RR 2.25 vs. RK 2.2 + vliv šířky na odvalování

60 nepřečtených
  • vasek80

    Z finálního rozhodování jaký plášť mám už jen duel. O tom který šampion postoupí rozhodne anketa. Jelikož sám se rozhodnout nedokážu.

    Hlavní kriteria jsou

    Který plášť bude rychlejší na pevném a suchém podkladu?

    Výdrž a případná náchylnost k defektům není vůbec důležitá.

    Pak krom ankety by mne zajímalo jak velký vliv může mít šíře těchto plášťů. Ještě si nejsem jist zda koupit v šíři RK 2.0 (2.2) a RR 2,1 (2.25)

    Jde mi o to jak se může větší šířka podepsat při stejném tlaku na průměrné rychlosti třeba po 50 km po pevném podkladu. Pohodlí je jasné.

    http://www.kupkolo.cz/…ar_5510.html

    http://www.kupkolo.cz/…si_5902.html

    Anketa: Který je lepší

    10x
    37%
    17x
    63%
    0 0
    • Ricci  

      Nebude medzi nimi ziaden podstatny rozdiel okrem pohodlia pri RK, uz tu Mlok uvadzal kopu liniek na testy valiveho odporu pneumatik,ale pokial chces riesit rozdiely v priemernej rychlosti radovo 0,5 km/hod,tak ti uz niet pomoci :-)

      BTW: Ja osobne som po 2 rokoch jazdenia na Schwalbe presiel na Continentaly a neviem si vynachvalit v prvom rade to pohodlie :-)

      0 0
    • nox159  

      na jake kolo to chces?

      0 0
      • vasek80  

        Právě že na obě. Na Authora uvažuju spíše 2.0 a Ghosta tu 2.2 Napadlo mě ještě zkusit koupit na Authora RK 2,0 a na Ghosta RR2,25

        0 0
        • nox159  

          na toho ghostika to chce poradne plaste ne? na seriovce tam jsou NN ne?

          ja osobne bych na authora hodil RK 2,2 a na ghostika NN/RR 2,25" :)

          0 0
          • vasek80  

            NN byl pro mne zbytečný a šel do světa. Teď dokud nepořídím novej plášť je tam nouzově Black Jack a na terén co jezdím je to dostatečný vzorek. Jezdím hlavně lesní turistické stezky v českém lese. Jehličí a listí s kamením je maximum terénu. Když je moc bahna, tak se snažím objet.

            Zase na Fullu už bych se toho RK bál, že na vlhkém jehličí a kořenech nebude tak dobrý jak RR.

            0 0
            • Carloss  

              RK je plášť do sucha.. tam je rychlej a drží jak přibitej.. na mokro není ideální.. RR jsem nejel..

              0 0
            • roud  

              king je plášť do such stejně jako ralf takže to jak se budou chovat na vlkym nemá moc cenu řešit…

              Jinak pokud jsi vozil ralfy tak kingama budeš nadšenej :O)

              0 0
              • nox159  

                tema RK totalne zabije potencial toho kola, coz vlastne RR castecne taky :(

                0 0
                • vasek80  

                  Já se přiznám. Já jezdil na HT terény které se snadno dají jezdit na nějakým crosovým kole a na fullu jezdím terény, které se dají bez problému sjet na HT. Navíc právě s kamarádama co jezdím tak oba mají HT. Já jen chtěl více pohodlí a toho se mi dostalo.

                  Opravdivej vrchol co pláště zažijou je výjezd v lese po jehličí a přez kořeny a mezi kameny. To jediné jsem na HT s dříve Sammy slickama nedával. Jinak se opravdu pohybuju z 75% na lesních stezkách v příhraničích a občas přejezd po asfaltu. Kdy bych jel v bahně nebo na štěrku že by to Black Jacky nezvládli si nevzpomínám. Klidně bych je nechal, jen těch cca 750g je naprd.

