• unitak

    Ahoj,

    dneska jsem se dal do servisu vidle RS Revelation SL 2010, sundání nohou pohoda, oservisování MC taky v klidu, ale při servisu vzduchové / u-turnové části mám problém.

    Poté, co jsem tuto část rozložil a namazal, složil jsem ji zpět a nejde mi nafoukat pozitivní komora, nejspíš to uniká místem označeném červenou šipkou na obrázku. Když jsem sundal právě vzduchovou část nad kterou je u-turn, tak byl v zákrytu přímo s tou tubou teď je mezi horní hranou tuby a tím bílým plastem u-turnu cca 2mm mezera (je to jakoby více zasunuté do té tuby a nejspíš tudy uniká vzduch. Možná, ale uniká jinudy, každopádně je to někde z vrchní části.

    Celkově jsem měl problém s tou bílou plastovou částí u-turnu, dle návodu by měla jít prostrčit tubou, ale nešlo s ní ani hnout, tak jsem nic nechtěl dělat na sílu a řekl jsem si, že na to kašlu a namontuju to zpět, ať něco nepokazím. A při montáži se mi nejspíš nějak zasunula ten plast dovnitř tuby a teď nevím co s tím.

    Díky moc za rady.

    Anketa: Posral jsem to?

    4x
    67%
    0 0
    • mxv  

      tam jak mas sipku to normalne dycha, utesnene je to az horni zatkou a pak uplne dole na vnitrnich nohach. Takze pokud ti to neunika do vnejsich noh, tak mas problem v te zatce. jsou tam dve vnejsi tesneni, nad zavitem a dole. dals tam obe?

      0 0
      • mxv  

        nezkousels to doufam foukat vytahle ven, tak jak to mas na obr???

        0 0
        • unitak  

          Aha dobře dík za radu. Zkoušel jsem to právě když jsem to měl složené. Do tuby obr 1. vložím hřídel s pístky vzduchové komory viz obrázek 2, zespodu to zajistím segerovkama (jeden vnitřní a druhý větší vnější pojistný kroužek), z vrchu na ten bílý plast našroubuji tu černou zátku viz. obrázek 3, takto komplet to vložím do vnitřní nohy a zašroubuji tu černou zátku do závitu 4. Pak to zkusím nafoukat a nic, utíká to někde vrchem. Není možné, že by byl vadný ventilek?

          Btw na obrázku 2 ty pístky mají být u sebe nebo mezi nimi mám nechat nějakou mezeru?

          Btw #2 jak jsem výše psal, že mi ten bílý plast z-turnu seděl až na vrchu té tuby a teď je zasunutý cca 2–3mm do tuby a nejde s ním hnout tam ani zpět, tak to ničemu nevadí a po správném nafoukání by se měl vrátit?

          0 0
          • unitak  

            No teď mě napadla jedna blbost. Podle návodu by se ta hřídel měla zašroubovat proti směru hodinových ručiček dokud mi nevyleze ventilek. Já to tam nejspíš jen nějak nasunul a nebylo to zašroubované…Příště se 2× podívám do návodu než něco založím, nejspíš je to tímto, kdyby problém stále přetrvával, tak se ozvu. Dneska už to zkoušet nebudu, zítra dám vědět :)

            Stále by mě ale zajímal ten bílý plast jaktože s ním nejde hnout. A taky menší dotaz ta černá zátka má být na tom bílém plastu našroubovaná úplně až dolů nebo jen jeden závit?

            0 0
          • mxv  

            jo, je mozny vadny ventilek, vysroubuj, vycisti, sloz, dej to cele do vody, at vidis, kde to unika. Ten bily plast v te trubce je napevno, ta drazka na trubce je od zalisovani toho plastu.jsi si fakt jisty, ze se ti pohnul? mozna tam je na to vule, ale myslim ze to neni pricina, vzduch pozitivky je, jak uz sem psal, i vne te trubky.

            0 0
            • unitak  

              Jo jsem si jisty, předtím to lícovalo, prostě se ten bílý plast dotýkal hrany té tuby, teď je mezi hranou tuby atím plastem, který zajel trochu dovnitř (cca ty 2–3mm) mezera.

              0 0
          • nemesishard  

            dať pretáčať. pretože keď zatiahneš vrchný ventil a tu maticu na korunke tak keď točíš uturnom tak pretáčaš aj tým plastovým bazmekom a tým meníš zdvih :-)

            podľa návodu sa ten biely bazmek nevyťahuje !

            to sa dalo na ročníkoch pred 2010 :-)

            práve to, že sa ten plast zasunul/vysunul spôsobovalo ten rad reklamácii. sám som tak jednu vidlu pri kúpe bajku odpísal ( ale tak výrobná vada)

            takže byt tebou tak skúsim vymeniť ventilky medzi sebou, a ak nepôjde nafúkať negativka tak vieš čím to je :-)

            0 0
            • nemesishard  

              uha trošku mi ušiel text :D

              škoda, že tu nejde dať edit aj neskorej

              0 0
              • mxv  

                nejsem si ted jisty, jestli se mi to netoci cele, aji s tou trubkou, ale jinak je to tak.

                0 0
            • unitak  

              Na co jsi teda reagoval prosímtě? Nějak nechápu ty první 2 slova dát přetočit. Jo ok, dík za info, myslel jsem si, že se tím mění zdvih.

