Řeším dilema jestli tuto vidlici http://www.kupkolo.cz/…2012_z91077/ nebo http://www.kupkolo.cz/…2013_z93588/ cena v černé barvě je skoro stejna.
Řeším dilema jestli tuto vidlici http://www.kupkolo.cz/…2012_z91077/ nebo http://www.kupkolo.cz/…2013_z93588/ cena v černé barvě je skoro stejna.
Víš, co to je dual-air?
zlo :-)
a solo-air? :-)
dobro :-)
A pružina? :)
kombinace obojiho :-)
ne vazne. neprisel jsem na jedinou vyhodu toho, ze foukam kazdou komoru zvlast. stejne musi byt foukly + – stejne
vzdycky jsem si rikal, ze idealni RS by byla reba se soloairem z recona. a je to tady
kdyz fouknes negativku lehce vic, bude vidlice jeste citlivejsi… To ti soloair asi nezaruci..
tak 1. bych rekl, ze je to naopak, ale uz si to moc nepamatuju. Za 2. to hyba taky se zdvihem vidlice. V dobe kdy jsem mel rebu jsme tady s tim laborovali ve velkym a dospeli jsme k tomu, ze stejne je ideal foukat to + – stejne. V historii toho budou mraky (ale v davny :-)
neni, je to tak jak to pisu:) a mam to vyzkouseno u nekolika kousku… ano teoreticky ti to sezere lehce zdvihu, ale kdyz to trefis dobre, vidlice bude citlivejsi a zdvih se snizi max.par mm…
njn, hlava mapa :-)
a parave trefit to je teda celkem opruz :-), pisu to uz vyse
ale nechci vypadat, ze prti dualairu brojim, to ne, jsou to slusny vidle
ja nevim, ale ja s tim fakt nemam problem, chce to trochu lepsi pumpu a je to OK…
Pumpu mam dobrou, spis na to nemam mentalne :-D
:)
Taky jsem s tím trochu laboroval. Teď mám v negativce asi o 5–7psi víc a zdvihu to moc nesežralo. Můžeš napsat jak máš zhruba tlaky ty? A kolik vážíš? :)
taky davam do negativky asi o 5 az 10 psu vic… zkousel jsem i vic ale pak uz to zere zdvih…
spis jsem koumal co by to udelalo kdybych ji rozebral,nastavil na 120 mm nafoukal do negativky turbo-moc, aby se po nasednuti ponorila na stejny sag jako ma stovka… co myslite?
Tipl bych, že dostaneš lineárnější průběh. V historii někdo popisoval, jak velikost negativky ovlivňuje průběh zdvihu. Tím přenastavením a nafoukáním bys dostal větší negativku, ve které by roztažením ve zdvihu tak rychle neklesal tlak, který bys tam měl navíc vyšší než v „klasickém“ nastavení. Tím by negativka více pomáhala do zdvihu. Možná by to i zlepšilo citlivost na začátku zdvihu.
Jsou to ale pouze moje domněnky a možná mě někdo opraví.
údaj k ničemu, stačí jiný rám, jiné uhly a pro stejnou váhu jiné hodnoty
Určitě bych si to čistě podle screta nenastavil, ale rád bych měl nějaké hodnoty od kterých bych se mohl odpichnout.
Samozřejmě je mi jasné, že se tlaky mění vzhledem k danému kolu a nejvíc ke stylu ježdění. Nicméně je furt lepší mít nějaké tlaky od kterých můžu odvíjet ladění. Zkouším se furt pohybovat ± v tabulkových hodnotách, ale není to ono, tak chci vyzkoušet jak to mají ostatní…
tabulka jako základ a pak pomalu ubírej tlak až najdeš optimum :D
tlaky na odvíjení máš nalepený na vidli, nebo na stránkách sramu, nebo jinde na netu.
jak pise kubad, tlaky ti nereknou vubec ale vubec nic, drz se dle doporucenych tlaku a pak ubirej, jak ti to sedne… Ja jezdim rozhodne nizsi tlaky nez jsou doporucene, cca o 20%?
Nejdriv si vychytej ten cca spravny tlak v obou komorach stejny a pak laboruj po kouskach, jak se zmeni pri ruz.tlakach v komorach…
Co je pro tebe relevantni udaj, ze vozim v negativce cca o 5 PSI vic nez v positivce…
Já zase vozim víc než jsou tabulky, protože jinak ji pružim na doraz, páč občas jezdim jako prase.
ano ale mohly by pomoc poměry.