                  0 0
                  • nox159  

                    dej si tam samozrejme co chces, je to tvoje kolo ty na nem jezdis a jsou to tvoje penize samozrejme ;-)

                    ja resim tedka uplne opačny problem – mam chrtiho fula a snazim se to nejak prestavet na kolo do terenu ale porad to neni ono a asi ani nikdy nebude :(

                    pokud davas jen ty 2 moznosti tak za me RR ( pokud by ti slo o rychlost ( pohodli ten tvuj full poskytuje dost ) tak bych vzal klidne i ty 2,1" tak si pomuzes dost na vaze

                    jeste me napadla jedna hodne rychla a lehka kombinace a to rocket ron 2,25" dopredu (420g) a Ralf 2,1" dozadu (430g) a mas z toho peknou raketu ;-)

                    0 0
                    • vasek80  

                      To jsem někde četl, že jsi spekuloval i o výměně. Já bych chtěl zase kolo trochu odlehčit. Jsem na 14 kg. Půl kila půjde snadno na pláštích, ale další gramy už by byly dražší. Já jsem ani 120 mm nepotřeboval, ale líbila se mi a teď jsem za 120 rád.

                      Nejsem ale fanda sjezdů. Teda rychlejch sjezdů. 22km od baráku mám necelých 1050m vysokej kopec a zatím všech 400 km na fullu jsem najezdil na něj a okolo něj a vše po lesích. Nahoru i dolů vede spousta cest od asfaltu, betonu až po cesty na kterých by měl co dělat i endurista na motorce. Nahoru si vždy vyšlápnu a dolů sjíždím v klídku po lesních cestách, pravda někdy vypadají takle http://www.bike-forum.cz/…cimg0512.jpg Ale to se pak snažím jet pomalu, protože mám kolo rád a nesnáším zvuk odletujícího kamení na spodní rámové trubce:-)

                      0 0
                      • nox159  

                        staci lehke kola + notube a pojede to vyrazne rychleji :)

                        pak jeste kokpit , sedlovka a kliky

                        a pak uz to bude dost drahe ;-)

                        0 0
                        • vasek80  

                          Tak já uvažoval o hliníkové WCS sedlovce, vlajdach, představci. Kliky jsem také uvažoval jiné s tím, že bych ty Deorečka dal na Authora. No a kola na bezdušové pláště jsem také plánoval, ale to bude běh né na jednu sezonu.

                          0 0
                          • nox159  

                            vem rovnou karbon a bacha WCS je dost tvrda

                            jinak k tem kolum ZTR rafky + no tube + klasicky plast – pokud ti jde o rychlost a odlehceni jak pises ;-)

                            0 0
                            • vasek80  

                              Hoď mi prosím odkaz na kola. Pak myslíš jen pásku a tu sadu od Rubeny? Já to pravda ještě moc nestudoval. Spíš jsem plánoval příští rok zapletená kola a chtěl jsem to spojit potom.

                              0 0
                              • nox159  

                                ohledne kol kontaktuj hnoje (bikez.cz) a s nim se pak domluvis urcite ti udela peknou nabidku ;-) a pisu no tube tak myslim no tube a ne rubenu :). Staci bezdušove ventilky a zluta paska no tube + no tube mliko ;-)

                                0 0
                                • vasek80  

                                  Jak říkám, toto šlo zatím mimo mě, ale určitě na příští sezonu jsem také začal uvažovat, že podobná no tube vlákna zde nebudu přeskakovat jak doposud.

                                  0 0
                    • Luma  

                      Nevím kde jsi vzal váhu RoR 2,25-mám kevlar EVO verzi a jeden váží 476g a druhý 484g.

                      0 0
                      • nox159  

                        vazil jsem ho :) ( doufam ze jsem vahu nespletl zitra radeji zvazim znova ale myslim si ze by to melo byt ok ;-)

                        0 0
                        • nox159  

                          takze dneska znova zvazeno a na vaze mam 433g ale nevažil jsem ten samy co jsem vazil minule :)

                          0 0
                          • kubad  

                            nesmysl pokud je plášť jetý musí mít o něco méně než nový.

                            hehe :-)

                            0 0
                      • biker jura  

                        tak to jsi smolař ja mám 4 kusy a maji 435g, 439g, 440, 437g :D ale fakt že jsem psal na bikeshop kde jsem je kupoval at mi vyberou ty nejlehčí. Jinak katalogova vaha je 445g

                        0 0
                        • Luma  

                          A nemáte náhodou kluci 2,1 .ja mám 2,25.

