Rozjíždění do kopce s nášlapy

60 nepřečtených
  • Rockodendronus

    Zdravím příznivce jednostopého nemotorového přemisťování,

    jsem silniční začátečník a měl bych jednu vyloženě amatérskou otázku. Od února jezdím na SPD-SL pedálech a ačkoliv jsem si celkem zvykl a většinou s nimi nemám žádný problém, na rušnějších křižovatkách apod. tu jistotu ještě nemám a musím se dívat kam strkám tretru (a ne vždy se trefím napoprvé).

    K věci – ve městě máme X křižovatek a dalších míst, kde se zastavuje „na kopci“ – myšleno na nakloněné rovině s poněkud prudším sklonem. A to mě celkem děsí – když vyšlápnu, kufr po asfaltu celkem klouže, ale jde mi hlavně o následné rozjetí. Záběr jedné nohy nemá dostatečnou sílu a nedává mi ani dostatek času „naskočit na kolo“ a jet dál, to bych musel hned našlápnout, protože v tom náklonu se posunu a půl metru a hned bych jel dolů. A v tom stresu bych to určitě zkonil. A nechci dělat sousedům šaška :-). Existuje nějaký tip pro takové situace? Kromě toho – naučit se našlapovat, ale jak toho dosáhnout, když nemůžu pořádně vyjet. Asistenta pro jízdu do kopce kolo nemá. Dík a zdar.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • rdx  

      smarja kde to zijes, ze na silnicce klouzes po asfaltu :)

      pred zastavenim hodne „podradit“, to ti musi pak dat dost casu na druhe/treti slapnuti bez nacvaknuti – docvaknout az to bude pro tebe bezpecne.

      0 0
    • black.horse  

      není problém, stačí prostě nevycvakávat:-) černou na semaforu si kolikrát po městě odstojím nacvaknutej, stačí troška rovnováhy, a do kopečka to jde vlastně i lépe, můžeš si natočit přední kolo o 45° a popojížděním dopředu, dozadu si držet balanc :-)

      0 0
      • Breakpain  

        Když má problém se zacvaknout, tak určitě zvládá trackstand ;) …

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        černou na semaforu si kolikrát po městě odstojím nacvaknutej

        Čekáš, až semafor zapnou?

        0 0
    • Tencovozikmin  

      pri rozjizdeni vzdy lehci prevod,takze pri dojizdeni na svetla uz radit lehci a nebo to ustat. Ja kdyz projizdim mestem tak cumim dopredu a kdyz je cervena tak uz zpomaluji at nemusim sesedat,nejaky ten karambolek udelal kazdy.

      0 0
    • Tanabe  

      cist situaci dopredu semafor zelena ja daleko zpomaluji hazu lehkej prevod pomalu dojizdim (vycvaknu levou nohu a pravou uz mam natocenou do zaberu) Zelena rozjezd leva noha stale na volno necham prejed auta kteta jsou za mnou a pak pekne naslapnu i levou nohu

      0 0
    • Breakpain  
      • ať se Ti to líbí nebo ne … nauč se našlapovat do pedálu po slepu, zautomatizuj si to
      • sniž rychlost na minimum, ať nemusíš zastavit (zaleží na provozu, abys neblokoval auta)
      • podřazovat…to je základ
      • určitě nedělej to, ze se opřeš o auto vedle, to je tak na přes držku. To udělal jeden typ na švihu, no mě to snad rozzuřilo víc než majitelku auta …
      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • jIrI___  

        Upřímně nechápu, co lidem vadí na tom opření se o auto. Sám to nedělám, ale vždyť člověk plechy nepromáčkne ani nijak jinak to auto nepoškodí. Opření se o sloup při čekání na přejezdu pro cyklisty už nikomu nevadí a přitom je to situace úplně stejná.

        0 0
        • jonti  

          nedelam to a vadi mi, kdyz mi to nekdo udela. i kdyz to auto neposkodi a nejspis ani neuspini, na cizi veci se nesaha.

          0 0
        • Mirec.K  

          Chápať toto nemusíš, nie je to tvoje auto. Niektoré veci proste na chápanie nie sú :) Ako kolegom, mne by to vadilo tiež.

