Ahoj.Jezdil jste někdo Sparka letošní sezonu,nebo pár týdnů?Zajímá mě zhodnocení jízdních vlastností a funkčnost tlumiče.Uvažuji o jeho pořízení na příští sezonu,zatím jsem neměl možnost si ho vyzkoušet na delší dobu.Díky.
Ahoj.Jezdil jste někdo Sparka letošní sezonu,nebo pár týdnů?Zajímá mě zhodnocení jízdních vlastností a funkčnost tlumiče.Uvažuji o jeho pořízení na příští sezonu,zatím jsem neměl možnost si ho vyzkoušet na delší dobu.Díky.
ahoj,no hele takle najel sem na nem par metru a nejakej mi prosel rukama.Nejaky zkusenosti se scottama mam.Co bys o nem chtel vedet konkretneji a na jaky pouziti ho chces?
jinak abych odpovedel.Co se tyka geometrie je to na zavodni XC/maraton pomerne univerzalne strizeny.Necha se to i malinko potrapit.Co se tyka funkce tlumice tak na to ze to je XC bike mi funkci prisel super na plnej zdvih,polovicni mod se hodi na vyjezdy na zpevnenejch cestach porpipade stojky.Lock na sprinty po asfaltu ale to je asi jasna vec.Co se tyka funkce tlumice citlivost standartni,ve srovnani s ostanima tlumicema scottu(ransom,genius) je na sparku jednoduzsi a pravdepodobne nahraditelnej jinym ve stejny dylce.Jednoduzsi proto,ze ma elastomerovou negativku-proto bych si tvrdil rici ze jeho zivotnost bude lepsi nez u ostatnich modelu kde to neni nijak zly.Dost dobry mi prijdou pouzdra tlumice ktery neprenasej ohybovej moment do ramu,s tlumicem lze malinko naklanet do stran,tudis bude ramovej trojuhelnik daleko mene namahanej do krutu.jinak servisni interval na tlumic na ransomu je 1000hodin provozu nebo rok-tzn pomerne dost a pokud si ho nejezdil v extremnich podminkach neni po roce duvod menit.-zase se ale repas dela jen pres scott a je to s vymenou kompletne tesneni srovnatelny s foxackejma tlumicema u svece
A kombinace se 100mm rebou? Taky mám zájem o Sparka, ale mám takovej blbej pocit z rámu. Slyšel jsem, že se horní rámová trubka promačkává jako plechovka od piva :)? Vydrží to hrubý zacházení? Přeci jen z té hmotnosti jde „strach“.
jal sem na tom s foxem 100mm a bylo to v pohode,120bych nedaval pokud si to myslel takle.Co se tyka promacknuti horni ramovky je to blbost je to dost tuhej material-mackal sem to jak o zivot ale jen prstama.Pokud to ma bejt na XC veril bych tomu,uz v drivejsku meli ram s tlumicem pod 2kg a vydrzel bez problemu.Carbonovyho scotta sem prasklyho na vlastni oci nevidel(az na fotky ransomu na mtbr(jeden majitel a jeden crash) vlastne zadnyho),podle dovozce nebyla na karbonovy ramy v cr zadna reklamace.pokud to ma bejt na xc klidne,pokud na trail tak bych vzal radsi geniuse ale ten fakt nejede vedle sparka
Letos jsem si zkusil pár závodů na Scottu Scale (carbon),chtěl jsem si vyzkoušet co vydrží materiál.Jsem s ním naprosto spokojený.Skvělá akcelerace,tuhost,geometrie,prostě mě padlo do ruky.Carbonu se tedy nebojím.Na příští rok plánuju účast většinou na marathonech,tak se mě právě zamlouvá Spark.Do letoška jsem jezdil jen HT, Scott mě sedí,takže mám jasno.Užít si drobek pohodlnější jízdu ( odlehčit zádům),a aby to prostě jelo,což si myslím,po zkušenostech s Scalem,že Spark splní.Jediný,z čeho jsem měl obavy,je tlumič a jeho uchycení.Proto mě zajímají zkušenosti po delším užívání.Dík za odpověd¡.
uchyceni by melo bejt v pohode,v ramu sou standartni loziska(cena cca 250kc za jedno) a ve scottu maj vyrazecky tzn ikdyz se nejaky vysype nebude problem.Uchyceni samotneho tlumice by melo bejt na prumyslech a ne na kluznejch jak je zvykem u tlumicu.Co se tyka zivotnosti tlumice tak to ti ais nikdo moc nerekne,vetsina uzivatelu tohodle kola nevyuzije ani nahodou jeho vlastnosti a nenajedou potrebny hodiny na posouzeni.Kazdopadne nebal bych se toho
Urcite si ho poradne vyzkousej. Pro mne to bylo velky zklamani. Mel jsem ho zafixovanyho jako zavodniho fulla, ale ted mi pripada trochu jak kolo na nakupy…
?! Chtěl bych ho jako jako čistě závodná náčiní na XC a MX.
