Jsem na tom lepe vykonostne nez technicky, jezdim 55% teren 45% silnice, a potrebuju poradit jestli spise plaste schwalbe racing ralph nebo continental race king, dekuji za rady
Jsem na tom lepe vykonostne nez technicky, jezdim 55% teren 45% silnice, a potrebuju poradit jestli spise plaste schwalbe racing ralph nebo continental race king, dekuji za rady
asi fuk ktere vemes
Jestli jezdíš za mokra tak vem Ralpha. Jestli bereš terén jako suchou polňačku vem Race Kinga.
Ralph podrzi vic, king lip jede. Rozdily jsou ale minimalni, rekneme, ze jsou blizci pribuzni.
Asi tak a kontík je víc kulatej, do zatáček na asfaltu tolik nebzučí :) ale za mě ralph drží určitě víc jak king a to že by jel pomaleji jsem si nevšiml.
Než King bude líp držet možná i Fred.
King je plášť pro dobrodruhy nebo pro jezdce z HK – tam asi bude dobrý.
No spousta lidí z HK bylo na RK 2.0 i teď v Rychlebách :) Je to tady prostě taková modla :)
Když jsem ty pláště nahazoval na dojeti na Zbytkáče, tak by mne v životě nenapadlo je tam dát naopak.
Vím, že RK už si nikdy nekoupím, ten pláště je špatný, na suchu to jde, ale na vlhku je úplně nepoužitelný.
no to bude tím že je to rychlí plášť do sucha no :D
jinak souhlas, i když já byl s RK 2,2" s Black Chilli spokojený
To je Ralf taky a jezdit se na něm dá, dokonce i vepředu celkem slušně podrží.
Můj problém s RK je v tom, že má hodně nahusto figury a opravdu velmi rychle se ucpe a pak jsi jak na klouzačce.
S ním nesmíš do bláta! :)
Jak vidíš, musí zvládnout i sníh. Přece nebudu přezouvat podle toho kam a v jakém počasí jedu. Pláště volím tak, aby to vepředu drželo a vzadu relativně slušně jelo, ale zase ne až za hranu nepoužitelnosti. Letos se začínám klonit spíše k té jistotě a vzorek na pláštích přibývá.
Jinak k těm rychlebám – na tom HT s RR+RK jsem je jel taky, ale že bych si to nějak užil…
Já jsem to jel loni na HT s x-kingama a užil jsem si to, letos jsem jel na 120mm fullu s RaR a NN a musím říct, že jsem si to užil víc a jezdil jsme rychleji a klidně si dovedu představit zajezdit si tam na něčem tak s tím 140/150 zdvihem a pořádnejma drapákama :)
S RK se v pohodě jezdí na bednu při závodech :) V suchu, v mokru je blbost na kole jezdit.
tak ja na něm vzadu odžduchal v jednom roku sudety i drtiče bez defektu tak to asi zas tak zlý nebude :)
Na druhou stranu jsou i tací, co dají na RK Drtiče (sucho nebylo) na předních pozicích a z kopce zrovna pomalí nejsou
king je mensi papir takze je odolnejsi, Ralpha proriznes i pohledem :D
No to nevim, já jsem neříznul ani jeden z těch plášťů.
no ja som prave v rychlebach preriznul RaR jako nic.. z kazde strany tak 1,5cm z toho 1cm strcis skrz.
ja mam teda stary RK drat ktory je hlucny, pomalejsi nez RaR.. proste na zadek hnus. Vozim ho obcas na predek.
Nicmene je omnoho viac odolnejsi. Inak RK podla mna pekne podrzi na predku neviem preco ale ked mam NN na predku tak nemam vobec taku istotu a ani zdaleka nie taky grip v prachu.
Neviem ako su na tom nove ale uz by som asi do nich nesiel ..
co planujem je vyskusat XK v provedeni race.
sorry ale co čekáš od lehké XC gumy v Rychlebských šutrech?
Rychlebky jsou běžný XC terén. Šlupky jsem tam vozil vždycky a to i začátku, kdy to byl ještě úplně jiný level.
no ja som prave v rychlebach preriznul RaR jako nic..
Tak to je ale jedině chyba jezdce :)
RK pěkně podrží na předku? s NN máš menší jistotu? Aha, tak už asi nemá smysl to dál řešit :)
RaR drží podstatně líp než RK, jedou ± stejně, RaR se rychleji sjíždí.
asi mám problém s tím slovem podstatně líp :D
možná trochu líp, ale na tvrdším podkladě má zase body RK
je to fakt dost podobné
Mně teda taky příjde že ralph drží podstatně líp, hlavně teda do zatáček a má lepší záběr v bahně i když to samozřejmě taky není žádná sláva. Jedinou výhodu RK jsem viděl na silnici, tam jede jak namydlenej blesk, ale silnici se čím dál víc vyhejbám, takže pro mě je to celkem na nic.
na 55% terenu bych bral treba NN 2,25" a ani HD 2,35" neni k zahozeni…
na cyklostezku staci jak RR tak RK :)
Mohu potvrdit, RK jede na silnicích velice dobře.
Mám dotaz na majitele RK:
mám tyto pláště ve velikosti 2.2, ale šířka po nafouknutí je cca 49mm. Je to normální? Čekal bych spíš hodnoty kolem 54mm.
Dále mě docela záráží divnej zvuk při brždění, zřejmě to dělaj „fousky“ na pláštích, ale ničemu to nevadí.
Šířka je normální, pokud máš drátovou nebo některou z levnějších verzí, ty jsou dost podvyživené.
jestli chceš širokej plášť tak RK 2,2 Supersonic made in germany
Verze Supersonic 2.2 na ráfku ZTR Podium 56,5 mm a hlavně je i vysoký, takže udělá z kola „devětadvacítku“ :) v uvozovkách :)
29 ne ale 27,5 uz jo :-)
Schwalbe > Continental
Bejt tebou, uvažuju i o nejuniverzálnější kombinaci NN vepředu, RaR vzadu. Rozdíl oproti RaR na předku téměř nepoznáš a NN podrží daleko líp. Taky jezdím dost asfaltu…
jo jo, taky jsem tuhle trapnou klišé kombinaci odmítal, až jsem k ní došel :)
Nápodobně :D
Taky tak :)
Pokud bych šel k schvalbe tak take jezdím NN na předku a RR na zadku.
