Problém s jízdou na silničním kole

120 nepřečtených
  • Casper

    Zdravím bikery, nesetkali jste se někdo s případem, že by se někomu na silničním kole jezdilo hůř než na MTB? Kupoval jsem si letos silničku a vzal jednu i pro otce. Když na ni sednu, cítím velký rozdíl oproti MTB, ale otec si stále stěžuje že mu to nejede a že se na tom dře, prý mu MTB jede lépe, přitom na něm má uplně šílený pláště se vzorkem, které hučí jako lokomotiva. Myslíte že je možné aby za léta ježdění na MTB měl nějak jinak navyklé svalstvo, přizpůsobené na MTB kolo? Kolo které má je nějaký obyč. na deore komponentech, silnička je na soře, pláště na silničce nafoukaný na 8 atm., seřízený to má od člověka co silničkou žije takže v tom taky by neměl být problém.

    0 0
    • maajkee  

      Pokud nejezdí rychle, tak silnička pro něj nemusí mít velký přínos, navíc je jasný, že MTB má pohodlnější geometrii a jiný převody. Musí prostě na silničce jezdit jinak.

      0 0
    • kubad  

      vymysli mu trasu, a změř mu za kolik to jede na silničce a za kolik na horáku :D

      pak uvidíš

      0 0
    • Mr.Infernal  

      Za předpokladu správně nastavených posedů je mtb vedle silničky na silnici jasně pomalejší. Já mám ale třeba problém udržet na silničce stabilitu, jedu rychle ale ten pocit z jízdy oproti mtb je pro mě skoro nepříjemný (posed, úzké řidítka a pláště u kterým mám pocit že při každém náklonu musí jít do smyku :-D )

      0 0
    • felix.org  

      Já jsem chtěl silničku v prvním kopci zahodit. Ale po pár stovkách kilometrů jsem tomu přišel na chuť a letos mám poprvé víc kilometrů na silničce než na biku.

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Tak to je, poprvé na silnici, to byla vražda. Nebo teda spíš podruhé, potřetí, kdy jsem vyjel do kopců – nahoru to nešlo, myslel jsem, že zechnu, dolu to nešlo, myslel jsem, že se zabiju… Ale po pár stech kilometrech, což máš za týden, se to poddalo ;)…

        0 0
        • bosmilan  

          To stejné jsem zažíval já když jsem letost poprvé vyzkoušel silničku.Jelikož mám raději frekfenční šlapání do kopců,tak asi popřemýšlím o kompaktech,abych se do kopce tolik netrápil.

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            No já kompakty mám, ale když přijde nějaký utahovák, který má 12, 13 nebo nedej bože 14 stupňů… To je pak paráda i s kompakty :D.

            0 0
            • Singlespeed  

              Chtěl jsi říct procent. Kdyby to bylo stupňů, tak by to byla lámačka aji na horáku (14 stupňů je 25 procent). Na silničním kole nezbývá nic jiného než si pořádně nastoupit ze sedla ;-)

              0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Není to o svalstvu navyklém na mtb, ale o svalstvu nezvyklém na silnici :). Chce to víc jezdit, to se pak poddá. Ono to je i o tom pohodlí – dřít na silničce bolí – ne že na biku ne – ale je to navíc ještě dost nepohodlné…

      0 0
    • Tina  

      Na silničke sa jazdí kadenčne. Veľa bajkerov robí tú chybu, že si myslia, že to musí ísť ľahko a tak tam „rvou“ ťažké prevody. Takže podľa mňa tvoj otec nevie točiť frekvenciu ani 80ot/min. Bez toho sa na silničke zľahka neodvezie. Ja točím 95 – 100.

      0 0
      • maajkee  

        Aha, tak to mám přesně obráceně, na bajku jezdím hodně kadenčně, kolem 90, na bajku díky těžším převodům musím prostě jezdit nižší kadence a šlapat víc silově.

        0 0
        • Tina  

          a aký rozdiel je medzi tvojím „bajkom“ a „bajkom“? ;)

          0 0
          • maajkee  

            hehe, to druhý mělo být silnice :)

            0 0
            • Tina  

              mi nedalo :)

              Stále však nechápem, prečo „musíš“ jazdiť na silničke viac silovo? To nemôžeš zaradiť ľahší prevod? Alebo jazdíš iba brutálne kopce? ;)

              0 0
              • maajkee  

                To bych musel jak blbec jezdit malou placku a v kopcích bych už neměl kam shodit :)

