkční? Děkuji
Chtěl bych do budoucna přejít ze svého 3×8 na 2×10 ale nechce se mi koupit celou sadu najednou ale řešit to nějak postupně. Dá se to a popřípadě v jakém pořadí aby to bylo funkční? Děkuji
dá postupně si to kupuj a až to budeš mít všechno tak vyměníš :D
snad jedině kliky a smyk by šel postupně, zbytek musíš najednou
:D
Jasně, že můžeš začít postupně. První krok je odmontování jednoho z převodníků. Tím se dostaneš zcela zdarma k systému 2×8 a od něj už je to k desítce jen kousek.
Velký převodník musí nahradit rockringem a střední větším aby si neukroutil nohy :-)
Jde to ale velmi levně a rychle. Mně to vyšlo na směšných 800,– (300,– rockring + 500,– lehký XT 36z převodník). Na smyk jsem nemusel vůbec sáhnout, stačilo jen předělat kliky a utáhnout horní doraz.
To samé plánuju na citibike. Objednal jsem opět výprodejový rockring za 300,– a výprodejové crossové kliky Alivio za 500,– z kterých sundám malý 28z a střední 38z převodník. Je pravda, že mám na smyku mikroindexové řazení SRAM které přestavbu hodně zjednodušuje (montáž + seřízení cca. 20 minut.
A jestli to chces lehci, tak tam ten rockring ani nemusis dat.
Zas ale ten rockring zlepší design Shimano klik :-)
A tohle se ti líbí, jo?
Mně ano.
+1
aneb pokrok pro pokrok…
Sundam jednu placku a nahradim ji jinou, sic jen na okrasu:)
Jen bych se te zeptal, opravdu je por tebe vyhodnejsi 2×9 nebo 2×10?
Ja budu vozit 3 placky dokud to pujde…
S trojplackou jsem neustále měnil střední a velkou. Cca. 30% velká, 60% střední. S 36/22 na (29er) jezdím v 90% velkou a smyk téměř nepotřebuji. Každý jezdí jinak, mně toto vyhovuje víc.
Jky mas presmyk a razeni, o dvojplacce jsem taky uvazoval, mam tedka 22/32/44, razeni x9 3×10, presmyk SLX, jinak je to 10s
Uvazoval jsem o dvojplacce bud 22/36 nebo 24/36–38 (nevim jak by to bylo vyhodnejsi) mam 29, takze bych asi uvital mensi placku 22 max 24,
Jak jsi nastavoval razeni? Davas si pozor aby si neradil na nejvetsi nebo ti jde prepnout na 2×10? Diky
Mě na 29" vyhovuje naprosto 38/24 a celý rozsah kazety na obou plackách. 24/36 jsem ještě nezařadil, asi to bude tím, že nejezdím nějaké stojky v terénu.
Na citibike mám cca. 1 měsíc 38/28. Jezdím po celém Brně a malou placku jsem ještě nezařadil. Zcela vážně uvažuju o tom, že na zimu dám dopředu 36z, dozadu vrátím skládanou 9sp 11–36 kazetu a sundám přesmyk i s levým řazením. V zimě je každý krám který se nezaprasí od slané břečky dobrý.
Na 29ce mam k 10sp XT dane prevodniky 22/32 (mozna dam 36z), k tomu 9sp smyk SLX FD-M667 pro 2 pily, nastaveny tak, aby bylo voditko ve vysce , jako by tam byla 36z pila, pro kterou je smyk urcen. Chodi to naprosto bez chyby, sam jsem z toho prekvapen.
2×9 jsem dal na 2 kola. Na Fulla 29er (36/22) a na citibike (38/28), v obou případech s kazetou 11–34z. V obou případech mám řazení SRAM gripshift a úplně obyčejný smyk na 3×9. Ani na jednom kole jsem nemusel se smykem vůbec nic dělat, nechal jsem ho tak jak byl a pouze utáhl horní doraz. Vše funguje naprosto hladce. Na gripshiftu s mikroindexy bez pevné indexace je řazení dokonce jednodušší a pohodlnější než u trojpřevodníku.
Ja jsem hrozne rad, ze sem se zbavil aspon jedne placky vpredu…
Uz aby bylo naky smysluplny reseni co mi poskytne dostatecnej rozsah s moznosti mit predek bez razeni.