Letos jsem na zkoušku jednu tuto sadu NN a RR 2.25 plánoval, ale odradilo mě, že prý jsou ty nejlepší směsy jen na „papírovech“ kostrách a pak také, že pry jejich top směs tolik nevydrží.
S black chilli nemám problém. Na zadku mi RK ss vydržel 4000km než jsem jej prosekl po doskoku na šutr do té doby 2500km bez defektu s dušema. Vzorek byl ještě cca na 30%. RT dokonce psal o 8000km a pevně věřím, že 5000km dá bez nějakého výraznějšího zhoršení gripu. Poté jsem pro jistotu zvolil verzi protection, ale jelikož přecházím na bezduše, tak jsem koupil Racesport, které jsou tubeles ready a je pohodlnější jak protection.
U Schvalbe mi právě ten mezistupeň mezi lehkým supersonicem a těžkým protectionem jakým je u Continerntalu Racesport chybí (pokud je tak se omlouvám, moc jsem to už u schvalbe nezkoumám). Pokud vím udělali jen na letošek TLR, kde by měl být zátěr aby tmel neutíkal, ale není tam zlepšená ochrana boků, jako právě udělal Conti. Takže mají 3 varianty na black chilli směsy. Pravda schvalbe má duble defense a snake skin.
Tak ale proč to píšu. Pro XC jezdce mi přijde varianta NN a RR perfektní. U Conti vozím RK a XK (alternativa RR a RoR) Ten Xking na předku není tak jistej jak bych chtěl. Nejel někdo Mountain King II Racesport? Sice mentálně mi to přijde ustřelené nasadit takovej plášť na předek k zadnímu RK ale myslím, že by to mohla být alternativa k NN a RR
Nevím už kde sem to četl, ale prý MKII co se gripu týká, je na tom hůř jak NN. Na druhou stranu podstatně líp jede, což je ale na předku celkem nepodstatné.
Ale taky nad ním teď uvažuju. Teď vozím nějakou dobu vpředu XK, byl sem s ním nadmíru spokojený, ale teď už si tak nejsem jistý. Z velké části to byla moje chyba, ale otázka je, jestli bych to ustál s nějakým jiným pláštěm, nebo byla chyba v tlaku. Problém je, že si přesně nepamatuju co se stalo. Každopádně mám teď k tomu XK lehkou nedůvěru a hlavně v něm mám díru a nevím co to podlepené vydrží.
Každopádně vzadu XK už ruším úplně, 3000km sloužil perfektně, než povolil bok pláště. Mít trochu jinou konstrukci, tak nemám jediný důvod měnit. Další stanice bude Maxxis Ikon s ochranou boků. Třeba nakonec u těch Schwalbů skončím, i když RaR není úplně to, co bych chtěl.
Ale právě ten mezistupeň ve snake skin verze je mnohem lepší.
Snake skin verze má kromě zesílených boků u RaR 67tpi a má odolnější i běhoun (u RoR jak píšu víše těžko říct, jak to opravdu u snake skin verze je jestli je 67 nebo 127tpi).
Snake skin verze je odolnější než racesport a přitom pořád má poměrně ohebný běhoun a není to takový šutr jako protection (a double defense).
A na rozdíl od racesport verze, tak snake skin verze je perfektně pro zatěsnění, těsní i bez tmelu, takže žádné starosti kdy se to zatěsní.
U Contíků dokonce racesport verze není pro 2012 ani oficiálně TLR, takže nemá ani cíleně přizpůsobené patky (tím neříkám, že nejde použít bez duše).
A o jediné pro 2012 oficiálně TLR verzi Contíků, tedy protection tu raději ani psát nebudu.
To bych musel zase na RK protection 29 děsně nadávat :-)
Ty hele když jsem tak pročítal všemožné bláboly na krabičce když jsem šel do garáže, tak tuším, že tam něco o přípavě na no tubes bylo, včetně upravených patek. Snad si to nepletu…
Nevím jaký máš ročník. Už se to tu řešilo. Oficiálně dle Contíku je to takto:
2011 racesport – je TLR
2011 protection – není TLR
2012 racesport – není TLR
2012 protection – je TLR
Aha, ale pak je to takto blbost a nechápu proč to Continental neudělal od roku 2012 pro všechny.
Potom jak píšeš by mohl být ideální plášť od schwalbe snakeskin s pacestar směsí. Jen ta cena co jsem koukal je trošku darda. Také je už trochu těžší (RK 2,2 racesport jsem teď navážil 480g), ale to je jasná daň za odolnost. Asi kvůli ceně a pocitově váze zůstávám u Contiho ačkoli mě štve předek. Příště zkusím MK.
Proč nezůstal oficiálně racesport TLR taky nechápu.
Těžší není problém. Co je pod 500g, tak je vždy děsná šlupka…
Někomu stačit může, já bych u Contíků šel jedině do protection verze (u té je dobré, že i přes ochranu i na běhounu pořád jedou hodně dobře a není tam takové zhoršení jako u double defense).
Nehodlám si kazit tu pohodu, jak už jsem 5 let bez defektu, který bych musel řešit (vyjímak bylo jedno dofouknutí snake skin RaR na fullu během vyjížďky, pak už se tmel chytil).
Možná nakonec dám ještě RK 29" protection šanci (ještě tu mám totiž dva kousky a budu mít druhý pár kol, takže žádné už otravné přehazování s RaR). Když už do toho půjdu s tím, že oproti snake skin 29" RaR drží o dost hůře jak jsem si vyzkoušel, tak to třeba ještě zkousnu za to, že jedou hodně dobře (jedou o trochu lépe než ty snake skin RaR).
Hmotnostě mám kupodivu i ty další dva kousky RK 29" Protection lehčí (609g a 614g) než snake skin RaR (ty mám asi 635 a 640, teď si nepamatuju úplně přesně). Papírově by to mělo být přitom přesně naopak (mírně lehčí ty RaR).
Já menší rozdíly v hmotnosti plášťů ani neregistruju. Na fullech jsem třeba jezdil chvíli snake skin, kde hmotnost byla tak o 100g méně než u UST a žádný znatelný rozdíl jsem po návratu na UST neregistroval.
Tedy registroval jsem, že ty UST lépe jedou (127tpi UST x 67tpi snake skin verze + navíc jsem dával v UST teď dopředu RoR a předtím jsem tam měl snake skin NN).
