Po včerejším lepení se musím zeptat zastánců této letité (a pro mě naprosto mrtvé technologie) proč to vlastně vozíte? Jen zvědavost, protože ten oser s tím je neskutečný :)
Po včerejším lepení se musím zeptat zastánců této letité (a pro mě naprosto mrtvé technologie) proč to vlastně vozíte? Jen zvědavost, protože ten oser s tím je neskutečný :)
Ač galdama nepolíben, přidám svůj názor z pohledu výběrce plášťových kol – strašný mraky těch dobrých značek s hezkou váhou je právě tubular, né clincher… až jsem nad galdama taky chvíli uvažoval :D
Vozim obojí. Tufo HiComposite Carbon/Tufo Calibra plus. Galdy držej líp tlak a jsou pohodlnější a jistější v zatáčce. Foukam kolem 7 atm. Toť moje zkušenost.
Třeba na cyklokrosu můžeš mít lehčí ráfek, který je podstatně odolnější a můžeš vozit tak nízké tlaky, které bys s jiným systémem mít nemohl. Lepení na pásku je pohoda a krásná práce, na lepidlo to oser je.
A taky bezpečnost. Pokud prorazíš ve sjezdu přední galusku, tak ji, pokud je dobře přilepená, nesvlíkneš a nějak to ubrzdíš bez pádu. Mě s tohle stalo ve sjezdu s pláštěm a byl z toho otřes mozku a cesta sanitkou..
Na silnici když to lepíš lepidlem, tak se to asi nestane, ale bajkový přilepený páskou pár lidí zulo i bez defektu…
Krome vahy rafku a pak pro ultra gramare galdy 19–21mm nic ;)
az udelaj pod kilo vyplet na ust disc tak to prestane davat smysl uplne
Bezpečnost při defektu určitě.
Oprava defektu – nasazovat venku bezduš .. mno.. ehm. U galusky mi tmel pomohl zachránit dojetí a mohl sem dofoukat i na vyšší tlak, když sem to zkoušel přefouknout u MTB bezduše tak ten „špunt“ z tmelu povolil, ale tam může být důvodů víc.
Protoze jsme zpatecnici a mame rafkove brzdy a karbonove rafky :) A rafkove brzdy mame, protoze jediny hydropaky, co muzeme normalne drzet v pazoure aby nas to nesralo je Di2. A u Di2 nas sere ten hrozny zvuk serva pri prerazeni a vubec elektrika na takovem jednoduchem mechanickem stroji jako je jizdni kolo.
No a hlavne mi prijde, ze bezdusak musis fouknout min, aby neprenasel ostre vibrace, galda muze byt pocitove tvrdsi, ale ostre hrany lip utlumi, jestli to dava smysl. Asi to bude jeste tou mezivrstvou lepidla potazmo pasky (ktera zase dela vetsi valivy odpor), tezko rict.
Já to vozil na silnici hlavně kvůli defektům. Člověk si nerozbije hubu při rychlém defektu a pokud to nepobere tmel, tak dojede po ráfku.
Lepení voser není, když ho umíš, je to rychlovka.
Člověk měl jako bonus lehká kola a výběr je celkem velký.
Nevýhoda je ta cena no…proto sem se vrátil zpátky k plášťům a latex duším.
Na CX ale nic lepšího než galuska není. Ten super nízký tlak a lehký kola člověka prostě baví :)
Jj, rychlovka při prvním lepení na ty Lighweight:) Tři slabounké vrstvy na ráfky a dvě na galdy aby se zatáhly. Pak ještě jedna při nazouvání a následné rovnání. Mezitím pokaždé čištění štětce a všude vlákna lepidla. Naprostý oser s tímto přežitkem. Na CX chápu, na silnici vůbec. Navíc byla zadní galda špatně udělaná a srovnat jí zabralo dost práce, nervů a sil. Nesnáším galdy, kua. Jen takový povzdech, nic víc…
Magic mastic: jedna vrstva na galdu, hodinu počkat, jednu vrstvu na ráfek a nasadit. Druhý den jsou k použití.
6 vrstev na silniční galusky? To je ultra blbost. 1 na ráfek jedna na galdu. Nechám zaschnout a pak jedna na ráfek a nalepit. Garantuji, že to nikdy nezuješ. I na CX jich dávám jenom 5. A lepidlo Mastik se netáhne a dobře se umývá :)
To bylo přání majitele. Já bych to celé rovnou vyhodil:)
Nový ráfek a nová galda 3 vrstvy
Jetý ráfek jetá/nová galda 2 vrstvy
A dycky se vztekám, že to nejde dolů :)
Muzes sdelit cim se mastik dobre umyva? Ja si to koupil s tim, ze inzerovali jak to jde umyt vodou enz to zaschne a nakonec jsem od toho mel uplne vsechno a neslo to dolu ani za boha .D
No vodou :) ale je pravda, že musíš jednat rychle. Jinak poslouží obyčejní natural 95 :))
Tak jsem mel asi nejaky spatny kus… Protrhl se mi ten alobal na blisteru pri aplikaci a i pres vcasnou snahu umyt ruku v pristavenem kyblu s vodou jsem byl neuspesny :D
Já to bral teplou vodou. I po nalepení sem tím čistil zbytky na ráfku s šlo to dobře. Za mě nejlepší lepidlo. Pak je fajn i Continental lepidlo, ale třeba Schwalbe je totální odpad. To už nikdy
Na kotoucovy kola je to uz zbytecne, tam bude bezdus hrat hlavni prim v budoucnu a asi uz ted hraje.
Nevíte někdo jak je to teď v profipelotonu, když teď všichni jezděj kotouče? Vozej galdy nebo pláště?
Různě. Někdo bezduše, někdo pláště s duší (specialized), většina asi pořád galusky. Skoro všechno s tmelem.
Zajímavý…mě tmel od Stans v latex galdě téměř nefungoval. Udržel 2–3 bary max. :(
Mě ve Vittoria jakž takž fungoval na dojetí ten jejich pitstop. Ale používal jsem ho až po defektu. Malá dírka na běhounu, tlak někde kolem 6 bar, ale s pomalým únikem. Doma když jsem nafouknul víc, tak to ruplo.
Sagan ma bezduse podle GCN
https://youtu.be/YyCmPGbIPOg 31. s
Mě ten ventilek nepřijde jako bezdušový, chybí mi tam matička.
Co ta nalepka? Ta je na galdach normal?
Nálepka fixuje ventilek aby nedrnčel o ráfek.
Jo, proti klepání ventilku o vysoký karbony. Je to protivný zvuk.
I Novas – ok. Galdy a karbony nejezdim. Ale veril bych i nejakehu prilepeni ventilku bezduse :).
Tam ma normalne duse ne?:)
nejake latexove
No toto :)
To by tady teda neobstal.
Latexky jsou TOP. Na silnici už nic jiného nechci
Myslis, ze by o tom lhali? Ventylek vypada s vyndavacim jadrem. Maticku klasickou nevidim, ale co kdyz tam maj neco Spešl ;)
ventilky s vyndavacim jadrem maji i galdy i lepsi duse.
Je, beru zpet. Pustil jsem si to znova a o tubeless tam nemluvi. Nejak jsem si to vsugeroval, kdyz jsem slysel “clincher”.
