Zdravím,
měl bych dotaz, zda k zadnímu náboji
Shimano Exage FH-HG50
bude stačit A2Z singlespeed adapter ? (myšlen tento http://www.koloshop.cz/…adapter.html )
Nebo je potřeba něco jiného?
Díky
Zdravím,
měl bych dotaz, zda k zadnímu náboji
Shimano Exage FH-HG50
bude stačit A2Z singlespeed adapter ? (myšlen tento http://www.koloshop.cz/…adapter.html )
Nebo je potřeba něco jiného?
Díky
nevím jestli jsem napsal něco špatně, nebo mi rostě nikdo nechce odpovedět :(
každopádně jsem narazil ještě na adaptér da bomb http://www.dookie.cz/…eed/d-76019/ ale tuším, že ten by nepasoval
Oba dva pasovat i fungovat budou.
Díky :)
Da Bomb bude širokej – Exage HG50 je sedmikolo! Musel by zbrušovat/řezat.
Mas pravdu. Nejak jsem ten typ naby prehlidl a to ji mam doma, takze vim co je to zac.
Nevím, jestli je ten náboj 7, 8 nebo 9 spd, ale v zásadě by měly pasovat oba: Ten A2Z je takový přizpůsobitelnější, protože se skládá podle fotky z víc těch distančních podložek, kdyby dabomb nevyhovoval délkou těch podložek, asi by se musely uříznout/upilovat.
Jinak pokud bys měl doma vícero kazet, které jsou rozožit na jednotlivé pastorky, tak to jde bez problémů poskládat z toho. A můžeš si pak i lépe volit převod a pozici pastorku na ořechu.
ten A2Z mám a funguje, resp. pasuje to :)
Ještě se zeptám, jestli náhodou nevíte o nějakoém obchodě v Brně, kde by ten adáptér A2Z měli?
Distance si vyrábíme sami a pastorky používáme z kazet..
No, bohužel na vlastní výrobu nemám materiál ani nářadí, takže to budu muset někde koupit :)
Na tom není co vyrábět. Potřebuješ jen vrtačku na odvrtání nýtu kazety. A pokud seženeš kazetu SRAM, tak ti stačí sada imbusů. Btw. když už budeš v tom kšeftě, tak si nezapomeň koupit „klíč“ na kazetu – tj. takový tisícihran na utahování matky kazety (stojí to pár korun)…;)
dobrá, dobrá … zkusím to :)
kazety mám 2 z Favorita a teď jedet totálně zlikvidovaný SRAM 970, tak bych z toho možná něco mohl poskládat :)
No z favorita asi tezko, ale ta SRAMka se ti, minimalne na podlozky a zaverny sroub, hodit bude.
sram by mel jit rozsroubovat. z facka budes mit, hadam, sroubovaci vicekolca – nepouzitelne.
No SRAM je super – jen vyšroubuješ imbus a kazeta se ti rozpadne v ruce. Sežeň si někde v servise ještě jednu a máš to…;)
dulcikem ty tri nyty vyklepnes. pokud nema stojanovku stejne se nejspis bez dulciku neobejde. ;-)
Ja ty nyty odbrusuju.
stojanovku mám, ale nikdo s ní už 20 let nedělal … no aspoň bude nějaká švanda :D
Stojanovku nepotřebuješ – stačí normální vrtačka a vrták pr. 3mm. Odvrtáš hlavičku a nýt vypadne. S trochou trpělivosti (a šikovnosti) to dáš i bez důlčíku… a nebo to odbrousíš flexou, jak píše Vilém. Největší pastorek stejně na SS nepoužiješ…
Tvoje odpověď-informace je částečně zavádějící. Pokud při skládání na ořech nepoužije jako první zubatou podložku, montovanou u starých typů kazet , pak ´jednotlivé distance s kazety popraskají pod pastorkem , někdy jen ta první montovaná. Proto vyrábíme první distanci od výpletu z jednoho kusu. Rovněž distance HOL II jsou materiálově pod pastorkem nevhodné.
Vzpomínám si na problémy singelů při použití dráhových nábojů Maillard , kdy neznalost axiální problamatiky způsobovala roztrhání nábojů při použití pastorků Velosteel bez vymezení podložkou. Jediný kdo měřil byl Jura Štencl. Nakládal se pak dostal do ztrát při prodeji.
