Prosim jak muzu tohle kolo prekopat na rychlost? Starej Author Reflex jezdil rychleji :-( Predem dekuji za kazdou radu
Prosim jak muzu tohle kolo prekopat na rychlost? Starej Author Reflex jezdil rychleji :-( Predem dekuji za kazdou radu
dej tam menší kola :-)
Tak tak. A nebo když už 29, tak možná nějaké lehčí kola, nevim jak na tom jsou váhově ty stávající.
Tak ono zalezi kde to porovnavas, jestli po asfaltu nebo v terenu.
Tak dopadají ti, kteří podlehnou mediální masírce a i když jsou malí kluci, chtějí jezdit na velkých kolech! :-o Takže velká kola prodat a koupit normálního horáka. To je asi jediná možnost.
AMEN!
tak me to kolo jako sedi jen je vazne pomale :-(
zkus vic slapat ;)
co ti tu nadávaj neřeš … je jedno jestli máš 26 nebo 29" je to stejný :) co se týče rychlosti tak 29" se to můžná zdá pomalejší že se pomalejí točí kola takže v kopci kdy na 29" dokážeš počítat figurky na plášti to už na 26" nezvládneš..
výbava je tam hodně dobrá na tý bych neměnil nic – kromě zmíněných kol … u těch nových je jedno jestli vemeš s uchycením kotouče CL nebo 6d. kotouče je dobrý koupit nový a mít 2 páry kol … jedny na výlety jedny lepší třeba jako závodní (jestli závodíš) … ještě pokud víc jezdíš tak je dobrý si předělat pláště na bezdušáky (navodů tu najdeš hromadu ale stačí NO-TUBES + voděodolná a protitlaková páska (viděl jsem v kauflandu – pak pokud je tam volnej plášť tak tam vložit ještě vložku do ráfku aby se to líp nahazovalo nebo udělat rovnou celou vložku z 26" duše i s ventilkem)
toť vše :)
jj, napríklad Willow to na velkých kolech celkom frčí. má 157cm
niektorí malí kluci (napr Nino Schurter 173cm) občas z velkých kol brečej jak malý holky…
;o)
A máš správně nastavenej tachometr?
jj mam, urcite ano
Jaký máš nastavený obvod?
8o)
Beztak má ten tacháč z 26ky a zapomněl změnit obvod:D
zase takovej magor nejsem :-D
no jo 29, to už z principu nemůže jezdit rychle a navíc je to líný a neobratný jak mrcha – 29 nebrat:-)))
jak to sleduji tak tady je plno lidi co 29 kola nesnasej a proto to tu nema cenu ani resit :-( Jak jsem psal Kamosi maji ten samej problem pritom meri nad 180 cm
Jsi, hochu, mimo. Radí ti tu zkušení lidé, co najedou za měsíc na 29-tce tolik, co ty za půl roku (malinko nadsázka), ale ty jejich rady nebereš na vědomí a opovrhuješ jimi!
jen nechapu proc ta 29palcova volba je tak spatna :-( pritom kamosi maji ten samej problem
jinak mam 171cm
Protože běžná 29-tka na Racing Ralphech po asfaltu prostě nejede, s tím se nedá nic dělat. Kdysi jsem se vracel z hor po asfaltu po rovině 60km na 29-eru. Měl jsem ho 100 chutí zadupat do příkopu! :-)
Silnička to není, to je jasné. Jede to ale úplně stejně jako 26tka s RaR. A pokud jezdí převážně asfalt a nelíbí se mu jak to jede s RaR, tak má špatný typ kola, tzn. není pro něj vhodný bike.
O velikosti kol tohle moc není. I když to jeho kolo bude mít kola poměrně těžká, což se už trochu projeví. Zrovna na rovině na asfaltu při rovnoměrné rychlosti ale téměř vůbec.
A je vidět, že na to nemáš mentálně :-) Já odjel třeba 500km asfaltu na Sardinii na 29 RaR a spokojenost (a i na jeden delší rovinatý úsek došlo, cca 25km).
