máte někdo zkušenosr – uvažuji o zapletených kolech – vážím i s batohem 75kg a chci 26.
máte někdo zkušenosr – uvažuji o zapletených kolech – vážím i s batohem 75kg a chci 26.
Za mě dobrý. Lehký, dobře fungují jako bezduše a né moc drahý (v ceně jsou i niple).
Přesně tak. Také je mám a nemohu si zatím stěžovat
a kolik pánové vážite – trochu škoda,že je udělali jenom na 28 drátů – radši bych 32.
32 se dela.
No tak díval jsem se na bottico.cz a tam mají jenom na 28 tak je asi jenom nedovážej což je škoda.
Jsou i na 32, mám je na náhradních kolech na rychleby a tak, pocitově tužší než ztr crest na stejných drátech. S bezdušema není problém, patka je skoro hook-less tak že, plášť má dobrý objem i když je ráfek o milimetr užší než ztr. Mám 80kg.
Měl bych dotaz jaká je tloušťka ráfku v místě díry na nipl viz. obrázek. Potřebuji ji pro výpočet délky drátu a ráfky nemám u sebe. Děkuji
Ozivim vlakno… Poradite prosim alternativu k XR 331? Vazim 70 kg, zamereni xc a maratony, zadne skakani… Chci co nejnizsi vahu, rozumnou odolnost na xc a co nemene penez, 2k je strop. 28 der. Rafek pujde na predni kolo. 20 mm vnitrni sirka mi staci.
To je náhoda, zrovna je mam skoro v nákupnim košíku pro nový záplety/kolo. Do teď jsem měl na XC 21mm Cresty, který mi sice na fullu držej v pohodě. Ale vůbec se mi u Crestů nelíbí katalogový max. napětí drátů, který maj 930N vs. XR331 1200N.
Proc alternativu, kdyz DT funguje dobre?
Lehci nez 380g bych na hlinikovej rafek nechtel, to je pak desnej papir a s tim se shoduje i sirka rafku…tech 20mm sirky s 380g je v podstate strop. Nesmyslu v podobe crestu mk3 bych se docela bal.
Druha smysluplna alternativa mi prijde dt xr361 – sirsi a smysluplna hmotnost.
Diky za tipy, ty DT mi z toho vychazeji asi taky nejlip. Spis me zajimalo, jestli se da sehnat za stejne penize neco lepsiho. Co jsem slysel, tak dt drzi a na lehkeho jezdce pry uplne v pohode.Cresty mk3 jsou nejak vyrazne mekci, ze?
Dt drzelo i na mych 85 kg v pohode. Po sezone jsem je prepletl kamosovi na naby a jeste jsem na ta kola nesahl.
Ty cresty mk3 jsou relativne nove rafky, maj sirku 22,5mm a vazej podobne jak 331. Papir to proste byt musi, at si kdo chce, co chce rika.
A jezdil si je? Ja mam MK3 na predku a absolutne bez problemu. Urcite vydrzi vic, nez starej Crest. Ja na zadnim kole vozim AC101 a jsem spokojenej. Maji taky 380g a fakt to moc nesetrim.
Máš dráty v MK3 Crestech napnutý na těch katalogovejch max 95 kgf, nebo na víc? Každou chvilkou se tu řeší tuhost kol, tak jsem si řikal, že 20 kgf v napnutí drátů by při agresivnějšim ježdění mělo bejt poznat, takže raději koukám po těch DT Swissech.
Agresivnější ježdění a Crest?
Trochu nesmysl
Agresivnější (XC) myslim co se týče potřebný tuhosti např. při zatáčení na ne uplně ideálním povrchu, držení stopy apod, ne enduro, skoky, kameny, tedy vzhledem k tuhosti kol a ne výdrže/bytelnosti ráfků.
