rovina předního tácu a zadních koleček

9 nepřečtených
  • Emo

    Na mém favoritu je řetěz na větším tácu v rovině největšího zadního kolečka (mám šestikolo), u spojení „velký – velká“ tedy vůbec není překřížený řetěz a kolo i velmi hladce jezdí. (?!)

    Jenže když vzadu dám nejmenší kolečko, řetěz je už enormně překřížený a řetěz sebou škube, jak vyjíždí DO STRANY VEN z předního tácu. Ono to už nepatrně dělá I u třetího nejmenšího kolečka, ale dá se to přežít (u čtvrtého je vše zcela plynulé).

    Myslíte, že by šla kazeta přiblížit směrem dovnitř kola (viz první obrázek) a nebo přední převodníky posunout dále od kola? Když u prvního a druhého nejm. kolečka vzadu dám vepředu menší tác, dře řetěz o sousední větší tác, jak je vychýlen. Jsem z toho jelen, kolo mi sestavoval kdysi nějaký závodník a slouží dobře až na tuto záhadu:)

    0 0
    • juli  

      Se šestikolečkem nic neuděláš. Musíš použít delší osu středového složení.

      0 0
      • Emo  

        Dík, takže může se tam dát asi o 1–2cm delší osa? Aby rovina z předního většího tácu šla doprostřed šestikola nebo spíš ještě níž (aby dvojtác byl „vycentrován“ na šestikolo – to bude ideální stav ne?

        0 0
        • juli  

          Ideální stav je správná řetězová linka ;-) Změř vzdálenost mezi osou sedlové trubky a středem mezery mezi převodníky. Ideálně by tenhle rozměr měl být 43.5mm.

          Až budeš znát stávající rozměr a délku současné osy, bude se dát usoudit, jakou délku osy budeš potřebovat.

          0 0
          • Emo  

            Dík za nový pojem;) No přeměřil jsem a je to divné, ale je to hruba těch 4,3cm vepředu i vzadu, takže vystředěné to je!

            Ráno jsem byl v servisu kvůli přehazovačce, kterou jsem tam dával novou, není totiž kolmo k zemi a vyklání se ven (stejně jako ta stará!) a opravář mi furt tvrdil, že to je normální a že to ničemu nevadí. Pak jí zkusil rukou ohnout a mě se zazdálo, že to je lepší a tak jsem ho už neotravoval. Což byla asi chyba.. Viz příloha.

            0 0
            • juli  

              No, je to nějaké nezvyklé, ale těžko se to posuzuje.

              udělej pár obrázků, jako je dole. Z toho se pak bude dát něco vyčíst.

              0 0
    • Neunzikger  

      To šestikolko mi přijde dost vzdálené od drátů – jestli pod ním nemáš podložku. Zjistit to půjde asi jen jeho odšroubením.

      Můžeš zadní kolo posunout přepodložkováním na ose vlevo. Je to bez nákupu materiálu. Tzn. rozebrat zadní osu – podložku o vhodné tloušťce zleva dát na stranu pastorků. Na některých nábách taková asi 5 mm silná podložka je. Tím se o její tloušťku posune celé kolo vlevo. Tento posun bude třeba kompenzovat posunem zápletu vpravo – tzn. levé dráty povolit zároveň s dotažením pravých. Trochu zdlouhavá domácí práce.

      Jestli není problém v rámu. Přijde mi, že je dost archivní. Plechový patky, krátká pumpa. Asi je v nepůvodním laku. Jestli to není nějaký hodně starý, který nebyl zkonstruovaný na tak rozsáhlé vícekolečko, ale byla to třeba Eska singlespeed nebo na nějaké trojkolečko. Trochou násilí mu bylo dopomoženo, že se tam vejde šestikolo, ale nesedí to.

      0 0
      • Emo  

        čus, no tvá dedukce je asi správná, jelikož když sundám zadní kolo, musím pak vidlici trochu roztáhnout aby se tam zpátky vešlo:) takže to může být i tím? hmm..

        to šestikolo mi měnili v servisu (staré 6ti kolo na jednom převodu střílelo – kvůli novému řetězu), tak se jich na tu podložku zeptám. anebo to rozebrání osy a povolování drátů, jsem zvědavý, co na to řeknou:) až se něco změní, dám vědět.

        juli, zkusil jsem to přefotit, ale nepovedlo se mi nic lepšího/názor­nějšího..

        jinak kolo mě stálo asi 3 tisíce před 10 lety, tak snad to není nějaká zlodějna;)

        0 0
        • Neunzikger  

          Do těchto plechových patek se tuším nedávaly náby s RU, ale plný osy s motýlky nebo matkami, protože ty patky jsou tenkostěnné. Je možné, že je dodaná podložka do náby navíc, aby osa nešla skrz patky a ten RU to vůbec upevnil.

          Zkus se poradit s nějakým zkušeným cyklistou co má zhruba 50 let+, který toto jezdil a prožil si ty mouchy, které to mívalo. Mladí servisáci teď řeší materiál, co má pastorků 9+, to je o něčem jiným.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.