          0 0
        • Erknold  

          stejně jako se nepůjčuje motorka, motorovka, tak se prostě NEHRABE NA CIZÍ AUTO!!! Zatím mi to nikdo neudělal, ale asi by mě to i trošku vytočilo, i když jde o prd.

          Asi jako kdybych přijel a zpocený triko si hodil přes cizí kolo uschnout. Tomu kolu se také nic nestane, ale majitel asi bude podrážděn.

          0 0
        • Člověk a jeho svět  

          A co třeba opření o něčí manželku/přítel­kyni, která stojí poblíž?

          Opření o auto považuji za drzost a dal bych to celkem rychle najevo, kdyby se mi o auto někdo opřel.

          0 0
          • jIrI___  

            Srovnávat člověka s věcí, to už chce hodně odvahy :). Ale jo, podle reakcí bude chyba v mé velké toleranci a v tom, že na kusech pospojovaných plechů nevidím nic nedotknutelného. A vůbec celkově, je třeba mít tak trochu v p*či :)

            1 0
            • Erknold  

              právě, člověk nikdy neodhadne, jak tomu druhému na dané věci záleží, nebo v jaké je zrovna náladě. A pak vznikají konfliktní situace.

              0 0
        • Breakpain  

          Nevím jaký vhodný přiklad užít… Si představ, že k Tobě někdo přijde a opře se Ti okolo … taky tomu nic neudělá… V MHD místo aby se cestující chytil madla, se opře o Tebe …

          Auto je Tvoje osobní věc, kterou sis koupil … Takže z mého pohledu to prostě na jednu do huby je. Kdyby ji šel majitel toho auta kolegovi natankovat, skoro bych mu přidal, bo se choval jako **ot ;).

          Každý je nějak vychovaný … nepřijde mi normální, abych někomu osahával jeho věci. Sloup a auto je velký rozdíl a pokud to tak nevnímáš, těžko Ti to vysvětlím.

          A pozor, auto beru jako užitnou věc – nemám k němu citový vztah ;).

          1 0
          • black.horse  

            souhlas, navíc je tu ještě riziko, kdy se auto rozjede trošku prudčeji než cyklista čeká a může ho shodit… tím spíš pokud je to někdo takto polostabilní, kdo ani neudrží balanc na místě. Imho zbytečné uvádět v riziko sebe i řidiče.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • jIrI___  

              Jo, tenhle důvod chápu jako oprávněný.

              0 0
        • Mr.Dan  

          Tohle můžou dělat jen buzny ze Zmrdo*matu a jim podobní…

          0 0
        • iron.hide  

          lol, klasicky jiri – troll :) vzdy proti prudu, za kazdu cenu :)

          ano je to tak, opretie sa o auto je obycajne hulvatstvo. ale u ziletkarov je to celkom bezna vec, oni robia casto aj ovela vacsie hulvatstva, napriklad prechadzanie cez zavrete zavory, a to prosim pekne v Rakusku

          0 0
          • jIrI___  

            Přejíždění přes zavřené závory praktikují cyklisté i v Ostravě, nehledě na „vyznání“ – od pantátů na plečkách, přes hipstry, strakaté XC jezdce až po krutopřísné frýrajdry. (Pro znalé – přejezd u Svinova, kde jsou šraňky většinu dne spíš dole než nahoře.)

            1 0
            • James.Sniper  

              Blbce holt potkáš všude… Já jsem přes zavřené závory nikdy nepřejel/nepřešel a i když se mi to nelíbí, těch 5–10 minut si postojím ve Svinově/Polance.

