Servis starého kola nebo koupě nového?

30 nepřečtených
  • Lenocka

    Dobrý den všem, řeším dilema a protože kolům rozumím jen okrajově, zkouším se pro radu obrátit sem.

    Mám horské kolo Apache kupované někdy v roce 2005, v té době stálo cca 8000 Kč. Má toho najeto opravdu hodně, používala jsem ho místo auta. Nyní už nejezdím tolik, ale pořád ho několikrát do měsíce vytáhnu, abych ušetřila za benzin. Servisovalo se občas, ale nyní už bude třeba vyměnit většinu součástek. Momentálně mám před sebou dilema: koupit nové kolo, nebo nechat udělat opravdu pořádný servis starého (rozebrat do posledního ložiska a vše vyměnit). Nové bych měla vybrané za 14 000 Kč, ale pořád mi hlodá v hlavě, zda neudělat velký servis starého… Jaký máte názor? Myslíte, že se spíš vyplatí koupit nové, nebo opravit staré? Děkuji

    0 0
    • Floydie  

      V tomto pripade si kup urcite nove, servis by Te stal strasne moc, nevyplati se to.

      1 0
        MTBIKER doporučuje
        PEARL iZUMi QUEST dámský dres, červená Skladem > 2 ks

        Výprodej savings PEARL iZUMi QUEST dámský dres, červená

        559 Kč savings MOC 1 069 Kč

        Goodyear EAGLE F1 700x28C plášť, kevlar Skladem > 2 ks

        Výprodej -21% Goodyear EAGLE F1 700x28C plášť, kevlar

        1 199 Kč -21% MOC 1 529 Kč

        POC Tee Jr dětské tričko, natrium blue Skladem > 2 ks

        Akce -35% POC Tee Jr dětské tričko, natrium blue

        od 559 Kč -35% MOC 1 069 Kč

      • Vrci  

        Určitě nové? Třeba je špatný jen pohon tj. kazeta, řetěz a jeden z převodníků a na ostatní bude stačit čistič, vazelína a olej.

        Navíc kolo v současných cenách za 14 bude možná horší než před dvaceti lety za 8.

        3 0
        • vaclaw  

          Je to otázka, no. Nicméně těch věcí k odservisování tam bude takřka jistě výrazně víc a pořádný servis plus součástky může stát kolik… 2 – 4k? A pak je otázka, jak moc se to ještě vyplatí. Hlavně taky záleží, na co konkrétně to tazatelka potřebuje. Jestli občas po městě čisté jako dopravní prostředek, tak asi nemá cenu to zase tolik hrotit, jestli ale i občas vyjet na nějaký výlet, tak to bych zase tomu kolu dopřál už větší péči. Ale jak píšeš, těžko říct bez víc infa.

          1 0
    • Vrci  

      Je těžké odhadovat bez křišťálové koule. Pokud nevíme, co by se muselo měnit. Bez rozpočtu na opravu a bez informací o stavu podstatných částí kola (rám, vidlice, ráfky…)

      2 0
      • Lenocka  

        Rám, ráfky a vidlice jsou OK, tam jen běžná údržba, vyměnit by se musely určitě všechny místa, kde se něco točí (doufám, že teď řeknu dobře názvy ????)-ořechy, to mezi šlapkama, brzdy, celá přehazovačka, sedlo. Takže skoro vše. Na rozpočtu mi tolik nezáleží (budget na kolo mám 15 000 a je mi fuk, zda to dám do opravy nebo do nového). Jde mi i o jízdní vlastnosti, nedovedu si představit, kam pokročila technika. Přecijen je to skoro 20 let. Mám vybrané případně nové kolo s průměrem 27,5. Moje staré má kola 26. Jde mi o to, že mám pocit, že se na Apachi teď už dost nadřu a v posledních letech mi všichni ujíždějí, ačkoliv šlapu jak blázen. A říkám si, jestli to nebude lepší, když na tom vyměním vše do posledního ložiska, a nebo prostě ty nová kola mají lepší vlastnosti

        0 0
        • Georrge  

          U tak stareho kola budou brzdy rafkove, ze? Pokud nebyly rafky menene nedavno, budou mit uz probrzdene plochy a budou take na vymenu.

          Podle toho vypisu bych sel spise do noveho (resp. ja bych sel do zachovaleho kola z bazaru)

          4 0
          • novas752  

            Ono to zase nemusí být tak horký, ceny náhradních dílů na 20 let starý obyčejný kolo nejsou nijak vysoký. Aby se to blížilo ceně novýho kola, musely by se tam měnit fakt téměř všechny díly.

            0 0
            • VojtaXY  

              Ceny dilu muzou byt nizke proti cene prace. Bud si to nekdo dela sam nebo nejaky hodne dobry kamos anebo draze v servisu.

              2 0
              • galerida  

                Presne tak… vsetky ložiská, komplet kabeláž…po 20tich rokoch budu drhnúť o seba diely, ktore by mali jazdiť hladko. Ak by to malo fungovať naozaj ako nové, je to skôr reštaurátorstvo ako servisovanie. Ale fungovať to môže vcelku obstojne, nové je však nové.

