Rozumná úspora váhy - Váš názor

373 nepřečtených
  • Kureix

    položka váha nová rozdíl/cena cena/g

    Rám 1759g váženo –

    Vidlice 1704g váženo 1485g reba219g/7489 34.19

    Hlavové složení 150g odhad –

    Krytka hlávka 17g váženo 8g mortop 9g/377 41.8

    Kliky 893g papírově853XT 40/3590 89.75

    Přesmykač 165g papírově-

    Měnič 259g papírově229gXT 30/1349 44.96

    Řazení 225g papírově-

    Kazeta 330g papírově256g XT 74g/1149 15.52

    Řetěz 225g papírově304 HG93

    Pedály 380g papírově278 metly 102/2599 25.48

    Kola 2110g papírově±1500g 610/6500 10.65

    Pláště 1114g papírově902gWCS 212/? –

    Duše 360g váženo 238 122/198 1.62

    Brzdy 784g papírově590XT 355/3890 10.96

    Brzdové páky 161g papírově-

    Kotouče 390g váženo 250 XT 140/1180 8.4

    270 Promax120/0

    166 Force 224/438 1.96

    Řídítka 188g váženo –

    Představec 157g váženo –

    Madla 104g váženo –

    Rohy 102g váženo 68 g wcs 34g/379 11.14

    Sedlovka 405g váženo 240 FSA 165g/1290 7.8

    lze kus uříznout, málo vytažená 88kg jezdec

    Objímka 50g váženo 8g Mortop 42/377 8.97

    Sedlo 352g váženo teoreticky úspora až 250g, ale neměnit

    aktuální komponenty viz. profil

    0 0
    • Kureix  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Kureix  

      formátování se trochu rozhodilo, pro lepší přhled zde

      https://docs.google.com/…3_XKcdbU/pub

      0 0
    • xshreck  

      v tom aby se prase vyznalo .)

      0 0
    • pelhrimov  

      Jezdec váží 88 kg, takže záleží na jeho výšce, třeba by se tam 10–20 kg našlo.

      0 0
      • Kureix  

        BMI 24.89

        váha je stabilní

        0 0
        • pelhrimov  

          No právě, praktický význam má možná odlehčit kola. Pokud by jsi chtěl závodit, tak budeš stát proti lidem, kteří většinou mají 75 kg i s KOLEM. Je třeba vážit celou soustavu, kolo+ jezdec. Sundej 10kg, pak Ti to bude jezdit v terénu.

          0 0
          • Kureix  

            minulý rok jsem šel z 88 na 80 opravdu to nebyl dobrý pocit. akorát mě bolela víc prdel ze sedla. prostě jsem se necítil dobře, váhu mám ok, vanu nemám takže tímhle směrem se ubírat nebudu

            0 0
    • xshreck  

      o cem bych rozumne premyslel jsou kola,bezdusaky,pe­daly. sedlovka a to sedlo, pokud by bylo nejake sedici lehci. jinak na 90kg davat 1500g vidli, zajimala by me pak jeji tuhost pred a po. ale jestli na to mas penize …:)

      0 0
    • kubad  

      a co chceš slyšet?

      0 0
      • Kureix  

        no více méně, co je ještě rozumná úspora, pokud se snažim ušetřit prachy, chtěl jsem třeba vyměnit vidli, ale když jsem si to spočítal, tak se mi to moc nelíbí a spíš půjdu do těch kol, cpát do kola dalších 20 tis. se mi nechce…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • kubad  

          rozumná hranice pro každého někde jinde. to si musíš odůvodnit sám jestli to dáš nebo ne.

          0 0
        • Kureix  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
      • Kureix  

        a navíc chci slyšet jestli tam nemám ve výpočtech nějakou blbost, třeba ohledně váhy, čeho jsem si nevšiml a tak

        0 0
        • pelhrimov  

          Pokud termín „papírová váha“ znamená katalogová, tak u českých prodejců to často pravda nebude. Paradoxně s udávanou váhou většinou nepodvádí prodejci super lehkých komponent na DX a Ebay.

          0 0
      • Kureix  

        nebo rád i uslyším alternativní nové komponenty, třeba s lepším poměrem cena/g

        0 0
        • pelhrimov  

          Pro jezdce do 70 kg: rám 1080g, sedlovka 150g, řídítka cca 90g, představec 99g, kola do cca 1300g, pláště, Supersoniky na mlíko, sedlo tam je to složité, cca do 160g relativně pohodlné, kotouč dozadu v pohodě 140mm brzdy R1, ale v jejich případě je to pálka.

          Kazeta typu XT, 256g, madla 17g obě za 30 Kč :), rohy 50g, na řetězu neušetříš nic, dal bych Hg53, smyk to také netrhne, lehké SPD pedály jsou Exustar, ale blbě zatěsněné. Problém jsou kliky, tam jsou udávané katalogové váhy velmi vylhané.

          Snad si to po letech ještě dobře pamatuji.

          0 0
          • pelhrimov  

            Koukám na XT kazetu, tak ta opravdu má ve variantě 9sp. 256g, ale nějak podražila ještě, že jsem si nakřečkoval.

            0 0
            • Kureix  

              díky za konkrétní reakci

              rám měnit nebudu

              kola 1300 riskovat nebudu

              sedlovku, riditka, predstavec a rohy o váhách o kterých mluvíš jsem žádné nenašel

              0 0
              • Kamikaze 591  

                schmolke asi 90g. Ale jak moc je to rozumné…:D

                0 0
                • pelhrimov  

                  Já jsem risknul Mortop, protože náklady na ježdění maximálně škrtím. Představec se nechal i v ČR koupit za 600, sedlovky 150g jsou v Asii ke koupení do 70 USD, zase pokud si to dobře pamatuji.

                  0 0
          • JakeF  

            Nesmysly ty váhy, co vypisuješ… Buď to budou komponenty za nesmyslný peníze anebo to bude na úkor použitelnosti.

            0 0
            • Kureix  

              konkrétně? :)

              0 0
              • JakeF  

                Konkrétně úplně všechno v prvním odstavci :D. Pokud budeš chtít rám pod 1100g zalevno, tak to bude přenálepkovaná Čína a jízdní vlastnosti budou dost možná horší, než u těžšího rámu, sedlovka taktéž, představec dejme tomu, řidítek bych se v týhle váze bál všech, i ty Schmolke údajně celkem praskaj (já mám teda v okolí jedny, co vozí kamarádka a ty zatím drží, ale tak ty jsou za nějakejch 8 litrů, takže to asi neuvažuješ :D). Kola do 1300g znamenaj buď přes 20 tisíc anebo použití lehkejch neodolnejch nábojů a/nebo neodolnejch ráfků typu MMX. O zatěsnění RK Supersonic se tu už napsalo mraky, navíc jsou dost uzoučký. Formule R1 jsou zase brzdy dost náročný na servis a už tak dost drahý…

                Podle mě je hranice, kde už ty gramy nemá smysl dál hrotit, protože to jde při rozumný ceně na úkor funkce nebo až příliš na úkor odolnosti a tohle už je podle mě výrazně za ní.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Kureix  

                  pokud jde o ten první sloupec tak to co je zváženo, jsem vážil na kuchynske digitalni vaze, ram na laboratornich vahach, katalogove vahy chápu že můzou bejt mimo

                  sedlovku jsem vážil, představec také, řidítka také

                  lehkých řidítek a představe se bojím

                  schmolke je pro mě luxus, který nechci

                  kola do 1300 nechci, stačí kolem 1500–1600, ted mám 2100 a to je fakt jeste dost, ale slouzili ty dva roky dobre

                  o zatesneni RK jsem jeste necetl, jelikoz jsem o notubes původně vůbec neuvažoval

                  rám měnit nechci, protože:

                  jsem si ho zrovna pořídil

                  líbí se mi

                  konečně mám geo, která mi fakt sedí

                  chci canona, je to můj oblíbenec a karbonovej canon je mastnej

                  0 0
                  • JakeF  

                    Karbonovej Cannondale je mastnej, ale 26" Flash pořád považuju za nejlepší rám, na kterým jsem kdy seděl :).