              Já taky ten bílý bazmeg nevytahoval, když mi to nešlo tak jsem to tam nechal a namontoval vše zpět. Potom jsem ale zjistil, že mi nejde nafoukat pozitivka, tak jsem to znovu rozebral a je vidět, že ten bílý bazmeg klesl o cca 2mm dovnitř té tuby. Teď se ale nehne tam ani zpět, ikdybych dělal cokoliv.

              Co to teda způsobovalo za reklamace, když se to pohlo? Teoreticky by se měl snížit jen maximální zdvih právě o ty 2mm, nebo to zásadně vadí ještě něčemu jinému?

              0 0
      • Petr L.  

        U-turnova patrona je uzavrena a musi jit nafoukat i sama o sobe, horni a spodni tesneni vnitrnich nohou na to nema vliv.

        0 0
        • mxv  

          hadat se nebudu, ale moj U-turn 2010 funguje jinak..

          na co by tam pak byly ty tesneni, kdyby tam nemely co tesnit??

          0 0
          • skvedo  

            Horní těsnění ti drží závit proti vyklepání. Dole je noha u U-Turn otevřená (u mé 2008 určitě a 2011 má stejný servisní manuál, tak nepředpokládám změnu).

            0 0
    • unitak  

      Tak jsem zjistil kde uniká vzduch. Když na ten bílý bazmeg našroubuju tu černou zátku a následně tu černou zátku zašrubuju do vnitřních nohou tak mi uniká vzduch mezi ventilkem a dírou v té černé zátce. Nemělo by tam být nějaké těsnění? Připadá mi, že tam je strašně moc místa. Je možné, že když jsem to vytáhl při rozkládání, tak se to těsnění někam nalepilo a později vypadlo neznámo kam.

      0 0
      • Petr L.  

        Ve vnitrnich nohach to nemusis mit a nemusis tam mit ani ten dil c.3. Musi to jit nafoukat i bez toho, pokud nejde tak nekde neco netesni, jinak jak bylo psane vyse, v modelech 2010 casto praskaly ty bile plasty se zavitem co mas na obrazku s c.1 ale tim by to byt nemelo, protoze i utrzene mi to slo nafoukat, spis ti to vuci te kovove trubce nebude tesnit a utikat.

        0 0
        • unitak  

          OK, dík za radu, nicméně jsem teď docela dost zmatený, jeden tvrdí, že to jde nafoukat tak a druhý, že to musí být ve vnitřních nohou. No nic…naliju vodu do vaničky, a zkusím to nafoukat pod vodou ať vidím kudy přesně to uniká.

          0 0
          • Petr L.  

            Foukal jsem to jak jsem psal vyse a opravdu to slo, staci nafoukat malym tlakem jen pro kontrolu, nefoukej to na provozni tlak.

            0 0
            • unitak  

              No já to právě chtěl jen zkusit, ale nenafoukám ani 1 psi…ručička se ani nehne, uniká to přes ty 3 díry v „hřídeli“ jak jsem psal níže.

              0 0
    • unitak  

      Takže jsem zkusil otestovat pod vodou kudy to uchází a je to přes ty 3 díry po obvodu té „hřídele“ nebo co to je. Díra je označena šipkou v obrázku. Vůbec netuším co se mohlo podělat, protože na tuto část jsem prakticky nesáhl… :(

      0 0
      • Petr L.  

        Mam tu samou vidli co ty ale ty diry tam nemam, zajimave.

        0 0
        • unitak  

          Hmm, tak teď jsem už úplně v pasti :-D Takže mě opravdu napadá možnost, že to musí být nasazeno ve vnitřních nohách a že ten vzduch jde přes ty díry ven do těch nohou. Jestli ne, tak netuším co s tím.

          0 0
          • Petr L.  

            Tak to me napada ze by to mohla byt nejaka modifikace pro zvetseni poz. komory a timpadem snizeni progresivity. V tom pripade bys to mel asi skusit foukat namontovane ve vnitrni noze. Skus sem dat detailnejsi foto.

            0 0
            • unitak  

              Detailnější foto čeho? Klidně sem hodím cokoliv, aby se mi to podařilo vyřešit, zatím jsem ale bezradný :(

              0 0
              • Petr L.  

                No nejlepe cele te patrony. Nebyla ta vidlice nekde upravovana? Skus to nafoukat namontovane ve vnitrni noze a napis jak si dopadl.

                0 0
                • Petr L.  

                  Koukal jsem se do katalogu a pro verze 130mm a 140mm tam ta dira neni, pro 150mm je, takze v servisu pri oprave utrzeneho u-turnu mi tam museli dat dil z tech nizsich verzi.

                  0 0
                  • unitak  

                    Aha :) No já vidli nikde na servisu/úpravě neměl. Tady dávám nějaké foto, ale kvalita stojí celkem za prd, je to foceno telefonem.

                    0 0
    • unitak  

      Takže problém se zdá být vyřešen. Opravdu musí být tak tuba zasunutá do vnitřních nohou, pak jde normálně nafoukat. Nafoukal jsem zkušebně cca 40 psi a pohoda, ale je tu druhý problém :-D

      Těch 40 psi jsem nafoukal, když jsem neměl úplně zašroubované to horní černé víčko do vnitřních nohou (chyběl cca 1mm aby si to úplně sedlo. Když to ale chci dotáhnout úplně tak jak by to mělo být, tak mi ventilek zajede dovnitř toho černého víčka. Je tam nějaký mechanismus na zafixování ventilku do toho černého víčka?