                0 0
        • donMilan  

          šel bych do nového kola, staré někde uskladnil, pouvažoval bych ještě o 29" kolech, v udané cenové kategorii to bude mít asi pružinovou vidlici a rychloupínáky, možná by stálo za to připlatit nějakou tisícovku, zkus nějakou prodejnu, kde tě nechají projet a vyzkoušet pár kol, za to nic nedáš

          0 0
        • t29  

          29" a 27,5" kola líp překonávají nerovnosti, ale kvůli větší hmotnosti a setrvačnosti potřebují silnější nohy. Zbytek jízdních vlastností udělá moderní geometrie = vzpřímenější posed, širší řidítka a položená vidle s vyšším zdvihem, což zlepší ovladatelnost při ježdění v lese a z kopce, ale na cestě a do kopce to nijak nepomůže.

          Ceny bohužel pokročily víc než technika. Na kole za 15 tisíc budou základní náboje kol s bůhvíjakým utěsněním a nejlevnějšími ložisky, k tomu těžká vidlice, takže bacha, aby ses nenadřela i na novém kole. Ta hranice dobrého nového kola je tak o polovinu nad tvým rozpočtem. Na starém kole můžeš za 15 tisíc vyměnit komplet pohon a navrch pořídit kola s lepšími ložisky, které udělají největší rozdíl.

          Pokud jsi laik a kolo necháváš opravovat v servisu, je i tak lepší koupit nové kolo a staré prodat nebo jenom „udržovat naživu“, protože velká generální oprava se nevyplatí kvůli ceně servisu.

          0 3
    • Kurt  

      Tady bude asi citová vazba důležitější, než ekonomika.

      Pokud si chcete udělat radost a koupit nové, kupte. Staré odvezte do Re-use centra, třeba ještě posloží.

      Jinak bez konkrétních informací (co je potřeba vyměnit apod) těžko poradíme jinak, než obecně.

      1 0
      • Lenocka  

        Citivá vazba tam je, koupila jsem ho když mi bylo 16 let za svoje první vydělané peníze na brigádě, kde jsem dřela jako kůň od rána do večera :-) I když bych koupila nové, tohle rozhodně pryč nedám. Jak říkám, moc tomu nerozumím

        0 0
        • Kurt  

          Mám to taky tak. Kroska Author Compact – od 16 let, pořád na mě čeká ve sklepě a párkrát do roka ji projedu. K tomu mám ještě další kola (MTB, silnice) ale každé je jiné.

          Nové kolo je vždycky nové, líp to jede (třeba jen pocitově) a taky líp vypadá. Konstrukčně bude dnes mít nové kolo jinou geometrii a taky jiné převody – ubývá placek vpředu, běžně už je třeba jen jedna. Což zjednodušuje obsluhu. Na drugou stranu kola za těch 20 let podražila, takže za těch 14 to bude stále ten základ, jako byl v roce 2005 za 8000 Kč (on tehdy taky stál chleba dvacku).

          1 0
    • va-bo  

      Oldtimery mají něco do sebe.

      0 0
    • Georrge  

      Stara kola se vyplati opravovat hlavne tehdy, pokud si to clovek dela sam. Udelat kompletni rozborku a sborku celeho kola je casove narocne a v servise to bude hodne drahe. K tomu cena novych dilu a jsme na cene kola noveho, nebo zachovaleho z bazaru.

      Pokud by ale stav kola byl takovy, ze se vymeni jen retez s kazetou a jede se dal, tak se to samozrejme vyplati, ale stav kola nezname…

      5 0
      • Floydie  

        Presne, pokud si ten servis neudela sama, tak se to fakt nevyplati a radsi bych sel do noveho.

        0 1
    • novas752  

      Bez obsáhlejšího popisu stavu toho kola ti nikdo zrovna fundovaně neporadí. Aby se ten servis vyšplhal na cenu nového, muselo by se tam měnit opravdu téměř vše (komplet celé řazení, výplety, pláště atd.) a těžko takhle odhadovat zdali je to opravdu nutné.

      0 0
    • Tomcat  

      Pokud má k starému kolu nějaký vztah, tak to není moc logický a ekonomický, ale tlačí ho k tomu to opravit. Nabízí se i varianta kola dvě, opravovat postupně to staré a k tomu si kupte nové.

      Staré i vylepšením díly v hodnotě toho nového, se stejně vlastnostmi na to nové nedostane. Nehledě že nevíme reálný stav toho staršího kola.

      0 0
    • gerrard  

      Začal bych vyfocením toho starého a informací, kde to kolo typicky jezdí. Z toho se pak dá odhadnout co dává větší smysl. Největší přínos u nového kola budou hydraulické kotoučové brzdy, absence přesmykače a modernější geometrie. To si domýšlím, že kolo jezdí aspoň po smíšených površích a není to třeba jenom kolo na asfalt.

      1 0
    • va-bo  

      Jsou ale stará kola (tohle nebude ten případ), která vyhodit by byl zločin. Určitě jich každý umí vyjmenovat hodně.

      0 0
      • Jason Voorhees  

        Dneska jsem prostřík hazku WD40, nějak už se jí nechtělo dolu, a už zase šlape ;-).

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.