                0 0
                • Člověk a jeho svět  

                  Ale vůbec ne – vyšší kadence se nerovná malá pila…

                  0 0
                  • maajkee  

                    V tom případě by to znamelo jedině jet tak 40km/h :) A nebo jak pako křížit řetěz :)

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • karliner  

        Myslím, že třeba takový Ulle měl docela štěstí, že si nemůže přečíst tvoje rozumy, protože jinak by asi zjistil, že šlapal úplně blbě a TdF, Vueltu nebo olympiádu vyhrál naprostým omylem a to, že byl na TdF ještě 6× na pódiu bylo také nějakým nedopatřením :-)))

        0 0
      • Ma7ous  

        s tímto mohu jenom souhlasit, celý prvním rok jsem s tímto problémem s nízkou kadencí taky potácel teď točím průměrně 90 ot/min když si dám rovinatější etapu tak i více a je to hned poznat i na výkonech

        0 0
        • McBlacky  

          máš měřič výkonu?

          přes 90ot už to je efektivní jen pro velmi malý zlomek cyklistů.

          0 0
          • Tina  

            fíha! máš nejaký link alebo niečo čím by si toto tvrdenie doložil?

            0 0
            • Amoondre  

              treba knizka od Vojtechovskeho kde pise, ze podle studii je nejefektivnejsi kadence 63–67

              0 0
              • Tina  

                tak to potom vysvetli profi bajkerom, že vlastne podľa tej knižky jazdia úplne na h… :D

                Takú nízku kadenciu netočia ani odpadlíci v „gruppete“ ;)

                0 0
                • Biker jak Pes  

                  Ale houby, z pohledu fyziologického je to pravda, ověř si fakta. ;-)

                  Jde o to, že na kole se tohle běžně nejezdí, protože to nohy prostě nevydrží.

                  0 0
                  • nooski  

                    Ale vydrží ;-)

                    0 0
                  • Tina  

                    Tak fakta? Každý tu tvrdí „over si fakta“, „je to tak“, atď, ale relevantný zdroj alebo odkaz od nikoho nikde. A profíci si proti logike fičia na kadenciách od 90 vyššie a vyhrávajú :)

                    Tak ja som si teda dala tú námahu a niektoré „fakty“ som si overila. A zistila som, že (zdroje napr. tutu.

                    Naštujte si. Ale v skratke:

                    • rozlišujú sa 4 druhy efektívnosti (Gross, Net, Work and Deltaefficiency)
                    • najväčšia hrubá efektívnosť je naozaj údajne pri kadencii50–60ot/min, ALE. Je tu ALE. Ako vyplýva zoštúdií vo vyššie uvedených linkoch je takáto nízka kadenicanajefek­tívnejšia iba pri nízkom výkone ako napr. 140W. Pri takomto výkonemá vyššia kadencia nižšiu Gross efficiency
                    • ďalšie štúdie, ALE ukázali, že nízke kadencie súvhodné a efektívne najviac u nebajkerov a netrénovaných cyklistov.
                    • najvhodnejším meradlom pre trénovaných cyklistov je tzv. Deltaefficiency – the ratio of the change in the power output to the change in theenergy expended at each power output (viď obr.)
                    • efektívna kadencia trénovaných cyklistov je teda „údajne“

                    v hodnotách 85 – 93ot/min. ALE,

                    • napr. 7-násobný víťaz TdF točil priemerné kadencie viac ako 100 a ajv kopcoch sa jeho kadencia pohybovala hodne nad 90ot/min, Wiggins na časovketiež netočil pod 90, …
                    • avšak vyššia kadencia sa musí natrénovať.
                    • z biomechanického hľadiska svalu je podľa druhej tabuľky najvhodnejšírozsah kadencie 95–100, t.j. to čo jazdia trénovaní cyklisti
                    • ďalšie merania boli robené v závislosti na spotrebe glykogénu, atď…Každý nech si naštuduje.

                    Na záver asi toto: In summary, laboratory studies indicate that experienced cyclists do not use their most economical or efficient cadences. However, cadences of 90 to 100 rpm are probably beneficial in spite of decreases in economy and efficiency. The explanation proposed here suggests the use of high rpms results in a decrease in average pedal force per revolution and leads to the recruitment of fewer fast-twitch fibers, placing the reliance for muscle power development primarily on the slow-twitch and intermediate fibers. The advantage to the cyclist is there is less likelihood of a rapid accumulation of lactic acid, with the resulting decrease in muscle force production. More interdisciplinary studies in cycling, particularly those that combine biomechanical and physiological data, are needed to confirm or refute this theory.