Nevim ja to mam na 2mm dratech a tuhost mi prijde ok. Nakolik to je napnute nevim, ale myslim, ze to limit urcite nebude. To by uz muselo davno popraskat.
já a pár dalších kolegů je jezdí a bohužel musím souhlasit s tím, že ten ráfek má papírovou stěnu :( vlastnosti naprosto ok, šířka, tuhost lepší než starý crest, na ránu taky vydrží dost. ALE nechali jsme si pod niple všichni dát ještě podložky aby se zamezilo tomu, co se stejně stalo a to cca po pul roce ježdění, což bylo popráskání kolem niplů na straně kazety a trochu i vepředu na straně kotouče, tedy tam kde to je napnuté na limit 95kgf. Někdo to má jen kosmetický, někdo má stěnu kolem niplu pěkně „dokopce“ a prasklinek několik na všechny strany…
souhlas bohužel, mám tu dva ve stejnémm stavu
popravdě to moc nechápu, zajímalo by mě, jak by to vypadalo bez podložek… to by se snad niple vytrhaly po chvilce. Navíc nejhorší je, že reklamace je prý tak 50/50, protože nemužeš dokázat, že uživatel nebo zaplítač to nepřetáhli přes limit…
uvidí se jak to dopadně
Ja podlozky nemam a v cajku.
máš ho jen na předku.....na předku nemáme problém nikdo krom snad jedinýho místa u jednoho niplu z několika párů a na zadku ho raději nemáš ;)
Nemam, mel jsem stareho a to nebylo moc dobry. AC je odolnosti uplne jinde. Aspon teda u me. :-)
asi ten AC příště vyzkouším…sice furt pošilhávám po karbonovech od LB s vnitřřkem 24 nebo 26mm ale zase cenově je ten AC doccela příznivej a nevím jestli ty karbony josu zase tolik poznat…
OT: Nino jel zase jiný gumy a pravděpodobně ne maxxis dneska ;)
:-)) Nejel Maxxis? Ja jsem koukal a prislo mi to standartni. Ale jeste se mrknu.
ikon, aspen ani pace to není, leda něco novýho uplně, ale není tam ani logo maxxis.
Ještě bych se vrátil k tvýmu názoru případně zkušenosti k těm karbon ráfkům… myslíš že na závodní XC to má smysl? Pravděpodobně bych to chtěl na příští rok na fulla, což bude rozdíl z přechodu z pevné 27,5ky s crestama možná docela markantní :D
Ja nemam extra duvod jit do karbonu v xc. Je to drahy a jedinej faktickej prinos by byl ve vnitrni sirce pri stejne vaze jako hlinikova varianta. 380g rafky nikdy nebudou vecne je to proste zavodni zbozi, ale nechapu co s tim borci provadej kdyz me to vydrzi bez problemu poharovy trate, Trilogy, schody atd. Navic ja s tim zvonim celkem casto. Starej Crest jsem pokopal dost solidne, ale porad na tom trenuju a drzi. AC 101 ma mnohem lepsi material a ani loni se mi ho nepodarilo seknout nebo znicit, mam s tim fakt dobre zkusenosti. Ale vozim 2mm draty a mosaz niple. Za me mnohem lepsi varianta 3 hliniky, nez jeden karbon. Bohuzel si to cvakam ze sveho, takze ta ekonomicka stranka je taky hodne dulezita.
tak me crest mk3 nevydrzel 1000km, ale mam metrak a ve slabe chvilce jsem na to nechal jet znamyho co ma 150kg a ten rafek fakt nechces videt. ale je fakt ze sem byl zvedavej co to snese a trochu jsem s kratkou zivotnosti pocital. ani nevim co jsem si chtel dokazat.