Jel jsem 12km na defektu,prázdne zadní kolo,plášť Michelin Lithion 2 –23mm,ráfek Remerx Stormy,bez poškození oba jezdí dál. -)
A proč by ne? Pokud máš kolo s ráfkovými brzdami, nechceš kotouče, tak nic lepšího není, Bonus – bezpečnost, skoro nezničitelný ráfek i v carbonu a lehká kola, Mínus je rozhodně cena za kvalitní gumu, která je dvojnásobkem ekvivalentního pláště. Galdy vozím jen na jednici do pšknýho počasí, Na dvojce hliník a pláště. No a navíc pro konzervy, jako jsem já, je tam i určitá nostalgie.
Dávám jednu vrstvu na ráfek a jednu na galdu. Nikdy jsem to neurval. Teda jen když jsem chtěl. Vzhledem k počtu starých galuskovych kol jsem to celkem vychytal a jde to svižně od ruky bez zbytečného bordelu.
Když už mám lehký ráfek i galdu, pak mi páska přijde prostě těžká, takže vždy na lepidlo.
Hlavně lepidlo nemusíš odstraňovat. Jen strhneš nutné a jedeš dál. Od pásky to musíš čistit vždy a to musí být slušný pain
Nemusíš. Strhnu co jde a na to nalepím další :D
Pro mě stejná práce jako s bezdušema. Jen musím počkat do druhého dne, až zaschne lepidlo. Na CX se zatím stále bezduše nechytaj. Zkusím ještě bezduš s insertem, ale moc tomu nedávám.
Galdy jsem poprvé zkusil na CX, protože při nízkém tlaku jsem furt cvakal duši a bezduše nedrželi na ráfku.
Po úspěchu na CX jsem dal i galusky na bike. Opět proto, že jde jezdit nižší tlak a tolik se to nežvejká.
Nakonec jsem dal galusky i na silničku protože je to prostě lepší.
Zrovna včera jsem přezouval přední a zadní kolo pomocí Tufo pásky a nemyslím si, že by mi to trvalo déle než ****** s pláštěma.
Největší plus je, že už nejsou defekty typu cvaknutí o ráfek. Propíchnutí samozřejmě hrozí a už se mi i stalo, že to mlíko nepobralo. Odjel jsem po prázdné domu asi 20 km. To se ale může stát komukoliv na čemkoliv.
U galdy zalezi na konstrukci. Pokud je vnitri latex duse volna, tak to mliko/tmel nema sanci opravit. Pokud je vulkanizovana na plast(tufo myslim) tak je to ok.
Co je za figl, ze u galdy nehrozi cvaknuti pri nizkym tlaku? Myslel jsem, ze du vnitni dusi taky muzes cvaknout?
Jj, jde cvaknout, Když trefíš blbě na CX překážku, tak ji dáš taky.
Podařilo se mi cvaknout CX galdu s volně loženou duší i Tufo galdu a ta ji má vulkanizovanou. Vždy to bylo kvůli nízkému tlaku a nějaké ostré tvrdé překážce :)
Silniční sem necvakl, ale tam sem nikdy neměl míň než 6bar. Tak to snad ani nejde při tomhle tlaku
Tvar ráfku napomáhá tomu, že cvaknout galdu dá víc práce.
tak kluci nademnou mají jinou zkušenost …
Mě se to osvědčilo. Jezdím po Praze a to jsou samé dlažky a koleje, výtluky na silnici apod … Ted jsem měl obuté úzké 23 mm a galdy jsem sjel bez toho že bych je cvaknul přestože jsem to foukal jen kolem 5 bar a na těch kolejích tloukly ráfky o zem.
Řekl bych, že je to díky tomu vhodnějšímu profilu ráfku.
Lepení galusky je v pohodě, asi to chce delší praxi. Trochu průda je čištění ráfku od starého lepidla. Větší zbytky starého lepidla (Vittoria Mastik) ořežu z karbonového ráfku nožem a kulatým pilníkem dočistím. O víkendu jsem po novu na dočištění použil mikrobrusku Dremel a šlo to náramně, ráfek byl za chvíli jako nový. Léta jsem používal a používám pláště, ale na novou silničku s karbonovým rámem a karbonovými ráfky jsem se rozhodl vrátit se ke galuskám. Nelituju, je s tím sice o trochu víc práce, ale jede to náramně.
Jezdím na tom i šotolinu a lehkej terén a nikdy defekt.
Nevím jak je to teď, ale cyklokros jsme jezdili výhradně na galuskách (teréních).
Tak nůž a pilník na svá kola, za šedesát litrů, bych nikdy brát nechtěl. Ať jdou galdy k čertu:) Mě sedí bezduše, jezdím je na silnici už skoro deset let a naprostá spokojenost. Tyhle kraviny ať si jezdí v Pro Tour, kde na to mají lidi a jezdí za nimi mechaničák. Já tomu nemohu přijít na jméno. Bezdušák je podle mého ještě lepší než galda. Opět jen můj názor a nikomu ho necpu.
Bráchovi se povedlo na horákovi píchnout galdu tak pěkně, že hřebík zajel skrz do díry na nipl. Nová galda, 15kil, díky, nashle. Taky jsem se jich s radostí zbavil, celé mládí párání, lepení, zašívání…
Já mám ty 2 kola před sedmi lety „jen“ za 20 k, tak mi proto ten nůž a po novu bruska asi tolik nevadí. :-) Ale ať si jezdí každý na tom, co mu je milé. Pravda, s výjimkou cyklistické dráhy v Motole, tam jsou galusky povinné.
A pokud se se starym lepidlem nechces takhle srat, doporucim Effeto Mariposa Carogna remover. Naneses pastu na rafek, nechas chvili pusobit a vse pak setres papirovym ubrouskem. Vysledkem je dokonale cisty rafek.
Ještě jednou dík za odkaz na tuhle pastu, který jsi zde dal již vloni. Funguje geniálně, naprosto čistá práce. Ono když to člověk umí, tak to s těmi galuskami žádná pakárna není, akorát byla s odstraněním starého lepidla, když ho tam už bylo neúnosně. Člověk se učí celý život.
Neni zac, pro me to byl taky dar z nebes :)
Tak jsem pichnul galdu na nejakych drevenych triskach. Celou historku radeji neuvadim, bych se akorat ztrapnil. Ale tmel to zalepil a po nafoukani to drzi vzduch stejne jako predni galda. Muzu na tom dale jezdit? Jako rezervu mam mit nahradni galdu, dalsi tmel nebo cislo na taxika? Nebo to mam radeji vymenit?
pokud drží tlak klidně jezdi
Diky.
Tufo galda? Tam to bude v pohodě a dojedeš ji na plátno. U ostatních značek bych to raději rozpáral a zašil.
Veloflex Arenberg. Zasit bych to asi nezvladl. Tufo mam jen jako zalohu s sebou.
Nejspíš se to za jízdy otevře. U galusek s volně loženou duší tmely obvykle nefungují, nebo jen krátkodobě na dojetí na nižším tlaku. Zkus postupovat podle tohoto návodu. Zas taková věda to není.
Akorat teda s tmelem v dusi a rozkydaným i v kordu to bude fakt lahodná práce.
