Tak mám první zkušenost. Vyrazil jsem dnes do lesa a vše bylo v poho až do situace mírného sjezdu – povrch asfalt, pokrytý bahníčkem cca 3 mm a střední zatáčky do leva.. Celé tak hezky za-aranžované romantickým listím, takže člověk ani nevěděl, že je tam bahno. Většinou tam bývá čistý asfalt- nikdy jsem se tam s podobnou konzistencí nesetkal a jezdím tam už několik let. Nutno podotknout, že je obutí mého biku Rocket Ron v předu a Racing Ralph v zádu. I tak jsem si při cca 35 km/h řekl, že bych raději měl zpomalit, protože by tam někdo mohl vyjet ze zatáčky a je tam listí, takže by se to tam nemuselo chovat dobře. Než jsem to domyslel na jednou se vše zpomalilo jak v matrixu a bylo mě jasné, že je zle. :D Přední kolo začalo ztrácet trakci a pomalu začalo vyjíždět z mnou zamýšlené trajektorie ven do prava a já jsem se začal přibližovat k zemi a kolo pokládal na bok.. Konečné resume? Pohmožděné zápěstí, opravdu lehoulince odřený bok (šlo to hezky do měkého), lehoulince škrtnutá helma. To vše bylo relativně supr, i rám se zdál být prakticky netknutý. Když jsem dojel domů, kolo jsem opláchl, a pak jsem začal pátrat po něčem. Zaměřil jsem se i na místo, kde řídítka lehoulince škrtla o vrchní trubku carbonu a narazil jsem na opravdu titěrnou prasklinku laku, délka cca 1 mm, šířka 0,001, ale hmatem nelze rozeznat jakoukoliv nerovnost. Nic se v okolí tohoto místa nehýbe a proklepával jsem to celé mincí a zvuk všude stejný, tj. vše vypadá ok. Dle obrázků zde na foru to vypadá ve srovnání jako úplné nic. Je to paradox, za celou dobu co jezdím jsem na alu rámu nikdy neboural, a pak najednou člověk udělá školáckou chybu na kole, které má sotva měsíc. Je mi celkem jasné, že byla chyba i v obutí. Pravda je taková, že současná konfigurace na suchu funguje naprosto famózně. Ale za mokra je to zase jen normální plášť, který má své hranice a je třeba tomu uzpůsobit styl jízdy.