                          0 0
                          • kubad  

                            426g 2,25" Rocket Ron někde mám i foto na váze :-)

                            pokud na tom trváš

                            0 0
                            • Luma  

                              Davide je mi to jedno,tak jsem koupil asi nějakou divnou verzi :-(

                              0 0
                              • kubad  

                                naopak ty máš poctivou, my co máme lehké nás ojebali, chybí materiál :-)

                                0 0
                                • Luma  

                                  Asi máš pravdu,najeto něco kolem 1000km a bez defektu :-)

                                  0 0
                          • biker jura  

                            ne ne, mame 2,25

                            0 0
                      • camlost  

                        480 g, katalagova vaha je v teto sirce 460 g. 420 g vazi ten uzsi (2.0"?).

                        0 0
            • Chiron  

              Já osobně bych na Authora hodil RK 2,2, rychlý a pohodlný. Nebo oželet trochu toho pohodlí a obout 2,0 nebo RR 2,1 a bylo by to ještě o něco rychlejší. A udělat z toho NoTubess, valivý odpor by to mělo ještě snížit. Což pak už můžeš rovnou obout FF, pokud ti jde jen o rychlost.

              Na Ghosta bych obul něco ostřejšího, MK nebo NN. Ale zase když nechceš jezdit nějaký náročnější terén. Tak bych to asi obul celé do XKingu a nebo XK/RK.

              0 0
    • jonti  

      Stejny tlak u ruzne sirky je nesmysl, u sirsiho plaste mas pro stejny pocit a vlastnosti v terenu nizsi tlak.

      Za me bych na vsechno krome zavodu bral Schwalbe 2,25.

      0 0
    • krokus  

      Nějaký čas jsem jezdil s Race Kingy 2.2, vrátil jsem se ale k Nanoraptorům 2.1. Pohodlí není o moc menší než na Continentalech, valivý odpor je zdá se mi o trochu nižší a o trochu líp si poradí s bahnem. A dají se velmi jednoduše vozit no tubes. nevýhoda je o trochu vyšší hmotnost (asi 550 g).

      0 0
    • Luma  

      Podle toho co jsi tady psal tak bych bral Kendu Karma,v nej verzi váha kolem 430g a na suchu jsou to docela rychlé gumy.Jo jedná se o vel.2,0.Jinak ber RK 2,2 i na vlhkém(mokrém) podkladu drží,pokuď to není vysloveně bahno.A na suchu jedou ku… rychle.

      0 0
      • Ossis  

        Muzes porovnat karmu a RK?

        0 0
        • Luma  

          RK jsou rychlejší,více pohodlí(verze 2,2supersonic)­.Karmy mají o trochu lepší grip v terénu a mě vydržely o něco déle.Karmy jsou v nej.verzi(120Tpi) lehčí.Na mokrých kamenech a kořenech(nemyslím bahno)se mi zdály RK lepší.

          0 0
    • šlapatko  

      Jezdil jsem jen RR 2.1 a RR 2.25.

      2.1 je citelně rychlejší na asfaltu a v lehkém terénu.Na asfaltu se snáze udržuje rychlost 30km/h.2.25 je pohodlnější ale trochu línější.Na asfaltu a v lehkém terénu strácí.Ve větším terénu je 2.25 jistější.Drží lépe stopu a je pohodlnější.Záleží jaké máš prioryty.Chceš li ať to odsejpá vem užší a naopak.U conti­nentalu to bude stejné jako u Schwalbe co se týká šířky.Na tvé použití bude lepší užší varianta.

      0 0
    • vasek80  

      Nacpu si sem jednu polemiku. Aktuálně mám na kole RK 2.2 a jsem celkem spokojenej, jen jednou mi chyběl větší vzorek.

      RK by měl být podle vás pohodlnější a rychlejší a je u něj problém s přechodem na NT. RR by měl mít „NT ready“

      A teď otázka bude rychlejší a pohodlnější RR 2.25 NoTube než RK 2.2 klasika duše? Nemyslím UST, myslím přechod na rubenu NT sadu s NT tmelem

      0 0
      • vasek80  

        Ještě doplnění – se stejným počtem psů (stejnej tlak:-)

        0 0
      • Chiron  

        Tak já bych koupil RaceKing RaceSport a udělal z něj NT. RS už je Tubeless Ready. A má jen pár gramů navíc oproti Supersonicu, bohužel nevím jak je na tom s šířkou, ještě sem ho nikde změřený neviděl.

        0 0
        • vasek80  

          Dík, myslím že čát hádanky vyřešená. Ta druhá je jestli nezkusit XK, ale to je zase do jiného vlákna.

