• Mr.Dan

    Pídím se po praktických zkušenostech s novým systémem pružení RS vidlic. Konkrétně jsem pořídil nejnovější generaci Pike Charger 3 DebonAir+ v dobré víře, že to bude fungovat ještě o něco líp než dosavadní Charger 2.1, ale všude teď čtu ohlasy, že to není zdaleka tak citlivé a žehlivé, a to i přes inkorporaci oněch ButterCupů. Má tu někdo praktické zkušenosti, porovnání? Nemusí jít nutně o Pike, týká se to i Lyrika a Zeba…

    0 0
    • mirorek2  

      Pokud jsi to pořídil, tak to i projeď ne?

      ButterCups pracují tak do 1 mm co jsem to zkoušel rozebrané, tak jaký to má vliv si asi představíš :-)

      Můj nový Zeb teda citlivější než starý není ani omylem. Ve velké rychlosti ale v létě fungoval dobře.

      1 0
      • JakeF  

        Nechceš trochu rozepsat ty zkušenosti v rychlosti a jaký verze srovnáváš? Já právě teď vybírám novýho Zeba a dřív s RC2 Lyrikem jsem byl naprosto spokojenej, tak nevím, jestli riskovat Charger 3 RC2. Citlivost mě moc netrápí, spíš co to předvádí v plným tempu v rockgardenu.

        0 0
        • Atilla  

          Měl jsem lyrika ultimáte s B1 i C1 Debonair , pak Zeba A1 a A2.

          Lyrik s B1 byl super. U zebu A1 jsem musel řešit propadání. Nakonec tomu dost pomohly měkké tokeny.

          Teď mám zeb A2 a prostě tomu není co vytknout. Mám s tím pár dní v bikeparku. Nějaké ty ilegaly a skoky. Krásně drží ve zdvihu. Citlivé to je asi nejvíc z 38 vidlic a překážky žere s grácií. Navíc stupidní nastavení kde si jednoduše upravíš co chceš a neztratíš se v tom.

          2 0
          • JakeF  

            Super, takže na moje užití jednoznačně ten Charger 3 A2.

            0 0
          • MirosPikos  

            Podepisuju v plném rozsahu. Srovnávám s Onyx SC D1. Ten byl super citlivej díky jejich OTT. Nicméně nestabilní/ne­klidnej. Propadal se. Křupání v korunce raději nezmiňuji.

            ZEB Charger 3 nastavíš a jezdíš. Na techniku trochu přitáhneš rychlou kompresi. V palbě bordelem povolím. Doporučený tlak na mou váhu sedí. Rebound jsem musel o 2 kliky zrychlit. Možná o 3. Což je na mě nezvyk a spíš vozím pomalejší.

            Víkend místní gruppenrajd v podmáčené hrabance bez ztráty květinky. Neřeším nějakou pofidérní citlivost. Tu řeším nafoukaním/upuš­těním tlaku v pneu. Chci prostě aby mě drželo kolo u země když nechci omylem do vzduchu. Buttercups… zpětně si uvědomuju, že ruce jsou opravdu odpočatější.

            2 0
    • nksh  

      To by asi chtelo vedet jakou mas verzi. Muj dlouhodoby nazor je ten, ze ty „levnejsi“ Chargery jsou umyslne pretlumene, aby si pak lidi priplaceli za Ultimate, kterej vesmes chodi dobre.

      1 0
      • Mr.Dan  

        Však píšu že Ultimate Charger 3, tj. u Piku tu nejvyšší. Boužel to zatím projet nemohu, neb vidle je teprv na cestě a ještě bude třeba přeplíst kolo na boost nábu (tu už mám). Každopádně pokud Máslový hrníčky fungujou do 1mm, tak to zní spíš jak nějaká marketingová fíčura než něco funkčního..:)

        0 0
        • Atilla  

          Tak to nemá pružit, ale omezovat vibrace například v roletach. A to bych řekl, že to dělá i když je tam spousta dalších proměnných.

          2 0
          • mirorek2  

            V roletach jeden milimetr gumy? Marketing jim funguje velmi dobře

            0 0
            • mirorek2  

              Maximálně by to mohlo filtrovat asfalt..

              Tvl přes mobil to je fakt pecka sem něco psát…

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • theedge  

      No jsem na to taky zvedavy. Teď vozím Lyrika na 170mm, charger 2.1 s B1 debonem. C1 se nějak nepovedla a přišla mi hodně tvrdá.

      Na novej rám budu časem potřebovat novou vidlici a dost mne štve že na 170mm musím jít do zbytecne těžšího ZEBa. Já na svých 73kg 38 nohy nutne nepotrebuju.

      0 0
      • novas752  

        U B1 si spousta lidí stěžovalo že neměla podporu. C1 má podporu lepší ale neni tak aktivní na počátku.

        Když seženeš ještě Lyrika s 2.1 Chargerem tak budeš moct i 170 a bude to levně.