Mentálně na jízdu na 29-er Racing Ralphech po silnici nemám, nebudu si nic namlouvat. Tak si občas přezuju na hladko a úzko a pak už to psychicky zvládám :-) Ale zajímavé je, že při jízdě na 26-er Racing Ralphech po asfaltě se depresivní pocity nedostavují… ;-)
Já už naopak zase vypustil pokusy o přehazování slicků pro jízdu po asfaltu. Nejsou pořádně dostupné žádné opravdu spolehlivé na použití bez duší (tím myslím něco co má aspoň TLR patky).
A při použití duše, abych byl aspoň trošku znatelně rychlejší na těch slickách než na RaR bez duší, tak to musím neskutečně nabušit a to je pak hrozně nepohodlné (mimo úseky s opravdu pěkným asfaltem, těch ale jezdím pomálu, hlavní silnice já nerad) a to zlepšení jak to jede přitom hodně malé, takže mi za to vůbec nestojí.
Já budu mít stejně vždy dvě hlavní brzdy, první je motor (což je v kopcích rozhodující faktor a kolo to už moc zachránit nemůže, ani silnička na pěkném asfaltu v pořádných kopcích o moc lepší nebyla) a pak na rovinách aerodynamika (chrtí posed nikdy už pořizovat nebudu, protože z něj mám následné problémy, které celé ježdění zcela znechutí, takže tady pohodlí posed vždy vyhraje nad aerodynamikou).
A díky tomu jak střídám 29 celopevňáka se 150mm fully, tak i pocitově si užívám, jak ten celopevňák letí.
Spolehlivé dostupné by byly pouze silniční typu Hut. Fusion 3, co jsem i chvíli jezdil. Ale to už je na můj vkus moc úzké.
Bral bych Marathony Supreme 2,0 v TLR provedení, případně Kojaka ve 29" 2,0 a TLR.
Tak to už jaksi samo o sobě nesouvisí s averzí místních vůči 29…tak kde že bude ta chyba? He?
ked s prevodom 44/11 šlapeš naprázdno pri 30km/h, tak je chyba asi v měkých částech
Nepsal 44/11. Jak víš, co má zařazený? (Moje švagrová zřeba zjistila, že to prostřední kolečko vpředu je nejlepší, tak nic jinýho nepoužívá a je happy. Nevím ovšem, zda při 30 už šlape naprázdno)
no asi jsem vazne uplnej magor
myslíš jako že ked to je nové kolo, tak na ty hejblátka rači nešahali aby sa niečo nepoškodilo?
potom rada Hod tam tezsi kvalt! problém rieši
Nevím, je to záhada.
mel jsem tam nejtezsi kvalt :-D
V tom případku se přihlas do repre na dráhu
až tu meridu budeš nasranej prodávat protože to líp stejně už nepojede:-) tak ho´d slušnou cenu a já bych ti od ní pomohl
asi to vazne prodam a poridim zase nejakeho authora treba aj znova toho reflexe
Authora? No nevim..
rekni nejakou rozumnou cenu?
nechtěl bych tě mou představou hned ******:-), nějakou představu musíš mít sám a na případném zájemci bude jestli je to pro něj rozumnej kauf či né, každopádně jenom dej vědět až to budeš dávat do bazaru a napíšu ti maila
asi je velka blbost to sem psat a tech komentaru ale ma cena je 22 000kc kolo je jete 300km
tak to ti sem taky můžu odepsat:-), tohle pro mě moc zajímavý není neb na starší modely (nový kola) mám slevu 20–25 % z původní ceny která byla tuším necelých 29 tis.Kč, ale je možný že to za ty prachy prodáš, dej všude inzeráty, jaro za dveřma a každá věc má svého kupce
jeste musis dodat, ze nebyla prekrocena rychlost 30kph
Tak 180cm kámošum se na 17" kole asi taky moc dobře nepojede..
A nechápu vůbec, co tě při tvý velikosti vedlo ke koupi 29ky.
