Máte někdo zkušenosti s touhle vidlí a jaké?
Máte někdo zkušenosti s touhle vidlí a jaké?
To uz neni ani sranda…
:-/
To je nějaká nová?
tReba jo
prijemne hledani, jestli se prokouses historii tak nam dej za pul roku vedet :-)
…nad kolokou „zalozit thread“ je kolonka „vyhledej“…tam mas dva prazdne chlieviky- do jedneho napises reba, do druheho rebu, v strede das mozmost „nebo“, pod tym nechas zaskrtnute policko „v nazvu“…a skus to pouzivat aj pri inych otazkach…chapes?;o)
A co když má někdo třeba nějaké nové zkušenosti? Abychom tu za chvíli nečetli jen 2 roky staré informace vyhrabané z historie.Řekl bych, že je tady celá řada diskuzí daleko víc off topic a nikoho to nepobuřuje…
To máš pravdu, ale když už založím thread a chci se něco dozvědět, tak přesně specifikuju co – u vidle přesný tip, rok, … .
Já jen, že se člověk začíná bát zeptat na něco, co už tu někdy bylo.Nakonec kdo nechce, nemusí se takovým threadem zabývat.
naprosto souhlasím. za chvilku bude z tohoto fóra KVŮLI NĚKOLIKA PRUDILŮM OBSÁHLÁ, NICMÉNĚ ZASTARALÁ DATABÁZE, O FÓRU UŽ TO PŘESTÁVÁ BÝT TEď
viz nize
ale ja to naprosto chápu. konkrétně u tohoto threadu je to do očí bijící. stejně mi ale připadá odeslání do … historie :-) často příliš rychlé a tvrdé. tuhle jsem nad tím uvažoval a závěrymi vyšli stejné jako daníkovi (viz výše). mě prostě přijde tak nějak lepší prostě nereagovat. neřešit to pořád dokola způsobem neumíš vyhledávat v historii ty pako? proto mi i bod tři desatera přijde absolutně zcestný. nechápu co by se mělo koho dotýkat. když to někomu tak vadí, proč ten thread vůbec otvírá a něco do něj píše? proč ho prostě neignoruje? takhle tu odradíme strašně moc lidí
Nikoliv odradime, ale takhle jim poradime. A kdo rychle dava, dvakrat dava. Takze ja i nadale nebudu cekat 3 dny nez mu dam radu zkusit vyhledavani ;)
neodradime, naucime :-)
dobře vyhráli jste, uznávám. mea culpa. odvolávám co jsem prohlásil a už se nikdy nebudu čertit nad tím, že někdo někoho posílá do historie. zároveň se omlouvám všem těm, kterých jsem se svým nezodpovědným přístupem dotknul :-))
cukr a bic funguje vzdy :-)
Já nic neodvolal:-)))
…toto nie je len o tom, ze som niekoho poslal do historie…reba sa tu riesila nedavno, kde to bolo aj o konkretnych skusenostiach…ak niekto postavi otazku tak vseobecne, tak je podla mna lepsie, ak mu dam tip, kde sa dozvie viac, ako ked tu bude kazdy pisat znova tie iste skusenosti-tym skor, ze to spravi len minimum ludi…v starsich thredoch sa moze dozvediet dost a ked mu to nebude stacit, polozi komkretne formulovanu otazku, na ktoru sa da konkretne odpovedat…ja len tolko :o)
zalozil by si takovy thread co je jako prvni v tomhle vlakne? ja urcite ne, protoze umim cist (pravidla i text pred vlozenim dotazu), kdybych chtel neco jineho upresnujiciho tak to lepe formuluji. zadavatel dostal odpoved, ne primo na taliri ale dostal, jestli chces tak mu starsi prispevky nandej do odkazu a mozna ti i podekuje (tipuju podle svych zkusenosti ze budes mit 2 % sanci ziskat za svoji snahu aspon podekovani), ja se o to snazim, ale Rebu fakt hledat „nebudu“.
Dotaz je sice hrozný ale to, co mu nabízíš z historie je ještě o trochu větší hrůza. Opravdu si myslíš, že se má šanci nějaký začátečník zorientovat v nabízených thredech a něco si z toho vybrat? Nebylo by lepší, kdyby alespoň jeden jediný z mnoha majitelů napsal recenzi, v rubrice recenze? Představte si, že namísto sáhodlouhých zábavných diskuzí o ničem a většinou bez výsledku by se mohl dotyčný odkázat na recenze? Nebylo by to solidnější? V historii jsem toho moc vyřešeného neviděl.
Myslim, ze ma moznost si tam konkretne o reba najit uplne vsechno:)
Kde bereš své jistoty
Staci zadat vyhledat REBA a mas skoro jistotu. Minimalne jistotu, ze nez se vsim prohrabes, budou uz vyrabet novy vidlice:)
Jakékoliv informace, které jsou probírány a vedou k nějakému výsledku jdou následně zestručnit. Na co zbytečný balast, dokázal bys to z nabízených thredů? :-)
Ja myslim, ze to je vyzva. Jeste nikdo to tady nedokazal. Mohl bys byt prvni, jediny tudiz automaticky nejlepsi.
ad dotaz: to je „bez“ diskusi :-)
ad zacatecnik: v dnesni dobe maji snad uz vsichni barevne monitory, a ja mam zafixovano ze cervena barva, je dost vyrazna, k samotnemu zvyraznenemu textu"Prosím než zadáte dotaz zkuste použít vyhledávání ;), děkuji." nemam slov, pac me primo „nekdo“ prosi…
ad recenze: naprosty souhlas!
cim muzu ja slouzit kdyz o Rebe vim prdlajs, osahal jsem si ji v Brne a projel asi 30 metru? Aspon se snazim neco nabidnout :-) i kdyz malo, snahu mam (kdyz je cas a chut, kazdy to zna). Ac se to nezda, tak na „spatne formulovany“ dotaz je treba vice snahy (dalsi dotazy, upresneni) a zde vidim „silu“ (dvojsecnou) b-f osazenstva (nekdo poradi sve zkusenosti, teorie, kvaziteorie, nekdo vytahne stejny dotaz z historie, z oblibenych…atd). Porad podle me lepsi nez „nereagovat“
pro Semika: jestli se prelouskas az sem, tak, vitej na b-f
Dal jsem to pod tebe proto, že odkazy do historie se tady staly přímo ukázkové a nikoho ani nanapadá, že toho tam bylo pramálo vyřešeno. Podívej se na dotaz jak je formulován a jak krásně by šlo opravdu jednoduše odkázat dotyčného nikoliv do historie ale do recenzí. A podívejme, ono v recenzích není o Rebě ani zmínka, není tohle divné? Odkázat do historie je běžný zdejší folklór, podíval se někdo na to jak by bylo jednoduché odeslat dotyčného k recenzím? Nebo že by se tam předtím díval a teprve potom zadal dotaz? všechno je možné.
Ja myslim, ze posilat ho do recenzi, kdyz tam nic neni… je lepsi ho poslat do historie, kde nejake informace najde.
S recenzí souhlas. Pokud by byla dobře napsaná, tak by byla určitě lepší než se prohrabávat celou historií. Jenže to je ten problém. Málokdo napíše opravdu kvalitní recenzi, zvlášť u vidlice, kde se toho dá napsat opravdu spousta. Já psát recenzi, tak na polovinu věcí v tu chvíli zapomenu a ve výsledku to pak může názor o vidlici značně zkreslit. A podobnou zkušenost mám s většinou recenzí uživatelů nejen na bike-foru.
Hledání v diskuzích a pročtení někdy nekonečných diskuzí je časově náročné, ale dostane se tak člověk k mnoha detailům, které by v recenzích nebyly, na které se narazí při řešení konkrétních problémů.
Jestli ono to nebude o tom, že v diskuzi si může vyskakovat kdekdo ale napsat opravdu hodnotnou recenzi je trochu těžší.
S tím se dá taky souhlasit, ale já to psal z mojeho pohledu. K Rebě jsem toho z uživatelských postřehů psal do diskuzí poměrně dost, ale recenzi, aby byla komplexní a bylo v ní vše důležité bych raději nepsal. Je v tom taky trocha lenosti. Aby ta recenze za něco stála, tak by mě už zabrala poněkud více času. Když se ale v jedné diskuzi řeší jen detaily, tak můžu zareagovat hned. A než abych rychle zbastlil mizernou recenzi, tak nenapíšu raději žádnou. Na druhou stranu, tak kdo ty informace hledá a opravdu je najít chce, tak se sám snaží. A pokud něco konkrétního v historii nenajde, tak může založit thread z konkrétní otázkou, která tu nebyla. Já to tak aspoň vždy dělám a nemám problém se k informacím, které potřebuju nakonec dostat.
Fuj, to je ale překlepů.
Překlepy nevadí a případné nejasnosti v recenzi taky nevadí. Osobně bych tenhle postup viděl jako daleko hodnotnější a vyřešilo by se daleko více, kdyby každý psal recenzi za sebe a nehrál si na vševědoucího podle toho, co kde slyšel. Nevztahuj to na sebe a podívej se do diskuzí, poznáš kdo jenom opakuje a přebírá namísto aby používal vlastní hodnocení. Mnoho věcí by se takhle vyřešilo daleko jednodušeji.
urcite jo, uz zalezi jen na hodnote recenze, recenzovat plaste, hazecku je mnohem snazsi nez vidlici, z meho hlediska urcite jo,
vetsina dotazu na vidle je dana tim ze clovek je linej kliknout na web vyrobce, prostudovat manual (nebo i „oblibene“ infoletaky) , poslat dotaz do eshopu kde je v nabidce, holt ze lidi jsou lini a nepoucitelni ani recenze nezachrani (nakonec se dostaneme ze budeme „obhajovat“ posilani do recenze jako do historie
btw: muzes to pretrast adminovi, pac ac desatero neni to desatero, o historii se tam pise dost casto
zdar bajk
Ono se to odkazování do historie stalo tak běžným, že nikoho ani nenapadne se zabývat tím, co se v té slavné historii může takový začátečník dozvědět. Blok myšlení, který vše dle jednotného návodu směřuje k historii a nic jiného údajně neexistuje je opravdu veliký. Tak veliký, že nikoho ani v takhle jasně směrovaném dotazu ani nenapadne, že přesně na tenhle dotaz by bylo zcela logické odkázat do recenzí. To že v recenzi nenajde ani jednu Rebu, to by snad už mohlo někoho zarazit. Ale nikdo na to nedal ještě desatero, tak asi ne. Došlo to už někomu, že recenze jsou daleko hodnotnější než zábavné tlachání ve spoustě thredů, které tady nic neřeší?
