• Scott RC

    Jen jakej máte názor na komponenty, oblečení a kola Scott??

    0 0
    • vikicek  

      Podobný jako ostatní, pouze lepší marketing a reklama :)

      0 0
    • miki  

      Měl jsem kolo Scott 5 let Comp Racing a neměl jsem s ním žádnej problém.Komponenty od scotta jsou na ůrovni Ritchey comp.Převážně nic moc a těžké ale za tu cenu co se dá čekat.Kdysi kola osazovali komponenty Ritchey a ted si to nechávají dělat pod svojí značkou. Pláště Scott nevím nevozil jsem ..Oblečení je jako každé jiné ale s jinou náleplou něco lepší něco horší.

      0 0
    • Wojtek  

      a co si myslíte o tretrách od scottu?ja sem si ted koupil na doporučení známého

      0 0
      • miki  

        Těch je několik druhů od nejlevnějších až po Pro.Těžko budu srovnávat když jsem vozil jen jeden model Comp.

        0 0
        • Scott RC  

          A co Comp? Já si je budu asi taky kupovat. A ještě helmu Groove. Jaký teda Compy jsou?

          0 0
          • miki  

            Ty compy co jsem kupoval já asi už mít nebudou ,měl jsem model roku 2001.Jinak nebyli špatný ale proti jinejm těžší.Vždy záleží jak Ti který boty sednou na nohu.

            0 0
            • Honzyn  

              Scott je spolu se Specialized vedouci znackou vubec,at si to nekdo chce nebo nechce priznat.Ramy Scott jsou spickou a to nejen v hmotnosti.Plaste jsou supr i v dratu-sundas skoro bez montpak,coz znam u jinych znacek jen v kevlaru.Ostatni komponenty a doplnky podle me jsou na urovni Speslu nebo zaostavaji jen o malo.Predrazena znacka to neni,bike Scale koupis od 15 tis.,ram je shodny s modely 3× drazsimi,hlinikovy ram Scale je mozna vubec nej alu ram na trhu.

              0 0
              • fousek  

                Srovnavat plaste podle toho jak se zuvaj je zajimavy, takovy bezdusaky se sundavaj dost blbe a fura lidi rika ze nic lepsiho neni.

                 
                0 0
                • Honzyn  

                  Podle me je dost dulezite,jak se plaste zouvaji.Kdo z nas nemel nikdy defekt?Znam i znacky,nebudu jmenovat,na kterych jsem zlamal montpaky a ztratil blbym defektem asi 25 min-na maratonu!Bezdusaky neuznavam.Osobne ani vlastne neznam nikoho,kdo to ma.Je to stale okrajova zalezitost.

                   
                  0 0
                  • Gorgov  

                    vono to asi bude v rukou si myslim.

                    0 0
                    • Jogador  

                      Tak já si zas mysli, že jsou opravdu pláště, který se nandavaj nebo sundavaj líp nebo hůř, a jestli tomu nevěříš, tak ti pošlu vzorek kol, a ukážeš mi je jak je bez montpák sundáš, když je to v těch rukou:)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak rozdíly tam jsou a ojediněle se může natrefit i na hodně blbý kus (přeci jen kus od kusu se liší i u stejného typu pláště). A také záleží na konkrétním ráfku. Osobně jsem ale také v životě neměl plášť, kde bych defekt řešil 25 minut a to jsem při výměně defektu hodně pomalej.

                        A kdybych náhodou natrefil na nějakou extrablbou vyjímku, kde by plášť fakt nešel nandat/sundat, tak takový plášť bych rozhodně nebral na závody a navíc bych se tomu plášti snažil pomoct, tedy namydlit. A při defektu na závodě pak stačí pár kapek vody z bidonu a už by to zase šlo dobře.

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    Ono je přeci hlavní nedefektit a v tom právě UST hodně pomohou. Rok 2008 byl u mě prvním rokem, kdy jsem neměl ani jeden defekt, který bych musel řešit v terénu (tím myslím, že tmel mi nějaké defekty zacelil a v jednom případě pak doma kolo do rána ušlo a důvodem bylo, že jsem několik měsíců nekontroloval tmel a on už došel a tedy nemohlo to ten poslední defekt zacelit zcela) a to díky UST plášťům. A rozhodně to není tím, že bych nejezdil v terénu. Rok 2008 jsem měl s nejvícem terénem ze všech roků (včetně 14 dní na šutrech v Beskydech), co na kole jezdím (a to díky fullům a zdvihům, že se postupně posouvám čím dál více do technických terénů). A přechozí roky jsem měl i třeba více než 10 defektů ročně.