S 29 jsi podle mě šlápnul totálně vedle. Už jen z posedu je jasné, že moc rychle ti to nepojede :) projde to a kup normál 26.
asi to bude vazne rozumne :-(
ty víš jaký ma na tom posed len podla fotky biku?
tak jak to má, to moc na aerodynamickou jízdu po silnici nevypadá a efektivita šlapaní by taky mohla být lepší. Říkaly holky v práci :)
řekni holkám v práci, že tak jak nemajú šeci chlapi rovnako dlhého bimbasa, možu mat aj rozne dlhé ruky alebo nohy v pomere k výške.
takže dvaja rovnako vysoký frajeri možu mat pre rovnaký sklon trupu pri jazde odlišne nastavené rodla a sedlo. ;o)
Asi hodnotí to, že je sedlo dost nízko vzhledem k řidítkům.
prepni si na tachometri Míle/h na Km/h
Inak tých 50km/h na Autore Reflex by som chcela vidieť ;)
Hele Tina na to kápla! To už by bylo stravitelnější ;-)
z kopce ano :-) ale jako vazne
NA jednom jedeš z kopce, na druhém do kopce…
zrovna jsem doma tak se oblecu nasadim tretry mam tam snimac kadence zajedu na kopec a reknu prevody rychlost a otacky slapani
no nic jdu to fakt otestovat
Tys jeste nevyjel?
:D
tak to jsem zvědavej co z toho vyleze ;-)
takze frekvence slapani 77 nejtezsi prevod a rychlost rovnych 40km/h
No vidíš, tak když se naučíš šlapat rozumnejch 90rpm, tak máš na rovince 47km/h a to už je na MTB až až a spíš zjistíš, že ten nejtěžší převod ani nepotřebuješ…
To samé jsem psal o několik příspěvků výše, ani jsem nemusel jet na kole :-) Takže je všechno v pořádku ne?
asi ano chce to vazne trenovat nozicky :-D ale tohle kolo ma odpor jako prase ty bezdusaky tomu pomuzou?
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že na asfaltu pomůžou úzké, hladké a dobře nabušené gumy.
jezdim 50 na 50 silnice teren takze zase slabe plaste tam moc nechcia ale docela me zajima zda pomuzou bezdusaky? teda na valivy odpor, nebo jak to mam rict
řekl bych že tě mate větší obvod kol, který musíš při stejném převodu a rychlosti jako u 26 utáhnout, takže si budeš muset zvykat na nové převody
tak zpět, já myslel že to původní bylo 26
Na valivý odpor bezdušáky pomohou, ovšem na silnici při 40 km/h je mnohem důležitější odpor aerodynamický ;) Takže figury na pláštích a posed!!!
jak zase tak velkej blazen nejsem 40km/h jezdit nebudu to mozna ani dlouhodobe nejde :-) ale ze se hrozne nadru oproti tomu krosovemu kolu
To je složitý, většina lidí si nekupuje MTB, aby s ním jezdili po silnici stejně rychle jako na crossu se skoro hladkými plášti.
Pokud budeš jezdit častěji, časem dospěješ do stádia, kdy se naučíš šlapat a roztočíš trochu víc nohy. SPD máš, takže si zkus hlídat styl šlapání lépe do kruhu. Za mě můžu doporučit trénovat jízdu na festce nebo spining.
Už jsem ti jednou psal (jako spokojený majitel velkých kol), že jsou 29-ery na silnici marné! Buď dáš krosové gumy případně ještě pevnou vidlu (ta má na jízdní pocit na asfaltu taky překvapivě poznatelný vliv), nebo se prostě budeš trápit. Bezdušáky ti naprosto vůbec nepomůžou. Ale dělej, jak chceš :-)
to kolo vazne prodam a poridim 26
Vole! :-) Místo gigantických superbalónů Racing Ralph 29 dej třeba úzké Smart Samy 37–622. Je to na silnici pocitově obrovský rozdíl.
Vida, jak se nám to upravilo. Ale nejde tu jen o pocit. Srovnáváš nahoře s crossem – ty těžký setrvačníky s „tlustou stopou“ prostě jedou o poznání hůř.
kadenci zkus jezdit mezi 75–95, kdyz se chces rozjet na 40 a vys tak kolem 110–120.
jsem si kvuli tomu udelal improvizovane cidlo kadence :D
ktere ti už nefunguje:-D
tak asi zalozim nove tema jaka kola 29er na bezdusove plaste?
http://www.kupkolo.cz/…quot_z90535/
co treba tyhel jsou moc draha nebo si jeste radej priplatit?