Jaký bude podle tebe rozdíl RoR s duší vs NN UST bez duše. Bude to o hodně pomalejší. Sice je to pomalejší vzorek, ale zase použití bez duše by mohlo pomoct. Už začínám být trochu zoufalý z toho, že nemůžu najít nikde vhodné pláště skladem a chtěl bych se letos už vyhnout problémům s defekty zadního kola, tak bych tam možná NN UST nahodil.
Tak nevím, kam jsme se ráno díval, ale RoR 2,25 UST mají na bike-discount skladem, tak ho asi objednám, vepředu zatím nechám šlupičku, ale pro jistotu si UST Nica taky koupím.
Tak snad Ti vzadu vydrží. Já pořád doufám, že u mě vydrží. Mám teď vzadu UST RaR, což je pro 2012 odolností úplně to samé co UST RoR.
A jak jsem tu psal, tak zatím zničený (rozřízlý bok) jeden skoro nový kousek.
Zatím se stále nezopakovalo, tak snad to zůstane u toho jednoho ojedinělého kousku.
Tak proti šlupkám to musí být poznat. Pořád trochu moc nepobírám, jak může být SS verze v některých ohledech odolnější, když je v průměru o 100gr těžší, ta váha přece musí být někde znát.
Myslíš proti UST?
Tam je to jednoduché. Hmotnost není všechno. U UST je navýšení hmotnosti dané zejména vnitřní vrstvou, která sama bez tmelu těsní.
A tahle vrstva nemá dobrý poměr odolnost x hmotnost. Proto snake skin verze má ty boky odolnější.
Ono je to tam dané tím, že tam to je speciální ochranná vrstva + kostra 67tpi. Oproti tomu UST je už 127tpi a má navíc jen tu těsnící vrstvu, která tak odolná není.
U UST verze se ta hmotnost navíc projeví pozitivně zase pro zacelování defektů. To funguje právě nejlépe při více materiálu, který je více gumového charakteru, tedy nejlépe u UST verzí.
Mně by se asi úplně nejvíce líbila varianta UST RaR a RoR se 127tpi, která by měla navíc i snake skin boky. Bylo by to sice cca 40g navíc, to bych ale zkousnul.
Snake skin boky se u UST verzí dělají ale až u ultra těžítek typu UST FA.
Zato ja to chapu velmi dobre, po letosnich pataliich s bezdusema a zatim polovicnimu navratu k dusi.
Co ovsem nechapu, je proc Conti nejde opacnou cestou, cili udelat z neho tubeless friendly, k cemuz by zrejme stacil jen trvale tesnici zater ala Schwalbe. To ale teprve overim, jeste jednou zkusim bezdus s Ralfem a pak se uvidi..
Kup od Ferdusu butylový zátěr, natři zevnitř plášť a máš vystaráno http://www.ferdus.cz/…nici-roztoky
uz sem to zkousel, nepomohlo, ten zater nema skoro zadnou pevnost a na dlouho ty dirky nezalepi:( prakticky nulovy vliv, jen vaha nahoru.
Já ho zkoušel na prosakujícího RaR a tam pomohl.
jak moc prosakoval? na par mistech? u toho xkinga to jsou stovky direk, mozna tisice mi to pripada:(
Jen na pár místech. Stovky, tisíce to určitě nebyly.
Předpokládám verze supersonic? S kamarádem jsem zatěsňovali dva X-kingy Racesort a držely tlak takřka okamžitě. Potom mu to do dalšího dne po projížďce lehce ušlo a po dofouknutí a další projížďce už drží špičkově.
Mě čekají v nejbližších dnech až dorazí tmel nasadit a zatěsnit RK a XK racesport. Po zkušenostech s kamarádovo jsem obtíže nepředpokládal, tak jsem zvědavej, jak půjdou.
nene, xk racesport 2.2, 2× z bikesportu, jednou z nemecka, bo uz sem si zacinal myslet, ze ty levne bikesportacke musi byt smecka..
A tmel jsi měl jakej? Já právě po perfektní zkušenosti s tou jednou sadou dokoupil k přednímu XK, kterej už je trochu jetej nového RK racesport a vůbec jsem nečekal nejmenší problémy. No jsem zvědav.
ten pry nejlepsi, NT. U me ale dalsi fiasko, behem par dnu, nejdele asi do 3 tydnu jezci.. behem 2 mesicu sem spotreboval pullitrovku.
Snad tě potěší, že NT byl fiasko i u mě (ježci po pár dnech) :)
Někdo má akvárko, někdo ježky :-)
TAk jsem dnes nahodil RK a XK racesport. XK už měl cca 1000km najeto, takže celkem ucházel ale novej RK udělal jen pár ťupiček a vypadá, že bude těsnit dobře.
O dva dny později. Paradoxně Raceking, kterej skoro vůbec neucházel byl včera v poledne prázdnej a Xking drdžel. Znovu nafouklé přesně na 3,0 bar a do dnešního odpolede už neušel ani jeden, Kontrolováno ještě pod vodou a ani bublinka, tak snad už budou držet. Nakonec zatěsnění racesport hodnotím kladně a nahoditelné i dílenskou pumpou.
Samotný zátěr není taky vždy fungující řešení. I u Schwalbe u obyč verzí, které TLR jsou, se to u některých kousků na bokách někdy zatěsňovat dobře nechce.
Až více materiálu co má snake skin verze navíc to řeší 100% spolehlivě (tam je to ještě o něco lepší než u Contíků protection a ještě jsem neměl snake skin kus, který by netěsnil už i bez tmelu).
Mně je to tedy naštěstí ukradené, šlupka verze se jezdit nechystám (tedy ani racesport Contíky, ani obyč verze Schwalbe).
jo, verim, ale ja se slupka verzi a ultralajt dusi nemam problem, resp defekt prumerne 2× za rok. A nehodlam proto vozit tezsi reseni, i kdyz mozna spolehlive. Nikdy sem nemusel dofukovat na benzince. Zato za toho pul roku zkouseni bezdusi mam vic pripadu, nez za cely predchozi zivot, znam vsechny kompresory na pumpach siroko daleko a urcite mam vetsi bicaky z dofukovani v terenu:)
srovnatelny by mel byt Racing Ralph vs. Xking ne ???
to spíš RoR a X-king
Nejezdil jsem bohužel srovnatelné verze (RaR 2011 2,25 Evo vs. RK 2.0 obyč drát), ale souhlasím se zde řečeným, že RaR výrazně lépe drží v zatáčkách (v terénu), vyšší postranní vzorek je znát. Záběr v přímém směru mi přijde víceméně srovnatelný. Odvalování také, na asfaltu jede možná o trošku líp RK. Odolnost u srovnatelných verzí bude asi ± stejná. Já bych teda bral 100% RaR, pro mě sotva znatelná ztráta rychlosti (pokud vůbec nějaká) bohatě zaplacená podstatně lepším gripem.