U Maillardů byl problém poněkud jinde, takže to bych sem vůbec netahal. Tam šlo o to, že pastorek Velosteel měl po namontování malou vůli mezi pastorkem a kontramatkou. Při brždění skidem se pak v podstatě nazakontrovaný pastorek povolil a při dalším skidování strhl závit pastorku nebo odlomil závit kontramatky. Já mám tyhle náboje na jedné festce a i bez podložky zakontrování vyšlo dobře. Náboje mám vice než 2 roky, od začátku brakeless a žádný problém nebyl…
Je ale pravda, že na ořechu by první podložka z každé strany měla být radši měla být kovová. U matky se stejně musí použít nejmenší pastorek, který je zubatý. U výpletu by se dala použít HTII podložka od středu, ale kovová (mám doma kovové i plastové)…
A o čem jiném jsem se v souvislosti Maillardů zmiňoval? Dodával jsem řadu mnou zapletených kol na těchto nábojích , stejně jako na Recordech. U Mail. jsem vždy měřil spárovými měrkami kontaktní místa kontramatice a ani v jednom případně nebyla sestava bez podložky použitelná. Jacek tuto kombinaci podcenil a roztržené náboje pak musel zdarma měnit. Pokud Ti dotažení vyšlo , pak jsi měl štěstí. Jnak s TEBOU VE VŠEM SOUHLASÍM! Pokud vychází na ořechu řetězová linka, pak naše distance stačí pouze 2 , máme je vyrobené pro ořechy 7 i 8 (9) speed.- Pro volbu převodového poměru dle profilu terénu je vhodné použití 2 –3 sousedních pastorků na Alu pavouku se střední části kazety.
Asi jak to napsal Patar. Zajdi do nějakého servisu (doporučím RK Cyklos nebo NSM) a popros tam o 2 staré kazety a alespoň jednu matku. Odvrtáš nýty a máš spoustu pastorků a podložek na vyladění převodu a řetězové linky…a hlavně je to zadarmo…:)
Nejmenší pastorek má rýhovanou dosedací plochu pro závěrnou matici. Když si to vyskládám z rozebraných kazet, nebude vadit, když krajní díl-podložka bude mít tuto dosedací plochu hladkou?
Na pár kazetách jsem to tak měl a nevadilo to, spíš ale budeš mít problém s tím, aby to byl pastorek, co má na sobě rovnou i tu „podložku“ a po celé tloušťce drážky – protože ořech nemá ty drážky až úplně na kraj a samotný plechový pastorek ti tam nemusí držet.
mam kdyztak primo 2 pastorky plonkove. cili staci uz vzit pouze starou zavernou matici z kazety a vypodlozkovat a je to. :) je to z teto sady.
můžu taky přidat možná hloupej dotaz, řešim single speed na favorita a nějak mi se cvrčkem nesedí přední talíř přes řetěz, předpokládám že mám špatný kolečko, řetěz nebo… nějaká rada co a jak? díky
(sem v tomhle absolutní negramot:)
Jestli myslis ze nezapada,tak to je retezem,maz uzky (kazetovy) ja kdyz daval singl tak jsem koupil pulclankovy retez co se pouziva na BMX,sice na prevodniku muze mit vuli,ale do pastorku se vejde.Na favoritu jsem to nezkousel teda.
S tim cvrkem to neni moc idealni, pastorek bude hodne utopeny, retez se bude krizit o 5 cm a to je moc. Navic jak pise nize, potrebujes siroky retez.
Tady ty levne prestavby Fav jsou problematicke, investice do klik a novych kol prevysi cenu ramu a levna prestavba co delas ted nevyresi problem s retezovou linkou. Chtelo by to aspon jine kliky a kratsi osu nebo dozadu kazetu a nejaky singlespeed conversion kit. Hlavne ne ty plechove sracky od A2Z, Novatec apod.
diky moc za rady, neco takovyhl sem tusil, kdyztak pocitam tak radsi koupim od kamose hotovy kolo a vyjde me to na stejno a bez starosti:)
nevim proc sem si myslel ze to postavi sam) kazdopadne dik;)
Ale ta radost, když si to sestrojíš sám …
no právě:)
ještě se zeptám kdybych teda vyměnil komplet kliky, budou mi sedět na původní středovou osu?
Musel bys vymenit kliky, vcetne osy patricne delky.
Nevis nahodou jestli detske kola mely stejny prumer a delku stredove mufny? Mozna by mohl sehnat na srotovisku nejakeho Pionyra nebo Sobi a jen vymenit kliky s osou. To by byl ale velky hipster style, 150 kliky a detske slapatka… Ale uz jsem to videl, vypadalo to celkem dobre.
Jaký ten corvesion kit tedy doporučuješ?
Ted mi dosel z ebay BDW Hub Spacer-Cog Kit transform mutiple-speed to single-speed 15T~22T Improved
a minimalne zpracovani je o tridu vys oproti tem plechovym A2Z a Novatecum. Pastorek je soustruzeny a ne vysekly z plechu, ma sirokou prirubu a vymezovaci podlozky s drazkama presne sedi na orechu. A2Z a Novatec maji obyc podlozky z 1.5" hlavka s 3 mm vetsim prumerem, nez ma orech.
