• KuBeNmAn

    Zvažuji koupi vidlice Rock Shox RS1 29' 100mm a zajímaly by mě nejlépe osobní zkušenosti. Vážím nějakých 87kg a mám strach z případného vlnění se vidlice.

    0 0
    • nitraq  

      Není lepší Sid se stejnou váhou, nižší cenou a standardní osou?

      0 0
      • JMT  

        Není :-) Sid je nuda :-) U foxy mi aspoň přišlo že fakt lépe chodí

        0 0
    • doubleingram  

      Koupil jsem ji s vyhodnou cenou kola a torzni zvejkani pri jizde ani nejak nepocituju ale kdyz se to vezme mezi nohy, tak je to fakt hodne. Dokonaly je ten totalni lock, napr. pri runningu a do kopce. Ale asi bych sel uz taky do SIDa. Plus oser s udrzbou kluzaku a debilni nandavani predniho kola – nohy se pohybuji v podelne ose i protaci, takze srovnat nabu aby se trefil RU je obcas hrozny srani.

      0 0
    • KuBeNmAn  

      Díky za otevření očí, vezmu tedy něco jiného.

      0 0
    • JMT  

      Je drahá, parametry neoslní, má problematickou montáž předního kola a je asi větší pravděpodobnost poškrábání kluzáku než u klasiky. Třeba foxa chodí líp. Nicméně vypadá dobře a při jízdě rozhodně žádný problém s tuhostí nezaznamenávám. Vzhledem k tomu že vzhled je mi přednější než čísla na papíře, tak bych jí neměnil a jsem zcela spokojen :-) Vlnění jsem nezaznamenal a to myslím jezdím vcelku agresivně.

      0 0
      • KuBeNmAn  

        Právěže bych RS1 mohl sehnat levněji než Sid, Fox apod…

        0 0
        • KuBeNmAn  

          A váha vidlice mě nezajímá, jedná se mi pouze o to vlnění.

          0 0
          • kubad  

            Vlnění se nekoná, nižší tuhost je cítit, ale nijak to v XC kategorii nevadí,

            0 0
      • JMT  

        RS1 musíš podle mě chtít, rozumnej důvod pro ní není. Ale že by tě nějak omezila proti Sidu při jízdě, to určitě ne… Já tu tuhost ani nijak nezaznamenal…a něco vidlic už jsem jezdil

        0 0
    • doubleingram  

      Potřeboval bych posezóní servis, poradíte dobrý servis v Praze kam jí dát?

      Ideálně i s vidlí Fox Factory 32?

      Předem díky

      0 0
      • k.br8  

        Také bych bral servis RS1 po sezóně. Nejlépe Plzeň.

        0 0
    • doubleingram  

      Nepredalaval nekdo RS-1 ze 100 na vetsi zdvih? Celkem bych to ocenil ale nevím, if to vůbec jde. A pokud ano, tak co koupit a kolik to stojí.

      Dík

      0 0
      • kubad  

        jde na 120mm

        stačí vyměnit tyčku s pístkem – myslím že ještě jednu doma mám, dával sem ze 120 na 100mm :D

        když tak SZ

        0 0
    • rastoba  

      Vyraba sa este vôbec RS-1? Mam obavu. Inu vidlicu nechcem. Jazdim ju uz tretiu sezonu vyhovuje mi nadmieru. Hlavne koli tej konstrukcii. Mozem jazdit v hocijakom pocasi a celorocne a jej to vôbec nevadi kedze ziaden bordel sa do nej nedostane odspodu. Pred tym som jazdil klasicku vidlicu a stale som musel cistit nohy. Ide mi len o to ci sa bude dat zohnat napr. za dlhsiu dobu? Za rok, dva, tri…? Ked ju budem chciet na novy bike.

      0 0
      • novas752  

        Ze světových závodů po masivnim nástupu tak nějak tiše vycouvaly, na sériových kolech už taky osazovaný nebývaj a RockShox už je ani nemá ve výběru vidlic. Podle všeho už se nevyrábí, slepá větev byla uříznuta.

        Až budeš stavět nový kolo, můžeš si na něj dát novou Lefty, ta je taky upside-down, má normální tapered krk a oproti tý RS-1 je znatelně tužší v krutu. Stojí podobný nesmysl.

        0 0
    • RomSva  

      Zdravím

      Jde tato vidlice ve verzi 27,5 110mm předělat na 29 100mm? (Výměnou nějakých vnitřnosti )

      Pokud ano, jde o velky zásah?