dej rec s adminem, ten ma vetsi pravomoce
Tak se podivejte pánové co ste vytvořili! misto abyste zu stali u jednoho prispevku typu: koukni do historie. popripade se o toto tema nezajimali, ikdyz chapu ze vas to drazdi :)tak ste tady vytvorili opet uplne nesmyslnou diskusi o nicem, kdy se chudak nahore, kteryho pravda nenapadlo hledat nic nedozvi a ostatni, ktery by si treba taky o tejhle vidlici pocetli tak misto toho narazi na „tohle“. osobne mi dycky drazdi kdyz vidim pekny tema nakouknu tam a probira se tam uplne neco jinyho nez by melo. Pak vznika x set zbytecnejch prispevku, respektive prispevku ktery by meli byjt v off topicu. Peace :)
Tak a ted k vidlici: Mam ji zatim rok(team u-turn, poplock) a nemuzu si ji vynachvalit. motion control funguje skvele, siroka skala nastaveni… ted na krali me fakt potesila! mohu jen doporucit. kdyby te zjimala nejaka konkretnejsi vec tak se zeptej. :))
Než se začneš cítit oprávněn hodnotit co tu řešíme, tak si zkus odpovědět na tyhle otázky. Je Reba opravdu tak pevná? Je pevnější než Black, nebo Marzocchi MX ? O kolik je asi citlivější než Recon, než Tora, než další značky ? Využíváš skutečně celý zdvih ? Jaký je ten nekonečný počet nastavení a co že to vlastně jde všechno nastavit u Motion Controlu a jak to využíváš v praxi ? Je správné, že nejde zcela zamknoout ? Chceš ještě další nevyřešené otázky ??
1)vzhledem k tomu ze doma nemam stroje na mereni pevnosti ti na tuto otazku nemohu odpovedet, subjektivne mi prijde tuzsi nez MX, blacka sem nejezdil…
2)Recona ani Toru sem nejezdil
3)ano – skutecne vyuzivam cely zdvih
4)nejvic pouzivam pop lock – potazmo tedy motion control – nastavil jsem si hranici kdy vidlice reaguje na vetsi nerovnosti, ale pritom se nepohupuje pri jizde na asfaltu nebo ve stoje, pouzivam obcas u-turn, kdyz vim ze pojedu do dlouhyho velkyho kopce a naopak kdyz sjizdim tak si zas pridam – ale to je spis pro pobaveni :)
5)otazka co je „spravne“ a co ne je trosku filozoficka (ale ty urcite znas odpoved :D
6)taky nevim co si predstavujes pod pojmem zcela zamknout – pro me je dulezity ze ma vidlice takovou funkci . ze se nepohupuje – jestli je pritom zcela zamcena nebo propruzuje 5mm je mi uplne jedno, naopak sem rad ze kdyz najedu na nejakou nerovnost vidle se otevre a navic se to da nastavit tak ze e to otevre pri hoodne velke rane – rek bych zes motion control videl z jedouciho vlaku. :)
7)hit me! cekam na dalsi dotazy :D
Těžko někdo bude mít vyzkoušených tolik vidlic aby to tak mohl soudit…
Vidis, konecne se nekdo rozhoupal rict neco k veci a ty se z nej opet za kazdou cenu snazis delat vola. Kazdej neni supermegahypertuner a upravovac vidlic… Nakonec by z toho stejne vypadlo, ze mu tu Rebu za $$$ upravis a bude fungovat tak jak on (ty) chce.
Nechtěl bys napsat radši něco k Rebě a ne ke mě? O té Rebě bys toho mohl vědět víc než o mě a nebudeš se tak plést.
hele nic proti tobe nemam, jen by me zajimalo jestli bys me moh objasnit co vlastne delas a kolik vidlic a jake si testoval v realnem provozu. dik
To máš fakt jenom přebrané myšlení? To si jako myslíš, že upravuju vidlice jen tak podle oka a všichni jsou spokojení? Nenapadlo tě že dělat něco na takovéhle úrovni vyžaduje na vidlicích i jezdit, to tu musím vykřikovat jezdil jsem na tomhle a tomhle? Neumíš si udělat vlastní názor? Když chci ale o něčem mluvit a mluvit na určité úrovni, tak musím používat zjednodušené zkoušky, testování a grafy, jinak vše skončí jenom v nicneříkajícím tlachání, plném tak odborných názorů jako je to skvělé a podobně. Můžu ti říct, že mám jízdní zkušenosti, které přesashují vaše přeceňované vzory. Slyšel jsi už o proměnlivém expanzním útlumu? A dokážeš ho rozlišit jízdou. Že nevíš co to je. No to má třeba FOX. I kdybys na tom jel tak to ale nepoznáš, protože bys jel na zcela jiné vidlici s jinou pružinou, než jsi zvyklý a ty bys jednotlivé vlivy nerozeznal. Šanci rozeznat takovéhle vlivy máš akorát na stejné vidlici se stejným nastavením u které změníš jenom a jenom to tlumení a můžu ti říct, že já to jízdou rozhodně rozeznám. Skutečně si myslíš, že máš ty nebo mnoho přechválených jiných lepší jízdní zkušenosti? Stále se cítíš nadřazen?
sakra chlape mas nejakej mindrak nebo co? kde si vzal ze se cejtim nadrazenej? jako vubec nechapu o co ti jde. jen sem se te zeptal co vlastne delas… Sem na foru tedko dlouhou dobu, nebyl, takze si pamatuju jen ze si kdysi nabizel upravu vidlic suntour. Nevim co delas a netusim na jaky urovni – proto sem se zeptal – zes to vzal jako ironii je tvuj problem, ja to myslel normaln. Jestli mam lepsi zkusenosti ja nebo ty nemuzes vedet ani ty ani ja, protoze se nezname… Pokud tedy nechces zustat jen u tlachani jak si zkusenej a jaky mas pekny grafy by me teda zajimaly nejaky podrobnosti o tom cim se zabejvas a ceho se snazis dosahnout.
Tak hlavně, zklidni styl a pročti celý thred od mého vstupu. Snažím se o to aby mnoho z vás pochopilo, že pár nic neříkajících vět o spokojenosti s Rebou mnoho nevypovídá.Zmatečné thredy plné nedořešených věcí a problémů, proložené vtipností začátečníka pěkně zamotají a bude z toho jenom vedle. Mohl by ses zkusit vžít do kůže takového začátečníka, který je odkázán do historie a to zcela pravidelně co asi z toho může pochytit.Třeba by ti pomohlo se vrátit na začátek mých příspěvků a pochopil bys že navrhuju aby každý psal do recenzí a dotaz přesně tohohle ražení, který je v úvodu by byl vyřešen daleko jednodušeji odkazem do recenzí. Udělalo by ti takový problém si tohle znovu pročíst? Řekl bych, že mě čím dál víc začíná zajímat co tady řešíš vlastně ty?
hele na tebe uz reagovat nebudu – si sice starsi, ale to neznamena ze se musis povysovat. moh by sis udelat nazor z toho kolik lidi s tebou souhlasi a kolik lidi stve tvoje povysovani… uzivej si to kdyz te to bavi…
Předpokládám, že jsi nereagoval na mě ale na téma. Já, když na něco reaguju, tak se snažím držet tématu, ještě jednou se tě zeptám, otevřel jsi se zájmem tohle téma, co jsi chtěl dosáhnout?
:-))))
Milane, když vyzýváš k recenzi o vidli, sám by jsi ji mohl napsat, bo jsi znalý více než většina tady. I když toho znáš hodně, čiliž bys mohl psát desítky recenzí na různé vidle celé dny, tech. článků do aleluja, debat…; je tady bike-forum, kde bys měl něco málo říct, když tu vystupuješ.
To je tiez dovod, preco nechapem tento milanov postoj. Bude tu kazdeho poucat, ale on, ktory ma skusenosti s mnozstvom vidlic a teda moze porovnavat, ziadnu recenziu nenapise…trochu schyzofrenia. Ja som okrem reby nejazdil nic porovnatelne, preto si nedovolim robit recenziu ani na rebu. o mozem povedat je to, ze som ocakaval, ze bude trochu viac citliva a pri laborovani s tlakmi som narazil na dalsie limity…ale to som uz pisal do diskusie „REBA x REVELATION“…a tam diskusia vyustila k urcitym zaverom, z ktorych sa da co to pochytit, pripadne ju obnovit nejakou doplnujucou otazkou. Milan, povedz, mylim sa?
