• radeg

    Ahoj,

    chci se zeptat na názor a třeba i zkušenosti s touhle vidlí http://www.kupkolo.cz/…2014_z96015/

    přemýšlím o upgradu svého GT I-drive rok cca 2006. Mám tam teď starýho Bombera a rád bych předek trošičku zvedl, nesedí mi stávající geometrie a zdvih 100mm

    Děkuji za komentáře a připomínky

    0 0
    • MirosPikos  

      Zkus hledat, je to celkem oblíbená funkční vidlice. Je tu o ní (a jejích předchůdkyních) napsáno spoustu řádků.

      Já vozím starší Reba SL na 120mm a spokojenost. Člověk si jí nafouká podle potřeb (já mám ještě pozitivní a negativní komoru DUAL AIR – tuším že od roku 2013 se dělá SOLO AIR s jednou komorou). Servis si s trochou zručnosti taky uděláš sám.

      0 0
      • radeg  

        díky za reakci. docela mě mile překvapila cena za 120mm zdvih. Snad to nebude šlápnutí vedle tahle vidle :-) Myslíte, že tato vidlice má nějaké váhové omezení?

        0 0
        • MirosPikos  

          Záleží kolik vážíš… jestli to není hodně přes 90 resp. 100kg, tak by to neměl být problém. Nebo takhle, problém může být s tuhostí v konstrukci. Tlumení si naladíš vzduchem (hodně lajcky řečeno). Fakt to tu trochu prohledej a něco přečti. Ale myslím, že chybu rozhodně neuděláš.

          0 0
          • zzd426  

            tlumení si naladíš vzduchem… to je fakt laicky řečeno… tohle může totiž říct jen opravdový laik takovou blbost :)

            0 0
          • radeg  

            něco přes 100kg mám, ale pracuju na změně směrem dolů ;-) Doteď mám Marzocchi Bomber z roku cca 2003, prakticky bez žádnýho servisu, pouze běžná údržba a nebyl žádnej problém. Snad to bude u Rock Shox obdobně. Jen se bojím, že v dnešní době, kdy je potřeba výrobcům nechat vydělat častěji než tomu bývalo dřív, ta kvalita šla lehce dolů. No snad se mýlím. A díky, ale žádnýho epicona za tři a půl předělávat nechci a nebudu. Chci koupit kvalitní věc, do které nebudu muset vrtat a vydrží zas nějakou dobu. :-)

            0 0
            • Vilém  

              Tak snad nebudes prekvapen.

              Kamos taky roky jezdil klasickyho necitlivyho vzduchovyho Bombera na 100mm. Ted si poridil kolo s RVL a ne a ne si zvyjnout. Ma jeste verzi s dualairem, stale si stezuje, ze nevi jak nastavit, ze se mu to propada do zdvihu atd.

              Myslel jsem , ze si zvykne, zacne se mu citlivejsi a jiny chod libit, ale zatim se to po 3/4 roku nestalo. Jen nadava vic a vic, ze si vubec kupoval nejaky novy kolo, ze stejne musel pulku veci vymenit, protoze mu nevyhovuji.

              0 0
              • scret  

                pak aby si koupil kamos nejakou vidli s inteligenci, ktera se mu bude sama zamykat:)

                0 0
                • Vilém  

                  To jsem mu rikal taky:) Uz pomalu uvazuje o nejakym Foxu, i kdyz jsem mu vymlouval, ze si nepolepsi. On si nenecha nic vysvetlit, stale mele svoji.

                  Ted naposled jsem mu musel menit kliky, protoze byl za leta navykly na 44z pilu a na novem byla 42z. Radil jsem mu, at je proda hned, jak kolo koupil, kdyz mu ty 2z tak chybi. Bohuzel kliky 3/4 roku jezdil a ted kdyz je bude prodavat, tak bude tratit mnohem vic. To stejny bylo s brzdama, nevyhovoval mu Avid, co byl na kole. Nevyhovovalo mu 10sp co bylo na kole, predelaval jsem na 3×9 atd.

