První gravel do 35k - něco lepší než Kellys Soot 70?

42 nepřečtených
  • zower

    Ahoj, jelikož mi pomalu začíná dosluhovat můj Author Sector z roku 2004 koukám po náhradě, ale nechci za to dát majlant.

    Když je čas, rád si dám delší trasy 100–200km mix cesty asfalt/šťěrk občas nějaký kořeny v lese, na tohle všechno mi stačil i ten Sector do teď. Na gravelu jsem v podstatě ani neseděl, ale dává mi větší smysl jít do něčeho co je blíž jízdě na silnici/v lehčím terénu, než jsem měl do teď to XC kolo.

    Za 31500,– jsem našel Kellys Soot 70, který tu byl párkrát taky ve vláknech doporučován, cenově mi to přijde fajn. Určitě pro mě bude „šok“ přechod z 3×9 na 1×11 v kopcích, ale věřím, že se na to zvyknout půjde.

    Bylo by v té cenovce okolo těch 35k něco, na co bych měl koukat oproti tomu Kellysu? Případně proč? Karbon neřeším, do teď jsem měl kolo ocelové 13kg a jezdilo se mi na něm super. Hydraulické brzdy jsou asi fajn, ty ten Kellys má.

    Za případné postřehy a návrhy na další modely kol budu rád. Díky.

    0 0
    • novas752  

      No jako bacha, ono to 1×11 neni do kopců žádná výhra. Buď je dost těžký převod do kopce nebo se tam musí frknout jiný kliky s malym převodníkem a zase to neni moc dobry na rovinách.

      Pokud bych to neměl na ryze mimoasfalt ježdění, určitě bych tam chtěl spíš dvojpřevodnik. Nebo 1×12 s mtb kazetou ale to je cenově jinde.

      8 0
    • onsad  

      Podívej se na Soot 50, má 2 převodníky a nejlehčí převod do kopce má o něco lehčí.

      1 0
      • zower  

        Díky, koukám na něj, ještě mi do hledáčku přibyl Kross Esker 6.0 s 2×11 GRX převody, taky možnost.

        0 0
        • Shrek1973  

          Mám toho eskera 6.0 2023 nájezd asi 1000km zatím žádný problém

          0 0
          • zower  

            Díky za info, byl jsem se na něj podívat dneska a kolo mi sedělo dobře, rozhodně pocitově lepší jak ten Kellys. Ještě čekám na nacenění od obchodu Eskera 6.0 ve verzi 2024, má to kabeláž uvnitř rámu, v základu lepší sedlovku a širší pláště což bych bral ať nemusím dokupovat hned od začátku ty 37mm mi přišly dost „úzké“ ale to mi bude připadat po 56mm pláštích z XCčka asi většina gravelových…

            0 0
    •  

      Osobně bych se přikláněl k CTMku KOYUK 2.0, kde máš myslím taky 2×10 a výjde tě na lepší peníze, který můžeš dát potom jinam. Jen to má nevýhodu, že teď zatím nejsou. Ono to bude hodně podobný s Kross Eskerem 6.0.

      0 0
      • blackseal  

        Ak sa bavime o modeloch 2024, je Kross Esker 6.0 niekde inde ako Koyuk 2.0. A CTM ma na gravel zbytocne nizky stack (aspon vel 56).

        0 0
      • zower  

        I Esker 6.0 (2023) za 33k je líp osazen než ten koyuk. A já koukám na tu verzi 2024 doufám že pod 38k a tam je lepší osazení lepší (nebo aspoň pro mě lepší sedlovka, má to ten „výřez“ bez toho nejezdím) sedlovka, širší pláště (45c) kde bych si stejně kupoval něco v podobné šiřce a vnitřní vedení bowdenů. Baví mě ten 6.0 2024 hodně. Uvidím jestli se domluvím s cenou tady v krámě. Za cenu 38k z netu se mi do toho moc nechce.