V celém tomhle dění jsi mě oslovil právě ty. Moje snaha je ukázat na místní křiklouny, kteří vědí vždy vše nejlépe a jejich heslo je teď Reba. Není ti divné, že i ta nejznámější vidlice v debatách nemá ani čárku v recenzích od opravdových majitelů. Nenapadla tě jednoduchá možnost odkazovat do recenzí místo historie? Rozhodně tu nechci jako jediný psát recenze, radit a podobně ale rozeznávám kupu nesmyslů, které se tady opravdu rozlézají a nikdo je nerozezná. Mnoho lidí tady má ale zafixováno proti komu je třeba vystoupit a kdo je nepřítel. Pro takové nejsem ani já přítel a když potom rozeznáš i to, kdo o co usiluje, tak si můžeš jednoduše vybrat. Chci aby psali lidi jako ty a nebáli se toho, že snad oni nejsou dostateční odborníci, mnohdy mají lepší poznatky než ti ukřičení, chce to jedno jediné, nebýt zaslepený a to jak vidím nejsi. Pokud chceš abych něco napsal, tak dobře a uvidíš, co z toho bude za boj, já už v něm ale nebudu pokračovat, kdo chce, tak to přijme a kdo ne, jeho věc. Reba má opravdu příliš strmou charakteristiku a s obtížemi jde nastavit tak abys komfortně dokázal využívat celý zdvih. Dá se to poznat na grafu charakteristiky, který tady byl, jako mnoho dalšího, co jsem propagoval rozcupován, tak proč to sem tahat znovu? Snažil jsem se kdysi i v dalším velkém Reba omylu a to hodnocení Motion controlu a bylo to opět se zaručeným výsledkem! Ani netušíš, jak jste zmasírováni reklamou a jak si z Vás kolikrát doslova střílí. To je i případ Motion controlu a jeho tisíce možností nastavení. To slavné nastavení Gate není totiž nic jiného, než jiným způsobem dosažené nastavení, které odpovídá obdobnému stavu, jako bys modrou páčku Locku zcela nedovřel. Technicky je to zduplovaný nesmysl ale marketinkově je to jak vidíš bomba. Tímhle tě asi nepotěším ale zkusím ti ukázat jak reklama rozhoduje o hodnocení přímými majiteli. Systém Motion Comtrol je totiž funkčně zcela obdobný jako Lock outová verze TPC Manitouček. Liší se jedním jediným a to oním duplicitním nastavením toho Gate. Opakuju znova, tu samou funkci můžeš dosáhnout jak u RS, tak u Manitou, postupným přivíráním Locku. Bohužel, tyhle netušené možnosti u Manitou nikdo jako jezdec neobjevil a u RS je z toho říčnej kdekdo. Tahle informace může pomoci majitelům Manitůček, kteří díky reklamní kampani Motion controlu mohou objevit netušené možnosti i u svých vidlí a nebo povede k tomu, že přestaneš hledat tisíce možností nastavení u své vidlice a začneš používat zamykání pouze v krajních polohách a tím zase získáš obdobu toho, co má již léta Manitou. Takovéhle závěry ba se například daly získat, kdyby tu neprobíhal boj jen a jen o své prospektové pravdy. Takhle by mohlo vyznít i hodnocení opravdových jezdců praktiků s dostatečnými zkušenostmi.
Díky za tohle info.
Nastaveni gate neni totozny s TPC lockoutem. TPC lockout zavira kompresi a nema zadnej ventil proti prurazu. Zavirani komprese, ktere je s timhle srovnatelny je modre kolecko s poplocku. Na gate je dalsi konflik, ktery by mel nastavovat ventil, kdy povoli. Nastaveni gate neni totozne s TPC lockoutem co se tyce funkcnosti. Zaviranim packy lockoutou u Manitou rozhodne stejnou funkcnost nedosahnu. Ledaze bys mel TPC i RS MC nejak modifikovane. Nicmene si myslim, ze vim co jsi tim chtel rict, ze jsou funkcne stejne, a rekl bych,ze souhlasim. Ze je to smesna marketingova reklama na neco, co lze nahradit necim cofunguje jednoduse, je tady dlouho a nemusi se to resit. Je to dobrej postreh, do recenze do patri, ovsem nevim, jestli nejak zavazi. Marketing je marketing :P
K motion control, s tím musím naprosto nesouhlasit: sice se to může jevit funkčně stejné jako píšeš, jenže pro mě je to zásadní rozdíl v uživatelském ovládání a chování. Postupné přivírání locku je mi na nic, protože potřebuju za jízdy rychle zavřít páčku do přesně definované polohy a ne řešit jestli jsem tu páčku pohnul moc nebo málo. Ze začátku jsem zkoušel přepínat páčku do mezipoloh, jenže jsem se za jízdy stejně trefil vždy úplně jinam než jsem chtěl, takže ve výsledku jsem měl použitelný pouze 2 krajní polohy. A protože nemám úplný lock rád, tak pro mě osobně byl lock na Skarebu úplně nanic. Takže ten systém není rozhodně stejný a nemyslím si, že je to zbytečně zduplované.
A navíc se to pocitově ani nechová za jízdy stejně jako nedovřená páčka (teď porovnávam s nedovřenou páčku na Skarebu Super s lockoutem, kterého jsem jezdil dlouho) u Manitou. U Reby mám nastavení otevření locku na hodně malý podnět. Protože jsem lehký a při jízdě ve stoje se do toho nějak zvlášť neopírám, tak mě to udrží vidlici zavřenou, ale poměrně malý náraz vidlici otevře. Tohle u Skarebu nenastavím, ani kdyš jsem zkoušel jak se chová jakákoliv poloha locku – aby byla vidlice po rázu tak aktivní, tak to odpovídá u Skarebu už hodně otevřenému locku a to nemá zase se zamčením nic společného.
A k tisícům nastavení. Nikdy jsem netvrdil, že je Reba má a souhlasím s tou částí tvého příspěvku a to že jednou nastavím sílu otevření locku a pak používám pouze 2 krajní polohy locku – což ale jak jsem psal výše rozhodně nezískám obdobu toho co u Skarebu (kde je pro mě použitelná pouze jedna poloha a to plně otevřená vidlice).
Někomu to tak nemusí vyhovovat a může mu sedět naopak úplný lock u Manitou, takže rozhodně netvrdím, že motion control je nějaký zázrak a je pro každého dobrý. Jen tvrdím, že pro mě osobně je skvělý.
A ještě dodám, jak už jsem tu někde psal, tak motion control je pro mě úplně největší přínos u tlumiče, kde ho používám ještě více. Tam mám nastavenou úplně nejmenší sílu otevření jaká jde nastavit. To mě udrží zadní stavbu při šlapání zcela bez houpání a pobere to téměř každou ránu (samozřejmě že úplně drobné nerovnosti ne a že není tlumič pak tak aktivní jako otevřený). Ale je pravda, že u tlumičů jsou u jiných značek podobné systémy, které jsou funkčně podobné a plně vyhovující a netvrdím, že konkurence nemá co nabídnout. Zde je pro mě hlavní výhodou současné ovládání tlumiče a vidlice jednou páčkou z řídítek.
Ty nove tlumice od RS to maj taky ? Nestudoval jsem to, tak nevim.
Tak muj mc 3.3 to má určitě. A dle manuálu by to měly mít všechny následující s těmito rozdíly: mc 3.3 a Pearl 3.3 – mají 3 polohy: Open, Floodgate, Lock mc 3.R a Pearl 3.1 – mají 2 polohy: Open, Floodgate
Jen bych řekl, že nastavení Floodgate má menší rozsah než nastavení na Rebě. Na Rebě nejsem u nastavení Floodgate na úplném minimu, na tlumiči ano (ale naštěstí ta minimální hodnota je tak akorát, už je to na hranici, kdy se to začíná houpat při šlapání, takže nepotřebuju už ubrat).
Na kolik foukas ten tlumic ?
70 psi
Tak to je super. To bych pak mozna nekdy zkusil, az budu potrebovat novej tlumic. I kdyz je na muj vkus ponekud tezky :) Dik za info.
naproste s tebou souhlasim – z toho co milan pise mi prijde ze bud Rebu nejezdil a nebo je hodna malo vnimavej…
Tohle by bylo na dlouhé a nepříjemné přesvědčování. Hlavní a rozhodující, ty nenastavuješ jak bude Lock otvírat, ty máš jedině možnost několika způsoby nastavit, jak silně bude zavírat ( nebo nedovírat, to je celé) Otevírání Locku u obou, jak u Manitou, tak u RS neovlivníš. Otevírá se až velkou ranou a je to ochrana před poškozením. K otevírání dochází stlačením toho plastového dílu u RS a nebo pružiny u Manitou a tyhle hodnoty nemáš naprosto čím seřizovat. To, co považuješ díky reklamě za možnost ovlivnit otevírání je možnost nastavit dodatečný průtok kolem Locku tak aby nezavíral. Kdybys to náhodou někdy rozebral, což není takový problém, tak bys pochopil lépe o co tam ve skutečnosti jde.
OK, ty jsi to viděl vevnitř, takže tam se samozřejmě dohadovat nebudu, vevnitř jsem to neviděl. Takže tady jsem psal kraviny s tím co se děje uvnitř.
Pokud by to bylo s tím průtokem jak píšeš, tak mi ale není úplně jasné jak se to může chovat až tak pocitově rozdílně.
U motion controlu s tím nastavením, jak to mám, mě to prostě ve stoje udrží bez pohybu (teď nebudu uvažovat stálý pohyb několik mm, který mi celkem sedí a není to o co mi teď jde). Když pak přijde náraz, tak vidlice jde ochotně do zdvihu a to pocitově ne o moc menší rychlostí než při plně otevřené vidlici. Tohle je nemožné u Skarebu dosáhnout.
Jediný zásadní rozdíl těch systémů vidím v tom, že u Reby je nastavení Floodgate několik plných otáček, tzn. jde velmi jemně nastavit požadované nastavení. U Skarebu je to jen něco málo přes 1/2 otáčky navíc s tím, že někde ve 2/3 možného otočení páčky je velmi ostrý přechod mezi po sobě jdoucími polohami, takže to ani pořádně nastavit nejde.
Takže třeba ty systémy jsou uvnitř v podstatě funčkně téměř shodné, ale díky tomu zásadnímu detailu v jemnosti nastavení je to u Skarebu nepoužitelné a u Reby ano (a to teď nemluvim u Skarebu o tom, že i kdyby to bylo jemnější a existovala poloha páčky, která přesně odpovídá chování Reby, že ji stejně nedokážu za jízdy nastavit, takže je to celé nanic a tím se pro mě ty systémy liší naprost diametrálně).
Mě je pro ježdění v podstatě úplně jedno jak to vevnitř funguje, i když je to dobré vědět pro pochopení funčknosti systému. Všechny moje hodnocení ale vycházeli z chování vidlice v praxi, kde jsem po chvíli testovaní locku u Skarebu systém zavrhnul jako pro mě nepoužitelný. Kdežto u Reby to je pro mě použitelné.
Možná tahle diskuze ale trošku přeceňuje důležitost celého zamykání vidlice. Ono stejně mám vidlici 99% času odemčenou v plné funkci, takže třeba u mě to zas není takové + pro Rebu.
U tlumiče to už je jiná, tam polohu Floodgate používám odhadem tak ve 20%, což už je nezanedbatelné. Dualpoplock je k tomu pro moje potřeby ideálně přizpůsoben, mezipoloze páčky kdy tlumič je na Floodgate odpovídá vidlice stále v nezamčeném stavu. A vidlice přepnutá na Floodgate v krajní poloze odpovídá u tlumiče už plném locku.