Za mě, rozumná volba za dobrou cenu.
p.s. ještě si to všechno nech projít hlavou. Lehčí kola sice dobrý ale bezdušáky se vozej míň nahuštěný, takže na asfaltu by mohlo jít o plichtu. Třeba tu 29 fakt nepotřebuješ jako většina ostatních…
No mam zas velkeho brouka ale tome kolo urcite nejak rozumne neprodam :-( ani netusim kde
V bazaru. Koukni na ten odkaz co jsem ti dal níž. Je to nové kolo za peníze které si představuješ že za to dostaneš. Na to tvé bych dal cenu 20 000 a doufal, že někdo kdo tomu moc nerozumí koupí 17" kolo na 29" oblbnutej reklamní masírkou.
Každopádně i výměna toho nového Authora za tvou jetou Meridu by i po případném doplatku 5000,– měla podstatně větší váhu, jak na to tvé cpát nová kola.
imho nemala
Myslím, že poté co by do kol narval 8000, tak by červíček pořád hlodal a nebylo by to pro něj pořád jako koupit něco na 26.
prosim uprimne jaka je realna prodejni cena toho meho kola do bazaru?
Právě jsem na tebe reagoval o dva výše.
Po asfaltu ti pořádně nepojede ani dvacetšestka, horáky s tlustými plášti prostě na silnici nejsou. Chtělo by to koupit místo bajka třeba lehkého krosa s pevnou vidlou.
Dobrá připomínka! Proč Heřmánek prodával krose a pořizoval si 29? Vadí mu víc pohodlí v terénu nebo větší námaha na asfaltu? Dobře dimenzovaná 26 sice rychlejší (flexibilnější)než 29, ale pořád na asfaltu oproti krosu zaostává…Heřmánku, napřed si udělej pořádně jasno. Na co to kolo chceš – vždy jde o kompromis!!! Nebo si pořiď 26 a dvoje kola…do terénu nějakou klasiku a 15" slicky na asfalt ;-)
…mělo být 1,5"…:-/
Tak zase 26 měl a jela mu lépe. Nemusí tam nutně cpát 2,2 zubaté pláště. Ono pokud tam dá RK 2.0 dozadu a Xkinga 2.0 dopředu, tak jak to vozím já, tak to valí i po silnici jak drak a v terénu se s tím dá žít.
Měl krose s velkýma plackama vepředu. Pak se nechal nachytat a i když je malý cvrček, koupil big wheels tank. Ten sice drtí terén jak PzKpfw Tiger, ale na asfaltu je marný. Aby nemusel zbytečně utrácet další prachy, tak by bylo asi nejlepší přezout gumy na krosové a tím se přiblížit k jízdnímu projevu klasického krose, kterého měl předtím. Tak bych to viděl já.
Taky myslím, že to je nejrozumnější varianta…
asi to chce prehodit plaste a otestovat nejakou tu delsi strechu, Jen me kazdej rika ze 29ku jsem poridil spatne a radej prodata poridit 26ku
Hlavně si nenech nic vsugerovat od B-F. Všechno zvaž a udělej si vlastní obrázek.
Za mě bych zkusil přezout. Když dáš krosové pláště, budeš na tom s valivým odporem stejně. Proč to nevyzkoušet?
každej ti to neříká.
ked ti na 29 nestačia prevody lebo šlapeš nízku kadenciu, tak logické riešenie by bolo šlapat rýchlejšie alebo dat vačšiu velkú placku.