                  0 0
              • radeg  

                Jsem zvědavej.. no snad tu Reba nebude za půl roku v bazaru :-D

                0 0
            • scret  

              pak si myslim, bys mohl byt spokojeny…

              Bez udrzby to dnes nejde… Dnesni vidle jsou sofistikovanejsi , lehci a taky tuzsi… Nic nevydrzi vecne a tak ani vidle ti rozhodne 10let bez udrzby nevydrzi…

              V aute taky zrejme menis olej ne?:)

              0 0
              • radeg  

                No však jasně, nechtěl jsem, aby to vypadalo že moje představa je koupit vidlu, deset let ji používat bez jakékoli údržby, servisu a ono to bude fungovat. To vůbec!! Jen jsem psal svou zkušenost s Bomberem, kterej je vpodstatě nezničitelnej­..Pokud se o něj člověk alespoň trochu stará. Plánuju na něm výměnu oleje + co bude třeba a bude sloužit dál, jen na jiným kole. S Rebou si chci jednak udělat radost a taky mít předek trošičku zvedlejší než mám teď.

                Počítám s tím, že to bude určitě trochu skok od bombera k Rebě a počítám s počátečním nastavováním atd atd…

                0 0
                • scret  

                  jak psal Vilem, oproti Bomberu budes asi prekvapeny dnesni citlivosti vzduchovek, nekdo to vita, naopak „oldschoolar“ muze byt rozladeny…

                  Funkcne si polepsis o svetelne roky, pokud vezmes vidli s pevnou osou, coz bych na tvoji vahu doporucoval, bude to mit i vyhodu v mensim skrtani kotouce a vyssi tuhosti celkove…

                  Naba se da dneska slusna sehnat i do litru (napr. Novatec) a prepleteni taky nestoji ranec…

                  Upinaky mi prijdou v dnesni dobe uz pase… U lepsich kol dneska uz nastupujou komplet pevne osy, ktere se dobre ovladaji jako upinak, takze nemusis mit strach a to ticho za neskrtajici kotouce a snadna manipulace za to stoji…

                  0 0
                  • Ossis  

                    Co jsem koukal, tak s pevnou osou může narazit na problém s tapered krkem… Aby pak nakonec nepotřeboval i rám.

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
            • MirosPikos  

              Takže máš nějakou MX Comp 105mm (nebo něco na ten způsob). To je sice bezúdržbová vidlice, ale s mizernými vlastnostmi. Měl jsem jí a mohu tak tento přechod porovnat. Budeš mít ze začátku pocit, jako bys měl volný přední kolo nebo jak bych to popsal :) Ale pak si budeš libovat, jak krásně vidlice pobere drobné nerovnosti aniž by chodila na doraz. Nebe a dudy.

              Jinak každá vidlice potřebuje údržbu. Důležitý je, aby byly kluzáky vždy čisté a třeba každých 200 km (ideálně však před každou vyjížďkou kápnout na těsnění silikonový olej, zapumpovat vidlicí a přebytek oleje s vyplavenou špínou setřít hadrem). Tím prodloužíš životnost guferu…bude déle těsnit. Jednou do roka pak vidlici rozebrat, vyčistit a hezky promazat a vyměnit olej (také je tu o tom napsáno několik slohových prací). No a jednou za čas vyměnit těsnění (o-kroužky + další věci… http://www.kupkolo.cz/…-080_z92108/). Všechno se to dá udělat doma, když máš cajk.

              Bomber byl sice držák, na který si nemusel sahat, ale také nikterak moc nefungoval. Málo citlivý, drobné nerovnosti ignoroval. Pokud si ho chtěl mít více aktivní, pak zase chodil po dorazech.