Tak už se začínáme k něčemu dostávat. Sílu průrazu opravdu nenastavíš a to, že je naladění u dvou výrobců různé je fakt, který neovlivníš žádným dostupným seřízením. Podstatou téhle debaty je dostat se k podstatě a ne opakování zažitých omylů. Tím by mohlo být vyřešeno odemykání. A ještě se zastavím u zamykání a mírného pohupování i zcela zamčené vidle u RS. Přesně tenhle stav jde nasimulovat i u Manitou. Dosáhneš toho, že snížíš hladinu oleje. Do té doby, než přišlo RS se svojí kampaní a povoleným pohupováním, tohle považoval každý za závadu svého Lock outu a nechal si to okamžitě odsdtraňovat. Pokud tě to zajímá, jistě by se i ve slavné historii našlo dost potvrzení. Vysvětlí mě někdo, jak je možné, že stejná skupina jezdců, (beru, že během pár let nevyrostla nová generace) považuje jednou mírné pohupování vidlice při zamčení za závadu a podruhé to považuje za výhodu? A víš v čem jediném je rozdíl, pouze v mediální kampani. Tak takhle asi jde dát na hodnocení jezdců dle jejich jízdních zkušeností. Tohle je to, co alespoň mě dokáže zarazit.
najdi mi někoho, komu vadí pohupování u manitou a nevadí mu to u RS. najdi mi tu část kampaně RS kde se pohupování propaguje. a docela mě zaráží, že ten samý jev ti vůbec nevadí u FOXe…
zkus být aspoň jednou konkrétní.
nejsem si zrovna jistej ze u foxe lock neni uplnej.to bysi s tim musel fakt brutalne mlatit.aspon teda u toho myho.
Nektere typy urcite nemaji uplnej lock a jde nastavit silu prurazu.
no ja mam RLC.a myslim ze kdyz dam uplnej lock,tak to uplnej lock je.maximalne tak pul centimetru,ale to absolutne nicemu neskodi a na jizdu to vliv nema.
maximalne tak pul centimetru,ale to absolutne nicemu neskodi a na jizdu to vliv nema. :-DDDD
to rikam proto,protoze ji ted nemam doma a nemuzu si to jit hned overit,radsi to nerikam na beton a jestli je opravdu uplne tuha pri locku si ted nevybavuju. jo a jinak si za tim stojim:-).ze ty jses z ty reby zdegenerovanej,za to ja nemuzu:-)
no prostě se to mírně houpe jako reba:-P ikdyž o něco míň.
jako reba?to bys mi foxe urazil.
ale notak, přece bych si nehaněl vidlice, jen je porovnávám;) btw: reba je tužší:-(
jakpak te to napadlo?:-)
že by to bylo cinkáním kotoučů?;)
a u kteryho foxe a s jakyma kotoucovkama si to zjistil? me treba vyjimecne cinknou,ale kdybys videl jak zkrouceny mi prisly hope kotouce,tak byses divil ze to skrta tak malo:-) jinak co se tuhosti tyce,tak kdyz nekam treba pichnes kolo a chces se dostat rychle ven otocenim riditek a vykroucenim se ven,tak je cosi co se tyce tuhosti poznat.ale zkus si schvalne nekdy rebu poradne primacknout pod brzdou a divat se jak pri tom blazni:-)
kterýho? prohledej fotky, už je tu 2×, zárověň dostaneš odpověď jaký brzdy;) co dělaj vidlice při brždění neřešim, zvlášť při velikosti kotoučů, tohle opravdu srovnávat nemůžu, nicméně když hmotnost je ± stejná a jedna vidle má o trochu větší zdvih, tak je v nevýhodě.
ja ti ted moc nerozumim.. ps:co dela vidlice pri brzdeni by te melo zajimat:-),ale je to tvoje vec. ps:nerozumim ti s tim zdvihem.poznamka:moje je na 100mm
Kamos ma nastavovani thresholdu, pri urcite sile proste zamknuti povoli. Ale nevim jaka verze to je. Snad nejaka FX. Nebo nevim.
Tak pohupování vždy vadilo závodníkům, jestli se nepletu. A pro tebe speciálně, tady máš popsáno co opravdu dělá Motion control, když se tě na tohle ptá tuším Dan v thredu (na kolik foukáte Rebu), tak jednoznačně nevíš, která bije. Někdo jako ty, kdo o Rebě křičí na každém rohu by tohle měl sypat z rukávu. Vím dobře, jak jsem si vydobyl tvojí, tak zřejmou nenávist. Kdysi (loni ?) jsem tě tlačil abys svými slovy popsal chování právě motion controlu. A co se změnilo po roce ježdění a nových jízdních zkušenostech? Nevíš stále nic a nedokážeš odpovědět na najzákladnější otázky ( ne na moje otázky ale otázky Dana) . Zato jedovatých a sprostých výlevů od tebe jsem si užil nadbytek. Nenapadám tě pro svojí zábavu ale protože jsi prototyp toho nejhoršího přístupu a dokazuješ to pravidelně a opakovaně. Kdo má zájem o opravdové informace a ne o napadání by snad mohl konečně opochopit o co jde a co se má šanci dozvědět když vsadí na tebe a tvé proklamované jízdní zkušenosti. Takže ještě jednou. Motion control je jenom a jenom o seřizování Locku od zcela neúčinného, po maximálně účinný, který však přesto pohupuje. To je celý zázrak a jak správně poukazuje Mlok, tak zamykání je většinou využito jenom po část jízdy. Celá výhoda je tedy ono pohupujíci se zamykání. pokud by debaty směřovaly k podstatě problému a každý se snažil o pochopení bylo by možné opravdu odkazovat do historie s plným vědomím, že se tam dotyčný také něco dozví. Bohužel převládá přístup tvůj a tobě podobných, takže odkaz do historie je jenom směšným plácnutím do vody. Právě proto by bylo velice vhodné podle recenze, kterou každý zplodí za sebe rozeznávat schopnosti různých rádců.
je super, že píšeš nové a nové eseje, aspoň ti to žere čas:-P
me uplnej lock vzdycky vadil.jenom me mrzi ze u vanilly ten stavitelnej lock funguje tak blbe,predstavoval bych si to tak,ze to bude s vzrustajici progresivitou chodit kolik to nastavim,treba 3cm.ono to sice ty 3cm chodi,ale jako pridrenej suntour:-/ nevis na jakym principu to funguje u foxu?
To pohupování je stejně takový detail a také nevim o nikom konkrétním, kdo tvrdil, že pohupování je závada a teď, že je super (tím to ovšem nemohu vyloučit).
Nejpodstatnější pro mě je, že motion control na Rebě nastavím ke své spokojenosti (a přežil bych i kdyby se vůbec nepohupovala, ale pohupování mi sedí více) a na Skarebu s funkčí lockoutu prostě spokojený oproti motion controlu nejsem ani trošku. No a proto se mi prostě motion control zdá velmi povedený, zcela nezávisle na nějaké reklamní kampani.
MMM-Medialni Masaz Mozku :-) zname dobre
Jo, tak tohle jsem tusil, kdyz jsi psal, ze je to funkcne zhodne. Ze tam neco takoveho je. Jelikoz ja jsem to taky nikdy nemel rozebrane, tak tohle Ti verim. Ale tim, ze u RS ten prutok ovlivnit lze, tak z hlediska funkcnosti to je pridana hodnota navic. Nebo mas na mysli to, ze treba i u Manitu vidlice lze pridat do tlumice tenhle system, treba bez nejakeho velkeho upravovani ?
„Systém Motion Control je totiž funkčně zcela obdobný jako Lock outová verze TPC Manitouček…tu samou funkci můžeš dosáhnout jak u RS, tak u Manitou, postupným přivíráním Locku“
Tak tohle je největší kravina, co jsem si tu kdy přečetl. Možná jseš expert na ladění Suntourů, ale v tomhle jsi totálně mimo.
Chování TPC s lockem „na půl plynu“: vidlice se stále pohupuje při spurtu (pomalá komprese), ale při větším nárazu olej nestíhá protékat a vidlice nic nevezme – režim k ničemu
Chování MC sGate „na půl plynu“: Vidlice se při spurtu pohybuje řádově v milimetrech, při větším nárazu však zvládne pobrat co má, i když je tam cítit určitá „hranka“. – úžasná věc
Taky sem si myslel a myslim, ze to takhle funguje, k cemu by to jinak bylo, ze. Mel sem skareb super a funkce je na polovicni lock presne jak pises- pomalu ji stlacis ale rychlej naraz to nevezme.
fox to samy..
Tak nevím čeho chceš dosáhnout, při zavření Motion na půl plynu se to houpá jenom v řádu milimetrů? Nebo spíš centimetrů, nepleteš dohromady dvě věci? A dále, vše, co pozoruješ, to otevření je základní nastavení systému, vnímej. Je to konstantně nastavená síla průrazu a tu nikdy neseřizuješ! Zopakuju, je to síla, která u Motin controlu překonává ten plastový blok a u Manitouček překonává pružinu. nemyslíš, že by pro Manitoučáře byla vhodná informace, že tak velmi oceňujete hlavně včasnější otevírání? Myslíš, že z těch předchozích debat něco takového někdy vyplynulo?
Napsal jsem s Gate na půl plynu, takže já si věci nepletu. A nechci dosáhnout ničeho. Vím, že mi MC vyhovuje mnohem víc, než „tvrdý“ zavírání a o mi stačí. No a jak tak koukám, nejsem sám. Tak si piš svoje teorie dál, mě stačí praxe.
Nebudu rozebírat to, že gate na půl plynu funguje jinak než si představuješ, propružuje to daleko víc než v řádu mm. Napadlo tě někdy, že tyhle diskuze by měly sloužit k tomu aby se víc lidem objasnila podstata a aby si každý přesněji uvědomil co je to hlavní a podstatné. Objasní se důvody proč se něco líbí a něco ne. Každý si potom může dosadit své požadavky a určit si vlastní priority. Tohle není debata o tom – mě to vyhovuje a basta. S tím že tobě něco stačí nebo nestačí nikomu nepomůžeš když neumíš pojmenovat a popsat podstatu toho, co ti vyhovuje.
napadlo tě někdy, že tvoje příspěvky nikdy nic neobjasnily?
Dobře poslední pokus:
Gate neseřizuje tvrdost toho platového válce, ale vzdálenost, o kterou se musí zmáčknout, aby „bránu“ otevřel. Jelikož je tato vzdálenost funkcí síly působící na vidlici, nastavuje se tedy pomocí Gate síla potřebná k překonání zavření.