No, mel jsem to 15 km pesky nebo tmel :-)
To chápu. Já už jsem na pokusy s tmelem rezignoval. Nahodím rezervu, dojedu dom a tam to v klidu vyřeším buď záplatou a nebo popelnicí.
Ted uz vozim taky Tufo jet rezervu, nastesti jsem nemusel pouzit. Mam Conti, tak lepim na pasku (ty na ni narozdil od vittorky drzi), tak je to utlrarychle.
Zatim jsem teda neopravoval, Tvuj navod jsem precetl nekolikrat, ale nebyl moral :) A zpravidla but mi to tmel u tech Conti vyresi nadobro, nebo uz je to takova dira (rezanec) i v behounu, ze nema cenu opravoavat.
Má smysl vozit Pitstop road racing ? Mám corsa g+. A tu rezervu lepíš, nebo dojíždíš nasucho?
Vozím jen rezervu. Tu nahodím a dík docela hlubokému žlábku a 28mm širokému ráfku tam na cca 120psi drží jak přibitá + jsou tam zbytky lepidla. V pohodě se s tím dá dojet, zatáčky ale velmi v klidu.
Diky za navod, videl jsem ho uz predtim. Ale to bych si nechal na zimu, i kdyby se mi to melo povest. Kdyz uz galdu sundam, bude na zacatek pro me slusny vykon, kdyz nalepim novou.
Tak se někdy stav s novou a s lepidlem, předvedu. Není to žádná věda. Možná snazší než plášť s duší nebo bezduš. Jen musíš počkat, než zaschne lepidlo.
Potvrzuji, Tomáš mi to jednou ukázal a před týdnem jsem tuhle galusku sundaval a bylo to „peklo“, drželo to neskutečně…
Lepil jsem pak novou a udělal ZÁSADNÍ chybu, nechal jsem zaschnout lepidlo fakt jen krátce a jakmile jsem tam galdu narval, už jsem s ní v podstatě nepohnul......
Vittoria Mastik One + Corsa Speed
Takže není nalepená/vyrovnaná nějak ideálně, ale je to zadní disk a ani to nepoznám......
BTW bylo to krátké zaschnutí poslední vrstvy na ráfku fakt chyba?
Ano, musíš galusku dát ještě na mokré lepidlo a okažitě nafoukat na max tlak. Fakt udělám nějaký návod. Nic moc na tom není, jen to chce dodržet postup.
jo takhle, takže to čekání bylo vlastně ne krátké, ale až moc…
ale pokud to hned nafoukám na max tlak tak s tím moc nepohnu nebo naopak to půjde?
btw OVĚŘENÝ návod by byl fajn, ono se to na YT dost liší…
Na max tlaku se galda sama ve žlábku srovná. Většinou, když pak do toho začneš sám zasahovat, tak to jen zhoršíš.
S lepením galusek mám více jak 30letou zkušenost. Jak píšeš o té zásadní chybě při lepení, tak tam hodně pomáhá dát tam toho lepidla více (na ráfek) a v podstatě bez zavadnutí hned nahodit. Pěkně se to pak srovnává, klouže to dostatečně. Mastik One doporučuji, dřív jsem používal Continental, ale tohle je mnohem lepší právě na to srovnávání. Jestli máš balení v konzervě, tak též hodně pomůže lepidlo promíchat. Osobně na to mám vyrobenou vrtulku a pak to míchám pomocí aku vrtačky. Navíc Mastik One má přímo v návodu uvedeno, že lepidlo na galusce nechat zaschnout do konce, tudíž se dá galuska pěkně vzít do rukou a člověk se neušpiní od lepidla. Galusku nechávám s tímto lepidlem zaschnout tři hodiny, pak dám silnou vrstvu na ráfek a ihned nahodím. Drží to neskutečně. Bavím se o posledních vrstvách.
Hele porad tedy nesikovi, jak tam navleces galusku, abys nebyl cely od lepidla? Na galde ho mam samozrejme zavadnute, Na rafek dam vetsi vrstvu jak pises, ale proste jak tam natahuju pres ten posledni kus tu galdu, tak se dycky zapatlam, plus me vytece lepidlo zpod te galusky. Diky :)
Máš ji o malém průměru, před prvním nalepením ji chce roztáhnout. Je to sice oficiálně zakázané, ale galdu chce nohama přišlápnout a bez trhavých pohybů ji rukama trpělivě natahovat tak dlouho, dokud nepůjde při tlaku 1bar zcela volně na ráfek. Je to zakázané proto, že výrobce neví, jak to kdo (ne)správně (ne)bude natahovat a může to pak jít za ním. Dát novou galdu na maximální tlak a pak dva dny nechat na ráfku, není moc dokonalé, zvlášt' u Tufa a Continentalu. Vittorky se naopak moc natahovat nemusí a Veloflex vůbec. Já, když pak lepím, tak mám ráfek po celou dobu procesu opřený o zem. A že ti pak vyteče lepidlo zpod galdy, je jedině dobře a ničemu to stran pevnosti spoje nevadí. Raději nanést více, kvůli rovnání, jak méně.
Tak lepil jsem ted naposled Vittorky a taky moc nesly (G2 a G2 Control). Prijde mi naopak ze moje gatorskiny jdou lepe. Oboji teda bez roztazeni.
Rafek mam opreny o zem az do chvile, nez zacnu rvat galdu prave tech poslednich treba 10–15cm, nez se to prehoupne.
A toho lepidla mi prave vytece tolik, ze je od toho upatlane vse a musim cistit acetonem. Asi to bude chtit vychytat mnozstvi, ale zase kazdy rafek jiny zlabek atd…
Může být, že šly Gattorskiny lépe. Každopádně je potřeba se nebát galusku pořádně natáhnout. Takto to všichni dělají od nepaměti, není to žádný můj zlepšovák. Ostatně je tento úkon natočen i na oficiálním videu o lepení galusek, které je přímo na stránkách Continentalu. Akorát je tam ted' uvedeno, že takto ne, nedivím se jim. Taky bych tohle laické části populace neradil. Musí se to dělat pomalu a s citem, jinak opravdu může dojít k poškození.
Těžko to popsat, kolik toho má vytéct. Mně toho vyteče přibližně 1mm a protože to dál nepokračuje na brzdnou plochu, tak to tam nechám i za cenu, že to nevypadá dvakrát pěkně. Navíc, jak je ted' web plnej detailních fotek, jsem si všim, že plno profi mechaniků to tam též nechává.
No to me vytece vice teda .)) Kdybych od toho nemel pak bok gumy a rafek tak to tam taky ncham. Holt budu trenovat, diky.
30 let lepíš galusky a děláš pořád takovou čuňárnu s natahováním galusek? Jediný správný postup je natáhnout galusku pár dní před lepením na nějaký rezervní ráfek a nafoukat na max povolený tlak.
Vittoria a Veloflex tohle nevyžadují. U Conti stačí 1–2 dny ale u Tufo tak týden.
Pokud člověk má cit v rukou, v hlavě mozek a není zbrklý, tak to čuňárna není, naopak, je to zcela běžné u profi mechaniků, kteří s lepením přicházejí do styku, můj zlepšovák to není. Jak jsem již zde psal, tohle je též natočeno přímo na webu Continental, ale protože někteří lidé nemají ty potřebné vlohy, tak je video raději upraveno – můžes si video dohledat- přesvěč se sám.