26ka (aj s 44z plackou) by ti nepomohla, skorej naopak. a keby si tam dal 1,5" gumy tak si uplne v prdeli… takže menit meridu za nejakého 26 autora je blbost
ja by som skúsil dat nejaké rýchlejšie gumy na asfalt- schwalbe maraton racer alebo supreme a uvidí sa čo to urobí. potom prípadne riešit dalej
no jeste pujcim plaste od kamose co ma treka a otestuji to zda to co me vadi jsou vazne plaste
keby si tam dal 1,5" gumy tak si uplne v prdeli…
To by mě zajímalo jak??? Neříkej, že by to nejelo:
to asi ano jen to otestovat, nen se asi propadnu hambou protoze jsem vzal spagatek se zavazim na nastaveni sedla amam dalsi problem sedlo je na doraz a ja potrebuji jeste posunout do zadu :-(
vazne si pripadam jak uplnej magor :-(
Mno, ukvapil ses, to se stává. Hlavně to nezopakuj a nepanikař. Pomalu – máš dost času – šteluj a zkoušej. Zkus ladit, nedělej zásadní kroky bez rozmyslu. Zatím to fakt vypadá, že ti to opravdu nesedne, dávat na 29 horáka krosové pláště je taky úlet, ale třeba nebude tak zle. Až vyčerpáš všechny možnosti a pořád to bude o hovně, tak bude čas na radikální řez. Do „plný sezóny“ máš ještě spoustu času. Držím palce.
V tom případě potřebuješ sedlovku s offsetem..
Vždyť tam má podle fotek už 20 nebo 25mm ;-).
Tak thompsonku..
Thomson má 16mm, pokud se nepletu, tou by si nepomoh.
http://www.stevens.cz/…x31.6/c17032
To už by mohlo stačit..
myslíš že pri max kadencii 77rpm bude s 26×1.5 dosahovat vyššiu rýchlost jak s RaRa 29er??????????
to že to bude na tých mini kolečkách menej energeticky náročné je fajn, ale ked v nohach mam furt rezervu proste slapu a na prazdno tak mu to je prd platné. takže by to jelo. lehce ale pomalu ;o)
možno si pri svojej fóbii z těžkejch setrvačníkú myslíš že ideál by bolo 16 palcové koleso- hmotnost minimálna, tuhost extrémna, krátka tuhá zadná stavba, valivý odpor tak malý, že už by sa dal označit jak valivý podpor… 8o)
Tady to ale žije. Každopádně za mě jedno doporučení PRODAT.
Já bych si 29 nekoupil ani v 19" rámu. Za ty proachy co to prodáš, max nějakou tu korunu doplatíš koupíš rozhodně lepší KOLO sice pro něko je to „jen“ Author, ale vesměs lépe vybavenej, bude lehčí a dokonce i tvoji velikost mají.
Ahoj, Hermanku,
přečetl jsem si celou tu debatu nešťastnou, mám z tebe pocit, že chceš něco, co nelze získat, ale k věci.
Kolo je dobrý, nech si ho, na prodeji nejspíš proděláš. Dá se udělat několik věcí, které moc nestojí a které by ti pomohli:
kroužky – dej je pryč, snížíš polohu a hned jsi o fous rychlejší nebo klidně můžeš použít jiný představec s větším úhlem a zase máš o něco nižší polohu (a vyšší rychlost)
ale neznatelně (navíc pár výrobců na 29 dává zdvih 80), zase získáš trochu sportovnější posez
Dekuji otestuji tve rady jinak tu vidli mam zamcenou.
A až budeš umět šlapat, vidli nebude potřeba ani na rovným asfaltu zamykat. Pouze do kopce.
Zatím to neprodávej. Rozhodně by jsi docela dost prodělal. Zkus koupit vhodnější pláště. Pokud jezdíš jak asfalt tak trochu toho terénu tak bych volil pro začátek něco trochu s výraznějším vzorkem v rozměru kolem 1,5" 1,6" to je kolem 40–45 mm. Podívej se i na cyklokrosové pláště. Ty mají většinou rozměr 35 mm. Až si ujasníš jaké pláště ti vyhovují tak kup nějakou kvalitní kevlarovou verzi a budeš překvapenej jaký je to rozdíl proti tomu co tam máš. Zkusil bych něco takového. Rozměry 700, 29" a 28" se ti vejdou bez problémů na kola co tam máš. Budeš ale asi potřebovat přikoupit vhodný rozměr duše.