Udělal jsem malý test:
Reba 115 mm – sag 29 mm
při zavření (Gate na půl plynu, komprese na plno, abychom si rozuměli) předstírám spurtování naplno. Po sesednutí z kola je páska 38 mm od korunky – takže to zavřené chodí 9 mm dolů a pravděpodobně ještě 9 mm nahoru. Normálně vidlici tolik neždímu, takže spíš míň. Tomu říkám pohyb řádově v milimetrech.
Co mě původně zvedlo ze židle byl výrok: Systém Motion Comtrol je totiž funkčně zcela obdobný jako Lock outová verze TPC Manitouček. Liší se jedním jediným a to oním duplicitním nastavením toho Gate. Opakuju znova, tu samou funkci můžeš dosáhnout jak u RS, tak u Manitou, postupným přivíráním Locku.
To prostě pravda není, není a není.
Tak doufám, že se teď víc lidem objasnila podstata
Nemá to cenu. Na plastový válec zapomeň nic na něm neseřizuješ ani hodnotu o kterou se zmáčkne. Ze židle se zvedáš zbytečně, není to boj o své pravdy, mělo by to být o pochopení mezi těmi, kdo se chtějí k něčemu dobrat. Z tohohle už si ale zase nikdo nic neodnese.
a co víš o zamykání foxu(NEmluvím o terralogicu)? je na 100% tvrdé, nebo se houpe stejně jako MC?
a k tématu: a co že se tedy mění kolečkem s nápisme „gate“ na rebě, když ne síla odtržení?
na foxu neni tvrde,ale ani se nehoupe.me to prijde spis jako takova nekolika milimetrova vule.
Teď už se musím smát. Jak se chceš dostat dobrat k pochopení, když všechno překrucuješ?
Tady to je pěkně ukázaný jak to funguje:
www.sram.com/en/pike/ – odkazy Floodgate a Floodgate Setting
Seřizuješ vzdálenost toho stříbrnýho válečku od toho ventilu a tedy sílu, kterou potřebuješ, aby ten válec šťouchnul do ventilu a otevřel ho.
Umí tohle TPC? Mají lidé zapomenout na plastový válec a věřit, že MC nepřináší nic navíc?
Budeš se divit ale rozsah seřizování je přesně to, co dělá velké rozdíly. Žádný váleček do ničeho nešťouchá aby něco otevřel, k otevírání dochází pouze pohybem toho plastového dílu, jeho pružností a rozsah seřízení gate je něco, co má určité možnosti seřízení. No a ono seřizování z velké části spíš otevírá, než zavírá.
presne tak, napis do tech recenzi neco ty a nebo prestan rikat co by vsichni meli delat…
Nechtěl bych se ti dostat do rukou. Jsi tak dobrý a ještě dokážeš každému tak skvěle dokázat jak moc dobrým a zkušeným jsi. Ještě že tu každému tak dokonale dokážeš pomoci s jeho problémem a ne jako mi ostatní, jen tlachající o hloupostech, zvládáš každý problém o vidlicích vysvětlit na takové úrovni, že sme z toho „šici paf“. V několika málo delších odstavečcích se vychválit a nic neříci. Nepoznal sem takle moc dobrého vidlicáře od narození. Jsem opravdu rád že tu někdo takový je. Děkuji ti.
trefa:) podpis: G()rG()v :o)
Me jenom udivuje, jak tady moralizujes a pak najednou hned cloveka utres. Vetsina lidi, co tu je, urcite nema moznost otestovat 10 vidlic za rok a ac to muze byt pro tebe prekvapujici, trebna jim i takova „hrozna“ vidle jako je Reba muze stacit.
Me se treba libi, jak tvrdne krok ke konci zdvihu. Foukam ji tak, ze z ni behem normal vyjizdky dostanu 8cm, na zavodech tak 9, nadoraz nechodi, proc taky. Motion mam dotazenej na doraz, takze vidlice chodi max 0,5cm, zaviram ji minimalne. Co se tyce tuhost, jsem spokojenej, presel jsem z MX Comp, rozdil znacny. Staci? Slova bezneho uzivatele, ve vidlicich se nehrabu.
Tak teď si laskavě ještě jednou přečti co napsal Libik a jak jsem ho asi tak utřel? nechápu tvé vnímání. Reaguji a odpovídám přesně na jeho dotaz, nic víc, nic míň. Skutečně byl tvůj hysterický příspěvek na místě?
Heh, ty se fakt nediv, ze te tady nema nikdo rad.
Vyzvat tě aby sis to znova přečetl a zamyslel se asi nemá cenu viď?
Uz jsem to udelal 3×, porad nic, porad mi prijdes jako mistr sveta.
pane a ktera vidlice je nejlepsi, pane? omlouvam se pane, vy vite vse nejlip, pane. Pane vy jste vul:)
pane a ktera vidlice je nejlepsi, pane? omlouvam se pane, vy vite vse nejlip, pane. Pane vy jste vul:)
silna slova
Jo trochu jo, ale nabizelo se to.
nabizelo? pokud jsem spravne tenhle konflikt pochopil, tak vy mu vycitate ze chce aby nekdo z vas udelal recenzi na Rebu a ze se pokousi z vas dostat odpoved na otazky ketry cloveka napadnou pri vyberu-koupi Reby.
ja sem ten konflikt prave vubec nepochopil, tak mozna sem vul ja:)
slovo vul bych tu zcela vyradil.jsem v diskusi,kazdy ma pravo na svuj prispevek a mel by ho i dokazat obhajit proc si to mysli. prebirani nazoru jinych je celkove k nicemu, kazdy ma rad neco jineho, vyzaduje jiny komfort ci naopak pevnou reakci,zadny houpani na ukor pohodli. to o co se tu Milan snazil. je mi k nicemu ze budu vedet ze se nejakejm lidem neco na vidli nelibi,ale potrebuju cloveka kterej je schopnej reagovat na my pozadavky od vidlice, umet ji tak naladit. a aby vedel,co nejlip splnuje pozadavky kazdyho z nas tak by mel zkouset ruzny systemy,zkouset ruzny vidlice aby pro nas mohl udelat vic .
chapes? Piece :-)
Nechapu, jak naladit, jaky pozadavky? Otázka snad zněla:„Máte někdo zkušenosti s touhle vidlí a jaké?“ Tak nevim, co stim ma nejaky stelovani spolecnyho. Ty si teda myslis, ze bys mu dokazal poradit, ktera vidlice je pro nej nejlepsi, kdyz se te takle obecne zepta? Rekl bych ze ne. Napsal sem to tak, ze mi prislo naprosto nesmysle se s tim clovekem(milan1) o cemkoli bavit, kdyz sem si precetl jeho podrazdene reakce, z kterych vyplivalo, ze jsou vsichni ubozaci a on vi vsechno… Chapes? :o)
oprava:naprosto nesmyslne
uz pudu spat, sem uz nejakej unavenej:)
A není spíš černý petr na straně člověka, který posuzuje druhého jen jakým stylem píše, dělá si o něm úsudky, předsudky? Vždyť tu jde, o Rebu a ne o Milana1! To je bikové fórum, ne psychologické fórum. Když si přečteš příspěvky od počátku, tak o samotné vidli tu napsal nejvíce Veeteck a Milan1. Můj pohled je, že spíš je podrážděnost u tebe.
Dovolil bych te malinko poupravil. Milan o samotne vidlici nenapsal nic. Jako zkusenosti, nebo tak. Jenom se snazil poukazat na fakt, ze kterym souhlasim, ze ruzne nazory nebo kratke vyjadrenie k vidlici jsou silne roztrusene po fore. A lidi, kteri proste nemaji cas, nebo to neumi, nebo proste je nebavi to hledat a cist, tak by spis ocenili recenci vcelku. A s timhle s nim souhlasim. A prineslo to sve ovoce. Viz prispevky nize. No a taky napsal jednu velmi podstatnou vec, a sice to, ze recenze by meli mit srovnani s dalsimi vidlicemi. Takhle nejak to funguje treba na mtbreview. Kdyby to fungovalo tady taky, bylo by to moc fajn.
Ano, máš pravdu. Jsme někdy národ spíše pokřikovačů, urážlivců, vztahovačů, závistivců, lenochů, což se jen promítá i na b-f. Takže debaty slabé, plné úsudků, odsudků, dotazy/thready položeny obecně, bez většího smyslu, recenze nula. Tak a nějaké začnu psát místo těch debat tady, :-).
No to nevim jestli je to tak. Ja bych rekl, ze snad spise spolecnost bikovych uchylu :P. Ja bych taky mel napsat. Ale jsem zvedav na recenze od Tebe. Jake jsou treba rozdily v tlumeni pevnych vidlic ;o))
Něco tu slibuju, nesmím na to hlavně zapomenout, :-). Rozdíly jsou, hodně dělá rám, řídítka, a nevtěští zdvih v rukavicích.
S tim ramem to je fakt. A to jeden pokud nezkusi tak ani nevi. Tedy jsem se ja to doslechl. No co. Clovek se porad ma co ucit :P
Co tu o samotne vidlici napsal milan? Nechce se mi to zas cely procitat, ale niceho sem si prave nevsiml:)
Víš máš trošku v něčem málo pravdu. Stejně tak jako on. Stejně tak jako já, nebo ostatní. Každý tu má svou vlasntí pravdu. Já sem prohlížel fórum hodně dlouho než sem se přidal k této konverzaci. Udělal jsem to protože chci tímto Milanovi naznačit, že není nejlepšího z nás i mistra může vyškolit začátečník na nějakém detailu, který právě on bere jako samozřejmost. Není třeba se tu vychloubat v každém druhém příspěvku, protože ten první využiju k tomu jak toho druhé schodit. A přesně toto mi vyznívá z téměř každého jeho příspěvku. Koukal sem z počátku na to co proti němu všichni mají nechápal celou situaci, proč není uznávano to, že toho umí hodně moc. Ted začínám prozírat. Píše se tu jen jsem dobrý sem lepší a co si ty? Ty se semnou chceš rovnat v názoru a víš tohle „odbočka uplně někam jinám“ nevíš? Pak jdi radit jinám ubožáku…já píšu grafy já zkouším já dělám tohle a tamto a ty jenom jezdíš na kole a píšeš svoje slinty do bajfóra. Proč když je jedinej co všemu rozumí nenapíše tu recenzi, at dá průchod svým zkušenostem…proč schazuje ostatní že nenapíšou nic do recenzí, když tomu téma tolik rozumí at se podělí.....ale to neudělá, proč? proto aby nějaká z jeho drahocených myšlenek neunikla dál? nebo proto aby se tu mohl vozit po ostatních? Nechápu to. Tak sem to napsal tak jak sem to napsal.
můžu se přidat i já?
kupe reby u mna predchadzal asi 1,5 roku vyberu, skusania a preliezania roznych debat a recenzii. Zo zaciatku som vyberal medzi dukom, blackom, MX neskor recon u-turn, reba. skusil by som odpovedat na tieto otazky, takze
Taky tak nejak i u mne, vcetne odpovedi. Jeste dodam, ze jsem se trefil na vadnej kus.