Smysluplný řešení se už rýsuje. Mám ale strach, že cena bude nesmyslná.
Kulhec už na něm jezdil v Peci pod Sněžkou na MČR, při tréninku střídal kola s XX a XX1 a do závodu pak bral myslím XX. To odstupňování kazety je bohužel dost špatný. Ještě nevím, jaký verze se přesně budou dělat, ale tak na 10–39 by to mohlo bejt slušně použitelný.
U závodníků a na výkonnost zaměřených chrtů naprosto chápu, že jim odstupňování 10–12–14–16–18–21–24–28–32–36–42z nesedí. Opět záleží na tom co kdo jezdí. Pro mně by byla ta kazeta s 36z klikami ideální. Jezdím spíš zážitkovou lesní cykloturistiku.
takže další vývojový stupeň je 12pastorková kazeta a převodník nebude třeba žadný…
Ono pokud někdo chce větší rozsah aspoň na úrovni Shimano 3×10, tak to jen na kazetě moc vyřešit nepůjde.
10–42 je pořád málo, menší pastorek není rozumně možný a větší by byl už moc velký.
Mě stačí třeba rozsah 12–36 + 24/32/42, což je 525% (s 11 na kazetě u Shimano desítky by to bylo 572%, tedy ještě o dost více). A to by musela být kazeta 10–52 (nebo 10–57 oproti Shimano desítce) :-)
A na slušné odstupňování by bylo potřeba pastorků tak 13–14.
A ono už to přitom vlastně dávno existuje a jmenuje se to Rohloff…
Jsem rád, že ses zastavil.
Manželka by chtěla 2×10 a nejlépe k tomu rovoshift. Nemusíme řešit proč a k čemu a atd. atd.
1. dám jí svůj převodník 38/24 a sám si koupím třeba tento 39/26
http://www.cyklobazar.cz/…-sram-s2210/
2. nechám jí původní kliky i kříž a dám jí tam gebhardt 38/24 nebo 38/25
PS: nyní má kliky 170mm a pokud bych jí dal převodníky své, tak by byly bohužel 175mm, tak nevím zda by to něják ovlivnilo její turistickou opatrnou jízdu
Na starém kole měl kliky snad 180 – 185mm a krosové převody, tak fakt nevím.
Díky moc za info. M.
Záleží na tom jak to bude používat, já mám tento nyní na citibike. Když jsem jel minulý týden ráno do práce 10km v silném dešti v outdorových membránových kalhotách, byl jsem rád, že tam rockring je. Kalhoty jsou příliš drahé na to abych je roztrhal o zuby převodníku a jakýkoli plastový kryt vypadá o poznání hůř než rockring.
To je ale nápadeček :-)
Jde to i nejde, záleží co máš vzadu. Dneska jsem nainstaloval předek, jelikož vzadu už jsem 10 kazetu měl (jezdil jsem 3×10). A tam je přechod krásný, ani řetěz neměníš, jen kliky.
SRAM X9 39/26 a k tomu X7 smyk. Vyšlo mi to na necelé 4 tisíce a vzadu už jsem desetikolečko měl. Ta kombinace X9/X7 funguje fajn.
Základní kámen úrazu není ani tak nejtěžší převod jako ten nejlehčí. Už jsem na kole měl 36z – 11 z kazetu. Na 29" bych asi třeba 26×34 do některých kopců neutáhnul. Takže pokud máš teď nevhodnou kazetu a hodláš vykouzlit nějaké specifické převody, tak to prostě budeš muset koupit celé.
Teoreticky by ti to mohlo ale jít tak, že budeš prostě mít 2×8 a časem vyměníš zadek ? Dokud nebudeš mít vzadu 10 kazetu, ani řetěz nebudeš muset měnit.
Nemusels měnit přesmyk ani kliky. Stačilo za 250Kč koupit 26z převodník a za šestikilo objednat 39z u Gebhardta. Ušetřil bys přes 3 tisíce.
Kliky jsem řešit potřeboval. Důvodů bylo víc, ale největší byla délka.
O tom přesmykači jsem nevěděl. TAkže spíš vyhozených 800 za přesmykač.