              0 0
              • radeg  

                Krásně jsi ho Bombříka vystihl :-D kupoval jsem ho jako 80mm, ale borec mě v obchodě „vnutil“ negativní pružiny (snad neplácám pojmy s dojmy) aby se zdvih zvýšil na 100mm. Jak píšeš, je to vidla tvrdá a dnes už dávno překonaná. Jak jsem psal, chápu, že všechno potřebuje údržbu a servis. To je bez diskuze! Promazávání a čištění gufer byla v podstatě jediná činnost údržby z mé strany. Jak jsem psal, až vidlu vyměním, Bomber dostane servis a bude sloužit dál na jiným kole.

                0 0
            • ememem1  

              Chci koupit kvalitní věc, do které nebudu muset vrtat – to reba ale moc neni aj ked sa to nevymyka standartu oproti inym a servis resp kompletna rozborka sa da zvladnut na kolene doma. je tu o tom threadov viac ako dost.

              0 0
        • Chlebovnik  

          I Epicon za tři a půl se dá předělat na 140mm.

          0 0
          • kyl  

            Když ignoruješ ty dírky na pístnici,tak 160mm :-)

            0 0
            • Pumsc  

              kolik mají při tom přesah vnitřní nohy přes spodní futra?

              0 0
    • radeg  

      Jo a ještě jedna věc.. Asi by to možná chtělo vyměnit i hlavový složení ne? po letech.. mám tam ahead. Pokud se nepletu, to se do naší mluvy překládá např jako semi-integrované hlavové složení ne?

      Mohl by prosím někdo navrhnout nějaké vhodné hlávko?

      Jinak nový ježek do vidle je samozřejmost :-D

      0 0
      • scret  

        ahead je typ uchyceni, resp. proste klas. dnesni typ predstavcu a krku vidlic… Hlavka muzou byt ruzna dle typu ramu…

        0 0
        • radeg  

          Aha, tak to díky za osvětu.. Jak zjistím, jaký typ hlávka mám pořídit?

          0 0
          • scret  

            a nestacilo by vymenit treba jen loziska?

            0 0
          • Kouba_2005  

            Nahoď fotku :)

            0 0
            • radeg  

              zasílám fotku hlavové trubky a pokus o vyfocení složení. Stačí to takto pro představu, nebo to mám cvaknout znovu a vzít si fakt foťák? :)

              0 0
              • jIrI___  

                WCS nic nezkazíš. Pokud bys chtěl nějaké levnější, tak bych si hlavně pohlídal to, ať má průmyslová ložiska.

                0 0
                • Vilém  

                  Ses si jistej, ze je tam semiintegrovane? Na prvni pohled bych to nerekl.

                  0 0
                  • radeg  

                    Jaké tam tedy prosím je? Nechám se podat ;-)

                    0 0
                  • jIrI___  

                    Na GT Avalanche ± stejného ročníku (dle grafiky :) ) jsem měl semiintegrované, tak jsem to nějak předpokládal i v tomhle případě. Podle tebe tam je jaké?

                    0 0
                    • radeg  

                      tak jsem se podíval do papírů a zjistil, že GT je z roku 2004 a hlavové složení se jmenuje Tange Zero Stack

                      0 0
                      • jIrI___  

                        http://tangeseiki.com/…-stack-5.htm podle tohoto by to opravdu mělo být to semiintegrované.

                        0 0
                        • radeg  

                          Pokud se dá úplně blbologicky říct, že u semi-integrovaného jsou věnečky, tak je tam semi. Podle tvého odkazu si jsem téměř jistej, že tam je přímo tohle. Měl jsem to v létě rozkopnutý kvůli čištění a mazání,tak si to pamatuju. Bohužel jsem nedělal fotky, když to bylo rozdělaný..Pokud měníte složení, máte na to nějakej spešl vercajk, nebo stačí opatrná práce s kladivem přes třeba kus dubovýho dřívka? Na následnou montáž si udělám lis, to je v pohodě..ale jde mě teď o demontáž misek..