Diky kibicovi i tobe za postrehy. Prochazim delsi dobu B-F a sbiram poznatky, pze chci novou vidli. Navic mam stejne kolo jako ty (teda s hydrama) a ted vim jak by vypadalo s Rebou. A to se taky hodi ;o) I kdyz misto vidle bude asi nejky kus nabytku :o(((
Tak ať píšem aspoň trošku k věci.
a citlivější než ostatní vzduchový vidlice od RS taky není, k tomu není žádný důvod, tam je to nastejno
samostatné foukání obou komor se mi po mojich testech nakonec zdá zbytečný (stejně jsem skončil se stejným tlakem v obou komorách), aspoň ale nemůže dojít k problému s těsněním mezi komorami jako u soloair (fungující soloair by ale byl pro mě také zcela dostatečný) motion kontrol je pro mě nejlepší zamykání jaký jsem zatím u vidlice jezdil (úplný lock jako má třeba Skareb je pro mě pěkně debilní, akorát se mi stávalo, že jsem zamknul a pak buď zapoměl odemknout nebo přímo na silnici v nějaký velký díře dostal pořádnou ránu přes ruce). Mám nastaveno otevření na poměrně malý ráz, šlapání ve stoje mi to udrží a už při trošku větší díře se vidlice otevře (pro mě ideál). další nastavení jako je ETA či IT mi opravdu nechybí, já jsem zastáncem neměnění zdvihu vidlice za jízdy (ani kdyby systém změny zdvihu byl sebejednodušší a sebelepší), tím se mi změní geometrie a chování kola a to nesnáším (a s prudkými výjezdy kvůli vyššímu předku nemám žádný problém, to je jen o trošku práce s těžištěm), já mám rád pořád stále stejnou gemometrii, kteoru mám zažitou a stejný naprosto předvídatelný chod vidlice
ještě více než u vidlice se mi líbí motion control na tlumiči (vidlici přeci jen mám 99% času odemčenou, tlumič přepínam na motion control více)
Závěrem bych řekl, že by mě stačila možná i nějaká kombinace Reby a levnější vidlice od RS s o něco levnější cenou než Reba (Tora jako taková už je hrozně těžká a nevim zda je stejně tuhá), ale taková není na druhou stranu vidlici jsem kupoval s kolem, kde její cena hned nebyla tak velká jako když se bere samostatně. Jinak nevidím v nabídce vidlic pro mě stejnou nebo lepší vidlici za stejnou cenu nebo menší cenu.
Tady jsi načal ještě další témata a tak já zase zkusím trochu rozvést. Vezmi to jenom jako námět k vlastnímu pozorování, není to záměr vyvracet vše, co píšeš. Reba není nejpevnější. je to mé subjektivní hodnocení a je potvrzeno i měřením německých magazínů. Stačí se podívat na váhu a je jasné, že tak superpevná nebude. Řekněme, že je na úrovni těch nejpevnějších vidlic s nohama 30mm ale ve třídě 32 mm je to ta nejméně pevná vidlice. A teď ještě ono neměnění geometrie při výjezdu. Ona se ale ve skutečnosti mění a to opačně než je vhodné. Vidle se nám totiž do výjezdu zdvihne. Příklad, jedeš po rovině, zdvih 110mm a sag řekněme 25mm, jedeš tedy se zamčenou vidlí, která se ti může pohupovat v rozmezí 85 – 75 mm zdvihu. (Lock dovolí ten jeden cm) To je přibližná praktická hodnota. Pojedeš ale do kopce a co se stane, přední kolo se odlehčí a vidle vyjede do zdvihu. Zabrání tomu Lock? nikoliv, ten na vysouvání vidle nepůsobí a dovolí jí to. Takže do kopce pojedeš najednou na vidli, která bude mít třeba 100 mm zdvihu a pohupovat se bude v rozmezí 100 – 90 mm. takže nepřeceňuj změny geometrie u snižování a trochu se zaměřit na to, co vlastně dělá vidle ve skutečnosti. Tuhle skutečnost samozřejmě žádné firemní informace zdůrazňovat nebudou. Všimni se ale jedné maličkosti, že všechny tyhle locky bývají velmi často kombinovány se systémy snižování zdvihu, nemohlo by to cosi napovědět o tom, že si toho jsou dobře vědomy? Ber tohle jako postřehy, ke kterým asi nepřijdeš samotnou jízdou, protože se v tom nebudeš takhle vrtat ale ber to, že to jsou postřehy, které mají svůj smysl.
S pevností můžeš mít klidně pravdu, jinou vidlice s 32mm nohama jsem vlastně pořádně nikdy nejel (a když jsem tu někde psal, že Reba je nejtužší z vidlic, co jsem jel, tak v podstatě všechny aspoň trochu tuhé, co jsem tam jmenoval, že jsem jezdil byly s 30mm nohama – Black, MX Comp, Duke). Pro mě je ovšem při mojí váze hranice dostatečné tuhosti někde na úrovni MX Comp a Reba mi přijde o něco tužší. Takže i když třeba FOX a další 32mm vidlice jsou tužší, tak to už pro mě není až tak velká výhoda.
A beru u Reby navíc tu tuhost jako adekvátní dobré hmotnosti.
S tou změnou geometrie ve výjezdu při locku, která je způsobena změnou sagu, to je mi jasné a v tom máš pravdu jen pokud budeme brát v úvahu jen vidlice, jenže jsou tam (alespoň na mém kole) navíc další faktory, které to zase kompenzují. Pokud totiž zamknu vidlici, tak v tu chvíli tím zamknu i tlumič (a ten má v této poloze lock úplný). No a při zamčeném tlumiči se mi zase o cca 1cm zmenší sag nad zadním kolem, což zase zvedne zadek a dohromady se to přibližně kompenzuje.
V mém případě je tohle ale úplně bezpředmětné, protože lock na vidlici používám pouze v jediném případě a to když jdu na aspoň trošku delší úsek ze sedla a to je téměř ve všech případech na silnici a současně do kopce. A tam to nehraje žádnou roli, tím že jdu ze sedla, tak zatížím vidlic o něco více a při současném locku tlumiče je dokonce výsledná geometrie jako kdybych o cca 0,5cm vidlici snížil. Ale ty rozdíly v geometrii jsou téměř nerozeznatelné. Prostě pro mě ideální stav, pořád si to drží cca stejnou geometrii.
Ale chápu, že pro člověka, který zamyká v terénu vidlici do výjezdů a současně má buď HT nebo nezamyká tlumič (nebo se mu zamčekný tlumič chová jinak než mě) je to značná nevýhoda.
Já v terénu vidlici nezamykám nikdy. V extrémně prudkých výjezdech se sag trošku sníží, ale je to u mě rozdíl cca 0,5cm (v těch opravdu extrémních stejně pracuji s těžištěm a přesouvám ho dopředu, čimž nedochází až tak k zmenšení sagu), což není nic tragického. Ale hlavně ocením v tomto případě plně aktivní vidlici a také to, že kolo má zcela předvídatelné chování. Navíc na fullu problém přílišného zvednutého předku ve výjezdech je menší než na HT díky výrazně zvednutému i zadku.
Takže jediná situace kdy se trošku mění u mojeho kola geometrie je v terénu ve sjezdu při plně aktivním pružení, kdy jdu ze sedla a sag na vidlici se o něco zvýší (jednak kvůli tomu že jdu ze sedla a také kvůli tomu, že to je z kopce). Tady mi to ale taky nijak výrazně nevadí, protože mám teď poměrně vysoko řídítka oproti sedlu. Ale i kdyby mě to vadilo, tak v tomto případě s tím stejně ani žádná jiná vidlice nic nemůže udělat.
Jak se mi chová geometrie ve všech možných situacích jsem právě teď poslední dobou hodně sledoval, protože jsem porovnával rozdíly oproti bývalému HT.
jen poznámka- možná jsou ostatní vidlice s 32mm nohama tužší, ale ne Fox, ten je naopak „měkčí“…
Tak potom která vidlice to vůbec může být. Nějak mě moc dalších vidlic s 32mm nenapadá (ostatní RS neuvažuju, to není konkurence Reby).
Máš dobré a přesné postřehy z jízdy. Takovýmhle způsobem se dá bavit a popisovat zkušenosti. Nemělo by to nikdy sklouznout k obhajování toho svého jako jediného správného. Ty popisuješ celkem přesně své dojmy. Ta geometrie, kterou při jízdě na svém kole tak nevnímáš bys mohl posoudit nejlépe, kdyby ses na stejné trati svezl i se systémem snižování. Zjistil bys, že ten systém snižování může něco přinést a že to není taková hrůza co by měnila geometrii, to už je ale na nějaké praktické zkoušení a ne jenom povídání po netu. Teď ještě k váze. tady se stále bere FOX jako jedna vidlice ale ona se v průběhu let měnila a ne všechny ročníky jsou totožné. Měřítkem k posuzování by měla být vždy i váha a jakmile uvidíš ultralehkou vidlici s nohama 32 mm a vysokým zdvihem, tak se musíš mít na pozoru a nenechat se ohromit rozměrem nohou. Tady je samozřejmě na místě měření ale v našich krajích ho nikdo neprovádí a tak se musíš občas podívat do německých magazínů a i tam je to třeba ještě trochu profiltrovat.
Já jsem párkrát zkoušel snížit na Rebě do výjezdu na 85mm (mám s U-turnem). U-turn je v praxi na časté měnění nepoužitelný, ale jen jsem chtěl vyzkoušet jaký to je s trochu sníženým předkem. Na dlouhý kopec s cca pořád stejným stoupáním to je dobrý. Jenže jakmile je ten kopec hodně různorodý – střídání kraťoučkých rovinek a hodně prudkých úseků a do toho ještě třeba kořeny (nebo dokonce prokládané krátkými sjezdy), tak se mi to už s tím snížením moc nelíbí. A takový terén jezdím nejčastěji.