        0 0
    • mirra66  

      Kukni ještě na Qayron One.Dr.1, nyní je právě v nabídce za těch 35 litrů, případně ten vyšší model těsně pod 40.

      0 0
      • zower  

        Díky, ale to vychází osazením líp ten Kross Esker 5.0 (2024) místo One Dr1 a místo toho dražšího Esker 6.0 (2024) oba cenově líp a osazením stejné.

        1 0
    • Hnoj  

      Což takhle SABRO na sadě GRX 2×11 ? :-)

      4 0
      • Tatut  

        Šel bych do toho hledat originální gravel!

        1 0
        • Hnoj  

          Dneska jsem to pro někoho počítal a SABRO GRX 1×12 vychází na 41tis…

          4 0
    • otilrak  

      Já teď osobně objednal Author Aura xr5 21–22 za 32k. Nevím jakou velikost potřebuješ, ale třeba by se nějaké Aury xr5/6 za zajímavou cenu našly…

      0 0
      • otilrak  

        Musím reagovat sám na sebe. Nakonec jsem Authora xr5 nevzal a mám doma Kross Esker 6.0 2023 v M za cca 34. Nešlo odolat lepšímu osazení s grx600 a naživo ani nevypadá tak hrozně jako na fotkách. Naživo se mi přímo líbí. Svezení parádní! Možná lehce upravím představec časem, ale teď, teď jen lítat!

        Už při první jízdě jsem byl rád, že jsem nešel do endurance silničky. Cestou domů jsem projel automaticky cesty jako dřív a bylo tam dost štěrku a celkem i terénu. Takže pro mě štěrkolet jasná a správná volba.

        0 0
        • blackseal  

          Ale riadne ho prever brzdenim, castym radenim velka, mala pila pred garanckou. Mne ked som snad tretikrat daval z malej na velku sa sekol presmykac a za svet mi neslo dat na velku. V servise mi technik oznamil, ze v bowdene je problem a ked dal lacnejsi to bude fungovat a tak aj bolo. Ale ja mam esker 5.0 a teda grx 400 neviem ci to moze mat vplyv. No a teraz pre zmenu sa mi nevracia predna packa pp stlaceni brzdy (ale ked ju vratim ja, tak aj piestiky sa vratia).

          0 0
          • otilrak  

            Díky za tipy. Zatím vše funguje dobře. Přehazovačka i brzdy. Až dám pár set kilometrů, tak budu dělat závěry.

            Jen mě při první jízdě překvapilo, že u ostré zatáčky cca 180 mi kolo štrejchlo o tretru. Nikde se o tom nikdo nikdy nezmínil. Je to geometrií nebo je to vada?

            0 0
            • blackseal  

              Geometria. Ale pri mensich ramoch je to skor pravidlom ako vynimka.

              1 0
              • otilrak  

                Díky za odpověď. Myslel jsem si to. Na to si zvyknu. Můj starej Author reflex měl prostě jinou geo.

                0 0
    • zower  

      Trochu jsem si po těch dnech hledání trošku utřídil dojmy a zůžil okruh hledání z 2× na 1× převodník. Tím jsem i trošku posunul budget na „do 45k“ kde se mi v téhle chvíli líbí asi nejvíc Qayron One.Dr ocelák Q, baví mě na tom ten ocelový rám, venkem vedené bowdeny mi nijak nevadí, aspoň to nebude uvnitř mlátit a bude snažší na servis doma. Osazením taky dobré. Šel by v té cenovce asi i Kross Esker 7.0 v karbonu, ale říkám, asi se mi víc zamlouvá ocelovka od Qayronu.