Jinak mluvím o zadním. RK na předním je, jakmile zaprší, továrna na překvapivé držkopády (aspoň pro mě).
Možná by nebylo od věci napsat i jakou variantu chceš kupovat. Jak o pročítám, tak leckdo nadává na RK a pak napíše, že jezdí drátovej. To se s blackchilli směsí nedá srovnat. Je to úplně jinej plášť.
Jezdil jsem jak supersonica. tak protectiona a teď Racesport. Vše směs blackchilli a nemůžu jej vynachválit. Na předek bych jej nedal, ale vzadu mi drží a neustřeluje spíše mě limituje předn Xking. A to že se zalepí bahnem je snad jasné od pohledu.
Ahoj, měl jsem na obou kolech drátového Race Kinga, nechal jsem ho jen vzadu a dopředu dal kevlarového X-Kinga Race Sport a mám mnohem, mnohem jistější pocit na kamenech a v terénu obecně… nějaké hustší bahno jsem s tím ještě nejel, ale než ten RaceKing tak to X bude určitě lepší… vše šířka 2,2".
Jo, a v něděli mi na mokrém asfaltu v zatáčce při přibrždění to zadní (RK drát) pěkně ujelo :).
Ale kamarád tam má vpředu i vzadu nové Rubeny Scylly a svalil se na bok v jiné mokré asfaltové zatáčce a o brzdy ani nezavadil :).
Prostě mokrý asfalt nebrat :).
Nějak nevím, proč to sem hodilo ten můj příspěvek 5× :)
Asi protože máš stejnej nick jako bydliště :D
Ahoj, měl jsem na obou kolech drátového Race Kinga, nechal jsem ho jen vzadu a dopředu dal kevlarového X-Kinga Race Sport a mám mnohem, mnohem jistější pocit na kamenech a v terénu obecně… nějaké hustší bahno jsem s tím ještě nejel, ale než ten RaceKing tak to X bude určitě lepší… vše šířka 2,2".
Jo, a v něděli mi na mokrém asfaltu v zatáčce při přibrždění to zadní (RK drát) pěkně ujelo :).
Ale kamarád tam má vpředu i vzadu nové Rubeny Scylly a svalil se na bok v jiné mokré asfaltové zatáčce a o brzdy ani nezavadil :).
Prostě mokrý asfalt nebrat :).
Ahoj, měl jsem na obou kolech drátového Race Kinga, nechal jsem ho jen vzadu a dopředu dal kevlarového X-Kinga Race Sport a mám mnohem, mnohem jistější pocit na kamenech a v terénu obecně… nějaké hustší bahno jsem s tím ještě nejel, ale než ten RaceKing tak to X bude určitě lepší… vše šířka 2,2".
Jo, a v něděli mi na mokrém asfaltu v zatáčce při přibrždění to zadní (RK drát) pěkně ujelo :).
Ale kamarád tam má vpředu i vzadu nové Rubeny Scylly a svalil se na bok v jiné mokré asfaltové zatáčce a o brzdy ani nezavadil :).
Prostě mokrý asfalt nebrat :).
Ahoj, měl jsem na obou kolech drátového Race Kinga, nechal jsem ho jen vzadu a dopředu dal kevlarového X-Kinga Race Sport a mám mnohem, mnohem jistější pocit na kamenech a v terénu obecně… nějaké hustší bahno jsem s tím ještě nejel, ale než ten RaceKing tak to X bude určitě lepší… vše šířka 2,2".
Jo, a v něděli mi na mokrém asfaltu v zatáčce při přibrždění to zadní (RK drát) pěkně ujelo :).
Ale kamarád tam má vpředu i vzadu nové Rubeny Scylly a svalil se na bok v jiné mokré asfaltové zatáčce a o brzdy ani nezavadil :).
Prostě mokrý asfalt nebrat :).
Divit se, že na asfaltu nedrží zubatý plášť je zhruba stejné, jako divit se, že v bahně klouže hladký silniční plášť :-)
predek NN 2,25 EVO snake skin, zadek RaR 2,25 EVO snake skin .. a jsem nejspokojenejsi clovek, jezdim vsade, neresim prezouvani. A na podzim kdyz uz je hodne maras dam novy NN do predu a stavajici dozadu.
Jezdim 3 rokem Race King 2.2 tubeless. Rad si zachrtim a jeste radsi si nadeluju XC sjezdiky a taky technictejsi veci. Race King je super rychlej, ac ma opravdu jemny vzorek a pri prvnim pohledu jsem chvili nevedel co tomu bude rikat ve sjezdech, tak za me drzi az se kolikrat divim co vsechno zvladne podrzet. Samozrejme mu nesedi mokro asi jako kazdymu plasti v jeho kategorii. Koreny a mokry kameny jsou slusna prdel. Co se tyce blata a vubec mekkyho povrchu, tak mam zjisteno ze je to spis o technice nez hlavne o plasti. I pri pomerne sjetym zadnim plasti sem nekolikrat dal i Racing Ralpha z cehoz sem byl i sam prekvapenej. Je jasny ze treba na sjezdy jsou „lepivejsi“ plaste, ale jeste jednou opakuji, neni to jen o plastich! Kazdopadne na suchym povrchu jede perfektne! Jinak co se tyce vydrze, ja sem menil predni i zadni RK k memu prekvapeni az po 6000 km a to hlavne kvuli zadku. A posledni chavala je na odolnost vuci pichnuti. Druhym rokem jezdim v obou kolech mliko a pichnul jsem jen 2× a to tak ze sem v klidku dojel domu, dofouknul a druhej den jel dal. To kamaradi co jezdej Racing Ralphy pichaj min. 2× za rok. Cili uz jen kdyz vidim jaky sou RR hubeny sracky, tak po nich absolutne netouzim a zustavam u svojich RK;-)
Kamarádi jezdí UST verzi RaR s tmelem?