A ještě je tu jeden faktor, při jízdě v prudších výjezdech v terénu chvílemi rád hodně krčím ruce (teď mám o dost pohodlnější a narovnanější posed než dřív, takže o to víc to dělám), čímž se dostanu do většího předklonu a trošku simuluju posed po snížení vidlice (i když srovnat se úplně nedá, po snížení vidlice se změní úhly hlavové a sedlové trubky, což je pro geometrii ve výjezdu + a toho já nedosáhnu – tohle pak v extrémních výjezdech musím dohnat tím, že jdu na špičku sedla, ale to je hodně ojediněle kdy je to nutné).
A taky je to dané tím, že mě hodně dlouho trvá než zažiju geometrii kola a jsem si s kolem v terénu jistej.
Možná kdybych často jezdil někde v alpách, kde jsou ty kopce extrémně dlouhé, tak budu mít jiný požadavky na vidlici.
A když už bych jezdil v terénu, kde by měl pro mě větší využití systém snižování zdvihu, který by mě seděl, tak by se musel chovat takto:
A ještě je muj postoj také daný tím, že v terénu si chci užívat jízdy a soustředění se na cestu, krajinu a nemám rád, když mám něco přepínat a štelovat. Přepínání dualpoplocku používám převážně pro jízdu po silnici, kde už mi to přepínaní nevadí, tam není třeba se tak soustředit na cestu a každý kořen a uvítám spíš spestření štelováním při nutném přesunu po nudné silnici.
Souhlasím s tebou, že mnoho ovládání je na nic. V terénu oceníš opravdu jednoduchou jednu páčku. Popíšu ti systém, který bys nezavrhl. Páčkou na řídítkách zamkneš vidli, která se ti sníží podle sil šlapání. V sedle méně, při nástupu do pedálů více. přitom je schopná brát občasné nerovnosti zbylou částí zdvihu. Využitelné jenom pro výjezd, v žádném případě pro sjezd. Pro sjezd klikneš páčkou a užíváš si plné funkce.Pro tvůj terén plně použitelné. Zamykání a snižování v jednom a jednou páčkou, ve spojení s tvým zadním tlumičem by to mohlo být obdobné jako Bionicon.
jak to je řešený, za pomocí uzavření zpětného útlumu-nadoraz popřípadě téměř nadoraz-ten tvůj systém snižování zdvihu.
Ještě se tě chci zeptat-tak trochu off-topic. Jestli máš možnost měřit u vidlicí pevnost-průhyb.Nezkoušel jsi porovnávat nové RockShox s nějakými jinými vidlicemi. Jak se ti jeví pevnosti v průhybu či v krutě tory, recona, revelationu navzájem mezi sebou popřípadě proti nějaký XC-pro suntourům, či proti dukům nebo MX compům.
PS: Nemám v úmyslu Tě napadat, jen mě zajímá tvůj názor.
Ja chci treba jinej system. Zamknuti (bez snizovani, nebo taky i jo, pokud chci) pri jizde ze sedla, snizeni (+zamknuti) pri jizde v sedle, automaticke odemknuti pri prvni rane, v pripade ze jsem vidli odemknout zapomenul (treba pres solenoid).
Mel bych ted jednu ciste teoretickou otazku. Kterou XC vidlici se zdvihem priblizne 100–130 (nemusi mit LC ani snizovani zdvihu), v cene do cca 17tkc a vaze do cca 1900 kg by jsi doporucil Ty (dle nasledujicich priorit)
Mne z toho vychazeji cca 5 vidli :
Marathon a MarathonS Fox Float a Fox Vanilla RS Revelation Jina ?
Maraton má stále špatně naladěnou pružinu, žádný tlumič to nespraví. ve všech grafech stále přetrvává ten schod na počátku zdvihu. Fox bude nejcitlivější s nejlepším systémem tlumení, už jsem se zmiňoval o proměnném expanzním útlumu. Revelation bude možná pevnější, záleží na typu FOXe citlivost bude horší ale jenom v porovnání s Foxem, jinak dobrá. Na Revelation si klidně troufnu se svým Suntourem.To je odpověď na to jiná. Revelation má nejdelší pouzdra. Viděl jsem ale stejná pouzdra s vůlí ( zřejmě z výroby) chybí zatím dostatek dlouhodobých zkušeností.
Diky
Jeste jsi zapomnel na 4. progresivita
když už píšeš širokosáhlé eseje, tak bys mohl/ když si testoval a upravoval všechny vidlice/ začít psát recenze ( opravdu cenné zdroje informací od nejpovolanějšího odborníka)- stejně toho napíšeš i tak dost a pár recenzí s v tom ztratí…
koukam ze se tu zas pretahavate o neco abstraktniho :-)
Problem je, ze slovo REBA je obsazeno asi v 90% threadech;-)
Konecne nejaka inovativna tema!!:))
To je nakej novej model ? Co to je ?
Tak jsem si teda početl… Po dlouhé době musím přispět i já svou trošičkou. Mám Rebu 2 roky – teď zcela netechnicky jen konstatuji, že pro mě max.spokojenost. Nejsem závodní pilot, ale U-tun využívám celkem často podle toho, jestli si chci odpočinout zádům a narovnat se nebo naopak jedu do kopce, vše snižuju. Přestože mám s kolem metrák nemám pocit, že by to bylo blato. Jediný problém, který mám je nafoukat negativní komoru stejně jako pozitivní – to si myslím kvůli velikosti – maličkosti pozitivní snad nelze. Nebo na to máte nějaký zlepšovák, aby Vám neuteklo při huštění cca 35 psi ?. Jinak se snažím hustit na 150 psi. Neurazil jsem někoho ??
Na to stačí kvalitní pumpička, byla tu o tom celá diskuze. Reba má ventilek ok a pokud máš k tomu kvalitní pumpičku, tak při odšroubování pumpičky neuteče ani ň. Všechna ztráta tlaku je při následujícím našroubování. Více už to rozebírat nebudu, když je tu o tom celý docela dlouhý thread. Takže nechápu, jak to že má tolik lidí tebou popsaný problém. Nevěřím, že by bylo tolik nekvalitních pumpiček.
Jakou máš pumpičku ?? Dík za typ.
Mám pumpičku už pár let a ani nevim z hlavy, co to je zač. Měl jsem v ruce nějaký další 2 a nebyl problém s žádnou. Jestli na to nezapomenu, tak sem pak napíšu, co to je za pumpičku.
Tak ta pumpička co mám doma je Author Shock Pump 300psi.
Já ho mám taky a nejen na té jedné vidli … asi je hodně nekvalitních pumpiček :-) …
Tak stačí přidat vyšší těsnění na konec hadičky.
A některá pumpička může být na jedné vidlici ok a na jiné ne, protože maj vidle jiný ventilek.
Jezismarja, to je kecu. Nez to cist jsem radsi napsal recenzi. Totez doporucuju kazdymu kdo ji ma.
Četl jsem recenzi a velmi dobrá a přesná. Rozebírat do větších detailů má smysl jenom s lidmi, kteří mají zájem, vzdávám se jakýchkoliv dalších pokusů. Ještě jednou recenze povedená.
Vida, tak uz je to tady jak na mtbreview :) Ze jsem se driv nepodival. Tak snad taky neco napisu.
Tak jsem se pokusil v recenzích taky něco splodit.
Tak po dlouhem case asi zas neco napisu o tomhle fenomenu jmenem Reba. Nebudu ted psat zadne me subjektivne/objektivne pocity z tehle vidlice, pac se nebudu rozcilovat :) Ale cemu naprosto nechapu /i kdyz hypotez bych mohl mit prehrsel :)/, proc vidlice normalne chodi dobre, taky se jevi, ze zacatek je citlivy, taky ve sjezdu je /na svuj system/ pouzitelna, ale staci chvilka drsneho sjezdu a vidlice je najednou necitliva az mozna tvrda. Nejprve jsem si myslel, ze je to subjektivni dojem, ale pak jsem nekolikrat schvalne zastal a zkusil citlivost zatlacenim a ejhle, cilivost najednou byla pryc. Pak to ale zacalo byt ok. Akorat ted nevim, jestli proto, ze jsem stal, nebo proto, ze jsem sahnul na knoflik stelovani utlmu. A nedela to vzdy, spis asi jenom fakt v drsnem sjezdu. Tak ted nevim .. problem s tlumenim ? Nebo neco s negativkou ? Da se predelat Reba Air na pruzinu ?
Tohle pozoruju u pružinový Tory taky, nevim jestli je to jen subjektivní pocit, ale při delší jízdě terénem vidle jakoby ztvrdne. Stačí nachvíli zastavit a zase se zdá že se jí citlivost vrátí, nevim jestli je to technicky vubec možný, ale připadne mi to tak
Takze to je asi tlumenim. Mozny to imho je … ale nikdy jsem tohle nepozoroval u sve predosle vidlice. Tady me napada peneni oleje, nebo spis mozna ohrev oleje ? .. a neco se pak stane s tlumici casti .. zvetsi se komprese ? Bomber mel uplne jednoduchy system … tady nevim.
Taky si myslím, že to má na svědomí tlumení. Ale proč? Olej už sem měnil, ten na to nemá vliv anebo má ten novej stejný vlastnosti jako originál. A že by se zahříval, to nevim jezdil sem na tom i v 10°C a nemělo to vliv. Já bych spíš řekl že se olej nestíhá vracet z toho plastovýho labyrintu nebo jak to nazvat, protože jak sem psal výše, stačí na chvíli zstavit a zlepší se to.
Aaaa fenomen Reba. Jako uz spokojeny majitel, bych rovnez ono tuhnuti pripsal zahrati vzduchu v pozitivni komore. Vidlice se fouka na docela vysoky tlak, tzn. ze obe komory jsou dost male (pozitivni vetsi nez negativka). Rozdil v chovani pozoruju i pri rozdilu teplot venku, natoz kdyz vidle pracuje treba ve sjezdu.
