• winprog15

    Ahojte,vcera som odvzdusnoval brzdy (M595) a pouzil som Shimanom odavany zlty blok na odvzdusnovanie,kt. sa da namiesto desticiek aby sa na nich nahodou nedostal olej.Avsak niekde som videl,ze sa odvzdusnuje aj s tym cervenym spacerom medzi platnickami :) Chcem sa spytat,ze ako odvzdusnujete vy,ci pouzitie rozlicnych spacerov ma vplyv na chod packy a podobne ;)

    Btw olej,co mi ostal po odvzdusnovani mozem naliat spat k original oleju,kt este nebol pouzity?

    Dakujem

    Anketa: Cim odvzdusnujete brzdy?

    0 0
    • Lada,s  

      Žlutý spacer se používá mezi když máš vytažené destičky, a červený se používá když tam máš nasazené destičky.

      0 0
    • kubad  

      když necháš desky, je velká šance že je zamastíš a můžeš vyhodit :-(

      takže je lepší desky vyndat a použít ten žlutý bazmek.

      jinak ale pokud to udělaš s deskama a s červeným bazmekem je výsledek odvzdušnění stejný

      0 0
      • Luk02  

        Když ty desky budou nový tak výsledek stejný bude, pokud by byly sjetý, tak by pak mohl mít jinek krok páky…

        0 0
        • kubad  

          pročpak?

          po odvzdušnění nasadít desky + kolo a parkrát zmáčknout páku aby se pístky usadily a pak teprve dolit kapalinu a zavřít expanzku

          0 0
          • fousek  

            Ale zas pokud to bude delat se sjetyma deskama a tu expanzku naleje poradne, tak se nemusi vubec povest pistky pri vymene desek dostatecne roztahnout, ale vetsina SH ma tu expansku docela velkou takze je asi mala pravdepodobnost ze by se ta kapalina uz nikam nevesla.

            0 0
            • kubad  

              jj ale pořád je možnost expanzku povolit a olej trochu uteče při roztažení pístků a je to.

              0 0
              • fousek  

                Kdyz tak nad tim premejslim tak treba u XT se to nemuze stat, protoze tam je ta gumova vec, ktera vzdycky dost velkej kus prostoru necha a vpripade potreby se zmacne.

                0 0
              • Ruprt2  

                těmato řečma mě pěkně serete.

                Proč já jsem si pořídil Avidy :-(

                0 0
          • winprog15  

            pouzil som tento sposob kubad a vyzera to tak,ze piestiky su uz rovnomerne :)

            0 0
          • Luk02  

            pokud tu kapalinu doplní tak pak se krok opravdu nezmění..

            0 0
      • Luk02  

        Jinak jsem pro odvzdušňování bez destiček…člověk nikdy neví kde se co zamastí…vyndaný je to hned…

        0 0
    • goofy  

      Ten zluty tam je preve proto, ze muzes vytahnout desky pri odvzdusnovani a tak je pripadnou nesikovnosti nezasvinit. S deskama bych nikdy neodvzdusnoval. Nahoda je blbec.

      Pouzity mineralni olej uz vyhod

      0 0
    • pustipav  

      se ti divim, ze ti stoji za to do toho rypat, kdyz vlastne nevis jak na to…

      0 0
    • jIrI___  

      Žádný bazmek mezi ně nedávám, nechám je normálně na kole i s nasazeným kotoučem.

      0 0
      • BigKarel2  

        jj, to se mi zdá jako nejlepší řešení..

        0 0
        • kubad  

          jj to se pěkně prodraží – ale na to časem přijdete :-)

          0 0
          • Mr.Duck  

            Proč, kuli rozlití oleje? Nemám s odvzdušňovánim mnoho zkušeností, tak se rád poučim, ten žlutej bazmek nemám a dávat litr nebo co stojí odvzdušňovací sada se mě dvakrát nechce, tak až to budu bastlit, ať vim, do čeho du, a na co si dát hlavně pozor :)

            0 0
            • kubad  

              jak se ti dostane olej na desky nebo kotouč je to vždy dost *******, proto je lepší udělat vše proto aby se tam nedostal

              0 0
              • Mr.Duck  

                Je mi to jasný, v zimě sem mastný desky řešil, a jako předtim asi nikdy brzdit nebudou :-( No asi zkusim místo toho žlutýho tentononcu vymyslet jakejsi bastl, třeba pivní tácky by mohly fungovat :-) Díky.

                0 0
            • pitos  

              Sundat třmen a vyhodit desky je chvilka a rozhodně se to vyplatí.Když jsem měnil poprvé olej, tak jsem třmen nechtic zamastil a kdybych desky nevyndal tak jsem je mohl vyhodit.

