ahoj zajimalo by me jestli prehozovcka napr. x.0 nebo xtr spatne radi ve snehu nabo jestli treba nejak zamrza nebo vubec neprehazuje.Nejezdim v zime tak by me to ze zvedavosti zajimalo diky
ahoj zajimalo by me jestli prehozovcka napr. x.0 nebo xtr spatne radi ve snehu nabo jestli treba nejak zamrza nebo vubec neprehazuje.Nejezdim v zime tak by me to ze zvedavosti zajimalo diky
X.7 řadí bez problémů :)
Když je dost sněhu,zamrzá.Stačí 10cm a nedělá to dobrotu.Myslím že je jedno jestli bude šaltr.X.O nebo XTR.Jezdím SS,tam nemá co zamrznout:-)
mrznú kladky (okolo zubov, nie ložisko), ale radí to aj tak v pohode.
Přehazovačka je většinou v pohodě, jen musíš vyměnit mazivo v řazení , to původní vyhovuje tak do 0st, pak špatně zapadávaj západky, a musíš to vždycky rozpumpovat.
Stačí propláchnou a namazat něčím lepším.
Ale je pravda, že na přehazovačku jsem se už jednou musel taky vyčůrat :-)
Vztekem? :-)
tak to je dobry to abych hodne pil nez pojedu :-)
Slysel jsem, ze par lidi se na prehazovacku i vys… a jezdi nejaky ten zinglspied. (:
Dobře Vám tak, pžehazky a vedení se nemažou. Přehazka je mírně vazelínou od výroby. Jakmile ji byť jen jednou namažete olejem, tak pak v imě zamrzá.A když si koupíte kvalitní bovdeny a lanka tak také nic mazat nemusíte.
to jako že olej zmrzne a vazelína ne?
Jenže tou vazelínou nejsou mazány čepy v kluzné části.Ale pouze přižinka, aby nevrzala a pak vodící kolečka vevnitř. Tak si nevěř, já to tak mám prostě odzkoušený. Přehazka tak řadí i v zimě a má delší životnost v rámci vaklu.¡čepy jsou udělány tak, aby se nemusely mazat a u vyšších modelů mají povrch nebo jsou z takového materiálu, že je nenaleptá ani ta sůl.
:-) to by to muselo být z PVC aby to sůl nenaleptávala a ají to by jí neodolalo, ale iluzi ti brát nebudu, 10 let jezdím zimu co zimu po rozsolených ulicích tak vím co Chlorid sodný (NaCl) dokáže.
Řeknu to takhle -jezdím s přehazovačkami různých typů 19 let. Pravda je, že v zimě spíše po lese ale i nějaká ta silnic občas je.
Shimano přehazovačky jezdím asi 15 let.
Vysvětluj si to jak chceš, ale u shimano přehazovaček od deore nahoru- tedy v prvopočátcích od stx nahoru- jsem vypozoroval, že když je nemažu, tak v zimě nazamrzávají a v bahně pak také řadí lépe. To je nejen moje zkušenost. Prostě na přehazku olej nepatří a do kvalitních bowdenů také ne.Jakmile byť jen jednou člověk přehazku stříkne přes čepy olejem, tak už nikdy v mrazu a v blátě nebude chodit tak dobře. Osobně to beru jako fakt, který jsem vypozoroval a nebudu jej nikterak zdůvodňovat.
Vidíš já to mám naopak, 99% to je v solných břečkách, anebo v solných roztocích, to byly minulý zimy, kdy nebyl sníh, ale jenom mrzlo, tak že silničáři solili také, neli o to víc. Pokud bych kolo nanatřel čas od času naftou tak za chvíly jsou v hliníku a magnézku vyžraný krátery už jsem to tady prezentoval tak před 2–3 roky, nejhorší je to na styku železa s hliníkem či hořčíkem, proto veškerou zimní výbavu jako blatníky upevnuji el. stahovacími pásky, jelikož mě takhle před 3 roky odešla vidle. Přehazky zatím největší výdrž na zimákách ze shitman je označení A, je osazena na Wheelerovi 2900 z roku 2000 a šlape dodnes, Deorko na Demě Deor z r. 2004 odešlo po 5tis.km a dvou zimách, vyžší Shitmana jsem už nepořizoval, jelikož jsem si pořídil Gianta Reiniera r. 2005 a ten byl na Sramu 7 a ten šlape dodnes přes 13tis.km toho ale samozřejmě do slanejch břeček netahám, ten jezdí po těch lesích. No a na současném zimáku teď týden Spyder, před tím Sup mám Sram 4 a šlape bez problému, asi díky té naftě se ty sračky na něj moc nenabalují. Ne nadarmo jsme na vojně našeho Hakla a T-805 natírali naftou. Proto taky přežily až do NATO. :-)
Tady nejde ani tak o čepy přehazky ale o oxidaci způsobené solnou břečkou a kontakt hliníku se železem dodělají zbytek proto je potřeba mazat mazat mazat v poslední době se mě na to nejlépe osvědčila nafta uděla povlak a sůl se k hliníku nedostane.
Ale vinca pisal o radeni – a ma pravdu. Ja som tiez na „zimaku“ cez vikend musel prestriekat radiace packy.
Inak pri vymene lanka pouzivam vazelinu a salter obcas maznem tiez (capy olejom v spreji) a problemy s radenim v zime nemam a ani som nemal (do –13 st., vo vacsej zime som nejazdil).
jj páčky takové problémy občas mívají- hlavně, když už jsou starší a mají ty pružinky trochu vytahanější a západky ochozenější. Dokonce jsem někde čet, že poslední roky dává shimano do páček nějakou vazelínu s kterou jsou v zimě problémy-ale nemohu potvrdit, na jednom kole dualy-bezproblému a dalším alivio páčky 8sp-už starší a třetím dokonce staré STX-ty občas problémy už měly,jenže ty jso už staré přes 10 let.
Viš základem je mazat, mazat, mazat a pak ti bude řadit, ve vedlejším vlákně o brzdách shitmano jsem dal fotky jak vypadá kolo když s ním musíš jezdit i v zimě, tedy pokud nechceš chodit pěšky, mám tam obyč sram 4 a ještě nezklamala na Giantovi mám 7 a taky chodí bez poruchy 13kkm ale toho beru jenom na vyjíždky když je hezky ne to každodenních sraček :-)
Přehazovačku (X-9) nemažu, ale řadí bez problémů mráz nemráz. Určující pro to, jestli bude fungovat, je imho stav bovdenů a lanka.
Přesmyk (XT) má občas snahu stávkovat; to když se kolem něj nabalí koule bláta / mokrého sněhu, která následně zmrzne.
Mám tu samou zkušenost. X.9 v zimě a mrazu chodí a řadí dobře. Důležitý je stav bowdenů a lanek. Jednou se mi stalo, že se mi nabalila na kazetu kula sněhu, ze které se stal led a já jsem v podstatě přišel o těžší převody. To jsem musel fakt zastavit a na kazetu se vyčůrat :).
vcera cestou z prace misty pres 10 cm snehu dve hodiny X.7 v pohode smyl SLX taktez radil luxusne, razeni X.O gripshift, bovdeny v celku. Jak pise rock problem je vetsinou v bovdenech a ne v prehazce.