Video sem samozřejmě viděl. Je na něm jasně ukázáno, že to takto vážně dělat nemá a že je mnohem vhodnější nechat galusku přirozeně natáhnout na rezervním ráfku.
O to víc nechápu, proč tu zmiňuješ návod, který výrobce sám zakazuje???A ještě se na to video neustále odkazuješ :D
Je úplně jedno jestli máš nebo nemáš cit. Galuska na tohle zatížení není stavěná. Nikoho v mozkem v hlavě by nenapadlo takhle natahovat galusku za 2000 ;)
Mam na tom to nove lepidlo od Mastiku Pro, protoze mi to delali pred koupi. Na doma jsem si koupil Mastik One. Takze to nebude tak rychla operace – nejdriv to musim poradne ocistit, kdyz je to jina smes lepidla. Pak jsem cetl asi 40 stranek navodu na weight weenies, ale overim znalosti az to budu delat. Jestli vymeknu, tak se ozvu, a rad vyuziju ukazku. Diky
Zas to tak brutálně neprožívej. Desítky let se jezdilo s galuskama nalepenýma Chemoprenem a taky to šlo. Na dráhu se lepilo šelakem. Ona ta galuska drží celkem sama o sobě, pokud je na vysokém tlaku. Zcela jiná situace je u CX galusek, kde se vozí extrémně nízké tlaky.
Jen jednou se rozbijes kvuli sundanemu plasti, pak uz to vidis vsude :-) a u galusek se to nabizi. Nerikam, ze je to pravdepodobne.
Měl jsem taky Veloflex, ale Paris-Roubaix. Což je Arenberg se světlými boky. Tmel od Stans mě udržel jen 3 bary a víc nic. Musel sem to zalepit klasicky
V klidu to drzi 6 baru. Jizdu jsem se zatim bal.
Tak ti držím pěsti. Já bych na tom nejezdil.
Tak jsem na tom najel jeste dalsich 5 tisic na tmelu. Takze zadni galuska 10 tisic najeto a uz teda nedrzi nic. Shodou okolnosti mi prestala tlak drzet i predni galuska, ktera ma najeto stejne. Zadny defekt jsem nenasel. Mam to nejak zkoumat, zkouset tam lit tmel, nebo to po tomhle najezdu vymenit, kdyz uz delam zadni?
Jak jsem to loni v lete resil, tak jsem zase vse zapomnel. Ocistil jsem rafek nozikem od Mastik Pro a budu na to nanaset Mastik One. Posledni zbytky lepidla tam jsou, bud to vezmu smirkovym papirem, nebo to necham byt, uz to jde fakt spatne. Na rafek celkem tri vrstvy (dve zaschnout a jednu pred nasazovanim) a jednu na galusku? Nekde v navodu jsem videl, ze ma byt lepidlo i na hrane rafku. Ale pri cisteni rafku (poprve lepili v servisu) zadne lepidlo na hrane nebylo, jen vnitrek.
Jestli si na latexových galdách Veloflex najel 10 tisíc, tak už zaslouží výměnu za nové. Jestli tam jsou jen malé zbytky lepidla, tak to nevadí. Natáhni si novou galdu lepidlem, pak i ráfek a nech to zavadnout. Nakonec dej třetí na ráfek a hned to nalep. Máš chvíli možnost s tím hýbat a rovnat. Pak nafoukat na 7–8barů, tím si finálně sedne a do rána to nech zaschnout.
Já to vždy malým štětcem rozmazal po celý šířce ráfku. Ono se tam to lepidlo stejně vytlačí samo, až nasadíš galdu a nafoukáš
přesně tak, výrobce uvádí poloviční životnost :D
U mě to bylo přesně tak, jak píše výrobce. Po 3000km sem vyměnil předek za zadek a najel dalších 2500km. Ale já mám 80–85kg no
Koukam na to presne, mam najeto asi 9200 km. Resp odo mi ukazuje 9688 km, ale vim, ze na par treninku jsem to mel na trenazeru (nejezdim zwift, takze tam nemam prumernou 40 km/h :D).
A abychom byli presnejsi, vyrobce uvadi, ze mas po trech tisicich zkontrolovat zadek a po peti predek. Je to teda jedine cislo, ktere jsem tam nasel, takze se to da asi brat jako jejich odhad zivotnosti, to jo :-)
Pridavam fotku ocisteneho zadniho kola. Do predniho jsem se vcera taky pustil, ale s tim evidentne v servisu zacinali, takze tam bylo lepidla mnohem vice a sundava se hur.
Krásně čisté, já s tím tak necrcám :)
Nj, ale jestli to mas na cx, tak tam ty pady tolik neboli :-)
Tam bude problem ta latex duse. Ja vozim Continental Gatorskin s volne lozenou butylkou uvnitr a bezne kdyz pichnu, aplikuju TUFO Extrem a zpravidla pak galdu normalne dojezdim, klidne dalsich par tisic km. Akorat pokud mas vic kol, musis dofukovat, kdyz to nechas splasknout, uz to s tim tufotmelem uvnitr nenafouknes :))
Latexkam se z vyse uvedenych duvodu a taky toho, ze pousti tlak (coz me na celodenni vyjizdce sere :D) vyhybam.. Takze jsem odkazan jen na par vyrobcu, pokud nechci nakej uplnej sunt.
Tak kdybych nechtel pichnout a nezajimalo me, jak to jede, tak si poridim nejake touringove plaste. Na starem kole jsem na nich najel 23 tisic. Ale to svezeni se uplne neda srovnat :-)
Tohle jsem sice pichnul, ale taky to ma uz pres 5 tisic a sjete to jeste neni. Proste jen smula.
No ja mam tu smulu vzdy v nejmin vhodne situaci :D Ale jo, nejake galdy jsem taky ojel bez defektu (cca 6000 vzadu).
Me hlavne zajima ani ne tak jak to jede, ale jak se na tom jede. Samozrejme ve stylu, ze je mi jedno, jestli ma plast 13w nebo 16w, touring plaste nebrat :D Musi mi to sednout, pak to jede i me :)
Projel jsem to dnes na dve hodky. V kapse dalsi tmel i nahradni galuska. Sice jsem nekolikrat zastavil a kontroloval tlak, ale zatim to drzi dobre. Asi budu nervozni, ale jeste na tom neco pojezdim.
Nepíšeš kolik vážíš a jaký vozíš tlak. Po dolití tmelem na tom samozřejmě můžeš dál jezdit. Pokud to ale začne, byt' jen trochu, v místě prvního defektu znovu ucházet – což pravděpodobně začne – tak to je již lepší dát druhou galusku.
64 kg a mam tam kolem 80 psi. Zkusim s tim objet parkrat blok a uvidim.
Taky přidám dotaz, je takovýhle říznutí z boku problém? Tlak to drží, akorát aby mi to nebouchlo ve sjezdu třeba v šedesátce, díky.