              0 0
            • goofy  

              Muzes tam narvat cokoliv. ja tam davam dreveny klacik, ktery pouziva deda na ramky v ule. Odvzdusnovaci sadu fakt nepotrebujes a je lepsi si vyndat ty desky a neriskovat zasvineni.

              0 0
          • jIrI___  

            U Shimana je to v pohodě, tam v podstatě není možnost ten olej rozbryndat. Ale u Avidu jsem už desky musel vypalovat horkovzdušnou pistolí :-D. Bylo to ale hned při prvním odvzdušňování, ještě jsem neměl v ruce ten správný grif :)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • fousek  

            Me XTcka v zime tecou okolo pistku i na kotouc jak vztekly a po vypaleni desek a ociste okouce se pak rozbrzdej. Reklamovat sem to zkousel, ale donut mechanika at zkousi tesnost systemu v –5 az –10C

            Takze skoda neni temer zadna, ale pravda je ta ze ten zlutej bazmek je docela uzitecnej.

            Mr.Duck: ti klidne nakej ten zlutej bazmek dam, akorat sem tak linej ze nejvetsi problem by byl v predani

            0 0
            • Mr.Duck  

              Tak to je docela hustý s tim protejkánim, že tuhnou sem tu čet stokrát, ale tohle by mi možná i trochu vadilo :-O

              Jinak ten bazmek, no kdybys měl zas cestu kolem prahy, tak se dyžtak ozvi, ale ono to nijak nespěchá, zatim mám jenom přední, a řek bych že mi aj trochu přitvrdla když sem jí vydrncal v bikeparku, nebo mám možná eště osláblý prsty :) Každopádně to neni nijak akutní, když by to náhodou ňák někdy šlo, tak se domluvíme ať zas seženu studentskou ;) Dík!

              0 0
              • fousek  

                Prosimte studentskou neshanej, je to plast s vyrobni cenu asi tak 0,5 kc, strcim to do batohu (vozim tam i tezsi a vetsi zbytecny veci) a treba se nekdy potkame treba na Tocny

                0 0
                • Mr.Duck  

                  No dobrá, tak někdy doraž, kluci o víkendu postavili novýho macka, z fotek vypadá jako slušnej zlobr ;)

                  0 0
    • winprog15  

      Dakujem za odpovede,este mam jednu mensiu otazocku: Ked uz mam brzdy odvzdusnene s tym zltym spacerom (pred vlozenim zatlacit piestiky uplne spat) a potom vlozim dosticky,tak mozem rovno dat koleso a vycentrovat strmen alebo mam prv vlozit cerveny spacer,zmacknut par krat packu a az potom vkladat koleso a centrovat? V navode pri vymene platniciek je postup: vybrat platnicky,zatlacit piestiky,nove platnicky vlozit dnu,vlozit cerveny spacer,x krat zmacknut packu a potom vlozit koleso a dotiahnut strmen ;)

      Dakujem

      0 0
      • beng  

        nasad trmen pomackej brzdu at se desticky vycentrujou zmackni jeste jednou podrz a dotahni trmen…ten mezikrok s cervenou mi pripadne zbytecny…

        0 0
        • winprog15  

          tak ten cerveny spacer nie je symetricky,cize piestiky by sa nemali vysunut ronako…zda sa mi to aj ked sa pozriem na dosticky s uz nasadenym kolesom,nezda sa,ze by bol kotuc uplne v strede,skor je viacej nalavo

          0 0
      • Radek Broz  

        Ten červenej plast slouží k tomu, aby sis nezmáčkl brzdy, když máš vyndaný kola (např. při přepravě). Po odvzdušnění nasaď rovnou kolo.

        0 0
    • winprog15  

      Takže zatiaľ som dospel asi k takémuto postupu:

      1. Zatlačiť piestiky,vložiť žltý spacer
      2. Odvzdušniť brzdu
      3. Nechať otvorenú expanzku
      4. Vybrať žltý spacer,nasadiť doštičky,nasadiť koleso,pár krát

      zmáčknuť páčku,utiahnuť strmeň

      1. Doliať olej do expanzky,zavrieť expanzku

      Pri použití červeného spacera namiesto kolesa v kroku 4 sa mi piestiky nevysunuli rovnomerne,asi preto,že ten spacer nie je symetrický alebo podobne.Teraz,keď som namiesto červeného spacera použil koleso v kroku 4 tak sa piestiky vysunuli rovnomerne :)

      Takže tento postup vyššie je správny? Ďakujem ;)

      0 0
      • kafac  

        Bod 3 je spatne. Po odvzdusneni, dolej kapalinu a expanzku zavri, teprve pak vyndej spacer…

        0 0
        • kubad  

          Proč?