Doteď jsem netušil, že se dělá Reba i jako SoloAir :O
2013 komplet, Reba i Sid… Já jsem zato celkem rád, alespoň se s tím nebudu muset foukat nadvakrát, takže podle mě radši 2013. Ale pokud někoho baví si s tím hrát, tak 2012 může být lepší volba.
nejde jen o hraní dual měl spoustu výhod,a byl jednodušší kromě těsnění se tam nemělo co ******, dalo se hrát množstvím oleje s charakteristikou vidle.
u Soloairu je to vše dané a basta, když zlobí přepouštění tlaku je veslo :D
za mě teda určitě dual
*1
ale zase kdyz se s tim nechces matlat, je lepsi soloair. a takovych )nas) je spousta
Matlat se mi s tím moc nechce. Asi vezmu 2013.
ma treba u soloairu vadi ta mala vule z kraje, ale je fakt ze funguje v pohode no
myslim, ze v tomhle pripade to asi bude fakt otazka preferenci. me treba (neco jako pise jakeF) den dualair foukat. vim ze me tady sprdnete, ale ta malicka negativka se mi proste foukala blbe, je to hrozny srani, aby to clovek optimalne trefil s pozitivkou
btw. ze te tu vidim davide :-), mam pocit, ze jsi kdysi nekde psal, ze jde zalestit poskrabana patrona u fatty. mam ji chycenou, nemas tim nejakou zkusenost? unika mi vzduch a pri odfouknuti samozrejme i olej. a i kdyz zastoupeni cd se asi zlepsilo, za posledni roky (rozumej zmenilo :-), ta cena za tu cartrige je proste prasopsi
Mám Rebu 2012 a nevidím jediný problém foukat dvě komory, to, že to má jednu a tedy foukám jen jednou, tak to není pořádný argument, ale pro někoho asi i jo…
tak to je přesně to, proč nesnáším soloair. Zaprvé mírný vakl a za druhý prostě nemožnost nastavit si obě komory. Já osobně jsem přívrženec jednoduchosti, ale 2 ventilky jsou 2 ventilky…
Ještě jeden dotaz. Je tato vidle http://www.kupkolo.cz/…2012_z93003/ o tolik lepší aby stálo si za ní doplatit oproti reba 2013.
ne
Ale je tam čepice „zdarma“ a to se vyplatí :)
reba 2011 nejtužší
reba 2012 více méně sid 2011 a nejlehčí reba
reba 2013 sola air jinak stejná jako 2012
:D
Jinak podle mě důvod, proč začali dělat solo-air na rebě je, že to stačí pro většinu lidí a asi čekaj zvýšení prodejů sida od lidí, co si chtěj hrát s dual air.
i Sid je 2013 SoloAir
hm, nevim, jestli cilova skupina SIDa jsou lidi, co si s tim chtej hrat ;-)
A jo, tak teď už nevidim důvod, proč by někdo chtěl sida, možná kvůli nálepce XX
Reba XX není?
Ne
Fakt?
Tady je ale řeč o ročníku 2013 ne o 2009.
No nasel jsem i novejsi. Ale ty asi vis, jaky model Reby ve svem strohem prispevku myslel.
ze neni na strankach neznamena ze jeste nebude, ale co soudruzy u RS planuji netusim :-(
Tak vycházím z jejich webu, samozřejmě do hlavy jim nevidím ale jelikož aktuálně není zveřejněná, beru to jakože neexistuje. Co bude nebo nebude už je věc další.
Tohle je fotka z nějakýho veletrhu, dokud neuvidim Rebu XX na nějakym kole, tak pro mě neexistuje. Jinak některé starší modely měly karbonovou korunku, blackbox… což už na nový rebě seženeš těžko, ale nálepku XX sem teda ještě neviděl :D
Reba xx se normálně prodávala.
Noo na jednom kole na B-F je… Respektive jeden uzivatel ji v cerne mel na Meride (nevzpomenu si na nick a hledat to nebudu).
Noo na jednom kole na B-F je… Respektive jeden uzivatel ji v cerne mel na Meride (nevzpomenu si na nick a hledat to nebudu).
Hlavne XX mely hydraulicky Lock…
http://www.bikeradar.com/…-xx-10–36970
stačí googlit trochu
Tady je zrovna skladem,jak je to s dostupností jinde,nevím.Ale ve verzi 26 a 29" není zas až takový problém ji sehnat.
Já nevím jestli to pořád dokola nechápete, ale zdeje diskuze o ročníku 2013 a to reba xx prostě není!!!
ano není v nabídce.
otázka zní je nabídka RS pro 2013 už kompletní?
Tak ted snad neberm v potaz spekulace, ale fakta, a fakt zatím je, že není.