Uzaviraci matice je stejna, jak XT – hlinik a ocelova tenka podlozka. Jsem ten A2Z (Novatec) kdysi taky objednal a hned jak to doslo, cele to letelo nekam na dno supliku, priserne.
Minimalne mas dobry zaklad a pastorek az ojedes muzes koupit treba drahy Surly nebo tak, to je ale uz uplne jina cenova kategorie.
díky za tip, teď jezdím na tom a2z, ale do budoucna objednám asi totok nebo něco podobného..
Chci si udělat ze staršího trekingového kola singlespeed, zadní kolo už mám připraveno s pastorkem 18 zubů a budou tam pláště 47–622 (28×1,75).
Bude to kolo na ježdění po městě, tedy nákupy, hospoda, apod., pouze po rovině.
Jaký dopuručíte NW převodník, tedy kolik zubů?
Jaký doporučíte řetěz, aby se nevytahoval?
Retez treba SRAM PC-1, pripadne CZ velo (1/8").
Nj, ale kde na nej sezene ten NW prevodnik? :)
Ja jsem prase, tak jsem siroky retez jezdil i s uzkym 8° prevodnikem. S 10° NW to musi jit taky, ale s tim nemam zkusenosti. Stejne tak 12°.
Ale jo, jasne, ze to pujde. Ale pozadavek na NW prevodnik, na uvazovane uziti, mi prijde jako naprosto zbytecny, tak jsem si musel rypnout:)
Myslel jsem si, že je NW převodník lepší, aby nepadal řetěz, když tam nebude žádný napínák řetězu. Nebo tam můžu nechat převodník určený pro přesmykač?
Tak pokud jsou tam sikme, nebo horizontalni patky, tak to neni potreba vubec.
Mam singla pro stejne uziti co planunes, mam tam napinak a retez z klasickeho prevodniku nespadl snad nikdy za cca 20 roku, kdy to provozuju.
Nebudou tam pokud možno žádné patky.
Tak to bude unikat.
Co jak unikat? Nerozumím. Řetěz že bude padat?
Unikat je ram, ktery nebude mit, pokud mozno, zadne patky.
Tak to se omlouvám, to bylo nedorozumění, myslel jsem, že je patkami myšleno nějaké vedení řetězu jako zarážky, vodiče, .., to bych tam nechtěl mít..
Co je tedy myšleno patkou a jak vypadá šikmá nebo horizontální patka? Jestli to je držák přehazovačky, tak přehazovačku tam samozřejmě také nechci mít.
Dropout. Pogoogli.
Hele máš to promyšlené? Protože bez napnutí řetězu jsi nahraný. A to se právě dělá pomocí patek nebo napínáku… A ty ani jedno mít nechceš/nemáš:)
Tady máš přehled typů patek včetně označení vhodnosti pro fixku. Pokud nechceš fixku, tak i tyto případy se dají řešit napínákem řetězu.
Takže patky jsou ta část rámu, kam se uchyceje zadní kolo, to tam samozřejmě je, ty horizontální, beru to jako neoddělitelnou součást rámu.
To je zas ta nešťastná česká terminologie, AFAIK se patka/patky někdy říká jak tomu kam se usazuje kolo (dropout), tak tomu na čem je přidělaná přehazovačka (derailleur hanger).
Kdybys kromě zadního kola dal foto i toho rámu, tahle zbytečná diskuse by tu nemusela vůbec být.
Tak anglictina na tom zas neni o tolik lepe – dropout neni univerzalni pojmenovani pro misto, kam se uchycuje zadni kolo. Je to proste bordel.
Potrebujes retez napnout, aby ti nepadal z pastorku.
NW prevodnik je zbytecny. Ja jezdival 42/17, ale vetsinou se jezdi tezsi nez to.
Mně se zdá NW převodník pro singlespeed vhodnější než převodník pro přesmykač, ten má nižší zuby a snad každý zub je jiný.
Takže 46/18, popř. 48/18 by mohlo být?
Je to marny, je to maeny, …
Nebo existuje nějaký speciální převodník pro singlespeed s rovnými dlouhými zuby jako má NW převodník? Ty zuby na standandním převodníku jsou různě vysoké, mají různé tvary, může to být teoreticky náchylnější na padání řetězu nebo na jeho opotřebení.
Pokud mas patky, ktere umoznuji napnuti retezu, tak zadny NW ani specialni prevodnik nepotrebujes, retez nema jak spadnout.
Dej si tam co chceš, Gebhard ti udělá asi v podstatě cokoliv, akorát to není úplně za pár korun.
Transmise s hladkým řemenovým převodem taky nepadaly. Čéče, jak to Ti naši předci asi dělali? ;-)
Tak jsem dal 44/18, včera jsem koupil převodník a řetěz, dnes jsem to udělal, řekl bych po testovací jízdě k bankomatu, že to bude OK.