Zdravim, chci pořídit krosové/tekkingové kolo za cca 10–16 tis. kč.
jezdím 50/50 terén/silnice
které z těchto dvou byste brali vy?
Zdravim, chci pořídit krosové/tekkingové kolo za cca 10–16 tis. kč.
jezdím 50/50 terén/silnice
které z těchto dvou byste brali vy?
Anketa: Které kolo?
Dobrá, vidím, že většina je pro Specialized.. Mohu se zeptat proč? jaký má to kolo oproti GT výhody?
Výbava.
Je to prast jak uhod, obe kola jsou temer stejna. Rozdil mezi starsi a novejsi Acerou je nepodstatny. GT bude srejme tezsi a co si pamatuju, tak tyto ramy jsou dost kratke. U Spesla nevim. Ale jinak je to stara pisnicka, individualni stavba za 16 t bude o uroven vys.
Na individualni stavbu bohužel nemám potřebný zkušenosti
Na to zkušenosti nepotřebuješ vůbec žádný. Stačí ti oslovit stavitele, kteří se tím zabývají a oni pro tebe vymyslí vhodnou variantu. Namátkou – scalar, maajkee, hnoj (i když ten je spíš přes horský, zkusit ho ale můžeš taky).
Ač se tomu divím, tak Spešl vypadá že je na tom s vybavením o něco lépe
Ale zase výška zdvihu vidlice 75 oproti 63mm nehraje roli? Např. počet převodů myslím není až tak důležitý (když jsou dobře odstupňované). Každopádně díky za názory
obávám se že zdvih těch vidlic řešit nemusíš
Klidně můžete navrhnout i jiné kolo v této cenové relaci. Budu vděčný
Určitě dík za návrhy, ale hledám trekkový/krosový kolo.. jelikož celkem dost jezdím po silnicích
Tak prehodit plaste snad neni problem a odolnost a variabilita by byla mnohem vyssi, nez u cistokrevnyho treka.
asi tak
ten specialized jsem si taky původně chtěl koupit, tam mě zarazilo, že ty lanka na rámu nejsou vůbec krytý… tak to budeš muset do budoucna vyřešit nějakým krytem
a co jsi koupil místo něj ? nebo o čem uvažuješ?
nakonec jsme se to nějak celý přehodnotil a šel jsem do sestavení horského kola. Jinak tady dost stavitelů a dá se tady s mnoha dohodnout, musíš vědět co chceš…
jinak k těm lankům – já jsem viděl ten problém, že mi bahno a prach půjde do bowdenu, tím bych musel nějak udržovat v čistotě. Co jsem byl v prodejně, tak prodávají i na to kryty – uvidíš ho na kolech rockhopper 2015.
No, je to cross, ne horak. I u horaku je toto vedeni bezproblemove, jediny problem muze nastat kdyz jsou rozsolene sracky a nabali se na to led.
vím, že je to cross… a to bahno mu tomu jako vadit nebude? :-D
jinak ty jezdíš na crossu v zimě?
Mel jsem to na horaku, na kterem jsem jezdil celorocne. Problemy nastavaly maximalne v popisovanem pripade.
Na crossu bych z toho nemel vubec strach.
Jezdím to na MTB a extra problémy s tím nejsou. Je asi dobré to preventivně vyměnit – cca po roce. Já to zatím neměnil a uvidíme, jak to bude chodit druhý rok v kuse … žádná extra údržba tomu věnována nebyla …
Ale dávám Ti za pravdu, že pokud je možnost, vyhnul bych se tomu / vedl to komplet v bovdenu.
A v cem je problem s nekrytejma lankama?
Co tě na tom zarazilo? Naprosto obvyklý řešení vedení kabeláže na kole a navíc na treku to nevadí už vůbec, když se s ním nejezdí v takovým bordelu jako na horským kole.
nahoře napsal, že s ním chce jezdit i v terénu, tak jsem ho na to upozornil, že může mít tenhle problém.
Žádné problémy s tím ale nejsou.
A jaký problém?
http://www.bezvakolo.cz/…nt-cerna-mat
je sice trošku dražší ale má dobrou výbavu
Vypadá dost dobře. Ještě jedna otázka pro všechny – jakým vidlicím dáváte přednost? vzduch / pružina
vzduch …
Ještě pokud netrváš na kotoučovkách, tak zajímavá cena je i zde, pro člověka bajvoko 180 cm a váhu nějakých 75 kg.
Jo je to pružinovka, ale docela funguje. No a má to lepší rám než leader fox, lepší kola, lepší pohon. Jen jsem něco hledal a našel jsem něco jiného no, tak píšu :)
http://www.123kolo.cz/…yprodej.html
Nejde říci, zda je lepší vzduch a nebo pružina. Záleží na konstrukci celé vidlice a váze jezdce. Pokud ti sedne pružinovka, tak při stejné ceně to může být i lepší vidlice ;)
problém je spíš v tom, že kvalitní pružiny se dneska dělají až ve vyšším zdvihu na gravity disciplíny. Pro xc a nedejbože cross nic jako dobrá pružinovka není