                    Nemluvě o tom, že bez duší je menší valivý odpor (což je už objektivně prokázáno i mnoha měřenímy, tedy je to nezpochybnitelný fakt a ne jen něčí subjektivní dojem).

                    A nemyslím si, že UST už jsou až tak okrajová záležitost, jezdí je čím dál více lidí. Většímu rozšíření brání nutnost UST ráfků (samozřejmě je tu varianta NoTubes na klasická dušová kola, ale tahle varianta už pro každého není, preci jen tady je i dost kompliací). Jediný případ, kdy nejsou UST pláště moc vhodné je pro někoho, kdo velmi často střídá pláště. To je pak opruz pořád řešit tmel při prohazování plášťů (a bez tmelu jsou UST pláště jen polovičním řešením).

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ještě doplním, že UST pláště jezdím akorát rok, tedy ty prechozí roky s mnoha defekty, to bylo vše na dušových pláštích. A ještě dodám, že jeden rok (2006 a kousek 2007) jsem jezdil totožné duošvé pláště jako teď UST (a to NN/RR 2,25, u dušových v obyč verzi), tedy tohle je ideální srovnání. U dušových jsem pak především kvůli množství defektů přešel na odolnější kombinaci Albert/SS alpencross verze a hned to bylo z defekty lepší, ale pořád to nebyla nula jako při UST.

                      Tím samozřejmě netvrdím, že UST pláště jsou všespásné a že s nimi defekty navždy zmizí, to jistě ne, jen těch defektů při vhodně vybraných UST pláštích bude minimum.

                      0 0
                      • Honzyn  

                        Ja snad poridim bezdusaky!Verim vyctu vyhod,ale stale je to nejen pro me cosi noveho,nevim,jak bych si zvykl na specifika UST(resit tmely,zatesneni atd..).

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Pokud jde o variantu UST pláště + UST ráfky, tak v případě, že se neprohazují často pláště, tak se neřeší nic speciálního navíc. Nasazené to mám stejně rychle jako klasiku, nafoukám to i malou pumpičkou (tohle není zaručeno pro zcela každou kobminaci ráfek/plášť, v historii tu je ale už více kombinací, co to mají ověřené v praxi), tmel přidat při nasazování pláště je 5s práce navíc.

                          Takže jediná starost je po nějakém čase zkontrolovat tmel, jestli tam ještě je (pokud zacelý více defektů, tak dojde).

                          Zatěsnění se nijak neřeší, to těsní samo a dobře i bez tmelu (neřeším tu teď bezdušové sady na dušové ráfky a pláště, tam těch problémů může být daleko více).

                          Nevýhody vidím jediná následující:

                          • pokud už v terénu k defektu dojde a je nutné v terénu řešit (což já zatím nemusel), tak je to celé trochu zasrané o tmelu (vyřeší jeden malý hadřík, který vozím)
                          • a pak v tomto stejném případě je tu nevýhoda toho, že v tu chvíli je třeba pečlivě zkontrolovat celý plášť, protože při defektu v terénu se normálně vkládá duše; kontorla je nutná proto, že není vyloučené, že v plášti mohl zůstat zabodnutý trn, kde to okolo zatěsnil tmel a tedy jezdí se s ním vesele klidně delší dobu a takový trn by mohl píchnout tu vloženou duši

                          Jenže když je těch defektů zase mnohem méně, tak tahle komplikace při defektu mi opravdu nevadí.

                          0 0
                          • Honzyn  

                            Diky za rady a info.Ale jednou ten defekt stejne prijde.Problem vidim v nalezeni dirky v plasti(tech trnu,dratku a hrebiku jsem uz vytahal desitky),ale casto po defektu v plasti nic nezustane vrazeneho.Bezdusaky resi spis defekty prurazem,me potkavaji casteji ty pichnutim.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              To si špatně pochopil, problém je právě pouze ten případ, kdy dojde k defektu, který tmel nezacelí. Tohle může být např. velká díra typu ostrý klacek proražený do pláště a pak proříznutý plášť, to je po větší délce a to tmel nedá. Proříznutý plášť je ale větší problém ať UST jsou použity nebo ne, protože pak to nemusí jít dojet ani s duší a je po plášti, to je pak konečná v každém případě.

