• Losky83

    Ahoj, přítelkyně po mě sdědila starší crossové kolo, ale je v perfektním stavu. Jenže je to 20" a ona by spíše potřebovala něco menšího,cca 18". Koukali jsme po kolech okolo 10t nových, ale přijde mi, že ta kola moc lepší nejsou.

    Napadla mě varianta, koupit nějaký menší rám a přehodit a dokoupit vidlici SR Suntour NRX nebo jak se to píše. Stojí asi 4500,– a údajně i funguje.

    Má to nějaké uskalí? Případně můžete doporučit nějakou značku rámu, která je za rozumnou cenu? Kolo slouží tak 2–3× do měsíce na 50km výlety. Víc se na tom jezdit nebude.

    Díky za odpověď a radu.

    http://cykl.cz/…log2009-kros?…

    0 0
    • nox159  

      prodej za 5 a kup nove za 15 :)

      0 0
    • Evilcleaner  

      no nejlepší benefit/cost má to co jsi napsal. kup nějaký levný rám, integrovanou hlavu to má takže hlavko zůstane, sedlovka pravděpodobně ne, smyk pravděpodobně taky ne, ale to jsou relativně levné záležitosti. kupovat NRX vidli je podle mě zbytečný luxus na takovou plečku, NCX na vzduch je až až. vzhledem k tomu že je to cross tak bych nechal tu NEX, pokud vyloženě nestačí, tak to znamená, že by spíš potřebovala mtb. není problém ji rozebrat a dát ji trochu péče aby fungovala lépe.

      rám+sedlovka+smyk+přes­tavba by tě mohla stát tak do 3500.

      kdybys ji chtěl udělat moc radost a nějak to tunit, tak cti heslo ‚z hovna bič neupleteš‘ prodej to a kup něco lepšího;)

      0 0
    • Erknold  

      To jako že bys přehazoval věci z toho rockmachine na nějaký rám???

      To za to asi ani nestojí. Když mrknu na nějaké ekonomické rámy typu SCUD (4000), nebo Force (3000), k tomu tu NRX pokud jí seženeš ve vzduchové verzi za 4500 super, tak jsem přes 8000.

      Blbý je, že zbytek komponentů není žádná velká hitparáda.

      Práci do toho nepočítám a drobotu také ne. A furt tam budeš mít starý řetěz, špalky, bovdeny, lanka a podobný spotřebák.

      Zkus napsat jen pro zajímavost Maajkeemu, nebo Scalárovi s tím, že chceš kolo pro holčinu v co nejnižším rozpočtu (ekonomický rám, NCX každá kačka dobrá, alivio, véčka). Bude to mít barevně slazené a celkově funkčnější. Za zkoušku nic nedáš. já vím, že jsem s tím trochu trapný, furt doporučovat stavbu, ale občas chlapcí překvapí :)

      0 0
      • Losky83  

        Já kolům moc nerozumím a všechna kola co jsem vlastnil jezdila a problém nebyl, až teda u mého Posledních RM Torrent, kde mě zlobí kotoučovky (pořád to vrže, píská atd).

        Co se týče vidlice, tak na NEX co tam je bych si troufal říct, že moc asi nefunguje, proto jsem koukal po doporučované NRX. Rám jsem počítal cca 3500,–, vidlice 4500 a většinu zbytku použít na nový rám. Ale pokud je to vše problém, tak se nebráním stavbě jiného kola, ale prostě se obávám, že za 15t to bude víceméně to samé co teď, případně koupit nějakou jetinu třeba do 10t.

        Brzdy určitě véčka, protože kotouče už nechci ani vidětJ Vždy když u sebe vyndám přední kolo, tak je to na půl hodiny než se mi podaří to kolo tak nějak vycentrovat.

        Ještě je varianta toho horala, ale myslím, že asi pohodlnější na cyklostezky a lehký terén je asi ten cross.

        0 0
        • Lišák  

          Vždy když u sebe vyndám přední kolo, tak je to na půl hodiny než se mi podaří to kolo tak nějak vycentrovat.

          Udělej si značku na ose a nasazuj kolo vždy stejně. Nebude problém.

          0 0
          • Losky83  

            jako myslíš, aby kolo bylo natočené stejně tak jak jsem ho vyndal? Ono je kolikrát problém, že jedu, víc přibrzdím, tak pak musím třeba 5× ještě postupně rychle brzdit, aby se to srovnalo, protože jinak to škrtá.

            Já osobně těch Hayes Stroker Trail už mám dost:)

            0 0
        • Prazak0  

          Rám by mohl být tak za 3 tisíce, koupil bych nejlépe tutéž značku. A vidlice z většího na menší by měla být snad použitelná? Já jsem takhle přestavoval na nový rám, ale na větší, takže vidlice měla kratší sloupek. Opačně by mělo jít zkrátit.

          0 0
    • Losky83  

      Ahoj, tak letos jsem provedl upgrade na svého horáku a spokojenost. Brzdy už nevržou a jsou seřízené, vidlici nová a spokojenost.

      Bohužel jsem trošku mrzák na záda a občas mě docela na kole berou, díky tomu předklonu na horském

      Takže zase si občas vyjedu na tom crossu, ale točí mě, jak to nebrzdí. Brzdy tam jsou nějaký Alhongy za cca 170Kč kus a páčky jsou Shimana, nějaký levný duály za cca 250Kč kus.

      Musím teď dát novou přehazku (Deore), řetěz, kazetu a rád bych pořešil ty brzdy.

      Má smysl měnit ty Alhongy za třeba nějaké Shimano LX? Nebo spíš je potřeba řešit páky? Teď tam jsou plastové, ale pokud přejdu na kovové, budu muset řešit ovládání přehazovaček.

      0 0
      • novas752  

        Hoď tam špalky Tristop, ty tomu docela pomůžou. A zkus jemně „ošmrdlat“ ráfky jemným brusným papírem + vyčistit nějakým odmašťovadlem.

        Já mám na svym mtb čelisti nějaký mizerný Tektro a nově páky Deore BL-T610 (a ty tristop špalky) a kupodivu to nebrzdí zase tak tragicky. Na krose bych řekl že dobrý.

        0 0
      • Evilcleaner  

        páky kup klidně ty nejlevnější od shimana – tj brt4000 čelisti a blt4000 páky oproti plastovým pákám a alhonga čelistím to bude jako nebe a dudy. není to zas tak velká investice (kor do brzd)

        0 0
    • Losky83  

      Na ty špalky mrknu. Ono to kolo spíš jezdí jen silnici a pak dva krpály, kde na horáku jezdím přes 60 km/h a na crossu musím tak 40 km/h, pak už bych to nedobrzdil:) Navíc plastové páky se kroutí jak hadi:)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.