                    0 0
                  • pelhrimov  

                    Já bych na Tvém místě do toho kola peníze moc necpal a měnil bych jen to co se rozbije. Jestli jsi to ještě nezjistil, tak jakékoliv kolo Ti zde kluci pomluví a na holky s žádnou značkou komponent dojem neuděláš, tam je třeba jít tou cestou, že jim věnuješ čas a budeš s nimi na kole jezdit.

                    0 0
                    • kubad  

                      asi tak jak píšeš, udělat slušné kola a zbytek neřešit

                      0 0
                    • Kureix  

                      pomluvy mi jsou ukradený, důležitý je pro mě co chci já, co se mi líbí, co mi udělá radost, když jsem tady mel jen same negativní komentare k full kanonu z roku razdva, tak mi to bylo jedno, proste jsem ho mel rad

                      nemá smysl mít doma kolo za 30 klacků a jenom se na nej dívat

                      radost z jízdy se násobí, když je člověk spokojený se svým kolem

                      jinak znacky mi jsou jedno, o prestiz mi nejde, beru jen ohled na to kdyz se rekne ze na tuhle znacku se muzu spolehnout

                      tak asi tak..:)

                      0 0
                • pelhrimov  

                  Ty jsi fakt pako, Supersoniky 2,2 jsou balóny balónů, to je ta jejich hlavní výhoda, s nimi jsem z toho udělal 27,5 :) Mají řídké boky, ale i tak jsem je nandal za 5 minut s ruční pumpou.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Tak 2,2" jo, já bral automaticky 2,0", když tu řešíš takový šílenosti, jako 90g ne-OS řidítka ;-).

                    0 0
              • pelhrimov  

                Třeba představec je Syntace za 590 Kč, řídítka Mortop XC 90 25mm, kola jsou napletená v Německu asi za 9 tis., o něco laciněji je naplete i jeden nick z tohoto fóra, kterého za to nenávidí Hnoj :) Sedlovka je myslím tato http://www.climax-bike.com/…, zatím drží, ale mám 67kg a jezdím tam, kde to moc nedrncá.

                Jízdní vlastnosti nepoznám, tak se jimi nezabývám.

                Už jsem Ti radil na začátku jdi dolů se svojí vahou, máš tam 10kg na manévrování.

                0 0
                • JakeF  

                  Uff, to ty řidítka nejsou ani OS? To je přesně to gramaření za cenu funkčnosti, o kterým mluvím… Jinak koukám, že jsou pod 100g i v 31,8mm, ale stejně bych si to teda na kolo nedal, nevěřil bych jim. Přecejen občas to kolo někde za jízdy odložím a těm pár gramům karbonu asi pád neudělá moc dobře :D.

                  Jinak kola vím, počítám to budou od Pancho… Ale taky bych do nich nešel, je to sice lehký, ale na Novatech nábách, kdovíjakejch drátech a ta verze pod 1300g je na Podium MMX, ne? Moje 1400g Alpine na DT Swiss a Sapim CX Ray mi přijdou rozumnější poměr váha/kvalita/o­dolnost, proto jsem do nich koneckonců taky šel :D. Ale je fakt, že cena byla vyšší.

                  0 0
                  • pelhrimov  

                    Jo, jenže ty jsi střelec, který láme kola i své kosti, já tyto problémy zatím nemám. Snad se teď moc nerouhám.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Nepleteš si mě s Noxem? :D Já si zatím jen utrhal vazy mezi klíční kostí a ramenem, kosti jsem si lámal jen při jinejch sportech :). Ale je fakt, že na materiál moc ohledy neberu.

                      0 0
                      • pelhrimov  

                        Nepletu, resp. jsem myslel, že to rameno bylo zlomené.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Letos jsem tam byl znova a to fakt nebylo o tom, že bych byl takovej střelec, ale ta trať je těžce dementní… Hodně rychlá, mraky asfaltu, sjezdy rychlý a nenáročný a když člověk trochu přestane dávat pozor, tak se tam zákonitě objeví nějaká strouha vymletá od vody :D.

                          0 0
                • Kureix  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                  0 0
                • Kureix  

                  minulý rok jsem šel z 88 na 80 opravdu to nebyl dobrý pocit. akorát mě bolela víc prdel ze sedla. prostě jsem se necítil dobře, váhu mám ok, vanu nemám takže tímhle směrem se ubírat nebudu

                  0 0
                • xshreck  

                  ja bych teda do nejakych UL kol bez sponzora uz asi nesel…

                  0 0
                • Hnoj  

                  Nenávidím? Ne, je mi to docela fuk, protože toho člověk znám osobně a podle toho, co mi před pár lety řekl vím, že neumí vyplétat. Kola prostě nakupuje někde mimo ČR…

                  0 0
                  • JakeF  

                    Hele, když už tu jsi, bude mít znatelnej přínos vypletení kol na přímých drátech? Dost se mi to líbí, ale nevím, jestli je to takovej přínos, aby mělo kvůli tomu cenu zavrhovat kola na stejných dílech, ale klasických.

                    0 0
                    • Hnoj  

                      Jestli máš na mysli ROVALY, tak zatím všechny, co se mi dostaly do ruky byly *******. Pokud jsou dráty kulaté, pak je to v podstatě necentrovatelné, když máš ty požehnaněnšjí s Aero dráty, pak to jde.

                      Nevím, osobně v tom nevidím moc velký smysl, pokud se nejedná o kola k tomu speciálně vyrobená, jako I9, C-Max a pod.

                      Navíc náby DT Swiss SP jsou jen 28d.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Myslel jsem zaplýst něco třeba na DT 350 a CX Ray, pořád přemýšlím nad těma druhejma kolama na galdy… S tím 28d to je blbý, to jsem nevěděl. Ono částečně i kvůli tomu jsem začal uvažovat o jiný volbě, Tufa jsou na 28 drátech, Herony dokonce jen 2* křížený. No uvidím, budu přemejšlet dál…

                        0 0
    • Hnoj  

      Jaký 1500g kola stojej 6500Kč ?