      0 0
      • unitak  

        No takže jsem zjistil čím to je. Když jsem to fouknul i ten malý tlak, tak se mi ten bílý plast zasunul ještě více do té tuby a proto mi ventilek klesá dovnitř při šroubování. Bohužel to ale kleslo tak, že už ten bílý plast můžu normálně vyndat vnitřkem tuby…Teď přemýšlím jak ho narvat zpátky a napadá mě zkusit to trochu nahřát. Co myslíte? Nic není poškozené ani trošičku, na plastu není ani ta nejmenší oděrka a ten prolisek na tubě je taky bez problému. Z obou dvou stran vypadá ten plast úplně stejně, takže když šel dostat ven bez poškození, tak musí jít dát i dovnitř. Nějaké nápady? Nejspíš zkusím to nahřátí, ale radši počkám na nějaké nápady, než to dodělat úplně.

        0 0
        • nemesishard  

          škoda, že sa nezobrazil celý môj príspevok :-( všetko na čo si prišiel tam bolo :D

          tak ešte raz :

          ten biely bazmek musí držať svoju polohu v tej tube !

          nesmie ísť ani hore ani dole!

          ale malo by sa dať ním potočiť ale tým som si neni na 100% istý a vidlu preto nejdem rozmontovať :-)

          problémy s tým bazmekom boli práve v tom, že ho zasunulo do tuby alebo naopak vyskočil z nej pripadne praskol.

          riešenie : ak sa ti nepodarí ho vrátiť nazad tak ako bol ( skús ho trošku v ruke tak po-potáčať podobne ako keď vyberáš negatívku z tej tuby )

          ak ti nebude držať tak asi reklamácia alebo som videl niekde na fóre ako to chalanisko do tej tuby narobil dierky so zavitom a ten biely bazmek tam prichytil pomocou červíkov. skúsim to nájsť a dám sem foto.

          a inak ja mam ten ventil pozitívky rovnako s dierami ako ty.

          0 0
          • nemesishard  

            http://forums.mtbr.com/…66928–6.html

            tuna to tuším je ale tie fotky mi nejdu zobrazit aj keď som regnuty :-(

            0 0
          • unitak  

            Jj dík, teď už vím, že nesmí jít ani nahoru ani dolů. To „zašroubovaní“ tak jako negativka právě způsobilo to, že mi to úplně vypadlo ven vnitřkem. Nafoukal jsem to, kleslo mi to o kousek, pak jsem zkusil s tím párkrát pootočit (zašroubovat) šlo to krásně zlehka, bohužel na opačnou stranu. Teď ať zkouším jak zkouším tak našroubovat zpátky se mu nechci ani za Boha…Uvažuju fakt, jestli to nezkusit trochu zahřát fenem nebo něčím, aby ten plast trochu změkl a pak bych to tam nasunul, protože jiné řešení mě nenapadá :(

            Dík za snahu, zkus pohledat rád bych na to mrkl :)

            Jinak pro představu ostatním jak to vypadá přikládám foto. Kdyby Vás někoho napadlo jak to dostat zpět dovnitř do té tuby tak bych byl moc vděčný :)

            První obrázek: prolis na tubě, z venku vypadá, že je to zalisované poměrně hluboko, zevnitř to je ale minimální „schod“ možná tak čtvrt mm.

            Druhý obrázek: Bílý plast, jehož spodní část má být právě v té zarážce v tubě.

            Třetí obrázek: Znázornění jak by to mělo být uloženo uvnitř.

            0 0
            • nemesishard  

              no tak to skus vložiť ručne čo to pojde a potom si pomôcť nejakou drevennou tyčkou nie? ako naraziť to nazad. hlavne ak niekto ma pristup k tym fotkam ktore su v odkaze vyššie keby ich sem nahodil .

              0 0
              • unitak  

                To mě napadlo, bohužel to není tak jednoduché :( Viz. obrázek 3 o příspěvek výše. Ten pístek se posune až k tomu bílému plastu. Pístek má nalevo malý gumový o-kroužek, takže kdybych do toho praštil, tak ho poškodím, navíc z druhé strany je pístek zajištěný malým segerovým kroužkem, který je fakt tenký a kdyby se do toho trochu praštilo, tak se ten pístek zapře o ten tvrdý bílý plast a segerový kroužek vyskočí.

                Jediné řešení by bylo sundat ten pístek a zatlouct tam samotný plast, bohužel segerovky s cca 30cm dosahem a průměrem pod 2,5cm nejsou, abych tam zpátky ten pístek mohl usadit :(

                0 0
                • nemesishard  

                  tvoj obrazok 3 natlcť z prava do lava ako mas na fotke tubu :-)

                  0 0
                  • unitak  

                    To právě nejde. Je mi jasné, že musím ten bílý plast vložit dovnitř tuby z pravé strany, že to zleva nepůjde, protože je to tam zúžené.