Kolo na nákupy – beru s velkou rezervou.Tos by jsi musel pojezdit pár fullů (Spejšl – Epic,Cannondale Scalpel,atd.),abys mohl srovnávat.Zajímá mě konkrétně,co Ti na něm nesedí.Samozřejmě,že každý má svou představu,jak by to mělo jezdit a fungovat,ale vždycky to bude určitý kompromis.Je fakt,že vyzkoušet si ho min. na 1 týden by nebylo marný.
Zrovna na novym Scalpelu jsem jel dvacet minut po tom a to kolo je totalne, ale totalne uplne nekde jinde! To je pravej zavodak!
Nesedi mi na nem geometrie. Volil jsem 19" abych mel plusminus srovnani s kolama co jsem mel a jezdil (na mejch 184cm vsechno v 19"). Prvni, co me trosku zarazilo, byly siroky vlastofky (Scott Spark 20), ale tak kazdej to ma hozeny trochu jinak a je to detail (oproti Scalpelu, kam se davaj rovny 580mm). Co me ale vadilo nejvic byl pri 10cm predstavci silene kratkej, rekl bych snad az ciste turistickej posed. Takze na zavodeni bud 12cm do negativa a sedlo dozadu aby se to alespon trochu natahlo a nejlip i o cislo vetsi velikost (nevim, na vetsim uz sem nejel). Samozrejme je to relativni. Nekomu to muze bejt treba akorat. K funkcnosti pruzeni nemam vyhrad, to bylo celkem prijemny.
Je kratší,to máš pravdu.Já jsem si na Scala, musel taky chvilku přivyknout (176cm -M-),na mým starým GT byl delší posed.Ted¡už je to v pohodě.Jde mě hlavně o zhodnocení tlumiče,jeho funkčnost,případně nějaké mouchy.Přeci jen to byla letos novinka,takže uvítám každou zkušenost a radu.Scalpela jsem taky zkoušel – OK.Tak vybírám – bud¡ Spark,Spejšl Epic,nebo Cannon Scalpel.
Mel jsem to nastaveny od mechaniku Scottu podle vahy. Osobne bych to preferoval trochu prefouknuty. Opet vec zvyku. Hodnotit to kolo po dvou hodinach nema smysl – neda se to poradne otestovat. Dojem to zanechalo prijemnej. Tri polohy tlumice jsou fajn a vyuzitelny. Ja osobne bych ale volil novyho Scalpela. O tom muzu natvrdo rict, ze na lepsim kole jsem nikdy nejel a to by sel este potunit k obrazu svemu… :-)
Na jakém si jel? Karbon, nebo Al?
Spark 20 – karbonovej
jj psals to nahoře a takhle to vypadá když se někdo o něco zajímá a pak je 20 najednou Alu :-)
Měl jsem namysli Cannona :)
a kterého? Scalpel je pořád AL i pro rok 2008
Líbí se mi tenhle vokolek-import.cz/zbozi.php?zb=713
Ale nejvíc je vokolek-import.cz/zbozi.php?zb=711
jj paráda – ale on to není úplně carbon proto ti to píšu je to Sistem SIX jak u jejich silniček a v podstatě něco podobného jak dělá Duratec – RASS kombinace Alu – carbon !!!
jako že přední trojúhelník z Al a zadek z Karbonu?
ne zadek je právě carbon a rám je spojení carbonu do Al spojek – velice zjednodušeně řečeno :-)
Vim co myslíš. Takový to, že se ta karbonová trubka jen nevsune a nezalepí, ale udělá se „drážka“ v té AL spojce a ten karbon ještě „zateče“ do toho zámku? Nevíš přibližnou váhu toho rámu s tlumičem? Do 2,5kg?
he he můj scalpel má 2,4kg s tlumičem tenhle bude na tom mnohem líp, ale přesně nevím bude mě to zajímat až v létě příští rok asi do něj pudu, ale až model 2009
A co lefty? Jak to máš s údržbou? A funkce?
Udržovat se musí, tomu se nevyhneš ale je toho míň než u klasické vidle, pokud to nezanedbáš tak vydrží hodně. Funkce spokojenost – prostě tak jak každá slušná vidle
A servisuješ si jí sám, mebo kam jí posíláš?
Měl jsem namysli Cannona :)
Scalpel Carbon 1
U Štěrby, jestli se můžu zeptat? Prej první várka připluje až začátkem prosince. ?
nene. Na demoday na eurobiku
:) šťastný to člověk. Dost váhám mezi Scalpelem 2 a Sparkem 30. U toho SParku mě fascinuje tá váha, ale Cannondale a Lefty, líbí se mi ta technická vyspělost a že jdou vlastní cetou. Chci to jako čistě závodní kolo na XC a MX.
Kazdymu sedi neco jinyho. Presne takovy kolo jsem taky chtel. Scalpel (tehdy jeste ten „starej“) je moje kolo snu. Trochu mu konkuroval epic. Nakonec jsem kvuli penezum poridil HT. Novej scalpel me totalne nadchnul. Ve sjezdu funkcni, to se tak nejak ceka, ale na silnici zamknes, slapnes a jedes! Tuhost v zaberu obrovska, to me na tom kole fascinovalo. A jak jsem rikal, slo by to este dost potunit (byly tam liny bezdusaky atd.)