      0 0
    • soc  

      Zamysli si nad tím, co chceš vyměnit, co Ti přinese největší úsporu a co už musíš vyměnit. Nějak si to seřaď a máš, můžeš začít utrácet…

      0 0
    • Aspean  

      Proste si kup to co podle tebe potrebuje vymenit, prinese ti nejvic radosti nebo bude mit funkcne nejvetsi prinos a novej komponent vyber tak aby byl lehci nez stavajici

      Prioritu si rozhodni sam

      0 0
    • Kureix  

      zatím jsem se dostal na toto:

      kola, duše , brzdy, kotouče, sedlovka, objímka, kazeta, rohy

      1776g/14064,–

      7.92,–/g

      kola, duše, brzdy, kotouče, sedlovka, objímka

      1668g/12836,–

      7.52,–/g

      kola budou pravděpodobně těžší

      sedlovka Aerozine, kotouče Force, objímka Mortop 8g, kazeta XT, rohy Ritchey WCS, duše Rubena light 1.9

      0 0
      • xshreck  

        objimku vem z ciny za cca 200kc jestli se nepletu. na rohy bych se vykaslal kdyz jdes po vaze. a hned mas ten pomer lepsi.

        0 0
        • Kureix  

          pravda, navíc jsem tam měl chybu u te druhe verze

          kola, duše Rubena light, brzdy XT, kotouče Force, sedlovka Aerozine, objímka Mortop, kazeta XT, rohy Ritchey WCS

          1776g/14064

          7.92,–/g

          kola, duše Rubena light, brzdy XT, kotouče Force, sedlovka Aerozine, objímka Mortop

          1668g/12836

          7.70,–/g

          kola, duše Rubena light, brzdy XT, kotouče Force, sedlovka Aerozine, objímka Force

          1659g/12518

          7.55,–/g

          0 0
          • Tina  

            Vynechaj duše. Nie len, že ušetríš na rotačnej váhe, ale jazdné vlastnosti budú o level vyššie. Samozrejme bezdušáky umožňujú hustiť na nižší tlak bez hrozby preseknutia ;)

            0 0
            • Kureix  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • Kureix  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • Kureix  

              kola no tubes, pláště,brzdy XT, kotouče Force, sedlovka Aerozine, objímka Force

              1831/15818

              8.63

              takže asi nemá smysl přecházet na noTubes

              0 0
              • kubad  

                ty vole pecka s to rozlouskl :D lidi na tom kopec let jezdí, tys to ještě ani neviděl a už víš že to nemá cenu :D

                naopak má to mnohem větší cenu než řešit představec sedlovku,přitom nechávat tunové sedlo.

                0 0
                • Kureix  

                  no tak rád se nechám poučit, jak jsem psal tak s notubes nemám zkušenosti, o tomhle ta diskuze je

                  0 0
                  • kubad  

                    Tady

                    ti to Tina popsala jasně

                    0 0
                    • Kureix  

                      jo, pravda no

                      0 0
                      • Tina  

                        Ondřeji, založil si vlákno kde sa pýtaš na názor skúsenejších. Tak si nechaj poradiť. V tvojom prípade a rozpočte nemá gramárenie veľký zmysel. Pokiaľ chceš zmenu k lepšiemu bez prehnaných investícií choď do tubeless ako ti tu všetci radia. Tam najviac poznáš zmenu k lepšiemu. A o to by malo ísť. Bajk máš na jazdenie. Ostatné je viac menej kozmetika. Keď chceš objímku OK kúp si ju. Urob si radosť a nedaj sa odratiť. Objímnka toľko nestojí. Je to tvoj bajk a tvoje peniaze :) Keď inú sedlovku tak určite karbon a najlepšie aspoň s malým „setbackom“. Ani ie kvôli hmotnosti ako lepším tlmiacim vlastnostiam a pohodliu jazdy ako Alu.

                        Doporučujem pouvažovať nad SPD. To je ďalšia zmena, ktorá významne a pozitívne ovplyvní jazdu na bajku.

                        0 0
                        • Kureix  

                          rady v tomhle vlákně mi dost pomohly ujasnit si některé věci a závěrem je opravdu jen investice do kol

                          o spd jsem neuvažoval, nevím ani do kterých bych měl jít

                          0 0
                • scret  

                  bezduse nebrat:D

                  0 0
      • Kamikaze 591  

        Počítáš to blbě. Musíš vzít hmotnost tvých kol-hmotnost nových a rozdílem co vyjde podělit cenu nových. Při úspoře 500g to bude dělat 28,1lkč/g.

        0 0
        • Kureix  

          2110–1500=610

          6500/610=10.65

          0 0
          • Kamikaze 591  

            Divej se na co jsem reagoval. Tak teda na 2110–1776=334

            14064/334=42,1lč/g

            0 0
            • Kureix  

              1776 je úspora za vsechny komponenty dohromady

              0 0
              • Kamikaze 591  

                No jak psal Jirka, teď máš odchylky na kole ±1,5kg a řešíš jednotky gramů. Asi bych to v tvém případě tak nehrotil.

                0 0
                • kubad  

                  jj :D

                  0 0
                    • kubad  

                      no pokud ti ta objímka zlepší potěšení z jízdy tak hrrr do toho

                      0 0
                      • JakeF  

                        Tak zase uznej, za ty prachy :). Tolik stojí barevný šrouby do košíků :D.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • kubad  

                          jj ale ona zajížděcí sedlovka má taky spoustu výhod :D

                          na objímce sem se už odnaučil gramařit

                          0 0
                          • Lada,s  

                            +1 :)

                            0 0
                          • JakeF  

                            Tak mejch 70kg doufám zvládne i lehká objímka :). Časem jsem uvažoval vzít od Zdyna nějakou.

                            0 0
                          • Kureix  

                            to je jasné, karbonovou bych asi nebral, ale ta force vypadá celkem spolehlivě a bytelně, tady jde hlavně o výměnu rychlobjímky

                            0 0
                          • pelhrimov  

                            Přesně, gramařil jsem maximálně, ale objímku mám nakonec mohutnou dvojitou, přes rám i sedlovku, protože ta superlehká kombinace sedlovky a rámu mi s jinou nedržela.

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak to jsem měl jednodušší. Na objímce mi ani nikdy gramařit nenapadlo :-)

                            Pokud to jde, tak vozím Syntace (za mě nejlepší objímka, co jsem kdy vozil)

                            http://www.krabcyclesshop.cz/…imka-Syntace

                            A teď jsem ji byl převážit pro zajímavost a má jen 50g, čekal jsem mírně více.

                            Bohužel teď na současných fullech ji vozit nemůžu, protože rám o nějaký ten milimetr není na ní dostatečné vybrání na rámu a musím vozit mírně nižší.