Akorát že já mám pružinovku, ale tuhne taky ;)
aa sorac, spatne jsem zaradil prispevek…
v poho :)
Aha, plastovej labyrint … krucinal, proc nemuze mit vidlice obycejny lockout a normalni tlumeni. Proc museji vymyslet kraviny, aby se to kazilo a poradne nechodilo. Hlavne, ze to ma brutalne namakanej motion-control. Z ktereho mi zacal vcera sycet vzduch a tect olej.
delaj jen to co lidi chtej a lidi chtej miliony hejblatek, pacek, dalkovejch ovladani a inteligentnich systemu a bohuzel na to doplacej lidi, co chtej normalni funkcni vidlici, ktera pruzi a tlumi bez zbytecnejch hovadin :-/
Tak sežeň plastovou zátku stejnýho závitu a šup s ní tam. Motion control pak někomu nabídni. Třeba jako upgrade za tu zátku ;o)
A lockout mi pak bude nebo nebude fungovat?
Nebude, všechno co s tím má něco společnýho totiž vykucháš a nahradiš špuntem (zátkou).
Tak to tedy dik. Vidlu bez lockoutu nechci.
Něco podobného se mi stává také, ale přisuzuju to stírákům které trochu přidrhávají, pokud je delší dobu neotřu a nenamažu.
BTW: taky by mě zajímalo jestli jde Reba předělat, stačilo by mi, aby šla přestavět na „solo air“. Vzduchovou negativku nahradit pružinou.
To mam i ja nekdy, s temi stiraky.
Mně už to nedělá :-)
Nejezdis uz v pisku a prachu, zejo :o)))
:o( Chtěl bych si koupit relevation a jak to tak čtu, tak jak mile si vidlici koupím tak ji odvezu k Milanovi. Nechce se mi v nové vidlici hrabat a ani nemám pořádné nářadí a hlavně zkušenosti.
Mozna si nakonec sezenu starou bomberu mxc s eta a hlinikovym sloupkem, hodim tam pruzinu, nejak udelam zamykani na riditka a bude klid :o) /stejna vaha, zdvih, ../
Jééé, člověče, tebe mi nese samo nebe :o))) Já bych chtěl Recona předělat na DualAir, takže si prohodíme pístky s plunžrama a já ti doplatím ventilek co máš dole a pak si s tím hraj jak libo, chcéš? ;o) Vážně, to nahrazení vzduchové negativky pružinou by nemělo bejt tak těžký. U SoloAiru by se „jen“ zajistil pístek, aby se neodemykal, jinak asi odstranit těsnící přepážku negativky a dát dlouhou a vhodnou negativní pružinu. To je vše. Plánuju to až se mi posere Soloair, zatím chodí jak víno. Milan mě od podobných úprav odrazuje, ale ta vidle je fakticky dost jednoduchá.
Tady je jen pár obrázků jak to vypadá uvnitř. Velikost negativní komory se mění podle přidání a nebo ubrání spacerů (RECON). To by mělo mít dost velký vliv na charakteristiku vidle. Kdyby tam byla vinutá ocelová negativka, měla by konkrétně u nastavení na 130mm zdvihu dost málo místa.
Hmm, no jo .. cim vetsi zdvih tim horsi pro negativku :(. Pruzina .. to jo .. jenom jestli by pruzina nepodelala ty krouzky kolem. A taky kde ji sehnat :)
Viz foto tady www.bike-forum.cz/…ponenty.html?… Pístek a těsnění negativky je z jakéhosi světlého plastu, samotný plunžr je kovový s ozasením na dosednutí pístku. Spacery jsou gumové.
Jde to dat dolu, ty svetle veci ?
U Recona pístek sundáš, ale to netřeba. To druhé, těsnění negativky dole, bude asi nalisované.
:o) , predelani jo, ale kdyz ja bych si radeji puvodni to ponechal. Ale tedy kdybych treba zkusil u dovozcu sehnat vnitrek Recona, tak to predelam, ze jo ?
Na co by ti byl SoloAir plunžr s pohyblivým pístkem? To ty ho v Rebě máš napevno, výhoda pro tebe. Ale pokud s tím chceš něco provádět, raději se obrať na někoho fundovaného, ono naladit negativku není sranda. Jinak ten pístek+plunžr stojí cca 1500kč a čeká se na něj dlouho.
Nemyslel jsem soloair, ale ten muj :) Dival jsem se zbezne ale na pruziny, a ted nevim, je vubec pruzina na todle ?
Negativka by tam šla dát určitě, jako pozitivka nevím nevím… To už můžeš rovnou objednat střeva z Recona U-Turn a nebo sis ho měl koupit. To už bude lepší to nechat jak je a nebo prodat.
Mel-nemel. Dosud jsem byl se vzduchovkami spokojenej.
nevim, ale v delšim rychlejšim sjezdu to dělá talas(alespoň pocitově)
A co třeba jestli nedochází při drsném delším sjezdu k velkému zahřátí vzduchu v pozitivní komoře a tím i značnému nárůstu tlaku.
ani by to nemuselo bejt moc velký zahřátí, vzduch je rozpínavej dost…
Právě, mám ověřené, že nafouknutá vidle doma při 25st. na požadovaný tlak, se po nechání pár desítek minut na sluníčku v klidu při letních vedrech (když jdem třeba někdy po cestě na oběd a není tam stín) hezdky přitvrdne. A je to opravdu způsobeno zvýšením tlaku (měřil jsem). No a při delší jízdě a neustálém stlačování může ten tlak jít nahoru ještě víc.
Tak nějaký zahřátí to být musí. Tlak vzroste v poměru teplot v kelvinech, takže řekněme v létě při teplotě 300K to musí být tak alespoň o 30st. na 330K, aby to bylo už výrazněji znát (nárůst tlaku o 10% už je dost poznat).
A ještě dodám, že naštěstí má vzduch malou tepelnou kapacitu, takže zase rychle chladne zpět. Já popisované tvrdnutí vidle u svojí Reby trošku pozoruju, ale rozhodně ne nějak výrazně, takže mi to nijak nevadí.
Kolik to bylo psi pred a po ? Pokud tedy si to jeste pamatujes ?
110 nafoukano a po te namereno necelych 120.
A po dojeti zpet domu znovu mereno a namereno zase zpet necelych 110 psi. Neco malo tlaku ubylo merenim.
Hmmmmm, ja taky foukam asi kolem 105–110, ale kdybych tam mel 120, tak by se tak nechovala, jak se chovala. Ja ted uz si presne nepamatuju :((( .. ale mel jsem pocit, ze to bylo neco vic, nez to, ze byla tvrdsi.
Jasně, ale tohle bylo jen po tom, co stála na sluníčku asi hodinu. Za jízdy to může být větší rozdíl, ale to jsem opravdu neměřil, že bych uprostřed pěknýho dlouhýho sjezdu zastavil a rychle měřil tlak ve vidlici. Ale samozřejmě nemůžu vyloučit, že na to nemá vliv i něco dalšího.
U mojí U-Turn verze je to ale znát opravdu jen trošičku, takže je mi to ukradený.
Aha, dik za upresneni. Ted me napada ale, co udela s tlakem v komore brzdeni kotoucem, v drsnem sjezdu, trvajicim treba 10–15minut, na zhaven letnim slucni. To je asi pak jedno , jestli mam pevnou vidlici, nebo tohle.
No já nevim, ale teplota od kotoučovky se až tak moc na teplotě vzduchu v pozitivní komoře podle mě neprojeví. A jak už jsem psal, tak v dlouhých sjezdech popisovaný problém téměř nemám a je jasný, že v takovém sjezdu taky současně pořádně brzdím. Nejdelší co jsem zatím jel v terénu byl v Chorvatsku na svazích Biokova po širší cestě místy s velkými kameny (takže chvílema jsem to moh pouštět víc a chvílema jsem musel hodně moc brzdit) a byl dlouhý 10km a s vidlicí žádný problém.
Ale opět se může U-Turn verze chovat jinak než verze bez U-Turn (když mají jinak velkou pozitivní komoru). To nemůžu porovnat, verzi bez U-Turnu jsem nejezdil.
A ještě dodám, že když byla ta největší vedra, tak jsem hustil obě komory o 5 psi míň a vidle se pak chovala jak jsem chtěl.
U maratonky jsem v zime taky daval par psi navic, kdyz bylo pod 10 stupnu (normalne jsem to foukal pri izbove teplote).
myslim, že brzda je dost daleko od komory…
10cm od prasatka ? No .. jako fakt nevim, jestli se to projevi nebo ne, ale jako katastroficky scenar to vypada dobre, ne ? ;o)
Anebo takové kosmické částice, když prolétají vzduchovou komorou kde je stlačený vzduch a ony jej průletem ohřejí. To teprve vidlice ztuhne… ;-)
:o)))
stacil by olej, nekde v usa maj na to patent…obsahuje kov. castice a pri urcitem el. proudu ztvrdne jak beton, prestanes a v mziku to tece :-) nejaci manici tim upravuji tlumice humvee, nastavej soft a senzory trada, delaj toho vic (delaj i neco pro armadu)
zahlidl jsem letmo v telce na kabelu (discovery?), az budu mit cas tak nahodim rec s kolegama :-)…jak jsem to videl tak jsem si rikal, bude otazka casu kdy se s tim olejem objevi vidla :-D
nevim jestli je to tohle, viskozni spojka u nekterych automatickych prevodovek takhle nejak funguje.
Myslim ze to bude ta pricina, me to dela pocitove i f80×
Hmm … to by treba taky mohlo byt, i kdyz zas tak dlouho to nebylo, a taky nebylo az tak teplo, ale zas kdyz vidlice chodi dost do zdvihu … proto byl na tom bomber lip, jelikoz tam byli pozitivni komory dve a kazda tak na 28psi tlaku. Navic otevrena olejova lazen, ktera to snad i trochu chladila. Akorat, tedy .. tohle mi docela dost vadi, je to dost citit :((( A jinak co kajulka .. kdyz ma pruzinu a dela mu to taky ?
V urcity mire (i kdyz mensi) k tomu samemu muze dochazet i u pruziny, i tam je kolem vzduch, ktery je stlacovan (a ktery vetsinou pomaha zvysovat progresivitu uplne na konci chodu). Ale je jasny, ze by se to melo projevovat mene.
No a pak netvrdim, ze to nemuze u nektere vidlice byt zpusobeno i necim jinym, to nevim.
Ticho! Všechny vás zabiju!