        0 0
        • kocers  

          Ty budeš určitě vědět, podle čeho prosím tě zjistím, jakej mám ve vidli Debon? RS specifikace viz https://trailhead.rockshox.com/…/46t13222926

          0 0
          • novas752  

            Tam podle mě budeš mít C1. Je to jednoduchý, C1 má na konci airshaftu červený šestihran, B1 stříbrný. B1 má dno negativky bez límce, okroužek je dole, C1 má límec, okroužek je cca 3cm vysoko. V podstatě tam je rozdíl jen ve výchozí poloze pístu – u C1 se komory vyrovnají v podstatě při plném roztažení, u B1 to bylo až trošku hlouběji ve zdvihu – proto to propadání, negativka byla trochu víc tlakovaná a výrazný vliv měla hliuběji do zdvihu.

            1 0
            • kocers  

              Díky za obsáhlou odpověď. Trochu nechápu, že to do té podrobné specky nenapíšou. Jinak C1 napovídají i dostupné upgrade kity na změnu zdvihu – všechny s C1. Až se dostanu k tomu udělat malý servis, tak si na tohle snad vzpomenu:-)

              0 0
              • novas752  

                B1 a C1 jsou navzájem kompatibilní. Pravděpodobně i původní DebonAir A1 (plastový dno negativky) a ještě i SoloAir by tam nejspíš šel vrazit. To až DB+ z těch nových na starší vidle nejde.

                Kromě Zebu – u toho si RockShox krásně nahrabal – nová suprtuhá vidlice, která má za 2 roky „zastaralý“ vnitřek a tak budete hezky nakupovat apgrejd kity nebo celý nový. :-) To si mohli odpustit a rovnou to vypustit v té aktuální verzi.

                0 0
                • david25  

                  i ten puvodni tam jde. ted sem z lyrika vytahl airshaft co byl na Pika 160 mm klasicke dno negativky.

                  0 0
        • theedge  

          Jsem relativně lehkej a velký dropy neskacu tak s tím B1 nemám tak velkej problem.

          Jo ještě jednoho starého Lyrika zvážím.

          Ale ZEB by tam byl peknej :-D nicméně vyšší tuhost já asi úplně nepoznám.

          0 0
          • novas752  

            On to byl největší problém u lidí kteří po tom chtěli co nejvíc žravosti a žehlivosti, takhle „podfouknutý“ to bylo pak dost nepoužitelný v jakymkoliv prudšim místě a při ostrém brzdění ať už s tokenama nebo bez.

            C1 tu sílu z negativky ztratí o něco dřív a tak má při stejnym počátečnim chování pevnější prostředek.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Já nechápu proč aspoň nemají tokeny do negativky.

              C1 mi přišla jako nejhorší co RS v poslední době vyrobil, kdyby místo zmenšení negativky tím debilním spacerem tam to místo nechali, dala by se negativka ladit tokenama a to je za mě mnohem lepší způsob jak ladit křivku vidle. Podle mě je tam ale spacer proto, aby přidal místo ve spodních nohou a ještě více tím zvýšil linearitu vidle. Takže na agresivní ježdění prostě nanic pokud to má nějak žehlit.

              0 0
    • Mr.Dan  

      Tak se sžívám s novým Pikem a samozřejmě jsem narazil na nejasnost ohledně nastavení komprese. Googlil jsem docela hodně, ale nikde jsem nenašel, jaké je vlastně základní nastavení HSC a LSC, od kterého se mám odpíchnout. U minulého Revelationa to bylo celkem jasné – tam jsem měl prostě tři polohy a naprostou většinu času jezdil na „otevřeno“, tedy úplně doleva. Na Chargeru 3 to však vypadá, že základní poloha pro LSC i HSC je uprostřed, tedy HSC dva kliky od krajní otevřené polohy (celkem 5 poloh), LSC sedm kliků od max.otevřena (celkem 15 poloh). Při tomto nastavení je ale docela dost tuho. Naopak při plně otevřeném módu pro HSC i LSC chybí opora a vidle se docela potápí. Mám nafoukáno na 70psi (76kg i s výbavou a báglem), rebound 6–7 kliků od plně otevřené zaječí polohy, resp.11–12 kliků od zavřené želvy (cca doporučené nastavení dle RS TrailHead app). Díky moc za objasnění ;)

      0 0
      • krabica  

        Základní nastavení je uprostřed, pak přidáváš, či ubíráš dle potřeby.

        1 0
      • Sistematicx  

        Jestli je to stejny jak u novejch tlumicu tak ano. Vychozi nastaveni je prostredek. Tlumice maji –2/-1/0/+1/+2

        1 0
      • novas752  

        No ono tam žádný „základní nastavení“ neni, prostě si to nacvakej podle potřeby. Moc nevážíš = nemáš moc nafoukáno = budeš se určitě pohybovat v té rychlejší/méně utlumené polovině rozsahu. Čim víc LSC (+) tim méně se to noří pod brzdou a v prudkym sjezdu, ale tim je to zase tupější, a naopak. HSC to brzdí při rychlém pohybu vidlice = na dopadech skoků nebo když v rychlosti trefíš nějaký velký kořen apod.

        TAky by bylo dobré nejprve vyzkoušet vyndat nebo přidat tokeny.