                              Právě, že píchnout o trn je s UST v podstatě nemožné, tenhle typ defektu to zacelí vždy (pokud teda je v plášti dost tmelu, v případě více defektů trnu po sobě a nedolití tmelu může dojít). A tohle asi bývá i nejčastější typ defektu ještě s proražením (proražení ale neřeší tmel, to řeší, že není co prorazit), proto takový úbytek defektů. Tmel zacelí jakoukoliv menší díru. Dírku v terénu nikdy nehledáš, ani když tmel díru nezacelí, protože na dojetí se vždy dává duše, tedy dírky tě v tu chvíli nezajímají (tedy pokud tam nebude díra jako vrata a pak by to nešlo ani s duší, tohle je ale stejné i při použití dušových plášťů s duší).

                              Ale ty defekty, kdy tam trn zůstane (nebo hřebík nebo cokoliv), tak ty je třeba dohledat v případě dalšího většího defektů, který tmel nedá.

                              Příklad:

                              • jezdím delší dobu UST, kde během doby ježdění chytím 5 trnů, všechny tmel zacelí, já vesele jezdím dál a ani jediný defekt nezaregistruje (maximálně se stane, že třeba v jednom z těch 5ti případů než to tmel zacelý tak lehce klesne tlak, takže jednou z pěti případů lehce dofouknu), ale jeden ten trn tam zůstane (to zatím ničemu nevadí)
                              • teď přijde nějaký velký blbý defekt, který tmel nezacelý, tedy řekněmě, že třeba klacek nebo extra velký hřebík s větším průměrem
                              • v tu chvíli jsem nucen nouzově nahodit duši, hřebík vidím, ten je jasný, tam to i uteklo
                              • ale musím prohlédnout celý plášť a dohledat ten trn, který už tam může být dlouhou dobu, ten kdyby tam zůstal, tak propíchne tu duši na dojetí
                              • dírky po těch dalších 4 trnech, které tam nezůstaly mi nezajímají vůbec, jendak jsou zacelené tmelem a druhak vkládám duši
                              • v případě trnu, který tam nezůstane takový defekt nemusíš ani vůbec zaregistrovat, pouze při podrobné prohlídce pláště si někdy všimneš malé bílé tečky po zacelení tmelu, proto vůbec nedokážu říct, kolik přesně jsem měl za sezónu defektů, který UST pláště vyřešily (nějaké jsem našel, ale podrobné zkoumání pláště mi nikdy nebavilo, takže nepředpokládám, že jsem objevil všechny)
                              0 0
                              • Honzyn  

                                Diky za info.Zacina mi to UST stale vice vrtat i jako konzervativcovi hlavou!Vlastne jsem ani nevedel,ze je na povrchu plaste zevnitr nejaky tmel,jenz zaceluje male dirky.Nevyhodou je vyssi cena plaste.A hlavne UST kola,rafky.Nazor na polovicata reseni No tubes atd.?Drzi to tlak?UST drzi vyborne tlak?Jak casto se musi kola dohustit pri beznem provozu?

                                0 0
                                • Honzyn  

                                  Zajimave,ze ve vlakne Scott-ano nebo ne resime bezdusovky UST :-)

                                  Myslim,ze tato znacka je nema ani v portfoliu.

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  UST hustím cca stejně často jako ultralight duše, foukám tedy cca jednou týdně (takhle častěji proto, že vozím opravdu nízké tlaky a tedy i menší pokles je znát, jinak by to tak časté samozřejmě být nemuselo).

                                  UST ráfky, to je samozřejmě zásadní nevýhoda a pokud už je nemáš, tak drahá změna. Cena plášťů jak se to vezme. Třeba UST NN a RR oproti dušové obyč verzi dražší jsou výrazně. Ale u dušových bych obyč verzi nejezdil, ale kvůli odolnosti vozil double defense verze a ty stojí to samé co UST verze.