Jestli je to na předním kole, tak ji sundej. Pokud na zadním a má to již 3t/km, tak bych to sundal též. Když to vzadu dál budeš jezdit, tak po každé jízdě přejet prstem, jestli se nezačíná dělat boule. Je to ale na tvou odpovědnost, nechci, aby to vyznělo, že ti to takto radím.
btw zkoušel někdo to „nové“ lepidlo Vittoria Mastik Pro?
Mělo by jít dočasně opláchnout i vodou a není problém to „nanášet“ prstem
https://www.bike24.com/p2215896.html
https://www.youtube.com/watch?…
nezaměňovat s klasickým Vittoria Mastik One Professional
Zminil jsem vyse – mam s tim nalepene galdy z obchodu. Ja s tim nedelal, ale brzo to budu sundavat, tak aspon to cisteni Ti reknu.
Zkoušel jsem. Byl jsem od toho celej zajebanej a rozhodně to nešlo dolů vodou! Lépe se mi dela s klasikou.
Zajebanej, nejsem, vodou dolů to nejde. Drží to dobře, narozdíl od pásky no neleze ven. Za hodinku hotovo, za 24 h použitelný kolo. Není žádné dlouhé zavadání vrstev. Nesmrdí.
Balení je hodně křehké. Může se snadno prorazit při cestě poštou.
No ja ho treba promackl, kdyz jsem se snazil z toho vymacknout to lepidlo ven…a ano, mel jsem to na konci ustrizene :D
Tu klasiku (One) nanasis prstem v rukavici, nebo steteckem?
Mám one a dělám to malým 10mm štětcem
Ano, stetcem. Resp tim jak nelepim casto, nemam plechovku ale kupuju v tubach, takze nanesu z tuby a roztahnu stetcem.
Diky obema.
Vodou to fakt sundat nejde. Delal jsem to par hodin nozikem.
Nebo si kup Carogna pastu. Mě sice nefunguje, ale dost lidi si ju chválí
Ale ty žmolky! Jde to s ní fakt parádně, ale pak ty žmolky chrastí v ráfku:-)
Nejde. Nevzalo to 2 vrstvy Vittoria mastiku, ani 5 vrstev Continental lepidla a to sem to nechal působit desítky hodin a nátěr opakoval :) 400 v prdeli, nervy v kýblu a nakonec to vyřešil aceton za 60Kč a 15 minut práce
Aceton je lepsi nez lakovy benzin? Protoze s tim mi to taky neslo.
Ten sem nezkoušel. Ale prostě sem koupil pixlu acetonu, vzal hrubý pevný hadr a jelo to. Jen to dělej venku, smrdí to ukrutně :)
Kdysi na gymplu jsme měli přednášku o drogách a chlapík tam vykládal, jak i feťáci mají různé „chutě“. Některá část „čichačů“ preferuje aceton, jiná toluen. Já sice radši piju, než čichám, ale když už na to dojde (třeba při čištění lepidla z ráfku), tak na aceton taky nedám dopustit :-D
:-D mě jako malýmu modeláři vonělo „Lepí-M“ nebo jak se to píše.
Fetuju to jen 2× ročně. Jsem kůže příležitostná smažka
Prý"jen" pravda se ukáže až vynecháš dávku :D
aceton je něco výrazně jiné (účinnější) než benzín.
další stupeň je toulén, a trichlór ale mám pocit že se teď už neprodává…
Diky obema. Lakovy benzin jsem mel na odmasteni retezu, tak jsem ho zkusil. Aceton jsem jeste neporidil, ale napriste sezenu. Se smirkovym papirem jsem nebyl spokojeny. Rafek sel dolu lepe nez lepidlo :D
no ve slozeni Mastik One pisou ze je jako rozpoustedlo n-hexan. Tak bych cekal ze to s nim pujde dobre umyt. Ale nezkousel.
Trik s hodne tekavyma rozpoustedlama, jako je aceton, aby vydrzely chvili pusobit jako barvozrout, je udelat kasicku s hoblinkama parafinu. Akorat je to treba pak dobre odmastit a vycistit.
Diky za tip na kasicku, parafinu tu mam dost, tak to testnu. Ted jsem sundaval Mastik Pro a Mastik One aplikoval. Priste uz budu sundavat Mastik One. Ten Pro je takovy gumovy spise nez ztvrdly.
Doufam ze me neproklejes az ti na tom pak nebude drzet galuskovy lepidlo :-) mozna by byla specialne na ty rafky bezpecnejsi nejaka kasicka z buniciny.
Ja to s tim parafinem delal kdyz jsme sundaval barvu z prestrikanych eloxovanych hlinikovych rafku a brzdi ok. Na lepislo
Tak na odmasteni uz muzu pouzit ten benzin a lih, ne? Oboje mam doma.
No na ten vosk aby to stacilo.
už to bylo napsáno výše, odmašťuje se acetonem.
ten líh by se na vosk nechytil, jedině benzín.
Uz jsem udelal prvni vrstvu lepidla. Uvidime.
Posilam vysledek. Je to trochu nakrivo, trochu upatlane, ale je to moje :D Fotka je na opacne strane od ventilku, tam je to srovnani nejhorsi.
Poznatky:
Cela posledni vrstva a nasazeni galusky s foukanim, rovnanim pro obe kola dohromady 40 min. Pomaleji to nejde kvuli lepidlu :D
Když zatočíš kolem, brzo vzorek rovně? Vypadá to, že ho máš celý k jedné straně. To chtělo dorovnat na střed. Takhle upatlaný to mám vždy taky. Pak vemu hadr a benzin a za čerstva to setřu.
Já to dělám bez rukavic a v garáži na kartonu
Kdyz zatocim, tak je to na te opacne strane od ventilku trochu na stranu. Videl jsem to hned a ani po delsi dobe se mi to nepovedlo srovnat, tak jsem to vzdal. Uvidim, jak se na tom bude jezdit.
Setrit benzinem jsem to mohl, ale bal jsem se, aby se mi to nedostalo kam nema. Priste zkusim.
Někdy si to trochu sedne ježděním
Když si jen namočíš hadr, tak tomu nic neuděláš.
Není to zase takový citlivý :)
Tak to trochu hazi :-/
pouzivate nekdo tuto pasku Effetto Mariposa Carogna?
https://www.koloshop.cz/…---16m-.html
Mne se zatim osvedcila hlavne co se tyka sundavani – ty Tufo na rafku nechaj tolik lepidla, ktery mi vzdycky trva cca hodinu nez ho z toho jsem schopen silnym redidlem dostat. U tehle pasky sem tam nejaky lepidlo taky na rafku zustane ale je ho tak 10× míň.
Nebo odstraňovač nálepek, je to snad zcela totožný produkt… A jinak proč dnes ještě galdy? Je to podle mne o hodně míň sranec než TL, žádný velký laborování s kompatibilitou apod. a TL pořád považuju za výborný marketing a výbornou masáž… Ale nehaním je, to ne:-)
Tak nějak. :) na silnici má kvalitní pláště a latex duše. To je totálně blbuvzdorný, levný a rychlý. A na CX mám pořad galusky. Tam nikdo nic lepšího zatím nevymyslel.
Ja galusky nikdy nezkusel a zkouset nebudu, ale holka tady pri mistraku cx zula galusku 2× a uplne stastna z toho nebyla. Kdy cx bezdusaky tu vozi dost lidi a zadny problemy co vim.
