Zdravím, je tady někdo, kdo by erudovaně mohl porovnat rozdíl v jízdních vlastnostech ráfků KOM i21, i23, i25 ?
Zdravím, je tady někdo, kdo by erudovaně mohl porovnat rozdíl v jízdních vlastnostech ráfků KOM i21, i23, i25 ?
vnitrni sirka, vaha, odolnost.. co vic chces na rafku resit? :-)
váha ca 20g na 2mm šířky jiný rozdíl bych nehledal ,
Takže rozdíl od výrobce XC/enduro/trail/DH je vlastně nesmysl a 21 se v pohodě vozí na sjezd.
Zajímá mně rozdíl v jízdních vlastnostech. To že jsou širší a těžší už jsem si přečetl na stránkách výrobce
rozdíl v jizdních vlastnostech je daný jen šířkou ráfku, a tím možností použití širších pneu sem ti chtěl naznačit
KOM na enduro/DH je nesmysl, max Trail a XC a erudovaně ti nikdo víc neřekne , nemá co
A jaký je ten rozdíl…
Vím že KOM je na DH nesmysl. Šlo jen o příklad.
Mám 21 a zvažuju jestli dozadu koupit širší.
nevím.. asi nedokážeš číst mezi řádky.. nebo o tom nechceš moc přemýšlet… KOM je na DH všeobecně nesmysl.. protože i ten nejširší je prostě stále lehký ráfek… ta 21–23 je spíš XC/Trail ráfek a záleží jakou gumu na to chceš dát..
to mě přímo přivádí k nyšlence.. co je základem tvého dotazu… na co chceš ty ráfky dát? co s tím chceš jezdit? a jaký na tom má být plášť?
Co čekáš za rozdíl v jízdních vlastnostech? Jedinej rozdíl je, jak se na tom bude chovat konkretní guma s konkretní šířkou a i tento rozdíl nebude něják dramatickej, jestli vůbec pujde poznat, možná když bys sedl na 21 a pak na 25, tak asi možná něco málo, ale při porovnání 21 a 23 nebo 23 a 25 si myslím, že nepoznáš rozdíl.
Takže všechny KOMy jsou stejně tuhé a nemá smysl kupovat širší na 2.1 pláště.
v podstatě ano, ale na 2,1" bych klidně i23 vzal, myslím že mám doma jeden navíc mimo pár co zůstal, když tak se ozvi
Širší ráfky bočně trošku tužší budou, ale na 2,1" plášť to nemá cenu – i 2,25" je bezproblému na 19mm ráfku, natož na 21.
Heuréka.
Já věděl, že se tady najde někdo, kdo mi odpoví.
Při té hmotnosti mi nevadí dát tam širší. Radši tužší.
ˇVětu „Širší ráfky bočně trošku tužší budou…“ já osobně za moc erudovanou nepovažuji, ale pokud ty jo, tak je vše v pořádku :-).
No a myslíš že nebudou? Vem si holej ráfek a zkus si bočně zatlačit do i21 a pak do i25, pokud máš pocit, že 25 ohneš stejně jako 21, tak pak je vše v pořádku :)
Nemyslím si nic :-). Kvůli takové odpovědi se zakládat vlákno moc nevyplatí, ale každý to, samozřejmě, můžeme chápat jinak.
Tak povídej erdovanej názor. místo toho kecání. ;)
Špatně použité slovo. Myslel jsem tím ; k věci a odpověď na dotaz a né na ty které jsem nepoložil. Včetně dolování informací ohledně mojí váhy a jízdního stylu.
Erudovaný to neni, ale z fyzikálního hlediska naprosto jasný – ohnout 23mm je prostě náročnější, než 21mm (ne o moc a bereme li v ůvahu stejný materiál a konstrukci).
To ti odpověděl ten pravej :D. Náš mistr teoretik…
Vozil jsem chvíli 2.25 na ZTR Alpine (20 mm vnitřní) a od optimálu to mělo hodně daleko… Ono jde hodně o to, jak odolný pláště na to dáš. Těžší pláště maj pevnější kostru a tolik se nežvejkaj.
25 mm vnitřek (30mm zvenku) je už na 2,1 pláště trochu moc mi připadá, boky pláště jsou hodně „odkryté“ a plášť má v prúřezu tvar blížící se písmenu U, 21 mm vnitřek je ideál, řekl bych.
Před léty jsem měl ráfek vnitřní šíře tehdy obvyklých 18 mm a 2,2“ pneu se mi žvejkala. Vynechal jsem bezvýznamná rozšíření a pod 2,2“ gumu pořídil ráfek vnitřní šíře 27 mm a jen samá pozitiva.
Už beru 23. Na zimu tam chci dávat hubenoury na stezky a cesty.
To můžeš vzít rovnou ty 25 ať v tom aspoň poznáš rozdíl. :) Měnit ráfky jen kvůli 2mm šířce je takový, no…
Mám, jeden 21 a k němu chci koupit druhý, tak řeším jaký. Ale už je to vyřešené. Beru 23 dozadu.
Proč dozadu širší?
protože přední kolo už má ?
No tak to asi vim ne :) Tak je to jeho věc, já bych odlišný šířky na jednom kole nesnesl :)
a že máš na silničce ve předu míň drátů než vzadu ti nevadí?
Takže měníme téma ráfky za počet drátů? :)
A ne, nevadí.
A rozdílná výška ráfku by ti vadila :) ?
Na silnici taky běžné
A rozdílný vzorek vepředu/vzadu ti nevadí ?
Silnice je ale uplně jiná disciplína, kde má různě vysoký ráfek a různý počet drátů nějaký efektivní význam.
Rozdíný vzorek mi taky nevadí, rozdílná výška ráfku na bajku rozhodně ano :)
Já třeba úplně chápu montáž pevnějšího ráfku na zadek. Zadní kolo dostává vždycky větší čoud. A že i23 bude pevnější než i21 je snad jasný…
No hodně lehounce pevnější bude. Spíš bude záležet na výpletu. Ale jak jsem psal, ať si každej dělá co chce :) Tak mě nepřesvědčujte, že by se mi to mělo líbit sakra :)
Ale ty na tom nejezdí :)
Však jsem psal:
Tak je to jeho věc, já bych odlišný šířky na jednom kole nesnesl :)
Na EWS v poslední době celkem běžná věc… Tuším Mavic to i prodává v setu jako fíčuru :).
Jen se to teda dává opačně, dozadu užší a pevnější, dopředu širší a lehčí.
Taky se počítá s širším pláštěm na předním kole.
Žvýkající guma, hlavně vepředu, to bývala ještě před pár lety v době 17–18 mm ráfků klasika :-).
dřív se vozilo 2,0 – 2,1" dnes je častější 2,25"
a myslí že se dnes pneu vyrábí s větším objemem než dřív, lehčí a s tenčí bočnicí.
Jinak třeba 2,25" Contiky Race King v nejvyšší specifikaci jsem na 17mm ráfku (Mavic 717) vozit nedokázal nešlo to
s 2,1" Schwalbe RaRa bez problémů
Na pláště 2,25 jsem vozil ráfky 21 vnitřně. Nouzově jsem zapletl na předek 17mm. Plášť se žvejkal nehorázně. Nedávno jsem zapletl ráfky 23mm a super. Konečně mi neplave zadní kolo, tlak 35psi a 100kg.
To je dobré, ale tady se řeší pláště 2,1 a užší ;-).