      Děkuji

      0 0
    • RomSva  

      Zdravím,

      nepoužitá nová RS-1 jde dneska koupit za celkem rozumné peníze (cca 15 000kč+)

      má smysl za tyto peníze o té vidli uvažovat nebo je tak strašně špatná že ani za tyhle peníze ne?

      díky za názory

      0 0
      • doubleingram  

        Hrozná zdaleka není, jednu ti prodám I s kolem https://www.bike-forum.cz/…kost-10-1-kg

        0 0
      • novas752  

        Dobré vidlice ve výprodeji za třetinu ceny obvykle nebývají.

        Za tu cenu krásně seženeš Rebu, která je při stejné hmotnosti podstatně tužší.

        0 0
        • Lachtis  

          Co Rebu, ale SIDku s SL verzi, a ještě mu pár peněz zůstane. Nebo při doplacení 2–3 tis. Kč může sehnat i SIDku v Ultimate verzi..

          Já jezdil jen testovací RS-1 a vůbec mě nezaujala, radši bych šel do TOP verze SID.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • RomSva  

            No právě,

            tak nějak v únoru bych chtěl vyměnit vidlici na kole, teď tam mám rebu, Líbí se mě lefty jenže ta by k supercalibru asi moc nepasovala.(pokud máte jiný názor, budu jen rád)

            pak mě do oka padla RS-1 jenže ta má nešťastnou pověst. Zato je ale nejlevnější ze všech ostatních možností (17 000kč nová, to je půlka co lefty)

            No a asi to stejně dopadne na SID Ultimate, cenově někde mezi, váha supr, tuhost taky někde mezi…

            Jen ten SID je prostě nudný, kolo musí bavit a aby bavilo musí se i líbit a tam SID strašně ztrácí…

            No výplety jsem si už nechal dělat na 240EXP, ale to není směrodatné, ty pasujou už na tu rebu a případně bych prostě ještě dokoupil ráfek a náboj a tenhle poslal do světa(pokud se ho podaří zkompletovat), nedaří se do něj dostat niple, je to tubeless provedení (vnější strana má jen díru na ventilek) a ty niple se tam nechtějí na výšku postavit a tím pádem zasunout do díry. uvidíme jak se k tomu nextie vyjádří…

            0 0
        • yetti  

          Opravdu by mě zajímalo, kde udělali soudruzi v RS chybu. Vždyť up-side-down vidlice musí být z principu tužší než klasika, proto se pouzivaji u motorek a konec koncu Lefty je také USD a je tuhá jako prase.

          Tak jak je možné, že RS1 je méně tuhá než třeba SID?

          0 0
          • kubad  

            protože nemá můstek :D

            proto USD je vždy míň tuhá a musíš to dohnat materiálem

            0 0
            • yetti  

              můstek nemá, ale máš možnost udělat masivní brejle a hlavně nohy můžou mít extrémně velký průměr.

              Pokud jde udělat Lefty s jednou nohou, aby byla tuhá, pak RS1 je konstrukčně vlastně dvounohá Lefty.

              Podle mě RS1 museli sprasit konstruktéři, ale není mi jasné jak

              0 0
              • kubad  

                :D v tom případě jsou všechny USD vidlice na trhu zprasené

                RS1 zase takový ******* není, pořád ji vozím, no a ta tuhost bych řekl že v ose bude asi trochu slabina

                Lefty je konstrukčně úplně jinak řešená vidlice

                0 0
              • Gaper  

                Lefty má uvnitř čtyřhranný (ocho snad tříhranný) profil na jehličkových ložiskách, to je jeden z důvodů proč je tuhá. Tohle jiná vidlice na trhu nepoužívá. Myšlenka je taková, že vidlice je tužší a taky chodí dobře při zatížení, třeba při brždění.

                Kdyby Lefty měla kci jako RS1 tak by ti kolo zatáčelo kam by chtělo :D.

                0 0
              • JakeF  

                No nevím… Lefty drží v krutu ložiskový dráhy, RS1 je obyčejná vidle hlavou dolů a bez můstku…

                0 0
              • Georrge  

                Masivni prumer nohou a brejle sice zvednou tuhost, ale pri klasicky resenem vedeni noh to zvedne pasivni odpory a snizi citlivost. U motorky to nevadi, protoze je tezka. Proto ma lefty jinak reseny pohyb noh. Nejsou tam klasicke kluzaky, ale noha je vedena po valivych loziskach.

                0 0
                • yetti  

                  klasickou Lefty (ne Ocho) jsem jezdil, takže dobře vím jak funguje.

                  Ale laicky bych řekl, že když když jakoukoli vidlicí kroutíš, tak vzhledem k délce nohou je nejvíce namáhaná na horním konci (někde v přechodu korunky a nohou). Když budeš mít dostatečně tuhý celek korunky s nohama, tak kluzáky na spodním konci vidlice už by přece neměly být takový problém.

                  Na RS1 jsem bohužel nejel, ale po pravdě by mě nanapadlo, že zrovna tahle vidlice by mohla mít problém s tuhostí.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
          • novas752  

            Lefty bych vynechal, ta je díky ložiskovým drahám opravdu tuhá, tužší než všechny ostatní xc vidlice. RS-1 klouže v kluzných pozdrech stejně jako všechno kromě lefty ale spodní nohy se vůči sobě kroutí a posouvají, nejsou spojené podkovou jako na klasických vidlicích. Celkově je tuhost mizerná až bídná, i mnohem lehčí Fox 32 StepCast je v krutu do stran tužší. Navíc se při sundání kola obě patky mohou libovolně otáčet okolo osy nohou a posouvat zdvihem – zpětná instalace kola je poněkud zdlouhavější.

            A také servis – obyčejný RockShox udělá snad kdokoliv kdekoliv, na RS-1 jsou potřeba speciální přípravky a ne všude je mají + je otázkou jak dlouho ještě budou k dostání náhradní díly/servisní kity.

            0 0
            • doubleingram  

              Mam RS1 i Fox 32SC akdyz to vemes mezi nohy, tak je to subjektivne stejny, nevidim tabou popisovany rozdil teda.

              A za jizdy uz vubec ne.

              0 0
              • jecnak  

                Presne tak. RS1 je základní servis stejný, respektive lehčí – můžeš dělat jednu nohu po druhé. Spešl klíč je třeba na vyjmutí patrony. Okrouzky a tesnění jsou totožné s jinýma vidlema od RS.

                0 0
              • tomxxx  

                Je to dost podobný v tuhosti, s tim rozdílem, že foxka má 1420g a RS1 1630g plus dost těžkej náboj.

                Abychom byli spravedliví, museli bychom porovnávat RS1 s 34 vidlema, ty maj dneska mezi těma 1,6 – 1,7kg.

                RS1 byl doprej pokus, ale podle mě se prostě moc nepovedl, XC vidle bude vždy o gramech a kdo řiká, že ne, tak proč teda nemít rovnou 34 nebo 35 mm vidli.

                0 0
            • Georrge  

              Ona lefty i dost tezi z faktu, ze jedna vetsi trubka je tuzsi nez dve tenci pri podobne (nebo i nizsi) hmotnosti. Proto asi nikdo neudela dvounohou obdobu lefty, byla by tezsi a min tuha.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • Breakpain  

            no, ale u motorky je tam krapet víc matroše :-) …

            0 0
            • yetti  

              U motorek se výrobci honí za hmotností a tuhostí úplně stejně jako u kol. Když je na moto USD při stejné hmotnosti tužší než klasika, tak prostě nechápu proč by to na kole mělo být jinak.

              0 0
              • jecnak  

                Protoze se RS hloupe drzelo 15mm osy.

                0 0
                • yetti  

                  Vzhledem k tomu, že RS1 není kompatibilní se standardními náboji, tak mohli uchyceni kola úplně překopat

                  0 0
                  • JakeF  

                    Oni ho překopali… Udělali tužší uchycení, jenže pak jim nic nebránilo to stejný uchycení udělat i na SIDa, takže ten je zas ještě tužší :)).

                    Druhá věc je, že SID při stejný hmotnosti může mít 35mm nohy, se kterýma je pak už tužší ve všech směrech.

                    0 0
                    • kubad  

                      nechápu proč u RS1 nešli cestou 20mm nebo víc osy, když musel být stejně spešl náboj

                      třeba Maverick měl 24mm osu

                      0 0
                      • tomxxx  

                        A myslíš, že by to něco vyřešilo? Dosedové plochy by stejně asi už nezvětšili, jen by byla větší díra v náboji.

                        0 0
              • Georrge  

                To je pravda, nicmene u motorek (hlavne sportovnich) jsou docela male zdvihy, vidle celkove neni moc dlouha, zato prumer noh i osy je poradny (a osa je i jinak upnuta). Navic u klasicke vidlice by mohl byt problem se zastavbou, masivni mustek by zavazel. To u kola problem neni.

                0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.