Trosku se prizivim…sly by tyhle kliky pouzit jako 2×9? Neni tam info, ale predpokladam, ze budou na 2×10 spis. V cem jsou jiny?
jo s 9sp řetězem pudou v pohodě
Super, diky.
Na Speederu mám desítkové kliky + osmičkovou kazetu + devíkový řetěz a fachá to bezvadně.
Prosím zkušené bikery o radu jak elegantně přejít na 2×10 u tohoto kola:
http://www.rockroad.cz/…0-d-2011/20/
Předpokládám, že původní X.9 kliky a kříž asi nepůjdou použít, tak je jediné řešení?
Myslím, že ideál by byl 38/24, ale to jsem v nabídce nikde neviděl. Tedy na stránkách Sramu ano.
Děkuji mockrát za info.
Podívej se u gebhardtu na převodníky rozteč 104 a 64,vyber velikost a měníš jenom převodníky,já jsem to řešil takle 38 a 25 zubů u truvativu z trojplacky
vypadá to perfektně
Už jsem koukal na jejich stránky a vypadá to až moc jednoduše. Někde bude zakopaný pes?
Je to jednoduché,zrušíš velkou a jezdíš jen prostřední a malou,jezdím to i devítkovým přesmykem X-9 a chodí to dobře.Musíš ale mít kratší šrouby pro uchycení prostřední placky,buď taky objednat nebo zkrátit původní.
Jsem koukal na ten Gebhardt a píšou, že převodníky dělají pro 2×9 nebo 3×9 – o 3×10 nebo 2×10 nic.
Také jsem tam nenašel ceník. Asi jim napíšu nebo zavolám.
Ceník jsem už našel.
Tohle se mi také fakt líbí, jen nevím jak by to vypadalo s tím křížem z X.9. Nedošlo by tam k nějakému zubu, schodku či jak to popsat? Vypadalo by to stejně jako na Tvé fotce?
Schodek ti tam vznikne vždy,když vynecháš velkou,jde to řešit rockingem místo velké,ale ten jsem nechtěl,takže tam mám ten prostor po velké.Vypadalo by to stejně,žádné úpravy a lakování jsem nedělal,měl jsem tak strach jak to bude pod velkou vypadat ale je to v poho.
Tohle mi odpověděl výhradní dovozce Sram. Předpokládám, že tam manželka má BB30, když je to napsané na kříži. (jsem fakt laik).
Tak teď jsem z toho blázen.
V případě, že máte kliky s osou GXP (průměr osy 24 mm) je nutné objednat tento unašeč s převodníky
00.6215.005.020 X-9 převodníky & Spider 10 rychl., pro GXP kliky AM Guard-38–24 BCD 104/64 CL 49
V případě, že máte kliky s osou BB30 (průměr osy 30 mm) bude nutné objednat celé nové kliky.
00.6115.423.160 Kliky X-0 BB30 2.2 10sp 170 červené AM Guard 38–24, bez ložisek
Tam jde ale o „čistý“ 2-převodníkový řešení. Pokud sundáš velkej převodník a za pomocí podložek nebo bashguardu to překonvertuješ na 2placky, který dáš na pozici střední a malý, tak u toho je problém akorát vzhled a u větších převodníků a některých rámů je problém s místem v rámu pro větší převodník.
Coufy a spol.,
neměli byste detailnější fotky převodníku po sundání velké a nahození 2× Gebhardt, aby bylo vidět ten schodek co tam zůstane po odstranění velké pily.
Díky moc M.
ale jó, tuto fotku znám a viděl jsem jí X-krát,ale pokud by to někdo měl nafocené z více úhlů, aby bylo vidět ten schodek. Takle to vypadá perfektně.
Ještě jednou díky moc.
Ještě taková hloupá otázka.
Dá se potom řadit celý rozsah kazety na každé pile? Dovoluje to linka řetězu, když jde jen o sundání velké pily a ne o výměnu celých převodníků?
Díky.
No vlastně jedno elegantní řešení mě napadlo:
Koupím si nové kliky X.0 a manželce dám ty své SRAM S-1250 38/24. Bohužel je mám 175mm a ona má na kole 170mm.
Co by ten rozdíl v délce klik 170/175mm udělal?