          0 0
        • winprog15  

          V navode Shimana mas bud odvzdusnovanie samotne (cize stlacit paku,povolit nipel atd.) alebo mas potom vymenu dosticiek.Navod na odvzdusnovanie sa konci tym,ze mas naplnit a zavriet expanzku.Avsak v navode na vymenu platniciek je,ze mas otvorit expanzku,zatlacit piestiky,nasadit dosticky + cerveny spacer,stlacat paku,doliat olej a zatvorit expanzku.

          Kubadov navod sa lisi len v tom,ze namiesto cerveneho spacera je tam koleso.

          Mne osobne sa zda,ze ten cerveny spacer nie je osovo sumerny,tj. ze piestiky sa nevysunu rovnomerne ;)

          0 0
          • winprog15  

            sorry,ako pozeram ten spacer je sumerny :)

            0 0
            • bruco  

              A keby aj nebol sumerny, piestiky by sa mali vysunut rovnomerne pokial by bol spacer vlozeny len volne. Alebo sa mylim?

              0 0
              • winprog15  

                Asi ano ;) Ale aspon viem,ze ten cerveny spacer zbytocny,mozem namiesto neho pouzit koleso :) Jedine vyuzite toho cerveneho spacera je pri prevoze…

                0 0
                • bruco  

                  Hlavne, ze ma ten spacer vyuzitie, ked bol v cene brzd. :-)

                  0 0
      • pustipav  

        nebylo by lepsi to vzit podle navodu nebo toho videa na youtube?

        0 0
    • Polo21  

      zbytocne to komplikujes, urob to s nasadenymi dosticakmi a nasadenim kolesom resp. kotucom, olej mozes vliat s5 k nepouzitemu

      0 0
    • Ondra 575  

      Dotaz – hadička na třmen má vnitřní průměr 4 mm? viz. video

      0 0
      • Ondra 575  

        nikdo nic? :(

        0 0
        • Vilém  

          Jakou hadicku na trmen mas na mysli? Odvzdusnovaci? Pokud ano tak proc si nezmeris odvzdusnovak a nevemes o kousek mensi?

          Osobne pouzivam s vnitrnim prumerem 3,2mm.

          0 0
          • Ondra 575  

            Přesně tu mám na mysli – nemám u sebe kolo, takže to teď nemůžu změřit a rád bych přibližně věděl, co mám shánět.

            0 0
      • winprog15  

        Vonkajší priemer 4 mm, vnútorný 3,2–3,3 mm :) teraz odmerané :)

        0 0
        • Ondra 575  

          To je aspoň pořádná odpověď… Díky :)

          0 0
          • Vilém  

            Ten vnitrni prumer jsem ti napsal uz rano, na vnejsim nezalezi. Ale aspon to mas posichrovany.

            0 0
    • Chrchla  

      taky bych měl dotaz, všichni se bojí zmáčknout brz. páku když tam nemaj desky a kotouč, aby se pístky nedostali k sobě tak že by nešli roztáhnout, já mám ale opačný problém, jak donutit pístky aby zůstaly vysunuté? zmáčknu páku na max pístky vyjedou ale jakmile ji pustím tak zase zajedou do původní pozice, kdyby zůstaly vyjeté tak aby neškrtaly, mělo by to zkrátit chod páky ne?

      0 0
      • Vilém  

        Tak ji zmackni 2×. No moc teda nechapu co tim sledujes, protoze podle me jakmile trosku ojedes desky, tak bude situace stejna, jako pred tim.

        0 0
        • Chrchla  

          no to asi ano, jde mi prostě o to že na zadní brzdě podle mého názoru ty pístky zajíždějí zbytečně moc do třmene, tak jestli není chyba např v málo oleje v expanzce bo tak něco

          0 0
          • winprog15  

            Ked ti velmi zachadzaju piestiky do prasata ked mas uz zlozenu brzdu, tj. uz su nahodenie platnicky aj kotuc,tak daj dole prasa (telo brdzy), stlac brzdovu paku, aby vysli piestiky, mozno bude potrebne stlacit aj 2× aby vysli (ako pise Vilém) a potom znova nasad prasa spat a vycentruj :) Radsej rob mensie stlacenia paky a kontroluj vzdialenost medzi platnickami a kotucom nez jedno vacsie stlacenie a potom bude nutne zatlacat piestiky spat :)

            0 0
          • Pipa  

            Přidej trochu oleje.