                    Pokud bych to dal zprava do té tuby a tloukl do té zlaté „hřídele“ tak se mi ten tvrdý plast zarazí u ten prolisek v tubě a bude tlačit na ten píst, který je zajištěný jen maličkým segerovým kroužkem, který povolí a rozpadne se to (zkoušel jsem to).

                    Pokud bych tloukl přímo na ten pístek, tak z druhé stran pod tím pístkem je malý o-kroužek, který by se poškodil a netěsnil. Je to prostě past a nevím co s tím :( Jako poslední možnost vidím to nahřátí a když to nevyjde tak to bude nejspíš pěkně drahá výměna :( Btw bylo by nějak možné fungovat i bez toho? Stejně u-turn moc nepoužívám, tak kdybych měl permanentně 150mm, tak by mi to zas tak nevadilo. Rozhodně pro mě schůdnější varianta než kupovat novou pěkně drahou tubu, jejíž reálné náklady jsou pár Kč a prodejní cena tak možná 2000 :-D

                    0 0
                    • nemesishard  

                      viem ako sa cítiš :-)

                      takže vieš čo?

                      skús teda dat dole tu segerku a zameraj sa primárne na nasadenie toho bieleho bazmeku nazad to ako tam dať… tu segerku budeme riešiť potom ok?

                      0 0
                      • unitak  

                        Ten bazmeg bych tam nějak zatloukl o to se nebojím, ale pak nasazení té segerky by bylo neřešitelné si myslím. Když bazmeg šel ven, tak musí i dovnitř, když je z obou stran úplně stejný.

                        Napadlo mě ještě jedno řešení. Co kdybych pilníčkem trochu zbrousil do „špičky“ hranu označenou na obrázku 1? Tak by se mi to nejspíš podařilo protáhnout nahoru a následnému pohybu bazmegu dolů by bránila hrana 2 a pohybu nahoru hrana 3. Co myslíš?

                        0 0
                      • unitak  

                        Zapomněl jsem přiložit obrázek…

                        0 0
                      • Petr L.  

                        Je divne ze se to rozdelalo bez viditelneho poskozeni, skusil bych jeste dat ten plast do mrazaku, popr zchladit na co nejnizsi teplotu aby se teplotne stahl, kovovou trubku zase do trouby nahrat na cca 80°C aby se roztáhla a skusit to nalisovat.

                        0 0
                        • unitak  

                          Díky za ten nápad se zaražením, to mě nenapadlo, že se plast smrskne :) Taky si říkám, že je to divné…Kdyby to bylo poškozené tak to pochopím, ale když tomu vůbec nic není, tak to tam musí jít dát přece i zpět :)

                          0 0
                • mxv  

                  zdar, tak sem zase tady:) zkusil bych to takto: strč to bile zase zespod do trubky, cele to tam nahrej, to pomuze, a pak to zkus natahnout zpet nasroubovanim vicka, pres nejakou rozperku, abys rozeprel vicko a trubku.

                  bud to natahnes a zaskoci, nebo to urves:) kdyz to zaskoci, mas vyhrano, akorat to budes muset pojistit tema sroubeckama,bo by to pak uz asi nedrzelo. v opacnem

                  pripade bych doporucil tohle:(pokud uz nemas v zaruce) http://www.mountainbikes.net/…/produkt.cfm?…

                  0 0
                  • unitak  

                    No uvidím, nejdřív zkusím asi ten můj postup s tím upilováním viz. příspěvek výše.

                    V záruce je, ale vzhledem k tomu, že jsem to dodrbal já, takže smůla… Jinak bych to viděl spíš na todle

                    http://www.mountainbikes.net/…/produkt.cfm?…

                    0 0
                    • nemesishard  

                      ja byť tebou nič nepilujem :-)

                      a segerku by si tam potom nasadil už nejakým home made pripravkom :-)

                      a ten plast by som do mrazaku neskusal lebo až ti praskne tak si nahratý ale tak na druhu stranu to si aj tak :-)

                      skús najmenej destruktivne riešenia až potom tie s pilovanim

                      0 0
                    • mxv  

                      taky moznost, ale ta moje ma vyhodu v tom, ze se zbavis poruchoveho mechanismu, obzvlast, pokud ho skoro nepouzivas a vidlu zaroven odlehcis (o necelych 10deka:)

                      plast rozhodne nemrazit! zmensi se max o par stovek a ztvrdne a zkrehne! kdyz ho nahrejes, bude pruzit v radech desetin!

                      zkus ten muj napad, treba to pude celkem lehce.

                      0 0
                      • nemesishard  

                        teraz som sa zamyslel a máš totálnu pravdu a pôjde to tak najľahšie :-)

                        postup:

                        nasaď z prava do lava ten bazmek komplet do tuby

                        na bazmeka nasaď ten vrchný čierny diel a skús to ťahať/skrutkovať tak aby to šlo tam kam má

                        0 0
                        • unitak  

                          OK zkusím to tak, ale jen čistě teoreticky kdyby to nešlo tak tím pilováním by se nic nemělo stát ne? Stejně tam kolem toho vzduch proniká, protože to není nijak utěsněné (dá se s tím v normálním stavu předtím než jsem to podělal točit). Bych tam udělal jen takovou malou hranku náběhovou ať mi to tam lépe skočí v případě, že by nešla ta první nedestruktivní metoda.