Bohužel X.0 zan téměř 8.000,– Kč je moc.
Jak dlouhé má nohy?
Nohy má 75cm od podlahy po „kačenu“ při mírném rozkroku. Myslím, že má ke své výšce 162cm docela dlouhé nohy i ruce.
Hm, to je pořád spíš na ty 170.
Tak jsem jí právě přeměřil a je to 76cm, bohužel zase po „kačenu“. Naboso. Neměří se to třeba v tretrách?
Co by s ní udělaly 175mm kliky? O 5mm níže sedlo? A co dále?
Podle mě by jí to svádělo šlapat pomaleji a silověji.
po „kacenu“ :D
To je fakt, měří se to po péro, měl by to jít změřit znovu ;)
S klikami nevidím problém. Prostě jen odstraníš velký převodník a dva menší vyměníš. Chtělo by to sehnat malý převodník ocelový, aby něco vydržel, dá se předpokládat, že ho budeš v terénu více používat, když ti bude chybět klasická 32z. prostřední placka. Prostřední placka 32z je většinou nejvíce používaná, tak se připrav, že pokud ji nebudeš mít, tak se zřejmě nevyhneš „lovení“ převodů, což, jak jsem si třeba letos na Drásalovi všiml, provádí značná část dvojplackařů ať jedou vepředu, uprostřed nebo úplně na chvostu startovního pole. Přiznávám se, že já taky občas „lovím“ :-)
Co myslíš tím „lovením“ převodů? Jako že nemůžou najít žádný vyhovující, nebo že musí po shození na malou pilu často kvůli velkému rozdílu zubů odřazovat pastorky?
Jestli to druhé, tak je asi lepší mít převodníky 38 a 26 a za cenu ztráty nejlehčího převodu.
V mírně členitém terénu s měnícím se sklonem, kde by se jelo v pohodě na prostřední a šaltrovalo jen vzadu, někteří jezdci nevěděli, co mají vepředu vlastně jet a vcelku s tím zápasili. Takže chvíli tam měli malá/malá, pak zase velká/velká. Řetěz jezdil vepředu i vzadu nahoru dolů o sto šest. U trojplackářů jsem takové věci vůbec nezaregistroval.
42:36 je tak lehký převod, že v naprosté většině případů se místo na prostřední jede na velkou placku. není třeba nic lovit. pokud je vepředu 39 z, je to ještě mnohem jednodušší (bavím se o 26" kolech).
na dlouhém Drásalovi jsem si ničeho takového nevšiml. a to jsem tam kroužil skoro 7 hodin. ;-)
Není 39z na 26" už málo na rychlé závody?
Na maratony, kde jsou šlapavé sjezdy asi jo. Nedávno jsem jel v takovém úseku za jednou pěknou holčinou na 39/11, točil jak o život a ona mi v klidu fnkla! :-o.
mně právě těch 39 zubů přišlo jako fantastický převod (s kazetou 11–36). prakticky není třeba řadit, třeba Tři vrchy Vysočiny jsem s tím mohl jet prvních 20 nebo 25 km (prostě pod Mešnici, kterou jeli jen první dva, zbytek tlačil) bez řazení přesmykačem.
s vyšší kadencí problém nemám.
připadá mi trochu divné, že se tu argumentuje chybějícím _těžkým_ převodem ve spojitosti s člověkem, který není chrt. chrt má sílu a vytrvalost na udržení vysoké rychlosti, výletník nemá ani jedno, takže těžký převod je mu stejně k ničemu. (imho)
jedinou nevýhodu dvojplacky vidím v tom, že řetěz občas spadne z převodníku (zatímco na 3×10 lze zařadit prostřední a vždycky řetěz spadne v nejhorším případě na malou placku).
Mám tu samou zkušenost s 36z na 29er. Taky fantastický převod kdy není třeba na smyku řadit :-)
Ještě existují lidi mezi chrtem a výletníkem.To jen na okraj…
samozřejmě. a taky existují chodci, jezdci na koních, freestylisti, nebo třeba ti, co jezdí na kole jen na pivo, viď?
vždyť ti snad neupírám právo na svobodnou volbu osazení svého kola. dej si tam třeba 53–39–22×11–36, když ti to bude vyhovovat. tvé reakci nerozumím.
