• el lobo1

    Zdravím koupil jsem tohle světlo http://www.led-expert.cz/…yklosvitilna. A jelikož je to mé první výkonnější světlo tak se chci zeptat Vás zkušenějších jestli je normální, když po cca pěti minutách svícení na plný výkon (750lumen) je světlo tak horké, že nejde udržet v ruce.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Georrge  

      stejná otázka – při jízdě nebo staticky? Jestli staticky, tak je to normální, to tělíčko na takový světelný výkon není dělané :) výrobce prostě očekává, že s tím pojedeš a bude tam nějaký ofuk, světlo které by se uchladilo staticky by na kolo nikdo nechtěl…

      0 0
      • 01carbon  

        Asi jak co – Armytek Pro vydrží na stole na max (1000lm) 23min – vyzkoušeno :-)

        http://www.ledshop.cz/…2~z5550.html

        0 0
        • Georrge  

          než se vypne, nebo než se propálí stolem? :) dá se pak vzít do ruky?

          0 0
          • 01carbon  

            Svítí dál, sníží výkon. Na povrchu 60–65st. C – pouze okolo reflektoru, tělo baterky se nechalo v pohodě držet rukou. Po pár ofouknutí (4–5×) opět plný výkon dalších cca 20min :-)

            0 0
    • petrun  

      Jestli má něco mizerně vyřešené chlazení, je to blbě navržené nebo špatně vyrobené! Já jsem díky zfušované konstrukci přišel už o 2 Aurory které se za jízdy tak přehřívaly až mi uvnitř upekly ledky. Jsou na pohled zamlžené, obvod který byl uvniř zřetelně vidět je zastřený. Obě sice ještě svítí, bohužel tak na cca. 25% původního výkonu :-(

      0 0
      • petrun  

        Ještě se podívej jak je ledka připevněná na chladič (pokud tam nějaký je). Dnes už každé nové světlo rozebírám a pokud to je konstrukčně možné, snažím se led modul co nejtěsněji usadit a podmáznout teplovodivou pastou. Některé konstrukce jsou ale tak stupidní, že jim nepomůže vůbec nic :-(

        0 0
        • drood  

          Kdyby pod ledkou nebyla termalpasta, nebo by byla špatně usazená led, špatně by se chladila a světlo by se nezahřívalo, ovšem ledka by to měla velmi rychle za sebou. To, že tělo svítilny topí znamená, že se teplo od ledky dobře odvádí, takže je to v pořádku. Pak už to záleží na velikosti chladící plochy, okolní teplotě a rychlosti jízdy.Maličká svítilna se holt zahřeje víc, než pořádný kanón… Ledka vydrží cca 150°C, musí vydržet i teplotu pájení na PCB.

          0 0
          • Georrge  

            problém je, že u spousty levných svítilen se šetří na hliníku, takže se to teplo špatně odvádí. Tělo se sice časem zahřeje, ale pak když má třeba tělo 60 stupňů, tak na ledce už je krizová teplota… tam pak ale nepomůže nic :)

            0 0
          • petrun  

            Před měsícem jsem rozebral světlo a termopasta bohužel pod ledkou nebyla. Musel jsem jí tam doplnit sám. Číňani nějakou pastu neřeší, je třeba s tím počítat!

            0 0
            • drood  

              Já ji tam měl zatím asi vždycky, ale vždycky málo a jen tak nedbale plácnutou, takže vyčistit, nanést novou a rozetřít.

              0 0
          • el lobo1  

            Jo asi to tak nějak bude…sice tělo svítilny je asi z hliníku a s chladícímyi žebry, ale je celé v plastu i když jsou v něm větrací otvory což asi není úplně ideální. No snad to bude nějak fungovat i v létě až budou teploty o hodně větší než teď.

            0 0
            • drood  

              To černé je vážně plast??? Tak to čumím :D. Tím se mnohé vysvětluje.

              0 0
              • el lobo1  

                Tak dnes jsem sundal světlo a to černé je kov. Zmátla mě ta černá povrchová úprava a to že ten přišroubovaný držák je plast. Ovšem i tak nevím proč je opláštěný ten žebrovaný chladič.

                0 0
            • petrun  

              Plast tedy není moc dobrý vodič tepla :-(

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.