                                  NoTubes řešení sebou nese další nevýhody jako obtížnější montáž (hodně záleží na konkrétní kombinaci plášť x ráfek), nemusí to okamžitě těsnit dokud se pořádně nedostane tmel všude. Na UST pláštích díky silnější stěně to o trošku lépe zaceluje díry. U klasického pláště je větší riziko svléknutí pláště v extrémních situacích typu špatný dopad ze skoku a současně méně nafoukaný plášť.

                                  Mně se řešení klasické pláště + ráfky + NoTubes sada moc nelíbí. Kdysi jsem tím chtěl začít, když jsem ještě neměl UST ráfky a po několika hodinách boje s nafoukáním NN na DT 4–2d ráfek jsem to vzdal, že to pro mě nění s takovými komplikacemi. Ale neměl jsem kompresor, jen se snažil velkou pumpou se všemi možnými podpůrnými prostředky jako mydlení, napřed nafoukat s duší a pod. U UST v kombinaci co používám (NN a RR na Crossmaxi ST) nemám komplikace žádné, prostě nasadím a okamžitě se to chytí při foukání a i malou pumpičkou to šlo když jsem to testoval.

                                  0 0
    • kesu  

      komponenty-az na top karbonovy dily uplna normalka,sedlovka ma super zamek

      tretry-docela ok,nicmene treba ady bych rekl ze maji lepsi zpracovani

      rukavice-no,ne,bylo dost reklamaci,maximalne kvuli designu k ostatnimu obleceni

      bundy a dresy ok,slusna kvalita,windstopper membrany a zajimavej design

      volny kratasy-podle meho jedny z nejlepsich,jak materialem tak vydrzi

      kola-to nejde takle zodpovedet,musi se srovnavat tridy,karbonovy kola rozhodne jo,ty ostatni zalezi na preferencich

      0 0
    • jim.v  

      Se Scottem spokojenost.. Sedí mi jejich geometrie, ale záleží na každém, jaký styl jízdy preferuje.. Jejich pláště ale nic moc, rychle jsem je sjel.. S oblečením zkušenosti nemám..

      0 0
    • papla  

      Tak koupil sem si od nich silnicu a bezvadna ..

      Obleceni mam kratasy a dres a taky dobre zatim zadny problem.

      0 0
    • Dzany  

      Nejsem odbornik, ale lajcky nazor nabidnu. Mam Scott scale 50. Na nem mam nalitano dva roky, cca asi 15000km. Krome ramu a kol, vse odeslo. Bylo to totiz osazeny jen deore a to neni na moje jezdeni. Proto jsem ho osadil lepsimi komponenty. Jinak ram, pevny skvela geometrie, nema chybu. Ale nekdo muze oponovat, ja s nim nemam sebemensi problem.

      Co se tyka plastu, mel jsem tam nejake origo plaste a ty sly hned do kytek. Nyni jezdim Michelin XC Dry 2, vydrzi shruba 2000 km.

      0 0
      • Honzyn  

        Plaste Scott se sjedou celkem rychle.Ram Scale je podle me co se tyka pomeru kvalita/cena nejlepsi ram na trhu vubec,v duralovych ramech HT predstavuje absolutni spicku.Komponenty Scott jsou lepsim prumerem,takove Ritchey WCS je jinde,ale spis hmotnosti,ne designem ci kvalitou.S hadrama Scott nemam zkusenost,ale rad bych se do nich oblekal nebo obouval.

         
        0 0
        • Dzany  

          Hadry Scott jsou predrazene a kvalita asi u tech nizsich modelu, taky nebude buhvijaka v porovnani s konkurenci.

          0 0
          • Honzyn  

            Jo,drahe je to dost.Nejen hadry,ale hlavne helmy a bryle.Tretry stoji normalne,par kamosu je ma a pry jsou super.

            0 0
    • Sobi  

      Hypermarket :-)

      0 0
      • cuvac  

        Jak jsou na tom komponenty Scott váhově? Mám na mysli představec Scott comp a řídítka Scott X-ROD. Měl někdo možnost porovnání s např. všeobecně známými komponenty Ritchey? Děkuji za případnou odpověď.

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce