• Dejf80

    Zdravím všechny.

    Vybírám ze dvou kol. Moc se v tom nevyznám tak bych byl rád za každou radu. Mám v merku dva kola. První nové Rockrider ST530 nebo dva roky starý Author Traction model 2018. A prosím ještě názor na cenu toho Authora. Kolega za něj chce13tis. Ježdění rekreační, cyklostezky a nějaké ty lesní cesty. Děkuji za odpovědi

    0 0
    • Cameron  

      Decathlon mas to se zárukou :)

      Vůbec bych nepřemýšlel.

      0 0
      • Dejf80  

        Ok. To je rozumné. Ale nesetkal jsem se s převodem 1×9. Nebude chybět ve předu nějaký ten převod. Možná se ptám jak nějaký blb, ale zajímalo by mě to. Dík

        0 0
        • Bubaaak  

          Při převodníku 32, kazetě 11–42 a kolech 27,5", ne že bude chybět, ale na 9s budou i slušny skoky :)

          Ale to si musíš říct sám, co chceš…

          0 0
          • Lišák  

            Dceři jsem na 24" kolo dal převody 30 / 11–40 9 sp. Skoky stejný, jako jsem měl na 11 – 46 10 sp. na 26" a s tím jsem jezdil naprosto v pohodě. Já měl bonus toho jednoho převodu navíc. Pokud nebude tazatel potřebovat lehčí převod, tak, pro jezdění v terénu, nevidím problém.

            0 0
            • Dejf80  

              Tak vám děkuji za rady a pravděpodobně navštívím Decathlon.

              0 0
              • borda  

                Píše ti tučně – pro ježdění v terénu.

                Na cyklostezky, asfalt, polnacky, prostě takový to klasický výletní ježdění, jedu si nějakej okruh od vesničky k vesnice, okreskama, cyklostezka, sem tam lesem (cestou), polnacku atd.. to je úplně marný.

                A do terénu to nemá vidlici.

                Arthur bude pro ježdění, co píšeš mnohem rozumnější volba. Pokud to má být jedno kolo z těch dvou uvedenych.

                0 0
                • Lišák  

                  Zase tak černě bych to neviděl. Naklikal jsem si to do kalkulátoru.

                  Pokud bude jezdit na pohodu, tak to půjde. Na závody asi ne.

                  První sloupec jezdím teď aktuálně já. Přijde mi to, jako příjemný univerzál.

                  Druhý sloupec je to kolo z Dekáče. Trochu větší skoky, ale rozsah ± stejný.

                  Třetí sloupec standardí převody 3×9 na 26", na kterém asi tazatel nějakou dobu jezdil.

                  0 0
                  • Fazzy  

                    Nevim, nedokazu si predstavit, ze bych s prevodnikem 32 jezdil nejaky asfalty, cyklostezky nebo lehkej teren. To uz neni pohodovy jezdeni, ale vylozene plouzeni :) Do terenu OK, ale tam se to kolo zase ztrati v ostatnich ohledech. Navic pokud tazatel neni vylozene malyho vzrustu, tak bych o 27,5 ani neuvazoval.

                    Pokud je ten Author v cajku, veri kamosovi a je to 29", nesel bych se do toho dekace ani divat :)

                    0 0
                    • Lišák  

                      Při frekvenci 80 jet po asfaltu 30 na MTB mně osobně fakt stačí. Nejsem sportovec. ;-)

                      Ale s 29" souhlas. Co jsem si to poskládal, tak když sednu na 26" jsem nějak nesvůj.

                      0 0
                      • Fazzy  

                        V teoreticky rovine ano.. ale v praxi to znamena, ze clovek prumerny vykonosti a v beznym tempu na cyklostezce toci jen tri nejtezsi prevody (cimz jde kazeta rychle srat, protoze tezky prevody maji jen par zubu) a na nejaky prislapnuti z kopce muze clovek rovnou zapomenout.

                        Za me 34 zubu je minimum na pohodovy jezdeni na nenarocnym terenu a asfaltu.

                        0 0
                        • Dejf80  

                          Chlapi tak co doporučujete? Váha 80 výška 183 do 15tis. Fakt se v tom moc nevyznám. Destinace Kokořín, Brdy i sem tam Jizerky. Prostě víkendové výlety. Dík

                          0 0
                          • Fazzy  

                            Tak porad jsme se nedozvedeli jestli je ten Author 27,5 nebo 29". Delali se tusim obe varianty. A mel by na nem bejt trojprevodnik, coz je za me daleko univerzalnesi varianta, pokud te nejakym zpusobem neobtezuje na kole radit prevodniky. 1×9 je sice na pohled cool, ale po rovine te to nezrychli a do kopce snaz nevyveze. Pokud je to 29" a neni to od kamose nejaky dojety, vzal bych ho. Taky teda zalezi jak ti sedi velikost ramu samozrejme.

                            0 0
                            • Dejf80  

                              Tak ten author je 27,5 a rám je 19. Tak asi kouknout po 29?

                              0 0
                              • Bubaaak  

                                Neviděl bych v tom problém

                                0 0
                              • Fazzy  

                                Hmmm, tak ram by ti asi byl, ale pri 180 cm uz bych osobne rozhodne volil 29. Nicmene tam uz je ta cena odskocena, pokud bys nechtel hledat na bazaru. Takze je na tobe, jak to vyuzijes a kolik chces investovat. Pokud to mas fakt jen na obcasnou klidnou vyjizdku, tak ti 27,5 poslouzi uplne stejne. A sam bych porad zustal u toho Authoru.

                                0 0
                                • Dejf80  

                                  Oki. Tak ještě mrknu po bazarech jestli se něco neobjeví. I tak moc díky 

                                  0 0
                        • Potkan007  

                          Takže člověk průměrný výkonnosti v běžném tempu používá na povrchu, kde pravděpodobně dosahuje nejvyšších rychlostí, nejtěžší převody. Ano, čím těžší převod na kazetě, tím víc trpí, protože přenáší sílu přes míň bodů dotyku, ale pokud mám kazetu s 9 až 12 rychlostma, je snad OK používat na takovém povrchu nejtěžší třetinu až čtvrtinu. K čemu vozit X rychlostí, když je podle místních rad rozumné používat jen X-3?

                          Mimochodem pokud je někomu na horáku převod typu 34×11 co chvíli málo (nepočítám příležitostné sjezdy z kopce) a potřebuje opakovaně dosahovat 40 km/h na rovině, nemá jezdit na horákovi, ale na trekovi, gravelu, něčem podobném. Za tím si stojím, vyvraťte mi to.

                          0 0
                          • Fazzy  

                            Ja si zase stojim za tim, ze pokud clovek nejezdi jen a vyhradne po placce nekde kolem Labe, mel by mit moznost (pri normalnim tempu, za ktery na rovny cyklostezce povazuju tempo 23–25 km/h a kadenci 70–80) radit s dostatecnou varibilitou obema smery pro pripad, ze uz nepojede po placce. Pokud to nekomu staci a opravdu chce jezdit v klidku 25 a v pripade, ze to zacne bejt z kopce prestat slapat OK. Ale proc to dobrovolne chtit, kdyz mam jinou moznost, tomu fakt nerozumim. Uz jsem parkrat videl lidi, jak si chteli z mirnyho kopce prislapnout pred protikopcem a malem si rozbili hubu, kdyz slapli do prazdna, pac jim dosly kvalty..

                            Kamoska si koupila novy hezky kolo presne pro tohle pouziti s nejtezsim prevodem 30/10 a byla z tech chybejicich prevodu do rychla tak smutna, ze to chtela vratit. Byla zvykla na trojprevodnik a o nejakym sportu v jejim pripade vubec nemuze bejt rec. Proste jen nechce slapat jak krecek vzdy, kdyz se to rozjede ke tricitce. Chce jezdit na pohodu..

                            Ps: 34/11 uz je jak pisu v pohode a beru to jako minimum. A nemusim jezdit po rovine 40, staci, kdyz pocitam jizdu z kopce, protoze ja jezdim i z kopce..

                            0 0
                            • Nutribird  

                              Určitě, ale v žádném případě nebude točit 80 že ? Většina to rve hluboce pod 60 a vše víc je křeček.

                              0 0
                              • Fazzy  

                                Jiste, jezdi na pohodu s deckem. Kadenci pochopitelne nemeri, ale pohybuje se jak rikam v rychlostech 23–25 po rovine.. Cokoliv nad 80, uz povazuju celkem za sport. Kdyz se jede projet kolem Lipna, z cely 12ti stupnovy kazety vyuzije jen tri nejmensi pastorky. A nic nerve, proste jede volne jako turista. A ze si nemuze prislapnout ze sebemensiho kopce ji vytaci stejne jako by to vytacelo me..

                                0 0
                                • Nutribird  

                                  Tak jí tam prdni 32 nebo 34 převodník a je vyřešeno.

                                  0 0
                                  • Fazzy  

                                    Vsak jo, proto to nevratila. Jen rikam, ze 30/10 je i pro prilezitostnyho turistu moc do pomala, kdyz nejezdi v terenu. A 32/11 je prakticky to samy.

                                    0 0
                                    • Tomas_82  

                                      Ono i 34/11 je prakticky to samý.....

                                      0 0
                                      • Fazzy  

                                        Skoro. Ale je to lepsi a jak rikam, pro me je to minimum. Pokud ma nekdo x11 nebo x12 a dostatek prevodu do pomala, uplne, tak bez obav na turistiku dat 36 prevodnik. Pokud do pomala chybi, tak mit aspon 34 a zachovat si neco malo i do rychla.

                                        0 0
                                • Potkan007  

                                  Jak píše Nutribird, pokud má převodník 30 a takové problémy, kup jí větší, proto jdou měnit.

                                  Na 27,5" (moderní kolo) vychází kadence 60 při 30×10 na 25 km/h, 80 na skoro 34. U 29" to bude ještě víc. To mi nepřijde jako málo, co chtít na horském kole víc? Chápu návyk na převodník 44 z dob trojplacek, ale to už je pak silniční kolo na tlustých pláštích.

                                  0 0
                                  • Bubaaak  

                                    Co pak je trekovych 48, nebo silničnich 53? :)

                                    0 0
                                    • Potkan007  

                                      To je pak optimálně zvolené kolo a osazení pro zamýšlený styl ježdění. :)

                                      Kamarádka hledala kolo na ježdění po asfaltu a občasné polní nebo lesní cestě, nedala na radu prodavače, že horské kolo je to, co musí mít, pořídila si trekové a je spokojená. Má tam trojplacku s převodníkem tuším těch 48, jde to krásně za pedálem, pláště mají malý odpor. Ten nedostatek těžkých převodů je často nesprávně zvoleným kolem, pokud vím, že budu jezdit po upraveném povrchu v rovinaté krajině, není horské kolo s převody „do Krkonoš“ ideální volba stejně jako Toyota Hilux není auto na dálnice i když to taky zvládne.

                                      0 0
                                  • Fazzy  

                                    Jak rikam, tabulky sou jedna vec, realny pouziti pro hobika druha. Dal sem Vam dva priklady ze zivota, proc je to malo. To vubec neni o tom, ze chce nekdo drtit roviny 40tkou. Ale pokud ma nekdo 12 kvaltu a uz pri rychlosti dejme tomu 33 nema kam slapat aby u toho nevypadal jak Jolanda, tak je to jaksi zklamani. A ne nemyslim to drtit 33 po rovine.

                                    Ze je horsky kolo v principu na takovy pouziti nevhodny je vec jasna. Ale vzhledem k pohodlnosti posedu, plastu, geometrie, ovladatelnosti i pro min zkuseny lidi, nosnosti a ja nevim ceho vseho, je pro turistiku horsky kolo porad nejuniverzalnejsi, nejdostupnejsi a nejpraktictejsi. Jen je treba tam mit i univerzalni prevod, aby si to mohl clovek uzit a vyuzit. A ne to mit nachystany rovnou na Krale Sumavy..

                                    0 0
                                    • borda  

                                      Pěkně napsaný.

                                      Tesat do kamene.

                                      0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
                          • Nutribird  

                            Hlavně nepoškozený cyklo magor, nebude nikdy řešit řetěz a kazetu. Dřív si koupí nové kolo než bude řešit výměnu.

                            0 0
                          • Charlie_R  

                            Souhlasím. Jestli si někdo kupuje horáka na asfaltové roviny, tak je to blbost. Nejsem žádný závodník, ale taky nejezdím nijak pomalu. Jezdím trasy typu „maraton“. Placku mám 30T a kazetu 9–50. Nejtěžší převod řadím opravdu velmi zřídka a vystačil jsem si i s 10–50.

                            0 0
                            • Fazzy  

                              „nejezdím nijak pomalu. Jezdím trasy typu „maraton“

                              Uz z tohodle je jasny, ze jsi uplne jinej pripad, nez o jakym mluvim.

                              0 0
                              • Charlie_R  

                                Právě proto je možná pro něj lepší koupit třeba gravel, jak píše Potkan007.

                                0 0
                                • Fazzy  

                                  Jiste, ale ten asi nebude za 10 ani za 15. Navic posed na nem uz je specifickej a chce to vyzkouset..

                                  0 0
    • HT Adam  

      Již 5 měsíců jsem vlastníkem kola Rockrider ST530, za tu cenu super kolo.

      Pohon je pro mne velmi příjemné překvapení, z 95% mi rozsah dostačuje, jen někdy z kopce nebo na rovince by se hodil jeden těžší převod. I chod celého ústrojí Microshift Advent je velmi přesný a páčky mají příjemný chod. přijde mi, že to řadí lépe než 11 Slx (testováno na novém kole Qayron)

      Ráfky jsou dle samolepek tubeless ready, a to taky jsou, bezduše na nich drží bez sebemenšího problému.

      Brzdy po zajetí brzdí dobře, srovnání mám jen s V brzdami a Shimano mt400. vážím ale jen 75kg.

      Co bych však doporučil vyměnit je sedlovka, nejde na ní nastavit sklon sedla a povedlo se mi jí ohnout. Vyměnil jsem ji za sedlovku spec za 250 Kč

      A samozřejmě pláště, já jezdím Mitas Scylla co jsem pořídil ve slevě za 350/ks, tím jsem ušetřil cca. 600 gramů a kolo i znatelně lépe jede.

      Kolo tedy doporučit, pokud by kamarád nechtěl 1× pohon, může sáhnout po rockrider ST540, to má 2×9 a je asi o 1000 Kč dražší

      0 0
    • Tomas_82  

      Pokud ten Author je 29" tak z těchto dvou Authora, ale myslím, že bazar by za tyhle peníze šel sehnat lepší, nebo Author levnější.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.