Bude i limitovaná LTD verze teamového Scalpelu a tam toho už pak moc nevytuníš – váha má být v sérii u této verze pod 9kg :-)
peklo :-)
peklo bude cena :-)
verim ze se najdou lidi, ktery budou umet vahu snizit a cenu zvysit :-)
Počkej, full pod 9kg?? Není to náhodou 10? Já že nejlehčí sériově vyráběný full na světě (Spark LTD) váží 9,9kg.. A s tím, co na sobě má, by se bez vyloženě drastických úprav ta váha nedala snížit o víc jak 800g.. To jsme pořád nad 9kg..
Ale jestli ano, tak už neznamená sousloví gramař-fullař žádný nesmysl.. :-))
né pod 9.kg ale s cenou kolem 10t.Usd :-) a dostat Sparka pod 9kg taky není problém tady ho máš: www.bike-forum.cz/…se_biky.html?… 8,6kg
A nebo tady: www.scottmtb.cz/…k/Spark-LTD/
Tolik váží Scale LTD, Spark je o třičtvrtě kila těžší.
To je asi nějaká bota? Na scottusa je váha 9,35kg
vahy scottu sedi kdyz k nim prictes vahu pedalu pak je to presne vaha v mku
Jít vlastní cestou nemusí vždy zrovna to správné, mě se taky lefty moc líbí, ale osobě bych šel (dokonce vlastně jdu :-) )do sparka právě kvůli možnosti nahrazení dílů jinými – standatními… A nemyslím se, že zrovna spark by bylo tuctovka, bez nápadu :-)
A jakýho Sparka?
¨V republice je jeden jediný volný spark a i ten bude pravděpodobně velmi brzy prodán.
Já jdu do sparku 10, ale beru jen rám, zbytek dostavím sám.
V cykloexpertu?
:-)
Slyšel jsem, že jeden Spark 30 je v ČR…
Jo, ve velikosti L :-)
jj :-). Děláš tam?
:-)
neměl si v České Lípě na maratonu nejvyššího RockyMountaina?
Nene, ale to je kolo šéfa :-)
no a dalsi dva modely 30 by mel mit pan turecek na bikestore.cz
v „L“?
V republice už neni prý žádný Spark model 07 a model 08 až jaro…
pokud vim tak v dlouhy je apson jeden ale sou to XL
Kde je dlouhá? Nějaký www, nebo adresa?
sport 04,je to na scottsports.cz
V republice už neni prý žádný Spark model 07 a model 08 až jaro… – zatim neplati, 07 se sehnat jeste da…
Půjdu asi do toho Sparka (20 – 2008).HT Scale dostane bráchu.Líbí se mě,vyzkouším co to umí.Člověk by se z toho zachvíli zbláznil,když by furt srovnával a vybíral.At¡Scott,Cannon,Spejšl,atd.Všechno jsou supr mašinky,tak si pořídit co je srdci nejbližší a užít si to.
myslim ze nebudes litovat
Máš pravdu, ať si vybereš jakkýkoli zmiňovaný kolo, tak nebudeš litovat…
zdravim, jezdim sparka 20 a naprosta spokojenost. Je to raketa. Vybaveni jsem prehazel ze svyho Adepta a tak jsem mohl porovnat obe kola co nejvice. Ne ze by ten adept nebyl dobrej, ale ten scott je jeste nekde jinde. Odpich, tuhost, drzeni stopy, proste je to hukot. Na Kralovi jsem to dolu poustel jak po skluzavce a cejtil jsem se porad bezpecne. Dole jsem parkrat zjistil, ze jsem tlumic zapomnel v ty druhy poloze, ale porad to stacilo. Z toho jsem byl nejvice prekvapenej. Jinak tedka uz cekam na celyho sparka ltd 08 (uz mam objednano), takze ten ram spark 20 prodavam a pokud by mel nekdo zajem, tak neni problem pujcit na projizdku. Je to Lko. Stav jak novej. Plna zaruka. Jinak karbonovejch trubek a vubec toho, ze se da trubka prstama zmacknout, se nebojte. Slo to u adepta, jde to u scala, sparka proste, jak je lehci kolo, tak to clovek zmackne. Ale kdyz se mrknu na spodek trubky, tak je jak nova a to tam ve sjezdech lita kamen za kamenem. Samozrejme je rozdil ve slaby trubce resp. ramu od Kleina, Scotta, Canona a nakym noname ramem z katalogu sikmacu, kde to je sice odlehceny do stejny hmotnosti, ale pevnost a konstrukce je nekde jinde. No, vice muzeme pokecat kdyz tak osobne, pokud by mel nekdo zajem se povozit. Zatim zdarec. Dan T. p.s. jinak soucasna realna vaha s tachacem i rohama 9,6kg