                          0 0
                          • mxv  

                            nemelo. tak sem ted mrknul na to MTBR, borec to tam taky nedostal zpatky, rovnou to prisrouboval, jak to slo. taky moznost.. tak jako tak to budes muset pojistit, at uz ti to pak nevypadava furt

                            0 0
                            • mxv  

                              no, spis to zkresluje perspektiva, asi ma ty cerviky az pod plastem

                              0 0
                              • unitak  

                                Jj ok, dík, no zkusím s tím nějak zabojovat od nejméně destruktivního řešení až po to nejvíce, kdy není co ztratit..hold za blbost se platí.

                                0 0
                                • mxv  

                                  tady ma k tomu vsechny fotky: https://picasaweb.google.com/…tionUTurnFix

                                  0 0
                                  • nemesishard  

                                    odkaz nefunguje hadže to na toto vlakno :-(

                                    0 0
                                      • unitak  

                                        JO děkuju Vám, ale myslím, že tu ten biker se snažil fixnout to, aby se mu nevracel zpět ten bazmeg do tuby. Nejspíš se mu podařilo nějak ho narvat nahoru, ale padá mu dolů dovnitř, tak to fixnul červíky. Mě se bohužel nedaří ho dostat nahoru :( Uvidím zítra/dneska…pos­tavím se k tomu čelem a zabojuji :))

                                        0 0
                                        • mxv  

                                          jo, spravne, my ti verime, tak uz resime i to fixnuti:-))

                                          0 0
                                          • unitak  

                                            Úspěch je na světě ! Dostal jsem to tam, nehýbe se to ani nahoru ani dolů (ani o kousíček, sedí to jak přibité) a ani se mi to neprotáčí v tubě :)

                                            Postup: tak jak jste radili, lehce jsem nahřál ten plast, ale opravdu jen lehce, možná to nebylo ani prohřáté…kdoví, na dotek to bylo lehce teplejší. Plast jsem strčil do tuby, provlékl jsem ho tubou a na druhé straně namontoval tu černou část, tubu chytil přes hadr a ten černý bazmeg jsem chytil navrchu do 24mm 6-hranu a začal jsem točit. Povedlo se mi to krásně protočit a nevypadá, že by bylo cokoliv poškozeného :)

                                            Díky moc za rady :)

                                            První vlákno po dlouhé době, které se drží tématu a všichni se snaží pomoct, vážím si toho.

                                            0 0
                                            • mxv  

                                              no sláva! a budes to pojistovat? muzes to nechat tak a zkusit jezdit, ale nevidim to moc ruzove

                                              0 0
                                              • unitak  

                                                Zatím to asi nechám tak, kdyby to bylo špatné, tak by mi nefungoval U-Turn jenom ne? Chápu to tak, že když točím nahoře na korunce tím ovládacím mechanismem, tak se to „zašroubovává“ dovnitř a kdyby se to protáčelo, tak se mi to nezašroubuje a U-Turn je nefunkční.

                                                Jinak mám ještě jeden takový dotaz, nahoře jak je ventilek pozitivky tak pod ním, je takový menší 6-hran označený šipkou na obrázku. Jak se dá zafixovat, aby se netočil? To se do něčeho zašroubovává?

                                                0 0
                                              • unitak  

                                                obrázek..

                                                0 0
                                                • mxv  

                                                  ten sestihran je prave na ovladani uturnu, takze se ma tocit.a ten ovladac tam zajistis segerkou, takze ti pak ventilek nebude zajizdet dovnitr. v tom problem neni,ale zrejme se ti zase pri vetsim razu zasune ten plast do trubky, a vidle spadne na 120mm zdvih.

                                                  0 0
                                                  • unitak  

                                                    Ahaaa, teď už mi tj. jasné, ještě jednou díky, za všechno vysvětlování :)

                                                    0 0
                                                  • unitak  

                                                    Ještě jedna maličkost :-D Když nasazuji vnější nohy na vnitřní, tak mám problém s tou hřídelí, co je na straně MC. Nohy normálně nasunu a když na tu hřídel zespodu chci našroubovat ten červený čupel, tak mi ta hřídel zajede dovnitř. Je na to nějaký trik, aby to nezajíždělo?

                                                    0 0
                                                  • mxv  

                                                    nesmis na to tlacit:) jinak pomuze locknout, pokud tam mas ovsem olej..

                                                    0 0
                                                  • unitak  

                                                    No právě že na to vůbec netlačím, sotva se dotknu tím červeným šroubkem té hřídele, tak se mi zasune dovnitř. Asi zkusím ten lock no.

                                                    0 0
                                                  • unitak  

                                                    Tak jsem to už šel otestovat..první letošní vyjížďka a zatím to vypadá, že U-turn u-turnuje, zdvih drží tak jak má, nepropadá se nic, jen si nejsem jistý, jestli neuniká trochu vzduch. Uítra udělám kontrolu :)

                                                    0 0
                                                  • nemesishard  

                                                    paráda gratulujem :-)

                                                    teraz zase budete radiť mne :D s tým motion srákom

                                                    0 0
                                                  • unitak  

                                                    Hmm to bohužel netuším co s tím, sám ještě musím poladit zamykání, protože jsem to tam jen tak nasunul ať mi to neplandá a jel jsem to testnou. Každopádně mi zůstal navíc jeden o-kroužek :-D Ale určitě to není z vnitřku vidlice, protože vnitřek jsem rozebíral na jiném místě. Nepamatuješ si jak to tam je s tím zamykáním? Kolem toho modrého kolečka je objímka, která vede k ovládání na řídítkách, Modré kolečko je zajištěné segerkou a pod modrým kolečkem je jen taková bílá plastová podložka že? Není tam nikde žádný okroužek mezi tím. Teď mě napadlo jestli to není z toho spodního červeného bazmegu na ovládání odskoku.