                            0 0
                            • Atilla  

                              Tak to jsi prd gramhonič i já mám 23g objímku na RB:)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Já jsem ukázakový gramař. Naposledy jsem vyměnil vidlice na obou fullech a získal tak hezkých cca 200g na navíc (a rozhodně u pružiny už zůstanu) :-)

                                0 0
                                • Georrge  

                                  já u vidle šel taky cestou funkce oproti váze – epicon na oleji, o 30g víc váhy :)))

                                  0 0
                              • MlokCZ  

                                A ještě vlastně po loňském pár měsícovém ježdění snake skin verzí mi to nedalo a řekl jsem si, že jsou moc lehké a vrátil se zase k těžším UST :-)

                                0 0
                                • Atilla  

                                  A tak to má být, já taky přidávám. Pedály saint sice o 200g těžší než HTi ae01, ale noha na nich drží líp a nemají vakl. Teď řazení saint místo SLX, saint je nesmrtelné i ve uvnitř všechno z kovu.

                                  0 0
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    0 0
                                  • deekay  

                                    Jsem rad, ze nejsem sam kdo ma s AE-01 blbou zkusenost. Uz jsem myslel, ze mam ultrasmulu :D

                                    0 0
                          • Georrge  

                            neznam, a to na objimce gramarim :)

                            0 0
                            • kubad  

                              takze mas 9g objimku?

                              0 0
                              • Georrge  

                                14g, sel jsem po cene :)

                                0 0
                                • kubad  

                                  tak to neni gramarina, si vyskrtnut,

                                  0 0
                                  • Georrge  

                                    ok :) v tom pripade nadale muze usetrit 36g za par supu a bez vlivu na funkci :) pokud mu teda nevadi montovani imbusem…

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      ze nemas problem neznamena ze ho nema nikdo jiny, staci trochu vetsi tolerance ramu a sedlovky a je to v haji, u levnych dilu je to hned

                                      0 0
                                      • Georrge  

                                        a ze bys packovou objimkou stahnul tuhle sestavu s velkou vuli lip jak objimkou se sroubem a imbusem, to se mi taky moc nezda :)

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          ok presvedcils me za tech cca 18 let co se kolum a servisu aktivne venuju vim kulove, 14 g objimka je to prave co na to kolo potrebuje

                                          0 0
                                          • Georrge  

                                            no asi vis kulove, kdyz nejsi schopen napsat, jak to teda je a vyvratil tim moje dojmy :)

                                            0 0
                                            • Kamikaze 591  

                                              No kubad ten je úplně mimo co se kol týče…

                                              0 0
                                              • Georrge  

                                                vsak ja to chapu, ne kazdy je ochoten podelit se o sve zkusenosti :)

                                                0 0
                                            • kubad  

                                              tebe o něčem přesvědčovat k čemu, tobě drží a basta.

                                              tak musi držet všem, dost lidí napsalo že lehké objimky prestalo vozit protože nefungují jak mají, nedokážou dost spolehlivě sevrit a držet, ale tobě drží ok.

                                              mám zkušenost že cca od 20g už to funguje minimálně M5 sroub.

                                              0 0
                                              • xshreck  

                                                jak je mozne, ze zajizdi? malo „zarizly“ ramp mastne nebo jak?

                                                0 0
                                              • Kureix  

                                                můžeš mi doporučit nějakou rozumnou objímku, jak píšeš kolem 20g?

                                                0 0
                                              • Georrge  

                                                tak jako divej, me to drzi a zatim jsem necetl od nikoho, ze by mu lehka objimka blbla, tak zjistuju vic, kdyz je to pro mne novina. Mam totiz dve objimky na sroub, jednu KCNC a druhou nejakou levnou, u obou mam pocit ze stahnou sedlovku lip, jak packove objimky, ale packove jsem mel jen hodne levne, takze to mozna byly taky shity… a jeste pekne tezke shity… ale jestli rikas ze drazsi packove fungujou velmi dobre a ultra lehke sroubove jsou na pytel, tak se o tom necham rad presvedcit ;)

                                                0 0
                              • xshreck  

                                ja mam 9g objimku .) a uz se neco najela

                                0 0
    • Lada,s  

      Asi tomu nerozumím, ale ty honíš gramy na sedlové objímce, a přitom to máš všechno navešený na 1,8 kg rámu??? Jaký máš rozpočet? Osobně bych to celé prodal a koupil rovnou 10kg kolo. Ušetříš peníze a taky několik bezesných nocí špekulováním kde nahonit gramy

      0 0
      • Kamikaze 591  

        Jo, na bazaru se 10kg kolo nechá sehnat kolem 30k.

        0 0
        • Kureix  

          bazar a nové věci je trochu rozdíl

          0 0
          • Lada,s  

            Však nikdo neříká že máš koupit olítanou vránu, ale občas se objeví zánovní kousky za hodně pěkné ceny. Stejnou věc jsem řešil před rokem, taky jsem chtěl ladit, měl sepsané váhy, ceny atd. Nakonec jsem to prodal, přihodil část z toho co jsem měl nachystané na tuning a za 27tis na bazaru koupil rovnou 10kg karboňáka… Ale to je jen můj pohled na věc, chápu že někoho může bavit řešit takové laborování :-)

            0 0
            • Kureix  

              no mě to jednak právě baví, pak chci mít kolo podle mých představ a radši bych nové věci (bazar není špatný) a navíc jak říkáš výhodná kola na bazaru se objeví „občas“

              0 0
          • Kamikaze 591  

            Něco o tom vím ;)

            0 0
        • Azmir  

          Třeba ještě včera jsem tam viděl toho haibike co máš v profilu, akorát že v továrním setupu, nový, nerozbalený, komplet s 2 letou zárukou za 28 tis.

          0 0
          • Kureix  

            jo ten haibike by byl dobrý kup, ale záleží jakou má geometrii

            0 0
      • Kureix  

        tohle kolo bych prodal možná kolem 10 tis. + rozpočet 13 je 23 tis a za to určitě nové karbec kolo kolem 10 kg určitě neseženu

        0 0
        • kubad  

          kup slušné kola a vidlici a na zbytek se vykašli

          0 0
          • MlokCZ  

            I tu vidlici bych si dost rozmýšlel, aby se po upraveném Epiconu nedivil jak chodí Reba v originále…

            Já bych vyměnil u jeho kola asi jen ta kola, tím bude mít na ně více peněz a může koupit nějaká opravdu pořádná + něco ještě dá za pláště (přechod na bezduše beru jako samozřejmost).

