• Kami

    Zdravím,

    díky nefunkčnímu lockoutu na vidlici jsem se rozhodl k repasi, ale mám pár nesrovnalostí, se kterýma bych potřeboval pomoct.

    1.Z obou vnejších noh mi vyteklo stejné množství oleje pár ml jiné barvy (žlutá, zelená)což by asi nemělo, že?

    Postup:(pravá noha) vložím tlumící pístnici zpět do vnitřní nohy, z vrchu naleju tlumící olej (množství podle typu) musím si dat pozor, aby se olej dostal i pod píst pístnice.

    Postup:(levá noha) vložím pístnici zpět do vnitřní nohy, nikam nic nejilu, jen si dám pozor na těsnost, aby po smontování neunikal vzduch.

    Vnitřní nohy zasunu do vnejších a dírama od šroubků vliju olej na mazání noh o vyšší viskozitě. Ten byl předpokládám žlutý a zelený byl tlumící, ale protlačením tlumícího oleje se smíchal žlutej se zeleným.

    Dík za pomoc!

    0 0
    • Marsve  

      Mám teď vykuchanou skoro stejnou vidli. Chybí ti tam olej shora do levé nohy na mazání pístu, 15WT, RedRum apod. A jestli byla dole v pravé noze směs olejů a nefungoval lockout, určitě by neuškodila výměna dolních o-kroužků v pravé noze.

      Na youtube je pár videí přímo od SRAMu a RockShox manuály jsou dost podrobné, stačí jet podle nich.

      0 0
    • Corydalis  

      Mám pocit, že trochu oleje patří i nahoru do levé nohy. Přesné množství najdeš v návodě. Ale je to jen pár ml (5?).

      Na pravé noze ti nejspíš protekl olej z tlumení dolů, proto ten nefunkční lockout. A proto taky to smíchání tlumícího a mazacího oleje. A nalij tam ojel spíš než podle barvy, podle hustoty. Do reconu patří 15 a 5.

      0 0
    • Kami  

      tak tady http://forums.mtbr.com/…-579868.html jsem našel ty rozměry, ale ještě by to chtělo správnou tvrdost.

      0 0
    • Kami  

      tak tedy vyčtené množství oleje pro recon 335 SL:

      pravá noha:

      vnitřní: 120 ml- 5 WT

      vnější: 15 ml- 15 WT

      levá noha:

      vnitřní 6 ml- 15 WT

      vnější 15 ml- 15 WT

      zde tabulky

      0 0
      • smith22  

        Právě se chystám rozdělat Rocona – přestalo fungovat zamykání a vidle jde špatně do zdvihu – asi tam prdlo těsnění a proteklo to dolů.

        Těch 120ml je myšleno tlumičového oleje, že?Myslíš, že tam můžu dát 10tku co jsem dával i do Epicona?Nechce se mi znovu kupovot tlumičovej olej když ho mám momentálně dost.

        jo a těch 6ml do té levé nohy – jak často je to potřeba u Reconu dolívat?Vím, že u Epiconu to mizí docela rychle – dolívám zhruba každého 1,5–2 mesíce.

        0 0
        • skvedo  

          RS udává do tlumiče 5W. Když tam dáš 10W, tak to asi bude přetlumené.

          0 0
          • smith22  

            že by mezi 5W a 10W byl až takový rozdíl?

            0 0
            • Vilém  

              No je jednou tak hustci. Nekdo dava misto 5W naopak 2,5W.

              0 0
              • smith22  

                No vím, že sem 10tku dával do Epiconu ale v Reconu je to konstrukčně vyřešeno jinak tak nebudu riskovat a dám tam teda ten 5W.Dík za rady.

                0 0
    • smith22  

      Tak sem rozdělal Recona a všechny těsnění vypadají v pořádku – takže asi jen málo oleje.Co se chci ale zeptat ještě: Vytáhl sem tu vzduchovou pístnici a jsou tam 2 pružný plechový podložky – jedna z nich je přerušená – má to tak být nebo mi praskla?

      0 0
    • smith22  

      Jinak, čeho si nešlo nevšimnout je, že Recon je mnohem lépe konstrukčně vyřešen než Epicon, kterého mám.Všechno šlo rozebrat krásně snadno během pár minutek a bez komplikací.Zvrchu obě matky normálně golou a nepotřeboval sem žádné posrané trubkové klíče jako u Epiconu.Ze spodu potom 2 imbusy, 2 segrovky a je vše venku jedna dvě.Když si vzpomenu jak sem se drbal u Epiconu s tou tlumící patronou – no radší nevzpomínat.A cel­kově jde vidět, že RockShox je někde jinde.Momentálně sem s Epiconem spokojen ale příšti vidla bude určitě od RockShox.

