Ahoj, potřeboval bych prosím poradit okolo řetězové linky…
Před časem jsem předělával HT z 2×10 na 1×11, stavěl dceři kolo 1×10, věci okolo CL jsem asi nějak (správně) pochopil, vše je ok (to znamená, že řetěz se nikde výrazně nekříží, řazení funguje parádně, při otáčení klikami dozadu řetěz nepřeskakuje ani nepadá z žádného pastorku, …).
Teď jsem koupil fulla s 3×10 a chci si tam přestrojit 1×11 sadu z toho HT. Ale, několikrát jsem v recenzích full biků našel zmínky o řetězové lince ve vztahu k zadní stavbě a odpružení (např. u nového A-Ray někde psali, že 1× něco by bylo lepší, že na velkém převodníku se zadní stavba chová čitelněji než na malém; pak jsem u jiného biku četl o tom, jak je skvěle posazená řetězová linka k nějakému čepu zadní stavby atd.). Umíte mi poradit, co si pohlídat, vůči čemu teda vlastně hledat ideální CL, případně jestli mám vůbec šanci to teoreticky uchopit a nespoléhat se jen na náhodu, že to bude nějak fungovat? Je to Haibike (Q.XC 7.10), úroveň dokumentace a dostupných informací o tom kolu je dost mizerná :(
A bonusová otázka – jak ladit CL u PF složení? Měl jsem šroubovací, bohužel na novém kole mám PF (škoda, že málokdo má tolik rozumu jako Merida, která má na one-twenty šroubovací střed), jak to podkládat? Mám šanci to řešit jinak, než podložkami na šroubech převodníku, s čímž zatím počítám?
Díky moc ;)