Což ale není chyba galusky, ale montáže.
Pokud je to tak citlivy na to jak se na namontážuje, tak pak je to urcite velky minus.
Kolik zutych bezdusi se tu resilo :-(
Není, jen je potřeba dodržet nějaký postup. Kor u CX galusky. Takže znovu, je to chyba technika a ne galusky ;)
Nemám tedy uplne zkusenost s CX galdou, ale sundat silnicni da opravdu docela praci. Nedovedu si predstavit jak ji rvu dolu kdyz je jeste trochu nafoukla…
Lepili Herkulesem, ne?
Se mi ji tedka nedavno na Nivoletu podarilo svliknout..
Zatacka tak 90stupnu.. Krasne vsude videt.. Tak jsem si rekl, ze ji projedu trochu ostreji.. Mohlo to bejt tak 45km/h.. Hned na zacatku pri naklopeni to slo dolu.. Zvladl jsem to nasmerovat mezi dva vetsi šutry.. Takze jsem skoncil zacvaknutej v trave mezi nima
Nic prijemnyho a ted se porad trochu bojim.. Je to mozna dobre
Kolik vrstev jakého lepidla?
typu bych to na pásku a horko:D
Na Tufo pásku, která se na jiné nesmí používat a při horku ráda vzlíná a povoluje??? :)))
uvidíme co napíše,
Ty nový už nevzlínají, tedy aspoň naše rodinná zkušenost:-) Valíme na pásce už několik let (táta ročně najede k 15000) a vše je opakovaně ok.
Paska to byla effeto mariposa.. Horko nahore moc nebylo a bylo to hned na zacatku sjezdu.. Takze teplotně nic neobvyklyho
Samá rozpouštědla, čištění, lepidla, pásky a přitom dnes stačí koupit dobrý plášť s duší či tmelem. Dobře vám tak! :D
Nj, a tri mesice dochazet na chirurgii na prevazy. Oboje ma vyhody i nevyhody.
nikdy jsem na galuskách nejel ale asi největší výhoda je to že i když chytíš rychlí defekt tak se to nezuje ne ? tj dá se na tom celkem bezpečně dobrzdit a zastavit, teda samozřejmě když to prorazíš někde v zatáčce a jedeš na hraně možností nafoukané galdy tak jsi tak jako tak v hajzlu :-)
Ano, tak by to melo byt. No galdu jsem pichnul jen jednou a to nebyla zadna rychlost. Ale jak se zuje plast po prorazeni duse, s tim zkusenost mam.
když píchneš galdu, tak jí z toho ráfku prostě sundáš dáš na to staré lepidlo novou a opatrně dojedeš s tím že už na to ráfku nedrží tak dokonale jako ta nalapená doma ?
Je to přesně tak
nebo opatrně na prázdné – ráfku se nic nestane
tak zde bych si dovolil odporovat. Jediný kamínek…
Nevozej se z toho duvodu i na silnicnich kolech vlozky do rafku? Pak to nesundas :-).
No to teda nevím jestli se na silničních kolech vozí vložky do ráfku když se tam řeší každý gram
V nabidce to vyrobci maji a cetl jsem, ze to v profi vozej, alespon na nektere trate.
Miluju jak tu lidi nadávají na ****** se s galuskami. Ale páska, ventilky, mlíko a vložky jim u bezduše přijdou normální a vlastně jednoduchý :D
Bavíme se samozřejmě o silnici :)
Ale překvapivý je, jaký to bere fofr. Kotouče na silnici se zdály jako totální pitomost, ale za chvíli budou ráfky s brzdnou plochou drahá věc pro snoby, bezduše člověk chápal pro bajk, ale na silnici si to nedokázal představit, a ejhle! Elektrika v řazení byla hoch záležitost, teď má Shimano elektriku v té nízké řadě pro hobíky… Kde tohle skončí? :-)
Ja bezduse na silnici vozil uz nekdy v roce 2015 na starych mavicach (dve vrstvy pasky a drzelo to v pohode). Tohle neni zadna novinka. Bezduse pro silnici jsou tu uz bez mala 10 let.
To jo, ale na rozdíl od biku v nich na silnici nevidím nějaký zásadní přínos
U profi nevim, ale u hobby je prinos plastu jasny (cena, snadnost instalace, oparvitelnost). Jestli staci plast + latex nebo bezduse to uz si kazdej musi posoudit sam. Bezdusovy plast s vlozkou je bezpecnejsi nez bezdusovy plast bez vlozky nebo plast s dusi. Silnicku uz nemam, ale kdybych mel, tak kvuli jednoduchosti bych volil plast + latex.
Zas takove srani s tim neni. Pasku a ventilek das jen jednou. Nasazeni a nafoukani silnicniho bezdusoveho plaste je snadne. Opravitelnost pro normalniho cloveka v terenu je jednodusi nez opravitelnost galusky. Ano, muzes mit nahradni na dojeti, ale urcite nevozis vice nez jednu :-). A jako bonus je z dlouhodobeho hlediska levnejsi.
Tak pokud vozíš třeba Tufo Elite Ride, tak najedeš dost. Stojí kolem 1500 a opravit se dá v pohodě tmelem a je odolná. Galusku taky lepíš jednou ročně. A domů k tomu potřebuješ pixlu lepidla, která vydrží dlouho a pixlu něčeho na čištění. Tak že by bezduše byla nějak zásadně levnější bych netvrdil
Galusky jsem nevozil, ale nejaky cas jsem vozil plastovky od tufa, coz se podle me da srovnat s levnejsima galuskama od tufa a tam ten tmel moc dobre nefungoval. Ano, zalepilo to, ale uz se nedalo foukat na velky tlak (tenkrat jsem vozil 11atm na 23mm plastich). Tmel se z toho vytrhaval a zacalo to znovu uchazet. Prestal jsem s plastovkama po tom co jsem sel 15km pesky v silnicnich tretrach. Plaste jsou levnejsi nez galusky. Paska stoji par korun (tesa paska), ventilky z ali take. Jedine co bude stat je tmel. Sam musis uznat, ze pro hobika je jednodusi nasadit plast nez nalepit galusku :-).
Nasadit plášť ano. Ale divil by ses, kolik lidi mělo pláště a bezduse sem jim musel montovat já, protože prostě nevěděli která bije.
A foukat 11 barů je tvrdý masochismus, na který ten tmel nikdy nebyl stavěný.
A sem si celkem jistý, že pro dost lidi je jednodušší nasadit galusku na pásku, než nasadit plášť a duši.
Tu poslední větu myslíš opravdu vážně??
Já už toho bohužel viděl tolik, že sem o tom přesvědčen :D ale uznávám, že je to minimálně troufalé tvrzení.
Zdar Cave. Hele poprvé za cca tri roky sem teď píchnul galdu, je to taková minidírka jak od připínáčku, možná ještě menší. Stačí tam poslat ten Tufo tmel? Jak se to aplikuje? Je potřeba nějak rozebírat ventilek? Ještě jsem to nekoupil, tak ani nevím jak to vypadá, předem dík za radu.
A jak jinak to tam chceš aplikovat než přes vyndaný vnitřek ventilku?