          0 0
      • MlokCZ  

        RaR a RK jsou rychlé ± stejně. Náskok RK v měřeních sice je, ale tak malý, že je to pod hraníc rozpoznatelného rozdílu.

        RaR s duší x RaR bez duše je o hodně větší rozdíl než mezi RaR a RK.

        Tedy RaR bez duše je jednoznačně rychlejší než RK s duší.

        Pohodlí netuším, to bude stejně záviset téměř výhradně na objemu. A co se tu psalo, tak RK může být jak opravdu balón, tak některé série a kousky jsou mnohem užší, i tu někdo uváděl menší rozměr než RaR.

        A co se týká pohodlí bez duše, to záleží jaké si vozil tlaky s duší. Pokud půjdeš bez duší s tlakem níže, tak pohodlí půjde nahoru.

        U RaR máš téměř jistotu, že to bude lehce podvyživených cca 53–54mm.

        0 0
        • vasek80  

          Díky moc. Pokud je opravdu nepatrný rozdíl mezi RR a RK tak půjdu až sjedu současné RK do RR i za cenu užšího pláště. Přeci jen vzorek RR budí víc důvěry. Tlaky vozím 2.5 bar

          0 0
          • Shadow.1  

            2,5 bar? to mi prijde hrozne moc… to vozim, kdyz prefukuju aby to jelo po silnici :-)

            0 0
            • roud  

              s dušema to moc neni…

              0 0
              • vasek80  

                Podle mě to také moc není. Je to kompromis mezi pohodlím a rychlostí. Zadek foukám 2.5 a předek 2.0

                0 0
                • Shadow.1  

                  ja když jedu na silnici, tak foukám 2,5 zadek a 2,2 předek… a je to jak kámen, v terénu podle mě nejezditelný :-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    S dušema jsem vozil RaR 30/35psi (tedy cca 2 a 2,4 baru). A to mám jen 70kg. Sice do terénu to bylo už trošku moc, ale méně jsem jezdit nemohl, to bych už často prorážel. I těch 35psi jsem ojediněle prorazil (a jednou rovnou díky tomu zničil ráfek).

                    Až bez duší jsem mohl tlak ještě znatelně snížit.

                    0 0
                    • Shadow.1  

                      no já mám 90kg :-) asi něco dělám špatně :-)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Naopak, jezdíš v klikdu a neprorážíš, jedině výhoda.

                        0 0
                        • Shadow.1  

                          nj, ale nesmeká se to víc po kořenech a kamenech, když to je takhle nahuštěné?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak to je snad jasné, že to drží hůře, taky jsem psal, že to bylo trošku moc. Když ale nemůžeš bez ničení vozit nižší tlak, tak ho logicky vozit nebudeš.

                            Proto taky už více let jezdím bez duší a v klidu vozím nižší tlaky.

                            0 0
                            • Shadow.1  

                              jj, duše chci taky zahodit… až se k tomu dostanu :-) takže někdy v létě.

                              0 0
                            • vasek80  

                              Mě ani tak nejde o cvakání, jako o rychlost. Sice mám 120mm fula, ale jezdím terény co by někteří jezdily na celopevňáku. Takové ty lesní stezky a občas horší asfaltky při hranicích. 2.5 na zadku na mém kole skousnu snadno je to tlak, kterej žehlý spolu s tlumičem i kamínky narozdíl od Foxky vepředu, která tohle pustí do rukou. Proto na předku vozím 2.0 a pěnové gripy.

                              Je jasné, že pokud by moje vyjížďky byly 90% les a kořeny, tak foukám méně, ale já jedu třeba 50 km kde je 50% zpevněná lesní cesta a 50% různé panelky a rozbité silnice, tak těch 2.5 má opodstatnění. Ostatně pokud bych jezdil terén, kterej by vyžadoval méně, nebudu vozit RK supersonic.

                              0 0
    • Kubiczech  

      RaceKing je skvělý plášť, ale tahle základní kevlar verze kvalitou neoplývá. Možná jsem měl smůlu na kus (resp. na dva), ale ten plášť říznu snad i pohledem.

      0 0
    • op  

      RK 2.2 Supersonic (jety) se mi podarilo zatesnit NoTubes tmelem celkem v pohode, akorat to trvalo – den nez se na tom dalo jezdit, dva dny nez to prestalo ztracet tlak. Od te doby funguje dobe (nez ho riznu :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.