"Měkká" silnička do 30 000 Kč

20 nepřečtených
  • Kóča Popovič

    Vybírám co nejpohodlnější silničku zhruba v této cenové relaci, nazajímá mě maximální tuhost rámu, ale spíš schopnost absorbovat špatné české silnice a vydržet na kole třeba i celodenní vyjížďku. Na celokarbon nemám, takže to asi bude kombinace hliníku a vepředu a vzadu karbon. Pročetl jsem spoustu recenzí v časopisech i na webu a z toho jsem si nějaký obrázek již udělal. Tady mi však jde o Vaše vlastní, spíše dlouhodobější zkušenosti než o krátkodobé testování redaktorů odborných časopisů. Děkuji za Vaše názory.

    0 0
    • vt  

      pokud chcec pohodli na silnici, tak shanej ram do kteryho se vejdou 25 nebo 28 plaste.

      0 0
    • jecnak  

      Dost velky rozdil je vpredu 3× krizeny vyplet misto radialniho. Karbonovy riditka, vidlice s karbonovym krke, karbonova co nejdelsi sedlovka (slopingovy ram), sedlo s ti lizinama, gelove vycpavky pod omotavkou atd.

      0 0
      • Uža  

        Moje zkušenost: přešel jsem letos z celohllíny (včetně vidlice) na hlinikovy ram s karbonovou horní vzpěrou vzadu a celokabon. vidlí vpředu. Narůst pohodlí obrovský! Musím říct, že jsem tak velký rozdíl nečekal, protože jsem současně přešel ze 3× kříženého výpletu na kola s radiálním výpletem a vyššími ráfky.

        0 0
      • yetti  

        Tohle urcite zabere, ale nevim nevim zda se lze vejit do 30k Jedine snad vzit neco jeteho.

        0 0
        • Kóča Popovič  

          U Šírera nebo Forta se to v těchto penězích sehnat dá – pokud zvolím nižší sadu, tak můžu mít „polokarbonový“ rám. Děkuju Vám za názory.

          0 0
          • sann  

            Noo ja bych Ti doporucil osobne kolo s dobre profilovanou zadni stavbou a hlavne s karbonkou vidli. Ted se mi treba docela libi Giant OCR, ale sam pro sebe uvazuji o celoarbonu, ale to uz je pak cenove trochu jinde

            0 0
          • Daník  

            Zrovna Fort v recenzích (Velo,Peloton)vychá­zí jako tvrdé a nepříliš pohodlné kolo jak u Viktora, tak RO.SLC.Šírer je 701 se vzpěrou na Mirage do 30t, ale o tuhosti rámu nemám reference. Každopádně mají poslední kusy, ptal jsem se tam v úterý.Ale obecně není pravda, že karbon musí znamenat pohodlí, to je mystifikace. Z karbonu lze udělat podstatně tvrdší rám než z hliníku.

            0 0
            • maxtor  

              Přesně tak, carbon není „zázračný materiál“ ze kterého uděláš supetuhý rám, který zároveň absorbuje veškeré nerovnosti. Proti hliníku je to ale znát. Jak jsem psal níže, mám zkušenosti s tím, že nejvíce přidá na pohodlí jízdy na silničce menší tlak v silnějších pláštích (samozřejmě nesmí být podhuštěné).

              0 0
            • Kóča Popovič  

              O tom Fortu (RO.SLC) jsem to v Pelotonu četl taky, ale jak říkám, byl to pouze krátkodobý test. Dost uvažuju o tom Šírerovi nebo možná zkusím, s čím příjde na sezónu 2007 Pells (mají mít ještě více modelů než letos).

              0 0
            • Bobo  

              Karbonové horní šavle nejsou na tom rámu ani tak moc kvůli pohodlí, ale proto, že zadní kolo tolik neodskakuje na drobných nerovnostech, což třeba v zatáčce je velmi fajn. Ro.slc není zrovna nejpohodlnější, je potřeba to dohnat spíš na komponentech a na kolech. Tenhle rám s kolama s radiálním výpletem je dost kostitřas. Ale jezdí to slušně. Docela by mě zajímalo, jak moc velký vliv na pohlcování vibrací má karbonová sedlová trubka u Viktora. Je to poměrně netradiční řešení a kdyby to mělo fakt znatelný přínos, proč by se to už dávno nerozšířilo?

              0 0
              • Daník  

                Viktor dopadl v testu jako „supertvrdý“ závoďák.Mám karbon. sedlovku na bajku a je to fajn, ale žádný karbon nepobere to, co pláště-jak psal Maxtor. Jinak na pohodlí mám křeslo u televize.

                0 0
    • maxtor  

      Moje žkušenost: jezdil jsem celohliník a teď mám celokarbonový rám včetně carbonové sedlovky, představe a řidítek. Je pravda, že to tlumí o něco lím, ale zázrak to není – přednosti takového kola jsou trochu někde jinde. Co ti ale spolehlivě zvýší pohodlí na nerovné silnici a kostkách, jsou silnější pláště (23–25mm) nafoukané tak na 50–60 PSI.

      0 0
    • yetti  

      V Nemecku uz jsem nekolikrat videl na ziletce i tohle reseni: www.bagbike.cz/?…

      0 0
      • maxtor  

        Ty, neslyšels něco o tom, že Cannon dělal (alespoň dříve) silnice s odpruženou vidlicí?? Viděl jsem to kdysi na obrázku – byl to ten systém, kdy tlumič byl v krčku podobně, jak to mají některé horské modely, co Cannon dělá. Hledal jsem to, ale nemůžu to najít. Byl tu i obrázek silničního softtailu od Treku. Ta odpružená sedlovka mi nepřipadá jako dobrý nápad. Vždy to bude jen kompromis mezi pohodlím jízdy a všemi negativy, které přináši měnící se vzdálenost mezi šlapacím středem a sedlem.

        0 0
        • kubad  

          Tady máš fotku

          www.ivelo.cz/…/39286-1.jpg

          0 0
          • maxtor  

            JO jo, to je přesně ono!!! Díky. Už jsem si myslel, že to byla fatamorgána:-) Myslím, že to není špatný nápad. Teď už jsem to v nabídce Cannonů neviděl.

            0 0
            • yetti  

              Pro me jsou mnohem neprijemnejsi razy od silnice ktere dostavam pres sedacku, nez ty pres riditka do rukou. Mam vyzkousene, ze celokarbonova vidle v tomhle smeru funguje skvele a kdyz mas jeste karbonove oblouky tak neni co resit :-)

              0 0
              • maxtor  

                Máš pravdu – vzpomínám si, co to pro mě bylo za skok – z ocelové vidlice a hliníkových řidítek na carbon. Hodně lidí si ale myslí, že když máš carbon, tak necítíš ani kočičí hlavy. Mám pláště 23 mm a když je nadupu na 100 PSI, tak na kostkách je to jak na horské dráze. Já osobně bych takového canona nechtěl, ale věřím, že pro lidi, kteří jezdí jen rekreačně, je to ideální řešení.

                0 0
        • vt  

          na Roubaix nasazovala pred par lety Bianchy dokonce celoodpruzeny silnice s RS vidlema.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.