            0 0
            • Lada,s  

              Na chod vidlice kašli, teď se řeší váha :-P

              0 0
            • Kureix  

              jaký je rozdíl mezi rebou a upraveným epiconem nevím, ale epicona jsem měl už rozdělanýho a nebojím se do něj šáhnout

              reba by se dala pořídit samozřejmě i levněji, ale četl jsem že letošní je solo air a starší jsou dual air

              0 0
          • Kureix  

            když koupim rebu (7489,–) a kola 13989 (6500,–)=13989

            úspora váhy 219+610=829

            16.87,–/g

            0 0
            • Georrge  

              kupovat novou vidli je nesmysl, je to drahe a usetris malo, navic funkce se taky nijak nezlepsi, vic usetris kdyz koupis ty nove objimky, upinaky, gripy a dalsi blbiny :) nevim proc te od toho odrazujou…

              0 0
              • kubad  

                :-) davej davej

                0 0
              • JakeF  

                :D pokud ti jde čistě o snížení položky „Hmotnost“ v Našich bajkách, tak určitě. Pokud o jízdní vlastnosti, tak bych tomuhle postupu moc nefandil…

                0 0
                • Georrge  

                  ted resime vymenu epicona (navic tuneneho jestli jsem to dobre vycetl) za rebu, no to mi neprijde moc ekonomicke reseni vzhledem k tomu kolik vahy usetri :) a funkce? Mozna i horsi nez ten epicon. Takze tady mi opravdu dava vic smysl usetrit vic hmotnosti za mensi penize na drobnostech :) kola a gumy ted neresim, to se resi jinde.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Nojo, čím víc citlivost, tím víc vidlice a čím nižší položka „hmotnost“, tím je lepší celý kolo… Takovejch let na BF a ještě jsem si nezvyk :D.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • Georrge  

                      tak prestan picovat a napis mi, v cem je lepsi tezke kolo a v cem je lepsi reba oproti tunenemu epiconovi, aby stalo uvazovat o vymene ;)

                      0 0
                      • Atilla  

                        těžší v ničem, ale potřebuješ o 400g lehčí, poznáš to? Má to pro tebe přínos, nebo si tím jenom ukojíš ego? A epicon na oleji chodí velmi slušně, má lock- takže o proti rebě neztrácí a už určitě ne v poměru cena/výkon.

                        0 0
                        • Georrge  

                          to si pis ze to jde poznat. Zvlast kdyz tu operuje s odlehcenim o nejakych 1,5kg :) a uz treba neco vymenil, takze celkove to uz budou treba 2kg proti originalu. Ale to urcite taky nepujde poznat :)

                          0 0
                          • Atilla  

                            Tak odlehčit o 2kg to jsou řádově desetiticíce. Mě je to jedno, jestli udělám denně 300 kliků místo 250, to už mě nezabije a těch pár deka pro mě pak není rozdíl.

                            0 0
                      • JakeF  

                        První v řadě je funkčnost, pak až váha… U kol a rámu to chce brát v potaz tuhost, jestli se ty gramy dolů vyplatí. U těchhle drobnejch dílů myslím, že lepší shodit 100g a mít i funkční přínos. Šroubky, objímky atp jsou až na posledním místě, pokud ti teda nejde o barvičky… Navíc třeba lehký upínáky jsou podle mě vůbec kravina a radši vozím RWS, i když jsou dražší a těžší.

                        Co se týče vidlí, tak to je hlavně o chodu a tam každýmu sedí něco jinýho. Mně třeba 26" RS moc nesedí, ale někomu jo. Ale mně teda neseděl ani Epicon. A o citlivosti bychom se tu mohli bavit do večera, podle mě je 5kg citlivost v době bezduší kravina, minimálně co se XC kategorie týče.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • Georrge  

                          takze jsme dosli k zaveru, ze vidli nema smysl menit, pokud je s ni spokojeny, protoze reba neprinese navic tolik, aby za ni vyvalil tolik penez.

                          Funkci ma samozrejme cenu resit na prvnim miste, taky se mu tu radi at vezme lehke tuhe kola a prejde na bezduse, dost tim srazi na hmotnosti a pojede to lip.

                          Pokud si chce udelat radost jeste necim dalsim, a zbytek osazeni ma dobry a navyseni funkcnosti by stalo ranec, tak nevidim duvod zamerit se na hmotnost a vymenit nejtezsi veci, zvlast kdyz relativne za levno dokaze srazit hodne. Na co mit rebu, lehke kola, bezduse, a vozit na tom skoro pulkilovou sedlovku, to mi moc vyvazene neprijde. A navic ty lehci veci kolikrat i lip vypadaj, a kolo se ti musi i libit…

                          0 0
                          • JakeF  

                            Tak jasně, pokud je s něčím spokojenej, tak není důvod měnit :). Taky vozím 1700g Terralogic :D.

                            Jinak jo, pokud má všechno doladěný k spokojenosti, tak přichází na řadu tahle drobotina… Jinak sedlovka souhlas, karbonová bude i pohodlnější.

                            0 0
                            • Kureix  

                              předpokládám že karbonová sedlovka nebude tak náchylná na prasknutí jako lehká hliníková co??

                              0 0
                              • Lada,s  

                                karbonová hlavně bude (ve většině) případů pružnější a pohodlnější.

                                0 0
                              • JakeF  

                                Sedlovky moc nepraskaj, ale prasknout umí i karbonová…

                                0 0
                            • Georrge  

                              tak ona celkova hmotnost ma taky vliv na funkcnost :) mozna ne tak v celkove rychlosti kola, ale v pocitu z kola, z jeho ovladatelnosti, lehkosti, no a samozrejme pri jeho manipulaci… a pri jizde do kopce, moznost vzit si vic piti atd atd

                              0 0
                              • JakeF  

                                Jsem rád, že jsi mi objasnil, jak to je, já na žádným lehkým kole nikdy nejel :).

                                0 0
                                • Georrge  

                                  ja jen ze to tu povazujete za tak zbytecnou vec, hmotnost ;)

                                  0 0
                                  • Atilla  

                                    A ty jí přikládáš a moc velký potenciál.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Tak :)

                                      0 0
                                    • Georrge  

                                      tak ty jezdis jenom dolu, s tebou nema cenu se o tom bavit :)

                                      0 0
                                      • Atilla  

                                        jasně na kopec se normálně transportuju:)

                                        Běžně se jezdíme projet na 50–60km i víc km s průměrkou kolem 18km/hod

                                        0 0
                                        • Azmir  

                                          18km/h na fr kole nebo co to máš? To bys snad nedal ani po rovince na asfaltu, tomu se mi nechce věřit.

                                          0 0
                                          • jIrI___  

                                            Do kopce se tlačí, ale zato z kopce se to rube kilem :)

                                            0 0
                                            •  
                                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                              0 0
                                          • Atilla  

                                            Kluci musíte šlapat, to že je to FR kolo neznamená že to nejede. Po asfaltu to valí velmi slušně když na to dám MK2.

                                            Můj rekord je 70km za 4hod v kuse bez přestávky s Tomínosem převýšení taky nebylo úplně špatné.

                                            0 0
                                            • Azmir  

                                              70 km na fr kole bez přestávky za 4h, to ti nežeru, 80km/4h jsme dali na chrtí XC vyjíždce, kde jsem byl zničený jako prase, sice to bylo furt nahoru dolů, takže určitě dvakrát větší převýšení jak vy, ale i tak ti to nevěřím.

                                              0 0
                                              •  
                                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                0 0
                                              • xshreck  

                                                Co by ne, jestli jel po asfaltu. Já teda po dlouhé pauze co se dívám jsme dali 122km s avg 22km/h. A převýšení okolo 1800m. Jsou v tom i přestávky na žraní, chcaní a případné ****** a focení. Kámoš jel teda na silničce a já na biku :)

                                                nevidím důvod, proč by na FR kola s dobře nastaveným sedlem nedokázal ujet 70km za 4h

                                                0 0
                                                •  
                                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                  0 0
                                                • JakeF  

                                                  Kdo ho má většího, jo? :D

                                                  143,74km, 5:29:22, AVS 26,1km/h, AVHR 138 (AP na 155)

                                                  74,75km, 2:27:30, AVS 30,4km/h, AVHR 155

                                                  Na bajku s bajkovýma pláštěma a bez hákování samozřejmě, navíc 2 roky zpátky, kdy jsem neměl nic extra výkonnost :).