                                                    0 0
                                                  • unitak  

                                                    Hmm tak nic, je to ještě více do*** než předtím, přes noc se mi asi vlivem tlaku nějak zasunul ventilek úplně dovniř toho černého bazmegu, protože jsem tam neměl nasazenou čepičku a ten pojistný kroužek to hold neudržel…Takže se mi nejspíš ten bílý plast dostal do té tuby a teď mi nejdou sundat ani vnější nohy, protože si vidlice mění sama zdvih jak chce, když do toho ťuknu :S Nějaký nápad jak sundat aspoň ty nohy?

                                                    0 0
                                                  • kyl  

                                                    A nepůjde to třeba špejlí nebo drátem z kola vypustit a stlačit?

                                                    0 0
                                                  • mxv  

                                                    spodni nohy musi jit normalne sundat, dnes na tebe nemam cas, takze ti doporucim stahnout, procist a postupovat podle manualu: http://www.google.cz/url…

                                                    jinak tu dnes ve fotkach nekdo menil uturn za dpa, tak ho zkus zkontaktovat, jestli ti ho neproda.

                                                    0 0
                                                  • unitak  

                                                    OK dík za info, zkusím mu napsat, jestli ho najdu. Jinak podle návodu postupuju a bohužel to nejde, Normálně plastovou/gumovou paličkou ťuknout po šroubu odskoku a na druhé straně ventilku negativky s tím, že mám oba povolené o cca 3 závity tak, jak v manuálu píšou. Bohužel jak jsem psal ten plast nejspíš zajel do tuby a když ťuknou paličkou po tom ventilku tak se nic nestane a jen to zajede více dovnitř s tím, že se to pak zas hned vrátí. Prostě to není fixnuté v té drážce ale pohybuje se mi to tam a vždycky to při úderu propruží. Zkoušel jsem to i co nejvíc stlačit rukama a ťuknout po tom, ale výsledek stejný :( Chápu, že dneska nemáš čas, kdybys měl chuť zítra něco řešit tak budu čekat :)

                                                    0 0
                                                  • nemesishard  

                                                    počuj veď ak sa ti ventilok pozitivky dostal dnu a nemá čiapočku tak špajdlou ako písal kyl a vypusti vzduch (negativka je vypustena zrejme už )

                                                    ostatné už musí isť ako pred tým. keď nejde tak skús trošku viac odšrobovat a zaťuknút tie skrutky na spodných nohách.

                                                    a samozrejme popri tom napíš užívateľovi Petr L. o ten u-turn ak si to ešte neurobil :-)

                                                    inak ťa čaká vàtanie a rezanie závitu :-)

                                                    0 0
                                                  • unitak  

                                                    OK, zkusím do toho praštit trochu více, bojím se do toho pořádně klepnout ať se to úplně nedodrbe…O tu stranu kde je negativka se nebojím, to vypadá pevně, ale na druhé straně odskoku ten červený šroubek nevypadá 2× pevně…

                                                    0 0
                                                  • nemesishard  

                                                    pevny je len klep niečim mäkkym :-) drevo,plast

                                                    0 0
                                                  • unitak  

                                                    Jojo gumovou palici mám malou i velkou :)

                                                    0 0
                                                  • nemesishard  

                                                    mne prave gumove veci mne moc nefungovali /moc mäkke.

                                                    inak ale ked povolíš tie skrutky, zarazíš ich a potom vyberieš tak tie spodné nohy musíš dať ťahom dole. veď to už potom nemá čo držať nie?

                                                    0 0
                                                  • unitak  

                                                    Mě se právě nedaří je nijak zarazit :-D Mě to prostě propruží dovnitř a nic se nestane…Tak když byl ten bílý bazmeg na svém místě, tak mi to nepropružilo, ale drželo to „pevně“ a lehce se to dalo odklepnout. Teď do toho asi budu muset fakt hodně uvalit.

                                                    0 0
                                                  • nemesishard  

                                                    a podarilo sa ti vypustiť tu pozitivku ?

                                                    0 0
                                                  • unitak  

                                                    Jojo to je bez problému, ten ventilek mi trochu čouhá, není úplně zapadlý, ale každopádně u-turn nefunguje, protože ten 6-hran co je přímo pod ventilkem, tak ten je úplně zajetý vevnitř.