Stačí ho tam nalít. Lahvička ti přijde s malým plastovým klíčem, kterým pohodlně demontuješ vnitřek ventilku. Pořádně to protřepej s zkus tam prvně nalit tak polovinu. Pak vrať zpátky ventilek, nafoukej a zatoč s tím. Případně nech kolo tou dírou dolů a ono se to zatáhne. Jaký máš galdy?
Diky.
Vždyť už jsi mi je hanil :-D. Tufo Hi-Composite Carbon. Takže tenhle tmel je asi přesně on, co?
ps: celý bych to tam určitě nelil, spíš tak třetinu. Uchází to fakt pomalu, cca bar za 2–3 hodiny.
Carbon je to jen proto, aby to vypadalo líp:-) Tufo tmely si prostě s Tufo galdama rozumějí bez problémů. A HiCC je v cajku, jezdíme je doma dlouho a nemám pocit, že bychom byli nějak pomalí:-) A odolnost je fakt výborná…
Aha, já to chápal tak, že jsou na karbon ráfky. Na hliníkový se taky lepěj (spíš lepily), nebo ne?
A odolnost super, to máš recht. Nebojím se občas jezdit ani štěrk apod.
Carbon je prostě jen označení tmelu. Černý Carbon se používá až po defektu a žlutý Flat Tyre jako prevence. Dáváš ho tam s novou galuskou, stejně jako mléko do bezduší na biku.
Galusky se lepí na karbon nebo hliník bez ohledu na cokoliv. Používají se stejná lepidla i tmely. Je to fuk
jj, to chápu. Tady šlo spíš o značení galusek HiCCarbon.
Není to nějak propojený, já třeba do galusek lil tmel Stans NoTubes co sem měl doma do bezduší pro kamarády. Aplikoval sem lahvičkou od Tufa. Dokázal zastavit i docel masivní únik dvěma dírami v CX galusce a drží do teď.
Oki, to je pro mě novinka, fakt jsem defekt ještě neměl. Ale úsměvně, kolega galuska výše psal, že označení „Carbon“ na galuskách je pouze trik aby to znělo líp. O to mi šlo. Takže např. „Hi-Composite Aluminium“ je teda blbost.
Je to trik no :) na to se nedívej a neřeš to. Přečti si specifikaci a doporučení od výrobce
Máš vyzkoušené něco, co funguje s volnou duši. S Vittoria pít stop mám úspěšnost do 50 %, a to jak u Conti tak u Vittorie. Třeba běžné TLR mlíko?
S volně loženou duší je to vždy problém. Na butyl u Challenge nám dobře fungoval Tufo Extreme. A na latex ve Veloflex mě třeba Stans téměř nefungoval. Udrželo to max 3 bary a nazdar.
Nemůžu si to pamatovat všechno, denně haním kde co :D
Ale tady zrovna narazíš na tu výhodu Tufo galusek. Tmel je z 90% opraví spolehlivě.
Balení je 50ml. Dej tam polovinu. 30ml se do silničních galusek vždy dávalo jako prevence u nových galusek
Ale na prevenci má Tufo ten druhý tmel, ne?
Jojo. Jako prevence se dává ten žlutý a ten Carbon se používá až v případě defektu.
Až dneska jdu na to :-). Nějak nebyla potřeba, jezdil jsem pláště a dva měsíce klid od delších švihů kvůli zádům v *****. Zejtra jedu (volno v práci), hezký počasí, tak nahodím záplety no 1. (ty vzadu na věšáku)
…takže, vyndat ventil, nalejt půl láhvičky, nafoukat (na kolik?) a roztočit? Je to All'right?
Nafoukat za konečný zamýšlený provozní tlak :)
Je to tam. Zatim drží, tak uvidím ráno. Pro jistotu jsem vyměnil špalky, kdyby mě to po ránu táhlo na projížďku.
Jestli je to minidírka a víš kde je, tak stačí i míň než půlka. Nech to pak s dírkou dole aby tam tmel našel cestu a trochu s tím veksluj.
jj, chápu, házet to nebude? jdu na to
Mám za to, že galusky se dají nafouknout na nejvyšší používaný tlak v cyklistice, a proto s nimi lze dosáhnout nejnižšího valivého odporu. Tak proto jejich použití má význam. Anebo se mýlím? Foukáte někdo pláště na tlak vyšší jak např. 8 barů? Děkuju za odpověď.
8 barů, pokud má jezdec 100 kg a jede na 23mm je naprosto v pořádku.
Nemá moc smysl foukat galusky na 8 bar, leda opravdu těžký jezdec úzké galusky na hodně nekvalitní povrchy, pokud musí jet rychle a nemá čas (nebo schopnosti) řešit techniku jízdy.
To je pravda leda na velodromu :-)
Trochu jsem s dráhou koketoval a tam je to foukání fakt sranda- pumpy mají co dělat, aby napumpovaly, koncovky strachy odskakují a tak:-)
Ale já mám teda taky raději foukání gald i plášťů na víc, než je teď v módě dle všech těch měření. Prostě se mi nelíbí ten žvejkavej pocit. Silnice mám kolem sebe naprosto špičkový, tak mne to myslím ani moc nezpomaluje. A stejně to moc řešíme, ty marginal gains v ty naší kategorii závodníků ze stáje B-F:-)
Pred tydnem jsem pichnul dusi, rucni pumpou mi to neslo moc nafoukat, tak jsem to pak doma meril a mel jsem tam 40 psi. To se zvykalo a jel jsem z kopce dost opatrne :D Jinak mam ted nafoukano (zase plast) pres 80 psi a na mistnich silnicich a stezkach mi to prijde spis tvrde a ruce trochu trpi.
Kvuli tomu vyznam nemaji, protoze nema vyznam foukat 8baru(skoro nikdy). S valivym odporem to je slozitejsi. Ac se drive melo za to, ze cim uzsi a nafoukanejsi plast tim lepe, dnes uz vime, ze sirsi a mekci jede lepe (do urcite miry samozrejme). Projdi si tu diskuze, je tady toho v diskuzich dost s vysvetlenim proc to tak je. Docela dobre vysledky dava pro predstavu tenhle kalkulator
S tim valivym odporem je to zajimave. Driv jsem vozil 23mm plaste na 8–9 baru a kdyzjsem je mel na mene, tak jsem valivy odpor pocitove citil mnohem vetsi. Ted vozim galdy 24mm na 6 baru a valivy odpor mi prijde super, kdyz mam dejme tomu jen 4,5 baru, tak mi orijde, ze je valivy odpor vetsi. Nejlepe to poznam na kvalitnim povrchu. Neumim si tedy predstavit, ze na bezdusich na treba 4,5 baru a siri 28mm bude valivy odpor mensi.
Na to je celkem jednoduche vysvetleni – pocitem nic nezjistis:) Bez exatniho mereni jsi nahranej. Zvonici plast se zda, ze jede lepe, protoze vice klepe – realne te ale tohle stoji vykon – pneu “neobtece” prekazku. A tim bych to za me tady uzavrel, vlaken je tu na tema dost. Zde at se dal resi vymirajici technologie:)
Přesně, záleží jenom na kvalitě povrchu. Na dráze budou měření úplně jiný než na silnici, kde jsou ty gumy určitej „mikročas“ ve vzduchu bez kontaktu s vozovku. Tam jsou ty ztráty co se nasčítaj. Už jsem to taky zjistil.
