• Leguann

    ahoj zajimalo by me jestli prehozovcka napr.  x.0 nebo xtr spatne radi ve snehu nabo jestli treba nejak zamrza nebo vubec neprehazuje.Ne­jezdim v zime tak by me to ze zvedavosti zajimalo diky

    0 0
    • jIrI___  

      X.7 řadí bez problémů :)

      0 0
    • šlapatko  

      Když je dost sněhu,zamrzá.Stačí 10cm a nedělá to dobrotu.Myslím že je jedno jestli bude šaltr.X.O nebo XTR.Jezdím SS,tam nemá co zamrznout:-)

      0 0
      • mar_tin1  

        mrznú kladky (okolo zubov, nie ložisko), ale radí to aj tak v pohode.

        0 0
    • vinca  

      Přehazovačka je většinou v pohodě, jen musíš vyměnit mazivo v řazení , to původní vyhovuje tak do 0st, pak špatně zapadávaj západky, a musíš to vždycky rozpumpovat.

      Stačí propláchnou a namazat něčím lepším.

       
      0 0
      • vinca  

        Ale je pravda, že na přehazovačku jsem se už jednou musel taky vyčůrat :-)

        0 0
        • misak.kadlec  

          Vztekem? :-)

          0 0
        • Leguann  

          tak to je dobry to abych hodne pil nez pojedu :-)

          0 0
        • Kubiczech  

          Slysel jsem, ze par lidi se na prehazovacku i vys… a jezdi nejaky ten zinglspied. (:

          0 0
        • vlk  

          Dobře Vám tak, pžehazky a vedení se nemažou. Přehazka je mírně vazelínou od výroby. Jakmile ji byť jen jednou namažete olejem, tak pak v imě zamrzá.A když si koupíte kvalitní bovdeny a lanka tak také nic mazat nemusíte.

          0 0
          • vysmátej bajker  

            to jako že olej zmrzne a vazelína ne?

            0 0
            • vlk  

              Jenže tou vazelínou nejsou mazány čepy v kluzné části.Ale pouze přižinka, aby nevrzala a pak vodící kolečka vevnitř. Tak si nevěř, já to tak mám prostě odzkoušený. Přehazka tak řadí i v zimě a má delší životnost v rámci vaklu.¡čepy jsou udělány tak, aby se nemusely mazat a u vyšších modelů mají povrch nebo jsou z takového materiálu, že je nenaleptá ani ta sůl.

              0 0
              • jipík  

                :-) to by to muselo být z PVC aby to sůl nenaleptávala a ají to by jí neodolalo, ale iluzi ti brát nebudu, 10 let jezdím zimu co zimu po rozsolených ulicích tak vím co Chlorid sodný (NaCl) dokáže.

                0 0
                • vlk  

                  Řeknu to takhle -jezdím s přehazovačkami různých typů 19 let. Pravda je, že v zimě spíše po lese ale i nějaká ta silnic občas je.

                  Shimano přehazovačky jezdím asi 15 let.

                  Vysvětluj si to jak chceš, ale u shimano  přehazovaček od deore nahoru- tedy v prvopočátcích od stx nahoru- jsem vypozoroval, že když je nemažu, tak v zimě nazamrzávají a v bahně pak také řadí lépe. To je nejen moje zkušenost. Prostě na přehazku olej nepatří a do kvalitních bowdenů také ne.Jakmile byť jen jednou člověk přehazku stříkne přes čepy olejem, tak už nikdy v mrazu a v blátě nebude chodit tak dobře. Osobně to beru jako fakt, který jsem vypozoroval a nebudu jej nikterak zdůvodňovat.