                                                    0 0
                                                  • nemesishard  

                                                    no tak ostáva už len klepnuť po tých skrutkách a nevadi keď to ostane na mieste. ono ide oto že to povolíš :-) veď skúšaj a potom napíš ako si dopadol

                                                    0 0
                                                  • unitak  

                                                    No uvidím zítra jak se vrátím ze školy a rehabilitací, pořádně se na to vrhnu a budu do toho bušit dokud se to neodlepí :))

                                                    0 0
                                                  • unitak  

                                                    No tak se mi nohy podařilo sundat. Stačilo do toho trochu více praštit a nebát se toho :)) Jinak k mému velkému překvapení ten bílý bazmeg nezajel, ale je na svém místě…Možná klesl o půl mm, takže nechápu co se to stalo. Jinak co si myslíte o tomhle nebo něčem podobném co se používá ke spojování hliník/plast? http://www.servisprogram.cz/detail.php… Pro jistotu bych trošku kápl na okraj, ať se mi to nehne ani o toho půl mm.

                                                    Jediné co mě napadá, že je trochu poškozený ten pojistný kroužek, kterým se zajišťuje ventilek/ovládací mechanismus u-turnu nahoře na korunce vidlice. Prostě to neudržel, a tím tlakem se ventilek snažil „vcucnout“ dovnitř vidle. Je docela možné, že jsem ten třmenový pojistný kroužek trošku ohnul, protože se to nesundává zrovna 2× dobře.

                                                    0 0
                                                  • nemesishard  

                                                    ak si ho ohnul tak ho vymen za novy!

                                                    ozaj a nepoškodil sa ten zápich (a aj zavit ventilku) pre ten poistný krúžok? lebo to by som čakal keď to je mosadz alebo čo to je :-)

                                                    0 0
                                                  • unitak  

                                                    Nene, nic poškozené není. Teď jsem se stavil u kámoše co má servis a říkal, že by se to dalo pořešit tím provrtáním, ale mám se na to vykašlat a přímo napsat Žitnému. Prý se ten problém vyskytoval častěji a jedná se o nějakou vadu a měli by to vyreklamovat. Takže to zkusím nejdřív tak a když ne, tak budu asi vrtat.

                                                    0 0
                                                  • nemesishard  

                                                    no jasne a malo by to byt zadara :-)

                                                    potom napis ako to dopadlo :-)

                                                    caves

                                                    0 0
                                                  • Petr L.  

                                                    To jsem byl ja, ale u-turn si ponechavam jako rezervu, DPA me jeste urcite bude zlobit :-(

                                                    0 0
                                                  • migo  

                                                    :) asi bude. DAP si kupil Pavlika tu na BF?

                                                    0 0
                                                  • pavlik6022  

                                                    jj, je to DPA z moji RVL

                                                    0 0
                                  • nemesishard  

                                    aha vyriesene treba odstranit kus linku a nehat iba picasa/atd

                                    0 0
    • nemesishard  

      no tak priživím sa na tomto vlákne :-)

      tá istá vidlica, ale nefunguje kompresia na motion controle :-)

      aj keď dám floodgate na max a locknem vidlu tak behá stále do zdvihu ako normálne možno málinko odporu viac to dá…

      rebound funguje ako má

      už som spravil:

      • výmena oleja (123ml 5w)
      • obzretie motion controlu ale všetko je ako ma byt.(pružina pruží,hriadeľ sa otáča)
      0 0
      • mxv  

        aaaha, radce potrebuje radu:) s tim sem zatim problem nemel, tak nevim.. s reboundem to nesouvisi. tipnul bych spatne tesneni, nebo zustal zasekly v otevrene poloze, i kdyz to vypada, ze funguje.

        0 0
        • nemesishard  

          no ja som mal tu vzduchovú časť rozmontovanú už viackrát :-)

          ale do motion kontrola som sa nehrabal až teraz som len tak zo srandy skúsil či vôbec mne funguje vidla… :D

          ale ktoré tesnenie máš na mysli?

          0 0
          • mxv  

            rikam, jen teoretizuju, myslel sem jestli neni nejake nekde uvnitr. to vnejsi dole mezi nohou a mc tam mas?

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • unitak  

      Jen tak pro info, reklamace vyřízena kladně, posílal jsem to tam v rozebraném stavu po domluvě s technikem. Včera vidle došla komplet složená a namazaná s novým dílem. Vše zdarma, takže spokojenost, ano jsem to nečekal, abych byl upřímný :)

      0 0
      • nemesishard  

        tak a šup jazdit čo to dá :-)

        aké vozíš tlaky pri akej váhe?

        ja teraz +100/-105psi pri cca 85kg

        0 0
        • unitak  

          Váha stejná, tlaky taky, pokud jedu normální vyjížďku. Když jsem byl na rychlebech, tak jsem foufal o 10 více. Nevím proč, možná to byl jen placebo efekt, ale jelo se mi na tom lépe :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • unitak  

      Trochu to tu oživím, protože se mi nějak „daří“…Vidle byla v zimě u žitného na reklamaci, dle zprávy byla vadná část vyměněná a všechno fungovalo ok. Teď se mi ale s každou vyjížďkou čím dál tím více snižuje zdvih. Ne o moc, ale asi za poslední měsíc jsem se dostal z maximálního možného zdvihu 150mm na cca 137. Tlak v negativce není vyšší, kontroloval jsem to. Zkusil jsem nafoukat obě komory na vyšší tlak než normálně vozím a taky žádný efekt. Nevíte někdo v čem by mohl být problém?