Určitě bych to kolo neprodával – na to je vždy čas!
Zkus závodní pláště Specialized Renegade, které dělají i v šíři 1,8", což by mohl být dobrý kompromis.
spíš by měl potrénovat s tím, co má a neřešit to po prvních 5km. Kor v zimě.
JIné převody, jiné pláště. Koupil jiné kolo – nemůže čekat že to pojede líp po asfaltu, na který to primárně není určené. A kor když jezdí těžké převody … vve 30km/h by podle mě měl mít zařazeno vzadu tak o 5 zubů víc a trocha točit. Nejezdit jak kdyby jel na porážku. A trénovat trénovat. To nebude v kolu.
castecne pravda :-( ale me to kolo nejak brzdi
Já nevím jak jezdíš, nebo kde jezdíš. Ale zdá se mi to hodně divný. Nepřibržďuje ti to??
Nebo zkoušel jsi blbnout s tlakama? Velký tlak není žádná výhra, mám vyzkoušené že při nabouchaném plášti mi to pocitově jede uplně na H…
Taky počítej že je zima, nepojede ti to jako v létě, kdy na sobě nemáš 5 vrstev hadrů.
máš správně nastavené sedlo, řídítka? Laboroval jsi s tím? Jestli máš špatně posunuté sedlo, můžeš mít taky neefektivní přenos síly. Když je moc vzadu, tak se šlape stejně blbě, jako by bylo moc nízko apod. Jendo s druhým, pak ti to může připadat líné.
Všechno jen hádám, taky posadit 192cm kamaráda na 17" kolo není nic moc, jak už jsem psal. Já si půjčil na jeden výjezd kamarádova superflye, kde jsem drkal pomalu kolenama do brady. Bylo to parádní, ale jet mi na tom moc nešlo – bylo to na mě prostě malé :D
myslite ze tohle take trosku pomuze?
tak ked ešte nemáš posed doladený tak aby ti vyhovoval, tak rozhodne začat tam. hlavne výška a predozadná poloha sedla može robit podstatnú čast rozdielu jedeto/nejedeto
Přesně tak, nastav správně polohu sedla, o tom jak se píše všude, vyřeš si délku představce, udělej si jasno, o kolik chceš snížit řidítka a podle toho vyber nový představec. Nemá cenu to uspěchat aby si zbytečně neutrácel. Když to uděláš dobře, tak za pár stovek máš rázem lepší kolo.
spravnou vejsu sesteluji tak ze sednu na sedlo a propnu nohu patou o pedal ale jak spravne sestelovat predo zadni polohu sedla a delku predstavce to netusim. Nekde jsem cetl ze nasadit tretry a pomoci olovnice spustit olovnici z kole a ta ma protinat osu pedalu.
ja to delam tou olovnicí od kolena do osy pedálu, ale dávám ještě trochu dopředu
nastavení „sedla“.http://www.ivelo.cz/servis-tipy-rady/domaci-servis-kol/vymena-sedla-nastaveni-posedu/
a ja si rikal jak ty 29 budou pecka kdyz se vsude tak protlacujou,zustanu u sve 26tky.
kecy prodat a 29 je k ničemu ignoruj.
dá se na to jezdit taky výborně. I racing ralf na silnici dokáže jet moc pěkně.
vykašlal bych se na honění rekordů a jezdil pro radost na tom co máš
jn, mě se na 29 při mých 175cm jezdilo pěkně, je to prostě něco jiného
no ja mam 171cm a furt se tam nejak nemuzu sestelovat
http://www.bike-forum.cz/…l-33616.html
ja měl pujčenou a jezdilo se mi na tom dobře až na to že to mělo těžké převody, ale jinak to bylo supr
Mam moznost to kolo za 22 000kc prodat, myslite ze ten prodej je opravdu rozumny?
Myslím, že už ti každej svůj názor řekl.
Osobně nechápu proč máš při své výšce 29". Dobře měl jsi krose, ale chtěl jsi horské kolo, tak ani nechápu proč dělat z toho stávajícího znovu krose s nějakýma 1.5 – 1.8 šlupkama se vzorkem, kterej v terénu nepodrží. Přeci jen píšeš, že jezdíš 50/50 terén silnici.