                  0 0
                  • jipík  

                    Vidíš já to mám naopak, 99% to je v solných břečkách, anebo v solných roztocích, to byly minulý zimy, kdy nebyl sníh, ale jenom mrzlo, tak že silničáři solili také, neli o to víc. Pokud bych kolo nanatřel čas od času naftou tak za chvíly jsou v hliníku a magnézku vyžraný krátery už jsem to tady prezentoval tak před 2–3 roky, nejhorší je to na styku železa s hliníkem či hořčíkem, proto veškerou zimní výbavu jako blatníky upevnuji el. stahovacími pásky, jelikož mě takhle před 3 roky odešla vidle. Přehazky zatím největší výdrž na zimákách ze shitman je označení A, je osazena na Wheelerovi 2900 z roku 2000 a šlape dodnes, Deorko na Demě Deor z r. 2004 odešlo po 5tis.km a dvou zimách, vyžší Shitmana jsem už nepořizoval, jelikož jsem si pořídil Gianta Reiniera r. 2005 a ten byl na Sramu 7 a ten šlape dodnes přes 13tis.km toho ale samozřejmě do slanejch břeček netahám, ten jezdí po těch lesích. No a na současném zimáku teď týden Spyder, před tím Sup mám Sram 4 a šlape bez problému, asi díky té naftě se ty sračky na něj moc nenabalují. Ne nadarmo jsme na vojně našeho Hakla a T-805 natírali naftou. Proto taky přežily až do NATO. :-)

                    0 0
          • jipík  

            Tady nejde ani tak o čepy přehazky ale o oxidaci způsobené solnou břečkou a kontakt hliníku se železem dodělají zbytek proto je potřeba mazat mazat mazat v poslední době se mě na to nejlépe osvědčila nafta uděla povlak a sůl se k hliníku nedostane.

            0 0
          • djano  

            Ale vinca pisal o radeni – a ma pravdu. Ja som tiez na „zimaku“ cez vikend musel prestriekat radiace packy.

            Inak pri vymene lanka pouzivam vazelinu a salter obcas maznem tiez (capy olejom v spreji) a  problemy s radenim v zime nemam a ani som nemal (do –13 st., vo vacsej zime som nejazdil).

            0 0
            • vlk  

              jj páčky takové problémy občas mívají- hlavně, když už jsou starší a mají ty pružinky trochu vytahanější a západky ochozenější. Dokonce jsem někde čet, že poslední roky dává shimano do páček nějakou vazelínu s kterou jsou v zimě problémy-ale nemohu potvrdit, na jednom kole dualy-bezproblému a dalším alivio páčky 8sp-už starší a třetím dokonce staré STX-ty občas problémy už měly,jenže ty jso už staré přes 10 let.

              0 0
    • jipík  

      Viš základem je mazat, mazat, mazat a pak ti bude řadit, ve vedlejším vlákně o brzdách shitmano jsem dal fotky jak vypadá kolo když s ním musíš jezdit i v zimě, tedy pokud nechceš chodit pěšky, mám tam obyč sram 4 a ještě nezklamala na Giantovi mám 7 a taky chodí bez poruchy 13kkm ale toho beru jenom na vyjíždky když je hezky ne to každodenních sraček :-)

      0 0
    • rock  

      Přehazovačku (X-9) nemažu, ale řadí bez problémů mráz nemráz. Určující pro to, jestli bude fungovat, je imho stav bovdenů a lanka.

      Přesmyk (XT) má občas snahu stávkovat; to když se kolem něj nabalí koule bláta / mokrého sněhu, která následně zmrzne.

      0 0
      • marapara  

        Mám tu samou zkušenost. X.9 v zimě a mrazu chodí a řadí dobře. Důležitý je stav bowdenů a lanek. Jednou se mi stalo, že se mi nabalila na kazetu kula sněhu, ze které se stal led a já jsem v podstatě přišel o těžší převody. To jsem musel fakt zastavit a na kazetu se vyčůrat :).

        0 0
    • Jenda  

      vcera cestou z prace misty pres 10 cm snehu dve hodiny X.7 v pohode smyl SLX taktez radil luxusne, razeni X.O gripshift, bovdeny v celku. Jak pise rock problem je vetsinou v bovdenech a ne v prehazce.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.