      Btw pro ty co mají stejné kolo jak já, tak bych prosil o radu. O víkendu mi začalo něco křupat v rámu, dělá to jen při záběru. Všechny čepy jsem rozebral, promazal zpět složil a nepomohlo. Zdá se mi jakoby zvuk vycházel ze zadní osy. Vydává to něco podobného jako když je moc utažený závit a snažíte se ho povolit, tak to vydá takový hnusný kovový zvuk. No a toto mi to vydává pořád. Přetaženou tu osu nemám, zkoušel jsem ji vyndat, promazal jsem a všechno v pohodě, tak nevím kde může být problém. Jestli to není třeba patka, nebo se mi to jen zdá, že ten zvuk vychází zezadu a dělá to střed. Jestli máte někdo nějaké nápady, tak budu jen rád.

      Dík.

      0 0
      • Treeper  

        zkus tu patku, ta dělá vetšinou paseku, nebo ještě možná pedaly

        0 0
        • unitak  

          pedály jsou ok, to jsem se díval…dělá to buď někde ve středu nebo ta patka, ale nvm nvm.

          0 0
      • unitak  

        Hmm nikdo žádný nápad ani k 1 problému? :(

        0 0
        • pepek  

          A odkud se ti snižuje? Pokud je vidla víc ponořená v klidu, tak může být přefouklej olej do negativky, nebo ti utekl vzduch z pozitivky. Pokud nechodí do konce, můžeš mít tlumicí olej dole v noze.

          0 0
          • hawrda  

            vypustit vzduch z negativky a znova nafouknout,mám tu samou vidli a mě to u ní pomáhá při stejném efektu

            0 0
            • pepek  

              Předtím ovšem obalit kotouč hadrou, v lese v nouzi i listím :-)

              0 0
            • unitak  

              Ok, dík za radu, určitě to zkusím. Úplně jsem to vyfouknout nezkoušel, vždy jsem jen kontroloval jestli jsou tlaky stejné a neuniká mi vzduch z pozitivky do negativky.

              0 0
          • unitak  

            Prostě když mám vidli v klidu, je „vytočená“ na max zdvih, který by měl být 150mm, tak se to "vytočí jen na cca 135mm a můžu dělat co chcu, nadzvednout řídítka,nebo cokoliv a stejně to je pořád na 135.

            Olej v negativce by neměl být, protože pístek co je ve vzduchové tubě je mazaný nějakou červenou vazelínou vazelínou od RS. Olej mám jen v druhé noze, tj. v tlumení a pak v obou nohách dole na mazání, ale odtamtud se snad nemá jak dostat do negativky.

            Jinak vidle chodí krásně, zlehka a až do konce, takže tlumící olej dole v noze žádný navíc není.

            0 0
            • zmola  

              Zdarec, koukal jsem na to svou RVL a mám podobnej problém, vidlice není plně vysunutá. Jakmile však vypustím negativku tak vyskočí do „spravné“ polohy. Nějak to ale moc neřeším…pruží. Spíš mě překvapilo, že na ventilku negativní komory je poměrně dost oleje. Je to špatně?

              0 0
              • unitak  

                Tak nějak jako ty jsem to měl dalo by se říct od novoty a ten 1–2mm jsem neřešil, ale teď to už mám tak daleko, že mi nejde vidět ani ten černý proužek kde je napsané mm pod 135kou.

                Jinak olej na ventilku nemám snad žádný, jen závit je lehce něčím máznutý ať se to snadněji povoluje, ale že bych tam měl dost oleje to ne. Zkontroloval bych jestli je to dost dotažené, nebo jestli není těsnění v háji.

                0 0
                • mxv  

                  no a kdyz odpustis negativku?

                  0 0
                  • unitak  

                    Tak jsem to zkusil, když ji odpustím úplně, tak pohoda, ale jen co jsem to nafoukl a 2× propružil, tak jsem asi v polovině nápisu 150, ale tak pořád lepší jak necelých 135 :-D Dík i za tuto pomoc :)

                    0 0
      • unitak  

        K tomu křupání, střed s klikami rozebraný, vyčištěný promazaný a nepomohlo. Patka taky nic, zadní osa znovu vyndaná a vyčištěná a stejně nic…Kámoš má takový nápad, že by to mohla dělat povolená kazeta, myslíte, že je to možné, aby se jen tak samovolně povolila?

        0 0
        • zmola  

          vyřešil jsi nějak to křupání? Asi mám podobný problém a stejné kolo.

          0 0
    • unitak  

      Tak to tu trochu oživím zase, akorát s jiným problémem :-D

      Vidlici už jsem měl rozebranou snad milionkrát, ale nikdy jsem se nesetkal s tímto problémem.

      Všechno složené jak má být, jen když chcu nasadit takovou tu „korunku“ kterou se ovládá u-turn, tak nejsem potom schopný zajistit ji takovým tím pojistným kroužkem o ventilek pozitivky. Prostě když mi čouhá z levé nohy ventilek z pozitivky a chcu na něj nasadit ten bazmeg na ovládání u-turnu, tak mi chybí asi 1mm na to, abych tím pojistným kroužkem mohl zajistit ventilek. Snad mě chápete. Pro lepší pochopení přikládám obrázek s tím pojistným kroužkem. Sice to není z vidlice, ale abyste věděli o čem mluvím…

      http://www.vkloziska.cz/…_preview.php?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.