Osobně mám s 29 jen krátkou zkušenost a já bych ho nechtěl.
co si prvni zkusit pujcit od kamarada kolo, testnout … a pak prodavat?
Jasně, žádné unáhlené soudy a činy. Pěkně vyzkoušet 26-tkovou klasiku, kros a přezutou devětadvácu. No a pak se rozhodnout, co nejvíce vyhovuje.
Nic neprodávej! Blbost. 29/26 je to jedno a na to co popisuješ to nemůže mít takový vliv.
Pročti si tohle moje vlákno, kde řeším něco podobného.
Manželce jsem koupil novou 26", která dnes váží 10,5kg a ona na něm prostě nemohla a kňučela a kňučela a kňučela. Chtěla zpět svůj 14 let starý celopevný ocelák na kterém byly 1,5" sliky a vážil snad 13 – 14kg. Bohužel jsme před zimou stačili jen ladit posed, tak jak mi tady poradili a hlavně předozadní poloha sedla měla fakt velký vliv. Ještě jí na jaře koupím 100mm představec místo 80mm, protože je moc narovnaná a hlavně prostě bude muset jezdit.
PS: mám 175cm a mám také 29", ale nikomu tady to neříkej.
Jak mam zjistit idealni delku predstavce? Dekuji
Musíš zkoušet a zkoušet a jezdit a jezdit. Neboť délka představce je záležitost čistě individuální a co ti bude vyhovovat zjistíš jen a jen osobně ty.
tak to bude brzo dnes jsem ujel 24km :-)
No a zdá se ti krátký nebo dlouhý nebo akorát? ;-)
po 24km to nepoznas, ze mam blbe nastavene riditka jsem poznal po 75km kdy me zacaly bolet zada :)
no a po petasedmdesati km te ta zada muzou zacit bolet i u spravne nastavenyho kola. ;-)
Prosim je mozne ze na kole nelze sestelovat predozadni poloha sedla? Mam to na doraz a jeste potrebuju dozadu :-( steluji podle instrukci se spagatke a olovnici
Tak zkus sedlovku s větším ofsetem
Metoda je pouze orientační. Taky je dost možný, že při jízdě sedíš trochu jinak. Nech ho, jak ho máš a doupravuj to podle pocitu.
samo, ze je to mozny. treba to pujde vyresit pouzitim vhodne kombinace sedlo-sedlovka. ale jestli se ti zda, ze kolo jede pomalu… cim vic budes slapat pred sebe, tim ti to pojede hur. ;-)
vsechny poucky jsou maximalne na nejake prvotni nastaveni, kdy pri jejich dodrzeni se da predpokladat, ze na bajku nesedis vylozene spatne. jinak je to na hovno a musis si to doladit podle toho, co chces jezdit, co ti vyhovuje atd. a na to prijdes jezdenim a zkousenim. ;-)
no dam sem nejake foto a pak me reknete kde mam pruser
Neměříš to od kolena na špičku tretry? Ta olovnice by ti při vodorovné poloze pedálů měla při spuštění z kolena procházet osou pedálu. Pokud to tak je tak máš neskutečně dlouhé stehenní kosti a chtělo by to sedlovku s větším ofsetem (zahnutím). Ale pokud to je jen nějakých pár mm tak bych to zatím neřešil. Ono je výhodnější šlapat trochu pod sebe než před sebe. Dej sem nějakou fotku a hlavně se snaž jí vyfotit tak aby střed objektivu byl ve výši sedla a kolmo na střed mezi sedlem a řídítkama, jinak to bude hrozně zkreslovat.
Je to možné, například já mám sedlovku s 25mm offsetem, sedlo posunuté na ližinách dozadu a stejně mi vychází koleno moc vpředu. Ale co nadělám, jezdit se s tím dá :) Akorát se co chvíli přistihnu, že jsem se na sedle posunul až úplně dozadu. Řešil by to rám s víc položenou sedlovou trubkou.
se divim ze ujedu vic jak 3× tolik na spravne nastavenem kole jen s bolesti riti kvuli sedlu…a to s baglikem.