Tak jinak, faktem je že 2013 model Reba XX není.
A to o jakem rocniku je tu rec urcujes ty?
Pokud jsem si vsiml, tak i zakladatel se nepta pouze na rocnik 2013. Navic tato vetev byla odstartovana strohym tvrzenim, ze Reba XX neexistuje. Takze vychladni.
Já si snad vyrobin (nalepim tam nálepku) ze všech komonentů na kole XX a všichni se poserete. Nebo líp, vyrobim si XXX, protože čím víc X, tím víc adidas.
To už dokazuješ svým nickem.
Však jo ;)
Ja chci dual air!!!!! Navzdy! Nejlepsi, nejfunkcnejsi, nastavis co chces a co potrebujes…
koupim sadu noveho tesneni atd a budu jezdit az do duchodu dokud nepraskne a neupadne…
Za 2–3 roky je zpátky jako převratná novinka :).
Z dual airu si vždycky vyrobíš solo tím, že je nafoukneš naprosto stejně. Opačně to nefunguje.
2013 jsem sice nevážil, ale vnitřek je k vidění i na netu … hoši zase šetřili ;) No asi to bude držet stejně jako 2012 – zatím se osvědčila.
Dobré budou obě, netřeba to řešit. Váhový rozdil pochybuji. Rozhodni se podle toho, jestli chceš dual air či ne, jinak jsou na jedno brdo.
Vyřešeno objednáno 2012 dualair jelikož 2013 nešla na zdvih 120mm. Všem díky za rady.
jj, jednoduchy reseni jsou nejlepsi :-). ted ti to alespon nebude vrtat v hlave :-)
nevím proč by 2013 neměla jít na 120mm :D
asi se chtěli zbavit té staré no
2013 nejde na 120mm protože celý systém vyrovnávání tlaku je řešený frézovanou válcovou drážkou na vnitřní noze uvnitř pístnice a když změníš zdvih tak už pístek v klidu nebude na té drážce a systém solo air by jaxi nefunguval :)
lol to je teda řešení pěkně na hovno
No mě se to nezdá až tak na prd, ale momentálně se rozhoduji jestli vzít rebu 2012 nebo 2013 tak mě dost zajímalo jak to vlastně funguje. Zápor vidím v tom že by mohlo časem díky drážce odejít těsnění na pístku. To že nemůžu změnit zdvih mě nějak nebere :))
a proc teda na strankach Sram uvadi zdvih 120 mm?
anebo je problem ze to nejde prekopat? ze se musi vzit primo 120 mm
tak sem to trochu studoval a bohužel u SoloAir verzi nejde měnit zdvih, pro změnu zdvihu by se musela měnit celé složení soloairu :(
u RS jsou slušní dementi
wtf??
to abych si koupil nejakyho RVL DA do zasoby:))
znamená to jen to že nejde tak měnit zdvih jak dřív pomocí spacerů u SoloAir verzí
jinak RVL je v nabídce pro 2013 v DualAiru kvuli tomu sem to hledal
hmm, takze Sid a Reby, ktery by mely byt SA menit nepujdou? no to mi vyndej:)
poz.34
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 120 Black
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 120 Silver
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 110 Black
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 110 Silver
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 100 Black
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 100 Silver
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 90 Black
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 90 Silver
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 80 Black
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 29 80 Silver
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 120 Black
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 120 Silver
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 110 Black
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 110 Silver
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 100 Black
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 100 Silver
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 90 Black
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 90 Silver
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 80 Black
Spring Internals Left Solo Air 13 Reba/SIDB 26 80 Silver
(includes air top cap, solo air spring and shaft bolt; not compatible with Dual Air CSU)
snad je to k přečtení vše pod jednou pozicí
tak ted koukam, ze RVL bud SA anebo DPA, takze klasickej DA nevidim… V poradku, alepson koupim treba jinou vidli:)
Available: Solo Air/ Dual Position Air
jak píšeš
Je vidět, že vývoj jde opravdu dopředu a správným směrem :( Zlatá starší reba.
Takže řekněme, že tahle je ještě ok?
Na jake kolo to chces?
Tato je na 29'' a hlavne ma rozsireny krk…
Na ceste přes oceán mám novy Niner rám, takže obě podminky splňuji :-)
Hehe, jsem si nevsiml, ze jsi nekdo jiny, nez zakladatel. A ten tam daval 26'' a klasicky krk. Promin.
Tou starsi je mysleno tak do rocniku 2011 (pokud to chapu spravne). Nicmene porad ma Dual Air oproti 2013…
tak jak si sní spokojenej ?