• Tommik232

    Letos v zimě jsem upgradoval vidli z RST na Rock Shox J4, včetně lock-outu na řídítkách. Bohužel kvůli zlomenému a nesrůstajícímu zápěstí, jsem se na ní ještě letos nesvezl. Zajímá mě váš názor, máte s touto vidlí zkušenosti? Byla to dobrá volba?

    0 0
    • Matony  

      Máš zlomenou navikoárku? Já měl taky, nakonec operace + šroub, pěkná pakárna!

      0 0
    • marapara  

      J4 je docela slabota vidlice. Zázraky od ní nečekej. Nechodí zrovna sametově, ani citlivost není valná. Takové Tora chodí daleko líp. Sice bude dražší a o několik set gr. těžší, ale funkčně se nebude dát srovnávat.

      0 0
      • Tommik232  

        á konečně něco k vidlici, už to vypadalo, že sem ten thread založil na nějakym serveru pro mediky ;-))

        0 0
        • marapara  

          Ono za ty prachy se moc čekat nedá. To už asi bude lepší v této cenové kategorii nějaký Manitou Axel, ten bude mít určitě měkkou pružinu, tak do 70ti kilo.

          Tora to je jiná třída. Sice je těžká, ale chodí fakt dobře, cena 4700, měnitelný zdvih, lockout, výborná tuhost. Jen ta váha skoro 2,5 kg. I když J4 váží také přes 2 kila.

          0 0
        • marapara  

          :)

          0 0
          • Tommik232  

            no už když jsem jí pořizoval, bylo mi jasný, ža za ty prachy (135,– €) nemůžu čekat nějakou bombu, ale že určitě bude lepší než stávající RST 461, navíc nejsem závodník, ale hobík, ročně něco přez 1200 km, takže snad bude uspokojivá…myslíš že by jí pomohl nějaký tuning, třeba od, na tomto fóru milovaného/ne­náviděného, Milana?

            0 0
            • marapara  

              No zkus se ho zeptat a uvidíš. Nevím kolik vážíš, ale J4 má 28.6 mm tenké nohy. Takže spíš nožky, pokud jsi těžší váha, bude se dost kroutit i na véčkách.

              0 0
            • MlokCZ  

              Každé vidlici tuning pomůže. Jen je otázka, jak je k tomu vhodná a co všechno se s ní musí udělat. U některých vidlic stačí poměrně méně úprav a vidlici to pomůže hodně. A pak u některých vidlic by se zase muselo třeba k výraznému zlepšení v ní vyměnit téměř vše a proto to pak ani nemá smysl.

              Konkrétně na J4 se zkus zeptat přímo Milana mailem, jestli by to mělo smysl.

              To že je to ale málo tuhá vidlice s tenkýma nohama, s tím nikdo nic neudělá a to ji bude vždy handikepovat.

              Za ty prachy bylo lepší si nepatrně připlatit a koupit upraveného Epicona nebo případně tu Toru.

              0 0
              • marapara  

                Také bych to tak viděl. Ještě bych dodal 70 kg na véčkách by mohla celkem přežít, ale pokud bys na ní měl kotouče, tak bys šla brzo do kytek.

                0 0
                • Tommik232  

                  v čem je takovej rozdíl ve véčkách kotoučích, myslím v namáhání vidle? chtěl bych jít zimě do hydraulik a tohle mě odrazuje

                  0 0
                  • Ladap  

                    Nejdřív kup Toru, pak brzdy.

                    0 0
                  • Ladap  

                    Doma mi leží pružinovej Axel najeto 9000,– nemá vakl. Za 1000,– + poštovný je tvůj. Ale ta Tora je opravdu mnohem lepší.

                    0 0
                  • marapara  

                    No už se to tu řešilo celkem dostkrát, zkus prohlédnout historii, popř. vyhledávání. Ale logicky. Když brzdíš véčkama, tak páka je vysoko, kousek od krku, takže vidlice nedotává takový „kouř“, jako když brzdíš kotoučovkou, která brzdí na konci vidlice a tím se je páka daleko větší a namáhání vidlice také. J4 má tenké nohy 28,6 mm. Takže torzní tuhost vidlice není moc vysoká. Při větším zatížení, větší váha nebo agresivnější jízda, jízda po rozbité kamenité cestě se vidlice citelně kroutí a víc namáhá a trpí. Tora má nohy 32 mm, je daleko masivnější, tužší. S kotoučovkou na ní problém nebude, je tam ještě plynulé štelování zdvihu. A chodí velmi dobře i bez jakýchkoliv dalších úprav. www.kupkolo.cz/…rn_2206.html

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    No hlavně při brždění v-čky to brzdí rovnoměrně na obou stranách. Když jsem jezdil Skareba na kotoučích (stejný bláto jako Axel), tak při ostřejším zabrždění, když jsem v tu chvíli sledoval vidlici, tak jsem snad myslel, že ji ta brzda úplně zkroutí do vrtule a snad urve. To nebylo kroucení o milimetry, ale o centimetry. A pak je znát, že měkká vidlice špatně drží stopu v těžším terénu. Se zničením to zase není tak hrozné, ten Skareb je po dvou letech (z toho já ji jezdil cca půl roku a zbytek manželka) stále bez vůle a chodí ok.

                    0 0
                    • Tommik232  

                      No, tak jak to tady pročítám, tak mi budou muset ty moje AVID SD 7 ještě chvíli vydržet

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.