            0 0
    • Lucky-x  

      Jenom využiji vlákno. Chystám se odvzdušňovat, ale nějak nevím kde vzít vhodnou hadičku. Můžete mi poradit jaké by měla mít rozměry? BL-M675

      Díky

      0 0
      • Bokec  

        Navštiv jakoukoliv prodejnu akva tera a řekni že chceš hadičku na vzduchování, buť tu měkčí nebo tu tvrdší, ale je to defacto jedno.

        Metr stojí 12 kč .-)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Erknold  

        sedí i hadička ke vstřikům z mototechny, ta stála také pár korun. Ale asi to bylo více než 10 Kč metr. Záleží co máš blíže.

        0 0
      • mr.nikdo  

        Sedi i hadicka ze slausku od pumpy :).

        Samodomo rychle reseni a funguje porad :-D

        0 0
    • koudak_11  

      Když chci odvzdušňovat brzdy má cenu už vyměnit kompletně olej nebo bude stačit jen odvdušnit? Olej má nejto cca 3.000 km XC.

      POkud budu měnit komplet olej, tak postupuji (kromě vyndání desek případně odšroubování třmenu, atp.)následovně? :

      1. stříkačnou od spodu natlačím olej dokud nebude nahoře expanskou (na

      ní mám našroubovanou shimano nádobku) vytékat čitá kapallina.

      1. V nádobce nahoře vyměním starý olej za nový, dole místo stříkačky

      nasadím pytlík nebo nějakou flašku a odvzdušňuji?

      V případě odvzušňování odpadá krok 1.

      Je tak?

      0 0
      • Seky  

        hezkej video návod www.youtube.com/watch…

        0 0
        • koudak_11  

          :-) jasný dík. Viděl jsem to video, než jsem napsal příspěvek. Vlastní proces odvzdušnění chápu.

          Spíš mi jde o to, jestli vůbec měnit olej. A pokud ano, tak jestli se ten starý olej vytlačuje novým odspoda stříkačkou. Nebo je na to jinej grif.

          0 0
          • Pedro404  

            Jestli je olej už výrazně špinavej, tak je dobrý ho vyměnit komplet, jak řikáš, vytlačit starou kapalinu novou.

            0 0
          • Erknold  

            Asi mám jiné brzdy než ty, ale mám v nich asi 30 ml oleje. A když už to jednou tím novým vytlačím, tak tím končím, už tam netlačím zpět ten starý. Možná jsem lenoch :)

            0 0
            • koudak_11  

              he? o tom jsem nic nepsal…

              0 0
              • Erknold  

                Jjá to tak právě pochopil a bylo mi to divné.

                „1.stříkačnou od spodu natlačím olej dokud nebude nahoře expanskou (…) vytékat čitá kapallina.“

                Už jedničkou jsem do celého okruhu přeci dostal nový olej. Tím končím. Nádobku odendám, zašroubuji šroubek a hotovo, ne.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Pedro404  

                  V origo Shimano návodu je to trochu složitější, eště se to odvzdušňuje seshora dolů a ňák se přitom mačká páka, aby se všechen vzduch dostal ven. Ale to sem zjistil až teď, když zmínil ten pytlík, jinak sem to taky dycky jenom vytlačil odspoda a hotovo.

                  0 0
                • MirosPikos  

                  Pořídil jsem si ten jejich „menstruační kalíšek“, tak to vyzkouším přesně podle návodu.

                  0 0
                • koudak_11  

                  No podle návodu to tím nekončí.Ještě je třeba to odvzušnit, ne?! No a proto je potřeba nahoře vyměnit starý (špinavý) olej za nový.

                  0 0
                  • Erknold  

                    já nevím, v mém případě bych zavzdušnění popsal, jako kopici malých bublinek přímo v oleji. Když bys sundal víčko u páčky brzdy a začal od třmenu tlačit olej, tak bys viděl, jak tam vtéká starý olej plný malých bublinek. No a až začne téct nový olej, bez bublinek, tak je okruh prakticky odvzdušněn. Tedy pokud odvzdušněním rozumím odstranění vzduchu ze systému. Bylo to i někde na youtube.

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Teoreticky bublinky můžou zůstat někde ve třmeni a hadicích, protože je jenom naplnění novym olejem neuvolní.

                      0 0
                      • goofy  

                        Při naplňování zároveň odvzdušňuješ. Samozřejmě je lepší tam toho oleje protlačit trochu víc. Já po naplnění vždycky trochu „zapumpuji“ stříkačkou, ať vytáhnu případné bubliny ze třmenu, kde občas rády zůstávají…

                        0 0
                        • Pedro404  

                          Ale neni to stoprocentní. Někde v hadici může bejt prostě přilepená bublina, kolem který novej olej proteče, ale neuvolní jí… Proto v návodech na hadice při plnění něčim poklepávaj na hadice a třmen.