Nekdo jo a nekdo ne. Ale spis pichaj ty s dusema:-)
Šokující odhalení, lidi se závodníma ultralehkejma RaR s dušema maj víc defektů, než ty s Tubeless verzí RK s tmelem :D.
Člověče RR je ultralehkej plášť? Vždyť je to 474 g těžká mrcha. Oproti 423 g RK. A oproti lehce jetému je dokonce o 103 g těžší.
Tak RK neberu jako konkurenci RaR. RK je vlastnostma blíž k FF, než RaR a FF má 300g, takže RK je spíš těžítko :).
Také jsem dnes vážil, tak uvedu jen pro informaci:
RaR 2.1 = 476g
RoR 2.1 = 436g
Kenda Karma 2.0 = 476g
Ten poslední je tak do popelnice a né lehce jetý :-)
RK supersonic je ale úplně stejná tenká šlupka, možná ještě větší (oproti starším 67tpi RaR určitě větší, oproti současným 127tpi podobná).
U Contíků je i racesport verze pořád děsná šlupka.
A k tomu tam máš ve srovnání starší 67tpi verzi RaR (dokonce ještě ani ne 2011 model), která byla o trošku těžší (hodně se to u Schwalbe liší kus od kusu, průměrně jsou ty novější 127tpi o něco lehčí).
Úplně stejnou kombinaci jsem zvolil také, jen 2,1" :)
Tak ta spokojenost může být dost individuální.
Ron mi v téhle verzi vzadu s mlíkem vydržel 80km a pak šel do věčných lovišť. Blbý je, že UST verzi aktuálně u nás nemá ani dovozce a na zahraničních shopech jsme ho skladem taky nenašel :-(
tady tvrdi In Stock
Díky, ale nějak jsme se včera přehlídl a už nahoře jsem pak psal, že na bike-discount je skladem mají.
Navíc na chainu je ta cena dost pekelná, za tyhle prachy bych je fakt nekoupil.
Akorát, že na CRC jsou pláště naprost cenově mimo. 46 liber je opravdu totálně přepálené. Rozumná cena je do 40 euro.
Viděl někdo někde u nás skladem UST verze MKII a XK v šíři 2,4?
XK 2,4" UST je ja Koloshopu
Ano, ale nemají MKII :-(
Když už tak komplet, kombinaci XK+XK jsem zvažoval, ale raději MK.
Kdyby UST verze Contíků měla BlackChili (což ani pro 2012 nemá), tak bych někdy do vyzkoušení kombinace MK II UST + XK UST i šel.
Já bych po jedné zkušenosti s XK Racesport do XK s black chilli vzadu už asi nešel. Jelo a drželo to sice parádně, ale otrhal jsem několik bočních figur (na více místech okolo gumy), ale nejen figury samotné, slouply se i se svrchní vrstvou gumy až na tkaninu. Nesmykuju, ale předpokládám, že to bylo někdy při podklouznutí zatíženého zadku do boku. Vepředu by to díky menšímu zatížení snad vydrželo. Paradoxně se mi zná (jen dojem), že verze bez black chilli by to vydržela, protože to není taková pórovitá žvýkačka. Navíc když jsem ten plášť pak pitval spolu s jedním dosloužilým NN EVO, tak ta svrchní vrstva gumy na tkanině u Conti skoro nedržela, zatímco urvat figuru z NN i s pomocí nože prakticky nešlo).
Možná bych právě proto XK UST bral na zadek i bez black chilli a jezdil třeba XK UST vzadu a XK s black chilli vepředu – ale otázkou je který – Racesport se zatěsňuje na prd, a Protection je zase (tuším, žes to říkal) tuhý a bude hůř držet, ne?
Trhat se měla jen nějaká první várka X-kinga. Nemám oficiální odkaz, ale jak jsem někde četl posílám dál. Fakt je, že já jej kupoval hned jak přišla první várka a mám jej na předku a je opravdu místy okousanej. Žádnej špunťík se mi neutrhnul, ale na běkterých se odtrhla 1/3. Ale je to tak max 10 figur na celém plášti a maximálně z 30% poškozené.
Kamarád je kupoval letos a to na předek i zadek a jemu už drží a netrhají se. Oba Racesport.
Toho XK jsem kupoval na přelomu října a listopadu 2011, což není kdovíjak dávno, tak nevím. Možná jsem ho ještě nevyhodil, tak kdyžtak zkusím přímo na plášti najít datum.
Ty figury jsem měl dvě nebo tři utržené úplně a ještě tak 5 nebo 6 nařízlých. Asi by to s tím i jezdilo, ale vzhledem k tomu, že to bylo až na tkaninu, jsem tomu už prostě nevěřil. Navíc se ne a ne pořádně zatěsnit, propouštěl mlíko, prostě pruda.
mam tri tydny stary z actionsports.de a po treti vyjizdce mel jednu figuru pryc, hodne potrhanych.. nic se nezmenilo!
Já měl jeden z prvních XK, problém sem měl akorát s tím, že se mi drolily, nebo jak to nazvat, vnitřní stěny těch bočních figur, sem tam někde utržená hrana, což je úplně normální, ale urvat figuru na zadním kole až na plátno se mi nikdy nepodařilo. To drolení se nejvíc projevovalo ve volných šutrech, po jednom sjezdu z Lysé sem na ten plášť zůstal čumět jak puk, když sem zjistil, že je otrhaný tak 3× tolik než předtím. Teď mám čerstvě cca 600km druhý na předku a ten je úplně OK.
Ale stejně, dokud Conti nějak nepořeší celkově tu konstrukci, tak už je vůbec asi řešit nebudu. XK má podle mě parádní vzorek a vlastnosti, ale je hrozně tuhý. Hlavně díky té 3×60tpi tkanině na běhounu, takže ho člověk s dušema musí hodně podhustit, aby měl ideální grip. Což zas je problém pro duše. Nejdřív sem si říkal, že to může být výhoda, že bude neprůstřelný, je fakt, že klasický defekt sem s ním neměl. Ale neprůstřelný teda není, teď sem do toho nového při pádu vycvakl díru tak 5×5mm na kraji vzorku.
