• ganjabiker

    Čau všem, nemáte někdo reálnou zkušenost s fatbike rámem od Spyderu viz foto? Rám je standardně na 26" kola, ale zajímalo by mě, jestli pojme i 29" kola. Ze Spyderu mi sice napsali, že to není možné, ale v reálu to může být jinak. Díky za jakékoliv info.

    https://kolonet.cz/…-velikost-18

    0 0
    • Tomcat  

      rám má nějakou geometrii > takže délka zadní stavby není neznámá > průměr 29 palcového kola taky není neznámá > když od středu zadního kola uděláte úsečku o poloměru toho 29 palcového kola kolik vám zbude milimetrů nebo centimetrů.....

      0 0
    • Alojs01  

      A i ty 29" myslis take fat? Jen se radsi ptam :-)

      0 0
      • ganjabiker  

        No, myslel jsem si na plášť 29×2,8 – 3,0 :-)

        0 0
        • Vilém  

          A smysl v tom hledas jaky? Mit dve sady kol?

          0 0
          • ganjabiker  

            Hledal jsem levný rám, který by pobral aspoň kola s plášti 29×2,8 a říkal jsem si, že když pobere 26×4,8, vejdou se tam i ty 29, jako to mají i jiní výrobci.

            0 0
            • Vilém  

              No ptam se proto, ze ram je sice levny, ale treba naby, stredove slozeni, kliky jsou atyp pro fatbiky, takze co usetris na ramu, tak o to vic te bude stat zbytek.

              0 0
              • ganjabiker  

                To právě ani ne, když se spokojím s klikama na 4 hran a zadní nábou na rychloupínák :⁠-⁠)

                0 0
    • ganjabiker  

      Podle těchto fotek (domnívám se, že jde o totožný rám), kde je 26×4,0 plášť to vypadá, že je tam ještě dost místa.

      0 0
    • ganjabiker  

      Tak rám je doma, pláště 29×3.0 se tam vejdou, ale teď řeším kliky. Koukám po těchto: https://www.aliexpress.com/…0100065.html?…

      Rád bych objednal ty správné, jestli jsem to správně pochopil, pro středovou mufnu 120 mm mám vzít s osou 192 mm a pro šířku zadní stavby větší než 148 mm (na rámu je 170 mm) převodník s offsetem 1 mm, je to tak? Kdyžtak mě někdo opravte, třeba jsem to špatně pochopil :-D

      0 0
      • Masoprst  

        Řešil jsem to asi 2 roky nazpět u 120mm mufny je několik úskalí. Podívám se ti na to, zbyly mi od toho na disku nějaké informace.

        1. S vnějšíma miskama a horskyma klikama vyjde obrovskej q faktor a zbytečně velká mezera mezi klikama a zadní stavbou, nevím jestli to tady má Číňan nějak ošéfovaný mensim vyhnutim klik. 120mm mufna je dělaná na čtyřhran. Ja jsem daval „rovny“ silnicni/gravel. Horský kliky pasujou dobře na 100mm mufne kterou mají „normalni“ fat rámy.
        2. Řetězová linka je dána zadní nábou tu máš širokou jak ?
        0 0
        • ganjabiker  

          Zadní nába má rozteč 170 mm. Oni totiž taky dělaj pro 4 hran, domek 120 mm, různý délky os – 166 a 179,5 mm, tak abych nelaboroval s délkami, říkal jsem si, že to vezmu od čongů, třeba to maj pošéfovaný.

          0 0
          • Masoprst  

            Jo, u čtyřhranu se dělají různé délky pro obyč BSA 68mm mufnu od 113 asi do 125 mm a aj offset se dá upravit otočením osy. 164 mm se obecně udává jako standard pro 100mm mufnu u fata. Prodejci v tom můžou mít lehce hokej.

            0 0
      • Masoprst  

        Koukal jsem tedy na to

        Podle odkazu z ali je poměrně jasný

        CRANK AXIS LENGTH: MPX11-TT-100(176mm)/MPX11-TT-120(192mm)

        máš 176mm osu pro 100mm mufnu a 192mm pro 120mm mufnu

        resp. z obrázků

        Rozteč přes misky 128mm = 176mm osa

        Rozteč přes misky 148mm = 192mm osa

        Našel jsem i odkaz na stránky výrobce

        http://pro-wheel.com/main/?…

        kde se píše pro 120mm mufnu linka 75mm a pro 100mm mufnu linka 69mm

        Podle Surly, Sramu a Raceface má úzký fat bike (170 nába, 4,0" pláště) řetězovou linku 66,5 mm a široký (190 nába, 5,0" pláště) linku 76,5 mm

        Sram pro kliky do 100mm mufny dává offset –6mm pro úzký a +4mm pro široký fat bike, čímž řeší 10mm rozdíl.

        To by tam na ten úzkej náboj byl 10mm rozdíl v řatězové lince a to už by moc nefungovalo.

        Nepíšou teda s jakým offsetem předvodníku, předpokládám že –6mm protože na 120mm středu s miskama jsem skoušel 0mm a to bylo široké i na 190 nábu.

        Takže z tohohle pohledu –6mm offset převodník a něco půjde dohonit podložkama pod misky že se přeskládaj jinak než mají být.

        Ta kratší osa bude podle mě krátká, když se sundá ta 4mm podložka na klice pokud ovšem půjde, bude 176mm osa mít 128+3 = 132mm místa pro středové složení

        Když se nedají podložky pod misky bude to 148–8 = 140 mm. nebo taky 120 +10 +10 = 140 mm.

        Takže osa bude o 8mm kratší než by bylo minimálně potřeba.

        Vrtá mi ta 120mm nába na úzkém rámu není ten rám asymetrický na asymetricky vypletené kolo ?

        Jako že záměrně asymetrická zadní stavba z výroby (jako dělal dřív Surly), nebo mufna mimo osu posunutá doleva ?

        Zkus schválně změřit šířku zadní stavby z venku asi 180 mm od středu mufny jestli to bude spíš kolem 180mm nebo spíš kolem 200mm

        Mohl by být i normální čínský široký rám co absolvoval zúžení vzadu při přepravě.

        Nebo si někdo ve výrobě splet mufny.

        To by asi dneska stačilo jdu si vyplejtat kolo :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.