                          0 0
                          • Kouba_2005  

                            Podle fotky tam máš semiintegrované, přesně tohle jsem dokonce měl. Je to CaneCreek? Kup to co postnul jIrI a máš klid. Misky vyklepneš vnitřkem třeba přes kulatinku, nový nejlépe lisem nebo opatrně gumovou paličkou.

                            0 0
                          • jIrI___  

                            Podle věnečku to nepoznáš :). U integrovaného hlavka jsou ložiska vložená přímo v rámu, u semiintegrovaného a klasického jsou do rámu vloženy misky a až do něj ložiska (semiintegrované má ložiska v prostoru trubky, klasické mimo trubku). Mrkni na tyhle obrázky, podle nich ty rozídly uvidíš:

                            integrované

                            klasické

                            semiintegrované

                            0 0
                    • kubad  

                      fotka nahovno, ale nevidím tam misku na ložisko, takže se mě zdá že integrované

                      ale je to fakt je dohad z neostrých fotek to nejde poznat

                      0 0
                    • Vilém  

                      To prave nevim jake tam je. Na te fotce mi to jako semiintegrovane neprijde.

                      0 0
                • radeg  

                  Díky za tip! Jaké provedení ale můžu použít? Mám v tom trochu hokej…skoro NHL. Nevím, jestli můžu použít integrované, semi-integrované či jaké složení.

                  0 0
      • scota  

        Mám jedno Tange semi-integrované v bazaru kdyby jsi měl náhodou zájem.

        0 0
    • radeg  

      Tak včera dorazil Ježíšek z kupkolo..Vidla vypadá dost dobře. Těším se, jak ji nahodím na kolo. Budu ještě laborovat s řidítkama a představcem. Chvilku to ještě potrvá. Jak bude hotovo, dám nějaké fotky do příslušné sekce.

      Díky všem za rady a mějte se fanfárově :-)

      Radeg.

      0 0
    • radeg  

      Ahoj, nemáte náhodou někdo k dispozici nějakej „návod“ na montáž páčky Push Lock k Rebě? Nejsem lojza, vím jak to dát dohromady, ale po namontování si nejsem jistej, jestli to funguje správně jak má..nemám kolo daný ještě úplně dohromady, takže nemůžu „zapružit“ abych věděl, jestli to funguje správně. Předem díky ;-)

      0 0
      • Kouba_2005  

        lojzo, záleží na ročníku tý Reby. Třeba od 2013 je defaultně zamčená a páčkou jí odemykáš. Do 2013 to bylo naopak.

        0 0
        • radeg  

          Kouba!!!

          díky dík za info, tím se šecko vysvětluje. Mám ročník 2014. Koukal jsem na to jak puk a nenapadlo by mě, že v normálním stavu je vidla zamčená. Proto ten přihlouplej dotaz..

          0 0
    • indy07  

      Ahoj, mám dotaz ohledně správné funkce této vidlice.

      V červnu nákup nového kola (RB IQ275). Pan Bartozs tvrdil, že vidli foukají na cca váhu jezdce, tudíž jsme tam nahodili 80psů a vidlice fungovala super. Po asi měsíci používání mi začal unikat vzduch a uvolnila se levá prachovka. Následovalo zaslání do Cyklo Žitný, kde vše v záruce opravili (výměna nějaké vzduchové součástky a gufferu). Vidli nafoukali na cca 120psů a když jsem nasedl funkčnost zhruba stejná jak při 80psech (to mě docela zarazilo ale ok). V úterý Rychlebky, kde jsem při jízdě zjistil, že se vidle ze zdvihu velice neochotně vrací do původní polohy (odskok nastaven na rychlejší vracení). V současnosti je to tak, že tlak neuniká, ale na měrce SAGu jsem neustále na 10% i když na kole nesedím (tlak 110). Je možné, že při servisu něco zanedbali nebo je to dáno nedostatkem provozních kapalin? Podle protokolu z reklamace se olejem vůbec nezabývali.