                                                  97,8km, 3:23:26, 28,84km/h, AVHR 152

                                                  Loni… To už mě tak nebavilo vymejšlet kraviny jako dlouhý trasy po asfaltu na MTB :D.

                                                  0 0
                                                  • xshreck  

                                                    To není kdo ho má většího, ale že to prostě jde :D to máš údaje gdepičasu? Hodně slušné :)

                                                    0 0
                                              • scret  

                                                tak pokud pojedou po rovine, nandaj na to XC gumy, tak proc ne… 18km/h se da i na FR kole…

                                                Otazka druha, proc by to clovek dobrovolne podstupoval ze?:)

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Pokud pojedou po rovině a nandají XC gumy a k tomu ještě mají slušnou fyzičku, tak průměr bude úplně někde jinde (mnohem vyšší než 18km/h).

                                                  Tu druhou otázku si musí zodpovědět ten co to praktikuje…

                                                  0 0
                                                  • scret  

                                                    taky si myslim, kdyz to budou smdlat napr. po stezce, da se frcet daleko vic…

                                                    0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Maskovaní chrti na FR kolech, takový jsou nejhorší :-)

                                          0 0
                                  • Tina  

                                    Nízka hmotnosť je dôležitá. To nikto nerozporuje, ale s jeho rozpočtom nejaké grámarenie nemá zmysel.

                                    0 0
                              • xshreck  

                                prosim, tezsi kolo je perfektni v horsich podminkach z kopca. hlavne tezke kola. drzi smer a jedou a jedou… :D

                                0 0
                                • Kureix  

                                  tak to vysvětluje proč jsem si rozbil hubu zatím jen jednou (navíc to bylo vlastní blbostí – až moc jsem to pustil)

                                  0 0
                      • xshreck  

                        chces si vyzkouset moji rebu? nic moc citlivka ale jede krasne :D

                        0 0
                        • JakeF  

                          Nejsi ty ten, co nějak brutálně přefoukával pozitivku, aby to nepružilo? :D

                          0 0
                          • kubad  

                            ne není a Reba mu chodí luxusně :)

                            0 0
                          • xshreck  

                            jojo, dva roky zpatky par mesicu, pak jsem zacal foukat min .) kdyz je potreba, pritahnu kompresi ci co to tam je.

                            0 0
          • trpaslik72  

            tak tak a potom přestaň chodit na B-F ať tě tady netrápí některé stavby, na kterých se pomálu ani nedá jezdit :D

            0 0
    • Mr.Dawe  

      Závodíš nebo jezdíš na pohodu sportovně nebo rekreačně? Hlavní je si uvědomit k čemu bike využíváš, kde jezdíš a podle toho stavět, odlehčovat a tunit.

      0 0
      • Kureix  

        nezávodím, takže až tak tunit nepotřebuju, jen trochu pro radost

        0 0
    • šlapatko  

      Na kole je vše funkční, nechal bych jak je.Snad jen kola.

      Chceš li kolo kolem 10kg, zrovna kup nebo poskládej nové.

      0 0
      • Kureix  

        jo, kolo je funkční, nejrozumnější jsou ty kola, co se týče těch brzd (což jsem zjistil až při výpočtech – původně jsem myslel, že by to byla ta vidle), tak chci přejít na kapaliny a xt jsou asi nej koupě, zas takovy rozdíl od tech slx a tuším 445 to není, no a zbytek jsou nejake drobnosti, dost me prekvapilo kolik muzu usetrit na sedlovce

        0 0
        • Aspean  

          XT (M785) brzdy nejsou zadny pirka. Jezdi se mi snimi teda skvele, ale kdyz ty des po gramech jak slepice po flusu, tak by si byl strastnejsi treba s jinymi

          0 0
          • Kureix  

            jiné mě nenapadají, ale nechám se poučit

            váhu XTček jsem našel 590 za pár, ale možná je to blbě

            0 0
            • Aspean  

              jo ty XTcka cca tech 590g mit muzou

              nicmene muzes projit tohle a treba ti neco padne do oka

              0 0
            • Kamikaze 591  

              785 mají tuším 550g. Nedávno jsem je montoval. Oproti 445 je to ku*va rozdíl. I nové deorečka.

              0 0
              • Kubiczech  

                282 gramů přední a 304 gramů zadní. Ale dlouhatánské origo hadice.

                0 0
                • kubad  

                  ty hadice sou lehké to je pár gramů

                  0 0
                • Kamikaze 591  

                  Přední a včil mudruj :) já tam teda nemám šroubky. Zadní jsem počítal o 20g více. Já když už tu něco píšu, tak si věci z prstu necucám.

                  0 0
                • šlapatko  

                  Včera jsem ze srandy převažoval brzdy.Alivka M486 mají 571g, bez šroubů, nezkrácené. 641g se šrouby a adaptéry IS, předek 180mm, zadek 160mm.Tyhle čísla jen pro zasmání:-) Vahově jsou srovnatelné s XT.

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    V té samé galerii mám na váze i kombinaci Shimano BR-M446 + Shimano BL-505 a ta je taky lehčí. Aspoň ty XTčka brzdí trošku lépe, i když ani s těmahle nemám problém.

                    0 0
                    • šlapatko  

                      Na zimáku mi docházejí hayesy Ryde.BB7 budou na zimu.Levné shimano švihnu na bajka :-) Jsou to bezproblémové brzdy. Na dílně se pořád mrdáme v Avidech, občas formula o magurách radši nemluvit :-) U shimana jen výměna desek a pohoda.

                      0 0
                      • Kubiczech  

                        I mě tahle levná Shimana příjemně překvapila. Za ty peníze to brzdí, nemá to žádné zbytečné fičury navíc a je to skoro bezúdržbové. V zimě taky nemají problém.

                        0 0
    • tomxxx  

      Omlouvám se, že takto nemístně vstupuji do diskuze, ale neni jednodušší na tom kole jezdit, než honit každej gram?

      Jinak k těm úsporám, nemá cenu měnit objímky a podobný kraviny, pokud ti ta stávající v ničem nevadí (a když třeba představec koupíš za normální prachy, tak od nějakýho úplně levnýho neušetříš skoro nic, protože konkrétně představce maj tak vylhaný váhy, že bych ho vybíral podle vzhledu a samozřejmě úhlu, délky). Kup si funkční vidli (i když epicon neni nic vyloženě špatnýho) a pořádný záplety, zbytek (přehazka, žetěz, přesmyk, kazeta…) vyměň, až se to vojezdí. Amatérský závody vyhrávaj nohy.

      0 0
      • Rubi  

        a profi zavody snad vyhrava kolo? :D to fakt ne…

        0 0
        • Memphis22  

          Teďs mi zničil všechny iluze, já myslel, že tak špatně jezdim jenom kvůli kolu… :´(

          0 0
          • tomxxx  

            No hodně lidí si to myslí, že kolem něco změněj.