Na bocích má sice 2×60tpi, což by mohl být ideál, jenže je tam tak málo gumy, že to leze už od novoty ven a je jen otázka času kdy se to prodře nebo jen vydrolí opakovaným namáháním při jízdě.
Pokud by použili nějakou jemnější tkaninu, boky nebyly jak papír, případně něco jako snakeskin. Mohl by ten plášť být naprosto parádní a určitě bych se k němu vrátil.
Dnes mi konečně dorazil Maxxis Ikon s EXO Protection, obdoba snakeskin. Ty boky nejsou žádný papír, nikde z toho neleze žádná tkanina, prostě kus podstivé gumy, přitom na omak mi přišel docela poddajný a těžítko to taky není. Tak sem zvědavý, až ho v pátek trochu projedu.
3C smes? Ikon mam v merku, nezapomen tu pak poreferovat jaky je ve srovnani s xkingem. Thanx!
jj je to 3C EXC EXO Protection. Pokusím se to tu pak nějak shrnout. Ale nečekám žádné drastické rozdíly. A navíc už to nebude úplně přímé srovnání, protože teď chvíli jezdím provizorně na Merida plášti a to je oproti XK jak kotva :)
Protection je tuhý a trochu vliv na grip to má. Ale já zkoušel RK, kde to je dané hlavně vzorkem.
XK může být ok, ten jsem nikdy nejel.
Verze Protection te neláká??
Na fulla určitě ne, tam teď budou pořád UST.
Nelíbí se mi jak je protection ochrana hodně tuhá a pak plášť málo ohebný.
S UST je méně starostí (déle drží tlak, lépe zaceluje tmel) a přitom současně je ten plášť daleko elastičtější a lépe se přizpůsobuje překážkám.
Na fullu jsem dal chvíli šanci snake skin verzi (pořád daleko elastičtější než protection a i u té jsem se zatím vrátil na UST).
A k tomu navíc protection verze pořád těsní hůře i než snake skin, to se mi na ní také nelíbí (samozřejmě s tmelem se zatěsní).
Hmmm tak asi skončím i RoR a RaR UST kombinace na fulla. No chtěl jsem se Schwalbe vyhnout :)
Chtěl jsem MK a XK, ale nemaji to blacj Chilli.
A nebo zůstanu u WTB bronsona a dozadu dat treba Wolverine TCS…aby to trosku jelo…
Jen tak odolnost UST Schwalbe 127tpi verzí…
Definitivně budu hodnotit až tak začátkem příštího roku podle počtu rozřezaných kousků…
Zase budu dělat někomu reklamu a psát off topic, když dáváš jasný výběr, ale já jsem teď ze zvědavosti nazul Specialized Fast Trak 2.0 a zjistil jsem, že užší pláště na MTB jsou zkrátka cesta, kterou se chci vydat ;) Ale dost subjektivních věcí → Dělají se prý i ve verzi 2.2, tak třeba by stály za povšimnutí. Určitě někdo napíše další zkušenosti.
Určitě nejsou do bahna, ve srovnání s RaR jsou na tom o dost hůř i na písku, ale na suchu/v dešti na pevnějším podkladu určitě jedou a dokonce snad i drží lépe než RaR SS (67 vláken/palec). Musí se zákonitě víc foukat, měl jsem vzadu 35 PSI RaR, když bylo hnusně tak méně. Tohle chce 40, 45 zkousne jako nic. A je s podivem, že ve stoupání při tom tlaku drží jak přibitej. Hlavně se mi líbí, že se s ním můžu opravdu hodně naklánet a pořád drží. Celkově jsem si Ralpha 2012 SS zkusil a nijak výrazně jsem si z něj na zadek nesedl co se jízdních vlastností týče. Tohle je za většiny podmínek nemá horší a jede významně lépe.
Nejsou to zas takové šlupky (RoR jsou větší a to o dost), přesto váží cca 530 g, nechápu jak to dokázali. A mají hodně těsné patky, ale nic extrémního, aby nešly nazout, byť to chtělo hodně vody. Plášť jsem ze srandy nafouknul malou dílenskou pumpičkou (opravdu mini) a šel jako v pohádce.
Přikládám foto vzorku.
Ahoj, tak umě je jasné, že Racing Ralph už nikdy. Mám na zadku Ralph Evo již druhej behem cca 6 tydnů. První jsem při sjezdu zul (najeto celkem do 80km), druhý, který tam mám měsíc má už tři defekty. Je pravda, že plášť velmi dobře valí, na mokru mi přijde také poměrně dobrej,váha je také dobrá, ale to vše je k ničemu, když pořád lepím (TPI pouze asi 65). Teď jsem objednal na zadek continental X-king s TPI 240, tak jsem zvědav. Očekávám že bude odolnější, ale jízdní vlastnosti zatím nedokážu posoudit, tak snad jsem nešáhl úplně vedle… každopádně podle mého je důležité mít plášť, na kterej se můžu spolehnout, že něco vydrží.
jestli si takovej raubir, tak pro tebe se delaj ty ruzny protection a double defens verze, ne?
jinak bych tak od oka rek, ze hlavni ukazatel odolnosti je hmotnost, takze jestli mas ten Xking v podobny vaze jak ralpha, troufam si tvrdit, ze dopadnes stejne..
no objednal jsem x-king protection. tak neprijde mi, ze bych byl raubíř. Před tím jsem vozil Hutchinson Python MRC a za celou jeho životnost zadnej defekt a v podstatě jezdím stále stejné trasy…
Mezi těmito dvěma plášti je hlavní ukazatel odolnosti značka a to jednoznačně ve prospěch Continentalu.
Mě taky Ralph nepřesvědčil svou výdrží. Měl jsem SnakeSkin a boky v pořádku. Ale přímo uprostřed běhounu takových děr…docela velké jámy.
Na druhé fotce je suprově vidět, jak se na něm dá nějakým způsobem odříznout kousíček vzorku, i když okolí je ještě v pořádku. Taková místa jsem měl na plášti dvě a netuším, jak se něco takového může stát.
Kudy to jezdíte? :)
Já už mám Ralpha vzadu něco přes 1000km, z toho Beskydy, Železný hory a Rychleby a něco takovýho se mi nepovedlo :)
Asi tomu málo nakládáš :)
No spíš jmyslím, že čumím na to kudy jezdím :D
Taky možnost :D
Konkrétně dva tisíce km těchto plášťů padlo v Šumavských kotlinách. Na soutoku Labe a Orlice jsem taky žádný defekt neměl.