Ty jsi ten expert, který nechtěl ani za nic pochopit, že tenké hladké slicky pojedou na asfaltě vždy lépe než bajkové balóny se vzorkem! A nepřesvědčila tě o tom ani tvá vlastní manželka, která si to vyzkoušela na vlastní kůži :-)
Nejsem expert a nevím nic o tom, že bych nechtěl něco ani za nic pochopit, ale myslím, že to prostě byl subjektivně podobný problém – přechod jako u Heřmánka. Pěkný víkend ti přeji.
Díky, já tobě taky.
200 :)
se necham na kole nafotit a pak to sem hodim, to bude uplna hruza
Rozdíly typu 30km/h x 50km/h opravdu nepobírám jako ostatní, to kolem být nemůže. Hlavní problém bude v jezdci.
Nějaký rozdíl způsobený kolem tu ale být může.
Viděl bych to na tři podstatné následující faktory:
To chce vysou frekvenci na těžké převody.Je to zaručený postup k dosažení vysoké rychlosti.Pro představu třeba zde http://www.youtube.com/watch… a hlavně pravidelně trénovat.
tak jdu konecne udelat nejake ty fotky
Konecne mam par fotek :-)
myslite ze mam blbej posed, proste me to kolo furt nejak nesedi a jak tu furt resime je docela pomale
nějak seš na tom moc vzpřímenej, jako by byl krátkej posed
křeč pri fotení. moc neverím že takto našponovaný na tom skutočne jazdí
ana vazne ty ruce tam mam tak nasponovany a netusim jak to doladit pritom me spagatek se zavazim ukazuje ze sedlo jeste dozadu
prave to sedlo mam dorazene na max jeste chce dozadu :-( ale nejde to. Mozna poridit predstavec co ma uhel 17 ?
zahlá sedlovka by mohla trochu pomoci
Jaká zahlá? Napadá mě K-Force s 32mm, ale ta není zahlá, jen má offset.
sedlovka je docela hodne presunuta dozadu
Chtělo by to vědět o kolik… Na stránkách vidím u některejch modelů 15mm offset, ale ta tvoje mi od oka přijde víc, ale i těch 15 by to asi mohlo bejt. 25mm se nechá sehnat celkem v pohodě, ale podle fotek mi přijde, že bys to klidně moh nechat takhle, pokud ti to vyhovuje.
mam tam tuhle sedlovku
a zahlou sem myslel něco takovýho http://www.roadbikeshop.cz/…ERO100-White
ale co potom ty ruce ze je mam tak napnute?
připadá mě proto že máš ty ramena tak vysoko a že je třeba více se položit dopředu, prostě mě připadá že je ten rám krátkej a buď to doladíš komponentama nebo že se ho zbavíš když se ti na něj nepodaří poskládat, ale z obrázku se těžko věští
tak zase netusim cim mam zacit zacinam docela zoufat ze to kolo vazne prodam
vydrž do večera, budou tady ladiči a určo někdo něco poradí
Ta má jen o 5mm větší offset.
Podle obrázku to vypadá že sedlo je docela v pohodě. Koukám že představec si už otočil do negativu. Jak dlouhý tam máš představec. Možná zkusit dát tam trochu delší. Taky bych se podíval jak široké jsi měl řidítka na starém kole. I ta šíře řidítek by ti mohla pocitově vadit. Jestli jsi měl nějaké 580 a teď máš 660 tak to je docela skok. Já když jsem přecházel z HT na fula tak jsem s nastavením bojoval několik měsíců. Pořád jsem měl pocit že to nejede. Pak jsem si několikrát porovnal časy v terénu a i na cestě a zjistil jsem že v terénu jsem na fulu rychlejší a na cestě to vychází tak nějak nastejno (měl jsem ta samá kola).
Bohuzel to stare kolo nemam ale muzu to zjistit
Mozna je to jenom nesikovne nafoceny, ale vypada to divne, pokud mas kupce, strel to a porid 26" ve vhodne velikosti.