              0 0
              • jIrI___  

                Zrovna na tom Svinově, když člověk chytí vlnu vlaků, tak není problém stát i 25 min. Vždycky mě baví sledovat, jak postupně přibývá lidí u závor a jak s přibývajícím časem v podstatě zbyteč roste jejich nervozita :)

                0 0
                • Carloss  

                  každopádně pendolino tam dokáže prohučet takovou rychlostí, že neuděláš nic.. každej kdo tam prochází/projíždí si tu smrt zaslouží a ještě bych chcal na jeho mrtvolu, když ho vlak srazí a zablokuje vlaky v celé republice.. jednou jsem tam stál asi 20 minut, tak jsem to prostě příště vzal už rovnou přes mosty

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • James.Sniper  

                  Zatím jsem měl asi štěstí, víc jak 10 minut jsem ve Svinově nikdy nestál, ale poslední dobou tam jezdím jen sporadicky. Nervózní jsem taky, protože jezdím obvykle na čas s max 5 minutovou rezervou. :-)

                  0 0
                  • arny71  

                    Jestli jezdíš na čas do práce, tak neznám zbytečnější smrt, než se nechat rozšmelcovat, protože člověk spěchá do rachoty. Práce není zajíc, neuteče.

                    0 0
        • Rubi  

          ze ty nemas auto, nebo mas nejakou felinu? :D

          0 0
        • oddie  

          Ego, voe. Auto je především STATUS, víš, jak utrpí, když to vošmatá nějakej upocenej špinavec, co ani nemá na motór?!

          0 0
      • Divebull  

        Tak. To podřazení je základ. Na pedál můžeš šlápnou i nezacvaklej, nehledě na to že by si se měl do mírnýho kopce rozjet i na jednu nohu. Nacvič si někde na rovině kruhový šlapání vždy jen jednou nohou (druhou vycvakni). Později to budeš mít jen k dobru…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • jonti  

      Jde to blbe, predevsim kdyz se ti napoprve otoci pedal blbe.Nic nez praxe to nevyresi.

      0 0
    • Petr L2  

      Pamatuji dobu, kdy jsme se smál Americe, že mají návod na všem, takový návod na spacáku US Army s popisem jak zapnout zip a jak v něm ležet, byl opravdu lahůdka a koukám, že už nás to dostihlo taky. Vždy jsem si myslel, že je to debilitou systému, ale vypadá to, že lidi se bez toho neobejdou.

      0 0
      • Jozev*  

        Ja stale nechapu tyhle posmevne komentare.

        Pan se slusne zeptal, jestli neni na jeho „problem“ figl, ktery mate z let praxe. Tak kdyz k tomu nemam co rict, radsi nekomentuji, ne?

        Jinak k tematu, ja sice zatim jezdim mtb naslapy ale jiz 10let a na klasickych bych jezdil velmi nerad. Zvykl jsem si hodne rychle.

        Jak uz tady zaznelo, pokud jezdis tam, kde to znas, nauc se cist semafory. Kdyz jsem jezdil rano do prace, tak jsem presne vedel, kde je zelena dlouho a kde kratce, podle toho jsem zvolil rychlost (ne vzdy to vyjde).

        Nauc se trefovat i poslepu, ver, ze to jde. Che to cvik a treba si to zkousej i za jizdy (to mi dost pomohlo na zacatku).

        A jinak to rozjizdeni – radi ti dobre (nekteri). Kdyz uz musis zastavit, tak podradit (to je jasne) a pri rozjezdu jedna noha pri vrchni uvrati (nahore), slapnout (rozjet se), nesedat (pokud nestihas do kopecku) a volnou nohou (bez zacvakavani) se rozjet. Jakmile naberes dostatecnou rychlos, snazit se zacvaknout.

        Naucis se, hlavne se nevzdavat :) a jakmile to bude pro tebe hracka, na klasicke pedaly uz neprejdes.

        0 0
        • Petr L2  

          Posměvný komentář? To jak mám nastoupit na pedál a kde by měl být, když se rozjíždím se snad naučí člověk jako dítě, bez toho by se s tím čerstvě naučeným balancem ani nerozjel a rovnou lehnul. Takže netuším, proč z toho dělat vědu. Mělo to být pozastavení nad tím, že se čím dál víc posouváme k tomu, že na vše je potřeba návod. Suneme se od svobody ke stádu ovcí pohybujících se podle návodů a rad autorit. Mě to tedy nijak príma nepřipadá a děsí mě, jak rychle to postupuje napříč společností a ten nekonečný seriál rad, jak jezdit s nášlapy mě to připomenul, takže pardón pokud jsem se dotknul jemnocitu některých cyklistů :-)

          0 0
          • zdenal8  

            S tímto musím souhlasit. V práci se s tím taky setkávám.