Mimo jiné i na této trase http://www.ceskatelevize.cz/…71290260021/ :D :D
Ne vážně, myslím že to minimálně jednou prořízly kameny, které sypou silničáři při výspravě silnic na rozteklý asfalt. Jsou pekelně ostré, tak bacha na ně. Jinak by asi vydržel.
Na soutoku Labe a Orlice jsem taky žádný defekt neměl.
Četl jsi celé co jsem psal?
Jasně, ale předpokládám že tam toho najezdíte nejvíc pane ;)
Ale vždyť jsem to právě kvůli tomu psal. Ralpha tam mám asi měsíc. Z toho týden v Beskydech, skoro týden v železných a skoro týden v Rychlebách. A teď o víkendu vlastně ještě orlický hory :) Takže z těch cca 1200km jsem tady v hk najel tak 200km.
A kdybys těch 1200 km najel jen v Beskydech, tak RaR je už dávno sjetý :). Vyloženě závidím těm, co na něm na zadku najedou víc jak 1000 km.
No já jsem na něj včera koukal a po těch 1200km už nevypadá uplně nejlíp, vzorek z prostředka celkem zmizel :)
Jsme na tom podobně :) Akorát mám trochu víc km než ty ( asi o pár stovek ) a vzorek tam ještě je :D
1000 km je dost málo. Když si vezmu, že teď o prázdninách fakt jezdím pět-šest dní v týdnu minimálně na 2 hodiny, většinou ale i 4 a pod 50 km průměr denně se vyjížďka těžko dotane…byly by při průměru 50 km denně mrtvé za 20 dní :(
To mě určitě vydržel ralph déle. Alespoň 2× tolik.
Dřív jsem měl horší techniku, jezdil jsem pomalejš a v mírnějším terénu a přesto jsem měl na odolnějších pláštích víc defektů, než teď s RoR+RaR EVO. Přeber si to jak chceš ;-).
Náhoda se do toho taky počítá. Teď mi vyhovuje Fast Trak, což je šlupička. A zatím je bezdefektový oproti RaR. A to na něm vozím o 10 PSI víc, než na RaR.
TPI je spíše o jízdních vlastnostech, než o odolnosti. Čím méně TPI, tím více materiálu a hmotnosti, ta lana to ošidit nedovolí, ale taky nedávají žádný výrazný prostor pro fantazii při výrobě. Čím více TPI, tím více možností pro formování vlastností pláště.
pravda.. kdysi se schwalbe space – 24TPI, 1180g – sem nevedel, co je defekt… :D
lidi a co jiny znacky? to vypada, jak kdyby nebyly, a pritom napr. Michelin wildgriper, wildrocker a wildracer vypadaj taky docela slusne…
a co ritchey? wtb? panaracer? ze by se nenasla nahrada dozadu za ralpha? (predni nobby je OK;)
Wildgriper je kus gumy, jezdil jsem ho
výhoda je, že šel krásně použít jako bezdušák, zkoušel jsem to a i bez tmelu unikal tlak naprosto minimálně a naskočil raz dva. Je to vykouepný tím, že v 2.1 šíři měl asi 630g nicméně zase palce u michelinu jsou pořád palce :)
Každopádně co se týče jízdních vlastností mě vůbec nepřesvědčily, přišlo mi že za mokra kloužou a za sucha moc nejedou a strašně se zalepovaly bordelem :)
Takže šly rychle dolů.
cca před 2 lety jsem jezdil Michelin XC dry a ty se mi líbily o poznání víc, za mokra taky sice nic moc, ale na suchu jely moc pěkně.
Pán vzadu má proti tomu kanónu vpředu krásně umytou žiletku ;)
Tak v zadu se nechá vozit třeba WTN Nano Race. Nebo Maxxis Crossmark.
crossmark (ten 120tpi model) sem ted dal misto rapha a je to proti nemu raketa, ale i na suchu znatelne hur drzi a skoro se bojim, co udela na mokru, az nejaky potkam… takze ho brzo ceka osud jako rezerva v supleti…
a jak sem pochopil, raceking je na tom podobne a xking je zase uz dozadu zbytecne moc…
nejak se nechci ocitnout pod jhem vlastovci krutovlady, proto koumam, co by jeste tak nejak slo… kdyz zrovna ten ralph mi prisel tak akurat.. jenze pri cenach tech lepsich verzi jednotlivejch gum se penezenka dost brani nejakymu vyraznejsimu osobnimu testovani vsemoznejch pneu… chjooo…
X-king dozadu není moc, pořád je to hodně rychlej plášť. Já ho vozil vzadu i vepředu dokonce ve 2.4 verzi a jelo to pořád hodně rychle.
Jezdil jsem je ve verzi RS.
mam smulu, ze musim chca nechca zehlit i dost asfaltu – bezne treba 20km na sraz nebo 30km do prace, abych si pak vyrazil do lesu.. a jestli je pravda podobnost xkinga s RoRem, tak se obavam, ze pro me to uz moc neni a hlavne by mi asi rychle zmizel pod zadkem…
no doufam, ze v brzky dobe uz konecne zrealizuju prechod na komplet UST a holt zatim zustanu u NN/RaR… XK/RK nafasuje manzelka, pro ni by to mela bejt idelani kombinace s paradni vahou… doufam, ze nalezite oceni, ze ji hodlam povysit na testovaciho jezdce… ;)
Já myslím, že to, že pláště mizej nejvíc na asflatu je dost rozšířenej omyl. Nejvíc pláště mizej spíš na šotolině, makadamu apod.
Koukni třeba na rychlýho turistu, kterej jezdí asflatu hodně a třeba RK mu vydržel tuším 8000km.
Já jsem se s těma x-kingama taky dost přesouval po asfaltu a fakt jak říkám, XK je opravdu rychlej plášť a troufl bych si říct, že tě zpomalí jen zlomkem toho jak tě může zpomalit tvoje fyzička :)
Ve verzi 2.2 už to musí bejt vůbec rychlej plášť.
nooo uvidime… uz mam konecne po pul kvartalu zase v provozu krosku, tak si budu uzivat trochu hladsi a delsi jezdeni a snad mezitim schrastim (na) ust kola a pak si hodim korunou… ;)
Nejrychleji pláště mizi v beskydském písečku :)
Přesně tak.