                    0 0
                    • Biker jak Pes  

                      Uf, tak dalece to neznám, ale jde vidět, že v tom je logika. Samozřejmě, že na kole taky nejezdím kadencí 60 ot./min. Taky patřím mezi typy, kteří raději točí, než aby jeli silově.

                      Nicméně, mé informace vychází ze školy. Kdy jsem se během fyziologie zátěže trochu pobavil s jedním doktorem, který právě vede v tomhle směru výzkum.

                      S obsahem tvého příspěvku samozřejmě souhlasím, ale vidíš, že jsem měl pravdu taky. :-)

                      0 0
                      • Tina  

                        ano, pravdu o nízkej kadencii máš. ALE bavíme sa lepšej efektivite pri výkone okolo 150W ;) To hádam nikto s miestnych borcov nejazdí :D

                        0 0
                    • Rychlej turista  

                      U Sergeje Suchoručenkova se znalost angličtiny v té době nepředpokládala, takže ani jeho převody v kopcích nikoho nepřekvapovaly. Ale u Sergeje Gončara je to podivné, velmi podivné :-)

                      0 0
          • Ma7ous  

            nemám žádný wattmetr , mám měřič kadence. A když ujedu 25km okruh oproti loñsku o 3 minuty rychleji a navíc nejsem tak unavený, tak jsem usoudil, že je to pro mne lepší.

            Do dlouhých kopců a nebo prukchých stoupání to samo sebou nejde a chce to sílu, ale i tak pod 70 ot/min jsem snad nejel v sedě, kolik to lámu ve stoje to opravdu netuším.

            0 0
            • pelhrimov  

              Když už něco hodně lámeš ze sedla, tak ta kadence je klidně 45, to už ale je brutální stoupání

              0 0
      • JSt  

        nemyslim. kdyz po delsi dobe presednu ze silnice na mtb, musim ze zacatku myslet na to, abych motal daleko vic nez na silnici a nezasekl se tak na necekanych prekazkach, ze kolo nepretahnu nebo prohrabnu.

        0 0
    • tux  

      Má dobře nastavenej posed? Mě se naopak na silničce jezdí líp jak na biku, a to jsem měl i nízko sedlo (nebyl po ruce klíč, nebylo to moje kolo). Pravda že jsem na ní jel jen jednou, takže žádná velká zkušenost, ale i tak.

      Jen mě teda při držení dualů bolí předloktí, ale to je imho nezvykem mít takhle natočený ruce.

      0 0
      • Ma7ous  

        cože ? přávě držením za dualy máš přírozené držení rukou nikoli jak je to na rovných řídítkách :)

        1 0
        • tux  

          To je možný, asi mám blbý ruce. Na biku mě naopak bolej dlaně xD

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • radek01  

      Taky jsem měl problém než jsem si zvykl na převody je to prostě trochu něco jiného,když jsem jel poprvé na Ještěd tak šlo o život a to tam mám dětské převody 50/34 – 12/27.Co se týká kadence v průměru točím 80. Prostě silničáři mají neskutečné nohy už se těším až budu taky silničář to se potom bude závodit na bike.:-)

      0 0
      • maajkee  

        Jenže silničáři maj zase ruce na hovno a neuměj v terénu :)

        Pokud alespoň jednou týdně neporjedou bajk.

        0 0
        • radek01  

          Tak to nevím jezdím na bike pouze závody a nemyslím.že jsem s technikou na tom úplně špatně

          0 0
          • maajkee  

            No jo, ale oni jsou závody a pak je taky jízda v terénu :)

            0 0
            • radek01  

              To je pravda beru zpět na hnojáky co jezdím technika docela dobrý ale zase na nějaký hodně těžký terén nemám kolo.

              0 0
              • ClAyD  

                „na nějaký hodně těžký terén nemám kolo“

                To je jen výmluva, já taky jezdím na XC HTčku věci, který nejezdí lidi na fullech s vyššíma zdvihama a občas nějakáho enduro fulla předjedu. (bavíme se o technickým terénu)

                0 0
          • nox159  

            neni podstatne co si myslis ty, ale jak ve sjezdu nadavaji ti za tebou :D

            0 0
        • yetti  

          To můžu potvrdit :-)

          Jsem odkojenej silnicí a techniku na MTB mám hodně mizernou

          0 0
        • jecnak  

          Treba takovej Sagan. Zalezi zkratka kde cyklista zacinal. Nemyslim, ze by mi jako aktualne 95% silnicari schazela technika na biku.

          0 0
          • maajkee  

            Tak já samozřejmě beru silničáře ty kteří na silnici začínali, jezdili ji a jezdit budou, to jsou ti praví silničáři, ostatní jsou silničářská naplavenina :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.