Kombinace 32+11/36 je do terénu naprosto geniální, nechápu, proč se jí vzdávat!
Stačí jezdit o něco rychleji a ideální kombinací bude 36×11–16. Nebo pro někoho pomalejšího právě 28.
Já na 29eru vozím trojpilu XT, většinu času jedu velkou, do kopců střední a malou jen na dlouhých závodech a výletech.
Přijde mi hloupá snaha o co největší rozsah převodů, většinou se nejede ani jeden z extrémů. Velký rozdíl převodníků zhoršuje řazení i plynulost jízdy po změně převodníku. Proto by mi asi víc vyhovovali převody co má Shimano – 38–26.
Stačí jezdit o něco rychleji a ideální kombinací bude 36×11–16. Nebo pro někoho pomalejšího právě 28. – neni kazdy 50 kilovy chrt s rocnym nabehom 10kkm. alebo inak neni pre kazdeho priorita byt rychly, dokonca bych povedal ze pre naproste minimum bikerov, radovo vacsia skupina si uziva AlpenX a pod. kde je podobny prevod uplny nezmysel.
Já na 29eru vozím trojpilu XT, většinu času jedu velkou, – tak si proste namakany alebo mame rozdielnu predstavu co je to teren :-)
Přijde mi hloupá snaha o co největší rozsah převodů – ??
většinou se nejede ani jeden z extrémů. – tie lahke (pomale) sa jazdia dost
Velký rozdíl převodníků zhoršuje řazení i plynulost jízdy po změně převodníku. – uplny suhlas, (vid aj nizsie) a preto 3*10/9 forever.
ale inak si samozrejme napoly robim srandu, proste kazdemu vyhovuje nieco ine, ty chrtis tak 2*10 v urcitej konkretnej kombinacii je ti dobre, ja sa vozim po alpach, tatrach, fatrach a tam je 2*10 imho o hovne v akejkolvek kombinacii.
tak to som velmi rad ze som neni jedny co mal tento problem, uz som si pripadal nejaky menejcenny a spiatocnicky ze nechapem pokrok ta tak. nastastie len pri testovacej jazde a prave preto som 2*10 zavrhol a dokedy to pojde budem jazdit 3*10. a keby sa mi neboli dodrbala packa a prehadzka tak bych jazdil furt 3*9. inak neni jediny rozumny dovod z 3*9 na 3*10 prejst. 2*10 moze byt fajn ale mne to presne pre toco zmienujes dost liezlo na nervy. nehovoriac o potrebe pri zmene prevodu vpredu doradit minimalne o 2 ak nie o 3 prevody vzadu.
Je to na kolo manželky, která nikdy složitý a náročný terén jezdit nebude. Jen prostě velkou placku téměř nepoužívá a když sleduji její převody, tak by jí dvě placky a celý rozsah kazety vyhovoval.
V prodejně mi samozřejmě řekli něco zcela jiného. Údajně nejdou použít ani kliky, že prý se celá soustava u dvouplacky dostává blíže k rámu atd. atd.
Jsem opravdu laik, uvítal bych konkrétní tipy na převodníky. Děkuji za Váš čas a ochotu.
Nemá někdo zkušenost s těmito převodníky?
http://www.cykloskoda.cz/…_detail.html?…
Nebo je lepší si připlatit např. za TA Specialites?
.
Našel jsem cenově dostupné kliky pro běžného cyklistu kterému stačí obyčejné sady jako Deore apod.:
http://www.axitbikes.eu/index.php…
Výrobce zjevně využil laxního přístupu velkých výrobců ohledně cenově dostupných dvoupřevodníkových klik.
A zabil to nesmyslnou kombinací 40/28 :D.
Počkej počkej, proč 40/28 ne? Zrovna tuhle kombinaci jsem měl v plánu :-)
A v čem je tahle kombinace lepší, než 42/28? 14z rozdíl řadí úplně v pohodě, tak je zbytečný připravovat se o rozsah, už i při maximálním běžným rozsahu dvojplacky se tu se mnou někteří členové BF hádaj, že to je málo :D. Můj pohled na 40/28 je ten, že to je nesmyslný pro každýho: 1. „nechci řadit na převodníkách a chci 40z velkou“ → ideál 40/26, můžu jezdit celou kazetu na 40z a před vyloženejma stojkama si to shodím na 26z, pohled č. 2 „řadím na převodníkách rád, chci co nejplynulejší řazení“ → můžu si tam rovnou hodit Shimano trojplacku, která má v 10sp rozdíly 10 a 8z., protože křížení mi kvůli řazení vepředu nevadí a váhovej rozdíl je zanedbatelnej.