            0 0
      • Tencovozikmin  

        Zato ty jsi nikdy zadnou radu nepotreboval ze jo.

        0 0
        • Petr L2  

          Ale jistě, že ano, potřeboval a ptal se mnohokrát, o tom to přece není, prostě rada jak se rozjet s nášlapy mi prostě připadá na stejné úrovni důležitosti a nepostradatelnosti a bez zeptání stejně spatně odhalitelná informace, jako ten návod ke spacáku, kde se v několika bodech doporučuje, nechat obličej v otvoru nad zipem a ten zapnout tažením zdrhovadla směrem k obličeji. :-)

          0 0
          • zimic  

            Tohle téma mi fakt připomíná dotaz na vhodný průměr hadice k mytí kola… Je přece snad jasný i malému dítěti, že fígl, jak se naučit rozjet do kopce je to prostě trénovat a zautomatizovat. Co mohl čekat jiného za radu.

            0 0
    • mr.antik  

      je den z důvodu, proč jsem dal zpátky na silničku mtb nášlapy

      0 0
    • miťo  

      Ahoj, máš silniční kolo, dle pedálů. Silničky mají kliky níž než biky, takže vycvakneš nohu a špičkou dosáhneš na zem aniž bys sesedl. Druhou nohu do přední úvratě s adekvátním převodem. Na zelenou šlápneš do pedálu a natrénovaným pohybem najdeš kufrem špičku pedálu, který se ocitne na dvanácté hodině.

      Začínal jsem na LOOKách, tam je to podobné, ale teď už používám na všech kolech bikové SPD a jedny kvalitní tretry. Z cyklokrosu jsem se na tom naučil zacvakávat i poslepu a silniční pedály už nechci.

      Miťo

      0 0
      • Espen  

        Na zem ze sedla tedy nedosáhnu ani náhodou.

        0 0
        • miťo  

          Fakt? Já na silničce a cyklokrosce v pohodě, na Duratecu 29er (r.v.2007, kliky nizko) taky, jen na neboštíkovi SUPovi 929 to bylo trochu horší.

          0 0
        • miťo  

          Já dosáhnu.

          0 0
    • Fran7  

      Diskuze se opět rozrůstá a míří jinam než zadavatelův dotaz, klasika.

      Takže moje rada stejná jak už někteří napsali, před křižovatkou zpomal, podřaď a snaž se zůstat v sedle co to jde, vycvakávej se slabou nohou, já mám tak jako většina silnou pravou, vycvakávám tedy levou, pravou nachystám na tah a čekám, levou se lehce odrazím a pravá jde do síly no a zacvaknutí musíš fakt natrénovat, já měl na silničce LOOKy a ty zacvakávali lehce. To klouzání chápu a na to si musíš taky zvyknout, mě to na jedné z prvních jízd poslalo do roštěpu a ještě, že tam nikdo nebyl s mobilem, jistě by bavilo i dnes.

      0 0
      • GrumpySmurf  

        Jen nesmis podradit prilis, to se pak budes valet na zemi ani nevis jak.. Jo a pozor na sterk, kanaly, bile lajny a podobne kluzke nesmysly co umej cloveka poslat k zemi. Prokluz zadniho kola pri snaze se zacvaknout neni uplne vhodnej.. :D

        0 0
      • miťo  

        Souhlasím s tebou, debata se tady většinou stočí jinam. Ale zpět k tématu. Jsem pravák, pravou šlapu víc, ale na křižovatce vyklapavám pravou a opírám ji o zem. Pravý kufr si pak řekne dříve o výměnu než levý. Při rozjíždění dám tedy počáteční tah slabší levou nohou.

        0 0
        • arny71  

          Taky vyšlapuju pravou. Raději se z kola nakládím ze silnici, než do ní. Nikdy nevíš, který chytrák vlevo něco vyvede.

          Jinak teda fakt nechápu, co se tady někdy řeší. Lidi už úplně zdegenerovali.

          0 0
      • Erknold  

        Osobně sundavám z pedálu pravou nohu, jelikož po pravé noze mám obrubník, takže pohodlněji dosáhnu nohou na pevný podklad.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.