            A sorry, přijde mi úplně padlý na hlavu sčítat katalogový hmotnosti a řešit gramy na objímce. Ale proti gustu…

            0 0
    • Kureix  

      tak nakonec takto

      kola no tubes + pláště, sedlovka Aerozine

      úspora 1289g

      cena 11673,–

      9.94,–/g

      přechod na notubes včetně pláštů a kitu

      úspora 954g

      cena 10540,–

      11.05,–/g

      sedlovka aerozine 190

      úspora 215g

      cena 1133,–

      5.27,–/g

      nechám bb7, uspora hmotnosti témer žádná a stačí

      na objímku seru

      Kola:

      Continental RK PROTECTION 2.2

      WTB Frequenci I19

      Sapim Race

      ALU niple

      DT 350

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Kureix  

      váha kol 1620g

      pláště 1010g

      0 0
      • Rubi  

        kolik vazi ta sedlovka?

        0 0
        • Kureix  

          aerozine 190

          stará 405

          možná se na ní taky vykašlu a jenom tu starou trošku uříznu, mám jí jen trochu zasunutou, ještě uvidím

          0 0
          • Rubi  

            hlavne bych sel spis do karbonove nez do hliny z plechovek od coly…

            0 0
        • Kureix  

          tak stávající sedlovku můžu uříznout o 14cm, pokud vezmu v potaz minimální zasunutí, vzal bych 10 cmm, to by mohla být slušná úspora:)

          0 0
    • Kureix  

      teoretická váha kola s noTubes koly 11.160

      (plus bowdeny a lanka)

      0 0
    • šimlos  

      Mě to připadá jako přehlídka vyhozených peněz a efekt nikde.Vyměň akorát kola,tam to poznáš nejvíc,jak velkou úsporu váhy tak i lepší jízdní vlastnosti a taky zvol bezduše.Kontaktuj Hnoje,on Ti něco na Tvojí váhu vymyslí.

      0 0
      • Atilla  

        +1

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Georrge  

        a proc ty sis kupoval tak draheho fulla kdyz levnejsi a tezsi udela stejnou funkci?:)

        0 0
        • šimlos  

          Kvůli kvalitnímu rámu,má taky skvělou geometrii,krásně mi sednul a samostatně se prakticky koupit nedal.

          0 0
    • šimlos  

      Aby jsi si nemyslel,že to píšu jenom tak,řešil jsem taky snížení váhy,nechal si poradit a nakonec jsem vyměnil jenom ta kola.Ostatní se v poměru váha/vynaložené peníze nezdálo jako moc efektivní.

      0 0
      • Kureix  

        došel jsem ke stejnému závěru

        ještě bych chtěl zkusit pevnou vidli MRX, ne ani tak kvůli snížení váhy (taky samozřejmě), ale protože mám na druhém kole pevnou a to ježdění mě s ní baví víc, prostě z toho mám lepší pocit

        a prodat se dá vždy

        0 0
        • Atilla  

          Hodně se mi líbil ten singular co tu někdo dával. To bych si na XC klidně pořídil mít na to, Pěkně všude ocel, max carbon sedlovka

          0 0
          • Kureix  

            no mě se dost líbí Niner, ale nevím jak je to s dostupností, cena počítám také kolem 4.5, a nevím jak by to sedlo k rámu

            0 0
        • xshreck  

          nepocitej ze to po 50km v terenu bude lahoda jako na zacatku. zapesti,ruce… budou bolet

          0 0
    • Kureix  

      sedlovku jsem uřízl na 35mm

      úspora váhy 35g/5cm

      sedlovka byla zbytečně dlouhá, možná ještě zkrátím (ovšem ne na úkor bezpečnosti)

      už jsem to tady u někoho viděl, že řezal sedlovku, ale nemůžu to najít

      0 0
      • jIrI___  

        Tohle tvoje gramaření na 12,8 kg HT mě baví :D

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • xshreck  

          :) co ty víš, gram ke gramu kilogramy dává.

          Zařízni jí ještě šikno, jakoby do klínku :-D ala wcs .)

          0 0
          • Kureix  

            no právě 50+50g+…

            jo přesně tak jsem ji zaříznul

            0 0
          • Kureix  

            konktrétně třeba:

            sedlovka aerozine

            objimka force

            kazeta XT

            rohy

            kotouče alligator 78g/ks

            34+33+180+34+­104=385g

            385g/3408,–

            8.85

            což je pro mě ještě rozumné

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • xshreck  

              Já bych začal kola, pláště, brzdy, sedlovka (s objímkou když nedáš) a rohy dopryč.

              A neřeš tady furt ty peníze vs gramy. Buď něco moc chceš = našetříš a koupíš. Nebo to jen chceš, ale mít to nemusíš – tak to nekupuj. Stejně s tím přístupem co máš nakoupíš věci, které pak zjistíš že ti nemusej sedět = vyhozený peníze (tím myslím třeba ty pily kotouče, co nejspíš chceš na svejch 90kg ;) )

              Měnit nesjetou kazetu je podle mě kravina, na to co tam máš za těžký krámy ;) = zybtečné náklady navíc, které se ti taky v nákladech promítnou.

              0 0
              • Kureix  

                kola už jsou domluvený

                pláště také

                na brzdách podle mě neušetřím (beru BB7->XT)

                sedlovku mám taky v plánu

                rohy nechám, jsou pro mě důležité

                peníze vs. gramy je podlě mě dobré srovnání (samozřejmě pokud přihlédnu i na funkčnost – třeba výměnou kotoučů se pravděpodobně sníží brzdá účinnost – ale to mi nevadí, proto do toho jdu, za těch 700 to vyzkoušet můžu, pokud to bude fakt blbě brzdit, no tak je prodám)

                kazetu měnit nebudu, tu beru do budoucna, ted ma kazeta najeto něco přes 1000km a točím na ní tři řetězy, takže XT tam půjde až aktuální kazeta a řetězy půjdou do kopru, protože co jinak s tou starou kazetou, pokud by se mi jí třeba nepodařilo prodat

                0 0
                • Lada,s  

                  třeba výměnou kotoučů se pravděpodobně sníží brzdá účinnost – ale to mi nevadí, proto do toho jdu

                  tak teď nevím jestli si z nás už neděláš prdel :-D

                  0 0
                  • xshreck  

                    vůbec ne, spadne, uláme rohy kliky a kolo bude lehčí :)

                    0 0
                  • Kureix  

                    co je na tom špatného??

                    0 0
                    • Lada,s  

                      Naposto nesmyslně rešíš hmotnost na úkor funkčnosti. Jsou prostě komponenty kde se gramařit nevyplatí, ale na to si každý musí asi přijít sám…

                      0 0
                      • Lada,s  

                        Ale ještě mám jeden tip pro tebe – můžeš ty ultralehké kotouče přišroubovat jen na 3 šroubky. Tím taky nějaký gram ušetříš. Good luck!