Záleží na tom co jezdíš. Na MTB to bude 100% nesmysl. Taky mám na něm rozdíl 16 zubů. Ale například pro turistu na cross který nechrtí ani nejezdí ultra stoupáky po šutrech nebo na citibike do města a na cyklostezky je to dobrý převodník.
To je fakt, do města by to šlo… Na ten cross bych to moc nechápal, tam mi to přijdou spíš moc lehký převody a zbytečný omezení rozsahu.
Cross má větší průměr kol než MTB. Na turistiku 40z stačí, po rovině netrénovaný jedinec stejně víc neurve a z kopce nešlape.
Ten průměr nebude s úzkejma pláštěma o moc, navíc se sportovnějším posedem o dost líp jede, takže takový mírný kopce, třeba s větrem v zádech, by mohly bejt dost utrpení. A netrénovaný jezdci většinou jezdí nízký kadence, takže tam taky 40z pro většinu nebude vhodná… Fakt jedině ty city bajky mi přijdou jako rozumný využití v širokým spektru lidí.
Pro tebe nesmyslnou!
pro me taky :)
Navíc nejsou sami :-))
Shimano dělá s odstupňováním jednu kravinu za druhou a to to počítám vymyslelo, tihle to už jenom okopírovali… 40/28 a jejich debilní odstupňování 11–36z kazety s 11–13 přechodem, kterej člověk zvlášť s takhle malou velkou plackou bude řadit furt. Hlavně ta logika, zmenšíme rozdíl převodníků, ať je jemnější řazení a na druhou stranu zvětšíme schod na kazetě, ať tam je rozdíl jak prase :D. Pro mě to byl důvod, proč jsem už XTRko používal se Sram klikama a 11–32 kazetou, teď už mám komplet Sram 42/28 + 11–36z a co se týče odstupňování, je to ideální, co se rozsah/jemnost.
mi prijde ze na bika by mohlo stacit 36/22 + 11–36 :)
Nojo, holt když ti to enduro pořádně nejede :P.
Jak řešíte řazení a smyk?
Dá se třeba zatím ponehat smyk 3×10 i s řazením a jen na smyku něják vymezit dorazy?
Díky moc.
jo stačí na smyku nastavit dorazy a řazení se do 3 polohy nedostane
Díky moc.
Řešil tohle někdo s ohledem na váhu? Já jen že jsem tu přehraboval krámy, třídil, a při tom tak nějak zjistil, že 10s XTR kazeta 11–36 sice vypadá wow úžasně, ale váží prakticky stejně jako osmičková PG850 za pár šlupek. Čili kdybych teď překopl 3×8 s touhle kazetou na 2×10 s tou XTRkovou, ušetřím něco málo gramů na nejmenším převodníku, pokud bych dal „normální“ desítkovou kazetu odpovídající hladině té PG850, bude to 2×10 dost možná dokonce těžší než to původní 3×8?!
Máš pravdu. Momentálně jezdím, 3×7. Kazeta 11–32 mi stačí a váží 250g. Vše za pár korun. V minulosti mi nejvíce sedělo právě 3×8 nebo 3×9. Zkoušel jsem 2×10 tři kombinace převodníků, a taky 3×10. Nejuniverzálnější je pro mě 3placka. Rozsah kazety max 11–32.
Hm. Zvažoval jsem hrátky s překopáním Dahona, ale koukám, že bych si nijak nepolepšil. Leda z něj časem udělat 1×10, mám tu nějaký 36z NW převodník a dvě XTR kazety, sice s hodně orvaným prostředkem, ale min. ty dvě největší dvojice na unašečích by z nich použít šly… a zbytek dát z nějaké levnější nové. Uvidíme časem, zatím to občas tahá vlek, takže se trojtác hodí, díly na hrátky zatím zůstanou v šuplíku.