      Ptám se proto, že na starém kole mám Recona z roku 2010, zvyšoval jsem zdvih ze 100 na 120 a takovými problémy ta vidle vůbec netrpí a funguje jako nová.

      Díky za odpověď

      0 0
      • Marek8  

        tento istý problém mám aj ja, je to vraj spôsobené prenikaním vzduchu z pozitívnej komory do negatívnej. treba tam vymeniť vzduchové tesnenie na pieste…

        http://www.bike-forum.cz/…-zdvihu.html

        0 0
        • indy07  

          To mi měnili při záručním servisu, ale jak vidno asi špatně. A vyřešil jsi tím problém?

          0 0
          • Marek8  

            Zatiaľ som to neriešil, asi až po lete. Mne sa tá vidla zaborí iba cca 5mm, a funguje v pohode, tak to nechcem teraz cez leto riešiť…

            0 0
            • indy07  

              Díky. Ještě otázka – vyřeší se tím i pomalé vracení ze zdvihu nebo to je dáno množstvím oleje?

              0 0
              • worlusho  

                To že se ti pomaleji vrací může být způsobeno větším objemem negativní komory, vyšroubuj spodní imbus ve vzduchové noze, tam najdeš ventilek, kterým se vypouští vzduch z videle, tím odpusť vzduch, nejdříve se ti začne odpouštět negativní komora a vydlice se ti vrátí na původní zdvih, pak už začneš vypouštět i pozitivní komoru přes negativní, zašroubuj imbus a nafoukni vidli na požadovaný tlak.

                0 0
                • allrose  

                  jestli máš sa je jednoduší roztáhnout horní x spodní nohy od sebe a tlaky se srovnají přes přepouštěcí kanálek a dej jí čas na usazení,jen si hlídej množství vazelíny nad pístem-ne moc ne málo-pomáhá těsnit a mazat

                  moje je zanořena 3mm za provozu,po roztažení má přesně 120

                  0 0
    • becis  

      Ahoj,

      na svém stávajícím kole mám Recona gold TK (120 mm, rychloupínák) a přemýšlím že bych ho vyměnil za RS Rebu 2014 na 120mm. Stávající vidlice má klasický krk ale rám mám tapered používám tedy redukci což je věc, které se děsím při každém poskočení.

      Vyměnit ji chci právě kvůli tapered krku a pevné ose, protože Recon je trochu žvýkačka :) tak bych měl pár dotazů:

      1. Poznám vůbec rozdíl v tuhosti mezi taperad/normal + redukce krkem a

      rychloupínákem/pev­nou osou 15 mm když vážím jen 65 kg v plné polní?

      1. Chodí Reba líp než Recon o tolik abych to vůbec pocítil ?
      2. Jelikož vážím pouze 65 kg včteně výbavy foukám Recona na 45 psi a

      jelikož je hodně prograsivní zůstávají poslední 2 cm zdvihu nevyužité. Je na tom Reba co se týče progresivity lépe?

      Předem díky za pomoc

      0 0
      • jonti  
        1. tezko rict, o neco lepsi to bude
        2. ne
        3. Reba 2014 je progresivnejsi
        0 0
        • becis  

          Tak to jsi mě nepotěšil. V tom případě mi zbývá na výběr díky progresivitě jen nějaká foxka a nebo epicon :/

          0 0
          • allrose  

            musím oponovat vůbec není progresivní,je linearní jako prase,už jsem vložkoval

            0 0
    • Cemik  

      Mám v plánu koupit, 83kg (záleží na frekvenci festivalů a party přes léto) jinak stabilně 80 po celý rok, mám klasiku rám ne tapp… kdyby někdo věděl o jiné variantě na 29" do 8k ať prosím da vědět. Diky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.