                          0 0
                          • goofy  

                            Ježiši to jo. To je snad samozřejmé. Zase nehledej takové detaily v mém příspěvku. Já myslel, že řešíte, jestli odvzdušňovat po plnění, což mi přijde blbost, protože to uděláš při jednom.

                            0 0
                      • Erknold  

                        jj něco takového tam říkali na youtube, byl to hezký návod a fungoval. Lepší jedno video, než 20 stran návodu. Nicméně i tak stačil „jednocestný“ postup.

                        tuto je ten návod http://www.youtube.com/watch…

                        0 0
      • obda  

        Pokud máš olej, tak ten ti vydrží o hodně více, než 3000 km. To není brzdovka, která degraduje vlhkostí.

        0 0
      • Mr.Duck  

        Hele ja to teda vetsinou resim tak, ze nahoru nasadim kalisek, pomackam paku dokud lezou bubliny a je hotovo. Olej menit neni potreba, neni to DOTka aby to nasavalo vodu.

        Nicmene po sezone dvou ho menim, jak pisou kluci, zespoda nahoru protlacim olej, a pak podle toho shimanackyho postupu, utahnu sroub na trmenu, zmacknu paku, povolim sroub, utahnu sroub, pustim paku. Pochopitelne furt s kalichem nahore (nebo hlidam hladinu oleje v expanzce u starejch brzd). Tim se pripadne dostane ze systemu naka voda, kdyby tam byla, nobrz ta bude zustavat dole, zejo.

        Uplne nejlepsi by to asi bylo podtlakem zeshora vytahnout misto zespoda protlacit, ale to by chtelo nakou strikacku co by se nasroubovala do oneho diry.

        0 0
    • Lucky-x  

      Ahojte, chtěl bych se zeptat. Na tomhle videu:

      http://youtu.be/9ZYmW8i8TWQ…

      týpek nějak utahuje ten šroubek free stroke. Já mám ale brzdy BL-M675 a něco jako ten šroubek tam taky mám, ale s jinou hlavou.(na kterou stejně nemám klíč) Není to jenom záslepka? Nevím jestli s tím něco musím dělat a nebo jestli jenom nestačí uvolnit páčku…

      Díky

      0 0
    • engineer  

      Chalani, prosím o radu. Odvzdušňoval som zadnú brzdu (Shimano Deore BR-M615) a po dokončení som vyskúšal chod brzdy, pričom som zistil, že páčka sa vracia pomaly. Kde môže byť chyba? Odvzdušňovaná bola po prvýkrát od kúpy (po 3 rokoch). Použil som samozrejme originál minerálny olej Shimano.

      Pozn.: ešte pred odvzdušňovaním som si všimol, že hadička slzí pri vstupe do páčky – potrebná výmena tŕňa a olivy?

      Pozn. 2: pred odvzdušňovaním brzdila zadná brzda v poriadku, akurát chod páčky naznačoval vzduch v brzdovom systéme.

      Vďaka za tipy a rady.

      0 0
    • Lister  

      Brzdy bez odvzdušňovacího šroubu…

      Budu teď montovat na jedno kolo Deore M6000, zatím přišla jen jedna, druhá dorazí z jiného obchodu. Překvapilo mě, že tenhle kus nemá odvzdušňovací šroub – vypadá to tak jako na obrázku. Zatím všechny Shimano brzdy, co jsem kupoval, ten šroub měly, takže mne nenapadlo, že se prodávají i bez něj.

      Je to tím, že tohle byl tzv J-kit, nebo to tak u nových brzd od Shimana teď je?

      Neví někdo, jestli by se dala použít sada z Reverba? Nechce se mi to zkoušet, protože při troše štěstí by se brzda mohla dát spojit a pak odvzdušnit jen pomocí kalíšku, ale kdyby bylo potřeba, tak na to chci být připravený. Nebo tam nacpat spojovací hadičku k obyčejné stříkačce? Šířka konusu by mohla odpovídat, minimalne u páky to tak je a v případě krize se stříkačka dá použít místo kalíšku.

      0 0
      • mech1  

        Oba šroubky jsou plnící. Vyndej destičky, dej tam ten žlutý kus nebo cokoliv aby nevyjely pístky, na páku kalíšek, na třmen naplněnou stříkačku, protlač olej nahoru, zavři dole a nahoře a hotovo.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.