                        0 0
                      • Kureix  

                        no tady jde o to, že netuším jakej to bude rozdíl, takže se tady více méně ptám, protože dosud mám zkušenosti jenom s jedním typem kotoučovek, kotoučema, desičkama

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                    • Kouba_2005  

                      Jako že se ti zdá, že ti to teď moc brzdí a chceš, aby to brzdilo míň? :)

                      0 0
        • Kureix  

          to jsem rád že tě to baví (chápu že ti jsem asi k smíchu)

          ale já si rád hraju a tohle mě prostě baví

          0 0
          • tomxxx  

            Jednou jsme s kámošem vymejšleli, jak co nejvíc ušetřit na váze kola, a aby to nebylo moc drahý. Dospěli jsme k názoru, že přední kolo, vidlice a brzda jsou zbytečné. Pak už jsou k ničemu i řidítka a ejhle, je tu jednokolka.

            0 0
          • Kamikaze 591  

            No tak ono 12,5kg ht je taková, no řekněmě, pro normální lidi normální váha. Tady na BF je to na HT hodně. Honit gramy na objímce, to se dělá tak na HT pod 9,5kg, kde už skoro není kde ubírat.

            Podívej se mi na haibika do profilu. Tam jsem byl opravdu na 9,95kg a nebyla to gramařina. Samozřejmě včetně pedálů. Kolo potom ale jelo luxusně.

            0 0
      • JakeF  

        Krácení sedlovky je celkem normální, taky jsem jí měl na Treku seřízlou (a teď mi tu leží doma úplně zbytečně a nepoužitelná :D), ale u tebe by fakt bylo rozumnější řešení jí vyměnit :D.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tonik666  

      Tak jestli na to jdeš takhle do detailu, tak bych to v první řadě komplet rozebral a zvážil, ať máš všechny váhy skutečné.

      Smysl má:

      Kola – ideálně s UST ráfky, nebo min. Notubes.

      Duše – lehčí nebo spíš pryč s tím.

      Kotouče – něco spolehlivého, SMRT75 (160g ve 180mm, 120g ve 160mm)

      Brzdy – SLX666 – spolehlivé, určitě lehčí

      Madla – ESI – úspora váhy a funkčnost lepší

      Objímka – Solidní bez páčky, např. na bazaru byl nedávno Thomson (má asi 20–30g)

      Sedlo – určite najdes neco co ti sedne a bude mít okolo 200g

      Sedlovka – taky něco najdeš vydrží

      Rohy dej úplně do háje.

      Pedály – PD-M540 – jsou nerozbitné

      Neřešil bych a měnil až se to ojede(protože váha je ok):

      Představec

      Řídítka

      Řazení a další spotřebák na pohonu

      Vidle

      Hlávko

      0 0
    • Kureix  

      tak zatím:

      pevná vidle

      úspora:1348g/4391,–=3.25,–/g

      SPD

      20g/790=31.6

      přechod na jednoplacku

      400/514=1.28

      kotouče

      90/598=6.44

      madla

      44/350=7.9

      zkraceni rohů

      40

      objímka

      26/59=2.3

      kola včetně plášťů

      1220/10540=8.6

      celkem ušetřeno 3193g za 18642,– tj 5.8,–/g

      jeste bude snad karbon sedlovka a pristi kazeta XT, která je asi o kilo lehčí nez stávající

      jinak pocitově je to ohromná změna

      samozřejmě se to změnilo i dost funkčně – 3×9->1×9, vidle

      0 0
      • Vilém  

        Akorat se na tom nebude dat moc v terenu jezdit, ale to je detail, hlavni je, ze jsi usetril tri kila.

        0 0
        • Singlespeed  

          Nechápu, proč by se nedalo. Předpokládám, že kolega Kureix nechal jen malou placku 22 zubů v rámci maximální úspory hmotnosti, takže do terénu v pohodě ;-).

          0 0
      • Vilém  

        Jinak kdyz na to koukam v profilu, tak co ty brzdy?

        Menis pedaly kvuli 20g a nechas tam BB7?

        0 0
        • Kureix  

          Spd jsem neměnil kvůli váze, brzdy jsem moc neresil.

          0 0
          • Vilém  

            Mohu se teda zeptat kvuli cemu? Kdyz jsi tam mel 520ky, ktery maji shodnej mechanismus upnuti jako 540ky?

            0 0
            • Kureix  

              protoze se mi libily, ted toho trosku lituju, ale stalo se, ono se to neztrati

              0 0
      • pendergast  

        Bude to úplne nepojazdné, pretože u SPD máš chybný výpočet.

        0 0
      • xshreck  

        jednoplacka. Jak tě mohla vyjít na tolik, sundal bych malé placky, smyk, řazení. A no stres xD řazení prodáš, smyk prodáš. Placky prodáš. A ještě máš vyděláno :D:D Na běžné ježdění do ne moc velkejch terénů to bude možná funkční, třeba ušlápneš i větší kopce .)

        0 0
        • Kureix  

          Jednoplacku jsem kupoval 38z. Řazení zatím prodávat nebudu kdybych se k tomu chtěl vrátit. Ale zatím to stačí, překvapivě.

          0 0
          • xshreck  

            asi moc velke kopce nejezdis .)kazetu mas jakou?

            0 0
            • Kureix  

              no kopce tady máme pěkný, ale ted v zime to stačí, kazetu mám 11–32, možná bych zkusil 11–34, ale nevím jak moc velkej je to rozdíl a má to taky trošku jiné rozložení

              0 0
          • tonik666  

            Tak to je solidní psycho, 38 a 11–32. Skoro silnička…

            0 0
            • JakeF  

              Jezdil jsem například na Točný se 42 + 11–36, maturitu, žlutou k vykopávkám a další. Na XC v Řeži jsem vyjel tu stojku od Vltavy, kde většina lidí tlačí i s trojplackou, na XC v Libuši jsem s tím vyjížděl i ten první výjezd od potoka. Počítám alespoň některý z nich znáš, když jsi z Prahy… Pokud na to máš v nohách a plášť s dostatečným gripem, tak se s tím dá vyjet opravdu hodně… Ale i když má jednoplacka něco do sebe, stejně bych to nikomu moc nedoporučoval, zvlášť s 11–32 kazetou je ten rozsah moc malej a určitě to nemá smysl kvůli gramům…

              0 0
              • bluma  

                No jo, ale ty seš prostě dobrej, to se nedá srovnat.

                0 0
                • JakeF  

                  Tak já nevim, jak on jezdí… Jen říkám, že se i s takovou jednoplackou v terénu dá jezdit a má to něco do sebe, rozhodně to tak není kolo jen na cyklostezky a rovinky…

                  0 0
                  • xshreck  

                    A kolik takovejch kopců vyjedeš po sobě? Já teda taky vyjedu dost na 42/32 ale prostě pak nevydržím tolik, než kdybych si podřadil na 28z malou placku.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Tak to je asi každýmu jasný, že to není vhodný na celodenní pohodový výlety :). Jen jsem tím chtěl říct, že i s jednoplackou se dá vyjet hodně a rozhodně to má něco do sebe.

                      0 0
                      • xshreck  

                        to máš pravdu. na 42/32 jsem vyjel hooodně šíleností a taky mě pak hooodně bolely nohy :D

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.