        2 0
        • Mr.Dan  

          Progresivita mi přijde dobrá, takže s tokenama zatím experimentovat nehodlám. Rád bych na to šel z opačný strany, než je norma, tj. naplno otevřít LSC, HSC třeba taky o jeden klik povolit, a pak utahovat LSC, dokud se to bude nořit atd. Dává to smysl?

          0 0
          • MirosPikos  

            Pakliže víš, co přesně máš očekávat od které komprese, tak to vezmi na nějaký trail a zkoušej různá nastavení tak dlouho, až to prostě nebude ono. Jiné nastavení budeš mít na hrabanku, kde to povalíš dolů občas vyskočíš. Jiné nastavení na něco technického, kde nebudeš chtít tolik utápění předku. Nějaké obecné doporučení stejně neexistuje. Je tam příliš proměnných a nikdo neví, jak moc nebo málo zatěžuješ přední kolo. Takže to můžeš otevřít a pak budeš postupně zavírat a nebo jít na ten prostředek a zkoušet přivírat nebo otevírat podle pocitu. Udělej si čas na jedno odpoledne a v klidu si tím projdi.

            1 0
            • mirorek2  

              Asi tak, neexistuje obecné nastavení, nastavuju podle trailu a stylu

              Taky to bude jinak v mínus pěti stupních v zimě, nebo když udeří třicítky v létě, že :-)

              0 0
          • novas752  

            Hele to je celkem jedno z které strany na to půjdeš. Jde jen o to z které strany to ucítíš líp. Najdi si nějaký kratší úsek, který můžeš jet třeba 10× po sobě a který obsahuje co nejvíc prvků terénu ve kterým se obvykle pohybuješ (prudší kousek, rozbitý kousek, nějaký pumpovací kousek, sjezd skalky, nějaký skok apod.). Tak nějak to nastavení nastřel a pak s každym průjezdem toho úseku popřemýšlej co to dělalo a vždycky změň jen jedno nastavení (tlak, tokeny, odskok, lsc, hsc) a jen v nějakých malých krocích (třeba tlak max o 3psi, hsc a odskok max o dva kliky…) a na ty ostatní nesahej, zase to projeď, zamysli se jaký to mělo vliv a znovu. Tim se dobereš k nějakému nastavení které bude vyhovovat ve většině situací.

            1 0
      • nksh  

        Vzhledem k tomu, ze je tam obdobnej shimstack jako u Chargeru 2, tak bych se jim na nejaky stupnice +/- vykaslal a nastavil komprese dle pocitu. Idelane udelat bracketing.

        2 0
        • Mr.Dan  

          Jak jsem psal výše, rád bych právě zkusil jít cestou naplno povolit kompresi (tj. vyprdnout se na jejich grafiku) a pak utahovat, dokud to bude vykazovat znaky moc povolené LSC. Anebo zkusit nechat obě komprese na středu a snížit tlak třeba na 65–67 psi a k tomu o něco povolit rebound (1–2 kliky)? Těch možností je tolik, že nevím, na co šahat dřív a co ladit až posléze..:(

          0 0
          • JakeF  

            Ja zacal tlakem, komprese uplne povoleny a pak zkousel utahovat komprese a porad to nebylo optimalni.

            Pak jsem zkusil tlak cca 10 % dolu a komprese utazeny nejak lehce za pulkou a bylo to vyrazne lepsi. Takze ja bych spis zacal komprese na prostredku.

            Byl to teda jeste Charger 2, dneska to muze chodit zase jinak.

            1 0
            • MirosPikos  

              Teď by měly být LSC a HSC nezávislé. Takže se to bude chovat trochu jinak. Každopádně zkoušet zkoušet zkoušet. Otázka aby to taky pilot poznal.

              1 0
            • Breakpain  

              Dopadl jsem podobne. Doporuceno 155 psi a mel jsem 145, token a vice HsC a LsC. U Boxxera.

              Nicmene nakonec jsem se stejne vratil na vice psi, aby to tak nelitalo a prichazim tak o 1cm zdvihu. Letos mam FOX 40, tak uvidime… az to projedu.

              0 0
          • novas752  

            Základ je tlak + progresivita. Pak odskok. Kompresema řešit až krajní situace (ostré brzdění, opravdu prudký sjezd, skok s tvrdšim dopadem. Ale musíš počítat s tim, že změna jednoho zároveň ovlivní i něco dalšího – například snížení tlaku automaticky zpomalí odskok aniž bys kroutil kroutítkama.

            4 0
      • Atilla  

        Nevim jak to má pike, ale na zebu mám SAG 22% a LSC a HSC většinu času na prostředku. Když chci víc trakce tak mám –1/2 clik dolů na LSC a na skoky +2 LSC a HSC+1. To samé na tlumiči.

        0 0
        • Mr.Dan  

          Nakonec jsem, aspoň v rámci polabských „terénů“, skončil na –1 až –2 LSC a 0 až –1HSC při SAGu 23%, kteréhož jsem docílil snížením tlaku o cca 3psi (67 místo původních 70). Plus mám výsledně o jeden klik povolený rebound oproti doporučení kalkulátoru (s dvěma kliky už to moc kopalo).

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.