Tak, nejvíce pláště žere to co je ostré a hýbe se.
Nový RK mi vydrží samozřejně více, těch 7 500 – 8 500 km mi vzadu vydrží poté, co ho sundám z předního kola. Nový plášť dávám vždy jen dopředu.
to je pak neco jako Demonuv „plast v polovine zivotnosti“ , ne???? :D
Ono záleží, jestli ten úbytek pláště posuzuješ na kilometry nebo na najetý čas. Když po asfaltu najedeš za stejný čas daleko víc, tak se Ti subjektivně zdá, jak Ti ten plášť zmizel před očima. Na asfaltu budou pak taky hodně žrát výjezdy ve stoje, kdy se vzorek deformuje a vrčí..
U RT ta výdrž bude taky dána dojížděním takřka do mrtě, ne?
na to je xking idealni! Na asfaltu neskutecne rychly a v terenu drzi. S rorem bych ho teda nesrovnaval. Mam to stejne, do beskydskeho pisecku ,jak rika Jiri, se dopravuju po asfaltu a nebyt jinych problemu (trhani figur, netesnost) tak uz jiny nechcu.
Ja taky ne, ale ty problemy jsou a tak jsem zpatky u RaRa UST+ NN SS…
jde o to, jestli levnejší plášť je opravdu správná volba. RaR mi nepřišel až tak drahej, ale kdyz si vezmu, že už mám v krátké době druhej, tak jsem si mohl koupit jeden drazší a pořádnej.
Tak dozadu mi prijde Crossmark v pohode. Jel rychle a rozhodne mi drzel lip, nez Karma. Teda dokud se nesjedou ty krizky ve vzorku, pak jde rychle do haje.
Crossmark je další z řady plášťů který jsem vyhodil cca po 200, 300km :) Když se nafouknul hodně tak sice jel, ale vůbec nedržel, když jsem podhustil, tak líp držel, ale pevnej podklad bylo pak utrpení :)
Známej ho má, fouká na nejvyšší možnej tlak (na menší ho prostě nikdo neukecá, má dojem, že čím víc, tím rychlejší a lepší jízda) a moc si za sucha nestěžuje. Jenom teď o víkendu málem vyjel z asfaltky na Kleti když pršelo a jeli jsme dolu… Když jsem viděl, jak tam smykuje a snaží se dostat aspoň na vedlejší šotolinu aby nesjel „po tlamě“ ze srázu, tak jsem si říkal, že plášť asi nic moc… Ale každýho věc :)
Tak jsem asi jezdil jinej Crossmark ;) Vzadu jsem ho měl na 32–35 psi (NoTubes) a přišlo mi, že jede slušně a drží taky docela dobře. Jinak držet musí hlavně ten NobbyNic vpředu :)
Souhlas, Crossmark na zadek je fajn.
No nevim, radši na ten zadek naplácat! :)
CrossMark není moc plášť pro ty, co pokouší limity gripu. Ale decentně se sjíždí, funguje výborně i na silnici, za sucha taky nemá problém, za mokra je přímo hrozný a na kořenech a mokrém kamení nejezditelný. A hlavně, je rychlovka ;)
RaR rozhodně lépe drží, ale proti RK se také rychle sjíždí. Stačí jedno neopatrné brždění ve velké rychlosti a máš kus vzorku na cestě :-) Vozím oba
Dnes mi dorazili nové pláště.Dal jsem na radu některých jedinců a dopředu dal NN dorazu RaR.Co jsem měl starší RaR, tak ten se na přední a zadní kolo dával vzorkem odlišně.Nevíte z jakého důvodu?U 2012 už mají značení pouze po směru jízdy.
Starší RaR měl náběhovou hranu u středního vzorku a dávalo se na přední ve směru náběhu a na zadní pro záběr aby byla ostrá hrana (tedy bez toho náběhu).
2012 RaR žádné náběhové hrany už nemá a není důvod dávat odlišně.
jasný, díky za objasnění.Docela jsem zůstal zírat,když jsem pláště vybalil a viděl jaký je NN drapák oproti RaRu.V sobotu první testovačka,tak jsem zvědav :)
Zdravím, jak to vypadá dneska mezi těmito plášti? Doteď jsem jezdil na zadku Spešl Fast Trak a byl jsem spokojen, vše fungovalo jak mělo, bezduse nahozeny jen větší pumpou, žádný defekt za 3 roky, ale chci zkusit něco jiného. Jezdím na tom od výletů po cyklostezce až po závody v blátě a na kořenech.
Na závody v blátě a na kořenech je RaceKing super. Můžeš si hodit korunou, jestli si rozbiješ hubu až na druhém, nebo hned na tom prvním :D
:D mám to na zadek. Tam je takový rozdíl oproti Fast Traku? S ním mi to nepřišlo nikdy jako úplně sáňky :) To bych teda šel znova do něj. Btw někde jsem slyšel, že pro Spešl vyrábí pláště Maxxis?!
Jezdil jsem celou zimu 19/20 ve sračkách na RK a je to úplně stejný jako zima na FT 18/20. V obou případech lenost kupovat a nahazovat něco buclatějšího a agresivnějšího… Za mě jsou si dost podobný. Jenom škoda že se RK nedělá v širšim provedení.
Když to funguje, tak neměň. Jinak skončíš jako nešťastné duše (bezduše), které tráví desetiletí na B-F řešením plášťů, utrácí horentní sumy a ani nikdy nedojdou klidu a spokojenosti. Važ si toho, že si byl s FT spokojen a nech to tak :-)
Viď :) Trochu jsem do toho spadnul a začal řešit. Lepší čas strávit ježděním než tímle, pravda. Díky za názor! Vezmu zase FT :)
Pošlu Ti do SZ číslo účtu, aby si mi tam mohl poslat provizi za ušetřené peníze :-)
Mi teda po testování ikon 2c/3c/2cskin ,RK na zadním ,nyní barzo/mezcal vše na bezduších a 2,2 rozměr připadá že ty gumy jsou jaksi vše na stejné brdo a je to spíš o technice, popřípadě tlacích ?
Kdyby mi zavázali oči tak nepoznám na čem jedu :))
Placebo je mrška jedna:)