      Jediné, co ten Qayron má z mého pohledu zvláštní (kór u ocelového rámu) je 115 Kg celkový limit jezdec+kolo+vy­bavení (u Canyonu dost podobné 120 Kg) I tak by mě zajímalo, jak třeba takový 2m člověk co má 100+ kg to má vyřešit, když by chtěl jet na nějaký bikepack výlet a osadit kolo brašnami, to je hned na 130 klidně. Ale je možné, že jsou ty čísla naddimenzovaná a krátkodobé použití nad touhle hranicí ničemu vadit nebude.

      Zkusím někde v týdnu vyzkoušet jak by mi seděl rám a dám pak vědět.

      0 0
      • squalo  

        Za mě pokud jednoplacku, tak určitě 1×12. Do 45k se vejde Canyon Grizl 6

        0 0
        • zower  

          Díkes koukal jsem na něj. Jak jsem psal líbí se mi představa oceláka oproti hliníku. Uvidím jaké budou pocity až si Qayrona vyzkouším. Třeba na toho Canyona ještě dojde.

          0 0
          • squalo  

            Co se ti líbí na představě oceli oproti hliníku?

            Je to těžší, méně tuhé a ješte problém s korozí.

            Nvm nějak tuhle vlnu oceli nechápu, pokud to není top kolo s individuálně postaveným rámem.

            Tohle je teď asi nejlevnější kolo na 1×12 https://www.tsbohemia.cz/…d510081.html?…

            1 0
            • Hnoj  

              V tomhle případě bych si doplatil za AXS. Ten rozdíl v řazení je dosti velký.

              0 0
              • squalo  

                For fun jaký je rozdíl v nákupní ceně Apex 1×12 (mechanika i ASX) vs GRX 1×12? GRX na kolech moc vidět není, zatímco na mech. Apex je kol celá řada.

                0 0
                • Hnoj  

                  AXS je cca +4tis. Není to reálnej rozdíl.

                  1 0
                • Hnoj  

                  u GRX je to složitější, protože je milion dodavatelů a často je levnější koupit GRX někde na webu než u velkoobchodníka. Ale ± vychází mechanika shimano jen o fousek levněji než elektrika sram. Což je jeden z důvodů, proč nechápu, proč by kdokoliv kupoval shimano.

                  1 0
      • Hnoj  

        Mám spočítáno na GRX 1×12 za 41tis :)

        Jen tak pro porovnání :)

        4 0
    • robero79  

      Ja bych to s tim 2tacem tak nehrotil, taky jsem si myslel, ze to bude problem, ale mam SRAM 1×11, prevodnik 40z, pastorky 11–42, a v podstate nic mi nechybi, je to rozumne odstupnovany, jeste se mi nestalo, abych neco nevyjel (naposledy dnes 18% stoupani). Na rovince je to horsi, max rychlost 40 km/h, pak uz slapu vzduch (z kopce radsi neslapu). Doporucuju si to promyslet s touhle kalkulackou https://www.gear-calculator.com/?…

      Ja zjistil, ze s 2tacem bych dostal navic jen 2 prevody (nejlehci a nejtezsi), jinak se vsechny prevody v podstate kryly. Osobne bych na gravelu do 2tacu nikdy nesel, ta jednoduchost a primocarost systemu 1× je navykova a rychlost v terenu na pevnym kole nepotrebujes.

      4 3
      • Jan D.  

        Mám to podobně. 1×11 sram, 38 převodník, kazeta 11–42. S kazetou 10–42 by to bylo ideální.

        Jestli máš dlouhé ramínko na přehazovačce, tak ta pobere i pastorek 46z, takže se dá vozit kazeta od shimana 11–46 a k tomu třeba 42z nebo 44z převodník.

        0 0
        • Jáchym 1  

          Taky jsem k této kombinaci dospěl.

          GRX Di2 11–42/38 V záloze 11–46 kazetu a 40z placku.

          0 0
      • JanKoumar  

        souhlas, vozím 11–42/42 a nemůžu si stěžovat

        0 0
    • ltech  

      O tomhle si třeba nepřemýšlel?

      https://www.top-cyklo.cz/…renadine-m23 co

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.