Hlavně je tam podle měření dost slušné plató mezi 5–10 bary, takže tlak na silnici nemá význam řešit, pokud nezávodíte. Vlastně jo, když mám pod 5 bar tak to na kdejakém kamínku jsem schopný na pláštích prorazit, galuska by to asi přežila.
Mně by se líbily galusky na cyklokrosce. S nimi to musí být určitě lepší svezení. Bezduše jsou ale pro mě zatím levnější a dostupnější volba.
Krosový Tufo se dá koupit kolem 850Kč kus a vydrží toho fakt hodně. Navíc jdou opravit tmelem.
Dej vlozky a mas lepsi svezeni, nez s galdou.
Tak určitě :D
No tak o tom snad uz dneska nikdo nepochybuje ne. :-)) Top Dugast atd. je prijemna jizda, ale absolutni nesmysl pro bezne vyuziti a nez levne galdy, tak bezdus s vlozkou udela mnohem vetsi paradu at se to nekomu libi nebo ne. Kdyz teda obecne pominu nesmysl pouzivani uzkeho obuti v terenu.
Teď si ale odporuješ, uzavřel bych to, že TOP galda je lepší svezení, ale ekonomicky nesmysl
Neodporuju, prijemna jizda neznamena lepsi produkt. :-) Top galdy maji dost limitovanou zivotnost pro jezdeni po sterku a neni to produkt pro bezny vyuziti. A levnejsi varianty galusek jdou ve vsem horsi, nez tubeless.
Ale jo jasné souhlas, narážím ale na tohle cos psal:
Dej vlozky a mas lepsi svezeni, nez s galdou.
Reagoval jsem na levne galdy, top galdy jsou prijemne, ale nedavaji absolutne smysl na bezne jezdeni. Navic vzit top TLR CX plaste s vlozkou a porovnat s top galuskou, tak to tady nikdo nepozna to bych se vsadil. :-)
Souhlas pak už to bude jen o tlaku kam tě pustí galda, kam bezduš
To nevim no, zalezi hodne na agresivite i vaze jezdce. Pro superlehke jezdce je to lepsi, ale cim vic agresivity, tim vic to hovori pro TLR+ inserty. Koukal jsem ted dost na krosy a limit toho materialu je davno prekonany, je to skoda. Aspon ze ty prachy tam maji fajn. Kazdopadne nejaky vetsi vyvoj v CX obuti necekam, protoze ten trh je proste super maly v porovnani s gravelem.
Zase souhlas :D
Na krosy nic jiného než galda nedává smysl. A stavěj se s bezdušema třeba na hlavu :) mě už jetý Dugast vydržel 1200km. Mít ho od novoty, tak 1500km dá. A vzhledem k tomu, že se dá koupit za 65 Euro, tak to zase taková bída není. Navíc vydržel stejně hrubé zacházení, jako jakákoliv jiná guma.
Musíš umět jezdit, pak nepotřebuješ do terénu balony, vložky a já nevím co ještě ;)
Jojo umet jezdit. :-)) To by mel cist treba WVA, kdyz chudak ted dojizdel po prazdnym. Hruby zachazeni ty galdy fakt nevydrzi, nejde jezdit po rafcich a doufat, ze 350g papir vydrzi.
Ale vydrží, ty galdy zase takový papír nejsou. Mají 420g a mě osobně toho Dugast snesl víc než Tufo Flexus….
Zase takový terno na CX ty bezduše asi nejsou, jinak by se prosadili dávno :) ne? ;)
Neni nabidka, protoze to je malej trh+ nesmyslne svazujici pravidlo o sirce. Podivej se na silnici, jak to dopadlo. :-) Tam uz galdy za chvili nepojede vubec nikdo. Na XC sveho casu Nino na Dugastech neprekonatelna kombinace no a trvalo to rok dva a bikove galdy zmizely ze sveta, stejne jako rafkove brzdy. :-)
Proč je to pravidlo nesmysl? Dřív se jezdilo 35, pak se to stáhlo na 33. Asi to má nějaký důvod ne?
Ty by si ze všeho dělal gravel. Pochop, že tohle je prostě specifická disciplína, kam se tohle nehodí.
Jak to dopadlo na silnici? Ono to s těmi bezdšemi tak hustý není ani na silnici. Jsou i týmy, které vozí duše.
Bikové galusky se nikdy moc neprosadili, tam nemělo co mizet :))) A ráfkové brzdy? ty tu budou ještě hodně dlouho.
kua, já to spatně zařadil..
Zrovna Fikejzovy napsat , že musí umět jezdit je dost odvaha :D
Ale ten smajl to zachránil
Tak našlápnuto Fikej má, ale musí to ještě vypilovat, nebudeme si nic nalhávat :-)
I kdyby to byl pán bůh, tak co :) všude cpe široký gumy, do plášťů vložky. Ono to tím trochu smrdí…. :) :) :)
PS: radši přidám smajlíka ještě sem, aby to nevyznělo zle :)
Siroky neni treba, jen sirsi. :-) Porad to opakuju, jak by bylo super se divat na CX, kde by bylo umozneny jet gravel gumam a polozenejsim geoskam. Koukat se na padani pres riditka v pisku, behani pulky okruhu a defekty v poslednim kole je proste zahazovani potencialu tech jezdcu. Je to skoda, mohla by to byt vetsi zabava. Az jim v cx zkrouhnou startovny, tak radsi pojedou na soustredeni, to se vsadim. :-)
Právě o tom cx je, že musíš mít to kolo hodně v ruce. Pokud jezdíš na bajku a přesedneš na cyklokrosku, tak ty úzké pláště tě nutí víc číst trať a volit stopu. To není styl jako my na KPŽ – jedu stylem tank a uvidím jak to dopadne :-D
Proc tu nekteri pisou, ze s kotoucovkama uz galusky ee? Jakej to ma vliv? Jinak teda pro zavodnika jsou urcite lepsi galusky to je jasny. Mensi sance, ze se pri defektu rozbije a hlavne muze po te prazdne galusce stale jet kdyz ma auto s mechosem nekde v pr… a musel by jinak stat a zbytecne cekat.. Ale pro normalniho cloveka si nedovedu predstavit vozit galusky. Normalni vymena duse je prace na max 10 minut. Vymena galusky musi byt nocni mura..
Ono to nestojí: „s kotoučovými brzdami je lepší nevozit galusky“, ale "s ráfkovymi jsou galusky lepší“. Protože galuska, narozdíl od pláště, netlačí do namáhaných a zahřívaných brzdových ploch.
Hodně namáhaná a zahřívaná brzdná plocha vypadá následně takto:)
Po 50 000km si zapomněl dodat :)
Aha jo tak…
Jinými slovy – máš kotouče, neřeš hovadiny, ser na galusky. Je to tak?
Na CX vozím galusky pořád. Mám dvoje záplety. Jedny závodní a druhé tréninkové. Za rok 2022 sem na nich defekt neměl. V roce 2021 sem měl 2, vždy sem po galdě dojel domů, tam do nich nalil tmel a pak je jezdil dál. Nevidím důvod, proč by na galuskách nemohl jezdit běžný hobík.