:D
no vim kdyz sem si to porizoval tak sem vykrikoval ze budu v srpnu vazit 85kg :-)
:D
jo no právě to mám uplně stejně. Zajímal mě přísnos ve vlastnostech, hlavně tuhost apod… Já na tu tuhost předku hlavně jsem docela haklivej a docela dost toho poznám, ne že by to byl jen pocit. (např. rozdíl arch a crest oba MK3 se stejnýma drátama, nabama, niplema je dost znát…) a tak si říkám jestli bych se s karbon na váze crestu dostal na tuhost třeba aspon archu, to by pro mě pak hlavně při přechou na 29ku smysl mělo. Ale jak říkáš, cvakám si vše ze svýho a musím si na to vydělat, takže to samozřejmě řeším i po ekonomické stránce. Jinak mě ty cresty i ty starý vydržely 4 sezony naprosto v pohodě a ty nový, krom toho popraskání u niplů, což je zatím jen kosmetika, taky držej perfektně a nemám problém. každopádně na 29ce bych už asi chtěl něco tužšího.
akorát teda nemůžu najít ac 101 s 23mm vnitřkem (našel jsem jen 21mm)
Realne maji vic. Ja jsem nameril nejakych 22,8. A plast se v tom chova lepe nez ve starem Crestu.
aha takhle, zajimavý…
a náhodou nevíš něco o AC widelighting? tam je cena (komplet kol), váha i šířka (ráfku) hodně solidní.
Ty jsou prave dost papirovy. :-) to bych si dal maximalne na predek.
Jenže ty máš skills a umíš přes vše ladně proplout. Spousta lidí se neumí nadlehčit, nezvládnou na pohodu banána a to co ty ladně překonáš jedním skokem to jiní nechají na kolu a jen se vezou.
AC101 nezkoušej, dopadneš stejně. Se štěstím ti to vydrží 2× dýl. Několik lidí mě tady od nich odrazovalo a po roce jsem věděl proč.
Nejezdil a jezdit nebudu, material proste nevochcijes. Jestli budu mit sirokej a zaroven lehkej rafek, tak leda karbon. Pri tom jak jezdim je pro me 331 strop co se tyce pomer hmotnost a sirka.
Hlinikovej papir sem uz jezdit AC race a stacilo mi to.
Race je papir, maji 360g cca.101 na 380g na 23mm a pohodicka. Nevim co s tim delate. :-))
Ja to mel jeste na 26…teda furt mam na zimakovi. Nic moc, proti tomu jsou 331 nesmrtelny rafky. Nic s tim nedelam, jezdim na tom. Na zavode, kde se jezdi na oko, proste obcas vymetes za nekym blbe diru nebo vezmes sutr…331 to zatim prezivaj v klidu.
jn akorát ta šířka 19,8mm (skutečná je dost málo dneska) guma se znatelně žvejkala i oproti starýmu crestu kterej bzl 21mm s BST tech. natož proti nějakýmu 23mm+ ráfku
Jo, o tom zadna, taky bych snesl sirsi rafek.
každopádně si ale myslím, že ta varianta xr 361 je hodně zajímavá v tomto ohledu
Je, vsak nove DT 1501 jsou prave misto rafku 331 na 361. Na muj vkus jsou moc tezky, takze muj pristi rafek bude sirsi karbon.
Taky jsem z techto duvodu presel na karbon. Vnitrni sirka 24, excentricky tvar vaha pry 370g v 29".
LB ?
Neco takoveho si predstavuju, jen nevim ten excentrickej jestli jo nebo ne…
Za tyhle prachy není co řešit. Alternativy jsou, ale buď stojí víc nebo jsou to gumový cresty apod.
vozím druhý rok XR331 28 děr na XC bajku (full) před sezonou vycentrováno a vždy začne zadek v průběhu roku házet, zřejmě poté když to dostane někde v terénu ránu … pomůže dát dozadu silnější ráfek něco jako XM401 nebo spíš 32 drátů?
Mám 2 roky XR361 28 děr, 96 kg a drží.
jezdim uz 3 rok 29" 331, 28 der, naby 240, DT competition race draty a mosazny niple. Krome toho ze jsem minulej rok dostal kamenem do dratu a ohnul jeden dat tak tem kolum nic neni, fakt cumim kolik toho vydrzi a ze bych je setril to se rict neda. Za me TOP kola