      0 0
      • Kami  

        hlavně má jednoduchý konstrukční řešení :-) Alespon člověk ví, jak vidlice funguje. Jen škoda, že je v ní skoro vše plastové. Působí to laciným dojmem.

        0 0
      • Kami  

        jinak ten olej ve vzduchové komoře jsem za celý 2 roky nevyměnil. Až ted a bylo tam předepsaný množství, tak nebyl žádnej úbytek. Asi jsi měl blbý těsnění.

        0 0
    • smith22  

      A nad vzduchovej pístek patří 6ml.Ale jakekýho oleje?Redrum?Co když tam dám převodovej tak jako dávám do Epicona – bude to až tak moc vadit?

      0 0
    • Marsve  

      Ahoj,

      zneužiju tohle vlákno. Začal mi u Recona SL SoloAir téct tlumicí olej nahoře skrz ovládání poplocku. A to tak že docela dost, při ostřejších kompresích tečou kapky až po noze dolů. Taky je pod kroužkem slyšet při stlačení+uvolnění syčení a bublinky.

      Moc oleje tam (doufám) nemám, vidli jsem od loňského léta nedoléval. Čili tipuju těsnění uvnitř turnkey nebo možná něco ucpaného, takže olej se tlačí z turnkey ven cestou menšího odporu. Vnější O-kroužky těsní dobře.

      Vyndal jsem ten turnkey bazmek ale netuším jestli je nějak servisovatelnej, v návodech od RockShoxu nic není. Máte s tím někdo zkušenosti?

      Díky.

      (sorry za kvalitu fotky)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Marsve  

        Venku pořád leje a tak jsem konečně rozebral tekoucí turnkey Recona, pár postřehů pro další servisáky-amatéry:

        Rozšroubování turnkey je easy, dolní část se chytne francouzákem na těch dvou k tomu určených plochách, horní matice se povolí ráčnou/klíčem kterým se vyndával turnkey z vidle. Bacha na levý závit! Při dotahování to chce s citem, je to kov proti plastu. Vnitřnosti viz super fotky z bikeradaru

        Otočná část turnkey není v horní části vůbec nijak zatěsněná a byla plná brusné pasty z oleje a písku, která ošklivě vydřela plastovou osu po celé délce kde se otáčí v horní matici :-( Úniku oleje má asi bránit kónické těsnění co je pod tím, ale to bylo taky obalené sajrajtem se zrnky písku.

        Protože těsnění vypadalo v pořádku a jiné závady jsem nenašel, turnkey jsem jen důkladně umyl a vyčistil. Těsnění a styčné plochy otáčení jsem pak narval silikonovou vazelínou, jsem zvědav na jak dlouho to pomůže pro zatěsnění poškozených ploch. První dojem po sestavení je dobrý, pravá noha přestala „dýchat“, lockout neteče a při zamykání je chod lockoutu hladký bez zadrhávání.

        Trochu oříšek je předpětí pružiny, kvůli tomu jsem si rozborku dvakrát zopakoval, protože jsem měl pořád dojem že větší předpětí už ten plast musí urvat ;-) Chce to s citem a pochopit, jak osa funguje. Pružina je zasunutá ve žlábku na ose a druhý konec péra je zapíchnutý v otvoru v těle turnkey, viz link na fotky výše. Dolní konec osy je zakončený čtyřhranem a předpětí se zajistí tak, že se osa lehce povytáhne aby vylezl čtyřhran ze své díry, otáčením doprava napruží o vhodný počet čtvrtotáček čtyřhranu a pak zatlačí zpátky. U mě to chtělo nakonec tuším tři čtvrtotáčky vůči „startovací“ poloze, než bylo předpětí jako dřív. Při napínání jsem osmihranem lockoutu na konci osy otáčel klíčem, prsty se to udržet nedá.

        PS: Ten plast není moc tvrdej, takže doporučuju používat francouzák a klíče, ne kleště nebo sikovky ;-)

        PPS: Vzhledem k nulovýmu zatěsnění lockoutu asi stojí za to tenhle plastovej bazmek zařadit mezi pravidelně servisovaný části vidle.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.